Merita sa permitem din cauza saraciei, celor care au jefuit tara, sa isi “albeasca” banii printr-o amnistie fiscala ?

Tweet this

Mai multi bloggeri intre care si Khris au lansat o ampla dezbatere pe tema oportunitatii unei legi de amnistie fiscala  [ pe modelul Italiei ] care ar aduce in Romania mai multi bani la buget, tinand cont de faptul ca, intre 20 si 50 mld euro se estimeaza a reprezenta valoarea banilor negri tinuti de romani in conturi bancare din paradisuri fiscale sau zone off-shore.
Eu unul prefer sa nu le dau posibilitatea celor care au jefuit aceasta tara in ultimii 20 de ani, sa profite de actuala criza economica pentru a albi banii obtinuti prin frauda. Chiar daca impozitez cu 16 % 1 mld de euro al unui puscariabil care s-a imbogatit furand statul roman si devalizand fabricile romanesti imediat dupa Revolutie, nu fac decat sa aleg sa ma asez la masa cu ucigasul viitorului copiilor nostri, lucru absolut de refuzat.
Marea parte a acelor averi nedeclarate de 20-50 miliarde detinute de romani in zonele offshore sunt ilicite, e greu de crezut ca un posesor de avere ilicita sa o transfere in Romania si sa fie luat la intrebari.Banii care ar veni in Romania sunt clar bani facuti din afaceri cu Statul – deci reprezinta efectul unor infractiuni, altfel ar fi intrat deja in tara  perioada 2005-2006 – si au si intrat atunci – adusi de reducerile de taxe, in special de introducerea cotei unice.
Ce a mai ramas acum in strainatate in conturi din paradisuri fiscale  sunt averi obtinute ilegal, deci sunt averi “politice”.E de asteptat ca odata reveniti in Romania banii sa fie investiti tot in afaceri cu Statul, si din cauza asta, vor fi folositi pentru a cumpara influenta – cat timp marii detinatori de averi, adica PSD si PNL, vor fi in opozitie.
Daca PSD si PNL vin la putere, nu vor mai avea nevoie sa-si aduca banii in tara, vor folosi bugetul.Averile politicienilor PSD si PNL e probabil sa formeze grosul banilor ascunsi, pentru ca PSD si PNL au guvernat – separat sau impreuna – 16 ani din ultimii 20, avand totdeauna prim ministru si in perioada lor de guvernare avand loc cel mai mare jaf national din privatizarea industriei mostenita de pe vremea lui Ceausescu.
In plus mai avem un exemplu chiar foarte aproape de noi.
In Republica  Moldova a fost realizata o asa-numita “legalizare a capitalului si amnistie fiscala” in 2007. In Moldova amnistia si legalizarea a avut loc intr-un mod  deosebit si, hai sa zicem, “adaptat la particularitatile” locale. Aceste initiative au avut citeva componente :
- atragerea fondurilor de peste hotare ale moldovenilor
- legalizarea fondurilor locale
- anularea datoriilor fata de bugetul de de stat
Ca rezultate pentru interesele statului, amnistia si legalizarea nu si-a atins scopul, mai multi analisti considerand ca in fapt a fost un fiasco adevarat, desi guvernarea Voronin de atunci au prezentat-o ca o realizare de exceptie. Unele voci zic ca toata schema a fost inventata pentru a anula datoriile unor companii apropiate puterii si a legaliza fondurile obinute ilegal de anumite persoane intre care inclusiv familia fostului presedinte Voronin.
Apropo, asa-zisa “legalizare” s-a referit nu doar la mijloace banesti, ci la un sir de alte bunuri, gen imobile, valori mobiliare, etc.


Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 667

14 Comentarii pana acum»

  1. http://www.urbanviorel.ro/2010/07/19/nu-suntem-in-sua-sau-germania/ said

    am July 19 2010 @ 2:12 pm

  2. antiignorantu said

    am July 19 2010 @ 2:25 pm

    se va incepe cu impozitarea averilor existente cu 30 % … si astfel vor veni oamenii cu informatii si dovezi cum au fost furate peste 50 miliarde euro … si uite asa iesim din criza frumos….

  3. bondaras said

    am July 19 2010 @ 3:26 pm

    Daca toti pinguini vin si aduc banii in tara este normal ca au ssi pretentii .Si parafrazindu-l pe E.M ;ei sa vina noi sai primim .Nu stiu exactv la ce sa referit aici cind sa exprimat dar parerea mea este ca ei nu vor lasa paradisele lor fiscale pentru o tara sub-dezvoltata din toate punctele de vedere.

  4. dudu said

    am July 19 2010 @ 5:56 pm

    Intreb si eu : cum ramane cu datoriile IMM-urilor romanesti (care numai de jefuit tara, nu s-au preocupat !!!) si care au fost aduse la “sapa de lemn” de tot felul de impozite si taxe, care de care mai mari si mai penalizante . . . tocmai in aceasta perioada de criza ?
    Ca despre EGALITATE, dar nu pentru catei, avem fabula . . .
    Despre ajutoare de MINIMIS pentru acele IMM-uri care au facut investii (majoritatea si cu credite bancare !) si care in loc sa mai angajeze personal si sa-si dezvolte activitatea, au capotat, au ajuns aproape de executari silite . . . cum ramine ?
    Las ca I LE REPEREAZA DOM’N MITICA . . . am vrut sa spun : lasa ca vor primi ele si executari silite din partea ANAF . . .

  5. alkm said

    am July 19 2010 @ 7:10 pm

    nu, dle urban, merita sa scoatem tot felul de legi care mai de care mai idioate (sa dau exemplu doar tampenia cu drepturile de autor), care in loc sa aduca mai multi bani la buget o sa duca la cat mai multe contracte ale artistilor pe bani nedeclarati ,si atunci iar o sa se lanseze pe siteul asta niste atacuri nesimtite (da, asta numesc eu prin nesimtire)la adresa lor (ei nu trebuie sa traiasca, nu au voie)…
    da, evident ca trebuie sa luam modelul italiei daca asta ar aduce bani la buget
    dar voi sunteti atat de imbecili incat duceti razboaie cu toata lumea
    NU VA ESTE RUSINE????
    VOI NU ATI FURAT????
    asa cum dadeati exemple cu nu stiu ce persoana care lua pensie nesimtita pe nedrept si puneai prin acel exemplu pe toti pensionarii in aceeasi oala
    asa cum prin exemple de salarii bugetare uriase ale unora aveti impresia ca toti bugetarii castiga enorm si nemeritat
    cred ca apeland la acelasi rationament il pot pune in aceeasi oala si eu pe dl urban cu monica ridzi, cu videanu, cu stolojan, cu cocos, cu negoita, s a m d….
    scapand unii scapa si ei….
    gresesc cu ceva in rationamentul meu???

  6. Ovidiu said

    am July 19 2010 @ 7:55 pm

    NU!!!
    Ce se va rezolva prin amnistie fiscala?
    Se va asigura un somn linistit (nu ca acum ar fi ei prea nelnistiti) celor care au devalizat Romania.
    Noi astia, care am fost lichidati de taxele, impozitele si parataxele puse e guvernantii tembeli, ce vom face?
    Se vor aduce bani mai multi la buget? Si??? Vor fi tocati in continuare de iresponsabilii care ne conduc, ne-au condus si ne vor conduce…

  7. Csaba said

    am July 19 2010 @ 8:08 pm

    O amnistie ar fi numai o aducere la zi a furaciunilor, ar urma partea a doua, cu speranta unei alte amnistii, existand precedent…

  8. barboss said

    am July 19 2010 @ 8:19 pm

    De ce puneti PNL in aceeasi oala cu PSD ? Pentru ca sunt opozitia voastra, nu pentru ca sunt mai corupti ! Aveti si voi hotii vostri si deloc saraci, chiar la varful partidului. Nu suna credibil ce spuneti Mr. Urban. Legea e pentru toti. Daca era sa discutati legea fara a insinua ca adversarii sunt cei vizati, suna altfel si aveam ce discuta.

  9. ildiko said

    am July 19 2010 @ 8:54 pm

    Eu am mai scris despre amnistia fiscala, chiar daca suna imoral este o sursa de bani si poate astfel guvernul nostru inompetent si lacom nu va mai pofti la banii amaratilor.
    Acei bani oricum nu au sanse sa ajunga inapoi in tara, insa in schimbul unui impozit x% pot fi introdusi pe piata autohtona, vor fi cheltuiti/investiti la noi si nu in alta parte.
    Oricum posesorii acelor bani n-au cum sa raspunda in fata legii pentru ca ori nu pot fi aduse dovezi impotriva lor, ori nu sunt lasati in pace cu bunastiinta.
    Amnistia va functiona numai un timp limitat.
    In Italia a functionat, de ce nu ar merge si la noi.
    Ar fi singura masura anticriza care ar lua bani de la bogati.
    La fel de imoral este impozitul minim/forfetar care a fost un glorios esec sau celelate masuri prin care guvernul si-a varat mana adanc in buzunarele noastre.
    Trebuie gandit la rece si actionat ca tare.

  10. apocas said

    am July 19 2010 @ 8:54 pm

    intr-un fel sau altul. amnistii fiscale se dau cam din 2 in 2 ani,si sigur la fiecare 4, si asta cam de pe vremea lui Ion Maurer prim ministru (aprox 1967-68), pt ca exonerarea de plata obligatiilor la sta asta e.
    asa ca una mai mult nu va face istorie.

    dar daca m-ar intreba cineva sau ar tine cont de parerea mea, asi fi contra!

  11. Cristian said

    am July 19 2010 @ 9:39 pm

    Domnu’ senator, eu zic sa dam amnistie fiscala pentru ca oricum nu bagati la puscarie pe nimeni… Adica aveti ceva la mana sa il bagati la zdub macar pe 1 singur roman cu peste 200 milioane? eu zic ca nu aveti sau oricum, nimeni nu are interesul sa aduca acei bani in visteria statului ci mai degraba sa ii fure…

    In consecinta sunt total de acord cu amnistia fiscala pentru ca oricum nu bagati pe nimeni la zdub de handicapati ce sunteti toti… si sa stii ca nu doresc sa va jignesc dar prin handicapat eu inteleg ca sunteti in postura unui om care nu se poate folosi de ceva la parametrii normali si voi exact asta sunteti… avem justitie care nu face nimic, avem politia care e aservita si nu misca un deget, avem procuratura care fara un semn de sus nu scoate nici un dosar… va asteptati ca o sa prindeti pe cineva si ca o sa repatriati ceva bani? ma indoiesc… mai bine amnistie si asta e… macar o sa scapam de dosariada, santaje si alte shmecherii…

  12. clarvazatorul said

    am July 20 2010 @ 8:36 am

    Aceti grija nu sunt escroci toti care au bani in paradisuri fiscale, e ceva legal dar imoral din punct de vedere economic, dar voi cei din legiutor sunteti de vina ca sunt aceste portite in legislatia carpita

    cum am vazut si in declaratia de avere a domnului Urban ca nu are casa nici masina, nici aceasta nu este ilegal sa foloseasca pe cea a firmei, pentru ca probabil poate sa explice fiscului ce efecte are asupra profitabilitatii firmei, dar e cam imoral sa nu plateasca impozitele si taxele pentru acele sume

  13. asistentapentruconsumatori.ro said

    am July 20 2010 @ 11:04 am

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  14. vrajitorul.eu said

    am July 20 2010 @ 11:04 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean