Fetele ajungand in prezent la pubertate la varsta de noua ani, din cauza substantelor chimice din alimente (lapte si materiale plastice)
David Gutierrez
Natural News
31 Octombrie 2010
http://www.prisonplanet.com/girls-now-reaching-puberty-at-age-nine-thanks-to-chemicals-in-the-food-supply-milk-and-plastics.html
Vârsta medie a debutului pubertatii la fete este acum de noua ani, reprezentand un fenomen ale carui cauze par a fi obezitatea din ce in ce mai prezenta si expunerea la substante poluante care perturba hormonii, substante prezente in alimente.
Studiul a fost efectuat in 2006 de cercetatori de renume mondial de la Departamentul de crestere si reproducere, al Spitalului Universitar din Copenhaga, Danemarca. Cercetatorii au descoperit ca, intr-un lot de 1.000 de fete, varsta medie de dezvoltare a sanilor a fost de 9 ani si 10 luni- adica cu un an mai devreme decat in 1991, cand a fost efectuat studiul precedent.
"Am fost foarte surprinsi sa constatam o asemenea schimbare intr-o perioada de doar 15 ani", a declarat cercetatorul Anders Juul.
Desi studiul a fost efectuat in Danemarca, expertii cred ca se aplica si in alte parti ale lumii dezvoltate, inclusiv in Europa si Statele Unite. Varsta de maturizare este si mai izbitoare, in comparatie cu secolul 19, cand fetele ajungeau la pubertate la o varstă medie de 15 ani si baieti la 17 ani. De atunci, varsta pubertatii a scazut in mod constant, pana ce varsta de 14 pentru baieti si 12 ani pentru fete a fost oficial declarata "normala" in 1960.
Aceste repere s-au stabilit in functie de varsta primei menstruatii la fete si varsta schimbarii vocii la baieti.
Nu doar studiile stiintifice sugereaza ca aceste valori sunt acum depasite, mai ales ca povestiri anecdotice cu baieti ce abandoneaza corul scolii din cauza schimbarii vocii la varsta de 12 sau 13 ani sunt acum foarte raspandite. Potrivit lui Richard Stanhope, un expert in tulburari hormonale ale copilariei, specialistii sunt acum convinsi ca pubertatea precoce este un fenomen real.
Pubertatea precoce poate fi dificila pentru copiii care sunt maturi fizic, dar inca imaturi din punct de vedere emotional, avertizeaza expertii.
"Toate lucrurile pe care le experientam ca adolescenti sunt destul de greu de suportat, dar cand se intampla la 10 sau 11 este mult mai rau", a declarat Stanhope. "Acesti copii sunt supusi la un risc mult mai mare de a fi abuzati sexual, deoarece este greu pentru unii adulti sa inteleaga si sa se comporte adecvat fata de ei."
O fata a carei identitate nu a foat dezvaluita, intervievata de catre The Times of London, a declarat ca dezvoltarea ei timpurie a fost cauza tachinarii de catre colegii de la scoala.
"A trebuit sa port un sutien de la 9 ani", a spus ea. "Obisnuiam sa ma prefac bolnava, ca sa nu mai fiu nevoita sa ma schimb pentru ora de sport. Cel mai rau era cand barbatii imi faceau avansuri, ca si cand as si fost un adult, cand fapt aveam 11 ani. "
Si riscurile biologice pot fi deosebit de grave. Debutul menstruatie la o varsta frageda la fete inseamna si o expunere mai indelungata la estrogen, care a fost legat de un risc crescut pentru aparitia cancerului de san si a bolilor de inima.
"Daca fetele se maturizeaza devreme, se confrunta cu problemele adolescentei la o varsta frageda si sunt mult mai predispuse la boli mai tarziu", a spus Juul. "Ar trebui sa fim ingrijorati de acest fapt, indiferent de factorii despre care intuim ca ar sta la baza. Este un semn clar ca ceva ne afecteaza copiii, fie ca este vorba hrana nesanatoasa, produse chimice din mediu sau lipsa de activitate fizica. "
"Nu ştim dacă acest lucru este rezultatul unei nutritii mai bune sau a unor factori de mediu, dar creaza intr-adevar probleme sociale pentru fetele care oricum traiesc intr-o societate sexualizata," a comentat Richard Sharpe, seful Unitatii stiintifice de reproducere umana a Consiliului de cercetare medicala al Marii Britanii.
Cauza pubertatii precoce ramane in diputa, dar a fost legata in mod convingator atat de cresterea ratei obezitatii, cat si de expunerea la toxinele ce afecteaza functiile endocrine, cum e bisfenol A, chimicala prezenta in sticlele de plastic pentru apa si in garniturile de conserve cu produsele alimentare si bauturi.
Sprijinind ambele ipoteze, un studiu recent din revista „Sanatate publica si nutritie” a constatat ca, in timp ce doar 35 % din fetele care au consumat carne de maxim patru ori pe saptamana au ajuns la pubertate la varstă 12 ani si jumatate, 49% din cele care au mancat carne de 12 ori pe saptamana au ajuns la pubertate la aceasta varsta.
Nivelurile de poluanti organici persistenti sunt, de obicei mai ridicate in grasimile animale din carne si produse lactate.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































asistentapentruconsumatori.ro said
am February 23 2012 @ 1:59 pm
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
vrajitorul.eu said
am February 23 2012 @ 1:59 pm
INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ Magia afacerii dvs.
informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html