Banner

Proiect de lege: Statul roman sa nu mai finanteze salariile preotilor

Tweet this

Deputatul independent Silviu Prigoana a depus la Parlament o propunere legislativa prin care solicita ca statul sa nu-i mai plateasca pe clerici. Parlamentarul sustine ca acestia se pot întretine singuri, pentru ca au surse de finantare. Patriarhia Româna sustine ca bugetul tarii îi sprijina din vremea lui Alexandru Ioan Cuza, când averile bisericesti au fost luate de stat.

Deputatul Silviu Prigoana s-a suparat pe preoti si ar vrea ca ei sa nu mai primeasca bani de la buget. A initiat si un proiect de lege. “Pentru ca institutiile de cult din România dispun de un patrimoniu si surse de finantare proprii, propunem ca sprijinul statului sa se margineasca la articolul din Constitutie, prin înlesnirea asistentei religioase în armata, spitale, penitenciare si orfelinate.”

Parlamentarul se bazeaza pe zecile de mii de hectare de teren agricol si forestier pe care Biserica Ortodoxa le are în posesie, dar si la actiunile de la companiile din sectorul hotelier, energetic sau de transport, informeaza incont.ro.

Sursa: Cotidianul




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1768

51 Comentarii pana acum»

  1. andrei said

    am August 20 2010 @ 5:25 pm

    felicitari dlui deputat Prigoana! voi scrie parlamentarilor din circumscrptia mea cerandu-le sa voteze acest proiect de lege.

    astept si introducerea impozitarii veniturilor obtinute de toate cultele din Romania.(dupa modelul Greciei)

    http://www.realitatea.net/biserica-ortodoxa-are-venituri-de-zeci-de-milioane-de-lei-anual_726830.html

  2. frmarian said

    am August 20 2010 @ 6:54 pm

    Sau daca vor primi incontinuare de la bugetul de stat sa se faca tarife standard pentru cununi,botezuri , inmormintari sa fie inclus TVA , si sa plateasa impozit 16% ca orice roman. Sa nu mai ia popi cat vor ei la o slujba ca de daca nu te intelegi cu el ramai fara slujba la nunta. Mai dai incolo de HOTI. Daca n-ai bani se uita urit la tine.

  3. marc said

    am August 20 2010 @ 7:42 pm

    Atata timp cat va exista prostime vor exista si popi

  4. m1ha1 said

    am August 20 2010 @ 8:53 pm

    de acord. se pot finanta singuri in functie de performante
    astfel, se vor stresa si ei ca restul lumii pentru painea zilnica

    proiectul de lege va cadea pentru ca popii sunt singurul mijloc sigur de promovare a viitorilor candidati politici.

  5. Marian Igescu said

    am August 21 2010 @ 2:06 pm

    La ce ne puteam astepta de la un spurcat de mason …

  6. Teo said

    am August 21 2010 @ 2:17 pm

    Deci, si popii sunt smecherasi:
    In zona mea am vazut popi care umbla cu bmw si fac tot felul de afaceri: portbagajul era plin cu haine de fitze de vanzare, lenjerie intima de dama, tot de vanzare!

    O alta nesimtire am intalnit-o la o inmormantare! cand popa i-a cerut sotiei decedatului sa ii aduca pentru paus vin lacrima lui ovidiu, ca el nu poate sa tina predica cu vin de casa sau vin ieftin!
    Poi se poate asa ceva domnilor???/

  7. Costel said

    am August 22 2010 @ 4:28 pm

    La cununia mea, nasii s-au inteles la un pret si in final li s-a cerut dublu !
    Invitati la cununie, au fost doar nasii.
    Nu am putut sa-i servesc cu nimic, deoarece vinul si checul mi-au fost confiscate.
    Alaturi de guvernanti, formeaza o mafie de exterminare a cetatenilor :
    - Muncitorii au salar 450 lei. Acesti bani se duc pe chirie!
    De unde bani pentru hrana, pentru medicamente, pentru intretinere, pentru imbracaminte si pentru altele.
    - Pensionarii nu se pot descurca doar cu 350 lei! acesti bani se duc la intretinere iarna! De unde bani pentru hrana, pentru medicamente, pentru imbracaminte, pentru inmormantare si pentru altele ?
    - Nesimtirea preotilor : sa ceara taxe la muritorii de foame !
    Doamne apara-ne si ne pazeste, de lacomia preotilor !

  8. mircea said

    am August 22 2010 @ 5:37 pm

    Treaba e extrem de simpla… Pina in 1999 nu erau platiti de la buget. Se descurcau bine si atunci… In 1999 niste politicieni s-au gindit ca e un gest electoral foarte eficient. Ca sa nu mai reiau exemplul presedintelui cu plata la ora… ca o sa vedem ca ii platim regeste. Eu ca ateu… vreau o deducere: din banii mei personali vreau sa ma platesc pe mine ca pastorul meu spiritual… personal :) )

  9. dr.Josef Mengele said

    am August 22 2010 @ 6:14 pm

    sa plateasca tva si ei….dar cat? va fi diferentiat in functie de eveniment (x% la botez, y% inmormantare, z% nunta etc)?

    eu as vrea insa altceva…reintroducerea si aplicarea legii 18 de pana in ‘89, cunoscutul “ilicit”…atunci s-ar face mare dreptate si tara asta s-ar putea ridica….parerea mea

  10. Ilie said

    am August 22 2010 @ 6:34 pm

    In sfarsit o initiativa deosebit de buna care trebue insotita si de niste tarife pentru nunti, botezuri,inmormantari, etc. la care sa se dea chitanta fiscala cum se da peste tot.
    Dar oare va iesi ceva din acest proiect?
    Numai cand ne gandim ca pentru o nunta se ia 3-400 lei(pret mediu),un botez 150-200 lei, o inmormantare in jur de 300 lei care intra direct in buzunarele preootilor fara chitanta, va dati seama ce evaziune fiscala uriasa se produce?
    Si mai primesc si salariu din buzunarul nostru al tuturora.

  11. Ioan said

    am August 22 2010 @ 7:13 pm

    Am vazut postarile anterioare si nu m-am putut abtine sa nu comentez cate ceva, caci toti cei care au avut de-a face cu slujitori ai Domnului nu tocmai onesti s-au gandit sa scrie cate ceva, nu conteaza daca au avut de-a face cu acestia in mod direct sau din auzite. In schimb, toti aceia care au avut de-a face cu preoti corecti si evlaviosi, care formeaza in mod cert majoritatea, vad ca uita sa mentioneze acest lucru. Eu nu spun ca Biserica e o padure fara uscaturi, dar nici chiar asa. Si apropo, statul roman participa cu o contributie la salariul preotilor, suma ce variaza cel mai adesea intre 40-60 % din total, pe trepte de vechime, care nu au mai fost actualizate de ani buni, restul fiind sustinut de catre credinciosi prin taxa anuala benevola.
    Eu nu stiu pe unde gasiti sumele pe care le vehiculati, ca eu am avut de-a face cu preoti, aici in Ardeal, si cunosc destui preoti onesti care primesc pentru slujbele ce le oficiaza ceea ce credinciosul ofera, fara sa nominalizeze vreo suma, dupa principiul fiecare cat considera sau poate. Si nu sunt cazuri izolate. Cea mai mare greseala este sa generalizezi cazuri particulare, asa s-au intamplat multe abuzuri si nedreptati de-a lungul istoriei. Nu credeti tot ce cititi si auziti, mai interesati-va si personal, ca altfel ramaneti la stadiul de masa de manevra pentru unii interesati si e pacat.

  12. atotstiutorul said

    am August 22 2010 @ 7:45 pm

    In SUA TOATE bisericile se autofinanteaza si platesc statului impozit ca orice societate la fel si celelalte dari si taxe Salariile in RO. nu sunt mari(cu exceptia sefilor care mai au insa si alte functii pe la SRI,pe la partide si chiar in promovarea afacerilor ! )Deci va ramine ca si mai inainte

  13. corcodel said

    am August 22 2010 @ 9:11 pm

    foarte tare si mi se pare ok caci popii fac bani garla si de platit impozice oha ..
    In alta ordine de idei cam ce parere ai domnule Urban despre statul asasin; statul roman prin guvernantii sai a ajuns asasin. Disponibilizarile masive facute asa la numar fara discernamant a facut ca personalul insuficient ramas sa nu mai faca fata la toate solicitarile impuse (vezi faza de la Giulesti, faza cu o asistenta pe sala de nasteri, pe sala de prematuri si pe inca un salon evident toate aflandu-se in 2 cladiri diferite ca de vina ei ca nu poate fi ubicua..), lipsa medicamentelor, lipsa banilor pt ca atat pensionarii cat si alte categorii sociale sa mai poata sa isi satisfaca macar cele mai elementare nevoi de hrana si tratament.
    Cred ca primul vinovat este Base care s-a incardasit cu FMI-ul ca sa faca el tampenii, apoi trambita lui Domnul Boc si nu in ultimul rand toti parlamentarii PDL care ii sustin. Deja cred ca usor usor ii putem acuza de genocid si subminarea economiei nationale.

  14. Victor said

    am August 22 2010 @ 9:50 pm

    Corect – au venituri suficiente si culmea stabilesc tarife de multe ori nesimtite pt slujbe (nunti, botezuri, inmormantari, etc

  15. cucu said

    am August 22 2010 @ 10:07 pm

    Nu stiu daca e o initiativa buna sau rea…cand vad ca unii dau exemple din America,i-mi vine sa rad…cand sa descoperit America?!…de cand sunt ei crestini?!…tare mult as vrea sa raspunda cel care a dat america exemplu…!!!…oare aceasta e cauza saraciei din tara,preotii?!…iata un popor de fraieri,care musca ori si ce momeala li se da…!!!…exact,putea un mason sa aibe alta ideie…!!!…nu prostia politica care conduce aceasta tara e vina,ci preotii…!!!…suntem o natie de ….!!!…ne meritam soarta…asa natie ,asa conducatori…!!…si sa fie clar,indiferent cine va conduce aceasta tara,vom merge din ce in ce mai rau…!!!…am duso bine cat au trimis capsunarii bani,fara acesti bani romania e termina…!!!

  16. Maria said

    am August 22 2010 @ 10:14 pm

    Corect, domnule Prigoana. Nu-i intreaba nimeni pe preoti de unde au Mercedes-uri sau alte masini de lux si vile somptuoase pe care noi, muritorii de rand, NU LE VOM AVEA NICIODATA DIN SALARIU …

  17. BIS said

    am August 23 2010 @ 12:38 am

    Proiectul este nedrept. Poate clericii de la orase s-ar descurca, insa preotii de la sate sunt saraci. Ar ramane muritori de foame.

    De altfel Prigoana are o fixatie impotriva Bisericii (l-am auzit cu urechile mele in cabinetul sau parlamentar injurand de cele sfinte intr-un mod care iti facea greata), asadar nu grija fata de banii statului este ceea ce il ghideaza in acest demers.

    S-ar putea discuta despre asa ceva numai dupa ce statul va inapoia integral averile bisericesti confiscate (secularizarea lui Cuza si confiscarea de pe vremea comunistilor).

    Comparatia cu SUA facuta de cineva mai sus e idioata – acolo sistemul este cu totul altul – si inexacta – bisericile nu platesc in general impozit daca sunt inregistrate ca ‘charities’.

  18. Mircea said

    am August 23 2010 @ 8:18 am

    Salariile preotilor sunt un drept COMPENSATORIU din vremea lui Cuza, care a facut reforma si a adus prosperitatea pentru acea vreme, tarii, pe baza averilor Bisericii Ortodoxe. Averile BOR au fost dobandite din mila, dragostea si increderea CREDINCIOSILOR. Prin CREDINCIOS ma refer la acei crestin-ortodocsi care merg la SFANTA BISERICA cel putin DUMINICA. Asa ca cei care platesc dublu, triplu sau cum li se pare lor, la Botez, Cununie si asa mai departe : FOARTE BINE , nu ai treaba cu Biserica dar vrei sa de cununi sau boteza in ea, macar ai bunul simt si taci din gura cand ti se cer bani pentru ca SIGUR ai de unde. Nu ai?, de ce nu o spui tare si raspicat : “parinte nu am bani”. Un preot vede foarte bine cu cine sta de vorba, si chiar daca e o “uscatura” cand accepti sa-i dai banii care ii cere nu faci altceva decat sa il sustii. Si in vremea comunismului s-a platit o parte din salarii, iar azi pe “timp de criza” ne uitam la banii lor doar doar vom uita de cefele groase, somnoroase si nesimtite ale celor care ne conduc si care ne vor consuce muuult timp de acum, tocmai ca sunt alesi de oameni ca voi. Vorbiti de preoti doar daca aveti treaba cu Biserica, nu faceti confuzie intre un functionar platit din buget, din banii vostrii si un preot care de foarte multe ori traieste numai dintr-un DREPT aproape uitat si TOTAL JUSTIFICAT.

  19. Ina said

    am August 23 2010 @ 8:58 am

    daca Guvernarea a pus ochii pe banii manelistilor ce vin “fara numar, fara numar”, ar trebui sa faca acelasi lucru si cu banii veniti catre preoti.

  20. alina said

    am August 23 2010 @ 9:14 am

    PERFECT DE ACORD CU PROPUNEREA LUI PRIGOANA!
    SA NU SE SUPERE DOMNII PREOTI, DAR CAND II VAD LA MINE LA BISERICA CUM SE DAU JOS DIN MASINILE LOR … DE MII DE EURO … IN CONTRADICTIE TOTALA CU CERSETORII DE PE LANGA BISERICA …
    PREOTII CARE AR TREBUI SA FIE UN EXEMPLU DE MODESTIE, UMILINTA SI BUN SIMT … NICI NU TE POTI DUCE LA EI DACA NU LE “BAGI” CEVA IN SUTANA!

  21. Dani said

    am August 23 2010 @ 9:22 am

    Daca se va face asta, intr-on tzara in care peste 90% au incredere in biserica si doar 10 % in politicieni, nu vad cine va mai face propaganda electorala, sau va indemna lumea sa mearga la vot, chiar in ziua alegerilor!

    Partidul care va propune legea asta va pierde cel putin 75% din electorat.

    La PDL ar fi o pierdere de circa 6 procente, din cele 8 % pe care le mai are. Astfel incat Pdl ar ajunge la nivelul PNTcd ului si mai repede.

    Intr-o tzara ca Romania, e nevoie de pomeni, nu de austeritate. Ar trebui sa se dubleze salariile, chiar daca inflatia ar urca la 500%. Ar trebui sa cresca pensiile, chiar daca ar scadea puterea lor de cumparare reala. Si lumea ar fi multumita.

    Cat despre preoti, daca se adauga si blestemele lor celor ale oamenilor disperati, cred ca ar fi prea mult deja pentru familiile PDL-istilor, expuse deja la nenorociri de taote felurile…

  22. eu said

    am August 23 2010 @ 9:55 am

    Excelent proiect! Mai terminati cu “bietii preoti cinstiti”! Nu va obliga nimeni sa mergeti la biserica. N-au decat sa traiasca din mila cui o vrea sa-i tina in spinare sau sa-si caute de lucru ceva serios.
    Si ala cu “bietii preoti de la tara” – voi stiti cat munceste un preot de la tara? 3-4 ore pe saptamana, liturghia de duminica. Ce munceste? Citeste dintr-o carte si scutura dintr-o cadelnita. Si pentru asta vreti sa-i dati salariu?????????????? Din banii mei??????????? Sa mearga la sapa daca vrea bani, sa munceasca, nu sa stea sa frece Biblia 15 ore pe luna!!!! Daca am chef de Liturghie mi-o citesc si singur, daca am nevoie de serviciile unui preot il platesc pentru ele, de ce sa ia salariu???????????

  23. ibuzescu said

    am August 23 2010 @ 10:31 am

    Bravo Prigoană, te susţin !

    Inutil să mai adaug şi eu alte câteva exemple de nesimţire crasă ale preoţilor, cunoaşte deja toată lumea lăcomia acestor lupi moralişti.

    @Mircea: Ori ai un interes pecuniar direct ori eşti habotnic în credinţă ori cel mai probabil nu cunoşti adevărata istorie a religiei creştine ca de altfel şi a tuturor celorlalte religii de pe Pământ. Citeşte câte ceva despre istoria religiilor, de David Icke de exemplu, sau de orice alt autor nelaic şi nefrancmason şi vei afla că toate cărţile de căpătâi ale tuturor religiilor au izvoare mai mult decât oculte, provenite din aceeaşi adorare păgână a Soarelui de pe vremea sumerienilor, au fost scrise şi rescrise de sute de ori începând cu ezotericii preoţi leviţi, descendenţi ai şcolilor misterelor din Egiptul antic, cenzurând adevăruri ce nu trebuiau cunoscute de către mase. Nu vreau să mă pierd în argumente dar îţi spun decât atât: religia nu este decât cea mai perfecţionată armă de controlare şi manipulare a maselor. Şi nu, nu divaghez de la subiect dar a plăti din banii statului (deci obligat-forţat) o clasă care ne ascunde deliberat marile adevăruri şi pe deasupra ne şi manipulează nu este decât o dovadă în plus a eficacităţii dovedite de mii de ani a acestei arme, religia. Ignoranţa maselor este asigurată. Cum ? Pentru că teama creştinilor este prea mare pentru a cerceta dincolo de înţelesurile plate, ad litteram, ale scripturilor: crede şi nu cerceta, asta ne îndeamnă ei. Eu am cerccetat şi am fost stupefiat de ce am aflat.

  24. Nistor Ciprian said

    am August 23 2010 @ 11:14 am

    Excelet, problema e urmatoarea, ei fac bani la greu, ii cunost extrem de bine, invart mai multi bani decat credeti voi, in al doilea rand este discriminare- DECE NUMAI CEI DE RIT ORTODOX, cei catolici nimic, sau celelalte culte. EU catolic platesc impozit deci platesc si biserica ortodoxa, dece ?
    Ce au ei mai special decat restul? AAAAA ca refuza sa te inmormanteze daca nu ai platit cultul ? Cre ca sunt destule lucruri care arata perversitatea bisericii ortoxe.

  25. faqt said

    am August 23 2010 @ 11:30 am

    @eu…

    … ca să trăiasca… Mulţi din ei…

    Nu-i cel mai bun exemplu popa “din centru” care “pretinde”…

    Leafa oferită lunar de statul român (compensatoriu sau nu…) preoţilor dintr-o eparhie e consistent mai mică decât…
    Termenul de comparaţie alege-ţi-l Dv. stimate contribuabil.
    Câţi bani plăteşte Dl X Dlui..Prigoană pt …???

    Preoţii… cată şi la obraz. Când stabilesc “tarifele”…
    Dacă te “prinde” de trei ori în viaţă…
    Fudulia (soră cu…)…COSTĂ

    Interesant e faptul că de susţinere materială din partea statului se bucură TOATE CULTELE. Da… ortodoxia deranjează.

    Pe credincioşii catolici care dau “zeciuială”… nu-i aud…

    Mercedesul (BMW-ul… etc) nu-i cumpărat din salariu…

  26. Alina Stan said

    am August 23 2010 @ 11:45 am

    Sunt de acord. In sfarsit, sper sa fie aprobata.

  27. asistentapentruconsumatori.ro said

    am August 23 2010 @ 12:15 pm

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  28. vrajitorul.eu said

    am August 23 2010 @ 12:16 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  29. eu said

    am August 23 2010 @ 12:22 pm

    @faqt
    Da, deranjeaza ortodoxia pentru ca in scoli vine popa ortodox PLATIT de fraierii care chiar muncesc, sa “sfinteasca” anul scolar, de exemplu, nu vine catolicul sau budistul.
    Deranjeaza ORICE POPA (scuzati omisiunea din postul anterior) platit din banii MEI, care as prefera sa fie mai degraba aruncati in foc decat dati unui individ, respectiv unei institutii, care nu face decat sa joace un teatru ieftin si sa indeparteze si mai mult de Dumnezeu poporul asta!!!
    Si… apropo’, eu tocmai mi-am recitit postul: esti bun, stimabile @faqt sa-mi arati si mie unde am mentionat “ortodox”? Am spus preot, si atat.
    Vrei sa traiasca popii? Da-le tu din banii tai! Ia-i acasa, ca pe cainii vagabonzi. Exista totusi o diferenta: cainii aia latra cu folos, astia latra in gol!

  30. cbabeanu said

    am August 23 2010 @ 12:40 pm

    Nu la salariile mici ale preotilor este problema, ci la lipsa impozitarii proprietatilor BOR ; ca de obicei, PDL dovedeste prostie si incompetenta.

  31. ova said

    am August 23 2010 @ 3:02 pm

    Vom avea cumva vreo greva a preotiilor ?
    Vre-un mars sindical, poate dansul pinguinului sau o afurisenie in bloc a dl senator Prigoana ?!!! :-D
    Aia lipseste lipsa impozitarii la BOR si la cluburile sportive , ca si astia spala bani negrii la greu !

  32. RADIO EREVAN said

    am August 23 2010 @ 5:58 pm

    Tara asta (cred) ca are citeva sute de mii de preoti.
    Impozitarea veniturilor ( tuturor veniturilor) este un lucru firesc … MAI PUTIN IN ROMANIA !

    Romania este tara in care “cota unica” de impozitare nu prea este unica si nu prea se aplica tuturor, TVA-ul se aplica “secvential” dupa cum vrea fiecare guvern, guvernant, trepadus parvenit politic … s.a.m.d.

    CONCLUZIE : Banii trebuiesc luati DE ACOLO DE UNDE SUNT … iar cum la fiecare “preasfintitu’” sunt bani negri cu galeata/ sacul/ salteaua … etc. sigur ca NU mai trebuiesc dati acolo si alti bani

    FELICITARI Domnule PRIGOANA !

  33. Mircea said

    am August 24 2010 @ 7:53 am

    @ibuzescu Citesti si degeaba. Mai lasa subtitrarile de pe DYSCOVERY si “LOOL” te astepti sa afli ceva de la David Icke, mai vezi si ceva despre viata lui, ca om mai ales, si ce anume urmareste.
    “o clasă care ne ascunde deliberat marile adevăruri şi pe deasupra ne şi manipulează”, deci, problema este si va ramane ADEVARUL. Daca tot spui ca ai cercetat si ai ramas stupefiat de ce inca mai ai o problema cu ascundereal MARELUI ADEVAR, sau de fapt tu vrei ca toata lumea sa afle adevarul tau? Mergi in SUA si predica cercetarea ta, acolo toti sunt predicatori si eruditi ca tine asa.

  34. Aurel said

    am August 24 2010 @ 8:00 am

    Un exemplu:
    Am fost nevoit sa merg la o inmormintare in comuna Girbovi judet Ialomita si sa constat ca popa cere 300 lei pentru slujba,dascalu 100 ca a aprins lumina in biserica,clopotaru 100 ca a tras clopotele,ca sa-ti citeasca o coliva IN SIMBATA MORTILOR 30 LEI,asta in condotiile in care sotia decedatului are o pensie de C.A.P. de 300 lei,DEGEABA a incercat sotia raposatului sa mai negocieze o reducere ,popa a fost de neclintit.

    Un alt exemplu : la mine in oras (mare) la o coliva citita popa nu iti cere ,dai cit vrei.
    Concluzie:
    La tara unde lumea este mai saraca popii sunt mai japcangii decit in orasele mari.Daca nu ai bani dai ce ai , un cocos ,o rata etc sau te duci o zi sau doua si muncesti pentru el.
    Asta e Romania in care traim.

  35. vali said

    am August 24 2010 @ 10:06 am

    Citesc comentariile şi sunt impresionat la ce nivel de nesimţire s-a ajuns. Sfânta Taină a Preoţiei e singura meserie inventată de Dumnezeu. Preoţii de la oraş probabil se descurcă bine financiar dar cei de la sate se descurcă foarte greu.

    Oameni buni, toţi care postaţi impotriva preoţilor mai rugaţivă şi voi la Dumnezeu şi vă va arăta Domnul în ce mare eroare sunteţi.

    Bunul Dumnezeu să vă lumineze minţile.

  36. antijeg said

    am August 24 2010 @ 3:43 pm

    Deci trebuie abrogate legile care prevad finantarea de la buget a asa-ziselor organizatii de utilitate publica, unde se incadreaza si BOR si celelalte culte. Banii ytebuie indreptati spre infrastructura si serviciile de utilitate publica, care cad in sarcina statului. Avem deja 20 de ori mai multe biseri decat spitale (18000/450), vrem sa reducem numarul spitalelor si sa dublam numarul bisericilor (exista si un strop de “logica” in aceasta relatie), in pietele din mun’cipiile patriei nu gasesti o toaleta publica in care sa poti sa si intri si sa iesi curat, peste jumatate din populatie nu beneficiaza de apa curenta/canalizare, nu are o sursa sigura de incalzire iarna, apa calda curenta este o raritate, consumul de produse de igiena este infim, dar nu vrem sa ne civilizam? in alta ordine ee idei: de ce sa platim popii din impozitele noastre?
    si mai am o informatie despre BOR, adica “danut” srl! in realitate preo’ii nici nu incaseaza vreun leu din salariul de la buget! merg la protopopiat, semneaza ca au primit salariul, dar nu vad un ban, totul se strange sub pretextul finan’arii unor proiecte ale bisericii. Pe langa hotia legiferata cu scutirea totala de impozite a cultelor, se pare ca avem deaface cu un lung sir de fapte penale, in forma continuata ale clerului: fals, uz de fals, delapidare, abuz in serviciu, gestiune frauduloasa, dare si primire de mita/foloase necuvenit, etc., etc.! de ce nu se opune niciun preot? simplu, are doar doua variante: accepta neconditionat sau trebuie sa-si caute alta ocupatie, ramanandu-i neamortizate toate cheltuielile facute pentru primirea parohieim inclusiv substantiala spaga finala, unde exista un mercurial, cotat in zeci de mii de euro.
    Avand in vedere toata mizeria din aceasta institutie si faptul ca Romania este totusi un stat laic, statul ar trebui sa se retraga total din domeniul religios, inclusiv in ceea ce priveste programa scolara.

  37. Cristina said

    am August 25 2010 @ 1:57 am

    Ma bucur sa vad ca sunt multi care observa ca institutia bisericii face bani ne taxati pe spinarea enoriasilor, si mai are si viitorul, inclusiv pensia “lucrarorilor” sai, asigurate de stat.Sper ca domnul Prigoana o sa isi vada cat de curand aplicat proiectul.

  38. Un popa said

    am August 25 2010 @ 9:05 am

    Cata inversunare dublata de o crasa necunoastere, dar si de o crasa nerusinare tipic mioritica postdecembrista. Majoritatea postarilor nu arata decat gradul ridicat de incultura al “comentatorilor” frustrati de faptul ca ei nu au “mertane” si alte masini luxoase sau vile somptuoase (adjectivele sunt desprinse din articolele de duzina ale mediei romanesti contemporane, generatoare de “cultura” obiectiva, nu-i asa?)
    Inainte de a condamna o institutie, preotia, intr-adevar singura “meserie” de origine divina, ar trebui sa faceti diferenta intre intre aceasta si institutia oficiala a Bisericii, intre aceasta si “uscaturile”, preotii lacomi si corupti, care de altfel reprezinta un procent suficient de semnificativ! Dar nu puteti condamna preotia pe baza unor cazuri particulare. Un procent de 50 dintre medici sunt corupti, dar si incompetenti. E medicina de vina? Sau ei ca s-au intins mai mult decat ii duce capul. Un procent de 50 dintre muncitori, din toate domeniile, sunt consumatori de alcool peste limita. Este o rusine muncesti, ca devii alcolist? Jumatate dintre profesori nu au ce cauta la catedra, jumatate dintre avocatii si judecatorii acestei tari sunt niste jigodii, este justitia de vina? Putem oare sa punem in aceeasi “oala” coruptii si onestii fiecarui sistem si sa concluzionam ca sistemul e corupt in intregime? Nu cred ca avem acest drept. Cei care se tem cel mai tare sa nu fie furati (ca tot ati facut hoti pe toti popii) sunt hotii, spune un proverb. Trageti singuri concluziile. Inainte de asta, insa, nu uitati ca Silviu Progoana este un circar notoriu cu divorturile lui online, un semidoct care-si promoveaza semidoctii de copii si toapa lui de nevasta, un semidoct la fel de corupt ca orice alt politician. De asemenea, aflati un amanunt: in ierarhia masonica, la gradul 15 de Cavaler Kadosh (titlu provenit din nomenclatura iudaica) cel care primeste acest grad jura sa lupte cu tot ceea ce are impotriva crestinilor si a lui Hristos, impotriva Bisericii. Dupa 20 de ani de hotie organizata in aceasta tara, in care fosti si actuali securisti, fosti si actuali masoni (care au jurat sa puna tara asta pe butuci si la cheremul puterilor straine in schimbul propasirii lor personale, vezi Progoana, un no name ajuns parlamentar) deghizati “democratic” in politicieni au subjugat economic si social un popor mai garv cu mult decat a facut-o Ceausescu, nu cred ca preotii pot fi trasi la raspundere pt. starea tarii.
    Cu drag, un preot care intamplator este si inginer in tehnologia informatiei.
    P.S. Inainte de a primi “orbeste” orice informatie, ati face mai bine sa o verificati si apoi sa postati cat de cat documentat

  39. ibuzescu said

    am August 25 2010 @ 10:24 am

    @Mircea: Nu pe “DYSCOVERY” am urmărit (şi nu o să-ţi spun persiflant că ai învăţat engleză dar degeaba) şi nici pe LOOL ci am citit cartea Secretul Suprem. Nu ştiu, sincer, dacă Icke urmăreşte altceva decât să se apropie de adevăr şi odată cu el pe noi toţi, nu ştiu nici cât de mult plusează dar dezvăluie nenumărate evenimente din istorie care se probează şi din alte surse. La final ai fost complet incoerent: eu nu am nicio problemă cu ascunderea marelui adevăr, dimpotrivă, vreau ca lumea să afle adevărurile istorice (nu ale mele, cum răutăcios insinuezi) pe care mii de ani laicii şi ceilalţi “oameni care ne vor binele” le-au trecut sub tăcere. Pe scurt, cercetaţi adevărul despre istoria religiei şi în general despre civilizaţia noastră şi veţi avea nişte revelaţii.

  40. Mircea said

    am August 25 2010 @ 11:49 am

    @ibuzescu Nici o problema, poti sa imi spui cum vrei tu. Adevarul istoric e scris si de Sfanta Biserica si de Sfinti. TU vrei doar ADEVARUL SUPREM care evident pentru tine va ramane un SECRET indiferent ce vei cerceta sau ce carte vei citi. Doar ca, pana o sa ajungi tu , sau altii ca tine, sa mai ai niste revelatii, vorbesti de preoti si de Biserica, la care foarte multi tinem si intelegem ceva din scopul si istoria ei,ca fiind raul pe pamant (paradoxal nu ?). DECI tot degeaba. Nu uita ca “toate imi sunt ingaduite dar nu toate imi sunte folos”. Si, e foarte interesant cum o carte “secretul suprem” iti trezeste revelatii despre Sfanta Biserica si preotii ei, dar Biblia iti da dureri de cap si nu ai curajul sa o “cercetezi”.

  41. ibuzescu said

    am August 25 2010 @ 2:18 pm

    Dragă Mircea,

    “Eu şi alţii ca mine”, vom cerceta mereu pentru că, în cazul de faţă, nu ne împăcăm cu fariseismul preoţilor. E o crimă să cercetez dacă Hristos a existat cu adevărat, ori Moise, ori Noe şamd ? Sincer, nu cred ! Biblia am citit-o, spre surprinderea ta, acum 20 de ani şi deşi captivantă dar ermetică la început, m-a adus în starea de a căsca în momentul când canoanele prescrise de capii fiilor lui Avraam semănau cu nişte reţete culinare: să tai x miei de nu ştiu ce vârstă şi y găini albe etc. Acum îmi este clar că sensurile acestora nu sunt accesibile nouă, neiniţiaţilor, care percepem totul în mod pur literar. Dacă aş fi fost un iniţiat sigur nu m-ar fi apucat căscatul ci aş fi rămas mai degrabă cu gura căscată.

  42. Mircea said

    am August 25 2010 @ 2:49 pm

  43. eu said

    am August 25 2010 @ 4:54 pm

    este o vorba din batrani ` pana la dumnezeu ne mananca ……..sfintii ( preotii ) numai ca ei sunt mai pacatosi ca oricine…

  44. vasi said

    am August 26 2010 @ 9:38 am

    Interesant cât de repede vă aduna dracu pe toţi proştii care postaţi împotriva preoţiei lui Hristos.
    Dacă vrei să aduni la un loc 10 deştepţi ai slabe şanse, dar cu proştii e altfel. Deschizi o pagină de comentarii şi vă adunaţi ca muştele la c…t.
    Cu toţii sunteţi nişte frustraţi ai societăţii, bolnavi de invidie că unii preoţi au merţane, iar voi nu sunteţi capabili să aveţi nimic.
    Sunt foarte mulţi preoţi care sunt săraci dar îl slujesc pe Dumnezeu cu toată puterea lor.
    Peste tot sunt şi exemple negative iar voi nu sunteţi capabili să vedeţi altceva decât gaura din covrig.
    Ruşine cu voi pentru acest popor şi pentru străbunii voştrii, pentru care Biserica cu preoţii ei a însemnat totul.
    Mulţi da proşti frate.

  45. vasi said

    am August 26 2010 @ 9:53 am

    antijeg îţi recomand să te semnezi jegosul. Dacă ai avea un strop de credinţă şi de minte ţi-ai da seama că bisericile rezolvă problemele societăţii.
    Spitalele ajută să se treacă mai uşor peste suferinţe, dar Bisericile taie răul din rădăcină.
    Chiar nu stăpâneşti informaţia bine.
    Multă minte băiatu.

  46. Popa Tanda said

    am August 26 2010 @ 4:57 pm

    Dand intamplator peste aceasta pagina, doresc a face cateva precizari. Am citit si auzit sute de pareri si comentarii referitoare la salarizarea preotilor. asadar, nu stiu ce hram poarta dl Prigoana, ca tot am citit pe aici despre dansul. Dar ce ma furnica este gandirea poporului roman, nu cea a dlui Prigoana.
    Deci, s-o luam pe rand:
    -sint preoti fara grija zilei de maine, prin prisma numarului de familii aferente, a locatiei parohiei si a altor venituri, din diferite surse…
    -si sint preoti care, fie inainte de rugaciunea de seara, fie dupa ea (si cu siguranta, si in timpul ei), se gandesc cum, in ce mod si cu ce bani vor putea face fata zilei care urmeaza, privind platile necesare pentru a putea trai…
    -este falsa si lipsita de bun-simt afirmatia, repetata la infinit, ca o placa de patefon zgariata, cum ca preotii nu ar oficia slujbele daca nu sint platiti (sint amintite, cu o placere morbida, inmormantarile…); nimic mai fals…
    -adevarat, Biserica detine avere mobila si imobila, dar accesul la resurse nu este permis tuturor clericilor (si se stie acest lucru)….
    -acum, referitor la salariul clerical… nu este, propriu-zis, un salariu, ci o indemnizatie, completata ulterior din fonduri proprii… Exemplu: contributia Statului pentru o parohie cu 3 angajati, preot, cantaret si paracliser: preot-640 lei, cantaret-450 lei, paracliser-450 lei. Total impozite:937 lei. Faceti calculul cu cat se mai pleaca “in ziua de salariu”…
    -sint preoti care nu au “tarife” pentru serviciile religioase, sau pretul cerut este cu mult bun-simt….
    -completare pentru calculul de mai sus: completari din parohie=1058 lei (comunitatea respectiva numara in jur de 350 familii {familii romanesti, adica nicio casa fara un necaz, vreo boala, vreo neputinta, vreun imprumut}…
    -aceasta suma (1058) trebuie “facuta” lunar…; credeti ca este posibil, la numarul de familii mai sus citat? Asta, in cazul cand preotul slujeste iar omul intreaba:”-Cat face, parinte?”… Si preotul raspunde:”-Cat vrei….”
    -Intr-adevar, Statul roman asigura clericilor si personalului neclerical plata asigurarilor sociale, si eventual, 200-300 lei, ramasi in urma efectuarii platilor…. (am scris mai sus, ce si cum…)…
    -pentru scepticii de serviciu, le stau la dispozitie cu statul personal de salariu, cu jurnalul veniturilor parohiale, cu chitante si alte acte necesare…
    -de se considera ca Romania se afla in aceasta asuprire de saracie, datorita banilor dati de Stat preotilor, eu unul refuz sa mai fiu platit de Stat ( plata asigurarilor, cum am mai spus), cu dorinta si nadejdea ca Romania va prospera daca nu va mai varsa la Asigurari, bani pentru mine…
    Desigur, astfel de subiecte ofera posibilitatea discutiilor, pro si contra, fiecare contribuind cu ce poate la ghiveciul de pareri. Omeneste ar fi (sa nu spun „romaneste”, ca nu ne mai sta de mult in fire sa cercetam cu atentie ceva si apoi sa vorbim), sa se cunoasca situatia reala, bine, si apoi sa-si dea fiecare cu parerea. Dar daca tot ni se ofera posibilitatea postarii de comentarii, de ce sa n-o facem, ca hartia ca si display-ul, suporta orice.
    -animati de meschine ganduri, fiecare poate fi rautacios, cu gandire dreapta, putini.
    -rugati parlamentarii, ca in mod obligatoriu, asa cum a promis si altcineva, odata, ca banii taiati “popilor”, sa-i directioneze catre cei care au nevoie de ei, din patura “prostilor”, cum vad ca sunt numiti cei care aprind lumanari la biserica. Nu uitati acest aspect important.
    -sint oameni si oameni (universal valabil )… Nu aruncati pentru un mar putred, toata livada!

  47. vlad said

    am September 2 2010 @ 4:31 am

    buna sa va fie inima
    vreau sa vorbesc si eu cate ceva cu privire la salarul preotului
    in primul rand vreau sa-i raspund lui andrei in grecia se impoziteaza totul de la culte dar preotii de la toate cultele cete sunt recunoscute de statul elin primesc salariul integral de la stat si nu orice salariu ci peste o mie de euro. in fine este alta tara si nuar trebui sa ne coparam cu alta tara ar trebui sa ne strduim sa dam ce putem si cat putem din noi sa fie bine si in tara asta.
    observ un lucru ca foarte multi sunt impotriva salarizarii preotilor de catre stat pt ca trebuie sa recunosc se fac abuzuri din partea preotimii. Trebuie insa sa subliniez: multe abuzuri se fac de o mica minoritate dintre preoti si din pacate aceste abuzuri se fac in orase. Trebuie sa observati sau sa va interesati ca aproximativ 85% din preotime este la sat unde preotii de abia traiesc pt ca au parohii mici unde botezuri nu mai prea sunt cununii nici asa doar inmormantari. Vreau sa precizez ca aceste servicii religioase cum le spuneti dumneavoastra nu sunt obligatorii sa fie facute cu taxa de multe ori omul vine si iti da ceva. Sunt parohii unde consiliul parohial impreuna cu credinciosii pun o taxa pe aceste servicii religioase pt a venii ca ajutor pt nevoile parohiei si unde sunt putine serviicii de acest fel va dati sama cat venit intra in visteria bisericii! Venituriel acele mari sunt de multe ori in orase sau parohiile foarte mari. Aceste venituri din taxe sa nu va inchiputit ca merg neaparat in buzunarul preotului pt ca si biserica are cheltuieli trebuie sa-si plateasca curent sursa de incalzit pe timp de iarna oamenii care fac curat in biserica, cimtirul trebuie curatat de 3sau 4 ori pe an si nu se stie niciodata ce intervine intr-un an de facut la biserica sau casa parohiala si va spun ca toate acestea in ziua de azi nimeni nu mai lucreaza fara bani din pacate chiar nici pt biserica.
    In legatura cu acea contributie anuala nu cred ca-i saracesc preotii pe oameni pt ca doar o data pe an o dau nu in fiecare luna asa cum de exemplu este la unele culte neoprotestanta care dau zeciuiala in fiecare luna din salar. Oricum nu cred ca saracesc oamenii din aceasta cauza.Cu aceasta contibutie preotul trebuie sa-si asigure salarul lunar.
    In ceea ce privesc acuzatiile aduse preotilor ca-si fac case si isi cumpara masini va intreb pe dumneavoastra oare preotul impreuna cu familia sa nu au nevoie si ei asa cum si dumneavoastra aveti nevoie de o masina si de o casa? Imi veti spune ca preotii stau in casa parohiala. Da stau in casa parohiala dar la pensie unde vor sta? pe drum? Si ei ca si oricare familie se gandesc pt viitor si sa le asigure ceva copiilor lor. Cred ca unii fac abuz si poate stiu eu prin anumite circumstante isi fac poate maimulte case. laurma urmei eu cred ca multe familii se gandesc la fel pt viitorul copiilor lor. Si va spun ca multi preoti care si-au facut o casa nu au ridicat-o de azi pe maine ci a durat ridicarea acelei case multi ani chiar zeci.In ceea ce priveste masina este o necesitate pt preoti. Ganditi-va ca multi preoti stau la sate foarte multe destul de izolate de civilizatie si in multe cazuri doar preotul are copii mici in satul respectiv daca se imbolnaveste vreun copil sau sotia sau chiar un credincios trebuie dus urgent la medic ce face sta sa rabde ca nu si-a luat masina ca asa doresc oamenii ca preotii sa nu aiba masina. Ganditi-va! si apoi vorbiti! Daca preotul moare ce face sotia cu copii vor sta pe drumuri?
    In casa parohiala nu mai poate sta si atunci familia preotului sa nu se gandeasca sa-si faca o casa sau sa-si cumpere un apartament? ganditi si dumneavoastra.
    acum sa va explic cum sta cu salarul preotului. eu sunt un preot debutant in anul trei de preotie intr-o parohie de sat cu aproximativ 160 de familii din ardeal. asa arata statul meu de plata
    salar de incadrare: 957 lei
    salar de la stat : 554
    fonduri proprii : 709
    total brut : 1263
    total retineri : 539
    din care impozt : 134
    sanatate : 112
    somaj : 11
    CAS : 282
    rest de plata : 921
    dupa cum observati de la stat primim 554 de lei. din acesti bani ni se ia 539 de lei retineri practic ce ne da statul ni-l ia inapoi si as vrea sa vedeti acest fapt si sa nu ne mai acuzati ca sugem banii statului noi preotii. puteti vedea foarte bine cum e cu salarul nostru. De la ce ne ramane de la stat adica 15 lei eu de exemplu pana la 921 de lei trbuie sa-mi iau din parohie sa am si eu un salar ca sa pot sa-mi intretin familia adica din parohie trebuie sa-mi iau 906 lei. Acesti 906 lai sunt din acea contributie anuala care se aduna o data pe an si poate cum se stie se aduna la boboteaza. Eu am o contributie de 70lei pe familie si acum am zis am aproximativ 160 de familii din care nu pot sa-mi plateasca toate familiile pt ca i-am inteles nu sunt absurd chiar nu au cu ce sa-si plateasca nici macar acea contributie anuala. Daca faceti un calcul abia imi ajung acesti bani sa-i impart cate 906 lei pe luna intr-un an ca sa -mi fac acel salar de 921 de lei. Daca ni se ia acel ajutor mic de la stat atunci greul va fii to pe credinciosi ca sa ne plateasca salarul. Poate ma veti intreba da de ce sa il plateasca acel greu credinciosii ? Pai ca sa aiba preot in sat asta e adevarul trebuie sa ne asigure un salar cu ce sa traim noi ca familie si noi avem copii ca si dumneavoastra daca nu am avea un salar de la credinciosi ar trebui sa mergem sa ne gasim altceva de lucuru ori inca oamenii de la sat isi doresc sa aiba preot in sat,sa fie acolo sa ii spuna problemele pe care le are si sa le rezolve impreuna. Acum veti spune pai cine vrea preot sa si-l plateasca integral! Ganditi gresit daca ganditi asa pt ca oamenii de la sat din pacate dupa ce si-au stricat sanatatea in timpul colectivizarii acu sunt cei mai oropsiti si batjocoriti de stat de exemplu o femeie de la tara care toata viata ei a lucrat pamantul pt colectiv primeste o pensie de 350 de lei. ganditi-va cum se descurca ea si daca ne ia statu partea aceea de bani cum sa mai cerem in plus de la oamenii acestia care isi doresc sa aiba un preot la ei in sat.
    Am vazut si alte comentarii ca biserica are averi si ca preotii ar putea trai din acele averi terenuri paduri si in cazul altor culte cladiri si domenii. Da sunt cazuri dar izolate de exemplu parohia me are 6 hectare de teren. daca nu ai un venit un salar cu ce lucrii terenul pt ca lucrarile sunt foarte scumpe eu de exemplu am cultivat doua terenuri ale parohiei si productia de paioase nu a fost in valoarea lucrarilor agricole care au fost necesare pt acele doua terenuri.
    Am dat cateva explicatii la cele spuse de antevorbitorii mei. sigur ele se adreseaza celor care mai au un sambure de credinta in Dumnezeu si in Biserica si totusi au fost dezamagiti de unii preotii care fac abuz. Daca va uitati la statul de plata al mau vedeti ca nu sugem banii statului si noi dam impozit pe salar ca toti oamenii deci nu e ceva in neregula.Pt cei care se declara atei explicatiile mele sigur nu vor avea valoare si ii inteleg nici nu sunt obligati sa plateasca ceva unui cult pt ca serviciile religioase se administreaza de un cult credinciosilor lui. Dar cu privire la salar asa cum am spus si cel al preotilor se impoziteaza la fel ca al oricarui cetatean al acestei tari. si din impozitul meu merge de exemplu la salarul uni bugetar care se declara ateu si viceversa deci nu vad care este problema.
    Vreau sa fac o precizare serviciile religioase nu trebuie sa se plateasca in plus de catre credinciosul in cauza daca isi plateste acea contributie anuala ce se aduna la boboteaza. Se intampla ca la un botez sau la o inmormantare sau altceva ca omul sa insiste sa-ti dea ceva dar ceea ce se spune ca sunt de ordinul milioanelor nu stiu daca e adevarat dar eu va spun drept ca nu am primit niciodata asa ceva , nu mi s-a dat, da nici n-am cerut daca mi-a dat cineva ceva am primit recunosc dar nu am cerut niciodata pt ca eu sunt platit de stat si de comunitate prin acea contributie ca sa savarsesc toate rugaciunile necesare acelei comunitati.
    Sunt cateva explicatii poate voi fi inteles poate nu poate am si greseli de ortografie sa ma iertati si poaTE de exprimare .oricum Domnul Hristos Zice in Scriptura slujitorilor lui Dumnezeu ca in lume necazuri veti avea dar mai zice in alt lo ca pe biserica nici portile iadului nu o vor birui. Eu am credinta in Dumnezeu ca el ne va ajuta nu trebuie sa imi fac palat nici sa am avion dar ca oricare om am nevoie si eu de un sala decent de care sa ne putem folosi ca familie si ne gandim binenteles la viitorul copiilor si al nostru.

  48. tim tif said

    am September 2 2010 @ 11:56 pm

    Sa mori de grija altora
    tim tif

    Oameni buni traim in tara cea mai proasta pentru ca asa ne dorim si pe asta o meritam .ni se pare ca toti ne fura POPA, MILITIANU , PROFESORU DOCTORU toti ne fura. dar ma intreb eu TU romane care spui asta ce lucrezi si cum esti tu din fire si la locul tau de munca daca il ai esti tu sfint?? sau ar fi mai bine sa “nu judecati ca sa nu fiti judecati” eu personal cunosc din toate cele 4 categorii oameni care sunt exemplari dar noua nu ne place decit sa cirtim, si sa aruncam cu noroi de asta traim cum traim nu facem nimic concret bun ci doar birfim. am avut ocazia sa merg 1 luna in Canada si am fost intrebat daca sunt Roman ca nu eram ca ceilalti si cind am intrebat de ce mi-au spus ca nu m-au auzit plingindu-ma, concluzia este ca suntem plingaciosi dar nu facem nimic pentru a inbunatati situatia. Stiti cine face gura cine nu munceste aia sunt cei mai rai de gura. Sunt preot si asistent medical intr-un spital preot ca asta mi-am dorit de mic iar asistent ca sa traesc nu iau nimic ptr. serviciile din spital si in afara nu prea am servicii pentru ca nu am parohie si nici timp dar stiti cine face cel mai mare scandal in spitale , cei ce nu au asigurare stiti cine vrb de rau preotii cei care oricum nu au treba cu biserica , cine vrb de rau politistii? infractorii daca esti om linistit ce treaba ar avea cu tine? asadar haideti sa ne vedem de treaba fiecare si sa ne facem treaba ca altfel nu vom face decit sa vrb ca babele la poarta si sa murim de grija altora

  49. mirella odestreanu said

    am September 18 2010 @ 8:57 pm

    sa nu li se dea nici un salariu ,ca sa te fereasca Dumnezeu sa ai un necaz si sa ai nevoie de preot ca te lasa fara nimic ,totul ia de la tine .eu sant o victima dupa decesul sootului meu.s-a oferit sa-mi aline durerea si m-a lasat fara bani si multe altele ,valori enorme .unde sa ma adresez pt. rezolvarea problemei.dati-mi un e-mail-ajutatima va rog -pot dovedi totul.multumesc.

  50. ion vasii said

    am September 22 2010 @ 11:50 am

    este o mare invartosare impotriva preotilor, din partea oamenilor, credinciosi doar cu numele . criza actuala nu se datoreaza preotilor care cer sau nu bani la o slujba. aceasta criza se datoreaza hotiilor guvernant care au vandut toata tara pe nimic uitand ca au de intrtinut un neam. eu as propune ca sa fie interzis vanzarea de bunuri din patrimoniu public. atunci sa vezi daca mai au chef de politica.politicienii in loc sa administreze averea publica semneaza la predare si la primire. cum sa se mai ajunga tara asta.sunt foarte multe de spus. daca a este vorba despre biserica si preoti recomand politicienilor sa adopte gendirea bisericii care spune in felul urmator: nici un bun ce apartine biserici sa nu se vand sa vezi atunci cum se ajunge statul. dar politicienii se comporta cu averea publica ca si cand ar fi a lui masa si alui tasu de acasa
    repet daca sar da o lege prin care sa nu se vand nici un bun public sar face pilitica corect. o sa ne trezim la un moment ca cei de la conducerea tarii vorvinde toata tara fara macar sa ne spuna. de ex primul anunt alui boc cand a fost numit prim ministru a fost sa vanda actiunile statuli de la petrom romtelecom si alte actiuni de la diferite firme. acelasi lucru lau facut si ceilalti guvernanti. a scoate tap ispasitor pa preoti in criza aceasta ce o traversam este un lucru umilitor nu la adresa lor ci la adresa stramosilor nostri care siau varsat sangele pentru neam tara si credinta in dumnezeu.mai este un aspect multa lume uita ca la preot vin nenumarati oameni care au nenumarate proble. daca ar sta cineva sa asculte toata spovedania pe care o asculta un preot de la credinciosi si problemele sufletesti sar cruci ce se vorbeste.noi vedem pe preot numai prin prisma banului. este corect si atentionarile unor abuzuri unor preoti dar a minimaliza actiunile preotuli la bani este injositor .cei care fac acest lucru sunt analfabeti ignoranti pentru ca nu au citit nimic din istoria neamulu romanesc.ma mai intreb cine face parte din neamul romanesc daca pensionarii nu salariatii nu preotii nu handicapatii nu poate doar P.D.L poate.

  51. Calin Roman said

    am January 25 2011 @ 7:03 pm

    Sunt un crestin ortodox,ce isi iubeste biserica si o respecta insa nu m-am putut abtine sa nu postez si eu parerea mea… Traim niste vremuri foarte dificile.. Preotia care inainte (ma refer cu sute de ani in urma )-(adevarata preotie) era formata din persoane iubitoare de Dumnezeu nu de bani..era o preotie voluntara… Cred ca daca ar fi preotia doar voluntara ca preotii sa fie alesi doar dupa har sa primeasca suferinta si saracie pentru turma, sa faca serviciile doar pentru Dumnezeu, atunci nu ar mai fi dezbinari in religie.. Credinta noastra ortodoxa si in general toata sufllarea crestina ne invata sa nu fim iubitori de ban. Credeti ca nu s-ar gasi preoti drepti voluntari ce sa accepte saracie si suferinta pentru turma? Ar ramane turma fara pastor? Un copil teolog sarac in ziua de azi nu ajunge preot..Àjunge cel mult un profesor de relgie.. masoneria e infiltrata in toate bisericile lumii… SCOPUL???? spre a distruge adevaratele radacini ale dragostei lui Dumnezeu….spre a ne departa de adevar intr-o lume a confuziei..Credeti ca nu s-ar putea aduce ordine in biserica? Dar masoneria e infiltrata in sinodurile ecumenice ale lumii.. nu uitati traim ultimele clipe… si noi cei mici nu putem schimba nimic …Ce trebuie sa facem? sa suferim si sa tacem..suferinta e cununa mantuirii toti vom primi plata dupa cum am lucrat… Dumnezeu este forta binelui Dumnezeu este forta dragostei , a pacii si a milei…fiecare sa ne trezim la sarcina pe care ne-a dat-o BUNUL DUMNEZEU sa o ducem la capat pe acest pamant..Sa nu uitam fiecare sa ne judecam pe noi insine de la rege la betiv si daca consideram ca e bine ce facem sa dam inainte …. Sa nu uitam si ca avem o viata de cativa zeci de ani… care trec ca vantul..si la sfarsitul vietii noastre oare ce intrebare ne punem?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean