Banner

Cum ar trebui pedepsiti vitezomanii romani: masina confiscata, amenzi in functie de avere sau pedeapsa cu inchisoarea?

Tweet this

de Vlad Barza HotNews.ro


In timp ce in Occident vitezomanii de pe sosele risca amenzi de sute de mii de euro, mai ales daca soferii sunt foarte bogati, in Romania conducatorii auto care au gonit cu peste 230 km/h s-au ales cu suspendarea permisului pentru maxim patru luni si amenzi de cateva sute de lei. In Occident, masinile vitezomanilor sunt confiscate temporar, iar amenda poate ajunge la multe sute de mii de euro. La noi, simpla depasire a vitezei legale este contraventie, nu infractiune, masina nu poate fi confiscata, iar daca soferul depaseste cu 50 km/h viteza legala risca o amenda de circa 350 lei. Credeti ca legea romaneasca ar trebui modificata astfel incat sa se tina cont si de averea soferului, iar masina sa poata fi confiscata pe loc?

Codul Rutier prevede ca un sofer care depaseste cu 10 - 20 km/h viteza maxima admisa va primi doua puncte de penalizare, la valori intre 21 si 30 km/h sunt trei puncte de penalizare, iar la depasirea vitezei cu 41 - 50 km/h se aplica sase puncte de penalizare. Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare a Guvernului (600 lei/luna).

Viteze record pe soselele romanesti

In ultimele zile au aparut o serie de stiri cu depasiri exagerate ale vitezei maxime legale, in contextul in care nu avem drumuri prea grozave, iar sanctiunile aplicate vitezomanilor palesc in comparatie cu cele din Vest. Un sofer bucurestean a fost surprins, vineri, de aparatul radar, pe Autostrada Soarelui, circuland cu viteza de 248 de kilometri la ora. Politistii l-au identificat pe conducatorul auto, care este un tanar de 23 de ani. El a primit 9 puncte amenda, iar permisul i-a fost suspendat pentru 3 luni.

In urma cu cateva zile, un alt sofer bucurestean, in varsta de 23 de ani, a fost prins conducand cu 230 de kilometri la ora in judetul Buzau, pe DN 2. Tanarul a fost sanctionat contraventional si i s-a retinut permisul auto pentru o perioada de 120 de zile.

In Occident "betia" vitezei se plateste scump

Politia din Elvetia a anuntat luni ca i-a confiscat masina unui sofer suedez care a fost surprins de aparatele radar in timp ce gonea cu 290 km/h pe o autostrada elvetiana. Politia i-a ridicat permisul si i-a confiscat automobilul Mercedes-Benz SLS AMG in valoare de 180.000 de euro. Barbatul ar putea plati o amenda de pana la un milion de franci elvetieni (720.000 de euro), in functie de venitul sau.

Un judecator local a ordonat politiei sa retina masina ca si garantie, urmand ca decizia sa fie luata dupa un verdict al tribunalului si o posibila condamnare.

In noiembrie 2009, un milionar elvetian a fost amendat cu 290.000 de dolari pentru ca a condus cu viteza un Ferrari. Anul trecut, un tribunal a sanctionat sase barbati din Hong Kong cu amenzi de pana la 95.000 de franci dupa ce au circulat prin Elvetia in masini Ferrari, Lamborghini, Aston Martin si Audi cu viteze de pana la 230 de km/h. Intr-un alt caz, un francez a primit o penalizare de 70.000 de franci dupa ce a fost prins pe autostrada conducand cu 245 de km/h.


Cazier auto pentru soferi , aplicarea de amenzi progresive functie de repetabilitatea si gravitatea incalcarii Codului Rutier, si amenzi functie de veniturile contravenientului



Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1154

21 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am August 10 2010 @ 2:26 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am August 10 2010 @ 2:26 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. antiignorantu said

    am August 10 2010 @ 2:42 pm

    masina confiscata si amenda ptr. FONDUL EDUCATIEI RUTIERE ….

  4. cineva said

    am August 10 2010 @ 2:45 pm

    Inainte de toate sa le asigurati garda SPP permanenta + una bucata AK47 + imunitate la politaii rutieri. :) Altfel, nimeni nu va pune un deget pe nimic …

  5. un apatrid said

    am August 10 2010 @ 4:42 pm

    @cineva
    Ai dreptate cu comentariul privind protectia politistilor.A apucat cineva un filtru pe o autostrada spaniola facut de Guardia Civil ? I-ati vazut pe baietii aia cu merg pe motocicleta cu pistolul automat Uzzi la sub-brat ? Crezi ca are cineva oualele sa comenteze ? Legea ii apara, si daca nu faci ce iti spun au dreptul sa traga si nu ii baga nimeni in procese cum se intampla cu politistii nostrii care daca au impuscat un hot dovedit….in picior, care ii si mai ataca, stau cu lunile prin procuratura si cu teama de represaliile gastilor. Stiti ca Guardia Civil are propriile cartiere…cu paza ….scoli….farmacii…etc. Ai nostri au 1400 lei si le mai ia si 25 %.

  6. cineva said

    am August 10 2010 @ 5:26 pm

    Pai oare nu cumva asta a si fost scopul japlailor masoni la care le pupa picioarele actuala/fosta guvernare ? :)
    Faceti muci educatia, sanatatea, politia si justitia si luati-le BANII si implicit MUNCA lejerissimo. Nu noi aveam nevoie de UE, ci EI aveau nevoie de noi in UE. ;)
    Oare pentru cine e Rromania un paradis fiscal? Pentru boul de patron roman de IMM care plateste pentru un angajat taxe de 70% din salariul acestuia sau pentru plantatiile multinationale care nu platesc un leu impozit pe profit fiindca “nu au profit in Romania” ..:)
    Ei iaca , “d’aia nu e bani pentru bujetari dom’le…”. D’aia le dam “promotii” de -25%. D’aia ne pleaca medicii cu sutele in afara pregatiti pe sangele statului roman. Noroc ca politaii nu pot sa plece …dar poate se indura UE si de ei …

  7. mircea said

    am August 10 2010 @ 6:57 pm

    mda… dar in tara asta neguvernabila, curtea constitutionala va spune foarte repede CA COnfiscarea masinii, adica a proprietatii cetateanului privat este neconstitutionala. In rest… bine ca in elvetia nu s-a mirat lumea de a sa o masura… La noi cind a venit senatorul urban cu o propunere in acest sens… a sarit lumea pe el.

  8. cineva said

    am August 11 2010 @ 10:58 am

    Da intr-un stat cu pretentii de “democratie” confiscarea masinii este total neconstitutionala. Insa retinerea certificatului de inmatriculare nu e. Inlcusiv pentru numerele “murdare”. ;)

  9. Vasile Ion said

    am August 11 2010 @ 3:13 pm

    Nu sunt de acord cu : 1. confiscarea masinii (pentru ca se complica lucrurile mai departe foarte tare: depozitare , vanzare etc a masinii) 2. amenzi in functie de avere ( sa ne gandim numai la interlopi sau manelisti; sa fim seriosi unu care si-a luat masina din bani munciti din greu nu o rupe pe strazi) 3. pedeapsa cu inchisoarea ( mi se pare cam dura pedeapsa si sa ne mai gandim ca nu fac inchioasoare cei care accidenteaza mortal oameni) Eu propun in schimb perioade mult mai lungi de ridicare a carnetului. Daca un smecher isi conduce masina cu dublul permis sa se teama ca 5 ani dupa aia o sa fie pieton. Din puncul meu de vedere este singura solutie viabila si aplicabila.

  10. aspida said

    am August 11 2010 @ 3:38 pm

    amenzi in concordanta cu veniturile… asa e cam peste tot! ;)

  11. ady said

    am August 11 2010 @ 4:15 pm

    amenzi mari dar si autostrazi,ca de alea nu avem si suntem rasul europei la capitolul asta!!!

  12. tuborg said

    am August 11 2010 @ 4:34 pm

    procent din venit + confiscare pana la plata daca suma depaseste 30% din valoarea masinii

  13. sfatuitorul de profesie said

    am August 11 2010 @ 4:50 pm

    amezni usturatoare nu ai bani puscarie si pe viata !

  14. Cristi said

    am August 11 2010 @ 5:21 pm

    Pedeapsa cu moartea e cea mai buna solutie.
    Garantat asa scapam de vitezomani.

    Pacat ca nimeni nu spune care sunt cauzele celor mai multe accidente mortale.

    Probabil ca nu se face asta fiindca nu viteza se afla pe primul loc.

    De fapt lumea pune botul la astfel de provocari si raspunde la fel cum ar raspunde la intrebarea : Vreti sa scada pensiile si salariile politicienilor la 50% la suta? Si 90% din populatie ar raspunde DA fara sa gandeasca prea mult.

    De ce nu ne atacam si pentru faptul ca platim roviniete pentru drum si drumurile in Romania ajung o bataie de joc la adresa unui proprietar de masina care schimba bucse si pivoti de parca ar circula la raliu pe macadam nu pe sosele nationale.

    Solutia asta cu amendarea cu n-spe mii de lei a celor care depasesc viteza are un singur scop.
    Adunarea banilor de la fraierii care depasesc viteza legala cu peste 11 km/ora fiindca ce este mai simplu pentru politia romana decit a monta un radar pe o portiune dreapta , nu foarte circulata unde multi nici nu isi dau seama ca zburda mai repede decit e regulamentar.

    Voi cei bucurosi ca se inaspresc amenzile si pedepsele sa fiti siguri ca “smecherii soselelor” isi vor face de cap in continuare fara sa pateasca nimic.

    In Romania la infrastructura rutiera pe care o avem, coruptia pe care o avem , o astfel de masura are ca unic scop doar adunarea banilor de la fraieri. “Baietii destepti” se vor descurca in continuare.

    DOMNULE URBAN , fac un apel la dumneavoastra sa publicati statistica accidentelor rutiere estalonate pe situati specifice cum ar fi alcoolul la volan, oboseala la volan, nerespectarea regulilor de prioritate , nerespectarea regulilor de catre pietoni, etc.

    Poate ca dupa ce veti analiza aceste statistici veti cere amenzi mai mari si in cazul altor situatii nu numai a depasiri vitezei regulamentare.

    Cum bine spunea cineva, daca aventi nevoie de bani la buget puneti cite un politist in fiecare intersectie si amendatii pe toti cei care trec pe rosu , soferi sau pietotni. O sa aveti o mare surpriza sa constatati ca nu-i va ajunge carnetelul de amenzi intr-o zi.

  15. Adrian said

    am August 11 2010 @ 7:03 pm

    eu cred ca ar trebui sa le facem autostrazi si abia dupa aia ii pedepsim daca ii prindem cu viteza in localitati!!!!
    D-le Urban; incepeti sa o luati pe aratura sau s-a urcat functia de senator la cap???
    Vad si o gramada de idioti pe aici care sustin ca daca mergi cu 60 in localitate ar trebui sa faci inchisoare pe viata sau sa fi omorat!
    Vad ca sit-ul asta a ramas doar o mana de idioti!
    Pacat! Chiar era ceva deosebit si in care am crezut candva

  16. Adrian said

    am August 11 2010 @ 7:03 pm

    site-ul

  17. ico said

    am August 11 2010 @ 7:29 pm

    datine sosele care ocolesc localitatile, cu 4 benzi si nimeni nu o sa mearga cu mai mult de 100. nu o sa mai fie accide2nte pe depasiri, etc. da sa nu mai faca casuneanu si altii din aceeasi tagma soselele. cand au vrut oameni seriosi cu fonduri de afara, dar fara pile nu au fost lasati

  18. Victor said

    am August 11 2010 @ 8:03 pm

    Este imposibil de aplicat practic o amenda functie de venit. Manelistii n-au venituri declarate. Totul e discutabil.
    Solutia…amenzi de mii de euro, suspendarea permisului pe 3-6-12 luni si chiar puscarie.
    Dar…din nou evenimentele sunt inaintea gandirii conducatorilor tarii.

  19. Victor said

    am August 11 2010 @ 8:06 pm

    Pt ce autostrazi? Ca sa faci 130 km intr-o ora si apoi sa stai 2 ore la statia de taxare? Aiurea. Bataie de joc.
    Mai bine fara autostrazi decat cu dezorganizarea asta.
    In Europa sunt 4-6 casierii pe sens ca sa nu se blocheze traficul, dar romanii bubuie de cretinism si …se sta 2-3 ore la statia de taxare.
    Despre situatia asta Urban nu spune nici o vorba.

  20. ildiko said

    am August 11 2010 @ 9:44 pm

    Amenzi in functie de valoarea autoturismului, astfel va fi prins si manelistul.

  21. Bogdan said

    am August 12 2010 @ 8:49 am

    La noi este o enorma dezordine si dezinteres in a reglementa infractionalitatea rutiera.
    In primul rand POLITIA manifesta un total dezinteres. Daca va uitati la politisti romani nu-ti inspira decat prostie, indolenta si nesimtire. A le da unor astfel de tampiti dreptul sa traga este un dezastru.Cunosc cazuri de oameni de la tara cara nu au terminat nici macar 10 clase care acum sunt politisti la serviciul circulatie. La o firma unde am lucrat acum aproximativ 10 ani, era un angajat (incarcator descarcator) care ulterior s-a angajat in politie. Mai tarziu am aflat ca acel angajat se mandrea in sat cu masina de politie. Un cocalar nenorocit.
    A da dreptul sa traga cu arma unor astfel de specimene este un real pericol social.

    In primul rand trebuiesc educati toti politistii sau eventual schimbati cu unii scoliti, care sa impuna respect si sa cunosca legislatia. Trebuie sa aiba o etica profesionala si instruire cu privire la folosirea armamentului in public.

    Trebuie facuta o planificare profesionista a modului cum se fac controale rutiere. Comportamentul politistului in relatia cu conducatorul auto trebuie sa fie una strict profesionista.
    Nu sa admita glume sau discutii amiabile, nu sa ceara spaga sau alte favoruri sau sa te intrebe ” Cred ca va cunosc de undeva, unde lucrati?”.

    Abia dupa ce se impun astfel de masuri putem accepta ca organul de politie sa aiba dreptul sa mearga cu arma in mana la un control sau sa traga in cazuri speciale de forta majora .
    Intotdeauna politistul care face un control rutier trebuie sa impuna respect si etica profesionala, mai precis trebuie sa actioneze profesionist nu ca un cocalar incult de romania caruia ai curg balele dupa spaga, (cum majoritatea politistilor sunt in prezent).

    Eu cred ca este destul de dificil sa controlezi exat nivelul de salarizare sau averea reala a cetatenilor din Romania. Coruptia si mafia a intrat in toate sistemele din Romania. Se poate maslui orice document in acest sens. Numai din ce se arata la televizor cum isi declara averile parlamentarii si poti sa-ti dai repede seama de fenomen.
    Cel mai bine este ca politia sa aiba dreptul sa confiste definitiv si irevocabil autoturismul condus, pentru soferii ce fac infractiuni rutiere grave cum ar fi: depasirea vitezei cu 50% peste limita de viteza legala, conducerea sub influenta alcolului (indiferent de nivelul alcolemiei), depasirea prin locuri nepermise legal, masini implicate in accidente rutiere din care au rezultat victime din vina soferului.

    Probabil ca in catva ani si aici se va crea o mafie.
    Vorba unui coleg de servici citez: “probabil ca proprietarii de masini scumpe vor da spaga politistului de zeci de mi de Euro.”

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean