Banner

Am primit amenda din cauza aparatelor de compostat

Tweet this

Doamna Diana Marinca s-a adresat Senatorului Urban Iulian si Asociatiei www.asistentapentruconsumatori.ro cu urmatoarea sesizare:


\"From: marinca diana
Date: 2010/10/10
Subject: Abuz din partea controlorilor RATUC
To: office@asistentapentruconsumatori.ro



Buna seara,



In urma cu aproximativ 2 saptamani, calatoream cu tramvaiul impreuna cu prietena mea spre Gara din Cluj Napoca. Am compostat biletul atat la un capat cat si la celalalt doar ca la unul dintre capete mi s-a parut ca nu s-a compostat bine astfel ca l-am mai compostat o data. Insist pe faptul ca la un capat biletul era compostat corespunzator. Au venit domnii controlori de la RATUC pentru verificarea biletelor. Evident ca era o greseala faptul ca am compostat biletul de 2 ori la acelasi capat, am incercat sa le explic domnilor. Mi s-a cerut buletinul pe care nu il aveam cu mine deoarece eram in intarziere si prietena mea trebuia sa ajunga la autogara, iar bani luasem doar pentru bilete. Domnii ne-au dus la gara la politie pentru identificare iar cand am iesit unul dintre ei m-a intrebat cum facem.I-am cerut sa imi faca proces verbal pentru ca nu aveam bani la mine pentru a plati un bilet cu suprataxa de 25 lei. Acest fapt nu s-a intamplat, le-am explicat ca trebuie sa ajung la autogara sa o duc pe prietena mea si ma intorc. Asa am si facut, i-ar cand m-am intors am cerut din nou sa mi se intocmeasca proces verbal ceea ce nu s-a intamplat.
Asta se intampla in data de 29 septembie, ca pe data de 8 octombrie sa primesc acasa proces verbal , proces verbal pe care scria in dreptul semnaturii ca refuz sa semnez, iar prietena mea a primi la fel proces verbal cu amenda de 50 lei in 48 de ore si 100 lei daca nu se plateste in 48 de ore. Consider ca este un abuz faptul ca am primit amandoua amenda pentru o singura greseala. Mi-am asumat greseala, am cerut intocmirea procesului verbal fapt ce mi-a fost refuzat de catre controlori.
Ce sfaturi imi puteti oferi? Cum as putea actona?
O sa contest amenda si o sa fac plangere la Protectia Consumatorului in prima instanta.
Astept un raspuns!


Va multumesc anticipat,
Diana Marinca





---------- Mesaj redirecţionat ----------
De la: Horea Sangeorzan <avocat@asistentapentruconsumatori.ro>
Data: 11 octombrie 2010, 11:45
Subiect: ASISTENTA PENTRU CONSUMATORI - Diana Marinca
Către: marinca_diana@yahoo.com
Numar iesire: 15481/ 11.10.2010



Catre Diana Marinca,

Stimata doamna,


Cu privire la mesajul dumneavoastra, va informam ca, in acest moment, impotriva procesului verbal de contraventie se poate face plangere contraventionala in termen de 15 zile de la de la comunicarea prin posta.

Veti redacta plangerea in trei exemplare: un exemplar va fi trimis organului constatator, unul instantei si un exemplar pe care se va da un numar de inregistrare va va fi returnat.

Plangerea va fi trimisa spre judecare la judecatoria in circumscriptia careia s-a savarsit contraventia.
Plangerea poate fi depusa personal sau poate fi trimisa prin posta, in termenul legal, prin recomandata cu confirmare de primire in mod obligatoriu. Depuneti toate trei exemplarele la judecatorie, se va ocupa aceasta de retransmiterea lor.

Plangerea contraventionala are ca efect principal suspendarea executarii. Plangerea suspenda si executarea sanctiunilor complementare.
Hotararea primei instante poate fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare si suspenda la randul sau executarea, judecandu-se la tribunal.
Plangerea contraventionala si recursul sunt scutite de taxa de timbru.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2545

12 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. aliada said

    am October 11 2010 @ 1:15 pm

    amenda trebuia sa fie doar una singura, deoarece un capat al biletului era valabil

  4. George said

    am October 11 2010 @ 1:44 pm

    In sibiu am constatat alta traznaie zic eu, pe regulamentul afisat in autobuze scrie urmatorul text:
    Orice calator ce circula cu mijlocul de transport fara bilet compostat corespunzator este pasibil de amenda …… bla bla …
    Ok, eu prin asta inteleg ca daca circul cu acel mijloc de transport FARA BILET , nu patesc nimic !

  5. George said

    am October 11 2010 @ 1:45 pm

    deoarece nu este vorba de faptul ca circul fara bilet, ci fara bilet compostat corespunzator!

  6. anton said

    am October 11 2010 @ 10:24 pm

    daca nu ai bilet, nu ai nici bilet compostat corect, nu?
    limba romana si un pic de logica!
    e greu…
    :) )

  7. Edy said

    am October 11 2010 @ 10:43 pm

    Stimata doamna,

    am avut o problema asemenatoare.

    Trebuie sa ii actionati in judecata. Altfel, nu se vor lasa niciodata de metehnele lor. Am observat doi controlori, care se bucurau de faptul ca amendasera un tinar.

    Cu stima

    Edy

  8. Zamfir said

    am October 12 2010 @ 6:28 pm

    Într-un caz, oarecum asemănător şi tot în Cluj Napoca, compostorul era defect şi eu nu am avut “plăcerea” să le iau pe toate la rând sau să le repar. Din fericire, controlorii s-au mulţumit doar să îmi ia biletul necompostat şi să anunţe şoferul să rezolve problema la capăt de linie. Menţionez că pe bilet era ceva urmă vagă de compostare şi nu am făcut greşeala să repet compostarea!
    Altă-dată, se scumpise biletul (eu circul mai rar, locuind în alt oraş). Am compostat biletul şi le-am explicat că eu am plătit o călătorie când am cumpărat biletul şi o execut acum.
    În ambele cazuri le-am explicat că le stau la dispoziţie dacă doresc circ şi un proces din care să-mi scot şi ceva daune pentru timpul pe care li-l acord.
    Menţionez că şi eu am avut activitate de controlor, cu ceva ani în urmă, şi nu consider necesar să-l dispreţuiesc pe cel care face această activitate. Doar că-i pretind seiozitate şi, măcar, atâta respect cât îi ofer eu.

  9. deea said

    am March 3 2011 @ 3:50 pm

    controlori de la ratuc sunt niste gunoaie si mai ales GINEAN RADU care e precum o lipitoare dupa bani si se acata de orice si iti scrie amenda cat a clipi asa ca feririva de el merge pe linia 1 eu am avut ”norocul ” sa mi dea o amenda sa ma invat minte sa compostez bilete asa ca feriri va de ACEST RETARDAT.nu pot spune k la ratuc sunt numai retardati sunt si baieti de treaba.bye bye

  10. marian said

    am September 18 2011 @ 11:01 pm

    Atentie , ei ar putea da si avertismente adica doar o atentionare scrisa cum se da la politie…deoarece se aplica prevederile og2/2001. Doar ca nu o vor face niciodata…plus ca legislatia e asa de incurcata ca , daca o luam adliteram , toti cetatenii au mai multe drepturi ca si obligatii…nu crede-ti, faceti-le plangeri penale si o sa fiti uimiti de ceea ce spune instanta, a calatori fara bilet…egal cu fapta cu cel mai scazut pericol social…adica practic nimic grav

  11. Anna said

    am August 17 2012 @ 7:08 am

    Buna,

    am primit si eu o amenda de curand in CLuj pe linia 6 . Motiv : pe un capat al biletului era compostat mai demult controlorul nu recunostea modelul de compostat sustinand ca acolo a fost compostat de 2 ori. in partea cealalta a biletului era compostat corect pentru bus-ul in care am primit amenda. Azi ma duc sa fac o contestatie. Este inadmisibil asa ceva.

  12. simona said

    am May 10 2014 @ 1:03 pm

    pe data de 6 mai 2014 am fost in Brasov am luat bilet la RATBrasov i-am bagat in aparat dar nu a fost compostat. au venit controlorii si am aratat biletul de aici a inceput un adevarat spectacol. Mi-au cerut sa ma legitimez am incercat sa le explic ca nu e vina mea dar nu m-au ascultat unul dintre controlori mi-au smuls buletinul din mana si a coborat din RATB fara sa imi spuna nimic am coborat dupa el mi-a scris datele pe un carnetel fara sa ma puna sa semnez sau sa imi zica ceva dupa cateva zile am primit instiintare daca nu ma prezint in 48 de ore la ei imi pun amenda 500 ron. Ce sa fac? bILETUL inca il am si pot dovedi ca nu circul cu mijlocul lor de transport deoarece sunt dintr-un alt oras

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean