Banner

Cum poti rezilia contractul de telefonie mobila si ce taxe (nu) trebuie sa platesti operatorilor, conform legii Urban [ 161/2010]

Tweet this

Chiar daca de multe ori suntem nemultumiti de serviciile operatorului de telefonie mobila, ne gandim ca renuntarea la serviciile sale, mai ales daca perioada contractuala nu s-a incheiat, este prea complicata, iar taxele de reziliere sunt prea mari. Trebuie sa stiti, insa, ca legea este de partea consumatorilor. AvocatNet.ro iti spune astazi ce drepturi ai daca vrei sa renunti la abonamentul de telefonie mobila.

In practica, lucrurile stau simplu: operatorul trebuie anuntat din timp de faptul ca vrei sa denunti contractul incheiat, si anume cu 30 de zile inainte de perioada de la care vrei sa inceteze serviciul. Insa, daca procedura notificarii e similara la cei trei operatori de telefonie mobila cu putere semnificativa pe piata (Orange, Vodafone, Cosmote), tarifele de reziliere difera, desi legea e aceeasi pentru toti.

Cand poti renunta la abonamentul Orange?


Clientii Orange trebuie sa stie ca pot rezilia contractul de telefonie mobila in cazul in care considera ca operatorul nu a respectat parametrii de calitate. Rezilierea se face in scris, printr-o notificare transmisa cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data rezilierii.

Totodata, denuntarea unilaterala din partea clientului este posibila doar in anumite situatii, si anume:


  • la expirarea perioadei mentionate in oferta comerciala care a stat la baza incheierii contractului, cu acordarea unui preaviz de minimum 30 de zile, prin scrisoare recomandata cu dovada de primire si cu conditia achitarii tuturor datoriilor catre Orange Romania;

  • daca se majoreaza tarifele abonamentului Orange contractat;

  • ca urmare a decesului clientului;

  • in orice alte cazuri prevazute in mod expres in prezentul contract sau in lege.


Operatorul de telefonie mobila, precizeaza ca, in cazul in care consumatorul denunta contractul inainte de perioada minima contractuala sau, dupa caz, perioada minima prevazuta in oferta speciala, va fi obligat la plata de despagubiri. Acestea consta in contravaloarea abonamentului contractat inmultit cu numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei minime contractuale.

In vederea exercitarii dreptului la denuntarea unilaterala a contractului de catre consumator, Orange pune la dispozitia formulare standard, care pot fi gasite in magazinele Orange Romania.

Denuntarea unilaterala se poate face, insa, si verbal. Totusi, Orange precizeaza ca nu poate fi garantata protectia clientului impotriva abuzurilor care pot aparea in legatura cu denuntarea contractului in acest mod.

150 euro despagubiri la Vodafone, daca incetezi contractul inainte de termen


Clientii Vodafone pot solicita incetarea prezentului contract printr-o notificare adresata Vodafone, cu 30 de zile inainte de data de la care doresc incetarea contractului. Notificarea se face sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire.

La incetarea contractului si dezactivarea cartelei SIM, clientii se obliga sa achite toate datoriile catre Vodafone, dar si o despagubire suplimentara pentru incetarea contractului inainte de termen, in cazul in care au beneficiat de oferte promotionale.

Astfel, clientul care solicita incetarea contractului inainte de durata minima, datoreaza o despagubire egala cu valoarea prejudiciului cauzat. Insa, prejudiciul se calculeaza pornind de la suma de 150 euro. In cazul in care clientul a achizitionat la activare un telefon compatibil UMTS/Vodafone Internet on Your Mobile (IOYM) subventionat, valoarea despagubirilor se calculeaza pornind de la suma de 270 euro, durata minima contractuala si numarul de luni ramase pana la expirarea duratei contractuale.

Despagubiri de pana la 800 lei pentru denuntarea abonamentului la Cosmote

Si la Cosmote denuntarea abonamentului din partea consumatorului se face prin notificare scrisa, intr-un termen de cel putin 30 de zile inainte de data de la care se doreste incetarea serviciilor. Insa, clientul trebuie sa-si achite integral sumele datorate in baza contractului incheiat.

Daca abonamentul este denuntat inainte de perioada prevazuta in contract, Cosmote poate percepe despagubiri, denumite “costuri de incetare”. Sumele se percep pentru fiecare Cartela SIM dezactivata, dupa cum urmeaza:

  • daca incetarea contractului a intervenit la mai putin de 3 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 100 lei/Cartela SIM dezactivata;

  • daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 3 luni dar la mai putin de 6 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 200 lei/Cartela SIM dezactivata;

  • daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 6 luni dar la mai putin de 12 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 400 lei/Cartela SIM dezactivata;

  • daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 12 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 800 lei/Cartela SIM dezactivata.


Ce drepturi iti confera legea

Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. 161/2010, prevede drept clauza abuziva impunerea consumatorului, prin contract, a unei clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale.

Totodata, este interzisa prelungirea automata a unui contract incheiat pentru o perioada determinata, prin acordul tacit al consumatorului, daca perioada limita la care acesta putea sa isi exprime optiunea a fost insuficienta.

Aceeasi lege prevede ca nu poate fi modificat contractul de catre comerciant, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu.

De asemenea, consumatorul nu poate fi obligat la plata unor sume disproportionat de mari in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre acesta, comparativ cu pagubele suferite de comerciant.
Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27634/Cum-poti-rezilia-contractul-de-telefonie-mobila-si-ce-taxe-nu-trebuie-sa-platesti-operatorilor.html#ixzz1lbbPqrdr




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 4897

13 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. cosmin said

    am February 6 2012 @ 3:18 pm

    nu am inteles.
    La Vodafone de ex, de ce trebuie platite despagubiri daca se renunta inainte de terminarea contractului ?
    Care sunt inconvenientele provocate ?

  4. Cum poti rezilia contractul de telefonie mobila si ce taxe (nu) trebuie sa platesti operatorilor, conform legii Urban [ 161/2010] | Ilfovul nostru said

    am February 6 2012 @ 3:35 pm

    [...] Citeste mai mult pe Urban Iulian [...]

  5. Adrian Alex said

    am February 12 2012 @ 10:44 pm

    Da, articolul e de folos atunci cand:
    - fie s-a terminat perioada contractuala (si atunci nu vad rostul acestei noi legi pentru ca si asa faci ce vrei dupa aceea – a! chiar legea nu a prevazut obligativitatea incheierii imediate a contractului daca dupa perioada contractuala clientul renunta; in momentul de fata chiar si daca a trecut perioada contractuala trebuie sa le mai platesti 30 de zile)
    - fie pleci din tara si vrei sa-ti inchei toate socotelile cu cei de aici si esti dispus sa dai bani pentru incetarea in prealabil a contractului (aici sa zicem ca legea te ocroteste in sensul in care nu te pot jecmani de bani; iti vor cere o suma mai de bun simt)
    Insa legea nu spune ce sa faci in cazul in care operatorul de telefonie mobila nu iti ofera servicii de calitate: se intrerupe apelul cand lumea ti-e mai draga, internetul merge la viteza care vrea el in nicun caz la cea din oferta comerciala, astepti cu zecile de minute sa te preia cineva de la Relatii Clienti si tot asa.
    Asadar,ce trebuie sa facem in acest caz? Intr-o relatie comerciala normala (si aici domnul senator care este avocat poate sa confirme) daca prestatorul nu isi indeplineste obligatiile, beneficiarul poate hotari unilateral incetarea de drept a contractului. Nu si in cazul operatorilor de telefonie mobila, fixa, net, TV etc.
    Sunt curios la o solutie (in afara de cea a unui proces – n-am nici timpul, nici banii, nici nervii pentru asa ceva)

  6. pop mircea said

    am March 3 2012 @ 6:25 pm

    Am avut doua contracte cu Vodafon si am primitdoua telefoane cele mai ieftine. Am plecat din tara dupa citeva luni.si mai trebuia sa achit suma de vreo 100 lei De la birou mi s-a comunicat ca pot sa platesc dupa reintoarcerea in tara .Am depasit sederea cu o saptanina.mis-au reziliat contractele urmind sa platesc suma de peste 400 eur. LE-am scris ca nu vreau sa renuntla contracte dar am fost plecat.mi s-a raspuns ca pot sa ramin abonat daca platesc suma de peste 400 eur, care a ajuns la peste 600 eur si ma tot sqneaza si ameninta cu procese .dupa ce au unflat sifacturile si contractele .sa vedem care judecator o sa le dea dreptate .Am sidovezi si martori ca pina la urma am sa beau singele cuiva aici in Romania.

  7. pop mircea said

    am March 3 2012 @ 6:39 pm

    Am un contract de telefonie cu Oringi de 7eur .am achitat 13 lei telefonul si 300lei abonamentul.Dupa o luna i-mi vine factura pe telefon 105 lei cu toate ca nuam vorbit nu am folosit toate minutele disponibile.am sa le dau prin Gura .Aici in Romania toti ne mint si ne fura pe fata impreuna cu cei care trebuie sa vegheze si sa ne apere de excroci .Nu tin cont de logica bunei cuviinte si a bunului simt si daca multe contracte nu sint astfel intocmite.

  8. Samira said

    am June 21 2012 @ 11:09 am

    Am o intrebare .
    Luna trecuta am platit taxa de reconectare pentru ca nu am platit la timp, si luna asta in lo sa imi vina factura cu 10 euro mi-a venit cu mai mult , desi eu nu mai am ce plati ca am platit reconectarea data trecuta .
    Defapt in fiecare luna imi vine cu vreo 12 lei mai mult pe factura din start,desi in contract scrie clar ca sunt 10 euro .
    Ce ar trebui sa fac ?
    Am vorbit cu cei de la orange si aceeasi gogoasa …mi-o baga pe gat platiti si luna viitoare o sa vedeti ca factura vine normal dar niciodata nu vine asa.
    Pot rezilia contractul ?

  9. Cosmin said

    am October 1 2012 @ 1:00 pm

    As vrea sa intreb si eu ceva. Am un contract la Cosmote, am intrat in ultilmele 12 luni de putin timp si as vrea sa fac o cerere de reziliere a contractului chiar daca trebuie sa platesc 400 lei sa scap de ei. Problema este ca am primit ultima factura in valoare de 150 lei si as vrea sa stiu in cazul in care o sa fac cerere pentru inchiderea abonamentului trebuie sa platesc 150+400 lei sau doar 400?

  10. minea veronica said

    am October 9 2012 @ 11:17 am

    Buna ziua,

    Am un contract incheiat cu Vodafone in iunie 2012 pentru 3 abonamente de telefonie mobila, 2 de telefonie fixa, 1 abonament de internet pe mobil si 1 abonament pe internet stick. In luna august 2012 am inchis un punct de lucru al firmei (la data contractului in luna iunie nu aveam deloc intentia de a restrange activitatea), astfel eu ne mai avand nevoie de 1 abonament de telefonie mobila si unul de telefonie fixa. Am acte doveditoare ca am inchis punctul de lucru (cerere registrul comertului, certificat constatator etc. ). Am vorbit cu cei de la Vodafone si nu accepta sa anulez aceste 2 servicii doar cu conditia ca sa platesc pana la termen contractul. Acum, este o diferenta de ~100 lei / luna pentru aceste 2 servicii de care eu nu mai am nevoie. Este inchiderea unui punct de lucru o clauza care poate sa anuleze fara penalizari aceste 2 servicii?

    Va multumesc.
    Veronica MINEA

  11. popa gabriela said

    am March 5 2013 @ 6:20 pm

    Buna seara, as dori sa ma lamurit si pe mine intr-o problema ,daca dupa terminarea contractului[de doi ani]incheiat scris este valabil contactul prin telefon .Eu nu mai sunt multumita deloc de firma vodafone ca-si bat joc de clienti si ne-au tradus ca ne dau o viteza mai mare si vai de noi ,dar banii stiu sa ni-i ia .Va multumesc!

  12. danescu elena said

    am July 2 2013 @ 12:07 am

    Am cumparat un telefon de la una din firmele de telefonie mobile ,la prelungirea unui contract , un NOKIA LUMIA 610 .Acest telefon nu are meniu in limba romana ,la achizitionarea lui nu am stiut .Ce mai pot face acum ?Nu ma descurc cu el desi are o multime de functii nu le pot folosii .Ce ma sfatuiti sa fac ?Era legal sa -mi fie vindut in romania acest telefon fara sa aiba si limba romana ?

  13. CASAPUVALERIA said

    am December 3 2013 @ 9:24 am

    am facut si eu un contract luna trecuta pe un an cu oringe si deja mi-au venit 2facturi una in lei si alta in euro nu am implinit nici o luna.vreau sa reziliez contractul ,am vb cu un operator si mi-a zis ca nu se poate ca am semnat un contract.oare mi-am semnat sentinta la moarte?….toti in tara asta sant pusi pe hotii ne cred prosti,tampiti ca nu are cine sa ne apere…..

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: