Banner

Orange Romania refuza sa recunoasca legea care interzice aplicarea de penalitati celor care denunta unilateral contractele de telefonie mobila

Tweet this

---------- Forwarded message ----------
From: Iulian Urban <iulian.urban@gmail.com>
Date: 2010/7/21

Subject: Re: Legea 161 nerecunoscuta de Orange Romania
To: Mib


Buna ziua d-le Mihai
In mod evident cei de la Orange Romania si-au batut joc de dvs. desi le sunteti client si fac profit pe spinarea dvs.
Orice lege in aceasta tara, nu se publica in MOF decat DUPA ce este promulgata de Presedintele Romaniei.
Ce poti face?
Pe baza contractului si a legii 160/2010, trebuie sa notifici in scris Orange Romania ca doresti in baza legii sa reziliezi contractul incheiat cu ei, si sa le ceri raspuns scris; sa le atragi atentia ca le vei cere daune daca nu iti vor respecta dorinta de denuntare unilaterala a contractului ; daca nu iti vor da raspuns in maxim 10 zile, te sfatuiesc sa te adresezi in scris ANPC si ANCOM si sa reclami faptul ca Orange Romania iti incalca drepturile de consumator si sa le ceri sa-i controleze si amendeze.
In egala masura sa ceri ANPC ca in  procesul-verbal de contraventie aplicat Vodafone sa constate si rezilierea contractului tau, iar daca Orange va continua sa iti trimita facturi, poti sa-i dai in judecata si sa le ceri daune.
Succes
senator Iulian Urban

2010/7/21 Mib
Buna Ziua,
Mă numesc Mihai Badea si azi, 21.07.2010, am vrut sa reziliez un abonament de telefonie cu Orange Romania, in condiţiile legii 161/2010. La abonamentul respectiv nu am beneficiat de nici o facilitate din partea Orange (telefon cu preţ subventionat sau altceva din aceasta categorie). Răspunsul Orange a fost sec si clar: "legea nu se aplica pentru ca nu a fost promulgata de Presedintele Romaniei", cu toate ca este publicată in MO si: "dacă doriţi sa reziliati contractul trebuie sa plăti abonamentul pana la sfârşitul perioadei contractuale, conform contractului, aceasta pentru ca plata respectiva nu este in suma fixa ci variabilă, fiind influentata de numărul de luni rămase pana la expirarea contractului".
Din câte ştiu eu o lege nu se publica in MO fără a fi promulgata si de Presedintele Romaniei, pe de o parte, pe de alta parte dacă nu se specifica o data certa de intrare in vigoare, legea se aplica de la data publicarii in MO. In acelaşi timp legea publica este obligatorie pentru orice entitate, fie ea fizica sau juridică. Sincer nu ştiu cum se pedepseste nerecunoasterea unei legi, dar la modul de bun simt vorbind este ca si cum nu s-ar recunoaşte autoritatea statului ce a emis legea, cazul nostru Statul Roman.
In aceste condiţii Domnule Senator, va rog sa- mi spuneti ce as putea face ca Orange Romania sa recunoască si sa aplice o lege publica.

Cu respect,
Mihai Badea




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 10934

51 Comentarii pana acum»

  1. Bogdan said

    am July 21 2010 @ 1:43 pm

    copy / paste d-le senator ? in acest “articol” e vb si de Vodafone si de Orange. Pai ori una ori alta.

  2. Nicador said

    am July 21 2010 @ 1:59 pm

    @Bogdan – copy/paste dupa ce desteptule ?

  3. asistentapentruconsumatori.ro said

    am July 21 2010 @ 2:48 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  4. vrajitorul.eu said

    am July 21 2010 @ 2:48 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  5. Ove said

    am July 21 2010 @ 2:54 pm

    Legea a fost promulgata in 12 iulie 2010 de catre Presedintele Romaniei dar nu a fost publicata inca in MOnitorul Oficial,desi legal trebuie publicata in 3zile de la promulgare.
    Ceasi situatie am patit si eu.

  6. Ove said

    am July 21 2010 @ 2:56 pm

    Scuze…a fost publicata in M.O de ieri 20 iulie 2010.

  7. repyx said

    am July 21 2010 @ 3:10 pm

    e normal sa-i doara in spate ce operatori.stiti voi vreun tip de abonament semnat in ultimii 5 ani care sa nu fi beneficiat de “promotii”, asa cum specifica legea mult iubita? TOTI avem asa ceva in contracte. atunci legea lui Urban e NULA.. as vrea si eu sa renunt DE MAINE la contract dar va spun eu ca exista “n” kestii pentru care nu se vor face rezilieri. SA NE ANUNTE SI PE NOI CINE A REUSIT SA-SI REZILIEZE CONTRACTUL semnat de curand

  8. Nica@Ove said

    am July 21 2010 @ 3:18 pm

  9. Ove Que said

    am July 21 2010 @ 3:22 pm

    IN ACEEASI situatie ma aflu si eu…desi contractul a expirat de 3 luni.Se prevaleaza de o clauza care stupuleaza notificarea cu preaviz in termen de minim 30 de zile.

  10. ina said

    am July 22 2010 @ 10:52 am

    Legea intra in vigoare la 3 zile dupa publicarea in M.O. adica azi 22 iulie 2010. Cei de la Orange au avut dreptate cand v-au refuzat.
    Si este vorba de legea 161/2010, nu 160…parca dumneavoastra ati avut initiativa legislativa, nu altul. Ati mai facut greseala asta si in articolul despre Vodafone. Va indarjiti degeaba, aveau dreptate operatorii. Legea abia azi intra in vigoare.

  11. ina said

    am July 22 2010 @ 10:56 am

    @Ove Que : un contract nu “expira” niciodata. El inceteaza eventual. In cazul tau, contractul s-a prelungit de drept pentru ca ti-ai dat acordul tacit pentru acest lucru. Daca doresti rezilierea, faci o notificare scrisa si in urmatoarea luna nu vei mai avea abonament. Ei nu s-au “folosit” de o clauza, este ceva perfect legal. Doar nu vrei sa te duci acum la sediu si sa-ti opreasca pe loc abonamentul. Te crezi la piata? Legea 161/2010 opreste insa practicarea acelei taxe de reziliere. Si avand in vedere ca ai respectat termenul contractului, ei nu vor avea dreptul la nicio despagubire. Rezilierea va trebui sa fie perfect amiabila.

  12. ina said

    am July 22 2010 @ 12:11 pm

    @repyx : ba da, iti vei putea rezilia contractul fix cand vrei tu. Vestea buna :nu mai platesti taxa de reziliere. Vestea proasta : platesti despagubiri pt ca nu ai respectat termenul contractului. Nerespectand contractul, cauzezi un prejudiciu societatii cu care ai contractat si ceea ce ei solicita (plata restului de abonament pana la sfarsitul perioadei) este perfect legal. Nu te-a obligat nimeni sa contractezi cu ei pe o perioada de 2 ani, sa iei telefon la abonament, etc.

  13. corcodel said

    am July 22 2010 @ 2:31 pm

    legea e lege indiferent daca e justa sau nu, daca iti place sau nu. Dupa aprobare, promulgare publicare in Monitor ea devine obligatorie. Nerespectarea ei trebuie sa atraga pedepse. Daca acest lucru nu este mentionat in lege singura solutie e ca atunci cand nu e respectata cel pagubit sa ii dea in judecata pe cei ce nu o respecta si sa ceara si despagubiri suficient de mari ca s ale piara pofta celorlalti sa nu o mai aplice. cam toate aceste firme mizeaza pe necunoasterea legii si a drepturilor proprii ale consumatorilor, pe faptul ca nu avem cultura justitiara si nu dam in judecata orice firma nu-si respecta indatoririle fata de lege si mai ales fata de noi, pe comoditatea consumatorului, pe lipsa fondurilor pt a suporta cheltuielile de judecata pana la terminarea procesului cand si le vor recupera.
    Cand o sa invatam sa ne cunostem drepturile si sa le impunem celor in cauza sa ni le respecte nu o sa obtinem nici o schimbare.

  14. ina said

    am July 22 2010 @ 2:40 pm

    @corcodel : corect, numai ca AZI a intrat in vigoare aceasta lege. Incepand cu ziua de azi se aplica. Pe 21 cand persoana aceasta a facut cererea, operatorul Orange nu era obligat la respectarea legii, intrucat EA NU INTRASE IN VIGOARE!

  15. tuborg said

    am July 22 2010 @ 6:01 pm

    ina dulceata draga ce tot aberezi acolo ?

    “. Vestea buna :nu mai platesti taxa de reziliere. Vestea proasta : platesti despagubiri pt ca nu ai respectat termenul contractului” – same sh*t si minti. daca iti cere vreun leu isi iau 5000 ron pe minus la fiecare vizita a OPC-ului. daca exista 5000* mai multi isi iau mult mai mult de la ANPC

    lasa vrajeala si spune oamenilor ca de azi chiar daca au cumprat telefon la promotie si au semnat pot 10 ani pot sa renunte si sa ramana cu telefonul.

    si eu te iubesc ina sa nu uiti

  16. danat said

    am July 22 2010 @ 6:28 pm

    @ina. Legea spune ca ambele parti au dreptul la o justa despagubire, nu operatorul sa transforme taxa de reziliere in justa despagubire, iar clientul sa ramana iar cu buza umflata! Despre ce vorbim?

  17. mihaela said

    am July 22 2010 @ 6:56 pm

    @tuborg: nu zau?? ai facut dreptul la fr cu femeia de serviciu?

  18. ina said

    am July 22 2010 @ 6:58 pm

    argument pt vestea proasta :

    Intotdeauna cand o parte renunta la contract se creaza celeilalte un prejudiciu, constand in faptul ca ea nu va mai beneficia de pretul serviciilor prestate in timpul la care se renunta. Acesta e motivul pentru care, in general, nici nu e admisa denuntarea unilaterala decat daca se prevede expres in contract.
    Fiecare prestator (fie ca e o banca sau un furnizor de telefonie) isi face un buget si un plan avand in vedere anumite cheltuieli si anumite venituri. Modificarea lor poate avea consecinte de cele mai diverse, mai ales atunci cand nu ii este imputabila. Este un prejudiciu viitor dar cert, care nu are legatura cu plata serviciilor deja prestate sau cu profitul deja castigat, ci cu profitul care ar fi trebuit castigat in viitor dar care se pierde din cauza celeilalte parti. Sa nu uitam ca termenul este unul din elementele fundamentale ale contractului, care constituie legea partilor. Nu e o gluma faptul ca una din parti poate denunta unilateral un contract.
    Faptul ca o parte renunta la contract inainte de termenul stipulat este o exceptie serioasa de la principiul ca un contract valabil este legea partilor, asa ca despagubirea partii care suporta un prejudiciu nu este ilegala. De regula despagubirea este prevazuta ca un procent (inclusiv 100%) din valoarea abonamentelor ramase de platit pana la termen.

  19. ina said

    am July 22 2010 @ 6:59 pm

    @tuborg : te pup dulce!

  20. ina said

    am July 22 2010 @ 7:04 pm

    faimoasa lege 161/2010 mai si specifica draga berila “Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate In cazul denuntarii unilaterale.”

  21. ina said

    am July 22 2010 @ 7:26 pm

    ia incearca tu sa iei un telefon la super pret la orice societate comerciala cu servicii de telefonie si mai apoi sa le tragi “clapa” folosindu-te de legea asta intr-o interpretare stupida pe care o abordezi. Sa vedem, iti iese?besos amigo. Orice inseama “buna-credinta in contracte” se incalca vehement, si tine bine de portofel, ca-l vei goli cat ai zice peste daca incerci sa tragi in piept un peste mare. Tu esti o bortza de balta.

  22. ina said

    am July 22 2010 @ 7:56 pm

    @corcodel : “…si sa ceara si despagubiri suficient de mari ca s ale piara pofta celorlalti sa nu o mai aplice. ” daca am fi in SUA. Acolo da, se aplica cu BRIO. Si se stie cazul companiilor de tabac, Mc Donalds in speta cafelei care era prea fierbinte, ce a umplut buzunarele unei destepte, etc. In Romania insa acoperirea prejudiciului se face proportional cu pierderea suferita. Asadar, degeaba ceri daune in valoare de 30.000 euro, daca prejudiciul tau a fost de 30 de euro. Vei primi just cei 30 de euro + cheltuieli de judecata.Cam atat. Societatate respectiva poate fi insa sanctionata contraventional de ANPC si alte institutii abilitate. Daca in SUA banii intra in buzunarul cetateanului si societatile sunt biciuite zdravan sa mai practice o ilegalitate, in Romania se dau cateva amenzi si oricum ar fi, societatile tot pe plus sunt. Sa ne amintim de practicile abuzive ale bancilor. Isi fac calcule si isi dau seama ca putini ii vor da in judecata, dar isi scot banii de la restul care nu o fac.

  23. ina said

    am July 22 2010 @ 7:58 pm

    Daca gresesc cu ceva cer juristilor de pe blogul domnului Urban sa ma corecteze, nu persoane ca tuborg care sunt mahmure in setea de corectitudine oarba, fara temei insa.

  24. danat said

    am July 22 2010 @ 8:36 pm

    Draga Ina, constat ca stii sa citesti printre randurile unui act normativ, dar permite-mi sa te contrazic putin cu DEX-ul. Despagubirea reprezinta o suma ce urmeaza a fi platita unei persoane pentru repararea prejudiciului ce i-a fost cauzat printr-o infractiune, desdaunare, dauna, compensatie. Pai, eu consumator de servicii, mai la obiect, am primit un amarat de stick modem pentru internet la VDF si mi-am platit cu constiinciozitate facturile, fara nicio zi intarziere, din luna octombrie pana in prezent, perioada in care am anuntat de cateva ori ca nu beneficiez de viteza cu care m-au imbrobodit la prelungirea telefonica a unui contract pe inca 2 ani. Iar acum, total nemultumita de servicii, doresc rezilierea acestui contract, fara sa platesc acei 150e. Pai, conform legii, ar trebui sa le platesc contravaloarea stick-ului sau de ce nu, sa il inapoiez, pentru ca este perfect functional si se gaseste peste tot la pretul de 150RON. In acest caz consider ca am reparat asa zisul prejudiciul creat, de ce sa platesc pentru profitul lor din viitor? Ce prejudiciu mai pot invoca ca le-am creat eu, consumator sarac si cinstit din Romania? A, ca nu le mai bag bani in buzunar de acum inainte? Asta nu mai este prejudiciu creat de mine si deci nu mai intra la justa despagubire. Ce zici Ina, am dreptate pe undeva?

  25. ina said

    am July 23 2010 @ 9:08 am

    In cazul tau este vorba despre o neexecutare a obligatiilor contractuale si normal ca poti rezilia contractul, fara sa platesti restul lunilor ramase pana la expirarea termenului stipulat in contract.
    Situatia ta difera de cea a lui berila, dornic de dat tzepe.

  26. cristi said

    am July 23 2010 @ 9:14 am

    @danat
    In primul rand, viteza respectiva nu este garantata. Se precizeaza in contract. Este maximum care ar putea fi atins, nu care se si atinge. Citeste contractul si vei vedea ca nu ai dreptate.
    In al doilea rand, daca ai luat acel model USB gratuit (sau 1 euro parca aveau la promotie la un moment dat), atunci contractul prevaleaza. Ai semnat pentru acea taxa de reziliere, atunci nu a parut mare. Nu tu decizi cat este pretul modemului, contractul decide. Legea este corecta.
    In al treilea rand, din cauza acestor mentalitati romanesti nu va aparea nici legea falimentului personal. Romanul nu are educatia necesara, din pacate. Daca are posibilitatea de a insela sau a da tapa, o sa o faca. Fara nici un fel de mustrare de constinta. Evident, el nu este vinovat, altii sunt cei smecheri care il inseala.
    Renuntati la telefoane si nu o sa aveti problema contractelor si a penalizarilor. La fel, nimeni nu va opreste sa renuntati la cablu TV.

  27. danat said

    am July 23 2010 @ 9:54 am

    Stimate d-le Cristi,eu nu am semnat niciun contract in care era stipulat ca viteza nu este garantata. Mi-a fost comunicat telefonic faptul ca voi beneficia de o viteza de download de 7MB, ceea ce in realitate nu exista. Si daca timp de peste 10 ani am platit lunar facturile vfr fara nicio zi de intarziere, nu cred ca am inselat pe cineva, iar acum ma simt tratata ca ultimul om de catre cei de la firma respectiva, care incearca cu orice mijloace sa-mi bage mana in buzunar. Ii asigur ca nu voi renunta, si daca va fi cazul le voi cere daune in instanta.

  28. Cristian Tudorache said

    am July 24 2010 @ 8:50 am

    Orice operator de telefonie mobila are clientii lui nemultumiti, cum orice agent econominc nu poate multumi toti clientii, suntem atat de diferiti incat nu putem fi multumiti cu totii; politica unei companii nu poate viza toate personalitatile clientilor ei. Privind posibilitatea rezilierii contractelor inainte de expirarea contractelor este foarte buna legea, si este aplicabila atata timp cat este publicata in MO, insa toate abonamentele incheiate de operatori beneficiaza de oferta promotionala oricat de mica ar fi ea: telefon subventionat, 3 luni gratuite de abonament sau reduse, o extraoptiune gratuita timp de o luna, toate acestea presupun oferte promotionale care te pot tine legat in perioada contractuala. Atunci cand iti faci un abonament si beneficiezi de un telefon subventionat, priveste toata perioada contractuala in care esti obligat sa o inchei ca o perioada de rate a telefonului; este evident ca operatorul vinde telefoane la preturi promotionale in urma calculelor de profitabilitate pe intreaga perioada contractuala.
    Problema nu este in rezilierea contractelor, atata timp cat ai beneficiat de o oferta promotionala, ci adevarat problema este in calitatea serviciilor. In nebunia aceasta de alergare dupa clienti si de a corda mii de minute pentru doar 2 centi credit a slabit foarte mult serviciile acordate clientilor si de cele mai multe ori in detrimetrul clientilor care platesc facturi de zeci de ori mai mari decat cei 2-3 euro incarcati de un utilizator prepay.

  29. Cristian Tudorache said

    am July 24 2010 @ 8:56 am

    pentru doamna/domnisoara cu viteza de internet.

    Intr-adevar poate ati semnat un contract de internet cu viteza de de 7MB, ideea este ca in acest contract scrie cu siguranta viteza de pana la 7 MB ceea ce poate insemna ca puteti beneficia si de o viteaza de 0,1 MB. Aceasta viteza va spun ca nu veti beneficia niciodata, nici macar in retelele de fibra optica cu download in metropolitan. Fiti atenti in momentul cand semnati un contract in baza unei oferte indiferent daca este de telefonie mobila sau nu; aceasta vina nu apartine agentului economic ci in totalitate clientului, scrie in romana “pana la 7MB, de la 2900 RON, etc”, toate acestea sunt folosite in marketing tocmai pentru clientii care nu cunosc foarte bine limba romana sau nu sunt atenti la detalii. Mult succes pe viitor

  30. Cristian Tudorache said

    am July 24 2010 @ 9:08 am

    Sincer ma bucur ca legislativul romanesc nu este asemenator cu cel din USA. Cu totii stim ca in USA poti da in judecata un agent economic ca ti-a dat cafeaua fierbinte si nu ti-a scris pe pahar “Atentie fierbinte” sau eventual sa-ti sufle in gura sa o raceasca. Cu totii stim ca daca ne-a suparat un agent economic gata primi zeci de mii de euro despagubiri. Oare a observat cineva ca stim doar variantele in care putem fi despagubiti cu zecii de mii de euro/dolari pentru mai nimic? Ce am face daca aceste legi s-ar aplica in Romania? Va anunt ca la ANPC orice persoana fizica poate face plangere unui agent economic pentru orice doreste el sau poate sa-l actioneze in instanta, nimeni nu-l opreste, chiar si daca cafeaua a fost prea fierbinte; i-ati un avocat bun si vezi rezultatele. Insa stie cineva ca acolo in USA unde multi viseaza ca se vor imbogati dupa o reclamatie de genul ca daca faci o plangere unui agent economic nefondata esti bun de plata la daune de imagine mult mai mari decat ai solicitat tu pentru ca ti-ai ars limba in cafea? Ganditi-va mai bine daca un agent econmic poate face acest lucru in Romania, cati agenti nu primesc reclamatii la ANPC, ITM , Garda , Politie sau actionati in instanta de astfel de clienti? Cu totii stim sa facem reclamatie; cititi inainte sa faceti o reclamatie ce ati semnat, nu agentul este vinovat ci cel care semneaza. La fel si cu sistemul bancar toti plangem ca ne-au crescut ratele. Au crescut ratele pentru ca exista o astfel de portita in contract, contract ce fiecare debitor la semnat cand si-a luat banii.
    Mult succes in analiza gandurilor atunci cand actionati in vreun fel!!!

  31. unsimplucetatean said

    am July 24 2010 @ 9:33 am

    Danat ……in nici un contract de internet cablu sau wirelles nu se garanteaza nimik draga dana …decat daca iti permiti sa iti achizitionezi o linie dedicata asta mai pe scurt inseamna ca traficul sa nu se imparta intre tine si restul utilizatorilor si sa ai acces la traficul tau dar “LUXUL ” acesta presupune sa scoti din buzunar undeva peste 50 de euro daca iti permiti …..
    ….cred ca inainte de a cere viteza “garantata” ar trebuii sa stii principiile tehnice prin care functioneaza serviciul .

  32. danat said

    am July 24 2010 @ 4:15 pm

    Stimati domni experti in tehnica, recunosc ca angajatul vdf m-a imbrobodit la telefon cu detalii, pe care intamplator le cunosc, problema mare nu sta la viteza ci la limita impusa, mai precis download/upload sau simpla navigare. Nu am timp sa intru cu dvs. in amanunte, dar as dori sa precizez un singur lucru, ne-au jecmanit destul, a venit vremea sa renunte la a mai baga mana in buzunarul oamenilor, prin taxe abuzive de reziliere. Asa cum poti renunta oricand la achizitionarea oricarui produs de pe piata de la un anume furnizor, chiar daca la un moment dat a avut oferte, de ce sa ma lege printr-un contract prin care sa ma oblige sa iau doar de la el produsul sau serviciul respectiv? Se tot aminteste de contract si clauze. Nu este altceva decat praf in ochi si o “legalizare” a furtului. Cine a beneficiat de promotii la telefoane sau echipamente, sa plateasca diferenta pe baza de documente, dar din acest moment nici mama “multinationalei” cu toate contractele lor dubioase nu imi mai poate cere nici un leu pentru a renunta la serviciile lor. In caz contrar le voi cere eu taxa de justa despagubire in instanta.

  33. Anny said

    am July 29 2010 @ 10:42 am

    Se spune peste tot de citirea contractelor. L-am citit si? ce pot sa fac? sa schimb ceva in el? a schimbat cineva vre-un contract pana acum cum l-a vrut el? suntem nevoiti sa semnam ce vor ei. sau in caz contrar renuntam la orice fel de servicii, pt ca toti au contracte abuzive intr-un fel sau altul. sa traiti bine

  34. WhyNoT said

    am July 30 2010 @ 10:48 pm

    Buna seara stimate doamne/stimati domni. Avand timpul necesar, am citit absolut toate comentariile de pe acest site. Si am ajuns la concluzia, ca o parte dintre voi lucrati pentru o multinationala de telefonie. E si normal sa aparati interesul firmei, mai exact “painea lunara” care o primiti de la acestia. Insa, dupa cum bine stiti, o mare parte dintre cetatenii Romaniei, nu au avut posibilitatea sa si-o apere, le-a fost “luata” pur si simplu. Trecand mai departe, doresc sa specific unele nereguli din contractul incheiat cu firma Orange :

    1. Nu scrie in contract si cred ca este ilegal, sa obligi clientul sa suporte marirea de TVA, atata timp cat ai contract in care este specificat “8 euro” (mai ales fara o instiintare scrisa). Daca maine creste TVA-ul la 100%? Poti obliga clientul sa plateasca dublu, fata de pretul trecut in contract?
    2. Au modificat perioada de fidelizare de la 12 la 18 luni, fara a notifica clientul. E legala o modificare fara acceptul celeilalte parti? Putem presupune ca si clientului i-a fost adus un prejudiciu, ex: i s-a stricat telefonul dupa un an, si nu vrea sa cumpere un telefon la pret de lista, stiind ca are posibilitatea dupa un an sa cumpere altul la un pret promotional, pentru a putea beneficia in continuare de servicii. Deci, 6 luni ar trebui sa astepte pana la fidelizare pentru a-si cumpara un telefon, in concluzie i s-a produs un prejudiciu moral si financiar (nu poate lua legatura telefonic cu nimeni si nu poate folosi serviciul pentru care are contract si plateste) – scuze pentru lungimea exemplului.
    3. Acum 15 luni (cand am semnat abonamentul), in contract era prevazuta o taxa de 20 euro pentru a putea modifica abonamentul cu unul inferior, ceea ce azi nu mai e valabil.

    Specific ca despre cele 3 schimbari, nu am fost instiintat verbal/scris si nici nu mi s-a cerut acordul. Considera cineva legale aceste schimbari?

    @Ina … spune ca e imoral, sa semnezi un contract si sa nu-l respecti, dar furnizorul cand nu respecta ceea ce a semnat clientul, cum se numeste? In concluzie, doar ceea ce face furnizorul e legal, iar consumatorul trage “tzeapa”? Cum companiile isi fac bugetul si un plan de cheltuieli, asa isi fac si clientii lor … si cine-i de vina in cazul bugetarilor sau a celor concediati?

    Daca ai fi avut un shop cu etnobotanice, cu acte in regula (autorizatii, etc), iar dupa ordonanta de urgenta ar fi trebuit sa-l inchizi, ai fi dat statul in judecata (ca ai autorizatie de functionare) ca ti-ai asigurat un profit pentru viitorii ani din acea afacere si ca ai investit? Ceva de genu, vrei sa spui ca poate face Orange, sa nu respecte legea. (ceva similiar cu un caz dat de un alt abonat orange, pe un alt site).

    Imi cer scuze fata de cei pe care i-am plictisit.

    P.S. Astept raspunsuri de la cei care lucreaza in multinationale.

  35. WhyNoT said

    am July 30 2010 @ 11:06 pm

    Am revenit pentru cateva momente.

    1. Am uitat uitat sa-i intreb pe acei angajati, de ce nu prezinta TCG-ul obligatoriu la semnarea contractului, decat doar la solicitarea clientului, in plus de ce nu ne obliga sa-l semnam direct (la fel ca si contractul) si fac doar referire ca suntem de acord cu el? Din cate am auzit, nefiind semnat, nu poate avea valoare juridica (sa ma contraziceti daca gresesc, eventual argumente).

    2. Tot din auzite, am inteles ca este ilegala perceperea un taxe pentru un servici neprestat, adica conditia impusa de Orange pentru denuntarea unilaterala a contractului. In concluzie, este legala sau nu?

    Ma scuzati pentru deranj, si va multumesc pentru timpul acordat.

  36. WhyNoT said

    am July 30 2010 @ 11:07 pm

    unei* taxe

  37. WhyNoT said

    am August 2 2010 @ 6:33 am

    Upsss, acum toti angajatii multinationalelor sunt ocupati cu cererile de reziliere, si nu mai au timp sa raspunda, sau nu au raspuns? O zi buna.

  38. WhyNoT said

    am August 3 2010 @ 8:00 am

    Stimata doamna Ina. Citez :

    “ina said
    am July 22 2010 @ 7:04 pm

    faimoasa lege 161/2010 mai si specifica draga berila “Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate In cazul denuntarii unilaterale.”

    Din cate stiu, termenul de “justa despagubire” este definit ca fiind o despagubire pentru un prejudiciu deja creat, nu viitor. Deci, acest termen se poate referi doar la acea subventie pentru telefonul cumparat, nu si la plata lunilor ramase din perioada minima contractuala. Corect?

    O zi buna.

  39. Cristian Tudorache said

    am August 18 2010 @ 3:04 pm

    In ceea ce priveste rezilierea contractelor sau trecerea la un abonament inferior celui existent nu este admisa prin contract, insa conform legii 161 republicata in iulie 2010 in MO, consumatorul (persoana fizica) are dreptul de a rezilia contractul fara taxe de reziliere, exceptie facand consumatorii care au beneficiat de telefoane sau alte accesorii gratuite sau subventionate. Un operator nu poate justifica consumatorului direct cu acte valoarea telefonului care a fost gratuit, in primul rand prin prisma faptului ca acestea sunt cumparate de la producator in serie si mai putin unul cate unul.
    Cei drept operatorii (in speta Orange ca despre el vorbim) face uz de diverse clauze ce pot fi considerate abuzive; conform legii, consumatorului trebuie sa i se permita posibilitatea de negociere a clauzelor contractuale, insa concomitent consumatorul trebuie sa demonstreze ca a incercat negocierea contractului, insa a fost constrans sa-l semneze din diverse motive; verbal nu poate fi probat.
    Pentru cei care accepta noi conditii contractuale sau noi abonamente direct prin telefon de la operatorii Orange, se va considera semnatura vocala a consumatorului ca fiind de acord cu noul abonament; insa aceasta poate fi atacata cu usurinta daca operatorul nu a specificat in apel toate conditiile contractuale, de asemenea inainte de a face o astfel de reclamatie amintiti-va daca ati fost informat in apelul operatorului.

  40. relu said

    am August 24 2010 @ 10:39 pm

    aceasta lege se aplica si in cazul firmelor?

  41. WhyNoT said

    am August 25 2010 @ 8:14 am

    Nu se aplica in cazul firmelor, doar pentru persoane fizice.

  42. buti gabriela said

    am August 31 2010 @ 12:14 pm

    ajutorrrr…..as dori si eu rezilierea contractului la orange..mentionez ca nu am nici un telefon in garantie si mai am si 10 luni de abonament….chestia este ca eu vreau sa plec in alta tara si ce rost are sa platesc abonamentul daca nu o sa-l mai folosesc…Ce pot face in situatia de fata????

  43. WhyNoT said

    am September 1 2010 @ 8:05 pm

    Pleaca, dupa ce faci o notificare (nu cerere) catre “Orange” despre rezilierea contractului cu toate datele tale si cele ale contractului, incepand cu o anumita data (din care doresti sa-ti fie oprit serviciul de telefonie) si scoate-o din uz (cartela). Si-apoi lasa-i sa-ti trimita orice instiintare de plata (daca iti vor trimite, ceea ce este ilegal), fara a le plati nimic.

  44. vasile said

    am October 26 2010 @ 11:31 pm

    Detalii despre legea 161/2010 gasiti aici:
    http://www.afladespre.ro/legea-161_2010-1194.htm

  45. constantin victor said

    am November 19 2010 @ 8:57 pm

    buna.as dori va rog o solutie la urmatoarea”speta”;am achizitionat in martie 2009 un telefon pe care am platit 107 lei si ptr care am incheiat cu orange un contract pe 2 ani la abonament.avand in vedere ca din martie 2009 pana in prezent nu am vorbit mai mult de 2ore legat as dori sa reziliez contractul.de la semnarea contractului si pana in prezent platesc in fiecare luna abonamentul(in jur de 50 lei).cum as putea renunta,rezilia contractul? ce pasi trebuie sa urmez si in baza carei masuri legale.va multumesc.

  46. Ally said

    am March 4 2011 @ 7:02 am

    Buna ziua, am 6 abonamente la Vodafone pe firma :( dar am sa va spun si implicit cer parerea in legatura cu “patania “mea, cu unul din numere:

    dupa 2 zile in care m-am logat de 5-6 ori cateva minute la internet, spre bucuria mea daca pot spune asa, am verificat si aveam 186 euro!!!!! asta noroc ca am vazut la timp ca in zece zile as fi avut 2000 de euro… mi se pare strigator la Cer ! am facut diverse sesizari in urma carora m au informata ca am 2 optiuni activate de ei cred ca de mine nu aveam cum, pentru ca nu am avut pana acum 1 luna telefon performant cu care sa ma loghez pe internet, dar optiuna o am de 1 an.. pb este ca normal costul este de 0.05 centi dupa ce depasesti minutele gratuite date de ei, insa eu sunt privilegiata si mi-au pus ei frumos pe langa internet, o optiun de de mail plus care teoretic e pt e-mail, ceea ce n am folosit si au si o aplicatie speciala pt asta si logic.. nu am downloadat-o. ! dar oamenii in loc sa ma taxeze la costul de internet, m au trecut automat pe mail plus si anume la un cost fabulos care in mod normal calculat la 0.05 centi ar fi fost nici 10 euro in schimb la mine a fost 186 de euro. de pe data de 17. am facut multiple sesizari scrise pe site-ul lor, si voce la *222 in urma carora m au mintit pana azi 3.03.2011 ca mi vor recalcula

    Buna ziua,

    Va confirmam primirea si parcurgerea mesajului pe care ni l-ati adresat.
    Conform discutiei telefonice din data de 18.02.2011 s-a promis recalcularea
    acestei facturi. Exista o cerere de recalculare in vigoare cu numar de
    inregistrare 10395294.

    Asteptam rezolvarea si o sa va comunicam raspunsul in cel mai scurt timp
    posibil.

    Va multumim pentru timpul acordat si va stam la dispozitie pentru orice
    solicitare legata de serviciile noastre.

    Cu stima,
    Andrei Ivan
    Reprezentant Relatii cu Clientii
    Vodafone Romania
    http://www.vodafone.ro

    iar azi.. (dupa ce o domnisoara pt simplul fapt ca NU AM VB URAT ci doar am ridicat vocea pt ca mi repeta 2 texte standard depasita fiind de situatie,- imi spune “vad ca v-ati enervat si ma simt nevoita sa inchiei conversatia cu dvs” poc! si-mi inchide, o alta cu care conversam pe e-mail, imi trimite zilnic

    Buna ziua ,

    Voi reveni la birou in data de 03.03.2011 la ora 9.00 .
    Pnetru urgente va rog sa apelati relatii clienti Vodafone la numarul * 222 sau *221 pentru a va inregistra solicitarea .
    Multumesc,
    Ioana Nicolae
    Specialist Loyalty Business
    COPs Customer Relation for BM
    Acesta este un mesaj automat!
    0372027351
    ……………………………………………………
    Buna ziua ,

    Voi reveni la birou in data de 04.03.2011 la ora 9.00 .
    Pnetru urgente va rog sa apelati relatii clienti Vodafone la numarul * 222 sau *221 pentru a va inregistra solicitarea .
    Multumesc,
    Ioana Nicolae
    Specialist Loyalty Business
    COPs Customer Relation for BM
    Acesta este un mesaj automat!
    0372027351

    -in marea ei graba n-a mai tinut cont cum scrie, si totusi cred a uitat ca-i plecata si mi a scris

    -pentru numarul xxxxxxxxx1 optiune internet mobil la pretul de 3.99 euro, optiune E mail plus la pretul de 6 euro , optiune Vodafone Mobile Office l apretul de 1.75 euro”

    Sincer imi vine sa rad si totusi imi plang de mila ca am ajuns sclavi pe banii nostrii..
    VA ROG!!!!!! spuneti-mi.. mai mult decat sesizari facute pe toate caile la vodafone si in scris la OPC ASISTENTA PT CONSUMATORI SI ANRC.. CE SA MAI FAC?!

  47. pop mircea said

    am March 3 2012 @ 7:41 pm

    S-au facut comentari si decatre angajai si de persoane jur…nu fiti fraieri. ascultatima sau cititima citeva minute.m-am batut cu capul de legi din timpul comunismului si pina in ziua de azi .Daca la alimente exista promotie data viitoare trebuie sa platesc mai mult Domnule judecator? Dumneata ai invatat in scoala ca trebuie sa judeci dupa logica bunei cuvinte si a bunului simt cine te poate trage la raspundere daca judeci dupa logica majoritati? Numai cei care ne insala si nu-ti mai baga bani in conturi ,Logica lui Aristotel si azi e volabila.Nu mai platiti inselaciunile ca o sa va imprumut o bita de beisdol domnule J.

  48. cristian said

    am October 16 2012 @ 12:05 pm

    chiar daca aveti contract cu orange si doriti sa il incetati,nu mai platiti….nu va poate da in judecata deoarece NU ESTE CUN CONTRACT NOTARIAL… e doar o hartie scrisa si semnata de voi si cel care a incheiat contractul . nu va temeti nu au ce va face

  49. alexe said

    am November 27 2012 @ 12:27 pm

    buna ziua , am o intrebare pot rezilia un contract facut la vodafone de doar 7 zile, cineva mi-a zis ca in 14-15 zile pot sa rezilier plus ca mai e legea 161.2010 si o alta 449/2003 ….problema e ca nu am suficient semnal unde lucrez si in plus neavand semnal nu am nici internetul pe mobil la parametri normali si atunci cand sunt pe internetul mobil.. imi ia foarte repede din megabiti…..ptr ca stau pe internet{facebook} maxim 10 minute imi ia vreo 10 megabiti….si am verificat cu domnisoara de la shop ca nu am alte update-uri de facut sau bifate numai ingheti ce actualizari…daca se poate un raspuns va multumesc

  50. mihai said

    am January 10 2013 @ 3:23 pm

    tot asa am si eu o problema am de 2 luni ab de date de la orange colibri 10 problema este ca dupa ce se termina traficu abia merge cu 10 12 kbs iar in contract scrie ca e de pana la 128kbs prosteala pe fata ca sa zic asa ajutatima sa scap de ei va rog cine stie ce e de facut daca vreau sa il intrerup imi cer plata in avans pe restu de luni vreo 22 ce pot face

  51. zalder andrei said

    am November 21 2013 @ 2:14 pm

    Eu am o situatie mai speciala..am citit toate commenturile pe mai multe forumuri si nu am gasit ceva cel putin asemanator. Iata ca incerc sa scri aici de “galceava” mea, poate, poate cineva sa-mi recomanda solutie..
    Am avut o firma(srl) Am avut servicii de telefonie mobila, inca de pe vremea proprietarului vechi, Orange nici macar nu exista pe piata. Numarul era un numar PREFERENTIAL-GOLD achitat cu 45$ daca bine-mi amintesc. Cand am avut un numar, mi sa spus ca daca mai fac 2 abonamente voi primii tot felul de beneficii..eu naivul am mai luat 2 numere, oricum, firma necesita, dar, beneficii desigur iok. La intrebare mi sa spus ca deabia le 5 abonamente..ma rog…nu mai conteaza! Problema: in 2009 mi sa propus modificare de abonament cu costuri mai bune…blablabla. (Mentionez, ca pana la acea ora, orice modificare dorita, venea si prin posta sau trebuia sa ma prezint la dealer pentru semnarea si stampilarea acordului)La oferta de INCERCARE din 2009 am raspuns doar…sa vedem, DACA CONVINE SEMNEZ ACTUL ADITIONAL SAU CONTRACT SAU CE VOR EI. Desigur la facturare m-am trezit cu o factura mult mai consistenta, deoarece continea si 100mb. trafic de internet-si de aici a pornit avalansa. Am sunat la Orange, am pierdut ZILE ascultand melodii robotice, intr-un final am fost indrumat la dealer Orange din Oradea-orasul meu. Aici de fata cu dealerul, dupa identificare verbala-numar tel-adresa-nume etc. am comunicat ca renunt la numerele aditionale, retin doar numarul preferential-CUMPARAT- care cerere verbala a si fost acceptata. Totodata am cerut revenirea la planul tarifar anterior, cu atat mai mult ca nu primisem nici un contract sau act aditional de semnat ca pana atunci. Dupa umilele mele cunostinte, pentru ca un acord verbal sa fie valabil, (la Vodafon asa se intampla) trebuie atentionat clientul ca acesta este un acord verbal, i se cere sa se identifice, adresa etc, si sa-si exprime expres ca este de acord cu oferta verbala.
    Dupa insistente si alte multe ore ascultand muzicuta enervanta, am primit un mail cumca pentru a opera modificarea ceruta trebuie sa depun o CERERE!!!!!!stampilata semnata. Iar drumuri, tipete la dealer, anagajatii de acolo ridicau din umeri si cam atat. Intrebare: o cerere are doua solutionari
    1. este acceptata sau
    2. este refuzata
    Daca mi se cere autentificare verbala-cod-adresa-etc- de ce trebuie sa formulez cerere???
    Dar astea au fost demult demult! Am formulat cererea, dar enervat am solicitat transferarea numarului preferential pe cartela reincarcabila. Solicitarea a fost conditionata de plata ultimei facturi. Am fost de acosr cu conditia ca in momentul platii, la dealer, sa-mi si fie eliberata cartela reincarcabila. Orange a refuzat si o tinea cu intai platesti dupa care eliberam cartela-nu pricep logica, nu incredere in propriile magazine? dealeri? sau stiau si ei ca dupa mai bime de 10 ani de bun platnic m-au pierdut definitiv… oricum, am tr8imis o cerere de radiere dintre clientii Orange..pierderile colaterale fiind incomensurabile. Brosuri, autocolante tiparite cu numarul preferential, site internet toate cu numarul acesta, clientii vechi cu acel numar sau pentru comenzi noi, sau, pentru intretinere sau reparatii garantiale. Ca urmare a “disparitiei” firma a avut de suferit, in 2010 am si suspendat activitatea. As fi uitat cu placere de aceasta magarie Orange, daca nu as fi primit notificari de la deferite birouri de avocatura. Am raspuns fiecareia ca rog sa mi se prezinte CONTRACTUL semnat stampilat pe baza caruia Orange a eliberat factura (240ron) si voi platii numaidecat. Cum au aparut, au si disparut. Acum in 20Noe2013 am fost sunat de o a patra firma de avocatura care mi-a trimis o DECIZIE de continuare a procedurii pe cale judecatoreasca, dar telefonic ma amenintat cu executor judecatoresc.
    Din curiozitate mi-am sunat fostul numar la care a raspuns o voce iritata, deci a fost atribuit altui fraier. Are cineva opinie? Idee? cE SA FAC IN CONTINUARE?
    Andrei Zalder nr telefon VODAFON:)0733-336877 sau DIGI 0770218023

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: