Prostia la nivel comunitar – Familie de 6 tigani= 1.000 euro + avion gratis
Europa e atat de indobitocita de 'corect politic' incat a ajuns sa accepte cu mandrie astfel de absurditati: Franta nu numai ca plateste din taxele francezilor bilete de avion pt a expulza straini ce comit infractiuni, ba chiar mai si plateste acei straini, fara o justificare realista.Cate 300 euroi per capita de tigan adult si 100 ieuro per capita de tigan minor, basca bilet de avion eventual la clasa biznis unde se serveste sampanie din cea cu nume care la romani se traduce destul de ciudat - MOET. In acest timp Sarkozy creste in sondaje in increderea primita de la frantuji;
In 2009, Franta a cheltuit 18 milioane de euro cu expulzarea a 22.000 straini, din care cea mai mare parte (15.000) erau tigani est-europeni. Care 15.000 de tigani s-au intors chiar mai numerosi, observand ca oricum nu trebuie sa isi faca griji nici pt biletul de intoarcere, nici pt niste bani de buzunar la revenirea in tara.Ba chiar un discriminat proaspat intors ieri in Rumunia, facea calculele : " fratioare, noi eram cam 5 persoane basca puradeii; am primit de la franceji 2200 de euroi, si daca gasesc sa privatizez ceva aici bine, daca nu ma intorc sa imi iau alta transa de bani prin noiembrie tot in Francia ca astia ie generosi..."
Liberte, egalite, fraternite....a la France !
Dar le-a luat ceva francezilor. Tin minte ca prin 2009 i-am vazut carand casetofonul cu manele prin metroul din Paris.Anul trecut am fost in vacanta in Paris si centrul este plin de tigani romani care cer cersesc si fura de la turisti. Vin cu o hartie la tine (chipurile sa le traduci ce scrie) apoi iti fura tot ce ai in geanta.
Sumele primite de tigani sunt asa de mari, pentru a le da posibilitatea sa se intoarca inapoi in Franta. Ganditi-va cate firme si organizatii castiga cu ocazia acestor repatrieri. Asa se imbogatesc unii legal in Franta, incepand de la asociatiile de caritate, cele de la "drepturile omului", la guvernul Francez.
Masurile luate acum de Franta (inteleg perfect ce resimt cetatenii francezi autohtoni in fata invaziei de barbarie si mizerie aduse de alogeni) sunt patetice, ridicole si starnesc rasul si ironia est-europenilor care-i cunosc foarte bine pe tigani.
Ani de zile, vestul Europei ne-a dat lectii de moralitate, cu aroganta si impertinenta celor care ignora cu desavarsire complexitatea problemei.
Argumentatia anti-romaneasca a vestului (romanii sunt principalii vinovati ca nu-i pot integra pe bietii tigani) a fost preluata chiar si de unii avortoni locali, ratatii de prin ONG-uri care nu si-au gasit post nicaieri in economie reala, competitiva si nici in domenii umaniste producatoare de cultura.
Presa e aceea de oriunde, traieste pe dejectii umane si cadavre, amplificand isteric si adesea cu imbecilitate hazlie, toate argumentele pro si contra 'razizmului'.
Nomazii nu au ce cauta in Europa, continent format de state si etnii cu identitati clare, de popoare extrem de competitive si muncitoare, de cateva sute de milioane de albi/negri sau chiar galbeni ce au format si inca formeaza avangarda progresului umanitatii in toate domeniile.
Nomazii sunt un corp strain Europei, asta se simte din plin. Cei care sunt asimilati si care accepta sa se comporte, sa se educe, sa munceasca precum europenii, sunt integrati fara probleme, cunoastem toti exemple.
Pt restul, viitorul e India. Precizare: nu vreau sa jignesc indienii. Cand zic India ma refer la zonele acelea in care tiganii nostri chiar s-ar putea integra, nu ma refer la partea infloritoare a Indiei.
Francezii sunt "bon-ton"! Au plimbat tiganii cu avionul gratis, si ca sa vina inapoi in Franta cu autobuze longcursier le-au dat si cate 300 de euro! Au revoire Paris! Tiganii astepta urmatoarea plimbare aeromobila. Nu cunosc calendarul electoral din Franta, ce alegeri urmeaza?Franta a expulzat joi 86 de romi spre Bucuresti, iar alti 139 urmeaza sa paraseasca aceasta tara in cursul zilei de vineri. Repatrierile in Romania si Bulgaria sunt rezultatul unor noi masuri de securitate decretate la sfarsitul lunii iulie de presedintele francez, Nicolas Sarkozy.
Tot legat de corectitudinea politica. Una este prostia manifestata de francezii care se bucura ca se cheltuiesc bani pentru expulzarea unor tigani ce se vor intoarce in Franta in maxim doua luni si alta este abordarea problemei de catre cei care condamna Franta. Mereu mereu acelasi lucru se invoca in cazul tiganilor ,care drepturi ale omului ei sunt tigani, si degeaba se fac tot felul de porgrame de integrare se cheltuie bani in van.
America a expulzat anul trecut 400000 (patru sute de mii )care nu erau tigani si nimeni nu invoca in cazul Americi ca au incalcat drepturile omului.
In realitate, atitudinea romanilor nu difera de cea a francezilor. Ba, cred ca e si mai agresiva, ma mir chiar ca i-au tinut atat francezii, mizeria in care traiau astia la marginea elegantelor orase frantuzesti era suficienta sa le faca bagajele de la inceput. Cetateni europeni, inteleg, dar mizeria si lipsa de civilizatie contrastanta cu cea frantuzeasca erau suficiente pentru reactia francezilor. Cum ar fi reactionat cetatenii din Brasov, de exemplu, daca o satra de vreo 200 de tigani din Kosovo, de exemplu, s-ar fi asezat la marginea orasului, marsaluind apoi zi de zi prin centrul plin de turistI??!! Cum ar fi reactionat cetatenii orasului Brasov??!! Cum ar fi reactionat turistii romani plimbandu-se in week-end in frumosul nostru oras??!! Cum ar fi reactionat turistii straini vazandu-i cersind cu mizeriile dupa ei prin centrul Brasovului ??!! Ce parere aveti??!! V-ar fi placut acel week-end la Brasov cu tiganii dupa voi cersind de zor asa cum i-au exasperat pe francezi??!!! Eu nu cred ca ati fi avut alta atitudine. Povestile astea cu drepturile cetatenilor europeni merg pana cand ne deranjeaza pe fiecare dintre noi.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Manea said
am August 20 2010 @ 3:04 pm
Primii ţigani goniţi din Franţa au ajuns acasă: «Nici o săptămână nu stau în ţară!»
20 August 2010
Încărcaţi cu genţi şi cu sacoşe, primii 75 de rromi, care au acceptat să părăsească Franţa pentru 300 de euro, au ajuns, ieri, în Bucureşti. Nici nu au aterizat bine, că au şi strigat în gura mare că se vor întoarce cât de curând “la muncă”.
Țiganii au coborât din avion încărcaţi cu genţi şi cu puradeii agăţaţi de gât
Cu câte trei-patru copii “agăţaţi” de ei şi cu mâinile ocupate de sarsanale, rromii care au aterizat, ieri, pe Băneasa şi pe Otopeni nu păreau deloc încântaţi de faptul că au revenit pe pământul natal.
“Nici o săptămână nu stau în ţară. Ce să fac aici? În Franţa cerşeam cu copiii şi câştigam şi 30 de euro pe zi. Acasă, în Târgu Mureş, mor de foame. Acum am primit câte 300 de euro, eu şi soţul meu, şi câte 100 pentru fiecare dintre cei doi copii”, ne-a spus supărată Jujana Puszi (31 de ani).
Maria şi Ionuţ Balasz, alături de cei doi copii Istvan şi Jujana Puszi au primit 800 de euro ca să îşi ia copiii şi să vină în România
O altă familie din Petroşani, plecată în Franţa în urmă cu şase luni, a povestit că traiul pe care îl ducea în străinătate nu poate fi comparat cu cel din ţară.
“Soţia îşi permitea să stea acasă cu copiii, în timp ce eu lucram la gunoaie şi câştigam 60 de euro pe lună”, a susţinut Ionuţ (26 de ani), capul familiei Balasz.
Yoko said
am August 20 2010 @ 3:05 pm
alooo ?
De ce ii goniti pe tigani ? Sunt de-ai nostri. Dansati dupa manele lor, vorbiti vulgar ca si ei. Scrieti cu adoratie despre nuntile lor “princiare” si le numarati averea. Asta e menirea mor : jefuie, fac crime, orice numai la munca nu se duc. Asta-i mentalitatea lor. Nu se va schimba in veci vecilor.
Caragiale said
am August 20 2010 @ 3:05 pm
nu a vrut Uniunea Europeana sa ne impuna legi cu privire la discriminare, nu au tipat ca tiganii sunt discriminati in Romania???? Chiar daca dic cauza acestor ciume umblatoare numite tigati, mi-e rusine sa plec din tara si mi-am depus actele sa obtin nationalitatea unui alt stat din UE, cu toate astea ma bucur cand tiganii pleaca din tara pt doua motive : 1. Ramane Romania mai curata, 2. Sa-i sature pe aia din Parlamentul European de atatea drepturi acordate minoritatiilor (in special pt tigani). Cand ii tineau militienii sub bulan si nicinu comentau nu era bine….. acum sa-i ia cu totu si sa-i manance.
Lucid said
am August 20 2010 @ 3:11 pm
Greu de judecat daca nu esti in locul frantzuzilor. Doar cateva crampeie din “experientza” mea: in iulie 1990, la nici o luna de la mineriada, la Aachen – capitala lui Carol cel Mare, m-a acostat pe strada o tziganca cu o inscriptzie in nemtzeste “victima minerilor”. M-am amuzat. Prin 1992 cred, coborand pe Champs Elysees, in dreptul hotelului George V, doua pirande “lucrau” in tandem – una pe stanga, alta pe dreapta, proptindu-se in fatza trecatorilor cu cate un pahar de cola gol in care zornaiau monede. M-am simtzit stanjenit. Prin anii 90 la sfarsit, la Madrid, in fatza catedralei de langa palatul regal, o orchestra din cinci tzigani de la noi interpreta melodii populare. Iar am fost amuzat. Numai ca in ultimii ani mi-a cam trecut pofta de amuzament. In februarie anul acesta i-am intalnit agresand – asta e termenul! – trecatorii, culmea!, in fatza mall-ului de langa gara din OSLO, la minus 20 de grade! Incotosmanatzi, fara probleme de subnutritzie. In iunie, in capul Champs Elysees-ului, unde se urcau turistii in autobuzele cu etaj in turul Parisului, un stol de tziganci agitau cutii de tabla avand atarnate de gat afise in engleza (s-au prins ca de la frantzuzi nu mai capata nimic) despre victimele rasismului romanesc. In avionul de la Paris am calatorit cu 0 “doamna” cu multiple fuste adusa la avion de mascatzii francezi si preluata la Otopeni de mascatzii romani. De data asta m-am saturat si eu pana-n gat de acesti “concetatzeni”. Nu numai ca il aprob pe Sarkozy dar sincer as vrea ca aici sa li se retzina pasapoartele celor expulzatzi minimum doi ani. Iar pentru tziganii fara loc de munca primariile sa-i oblige la munca in folos obstesc – contra ajutor social, desigur – de la maturat strazile la strans gunoaie. Daca nici asa nu merge, ori cat ar urla “aparatorii” drepturilor omului, lagare de munca obligatorii pentru a-sociali, desigur denumite altfel – centre de educare prin munca, etc dar DE MUNCA.
Nu e de gluma: ori ii aducem noi pe ei la un minim de civilizatzie ori ne tziganizeaza ei pe noi totzi. E ora 12 fara 5.
Milu said
am August 20 2010 @ 3:12 pm
Ce face Sarkozy se cheama ‘promovarea firmelor de transport’. Le da voluntarilor 300 €, o mare parte din acesti bani se duc pe cheltuieli de transport, si ciclul se va relua pana cand se va plictisi.
Cami said
am August 20 2010 @ 3:12 pm
analogii false de tipul „înlocuiți țigan cu italian/negru șamd” nu-și au rostul, cred eu. până acum nu cunosc comunități de francezi, italieni sau germani care să fi venit în România, să se stabilească în tabere de corturi (precum în secolul XIV), să cerșească și să fure liniile de alimentare de la CFR (ultima parte o rezolvă oricum ”italienii” băștinași). e facil să ne ascundem în spatele unor cuvinte goale de sens, dar „politically correct” precum intoleranță sau integrare, în loc să spunem lucrurilor pe nume: avem de-a face cu o etnie care NU dorește să se integreze (spre deosebire de populație de culoare din SUA, de pildă) și care continuă să-și păstreze modul de viață „tradițional„, cu tot ce presupune aceasta. până și francezii s-au prins de acest adevăr simplu – de aici și expulzarea/debarasarea.
Police said
am August 20 2010 @ 3:13 pm
Singura problema pe care o vad este ca acei tigani sunt considerati infractori in temeiul legilor franceze, insa nu li se aplica si pedepsele conform acelorasi legi. Poate ca legile Frantei se aplica doar la cetateni francezi.
Si culmea, daca vreun cetatean de nationalitate X comite o infractiune pe statul Y, dupa care fuge in statul Z, este foarte posibil ca statul Y sa doreasca o extradare…
Nu cumva regimul francez privind extradarille e calcat in picioare?
Emil said
am August 20 2010 @ 3:13 pm
Imi pare rau dar idea de a compara un tigan cu un italian e o prostie. In primul rand italienii nu fac tabere de corturi adhoc pe camp ci vin si stau in chirie sau cumpara imobile. In al doilea rand nu am intalnit in viata mea un italian (sau vreo persoana de alta nationalitate) sa vina sa cerseasca bani pe strada, am intalnit doar tigani care cersesc. Mi se pare normal ca taberele de corturi sa fie interzise si in loc sa isi ia Mercedes bengos mai bine si-ar cumpara Caravan, macar asa ar putea sa se plimbe cu casa dupa ei. E normal sa fie o solutie colectiva din moment ce toti vor numa in cort sub are liber si toti vor sa “lucreze” la portofele. Stiri ce lipseste in presa? Exemple de tigani care sau integrat in Franta de exemplu, tigani care muncesc in Franta, care platesc pentru o chirie, au o asigurare de pensie, de sanatate , etc.
Elefantu' said
am August 20 2010 @ 3:14 pm
Daca imi amintesc bine, acum multi ani a fost mare scandal ca ai nostri nu vroiau sa le dea pasaport tiganilor. Nu mai stiu 100% contextul, poate cineva are memorie sau rabdare sa caute mai exact.
Atunci marita UE a zis “discriminare!”. Iar ai nostri au zis “OK, voi ati vrut-o” si au oprit discriminarea.
De atunci tiganii au deveni rromi sau romanes si, pentru mare parte a europei (la care nu-i pasa de etnii, probleme, istorie… nu va amagiti) ei au devenit imaginea “de vis” a Romaniei si a turistului roman. Din fericire a trecut si etapa aceea si acum afla si ei “cine-i cine” si ii trimit inapoi.
Nu ar trebui sa sarim si noi cu “discriminare”? Ca deh, toti au drept de libera circulatie.
Ei bine, nu. Ca poate fac aia egalitate si ne cer la toti viza de UE…
Poate asta ar explica “reactia teribil de slaba a Romaniei”. Nu ca mi-ar fi drag de guvernantii nostri, dar si “aia de la UE” sunt tot politicieni, deci acelasi aluat.
si la noi a inceoput said
am August 20 2010 @ 3:16 pm
Craiova: peste 200 de rromi au fost evacuati din adaposturile improvizate
Pro TV
Yahoo mail Send to friend Print Increase font size Decrease font size Contact Trackback
Peste 100 de politisti si jandarmi au intrat in aceasta dimineata in 34 de locuinte situate intr-un cartier marginas al Craiovei. Tinta? Mai bine de 200 de rromi care traiau in adaposturi improvizate si pe care nu aveau de gand sa le paraseasca.
Autoritatile sustin ca baracile au fost ridicate ilegal deasupra unei conducte de apa si ca i-au somat in repetate randuri pe rromi sa plece.
La randul lor, acestia nu se lasa si spun ca isi vor construi alte case in apropiere. Mai mult, ameninta ca vor protesta in fata primariei din Craiova unde nu vor ezita sa-si ridice chiar si o tabara daca problema lor nu se rezolva.
Ilie said
am August 20 2010 @ 3:26 pm
Ilie Dinca, secretar de stat la Guvern: Multumesc autoritatilor franceze ca le-au dat posibilitatea cetatenilor romani de etnie roma sa aiba o vacanta in Romania
Radu said
am August 20 2010 @ 3:27 pm
I-au trimis moca in RO.
Le-au dat si bani de drum inapoi.
In maxim 1 luna sunt inapoi toti
rasistu' said
am August 20 2010 @ 3:27 pm
400 de cetateni, din care, sa spunem, jumatate adulti, jumatate copii (presupunere). 200 x 300 euro înseamnând 60.000 de euro plus 200 x 100 euro, 10.000 euro, adica, în total 70.000 de euro pe tura.
)
Cum toti acesti bani vor fi cheltuiti în România, fiind primiti la aeroport cu mare fala, e necesar sa mai plece de câteva ori, de data aceasta poate mai multi, si uite cum rromii fac si ei o “fapta buna”, aducând euro la buget
ha ha
OPaul said
am August 20 2010 @ 3:28 pm
ar trebui organizata o cheta la nivel national iar banii strinsi sa fie donati statului francez care sa finanteze un program de integrare a tiganilor ca sa vedem si noi cum se poate face asta, dupa care poate aplica si romania acel program. daca nu reusesc pot pastra banii si tiganii.
Sturbhanfurher said
am August 20 2010 @ 3:30 pm
Fiecare tara are dreptul de a considera ce lucru e benefic pt societate sau nu.
As vrea sa te vad ce ai zice daca langa casa ta sau blocul in care locuiesti s-ar aduna 50-100 de tigani in case facute din cartoane.S isi faca treburiile afara ,sa faca gratare ,sa iti incante urechile cu manele si tipetele lor.Sa nu poata copilul tau iesi pe strada fara frica.Sau tu.Aceste tabere improvizate sant focare de dlincventa si mizerie.Corectitudinea politica nu tine la unii.Ce e mult e mult.Sa caute un servici sa inchirieze un apartament sa se poarte civilizat si te asigur ca nu are nimic nimeni cu ei.Acele terenuri pe care ei se stabilesc sant ori de stat ori private.Din start incalca o. lege a proprietatii.
SS said
am August 20 2010 @ 3:30 pm
E “dreptul” lor sa se duca invartindu-se oriunde in lumea asta, numai sa ne lase pe noi in pace.
Tigani, suntem alaturi de voi!
Luptati pentru drepturile voastre!
Ramaneti acolo!
Va tinem pumnii. Succes!
Auschwitz said
am August 20 2010 @ 3:30 pm
Integrare = munca. Restul este praf in ochi si bombe sociale cu efect intarziat, dar inevitabil.
Modelele de integrare ale tiganilor din Spania si Franta sunt gresite. Caci a trai numa din ajutor social nu se cheama integrare.
In Romania exista sute de mii de tigani foarte bine integrati. Dar numai prin munca. Si acesti tigani n-au avut nevoie nici de “politici europene” de integrare, nici de pliante despre “discriminarea romilor”, nici de fonuri europene pentru integrare. Si inca ceva… acesti “integrati” refuza termenul de “rom”. Nu o data mi s-a intamplat sa-mi spuna verde in fata ca el el tigan si nu “rom” sau “rrom”.
Munca este cuvantul magic.
attila said
am August 20 2010 @ 9:08 pm
Cica s-a dus un tigan la centrul de inchirieri DVD-uri, la http://www.dvdland.ro
Si intreaba tipa de dupa tejghea, mai in gluma, mai in serios,
“Auzi, tigane, da’ am primit acu’ un film in care ii arata pe tigani cum muncesc ei harnic, si construiesc, etc… nu vrei DVD-ul ala ?”
La care tiganu’ zice:
“Saru’mina, nu-mi plac filmele SF. Da mai bine aia cu Borat”
antijeg said
am August 21 2010 @ 5:12 pm
pana la urma, tot la solutia finala se va ajunge …
monis said
am August 21 2010 @ 7:40 pm
De acord cu voi. Munca este singurul mod in care pot fi integrati conationalii nostri rromi.
asistentapentruconsumatori.ro said
am August 23 2010 @ 12:21 pm
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
vrajitorul.eu said
am August 23 2010 @ 12:21 pm
INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html
vierme said
am August 23 2010 @ 4:01 pm
http://www.mediafax.ro/externe/dominique-de-villepin-expulzarea-romilor-o-pata-de-rusine-pe-drapelul-francez-7022868/
eugen said
am August 23 2010 @ 4:44 pm
Într-un interviu exclusiv pentru “Evenimentul zilei”, George Schopflin, una din cele mai importante figuri ale spaţiului public occidental, vorbeşte despre eşecul strategiilor actuale de integrare a etnicilor romi, avertizând că “discriminarea pozitivă” şi “corectitudinea politică” vor înşuruba definitiv minoritarii la periferia societăţii construite de majoritari.
Europarlamentarul George Schopflin atrage atentia ca problemele etniei rome nu se vor rezolva daca minoritarii continua sa duca o existenta semi-nomada, in saracie si ignoranta.
“Din păcate, foarte mulţi romi nu vor mai mult decât existenţa actuală, una absolut disfuncţională din punctul de vedere al majoritarilor. Romii trebuie să se schimbe dacă vor integrare”, susţine George Schopflin în discuţia avută cu EVZ.
Interviul lui Schopflin ar trebui trimis presei din intreaga UE si ca material de studiu pentru mai marii UE de la Bruxelles….Ar trebui sa fie un referat care sa stea la baza elaborarii unor reglementari si norme ale UE privind strategia abordarii problematicii etnicilor tigani in care sa fie interzisa acordarea de fonduri speciale pentru tigani si discriminarea pozitiva privind respectarea stricta a regulilor comunitatilor si a legilor tarilor in care traiesc …
“Romii sunt cei care trebuie sa se schimbe”. O afirmatie, teoretic, corecta. Practic, dpdv “Political Correctness”, va fi etichetata drept “rasista”, “discriminatorie”, iar din punctul meu de vedere este (aproape) o utopie. Eventual, cu masuri de coercitie, cu sanctionarea prompta si exemplara a numeroaselor comportamente inadecvate si a actelor antisociale ( furt, inselatorie, crima)…Daca lucrurile ar sta altfel si cazurile de “neadaptare sociala” ar apartine unei “minoritati”din cadrul etniei respective, “majoritatea” si-ar fi impus propriile masuri de coercitie, de sanctionare, de “integrare”. Din pacate, multe asociatii, organizatii etc. existente care “sprijina integrarea romilor” si “lupta impotriva discriminarilor” nu fac decat sa consume fonduri (de unde provin ele?) si sa stimuleze (direct sau indirect) parazitismul si criminalitatea.
Ocuparea abuziva si ilegala a unui spatiu,teren public ,cersetoria ,munca ilegala la negru ,nemaivorbind de furt,talharie ,santaj,camatarie ,atentate la siguranta in comunitate etc ar trebui sanctionate clar si fara toleranta ,in cazul etnicilor tigani de oriunde ar proveni acestia …..tiganii trebuie tratati ca cetateni egali in fata legilor si normelor impuse de tari,UE si comunitati ….egali cu ceilalti cetateni…..
Tiganii sunt inzestrati cu ratiune ,sunt fiinte umane ca si celelalte fiinte umane de pe pamant ….trebuie tratati fara discriminare in raport cu ceilalti cetateni ..in prezent etinicii tigani sunt tratati ca fiinte speciale carora le trebuie tratamente diferentiate fata de ceilalti cetateni …pe modelul bolnavilor incurabili,handicapati ..ceea ce liderii tiganilor integrati in sistemul oficial al regimurilor,puterii ca reprezentanti ,incurajeaza si intretin aceasta stare de spirit in interiorul politicului dar si a etniilor tiganesti….si de care profita liderii dar pierd masiv tocmai etnicii tigani ….
Pe acest palier de gandire privind problematica etniei tiganesti nu exista perspectiva de integrare a tiganilor in comunitati ….Tratatarea separata si speciala ,acordarea de fonduri speciale pentru etniile tiganesti nu fac decat sa incurajeze si sa perpetueze aceasta problema a tiganilor …
De ce etnia tiganeasca ar fi “speciala ” si discriminata pozitiv fata de celelalte etnii care traiesc in spatiul european si in Romania ..etnia ungureasca,turca ,lipovineasca ,ukraineana etc etc …?Nu exista nici o motivatie logica ..reala…
Este hilar cum primeam sfaturi sa avem grija de Tiganii de la Francezi si acum confruntati cu aceeasi problema hop gasesc ei solutia.
Comentariile extremiste sau abjecte nu fac cinste rasei umane. Problema tiganilor este europeana si incet-incet, Europa trebuie sa o admita, nu sa o plaseze de la unii la altii. Victimizarea tiganilor este o gresala si in final ii ajuta sa ceara/cerseasca mai mult si mai multe. Tiganii sunt mentinuti sa traiasca intr-o societate paralela, feudala chiar de “nobilii” lor, care ii organizeaza/exploateaza dar si de administratia/politica oficiala, care tolereaza aceasta ierarhie, pe care o considera doar o gluma. Acum apare o alta “casta”, cea a tiganilor scoliti, care chipurile ii reprezinta, care le justifica apucaturile si care se “implica” in problemele etniei, urmarind sa gestioneze programe (de fapt sume cat mai mari) in “sprijinul” integrarii lor. Oricand un tigan va prefera sa cerseasca intr-o tara bogata decat sa cerseasca sau sa munceasca intr-o tara saraca. Libera circulatie, care nu i-a avut in vedere in mod special, se potriveste in cazul lor 100%. Obiectiv, asa stau lucrurile. Restul sunt vorbe sau injuraturi.
Oare de ce Austria nu a fost invadata de tiganii romani? Austria are tiganii ei,dar sunt integrati (de ex. in Hartberg). De fapt au fot cateva incercari de invadare prin anii 90,dar au esuat…sa fie greaua limba germana de vina sau Austria fiind o tara mica tiganimea nu se putea misca in voie…!?!?
Ce or fi vazut “stire-bomba” cei de la iRealitateaTV intr-o discutie nefardata despre problema tiganilor expulzati din Franta | Urban Iulian said
am August 23 2010 @ 5:07 pm
[...] sa moara"! (46)Proiect de lege: Statul roman sa nu mai finanteze salariile preotilor (31)Prostia la nivel comunitar – Familie de 6 tigani= 1.000 euro + avion gratis (24)Oprescu – direct responsabil de tragedia de la Maternitatea Giuleşti (19)Mafia din sanatatea [...]
Cetateanul Roman said
am August 23 2010 @ 5:40 pm
Greseala e mai complexa si mai complicata decit se intrevede. Si nu se aplica numai tiganilor. Franta are probleme mai grave cu magrebienii incercind sa aplice aceleasi politici timpite de “integrare”. USA au aceleasi probleme cu “african-americans” sau cu populatia “latino”. Totul a pornit de la incercarea de a rezolva si evita prin prostie ororile produse de al doilea razboi mondial. In dorinta de a evita discriminarea si cu ajutorul cozilor de topor in cautare de sprijin politic prin campanii idiotenia “discriminarii pozitive” si a “populatiei defavorizate” s-a intins ca pecinginea. Insa toate astea se aplica numai in Europa si America de Nord. Nu cred ca veti gasi asa ceva in Asia, Africa sau America de Sud. Sau in Israel unde daca arati a arb poti fi perchezitionat preventiv. Trebuie sa ne trezim cu totii. sa luam masuri corecte si concrete ca discriminarea sa nu ajunga din nou o politica, dar in acelasi timp nu trebuie sa mai fim asupriti de minoritati. Orice fel de minoritati! Tigani care sa fie sponsorizati pentru a putea sa duca modul traditional de viata, musulmani care vin in Europa pentru a fi mai musulmani ca oriunde, minoritati sexuale care au dreptul “sa se exprime” cind noi ceilalti avem dreptul “sa ne tinem gura”, etc. ar trebui sa fie capitole inchise. Atunci cind toti v-om fi cu adevarat egali, cind “stramosii stramosilor tai” l-au facut sclav pe stra-stra-stra-strabunicu bunicului nu va mai fi o sursa de venit – si cind lumea va constientiza ca una dintre cele mai puternice monede de schimb pina pe la 1700 in Africa si Arabia erau sclavele albe, cele mai valoroase fiind cele blonde sau roscate! Si cind toata timpenia “politicaly corect” va disparea vom reusi sa reechilibram societatea.
Iulian Urban said
am August 23 2010 @ 5:54 pm
http://www.urbaniulian.ro/2010/08/23/dovada-manipularii-problemei-legate-de-tiganii-romani-sau-cum-europa-se-foloseste-periodic-de-romania-si-tiganii-romani-sa-isi-umple-buzunarele/
Cristina said
am August 24 2010 @ 1:33 pm
Pardon, dar eu sunt surprinsa sa citesc pe blogul unui senator roman, care eprezinta Statul roman, “care drepturi ale omului ei sunt tigani”. Nu stiam ca tiganii sunt animale sau suboameni.
Ca spune astea nea gogu de la scularie e una, ca o spune un senator roman, e scandalos.
“avortoni locali”? “ratati de prin ONG-uri”? Cum va permiteti un astfel de limbaj, domnule “senator”?
Eu, cetatean roman (care va plateste salariul de senator), nu va permit sa insultati pe nimeni si va cer sa aveti o atitudine civilizata, la ialtimea functiei DVS!
Ar trebui sa aduceti dovezi, D-le Senator, in sprijinul afirmatiilor “sumele primite de tigani sunt asa de mari, pentru a le da posibilitatea sa se intoarca inapoi in Franta. Ganditi-va cate firme si organizatii castiga cu ocazia acestor repatrieri. Asa se imbogatesc unii legal in Franta, incepand de la asociatiile de caritate, cele de la “drepturile omului”, la guvernul Francez.”
La guvernul francez????? Dumneavoastra confundati probabil cu guvernul roman…
Va promit ca-mi voi face o datorie de onoare in a informa guvernul francez asupra afirmatiilor Dvs. Tinand cont de statutul dvs de om de stat, va sugerez sa va cautati un bun specialist in drept international. Nu se stie, s-ar putea sa va treziti dat in judecata…
romeo tarhon said
am August 25 2010 @ 11:14 am
SENATORUL MELCILOR CU MICI CORNITE BOURESTI, IULIAN URBAN, POSTULEAZA: TIGANII SUNT UN CORP STRAIN CE TREBUIE EXPULZAT… Repatrierea ţiganilor pe bani e o prostie a francezilor, nomazii nu au ce căuta în Europa…Senatorul PDL Iulian Urban scrie pe blog că oferirea de bani de către autorităţile franceze pentru ca romii să revină în ţările lor este “o prostie” …şi o decizie ridicolă, ce stârneşte râsul, şi sugerează că aceştia trebuie expulzaţi pur şi simplu, deoarece nomazii sunt un “corp străin” al Europei. O atitudine discriminatorie, aproape rasista, nu?
Iosif@romeo tarhon said
am August 25 2010 @ 12:48 pm
Atata timp cat “cultura” tiganilor implica furtul si refuzul de a contribui la bunul mers al societatii rezulta implicit ca este necesara existenta unei alte comunitati (noi, ceilalti) de la care sa poata fura – direct sau indirect.
Prin urmare, daca chiar doresc sa-si pastreze obiceiurile eu sunt de acord sa o faca EI INTRE EI (in circuit inchis, daca doriti) si, vorba basmului, sa traiasca linistiti pana la adanci batraneti!
Altfel spus, din partea mea sunt liberi sa se fure intre ei (dar doar intre ei), sa se omoare intre ei (dar, din nou, doar intre ei) si sa-si construiasca o economie complet independenta, in regatul lor… si cine stie, poate deschidem ambasada
Budai deleanu@cristina said
am August 25 2010 @ 12:54 pm
Esti indignata dragut-o ?
Tiganii (fie ei romi, domi, sinti, manouches, etc., pt ca doar ignorantii cred ca tiganii sunt doar ‘romii’) sunt nomazi a caror origine se gaseste in India si Pakistanul de astazi.
Faptul ca provin din clanuri tribale migratoare nu i-a ajutat sa inteleaga valorile culturii si civilizatiei europene.
Valorile familiale tiganesti par diametral opuse sau rareori in armonie cu cele promovate de societatile europene.
La tigani nu pare sa existe respect pt munca, pt ceea ce romanii numesc ‘gospodarire’ sau pt educatia scolara a copiilor.
Ceea ce produce generatie dupa generatie de ratati si de inutili social. Nu exista nici un fel de castiga pentru societatile europene pt faptul ca accepta milioane de tigani pe teritoriile lor.
Daca tiganii ar fi fost dificil de ‘integrat’ sau ‘asimilat’ doar in Romania sau Ungaria, puteam vorbi de probleme ale acelor state/popoare.
Dar tiganii s-au dovedit complet refractari la valorile de munca si educatie scolara peste tot in Europa, in orice tara au ajuns.
Vesticii, care dadeau est-europenilor, cu aroganta, lectii de morala si de ‘anti-rasism’ in privinta tiganilor, acum nu stiu cum naiba sa-i expulzeze mai rapid si ii considera o etnie criminogena.
Banii pt ‘proiecte de integrare’ se duc de fapt in buzunarul a sute de ONG-uri-parazit care traiesc din acest adevarat business ‘umanitar anti-rasist’. Fara nici un fel de rezultate valabile, dupa ani si ani de tentative.
Asa zisa ‘cultura’ a tiganilor e de fapt principalul obstacol in acceptarea si integrarea lor in spatiul de civilizatie europeana.
Daca nu renunta la abandonul scolar, activitatile infractionale si dispretul fata de munca si civism, tiganii vor continua sa fie niste non-europeni.
Integrarea nu e o solutie, e de fapt perpetuarea problemei.
Asimilarea e necesara, doar prin ea se poate lupta contra stigmatizarii si diferentierii etnice si rasiale.
Un tigan care refuza europenizarea ramane un corp strain in Europa. Locul sau e in India !
Antonescu@Cristina said
am August 25 2010 @ 12:59 pm
Daca tot o sa informezi guvernul francez sa le transmiti si urmatoarele , asa din partea alora care platesc taxe si impozite ca sa-i tina in spjnare pe discriminatii si asistatii astia sociali denumiti tigani :
lumea in care traim a fost facuta de oameni care au domiciliul stabil, au o meserie stabila, au salariu, multi au casa, platesc impozite, au asigurari pe casa, pe masina, pe propria viata, au construit si sustin un sistem democratic bazat pe legi scrise, au un parlament ales, au guvern votat de parlament si multe…. evident ca lumea in care traim este facuta pentru astfel de oameni…..
acum avem o problema: ce facem cu cei incompatibili cu aceasta lume? platim din munca noastra pentru ca ei sa traiasca altfel?
dar mergem si mai departe. cum ar arata lumea pe care “neintegratii” ar construi-o daca ar putea decide numai ei. am fi noi compatibili cu lumea lor? am putea sa traim normal intr-o astfel de lume ipotetica?
evident ca nici noi n-am fi compatibili cu o lume facuta de ei. de ce n-am fi compatibili? pai n-am avea masini, case moderne dotate cu tot comfortul, n-am avea avioane comerciale sa calatorim in toata lumea, n-am avea internet si atitea mijloace de telecomunicatii, de socializare, de raspindire a informatiilor si culturii…..
in cazul concret, noi n-am mai putea trai fara cele enumerate mai sus dar EI POT TRAI FARA TOATE ACESTEA….nu este simetrie, lumea lor fata de lumea noastra…..
solutia este ASIMILAREA fortata pentru ca altfel o sa platim tot mai mult pentru respectarea “culturii” lor nomade…..
olandezii au incasat-o cel mai rau: le-au creat conditii minoritarilor lor asemanatoare cu cele din tarile de origine. rezultatul a fost catastrofal: cei discriminati pozitiv nu numai ca nu s-au compatibilizat cu lumea civilizata din olanda dar s-au izolat, s-au “baricadat” in lumea lor si acum se intorc contra societatii olandeze. cam asa este in toata europa iar europa este in deruta deoarece solutia este asimilarea fortata care este contra “political correctness”-ului…..
mai repede sau mai tirziu europa va trebui sa decida: se sinucide cultural (si nu numai) sau asimileaza fortat pe minoritari….
valentin barzan said
am August 25 2010 @ 1:37 pm
Nu sunt de acord cu repatrierea tiganilor, si am sa va relatez pe scurt o intamplare petrecuta acum vreo 3-4 saptamani in Bucuresti. Locuiesc pe o strada unde am 3 vecini tigani, pentru fiecare deranj al lor cu manelele, eu sun la politie (la inceput am apelat la bunul simt si am fost la oameni la porti si i-am rugat frumos sa dea muzica mai incet, lucru care nu s-a intamplat) si vin domnii politisti si ii calmeaza pentru 1-2 zile, dar sa vedeti cum se intampla lucrurile, ca astazi asculta unul, maine celalalt si poimaine al 3 lea, dupa care se reia tot repertoriul a.i. beneficiezi de pierderea neuronilor gratuit. Intr-o seara, sun la politie, vin domnii, ies si eu ca sa fiu prezent sa stie lumea ca tot eu am chemat politia, si particip la discutie cu domnii politisti, la care acestia imi spun ca nu ma uit la ce vecini am, ca de ce ma mai deranjez sa sun? Si ii intreb ce ar trebui sa se intample, sa se civilizeze ei sau sa ne prostim noi? Raspunsul politistului a fost ” sa nu mai sunati domnule pentru chestii d-astea la sectie” si a plecat. Deci, ma ingrozesc daca se intorc si tiganii din strainatate – tot sistemul acesta m-a transformat intr-un rasist convins!!!
Abrudan said
am August 25 2010 @ 2:05 pm
Tiganii sunt un popor migrator
Migrarea tiganilor din India in Europa s-a facut intre secolele al IX-lea şi al XIV-lea, in mai multe valuri. Odata cu intrarea lor in Imperiul Bizantin, la mijlocul secolului al XI-lea, au capatat si numele etnic pe care il poarta astazi , Tigani. Aflandu-se pe teritoriul Greciei si-au atribuit denumirea unei secte religioase grecesti cu numele Athinganis sau Atsinganos care insemna “de neatins”. Prima atestare a tiganilor in Imperiul Bizantin este conţinuta intr-un text hagiografic georgian, care datează din jurul anului 1088; aici se face referire la aşa-numitii Adsincani, renumiti pentru vrajile si faptele rele pe care le fac. Istoria europeana a tiganilor incepe la inceputul secolului al XIV-lea, cand acestia au patruns in Turcia, venind din Asia Mica. Prin anii 1415 – 1419 ii intalnim in toata Europa Centrala, din Ungaria pana in Germania. Pe la 1422, o banda numeroasa de tigani coboara in Italia, pana la Roma (precum se vede, istoria lor pe acele meleaguri a inceput mult inainte de valul de tigani veniti din Romania). In deceniul urmator au ajuns pana in Franta, Spania, Anglia si Scandinavia. Aici ei preiau denumirea de “egipteni” (Gypsies), foarte curand li s-a fixat numele pe care il poarta si astazi.
Foarte interesant este ca tiganii si-au atribuit intotdeauna numele altor etnii sau popoare care le-au ingaduit sa-şi ascunda etnia:
“Satra” vine de la casta Kshatria (razboinica) careia nu i-au apartinut niciodata.
“Tigan/Zigeneur/Zingaro etc” vine de la “Athinganoi”, secta religioasa grecesca recunoscuta pentru activitatea de prezicere, tiganii n-au au apartinut niciodata acestei secte.
“Gypsy” vine de la “Egyptian” cum si-au spus acum vreo 600 de ani pentru a primi bani, locuinte si mancare pe gratis, pretinzand ajutor ca fiind crestini egipteni aflati in pelerinaj.
“Yansser” cum sunt cunoscuti la New York, vine de la ienicer turc, cum s-au prezentat tiganii emigrati in America pe la 1900. In Germania numele cele mai folosite sunt Zigeuner si Sinti. In limba franceza s-a impus numele Gitanes. In limbile engleza si spaniola, Gipsy, respectiv Gitano. In Danemarca, Suedia si Finlanda s-au prezentat sub numele de Tattan (tatari).
Precum se vede, tiganii s-au raspandit in toată Europa, venind din India prin Asia Mica si nu constituie sub nici o forma o problemă legata de poporul roman, mai mult decat de cel maghiar, francez sau spaniol, de exemplu. Cea mai timpurie informatie scrisa despre prezenţa tiganilor pe teritoriul Romaniei datează din 1385. De la primele atestari ale prezenţei lor in Tara Romaneasca si Moldova, tiganii au fost robi si vor ramane timp de mai multe secole, pana la legile de abolire a robiei de la mijlocul secolului al XIX-lea. In mod paradoxal, perioada cea mai buna a tiganilor a fost in perioada regimului comunist. In anii ‘70 PCR-ul in primii ani ai comunismului a manifestat in ce-i priveşte pe tigani, un fenomen de neconceput inainte: in aparatul de partid, in militie, armata si organele de securitate au fost angajati un numar relativ mare de tigani care au lansat o politica de formare a unui nationalism tiganesc de colonizare a satelor satesti si svabesti cu tigani adusi nu numai din toata Romania, dar adusi si din exteriorul Romaniei (Cum va explicati ca in satele din sasime sau svabime in care nu vezi tipenie de alta etnie decat de tigani ce vorbesc limbi precum bulgara, rusa, slovaca etc?). Imediat dupa ‘90 Nicolae Gheorghe apare ca membru GDS, publica la Revista 22, este trimis la tot felul de simpozioane internationale, devine membru Soros, lanseaza tot felul de programe pentru tigani, precum si infiintarea de catedre universitare tiganesti. Aceasta ascensiune a unor tigani s-a petrecut mai ales in conditiile politicii sociale a regimului comunist, care urmarea incurajarea categoriilor sarace si distrugerea vechii structuri sociale, refractara noilor randuieli. Asa se explica de ce, nu in putine comune, in funcţia de primar a fost pus un tigan. Datorită originii sociale “sanatoase” tiganii au fost promovaţi mai departe, facand cariera politica, ajungand in aparatul superior de partid. Ascensiunea lor s-a datorat nu originii lor etnice, pe care de altfel cei mai mulţi o declinau, ci pentru ca proveneau din categoriile sarace. Acesti tigani adevarati, oameni ajunsi in anumite functii, vor avea un rol important in promovarea etnica si in regimul ce a urmat regimului comunist. Si sub aspect locativ tiganii au facut un important progres in anii socialismului. Cocioabele care reprezentau habitatul natural al tiganilor pana in anii ‘50 au fost schimbate cu apartamente in blocurile nou construite, iar din anii ‘70, ‘80, cu locuinte in case nationalizate. Asa s-a ajuns in situatia de astazi, cand centrul multor orase mai este ocupat de tigani.
Sunt cateva elemente importante care nu pot fi ignorate:
1) Generalul (seful) securitatii din jud. Sibiu in ‘71 era un tigan care fusese deportat cu familia in Transnistria de unde a fugit
2) Nicolae Gheorghe devine secretarul personal al lui Cioaba in ‘71-’72
3) Cioaba e var primar cu Ion Iliescu (se poate verifica)
4) Cioaba participa la primul congres tiganesc de la Londra din ‘71 unde apare prima oara etnonimul de Rom
5) Anii ‘70 inseamna plecarea masiva a sasilor
6) Securitatea organizeaza un program de colonizare cu tigani a sasimii si svabimii
7) Scopul nu a fost integrarea tiganilor. Integrare inseamna o populatie minoritara tiganeasca intr-o populatie majoritara de alta etnie. O majoritate tiganeasca cu o minoritate ignorabila de alta etnie nu duce la integrarea tiganilor, ci la asimilarea celorlalti.( Dau cazul unor moldoveni din Galati asimilati in tigania din Garcini, de langa Brasov ).
Dupa 1989 s-au produs unele transformari majore in comportamentul populatiei de tigani. Pe fondul liberalizarii economice, o parte din ei au inceput diverse afaceri, dintre care multe profitand de haosul legislativ de la inceputul anilor ‘90, dar si de dispretul general fata de legi, au ajuns sa aducă unei parti a tiganilor sume importante pe care s-au cladit clanuri puternice, care folosindu-se de patura saraca a tiganilor, domina lumea interlopa, cu ramificatii importante in sfera politicului. De asemenea, profitand de deschiderea granitelor, o mare parte dintre ţigani au emigrat, stabilindu-se mai ales in Spania, Italia şi Franţa, unde constituie comunităţi importante. Dupa 1996 se axeaza exclusiv pe dezvoltarea organizatiilor politice tiganesti din Ardeal, a promovarii tiganilor ardeleni in tot felul de organizatii politice, de a infiltra absolut totul. Este clar ca e vorba de nasterea unui nationalism tiganesc, bazat pe etnonimul roma, bazat pe ideea teritoriala, Romania.
Este interesant ca, mai ales in afara granitelor, ei nu se autoidentifica drept tigani, ci romani.
Schimband saracia din tara cu ghetourile din strainatate, aceasta populatie de tigani dezradacinati, si pierzand si urma de identificare culturala, comite un numar important de infractiuni, care atrag asupra ei antipatia populaţiilor native ale acestor tari. Această antipatie, datorită confuziei create de denumirea de roman cu cea de rom, ca o denumire moderna a tiganilor, se transfera asupra poporului roman in ansamblu. Ca si cum denumirea de “rom” simpla nu ar fi fost de ajuns etnonimul a ajuns pana la forma “romani/romanies” in limba engleza care este limba in jurul careia se invarte intrega lume. Recentele evenimente din Italia o dovedesc din plin. Dar cum s-a ajuns la denumirea de rom si la impunerea ei ca obligatorie in actele oficiale din Romania?
Agresiunea lexicala rom/roma/roman – romani/romani – romanies/romanians – romanes/romaneste, a fost aplicata asupra tarii si natiunii noastre imediat dupa 1990, in cadrul unui program complex dezvoltat de Fundatia Soros in Romania. Beneficiind de numerosi membri ai etniei tiganesti in guvernarile Romaniei – sunt notorii Ion Iliescu, Adrian Nastase sau Andrei Plesu – dupa “Memorandumul” lui Petre Roman, care oficializa denumirile paralele, nimic nu le-a mai stat in cale schimbatorilor de limba si istorie. O prima disputa a fost cea legata de cuvantul “romi”, romanii fiind prostiti apoi ca aceasta va fi inlocuita cu “rromi”, o alta formula care doar a sporit debandada lexicala. De amintit, ca fapt divers, ca in anii 1995, limba cu care Soros vroia sa inlocuiasca tiganeasca primise numele de “romalli”, forma care nici nu se putea declina si care a fost inlocuita ulterior cu “romani” si varianta “rromani”. Apoi, pentru a se apropia de scopurile reale, a fost modificata cu “roma/romani/romanies”. Confuzia este generala, inclusiv la nivelele academice ale intelectualitatii din tarile afectate de valul de imigratie si/sau infractionalitate tiganeasca. Cine ce sa mai inteleaga?!. Strigator la cer este ca denumirea nu are nici o baza istorica, tiganii nu au fost purtat niciodata de-a lungul istoriei acest etnonim si provine din cuvantul “DOM”, care pe limba originara a tiganilor inseamna “om”.
Prin denaturare (voita) “dom” s-a transformat in “rom” cu “r” accentuat, apoi din “rom” s-a trasformat in “roma” apoi in “romani” si in “romanies” . S-a ajuns astfel incat tiganii sa aibe numele identic cu al romanilor in limba engleza . Romani cu romani si romanies cu romanians ( doar ca in engleza nu exista diacritice dupa cum vedeti iar la o un simpla cautare pe google a cuvantului romani se vor afisa linkuri cu tigani) Practic denumirile sunt identice.
In toata perioada post-decembrista s-a manifestat o presiune constanta din partea unor organizatii sau din partea unor politicieni, personalitati de frunte cu ascendenta roma, in folosirea in documentele oficiale a etnonimului “rom”. Ca un raspuns la aceste presiuni, prin Memorandumul H03/169 si 5/390/NV din 31 ianuarie 1995 adresat primului ministru de atunci, Nicolae Vacaroiu, ministrul de externe Teodor Melescanu recomanda folosirea in continuare in documente a cuvantului “tigan” in concordanta cu cuvintele folosite in celelalte limbi europene: zigeuner, gitanes, zingaro etc., pentru evitarea unor confuzii nefericite cu numele poporului roman. Presiunile continua si in 2001, Petre Roman, ministrul de externe, semneaza un nou Memorandum cu numărul D2/1094/29.02.2000 catre prim-ministrul Mugur Isarescu, in care, in virtutea dreptului de autoidentificare al populatiilor, recomanda folosirea obligatorie in toate documentele oficiale romane a denumirii de rom pentru a identifica etnia tiganilor. Mugur Isarescu isi insuseste Memorandumul si emite o hotarare de guvern in acest sens. Trebuie precizat ca documentele UE referitoare la denumirea de “rom” erau indicative, si nu obligatorii.
Pe de alta parte, nimeni nu contesta dreptul la autoidentificare, care este un principiu european general. Dar in cadrul procesului de autoidentificare nu trebuie sa existe suprapuneri peste denumirea istorica a unor popoare europene existente. Sa nu uitam exemplul Greciei care a refuzat sa recunoasca Republica Macedonia pentru ca se crea confuzie cu denumirea unei provincii istorice grecesti (Reteaua Soros Open network fiind si aici vectorul principal in creearea acestei denumiri). Azi s-a ajuns la denumirea de FYR ( Former Yougoslavian Republic) Macedonia. Dar ce putem astepta de la o clasa politica ce este mai preocupata de interesele personale marunte in detrimentul intereselor nationale, compusa din indivizi fara perspectiva istorica, ce se promovează unii pe altii pe criterii de cumetrie, si nu de competenta. Rezultatele se vad. In condiţiile In care Romania ocupă prin Leonard Orban postul de comisar european pentru multilingvism, Republica Moldova impune limba moldoveneasca (o invenţie bolsevica) drept limba oficiala recunoscută in UE. S-a spus la momentul nominalizarii că portofoliul pentru multilingvism este prea mic ca importanta pentru comisarul roman. Realitatea a dovedit contrariul.
In timp ce Bulgaria lupta pentru a impune denumirea de evro pentru euro, oficialii romani nu au schitat nici un gest in problema limbii moldovenesti.Privitor la problema tiganilor in ansamblu si a nefericitei denumiri de rom, fara indoială ca avem nevoie de minti luminate, si nu de teribilismul unui ministru de externe ca si Cioroianu, care in suita gafelor monumentale, declara ca ar fi bine daca am cumpara o parte din Sahara pentru a-i muta pe concetatenii nostrii tigani. Nu de fanfaronada ieftina si paguboasa avem nevoie. Romii romani (suna interesant, nu-i asa?) sunt si ei cetateni cu drepturi egale. Romania trebuie sa conlucreze cu UE in programe de afirmare a identitatii culturale a populaţiei de tigani in paralel cu integrarea lor sociala si cresterea nivelului educativ.
In ceea ce priveste denumirea de rom, chiar daca ne aflam in ceasul al 12-lea, este necesar un plan de masuri diplomatice, intinse poate pe mai multi ani, pentru a sensibiliza organismele europene si a se indrepta aceasta mare eroare de a denumi o populaţie transfrontaliera cum sunt tiganii cu un nume atat de apropiat si generator de confuzii, de numele istoric al poporului roman.Luand in considerare progresia demografica pană in 2025, cand pe fondul declinului de natalitate la romani şi maghiari si al scaderii mortalitatii la tigani, acestia ar putea reprezenta un procent semnificativ din populaţia Romaniei, depasindu-i pe maghiari, la care adaugam confuzia din ce in ce mai pregnanta a numelui de rom cu cea de roman, pozitia Romaniei in familia europeană apare intr-o pozitie tot mai ingrijoratoare.
In absenta unui plan concret ce trebuie urmarit cu consecventa, cred ca sunt toate sansele ca in constiinţa civica europeana sa se consolideze credinta ca Romania chiar este tara romilor (daca nu s-a intamplat deja) si se prefigureaza tot mai mult ideea domnului Teodor Melescanu care spunea ca se doreste creerea unui stat ţiganesc in Romania, ca Romania va fi in curand tara tiganilor .
Orice nationalism se bazeaza pe:
1) limba comuna (in sensul acesta s-au pornit alte campanii mincinoase demarate de reteaua Soros Open Network care incearca sa inventeze o limba tiganeasca impletita cu romana si care au denumit-o Romani Vlax, exact Vlax ! nu era de ajuns ca ne-au furat etnonimul de roman acum vor sa ne compromita si etnonimul de valah/vlah . Aceasta teorie strigatoare la cer este avansata de un anume Ian F. Hancock care isi publica lucrarile prin intermediul organizatiei Soros. Cercetatorul mentionat mai sus si care se recomanda drept “Romani” cu descendenta britanica si maghiara, este profesor de Studii Romani la Universitatea din Texas. El incearca sa si probabil reuseste sa convinga multi naivi, inclusiv pe site-ul Universitatii americane, ca “olahii” sau “vlahii” sunt de fapt tigani, de unde ar veni si denumirea limbii Vlax Romani, prezentata ca “un dialect al limbii romane” vorbit de populatia “Vlax/Vlach”. Este revoltator si intolerabil, asistam practic la rescrierea istoriei.
2) etnia comuna = natiunea
3) etnonimul
4) teritoriul
5) statul
6) drapelul
7) istoria comuna
Tiganii au purces pe calea definirii propriului lor nationalism. Au nevoie de un teritoriu. Poporul ales drept victima sunt romanii. Sa lasam minciuna si ipocrizia deoparte, daca considera numele tigan peiorativ atunci sa-si ia numele lor original care este DOM si nu ROM.
Articol publicat in Ziarul de Cluj de catre Ioan ABRUDAN (29 noiembrie 2007)
Ab said
am August 25 2010 @ 2:28 pm
Problema adevarata a tiganilor (gitani, zingarella etc.), numele adevarat istoric pentru ei in Romania, nu este a guvernelor in care ei isi ridica cortul, ci a lor insisi. De secole intregi ei, rromi sau tiganii, nu au reusit sa treaca de faza umana de nomad si de statornicire intr-un teritoriu net cultural lor. Toata chestia e pur politica si se bazeaza pe respectarea drepturilor omului, dar nu a respectului tiganilor fata de populatiile cu care vin in contact. Colectivitatile umane din Europa isi apara teritoriu de intrusi violenti, murdari si jegosi, hoti si smecherasi, nemuncitori care nu fac nimic pentru a se acomoda noilor timpuri. Fara un loc de munca stabil, fara cinste si respect fata de cetateanul European in “curtea” caruia traieste etnia tiganilor (si altele!) nu va avea sansa sa fie recunoscuta si acceptata. Legea de corectionare a comportamentului lor antisocial trebuie aplicata si in cazul lor; frencezii sau alte popoare care ii trimit acasa pe cei care nu respecta “obiceiurile” si legile “casei” sunt normale. In zadar “zbiara “ Papaplitatea sau alte ONG-uri din Romania sau strainatate; daca in P-ta Sf. Pavel, unde duminica isi tine discursul Papa, sau in cartierul in care locuiesc membrii ONG, s-ar instala niste corturi tiganesti, cu miros de nesuportat si cu trafic de cersetorie, manele si ciordeala, in mod sigur reprezentantii actuali ai Papalitatii sau ONIG-urile ar actiona si ei ca si francezii. Si acest exemplu se refera si la elitele tiganesti (in zadar protesteaza, daca nu isi ajuta concret semeneii!) care au invatat comportamentul social cu alte natii. Atata timp cat o parte din tiganime nu se civilizeaza si nu isi insuseste normele elementare de trai intr-o colectivitate umana, problema tiganilor va continua sa rabufneasca din cand in cand in media. Tiganii vor fi o problema si in urmatoarele secole! Poate isi vor gasi si ei un teritoriu stabil in care sa traiasca si sa se dezvolte… Ce popor va ceda un teritoriu de 10000 kmp pentru ei?
Lucian said
am August 25 2010 @ 2:28 pm
De ce nu s-au gandit la tigani inainte sa ne primeasca in UE? Le-a convenit ca Romania e o piata de desfacere de 22 milioane de consumatori care nu produc mai nimic. Romania nu are posibilitati sa “integreaze” ţiganii (asta ar insemna locuinte, slujbe, pensii). O data cu primirea Romaniei in UE, problema a devenit a Europei, nicidecum o prioritate nationala a noastra.
Eurotiganiada said
am August 26 2010 @ 12:24 pm
Zilele turismului etnic: astăzi, Euroțiganiada (Editorial)
Primii turiști francezi de etnie romă și cetățenie română ne-au fost aruncați deja peste gard, în grădina carpatică. Fac prinsoare că, până la urmă, toată lumea va fi mulțumită. Țiganii se aleg cu un concediu absolut gratuit, Sarkozy pune frână propriului declin de popularitate, Opoziția iese la rampă și la noi și la ei, oengeurile se umplu de fonduri și, în fine, un nesperat flux valutar este pompat în vinele economiei românești.
Fraierii care, până mai ieri, ne trăgeau de urechi pentru intoleranță s-au speriat după vizita unei câtimi din țigănia de la marginea Uniunii și, în loc să ne predea o magistrală lecție despre integrare („incluziune“ – cum m-ar corecta Mircea Toma), ei au ales cea mai simplă soluție: expulzarea în „patria mumă“. După criteriul cetățeniei. Pare că nu prea pricep ei că integrarea presupune mai întâi sedentarizare, dar nici nu concep ca o mână de țigani proaspeți, din Est, să aleagă Franța ca să-și sedentarizeze șatra. Niște nasoi!
Da’ lasă că nici cu ai noștri nu mi-e rușine când e vorba de lozinci oengisto-etnice! Eu unul m-am săturat de șabloane gen „Nu toți țiganii fură“. E adevărat, însă toți țiganii care fură fură! Cum este la fel de adevărat și că toți țiganii care muncesc muncesc. Însă, în momentul de față, nu sunt expulzați țigani lăutari, costorari, rudari, argintari, coșari sau căpșunari. Sunt expulzați țiganii „problemari“. M-am plictisit să aud că „și românii fură“. Eu pot să mărturisesc chiar mai mult! Nu-s mulți români care să nu fi furat ceva din întreprindere: o scândură, o țeavă, o radieră, un produs finit. O oră de program! O zi de diurnă! Diferența este că românii mai și munceau în acea întreprindere. Acum am auzit că „nu toți țiganii cerșesc în Franța“. Corect, însă toți cerșetorii sunt țigani! Nu am văzut catedrală, în cel mai mic orășel, fără cel puțin o țigancă la intrare care să presteze „salutul românesc“.
În ciuda evidențelor, reprezentanții etniei, cot la cot cu organizațiile de apărare a drepturilor romului, o țin langa de 20 de ani cu teza discriminării după culoarea pielii, acuzând în stânga și-n dreapta de tot felul de idiosincrasii olfactive, pe la tot felul de simpozioane, în loc să caute cauzele reale, în sânul comunității, într-o cultură anacronică pentru care ni se mai cere și respect! Și, hai, mai treacă-meargă, pe român poți să-l faci mai nazist, rasist, antonescian, că nu se supără, da’ să-l poreclești „Hitlerică“ pe micuțul Sarkozy parcă-i prea mult! În Franța, țiganii ar fi putut să înceapă o viață de la zero, „decentă“, cum zic majoritarii.
Dacă ar fi vrut! Ei au ajuns acolo odată cu alte câteva mii de emigranți din Lumea a III-a, în marea lor majoritate la fel de săraci, semianalfabeți, unii persecutați, fără acces la școlarizare și fără perspective de angajare în țările de origine, cei mai mulți fără să cunoască limba țării de adopție, și, foarte important, foarte puțini purtători de piele albă. Cu toate astea, chinezii, srilankezii sau gabonezii nu și-au ridicat tabere la marginea orașelor, nu au ieșit la cerșit și la furat, femeile nu i-au stropit cu lapte din țâță pe polițiști și nu și-au arătat diverse organe trecătorilor. Și-au căutat de muncă. Muncă la negru, muncă necalificată, muncă la câmp, muncă pe șantier și alte tipuri de muncă de care francezilor li s-a cam luat în ultimele decenii. „Muncă“ – un cuvânt inexistent în lexicul „țiganilor problemari“. Așadar, au ratat integrarea și de data asta. Nu le-a permis „modelul cultural“! Model care, probabil, le impune ca, după câteva secole de robie, să își rezerve alte câteva secole de odihnă. Nu o spun cu răutate, ci chiar cu o ușoară urmă de invidie…
Așa că, până când toți țiganii se vor hotărî – de capul lor, nu de gura majoritarilor! – să se apuce de muncă, să le urăm un tradițional „Soyez les bienvenus, praleos! Pupa-v-am pe portofel“. Că și-așa nu prea ne-a adus madam Udrea turiști valutari, vara asta! (Răzvan Cucui)
Scrisoare catre partidul aflat la guvernare! « Blog Agentia Impreuna said
am August 26 2010 @ 1:45 pm
[...] Iti atasez un link de pe blogul unuia dintre senatorii Romaniei – membru al tau de partid Iulian Urban – http://www.urbaniulian.ro/2010/08/20/prostia-la-nivel-comunitar-familie-de-6-tigani-1-000-euro-avion... [...]
Hardway said
am August 26 2010 @ 4:10 pm
sa presupunem ca statul roman si-ar face treaba…
intr-un sat departe in nordul tarii sa zicem ca exista o satra de tigani care sa instalat la marginea satului ocupand terenuri in mod abuziv, ei nu au buletin si copii nu sunt la scoala
ce e de facut ?
1. lipsa unui act de identitate in Romania ar trebui pedepsita cu amenda penala !!! (nu detinerea la sine, ca poate lumea il uita acasa, ci LIPSA oricarui act in sine)
2. politistul satului se duce la tigani si le cere actele, acestia ameninta si s-ar cu sabii poate…
3. politistul suna “la judet” si acesta trebuie sa ii trimita intariri
4. vin ceilalti politisti a doua zi, si cer actele de identitate la toti
5. cine nu are act de identitate este arestat si dus la amprentat si identificat
6. tiganii incep sa se opuna s-ar cu sabii
7. politistii trag odata in aer, si apoi incep sa traga in picioarele celor care nu se conformeaza
8. sunt dusi la spitalul militar toti cei care au fost impuscati
9. tigancile se dau cu fundul de pamant, tipa si trag de politisti
10. acestia someaza, si trag foc in aer
11. tigancile care inca mai insista pe santaj emotionala, sunt duse la spitalul militar – sectia psihiatrie
12. copii celor care au ambii parinti in custodia politiei sunt preluati de stat si dusi la casa de copii
13. sunt daramate toate cladirile ilegale\
14. li se recomanda restul tiganilor care au ramas si nu au ripostat pana la capat sa isi caute gazda in sat, sau sa cumpere o casa
15. poate nu au bani (DAR O PARTE DIN TIGANI AU BANI DESTUI SA STEA IN GAZDA !!!! ca doar bani de Mercedes au ! nu va lasati inselati de aparente) dar nu conteaza !
16. acestia incep sa stea in gazda
17. vine garda financiara si ii intreaba cum fac venituri si cum le declara la stat.. .
etc.
ideea este ca pare o cruciada impotriva lor, dar nu este asa !
asa ar trebui sa functioneze statul !!!
ar spune unii… pai atunci 90% din tigani ar ajunge in puscarie si 90% din copii lor la casele de copii !!
DA ! FOARTE BINE !
Pana nu vor ajunge macar 10% din cei care incalca legea acolo unde le este locul CEILALTI NU VOR LUA STATUL SI LEGEA IN SERIOS !
Cam asa se face reintegrarea ! TOLERANTA ZERO fata de incalcarea legii !
Si credeti-ma o generatie, doua, vor suferi.. dar le va fi bine in viitor.
@stricnina said
am August 29 2010 @ 8:12 am
sa intelegem ca mataluta esti contributor net la bugetul de stat (in traducere: dai mai mult decat iei de la buget)? oricum , pe principiul invocat de tine, tot urban ar avea prioritate, firmele infiintate de el contribuie cu sume frumusele la nuget, sa postezi aici daca tu dai mai mult.
hidroizolatii said
am September 1 2010 @ 8:42 pm
O gluma proasta decizia lui Sarkozy, pe care bineinteles cei din Ministerul de Externe nu se grabesc sa o comenteze public si televizat…noi acceptam tacit critica altora la adresa noastra…ca de asa am invatat noi, sa tinem capul plecat, ce credeti ca numai tiganii nostri cersesc, cu siguranta sunt si alte nationalitati, iar tarile din care provin probabil au replici ferme in astfel de cazuri, parerea mea !
Parpanghel said
am September 7 2010 @ 1:29 am
Cristinica ,exact de scrisoarea ta nu mai poate guvernul Frantei.Europa se trezeste.Nu mai pot fi fraieriti cu minciuni de genul.,discriminare.Au inceput sa cunoasca,,marfa,,.Dar cei ca tine nu si nu BATMAN-BATMAN
Eu said
am September 10 2010 @ 6:06 pm
E complicat.
Daca tiganii (nici un cunoscut tigan de-al meu nu-si zice rrom, daca eu le-as zice rromi probabil ca s-ar supara pe mine) s-ar schimba in asa fel incat sa se integreze in majoritate, aia io as zice ca e mutilare culturala/etnica/asimilare fortata. Traiul nomad e o caracteristica culturala si etnica aproape 100% definitorie pt. multe tipuri de tigani. Sa-i faci sa renunte la asta e ca si cand ai obliga un european de vreo natie oarecare sa nu mai sarbatoreasca Craciunul sau pastele. Asa ca o integrare a tiganilor care sa
Problema, dupa parerea mea, e ca majoritatea europeana are o problema de toleranta, in prezent semnificativ mai mare decat in urma cu sute de ani. Acum cateva sute de ani tiganii aveau roluri bine precizate in societate, indiferent ca erau nomazi sau nu – exista si tigani care in mod traditional nu sunt nomazi. Lingurarii sau fierarii tigani erau prin traditie nomazi, dar castigau un ban cinstit, nu traiau din furat. Pe de alta parte, la vremea aia societatea majoritara, ne-nomada, avea grija, chiar daca prin mijloace pe care azi le consideram necivilizate, ca grupurile de tigani, nomazi sau nu, sa se tina de o activitate cinstita pt. a trai.
In momentul de fata, societatea majoritarilor e deranjata nu doar de infractiunile minore pe care le comit tiganii, ci chiar si de traiul nomad in sine. Exista tigani si in occident, nomazi in continuare, cu rulote, traind la limita legalitatii. Si aia sunt marginalizati, nu din cauza ca ar fi murdari, ar fura sau ar comite alte fapte reprobabile, ci doar din cauza faptului ca sunt nomazi.
Intoleranta majoritatii ii impinge pe tigani la a desconsidera orice regula impusa de societate. Pt. ei nu e grav sa ajunga la puscarie – e o chestie care se poate intampla oricui, din punctul lor de vedere, chiar daca respecta regulile – regulile dupa care se conduc ei, nu majoritatea. Ca atare, nu-si trimit copiii la scoala, n-au retineri in a cersi sau a fura, si exploateaza orice lacuna in sistem pt. a castiga bani de pe urma societatii organizate a majoritatii. Pt. ei majoritatea nu e mediul social in care traiesc, ci ecosistemul de pe urma caruia trebuie sa traiasca. Si pe care il exploateaza cum se pricep mai bine.
In numele discriminarii pozitive, tiganilor li se tolereaza chestii care altor etnii nu li s-ar tolera. De ex. daca oricine altcineva construieste ceva pe un teren care nu e al lui, in orice stat european respectiva constructie, indiferent ca e din carton sau din caramida, e daramata in cel mai scurt timp. Taberele tiganilor din Franta, Italia sau alte state sunt tolerate cu anii.
Mutatul lor incoace si incolo prin Europa cu avionul pe spinarea majoritatii bineinteles ca nu va rezolva problema. Dupa parerea mea, chiar daca suna inuman, daramarea oricarei tabere cu buldozere si mascati in termen de doar cateva zile, maxim cateva saptamani de la construire, fara a fi urmata de o expulzare platita, ar fi mult mai eficienta. Daca ar constata tiganii ca ce castiga ei in doua saptamani se face cu regularitate praf sub buldozer in cateva minute, ar trebui sa-si regandeasca strategia de supravietuire. Ar avea doua alternative: sa treaca la fapte mai grave, pentru care pedepsele ar fi de ani de zile de inchisoare, sau sa caute niste activitati utile societatii majoritarilor. De ex. nu cred ca s-ar supara vreun francez daca ar fi Parisul plin de acordeonisti, scripcari sau brass bands tiganesti, si tiganii, cu talentul lor nativ pt. muzica, in mod cert ar invata rapid sa cante muzica frantuzeasca, asa ca n-ar mai fi un factor discordant in Paris sau Marsilia.
Pe de alta parte, daca tiganilor li s-ar aplica legea, expulzarea tiganilor n-ar mai putea fi folositi pe post de reclama electorala, si problema tiganilor nici n-ar mai trena, pentru a putea fi refolosita periodic pe post de reclama electorala. Cred ca motivul exportului de tigani romani importati, fara a lua si alte masuri, e doar reclama electorala, nu dorinta reala de a schimba ceva. Ceea ce dupa parerea mea explica si slaba reactie a statului roman – care in fapt nu e chiar atat de slaba, ci doar decenta si eficienta. Aurescu a prezentat organismelor europene date statistice care demonstreaza clar faptul ca expulzarea tiganilor, chiar daca ar fi justificata, in nici un caz nu e justificabila cu argumentele autoritatilor franceze – nici unul din tiganii expulzati nu are cazier si nu e cercetat nici in Franta nici in Romania. Ceea ce a dus la reactia parlamentului european si a comisiei europene fata de Franta. Mie tipul asta de reactie mi se pare mult mai de bun simt si mai eficient decat de ex. afirmatiile lu’ Lelouche referitoare la lipsa unei politici de integrare a tiganilor in Romania pentru cauza franceza.
Inainte de ‘89, Romania a avut o politica mult mai eficienta in privinta tiganilor. Militia (la vremea aia) impreuna cu unitati armate si forte speciale ale MI au evacuat multe tabere de tigani ilegale, in forta. Dupa intrarea RO in EU insa, asemenea actiuni nu mai sunt posibile, deoarece contravin legislatiei si politicii europene in domeniul drepturilor omului si relatiilor inter-etnice. Ceea ce, dupa parerea mea, face ca pana cand se schimba politica europeana in privinta etniilor pentru care comunitatea europeana e doar o vaca buna de muls (in Franta in mod particular mai exista si problema africanilor veniti din desert), sa nu existe absolut nici o sansa pt. integrarea tiganilor.
Cum ziceam la inceput, e complicat. Si, ce-i mai grav, atata vreme cat exista interese de a nu rezolva problema, nu avem nici o sansa la o rezolvare. Din motive similare, nici in Craiova nu se schimba situatia de ani de zile, si nici nu are vreo sansa sa se schimbe.
sertarul cu fluturi » Blog Archive » nu toţi suntem oameni said
am September 10 2010 @ 6:29 pm
[...] Senatorul de Ilfov, Urban Iulian, afirmă că ţiganii nu sunt oameni. Citiţi şi minunaţi-vă! O parte din contribuţia mea la stat îi susţine scaunul de sub fund. [...]
Lygia said
am September 17 2010 @ 9:42 pm
Este într-adevăr o situaţie complicată şi cu dus şi întors.
Un lucru pe care l-am observat adesea la străini: ideea ca noi îi tratăm extrem de prost, îi discriminam până la loc comanda şi că sărăcia în care trăiesc este o consecinţă a modului în care românii îi împing la marginea societăţii. Niciunul dintre cei care îmi reproşase aceste lucruri nu fuseseră vreodată în România şi nici nu se loviseră de realităţile de acasă.
Cu ceva ani în urmă, o întreagă trupă aparţinând etniei cu pricina au venit în Danemarca şi au plâns cu lacrimi de sânge despre discriminarea la care sunt supuşi pe meleaguri natale. Şi au primit azil politic, pentru că toleranţa nordicilor este foarte mare şi au o “boală” în a se simţi cumva utili societăţii dacă fac acte de caritate cu cei care li se par lor defavorizaţi de soartă. S-au stabilit frumos in Helsingør şi, la foarte scurt timp au început problemele: furturi, jafuri, violenţele fizice. Problema mare a autorităţilor a constat în faptul că nu pot fi expulzaţi, azilul politic nu poate fi retras. In schimb, dacă un român, reyident temporar face o greşealămică atunci când aplică pentru rezidenţă sau uite să declare ceva, este făcut pachet şi forţat să părăseasca ţara.
Treaba cu reintegrarea s-a incercat şi în Italia. Au luat câteva familii, care avuseseră buna inspiraţie să continue a-şi trimite copiii la şcoală, şi le-au oferit cazare, mâncare şi haine pe gratis, singurele condiţii fiind să continue să îi trimită pe copii la şcoală şi să îşi facă curat. Marea majoritate a lor s-a conformat,mulţi şi-au găsit până şi de lucru. În ciuda acestor condiţii mai mult decât decente de trai, tot mai erau vreo două care îşi luau copiii de laşcoală şi îi duceau la cerşit.
Am avut colege de facultate, ţigănci-ţigănci. Dar hotărâte să facă ceva cu viaţa lor şi care au avut mult de luptat cu concepţiile şi batjocura unor colegi care se considerau cumva superiori. Provenite din familii sărace, apropo. Deci se poate. Şi atunci,mă întreb, de ce nu există o modalitate care să îi oblige să se integreze. Avea dreptate Eu. Europa este prea preocupată de drepturile omului şi continuă să le aplice nediscriminatoriu, dar sunt complet neobişnuiţi cu mentalitatea si modul în care ştiu ei să privească viaţa. Şi atunci fac pe lupii moralişti ca să sfârşească tratându-i la fel cum îi tratăm şi noi.