Are dreptul administratorul blocului sa imi ceara sa platesc intai fondul de rulment ?

Tweet this

2011/5/19 florentina toma
Buna ziua Dl Iulian,

Indraznesc sa va deranjez cu o problema ce o am intampinat-o cu administratora de bloc.
O sa va spun pe scurt toata povestioara. La inceputul lui mai 2010 am devenit proprietara unui apartament din Bucuresti, nici nu m-am mutat bine acolo ca administratora a inceput sa ceara bani pentru fondul de rulment (suma initiala de 250 lei a devenit 350 lei). In tot acest timp eu am platit 120 lei din acest fond de rulment si bine inteles contracvaloarea intretinerii. Am mai avut tentative de a platii din acel fond de rulment, numai ca administratora nu a vrut sa primeasca banii pe motiv ca sunt prea putini si ea nu taie chitanta pe sume mici (10 lei). La fix un an de cand m-am mutat in acel bloc, pe 10 mai 2011 ma opresc la caserie cu banii pregatiti pentru a plata intetinerii si cu inca 30 lei pt  fondul de rulment. Surpriza a fost ca administratora nu a vrut sa imi primeasca banii, deoarece ea vrea sa ii platesc fondul de rulment integral si ca voi primii in scris refuzul neprimiirii banilor pt plata intretinerii.Nu am avut ce face decat sa ii spun ca astept refuzul ei in scris si m-am apucat sa citesc toate legile sa  vad daca are dreptate sau nu. Mentionez ca am luna de luna am platit a timp intretinerea si am refuzat si eu sa ii platesc acest fond de rulment.
In urma documentarii nu am gasit ceva concret legat de refuzul ei de a primii banii pe intretinere.
I-am cerut sa imi arate actele, pv-urile adunarii generale prin care s-a hotarat strangerea acestui fond de rulment, data scadenta, nu vrea sa imi arate niciun act, deoarece a trecut mult timp de atunci (2004) si nu le mai are.
Cum poate cere niste fonduri daca nu exista un pv prin care adunarea generala a decis acest lucru?
In data de 17.05.2011 ca sa nu ma trezesc cu penalitati, m-am mai dus inca o data sa incerc sa platesc intretinerea + 30 lei la fondul de rulment si de aceeasta data a refuzat sa imi primeasca banii, motivul fiind acela ca datoria cea mai veche se plateste si anume fondul de rulment. I-am cerut contul iban al asociatiei pentru a platii cu op, refuz categoric, " cum sa platiti prin banca? de ce? ".
Plata intretinerii am facut-o cu op in contul asociatiei de proprietari, ghinion pentru ea ca ma gasit eu contul iban pe un contract pentru reabilitatea imobilului.
Va rog sa aveti amabilitatea de a-mi spune daca aceasta administratora are dreptul de face ea legile si a nu primii banii pt intretinere avand in vedere ca nu am platit integral acest fond de rulment si care este temeiul legal si in ce masura am eu dreptate sau nu?
Totodata va rog sa imi spuneti daca ar trebuii sa platesc acest fond de rulment sau?
Cum pot sa ii dovedesc acestei adminstratore ca fondul de rulment nu mai este obligatoriu?(http://www.eva.ro/casa-si-familie/bugetul-familiei/ce-trebuie-sa-stii-despre-fondul-de-rulment-si-fondul-de-reparatii-articol-8848.html)

Cu speranta de a primii un raspuns din partea dumneavoastra.
Multumesc pentru amabilitate.
Florentina

---------- Forwarded message ----------
From: Iulian Urban <iulian.urban@gmail.com>
Date: 2011/5/19
Subject: Re:
To: florentina toma


Buna ziua

Conform Normei metodologica de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18.01.2008.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partilor de constructii/instalatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
(6) Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Art. 25. - (1) Cotele de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de acestia, dupa caz, in termen de maximum 20 de zile de la data afisarii listei de plata, data care trebuie sa fie inscrisa in lista de plata respectiva. In vederea respectarii termenelor legale de plata a facturilor catre furnizorii de utilitati, administratorii au obligatia de a afisa lista de plata in termen de maximum 5 zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin posta, certificata prin inscrisul de pe stampila postei, sau de la data confirmarii de primire, in cazul transmiterii facturii prin curier/delegat. Asociatia de proprietari poate calcula si percepe penalizari de intarziere pentru suma neachitata, in conditiile stabilite si aprobate de comitetul executiv al asociatiei de proprietari, in limitele stabilite de art. 49 alin. (1) din Legea nr. 230/2007. Suma acestora nu poate depasi suma cotei restante la care s-a aplicat.
(2) Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere vor face obiectul fondului de penalitati al asociatiei de proprietari si se vor utiliza numai pentru plata penalizarilor impuse asociatiei de proprietari de catre terti si pentru cheltuieli de reparatii ale proprietatii comune sau pentru alte cheltuieli de natura administrativa.
(3) Daca tertii impun penalitati asociatiei de proprietari pentru intarzieri la plata facturilor, acestea se vor recupera de la:
a) restantierii la cotele de intretinere, proportional cu cuantumul restantelor;
b) persoana imputernicita sa achite facturile, daca a intarziat plata facturilor la termen.
Nu scrie nicaieri in vreun text de lege ca administratorul are dreptul sa pretinsa retinerea prioritata din platile de facute de un locatar, a sumelor destinate fondului de rulment. Va sfatuiesc sa depuneti o plangere penala impotriva administratorului intrucat este posibil sa fi disparut sume de bani din acest fond, pe care doreste sa le acopere pretinzand banii de la dvs.
Succes!




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 9882

24 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. nom de plume said

    am May 20 2011 @ 9:35 am

    Nu mai astepti voi sa va dea scris administratorul ceva…ca nu e obligat sa va dea nimic. Poate fi obligat sa dea raspuns scris numai daca, ANTERIOR, voi faceti plangere scrisa la asociatie, la presedintele asociatiei.

  4. Are dreptul administratorul blocului sa imi ceara sa platesc intai fondul de rulment ? | Ilfovul nostru said

    am May 20 2011 @ 8:47 pm

  5. gaby said

    am May 27 2011 @ 10:24 pm

    In actul constitutiv al fiecarei asociatii de proprietari este trecuta ordinea incasarilor. In marea majoritate a cazurilor se incaseaza cu prioritate:
    -penalitatile
    - restantele
    - fondul de rulment
    - cv lista plata curenta

  6. Ion Cotofana said

    am May 30 2011 @ 8:30 am

    “Conform Normei metodologica de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18.01.2008.
    (2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.”
    Am reluat textul de lege transmis. Anticipat inseamna inainte de alte plati.
    Administratorul are dreptate cand va cere sa achitati fondul de rulment in momentul in care deveniti proprietar si aveti toate drepturile conferite de L.230, respectiv calcularea penalitatilor dupa 50 zile de la data afisarii listelor de plata. Legiuitorul a stabilit acest termen tocmai pentru faptul ca dvs, aveti achitat in contul asociatiei acel fond de rulment din care administratorul achita facturile inainte ca dvs, sa faceti plata. Inteleg ca nici dupa un an dvs nu ati achitat integral acest fond de rulment. Din ce suma de bani ar trebui sa achite administratorul facturile catre furnizori, care au termen scadent 30 zile de la emitere? De asemenea salariile angajatilor asociatiei se achita in primele zile ale lunii pentru luna ce a trecut. Listele de plata a cheltuielilor de intretinere se intocmesc dupa 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizori, respectiv 15 ale luni.
    Deci dl. urban este tendentios sau nu doreste rezolvarea problenei in limite legale.

  7. razvan alexandru said

    am June 18 2011 @ 4:17 pm

    buna ziua. Problema mea ar fi urmatoarea: cand m-am mutat in bloc mi sa perceput fond de rulment,pe care bineinteles l-am platit. Acum dupa 8 ani am fost numit presedinte al asociatiei de locatari,si am pus fireasca intrebare : unde este fondul de rulment? raspunsul a fost am platit datoriile cu el ca taiau apa …. D e cand stau in bloc eu nu am ramas restantier niciodata, deci banii mei nu au fost folositi pentru datoriile mele, logic, nu? Pe lista de intretinere nu apar penalizari la cei restantieri, oare de ce? Acum intrebarea mea este , cum imi recuperez eu fondul meu de rulment? Consider ca am fost furat, prejudiciat cu aceasta suma de bani! Este corect cum gandesc eu, sau sant depasit, asa se procedeaza in romania? C e este de facut? pot da in judecata sau face plangere penala impotriva hotului, pentru recupererea banilor? Si inca o problema, boxa de la parter unde ar trebui sa stea tomberoanelke de gunoi( locuiesc la bloc cu 4 etaje) este luata de administratora, este cu lacat pe ea, si isi depoziteaza lucrurile sale personale. Cum reusesc sa ii fac contract de inchiriere pentru acel loc,in baza carei legi , hotarari sau ce? si la cat se poate ridica chiria in acest caz? Administratorul este scutit de plata cotei parti pentru salariul lui? multumesc

  8. Ruse Marius said

    am August 19 2011 @ 8:59 pm

    Buna ziua Dl Iulian Urban

    Ma numesc Ruse Marius locuiesc in Bucuresti , sectorul 2

    Am o problema cu administratorul blocului care nu doreste sa imi mai incaseze plata intretineri lunare, dar pe scurt si de ce.

    Am avut restanta la intretinere de 2100 de ron,am primit o scrisoare de la o firma de recuperarea debitelor, anganjata de asociatia de proprietari, ca daca nu platesc in termen de 7 zile toata restanta voi fi dat in judecata.Am platit in 5 zile restanta si cu intretinere afisata in luna curenta (respectiv iunie) eram la zi , am cerut de la firma respectiva o adeverinta in care sa arate ca eu numai am nici un litigiu cu firma de recuperare restantelor , am primit ca s-a in inchis dosarul meu si ca este totul ok, DAR, cand s-a afisat urmatoarea intretinere (luna iulie)am aparut cu o restanta de 352 de ron, care este comisionul firmei de recuperare restantelor angajata de asociatie, eu nu am dorit sa platesc aceasta suma ci doar intretinerea pe luna curenta (iulie) de 188 de ron nu a acceptat sa primeasca bani , a spus ca pana nu platesc comisionul firmei nu imi mai incaseaza nici-un ban. Mie nu mi se pare normal sa platesc eu comisionul,ci cei care au angajat firma, in speta asociatia de proprietari.

    Va rog frumos sa ma ajuta-ti cu un raspuns, cu o indrumare, cu orice sfat.

    Cu speranta de a primii un raspuns din partea dumneavoastra

    Multumesc anticipat

    Ruse Marius

  9. Balaşoiu Cristina said

    am October 2 2011 @ 10:03 am

    Buna ziua! Mă numesc Balasoiu Cristina , locuiesc în Craiova.Blocul a fost întreţinut 22 de ani de părinţii mei, ei
    s-au mutat la ţară şi îl întreţin eu, fiica lor în continuare.
    Pe tot parcursul acestor ani şi în continuare ne obligă să plătim
    fondul la întreţinere, pentru care nu se taie chitanţă separată, ci se calculează direct în întrţinere pe fiecare lună.Nu ştim nici un proprietar ce sumă am acumulat în parte.În bloc ţevile de căldură sunt ramificare în felul următor: una groasă la subsolul blocului din care pornesc 4 tevi comune ramificate pe 4 coloane diferite care trec tur-la etajele 4 şi retur- la parter(fiind cap de coloană).Etajele 1 si 2, nu au tevi comune în apartamente şi au refuzat să participe la repararea ţevilor comune prin care trece căldura în apartamentele de la parter şi et 4 , pe motiv că nu se încălzesc la ele.Acum, domnul administrator ne obligă pe cei din coloana A, să participăm la repararea ţevii comune din coloana B, care este turul blocului în coloana B, o teavă în plus faţă de coloana A, C şi D.Până acum proprietarii activi fară nici un fel de restanţe, nu au beneficiat de banii din fondul de întreţinere la repararea ţevilor comune, iar acum pentru codaşi se găsesc bani în fond pentru repararea ţevilor comune.Bani pe care eu refuz să mi se ia din banii mei depuşi în fond până acum.Întrebarea mea este:-Cum pot să-i forţez mâna administratorului blocului, pentru al opri să se folosească de banii mei din fond? Cum pot vedea adevărata cifră a banilor pe care îi am în fond? De ce se opresc aceşti bani şi nu se face chitanţă separată pe ei?Pentru ce se folosesc aceşti bani?
    Dacă mi-ati găsi răspunsuri la aceste intrebări aş şti şi eu să mă feresc de astfel de oameni pe viiitor,şi aş şti să-mi apăr drepturile mele , ale proprietarului. Vă mulţumesc frumos pentru timpul acordat citirii acestor rânduri şi anticipat pentru rezolvarea acestei probleme.

  10. ana teodorescu said

    am December 20 2011 @ 11:04 pm

    Buna seara, numele meu este Ana si sunt din Constanta. V-as ruga sa-mi spuneti si mie daca pot face ceva in legatura cu urmatoarea problema: in urma cu 2 saptamani in garsoniera noastra s-a spart teava de tur-retur pentru caldura. A trebuit sa oprim caldura pentru cateva ore si acum m-am trezit ca am de platit 750 ron la intretinere…cica apa care a fost golita de pe instalatie. Nu cred ca este corect pentru ca a mai oprit cineva caldura tot in cursul lunii si nu are atatia metrii de apa ca si noi. Ce as putea face? Va multumesc anticipat si sper ca ma veti ajuta.

  11. Mariana Dobrica said

    am March 24 2012 @ 2:27 pm

    Sunt presedinta unei asociatii de proprietari la nivel de scara,aso-ciatie care a obtinut personalitate juridica in 24-01-2012. Intrucat totii cei 12 membri ai asociatiei(din totalul de 20ap/proprietari de pe scara) sunt debransati de la utilitati avnad contracte indivi- duale pt. apa/canal si gaze am facut o notificare scrisa catre vechea asociatie la care am anexat:hotararea tribunalului definitiva si irevocabila, tabelul cu semnaturile celor 12 membri,notificare prin care am solicitat ca membrii nou infiintatei asociatii sa fie scosi din listele de cheltuieli incepand cu:01-02-2012 si sa li se returneze fondul de rulment( actualizat cu indicele inflatiei si dobanzile legale()
    integral sau ca diferenta intre fondul depus cu mult timp in urma(la infiintarea as.de prop.in locul as.de locatari,prin 1992)
    si suma de plata inregistrata pt.luna ian-2012. Asociatia veche la care au ramas ceilalti 8 proprietari refuza sa restituie fondul de rulment zicand ca este vorba de 10lei ceea ce nu poate corespunde in nici un caz realitatii, atat timp cat numai dobanzile incasate pentru acest fond depus in banca se ridica la 700-1000lei.
    Va rog sa-mi spuneti cum putem obtine restituirea fondului de rulment. Va multumesc anticipat si va doresc putere de munca !

  12. Elena Matei said

    am October 24 2012 @ 10:37 am

    Buna ziua

    Locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje din sectorul 3.Administratora blocului a pus termone blocului,dupa o zi pe alta,fara sa ceara prea multe oferte de pret,probabil a fost afacerea cuiva,iesindu-i si ei un mic comision.Binenteles nu a pus nici un afis la vizier sa ne anunte de aceste modificari(se facuse o sedinta unde nu prea a fost de accord lumea cu acesta investitie).Dupa ce am discutat cu dansa acesta problema,a pus la vizier ca termopanele s-au pus conform accordului proprietarilor(50+1).I-am spus ca nu o sa platesc aceste termopane,pt ca nu mi se pare normal sa mi se ia bani cu japca!Ma poate soma in vreun fel daca nu platesc aceste termopane?Deasemenea in urma unui incident nefericit,un menbru am familie mele a spart un geam de la usa de despartiroare a apatamentelor,administratora inlocuind ambele geamuri,punandu-ma sa achit acel geam,desi nu ni s-a cerut acordul de inlocuire a gemurilor!Multumesc

  13. ilie horenciuc said

    am October 26 2012 @ 3:52 pm

    Cum putem recupera restantele pe 11 luni de la un proprietar italian,ce nu este in apartament, acesta fiind nelocuit ? Nu i-am aplicat penalitati fiind bucurosi sa recuperam suma de baza.Consulul italian ne-a ajutat odata dar apoi iarasi a ramas dator (peste 3700 roni).Cetateanul italian nu a mai venit in Romania.Cu multumiri…

  14. avram iancu dacian said

    am November 9 2012 @ 3:17 pm

    buna ziua, poate ma puteti ajuta cu o problema, luna de luna administratoarea blocului ne cere bani (20lei/ap)) pentru lucrari de intretinere a spatiului verde din fata blocului (300lei / bloc / luna), exagerat de mult, in conditiile in care gradina e o adevarata jungla cu buruieni .

    As vrea sa stiu daca sunt obligat sa achit acesti bani, avand in vedere ca sunt in afara de banii stransi intr-un fond de rulment (aceeia se achita separat). Si cat de legala este acesta practica.

    Va multumesc!

  15. costachescu said

    am November 28 2012 @ 6:53 pm

    Buna ziua,
    Mi s-a repartizat o locuinta sociala la bloc, inca nu am contract de inchiriere, trebuie sa platesc fondul de rulment? M-am mutat in luna iulie 2012 si mi s-a cerut 300 lei fond rulment, desi pentru utilitati avem contracte separate, administratorul calculeaza intretinerea numai pentru plata energiei cu iluminatul scarilor si energiei care se consuma cu apa. Exista puturi care folosesc energie electrica.

    Va multumesc,

  16. Axinte said

    am November 30 2012 @ 9:52 pm

    Am contribuit la fondul de rulment cu 320 lei, in cazul cand eram 5 persoane in apartament si primeam agent termic de la CET.In situatia actuala am ramas 2 persoane si ne-am debransat de la sistemul de incalzire centralizat.Factura curenta nu depaseste 100 lei. Exista un temei legal prin care sa solicit restituirea a unei cote partidin fondul de rulment, tinand cont ca Asociatia de proprietari gestioneaza cheltuieli mult mai mici? Multumesc anticipat.

  17. Erika said

    am January 17 2013 @ 2:37 pm

    Buna ziua

    As dori un raspuns la problema noastra…Am cumparat un ap intr-un bloc cu 4 et+mansarda acum 3 ani in care nu am stat pana acum…Administratorul ne pune in fiecare luna sa platim si pt salubritate si pt curatenia de pe scara desi noi platim aceste lucruri la domiciliul actual..Imi puteti spune va rog ce trebuie sa facem in aceasta situatie ca sa nu mai platim daca nu stam acolo?
    multumesc pt rapuns anticipat..

  18. carmen gal said

    am January 29 2013 @ 5:27 pm

    sunt din Peciu-Nou, jud. Timis.din anul 2001 pana in 2010 am locuit in apartamentul surorii mele plecata in strainatate. pana in anul 2007 am putut plati impozitul la acest apartament fara nici un fel de probleme.dupa acesta cei de la primarie mi-au refuzat in fiecare an plata {banii} pe motiv ca apartamentul trebuie intabulat. din lege stiu ca intabularea este obligatorie numai la vanzarea imobilului.cu toate acestea cei de la primarie au pus afis la intrare ca cine nu-si intabuleaza locuintele nu mai au dreptul sa-si plateasca impozitele.am lasat anii sa treaca pentru ca in fiecare an cand ne duceam sa platim ne refuzau invocand acelasi motiv. la sfarsitul anului 2012 ne trezim cu somatie cu titlu executoriu pe adresa surorii mele.inca din primele zile reusim sa strangem banii cu tot cu penalitati si sotul meu se duce sa plateasca, asta pe 28 dec. 2012.este refuzat din nou pe motiv ca ne trebuie:copie dupa contractul de vanzare-cumparare a apartamentului,copie dupa pasaportul surorii mele si un extras de carte funciara pentru informare.deodata , nu mai era nevoie de intabulare! cand sotul meu i-a intrebat de ce nu ne-a spus de la inceput tot ce ne trebuie, de ce nu au trimis nici o instiintare pe adresa surorii mele in atatia ani si au lasat voit sa se adune penalitati, au tacut. functionarul de la ghiseu a spus sec sa nu il cautam pana dupa 7 ianuarie 2013 ca pana atunci nu ne poate incasa banii. dupa sarbatori, care nu au mai fost sarbatori din cauza stresului,chiar de pe 4ianuarie am platit aceasta suma cu ordin de plata prin banca.dupa 7 ianuarie am fost iar la primarie cu toate actele cerute de domnul Tibi, asa il cheama pe functionar ,ni se face in numele surorii mele o cerere de anexare acte la declaratia de impunere suntem pusi sa semnam rapid un contract de salubrizare, facut la data de atunci ,dar pe verso scriindu-se cu pixul ca trebuie sa platim salubrizarea din urma, adica din 2007.in fine ,sotul meu ii arata ordinele de plata dar functionarul refuza sa se uite pe calculator ca sa vada daca datoria e stinsa , spunand ca o sa ne sune dansul daca e ceva intr-o saptamana. trece o saptamana, trec 10 zile nu suna. il trimit pe sotul meu din nou la primarie.asta pierzandu-si ore bune din timpul serviciului si nu pentru prima data. surpriza!!! banii au ramas blocati la trezoreria Timisoarei. a fost trecut eronat de catre banca c.n.p.-ul surorii mele ca beneficiar in loc de c.u.i.-ul primariei Peciu. o functionara binevoitoare il pune pe sotul meu sa faca o cerere la trezorerie ca banii sa se verse corect .se face cererea. se asteapta aproape o saptamana sa sa rezolve, timp in care sotul meu trece zilnic pe la primarie.intr-o vineri, 25 ianuarie , vine si raspunsul telefonic {de data asta au catadicsit sa sune} ca banii au ajuns la primarie.azi , marti, 29 ianuarie il trimit pe sotul meu din nou la primarie dupa o chitanta liberatorie ca plata s-a efectuat si nu mai sunt datorii.ce credeti ?datoria mai apare in calculator pe motiv ca banii “nu s-au procesar”. sa vina peste cateva zile. plus de aceasta casierita a mai facut un contract de salubrizare pe numele surorii mele,anulandu-l pe cel vechi scris cu pixul si l-a pus pe sotul meu sa semneze profitand de graba lui de a se intoarce la serviciu .sotul meu, cu buna credinta , l-a semnat, dar uitandu-se apoi pe verso ,surpriza se angaja sa plateasca salubrizarea din 2008.intreband ce inseamna aceasta. i s-a raspuns sec:10 milioane lei vechi.uimit si enervat s-a dus direct la primar specificand ca noi nu mai locuim la bloc din 2010, iar din 2007 refuzanduni-se banii pe impozitul pe apartament cum am fi putut plati salubrizarea? plus de aceasta nu avem nici o instiintare din trecut de la primarie cu privire la salubrizare si nici un contract facut cu ei? cu alte cuvinte nu am beneficiat de acest serviciu . primarul l-a pus sa faca o cerere de modificare a datei contractului si la linistit spunandu-i ca o sa se rezolve.dar ,sincer nu mai avem nici o incredere ! avem impresia ca s-a savarsit un abuz, ca toate aceste “intarzieri” ale primariei de a lua banii ssunt voite, ca se urmareste ceva. va rog sa ne ajutati!

  19. comerzan said

    am February 1 2013 @ 9:29 pm

    fostul administrator a decedat in urma cu 7 ani. Pe lista de intretinere apar sume restante+penalitati de pe vremea fostului administrator,cu care eu la timpul respectiv am stabilit ca a fost o greseala si totul este ok,adica fara restante si penalitatile pe care le-a adaugat . Nu am apucat sa intocmim un proces verbal,fapt pentru care figurez si acum cu restante la care se adauga penalitati. Administratora nu a vrut sa verifice pentru a sterge gresala facuta. Ce pot face pentru ca acea suma sa nu mai apara,la ce for sa ma adresez? Sunt mai mult de 8 ani decand nu se doreste ca aceasta suma sa se stearga,mi se cer bani de catre noua administratora,iar eu am rogat-o sa verifice ,sa vada ca nu este datorie in cotele de intretinere…aceasta refuza spunandu-mi ca sunt buna de plata.
    Deasemeni s-au montat camere de suprveghere fara ca multi locatari sa stim despre acest fapt,si suntem multi care nu dorim aceste camere,dar totusi le-a montat. Am facut sesizare la politie in acest sens(astept raspuns). Consider ca nu suntem sclavi pe plantatie .NU suntem constituiti in asociatie de propietari,suntem asociatie de locatri. Unde putem sa ne adresam pentru scoaterea acestor camere de suprveghere ce sunt montate pe fiecare palier(etaj) si la intrare in bloc.
    Multumesc pentru raspuns.

  20. butau said

    am September 17 2013 @ 4:06 pm

    Rog sa mi raspundeti daca pot sa cer detalierea cheltuielilor de pe chitanta sau sa mi faca o anexa la chitanta deoarece firma unde lucrez este intr un bloc si patronul nu ne deconteaza cheltuielile daca nu sunt detaliate fiecare ce reprezinta, va rog sa mi raspundeti si baza legala
    Va multumesc

  21. Doina said

    am November 21 2013 @ 7:20 pm

    Buna ziua, am rugamintea sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema: am vandut apartamentul un care am locuit impreuna cu familia si unde aveam un fond de rulment substantial, aproape 500 de ron, deoarece eram 5 persoane. Administratorul imi spune ca ne va returna fondul de rulment dupa ce il va incasa de la noul proprietar, insa acesta nu se grabeste sa plateasca. Nu stiu de ce administratorul a stabilit acesta regula, pt ca oricum suma pe care o va incasa de la noul proprietar va fi mult mai mica, fiind vorba de o singura persoana care locuieste in prezent in apart. Care este de fapt modalitatea legala si contabila prin care aceasta suma se returneaza? Va multumesc anticipat

  22. SENSE said

    am June 25 2014 @ 9:06 pm

    BUNA ZIUA,
    VREAU SA VA INTREB DACA ESTE OBLIGATORIE ACHITAREA FONDULUI DE RULMENT? AM CITIT LEGEA CU ASOCIATIILE DE PROPRIETARI SI SA INTELEG CA IMPLICIT PRIN SPECIFICAREA DE FOND DE RULMENT ESTE SI OBLIGATORIE PLATA ACESTUIA?
    MULTUMESC ANTICIPAT!

  23. Andrei Wieder said

    am June 26 2014 @ 11:30 pm

    Am o intrebare. In caz ca datorez intretinere si penalitati la asociatia de proprietari pot sa achit intretinerea (pentru a evita cumularea de penalitati)si apoi penalitatile aferente in mod esalonat. Eventual se poate incheia un act cu asociatia in acest sens.

    Va multumesc

  24. Bolescu Agneta said

    am July 28 2014 @ 4:59 pm

    Presedintele asociatiei din care fac parte afiseaza listele de plata fara justificarea cheltuielilor,fara semnatura cenzorului,cu greseli la modul de calcul al utilitatilor, iar la solicitarea documentelor justificative am constatat ca nu este angajat niciun cenzor, desi se plateste salariul cenzorului de cateva luni.Am facut cerere in scris de remedierea acestor nereguli , dar nu am primit niciun raspuns ( nu este prima data ).Locatarii nu stiu ce platesc pentru ca nu li se prezinta o lista de plata detaliata.Consider ca este foarte grav daca incaseaza un salariu de cenzor fara a avea cenzor, dar nu am cum sa rezolv aceasta problema, deoarece nu face adunari generale de foarte mult timp.Am sesizat si luna trecuta incasarea ilegala a salariului pentru cenzor, de la proprietari,dar mi-a raspuns ca se vor da banii inapoi.Luna asta s-a repetat acest lucru.S-a pus iar pe lista salariul cenzorului pe care nu l-am vazut niciodata si care nu semneaza listele de plata.
    Ce ma sfatuiti sa fac in aceasta situatie ?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean