Banner

Pana in septembrie ne vom ruga sa se fi taiat pensiile cu 15 % ! Inflatia si deprecierea leului pot deveni devastatoare

Tweet this

Ca de obicei, Romania a ales varianta cea mai proasta, multumita PSD/PNL si CCR + sindicate bugetare.
Asa-zisele partide de Opozitie nu urmaresc decat sa faca cat mai mult rau Romaniei, ca sa castige ei capital electoral.
Acum Ponta deplange ca guvernul mareste TVA-ul cand masura asta este consecinta directa a actiunilor PSD-ului si a PNL-ului!
Fariseii astia ar face orice, dar orice, sa distruga cat mai mult din Romania, numai ca sa iasa prost PDL-ul si mai ales Basescu.
Si inainte de a sari sa ma jigniti si sa-mi spuneti cat de idiot sunt raspundeti-mi la o intrebare: cu ce ii ajuta pe pensionarii saraci ca nu li se taie pensia daca acum o sa-i afecteze puternic inflatia? Cu ce???? 100% rezultatul actiunii PSD-ului si a PNL-ul? Cu ce au ajutat acesti  pe bugetari, daca pe langa cei 25% cat pierd, acum vor pierde si prin inflatie!?
Spuneti-mi care categorie sociala e avantajata acum de actiunile scabroase ale PSD-ului si ale PNL-ului? Au distrus calea usoara de iesire din criza, acum sunt  ca necazurile romanilor le va aduce lor popularitate?
Majorarea TVA de la 19% la 24% ar putea duce inflatia la 10-12%, iar o inflatie mare creste si pericolul deprecierii leului,  a declarat, sambata, pentru Mediafax, Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR Mugur Isarescu. "Este un pericol ca o inflatie mare sa determine o depreciere a leului. Trebuie sa avem grija sa nu ajungem acolo", a afirmat oficialul BNR.
Cresterea TVA se va vedea automat in inflatie, care s-ar putea apropia in lunile urmatoare de 10%, intrucat furnizorii si distribuitorii vor transfera majorarea taxei direct in preturi, apreciaza Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR.
"In Romania, furnizorii si distribuitorii transfera imediat TVA catre consumatori si nu accepta diminuarea marjelor de profit. TVA-ul e direct in buzunarele cetateanului", a declarat sambata Croitoru, citat de Mediafax.
Oficialul BNR a explicat ca, in cazul in care cresterea preturilor in urma masurilor fiscale va modifica anticipatiile inflationiste pe viitor, banca centrala va fi nevoita sa intervina.
"Daca MFP reuseste sa ramana in deficit, vom vedea cum evolueaza economia. Daca deficitul aluneca, in mod cert va afecta politica de dobanzi", a mai spus Croitoru.
El a reiterat ca orice majorare de taxe nu va limita deficitul, iar disponibilizarea personalului in exces si ajustarea salariilor va trebui oricum realizata.
In opinia oficialului BNR, masurile de austeritate aveau mult mai multa "compasiune sociala", iar problema pensiilor va trebui oricum rezolvata si amanarea nu va insemna decat masuri si mai dure.
"Nu va trece mult timp si vom rediscuta despre pensii, pentru ca nu s-a rezolvat problema nesustenabilitatii sistemului de pensii", a aratat consilierul guvernatorului BNR.
Concluzia : multumim din inima dragi tovarasi Ponta si Antonescu pentru diminuarea TUTUROR salariilor si pensiilor. Multumim liberalilor ca s-au lasat santajati de pesedisti (din patriotism, nu de dragul puterii si a comisioanelor.....) - si au marit pensiile nesimtite (cele mici cu 50 ron iar cele mari cu 5.000 ron). Multumim si pentru faptul ca au angajat sute de mii de bugetari , bineinteles nu pe spaga ci prin concursuri corecte.....Si multumim pentru faptul ca acum TOTI romanii vor suferi, mai ales cei din mediul privat pe care doctrina liberala de "dreapta" ar fi trebuit sa-i apere......
Toti sustinatorii pozitiei partidelor din opozitie ar trebui sa-i roage pe presedintii PSD si PNL sa le comunice care sunt acele masuri pe care le-ar lua cele doua partide daca ar ajunge la guvernare. Un raspuns clar , cu calcule financiare (nu povesti) pe care le-ar putea face , daca cu adevarat au solutii trebuie sa-l dea. Ei cer ca intai sa fie la guvernare si apoi sa ne prezinte ce ar face....Din respect si ca o obligatie morala fata de cei care le dau , inca, credit cele doua partide ar trebui sa prezinte masurile pe care le-ar lua si efectele benefice . Daca nu o fac inseamna ca sunt farisei si cei care ii asculta cu ochii umezi de fericire au niste probleme daca cred neconditionat ca partidele sustinute de ei vor putea lua masuri mai bune. Ieri l-am vazut la Cluj pe Che Guevara de Dambovita alias Ponta , imbracat in costum de participant la raliu . Era foarte vesel si bine dispus , nici n-ai fi spus ca il doare de "boborul" care-l mananca din ochi pe Victoras, aparatorul saracimii si pensionarimii. De ce nu a renuntat la distractie si banii economisiti sa-i faca pomana unor nevoiasi? Cum sa faca asa ceva daca el nu a renuntat nici macar la 25 % din salariul de parlamentar ! Dar, nu, Victoras avea nevoie de adrenalina suplimentara.Este drept ca el nu a venit la Cluj pentru a se distra. Vineri a avut o intalnire cu "boborul" socialist "mare" la numar in Cluj unde s-a laudat ca el si sindicatele au repurtat o victorie mareata (vezi decizia CCR) si ca in continuare se va lupta sa nu li se reduca lefurile bugetarilor ba chiar sa le fie dublate sau triplate salariile in vreme ce asteia pot sa stea acasa , la gratar sau picnic. Sunt convins ca daca ar ajunge prim-ministru ar fi ca un haiduc, ar lua de la bogati (exclusiv de la cei din PSD) si ar da la saraci (numai saracilor PSD-isti) .De fapt asta au facut guvernele socialiste ale lui Iliescu, Vacaroiu, Nastase : dupa ce si-au luat caimacul acolitii din PSD au dat firimituri lucratorilor din intreprinderile cu capital majoritar de stat si bugetarilor adancind saracia din Romania. Doresc ultrasilor din PSD si PNL un somn linistit, sa nu-si faca mustrari de cuget pentru ca risca sa-i doara capul. Oricum o sa-i doara capul insa de foame. Senzatia va incepe prin septembrie.
Il mai stiti pe batranul yoghin indian care de cateva zeci de ani nu mai mananca nimic? Si inca traieste si nu i s-a facut foame! Trebuie sa invatam rapid metoda lui. Asta e salvarea Romaniei!




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 876

41 Comentarii pana acum»

  1. frmarian said

    am June 27 2010 @ 2:51 pm

    Cand se va reduce in aparatul de stat cei care satu si taie frunze la caini?, pina atunci nu vom sti daca e bine sau rau pina atunci cresterea tva e rau ca loveste in consum si ca atare bani la buget vor fi la fel.De ce nu scade aciza la tigari sa fie pretul pe la 6.5 roni ar castiga mai mult statul.Vreau sa nu mai aud ca se reduce la sanatae si euducatie , vreau sa vad ca se reduce la parlamentari si compani de stat care nu reusesc sa ajunga pe profit.

  2. antiignorantu said

    am June 27 2010 @ 3:08 pm

    trebuiau sa fie pensiile maxim 3000 de lei si se rezolva problema….

  3. Liana@antiigonrantu said

    am June 27 2010 @ 4:14 pm

    De ce sa mi se taie mie pensia ? daca domnu Ponta mi-a promis ca eu raman cu pensioara mea de 35 de milioane si s-a tinut de cuvant de restul nu mai imi pasa; oricum tineretul din ziua de azi este prost crescut si lenes, asa ca macar eu ma bucur de pensia mea dupa ce am muncit toata viata; puneti mana la munca sa platiti taxe ca eu sa imi iau pensia ca o merit

  4. Ticalosia lui Vosganian said

    am June 27 2010 @ 4:31 pm

    http://www.mediafax.ro/social/vosganian-e-posibil-ca-majorarea-pensiilor-prevazuta-pentru-ianuarie-2009-sa-fie-devansata-2499311

    Ministrul Economiei ?i Finan?elor a precizat c?, dup? urm?toarea majorare a pensiilor, majoritatea pensionarilor vor avea pensia lunar? între 650 ?i 800 de lei, ceea ce se apropie la 60-70% din salariul mediu net.

    “Nu exist? prea multe ??ri în lume care s?-?i permit? s? pl?teasc? din bugetul de asigur?ri sociale de stat acest procent din salariul mediu. România d? din acest punct de vedere exemplu nu numai de bun? administrare, dar ?i de moralitate”, a mai spus ministrul.

    Se pare ca nici Romania nu-si permite sa plateasca din bugetul de asigurari sociale de stat pensiile marite peste limite de ticalosii din PNL. Multi putem zice acum “v-am spus eu”, da’ tzepele au fost date si undeva intre 5 si 10 miliarde euro au fost tocati cu o iresponsabilitate criminala.

  5. Stanescu said

    am June 27 2010 @ 4:32 pm

    Cand sunt minor, iau bani de la stat, mai cersesc,mai ciordesc, scoala moca, spitale moca. Cand sunt mare mai julesc cate cava, daca merg in puscarie satul imi da mancare si casa. Impozite la stat moca, amenzi nu platesc niciodata, la votare vind convenabil votul. Cand sunt batran (este drept ca nu prea apuc),primesc ajutoare de stat. NU AM PLATIT TOATA VIATA IMPOZITE. Vand tigari la greu (kanci accize), vand droguri. Am tot ce-mi trebuie, sa faca Base taxele de 90% nu-mi pasa. Ma mut in Franta si Anglia. SUNT BOIER!

  6. Mihai said

    am June 27 2010 @ 4:33 pm

    Daca un angajat isi toarna patronul ca lucreaza, va fi dat afara findca patronul respectiv indeasa ceva in buzunarul celor de la inspectorat si nu se intampla nimic. Curatenia trebuie inceputa in politie si justitie. As angaja cativa procurori de baza, le-as da cateva zeci sau sute de mii de euro pe luna si sa inceapa curatenia. Pentru orice corupt din Ro, ca a luat spaga un leu sau un milion de euro 25 de ani de puscarie fara drept de vizite sau eliberare conditionata. Sa poata fi inchisi si judecatorii si avocatii si toti care isi baga nasul, inclusiv politicienii, chiar si presedintele. La puscarie cui nu-i convine in civilizatie. Iar acolo sa fie dusi la munca pentru mancare, nu sa traiasca pe cheltuiala noastra. Nu munceste, nu manca ca in civilizatie. Si ghertoii cu bmw care se duc si iau ajutoare de la stat. Ai contribuit cu ceva? Nu. Atunci valea, daca fugi de munca nu meriti sa primesti ajutoare, daca comiti infractiuni puscaria te manca. Daca in Ro nu se incepe cu niste legi dure vom sfarsi rau, indiferent cine va fi la guvernare. As baga la inchisoare si pe cei care dau spaga in timpul alegerilor, galeti, zahar, faina etc.

  7. Don Cicio said

    am June 27 2010 @ 4:34 pm

    “D”-ul vine de la… Datorii!

    In campaniile electorale se dau si pomeni electorale:
    - [P] de la Pensii (electorale);
    - [S] de la Salarii (electorale);
    - [D] de la Datorii (post-electorale)

    Unde nu-i cap, vai de buzunare… Vezi bucuria unora dintre pensionari, la aflarea vestii ca vor ramane cu cei 15% in buzunar. Trai, neneaca, si huzur!

  8. Nik said

    am June 27 2010 @ 4:34 pm

    Partile bune ale crizei :
    1.Ne face mai responsabili.
    2.Populatia incepe sa invete notiuni de economie ,atfel incat nu va mai pune “botu” la sloganul PSD :pensii ,ajutoare si protectie sociala pentru toata lumea.
    3.Reforma statului.
    4.Constientizarea electoratului ca nu este deajuns sa fi “bun gospodar sau baiat de treaba ” pentru a fi si primar.

  9. Alex said

    am June 27 2010 @ 4:35 pm

    Antonescu, Ponta, Iliescu, Nastase, Vanghelie, Mazare, Dragnea, Geoana, Voicu, Voiculescu, Vantu, Patriciu…? Astia ne-au mancat zilele si inca o fac…

  10. Tom said

    am June 27 2010 @ 4:35 pm

    la munca cu toti fitosii si cocalarii care ne sfideaza cu averile si neam-prostismul lor devenit deja proverbial…eradicarea contrabandei cu tutun, droguri si alcool ar rezolva dintr-un foc toate problemele financiare ale tarii.. totul este sa se vrea aceste lucruri…este momentul adevarului pentru boc si nu stiu daca are sustinere din partea alor lui, daca nu cumva si acestia sunt bagati in astfel de combinatii …..

  11. Make said

    am June 27 2010 @ 4:35 pm

    Muie asistatilor social.De ce sa mai dau ajutoare de stat ?
    Dar de ce se mai dau ajutoarele de stat.Aud????De maine tb suspendate orice ajutor de stat, nu ai de lucru asta nu inseamna ca statul tb sa iti dea sa stai degeaba.Se stie cine sta degeaba si anume de o anumita culoare.In plus toate subventiile de care beneficiu pensionari tb sa dispara de la mijloacele de transport in comun gratis, medicamente compensate cu 90% , ajutoare la caldura etc toate aceste tb sa dispara ca pensiile acestora nu s-au taiat.Sa mai terminam o data cu pomeniile astea, nu iti permiti sa platesti intretinerea la ap cu 4 camere din centru bucurestiului inseamna ca te muti la garsoniera.Nu mi se pare corect ca eu sa le platesc la astia intretinerea, parinti mei care sunt la tara de ce nu beneficiaza de astfel de facilitati??Tb sa inteleaga ca nu ii tine nimeni in centru Bucurestiului si sa merga la tara dc atat isi permit.

  12. Legionarul said

    am June 27 2010 @ 4:36 pm

    De ani de zile, mii de persone s-au pensionat pe caz de boala si lucreaza la negru bine merci, totul cu complicitatea medicilor, care au luat spaga ca sa faca “un bine”. Dupa toti se mira ca nu mai sunt bani de pensii, de investitii etc. Asta e doar una din gaurile sacului, pe care dupa capul lui Boc ar fi trebuit acperite de cei cu pensii de drept. In administrazie s-au triplat in ultimii 3 ani bugetari din adminsitrazia publica… ca de, vineau bani de la investitori straini si de la romanii din afara. Acum totul s-a blocat, banii nu mai vin si sa vedem ce vor face cu bugetarii parazitari…Actualii guvernati, pe care i-am votat in loc sa fi luat masurile necesare la timp s-au gandit la pelea lor, la alegeri iar acum cand e tarziu si dau vina pe altii si iau masuri disperate de ultim moment. Sunt complet dezamagit de clasa politica actuala, indiferent de culoare.

  13. Nicador said

    am June 27 2010 @ 4:36 pm

    @pensionarii pesedisti

    Vreti de munca ?
    - spalat veceuri publice
    - curatenia orasului
    - sapat santuri
    - agricultura (cu ziua), etc.

    De munca este numai sa vrei. Tu faci economia nu guvernu. Dupa modul in care gindesti se poate vedea ca astepti sa ti se dea sau sa ti se faca.

  14. Ionut said

    am June 27 2010 @ 4:37 pm

    Romania cheltuie mai mult decat produce. Avem mult pre multi bugetari cu salarii mai mari decat in domeniul privat iar pensionari sunt si ei mult prea multi in raport cu numarul persoanelor peste 60 ani.
    Le tot plangem de mila bugetarilor, dar daca am face un sondaj am vedea ca peste 50% din populatia activa a tarii ar vrea sa lucreze la stat. De ce oare?
    Daca am scadea contributiile angajatorului cu 10% am putea aplica un impozit progresiv pe salar megand pana la 60-70 % in acest fel am lovi mult in acei bugetari si pensionari cu salarii si pensii foarte mari. Deoarece eu cred ca in domeniul privat s-ar gasii tot felul de solutii ca salariile mari sa se plateasca sub alte forme iar cele medii nu ar afecta angajatorul datorita reducerii contributiilor la salarii. Sau se poate mari contributiile angajatului la snatate si pensii.
    Impozitul pe profit si dividend nu trebuie schimbat pentru a nu descuraja investitorii.

  15. Vasile said

    am June 27 2010 @ 4:37 pm

    IN TARA ASTA SUNT NUMAI BURTOSI..NUMAI CERSETORI SI POMANAGII..NUMAI LENESI-PUTUROSI.

    LA MUNCA CU EI NU LA INTINS MANA..SI LA CERSIT AJUTOARE….

    SA DEA BOC LEGI DURE CA IN TOATE STATELE MEMBRE ALE UE SA-I PUNA LA MUNCA…

    OAMENI BUNI..VOI MUNCITI SA-I TINETI PE JEGOSI ACASA CU AJUTOR SOCIAL..SA INCURAJATI TIGANII SA FURE, SA CERSEASCA SI SA STEA PE BANII MUNCITI DE VOI..

  16. Radu said

    am June 27 2010 @ 4:39 pm

    Du-te la tara sa vezi milioane de tarani care se plang ca nu au ce manca si cand ii intreaba reporterii da cu ce va ocupati spune “cu agricultura”. Au si ei un hectar de pamant si pe ala il dau in arenda ca le e lene sa il munceasca si se asteapta sa traiasca de pe urma lui. Argicultura inseamna fermieri cu zeci, sute de hectare de pamant pe care cultiva si care investesc, se extind pt a isi creste veniturile, nu se plang la guvern ca nu au ei bani.

  17. Paula said

    am June 27 2010 @ 4:46 pm

    Acum, pensionarii se vor bucura poate, ca raman cu pensia intacta, dar vor avea surpriza sa constate ca preturile vor sari in aer si pensia nu le va ajunge nici cat le-ar fi ajuns daca era taiata si sa vedeti atunci sincere regrete! Doar ca treaba aia cu „nashule, mai zi ca adineauri” e valabila doar prin bancuri….

    Ar mai fi o speranta din impozitarea progresiva a pensiilor, de asemenea propusa de FMI. Dar daca domnii aia care nu muncesc nimic sambata de la FMI isi imagineaza ca dinozaurii vor accepta sa li se popreasca jumatate sau trei sferturi din pensiile nesimtite, inseamna ca fie sunt naivi, fie nu-i cunosc pe baietii de la Curtea Constitutionala. Cat ai zice veto, domnii magistrati iti vor explica pe indelete ca e absolut corect sa crape toti de foame in tara asta, dar e total ilegal ca ei sa nu aiba caviar in meniu

  18. Buduru said

    am June 27 2010 @ 6:41 pm

    Diletantismul nu cunoaste margini!
    Hai sa vedem cine e TVA-ul si ce vrea el!
    Sa alegem un canal clasic de distributie si sa analizam efectul cresterii TVA:

    - materii prime – 100 lei – cu TVA 119 – cu TVA nou 124
    - produs finit(adaos) 50% – 150 lei- cu TVA 178.5- cu TVA nou 186
    - transport 10% – 165 lei – cu TVA 196.35 – cu TVA nou 204.6
    - cu ridicata 20% – 198 lei – cu TVA 235.62 – cu TVA nou 245.52
    - cu amanuntul 30% – 257.4 lei – cu TVA 306.31- cu TVA nou 319.18

    Vi se pare ca se modifica baza de calcul a TVA? Mie nu!
    In primul caz, statul incaseaza TVA in valoare de 48.91 lei (306-257).
    In al doilea caz, statul incaseaza TVA in valoare de 61.78 lei.
    (319-257).
    Adica, statul incaseaza cu 26% mai mult TVA (61/48), dar diferenta de pret este de 4.2% (319.18/306.31).

    Apocalipsa preturilor o pot produce agentii economici, daca se vor apuca sa-si majoreze marjele de adaos (baza de calcul a TVA)! Atunci, da, se va ajunge la o inflatie maricica (in niciun caz 10%). Dar nu cred ca agentii economici reali vor face asta, pentru ca e foame mare! Mai degraba cred ca agentii isi vor canibaliza cu 1-2% marja de adaos, iar rezultatul final va fi nu de 4.2% crestere, ci de 1-2%.

    Pericolul nu e pe piata libera, ci la politicienii diletanti, care habar n-au si vorbesc prostii!
    Pericolul e la energie! Daca politicienii vor accepta cresterea pretului energiei (in afara de influenta TVA), atunci va veni asa zisa apocalipsa, ca vor creste bazele de calcul ale TVA!
    Dar nu cresterea TVA va fi de vina, ci incompetenta politicienilor!

    TVA-ul nu are legatura directa cu profitabilitatea firmei. E o taxa, dupa cum se vede din calcul, care nu are treaba cu baza de taxare, care ramane aceeasi in ambele cazuri! Firma castiga la fel ca inainte, doar ca statul primeste o taxa mai mare.
    Necazul apare atunci cand scad vanzarile, urmare a cresterii pretului.
    Dar, chiar si-asa, cresterea de 5% se suporta mai usor decat taierea de 15%, pentru 5 milioane de saraci! Piata ar fi suferit o lovitura mult mai grea in cel din urma caz!

    Concluzii:
    - in mod normal, cresterea TVA ar trebui sa produca o inflatie mai mica decat valoarea cresterii (datorita crizei);
    - inflatia o pot produce doar PDL+UDMR+UNPR+ceilalti sustinatori ai lor, prin acceptarea cresterii pretului utilitatilor;
    - dezechilibre majore poate produce BNR, prin deprecierea leului (neinterventie, cu toate ca-si tine c…l pe-un sac de bani).

    Si mai sunt si altele, da’ m-am plictisit!

  19. 2fast4u said

    am June 27 2010 @ 7:15 pm

    buduru…in mare parte ai dreptate!
    cresterea TVA va afecta pe toata lumea, in cea mai mare parte pe cumparatorul final(pensionari,bugetari, privati…etc).Aceasta crestere va lovi direct in puterea de cumparare a tuturor,va lovi in vanzari…cred ca vor scade vanzarile cu -20-25%.Aceste masuri nu ne vor scoate din recesiune ci ne va adanci si mai mult…De vina ptr aceasta masura nu este guvernul actual ci opozitia! de vina este PNL care a majorat cu 50% pensiile .atunci basescu avea 2 variante: ori nu majoreaza pensiile dar va pierde alegerile ori le majoreaza si nu vor fi bani de pensii…
    de precizat este ca base a spus ca nu se poate mari pensiile cu 50 %,nu a vrut acest lucru…
    BNR daca nu va interveni pe piata, USD, EUR vor exploda! Pensionarii,bugetarii, totiiii vom fi afectati(cei care au credite in euro, cei ce au abonamente, leasinguri…etc)
    revenind la guvernul boc,cred ca face ceea ce e bine…era si mai bine sa taie pensiile…
    in ceea ce ma priveste, lucrez in domeniul serviciilor, importator etc… voi lucra 95 % la negru….daca nu se va mai putea, ma mut in alta tara…daca vrei cu adevarat sa muncesti,gasesti oriunde, profesionist sa fii
    SA TRAITI BINE !de acum inainte…

  20. Buduru said

    am June 27 2010 @ 8:18 pm

    @2fast4you

    Greu de estimat cu cat vor scadea vanzarile.
    Hai sa facem urmatorul exercitiu:
    - avem un factor comun, scaderea cu 25% la bugetari, deci nu vorbim despre ea;
    - in varianta precedenta, scadeau cu 15% vreo 6 milioane de pensii; nu am cifre exacte, dar, se pare ca vreo 5 milioane dintre ele erau sub 1000 de lei; din punctul meu de vedere, pentru veniturile sub 1000 de lei, toata reducerea se duce-n consum (pentru ca nu exista economisire lunara la 1000 de lei);
    - in varianta actuala, cele 5 milioane de pensionari vor consuma cu 5% mai putin, cresterea TVA (deci un castig pentru economie de 10%, aferent celor 5 milioane de consumatori);
    - cresterea de TVA nu va afecta consumul celor cu venituri de peste 2000 de lei/luna (5% inseamna 100 de lei, ce pot fi scazuti din economii, nu merg in consum);
    - salariati in privat erau vreo 3 milioane; dintre acestia cati or avea salarii de peste 2000 de lei lunar, pentru ca, in opinia mea, acestia nu vor fi afectati de cele 5%, deoarece pot reduce economiile, cum spuneam mai sus;
    - oricum, nu conteaza, sa zicem ca 2.9 milioane (din 3) castiga sub 2000 de lei si isi vor scadea consumul cu 5%;
    - tot ramane o diferenta (5 milioane pensionari cu +10%, 2.9 milioane privati cu -5%) favorabila pietei, printr-un consum mai mare.

    Astea sunt doar niste cifre seci. In acest fel, angajatul din privat va pune umarul la mizeria asta, ceea ce nu e normal.
    Dar sa nu uitam ca, pentru adevaratul privat, cel mai important lucru e piata.

    O scadere cu 20-25% a pietei e foarte posibila, in conditiile in care guvernul si BNR pun umarul la dezechilibrarea acesteia (lasa cursul liber, cresc pretul utilitatilor)!

    Eu unul nu voi majora preturile decat din influenta TVA.
    Rog concurenta sa-si mareasca si baza TVA, sa mai castig si eu niscai cota de piata, ca nu strica!

  21. Victor said

    am June 27 2010 @ 8:38 pm

    Deci dupa parerea lui Iulian, trebuia ca PSD-ul sa nu reclame legea la CCR, si ea, chiar daca era neconstitutionala, ar fi fost promulgata si aplicata.
    Interesanta opinie.

    Deci PSD-ul e de vina ca a vrut sa verifice legalitatea (CONSTITUTIONALITATEA) unei legi semnate de profesorul de drept BOC. Din nou a semnat o lege stramba. Dim nou. Dar nu cel care a redactat si semnat lega e vinovat, ci cel care a parat-o la CCR.

    Asta e mesajul PDL.
    Nu cel care greseset e vinovat, ci cel care il paraste pe cael care greseste e cauza releleor in tara.
    Cum ramane cu promisiunea lu Boc de a nu se umbla la taxe si impozite? A fost aiurea, nu-i asa?
    Unde sunt masurile anticriza?
    Unde sunt masurile de stimulare a sectorului privat?

  22. ildiko said

    am June 27 2010 @ 10:34 pm

    Dupa umila mea parere suntem supusi la o megamanipulare:
    1. Reducerea neconstitutionala pensiilor cu 15% a fost o cacealma, un episod din serialul “circarii conduc si guverneaza Romania”, au pregatit terenul pentru marirea TVA-ului.
    2. TVA oricum crestea pentru ca banii luati de la pensionari nu cred ca ajungeau la cantitatea care ar trebui colectata prin vamuirea valorii adaugate si platita de intreaga populatie.
    3. Din nou este gasit un tap ispasitor ba in tagma pensionarilor, ba la sindicate, ba la opozitie, la CCR, la partnerul de guvernare ….. dar ei, guvernul/pdl/basescu nu sunt de vina…
    4. Iar se da circ in loc de solutii, astfel este mascata incapacitatea guvernului [prezidential de a gasi o bresa de iesire din cria.

    Rezultatul va fi innegrirea si mai accentuata a economiei, altfel firmele nu vor supravietui.
    Cu aceasta masura guvernul va lua o teapa de toata frumusetea si avand in vedere ca nu sunt in stare sa urneasca masinaria de facut bani vor mari si inventa alte taxe si impopzite pan nu vor fi fugariti acasa de de gloata care se trezeste la realitate.

    Cine poate paraseste “Titanicul” inainte de nenorocire!

  23. io said

    am June 28 2010 @ 8:58 am

    cam nasol, cum se face domnu’ urban ca doar ceilalti sunt de vina. De ce nu se reduce evaziunea, si povestea aia legata de clientela politica …

    e drept, se pare ca idiotii din psd nu sunt in stare sa dea si solutii, dar nu vad nici pe departe competenta mai mare la voi, pdl, si daca imi ziceti ca boc, udrea, videanu, si base sunt competenti in locurile unde sunt … atunci inseamna ca puteti sa ramaneti la pupatul in fund :)
    problema romaniei e ca nu avem oameni competenti unde trebuie, si cei care sunt se feresc, pt ca nu pot sa se lupte cu sistemul …

  24. frmarian said

    am June 28 2010 @ 9:54 am

    Eu unul nu te jignesc dar spun si eu ca uni PDL-isti bani de la privatizarea BCR ar face nustiu ce, daca am avea flota zic si eu am fi salvati nu. Toata clasa politica da vina pe mostenirea veche, dar nimeni nu vine la carma sa-nceapa sa construiasca altceva inafara de sali de sport si patinoare.

  25. vrajitorul.eu said

    am June 28 2010 @ 10:55 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  26. asistentapentruconsumatori.ro said

    am June 28 2010 @ 10:56 am

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  27. Dani said

    am June 28 2010 @ 11:30 am

    O tara care nu produce, si importa inclusiv rosiile in plin sezon, nu are alta varianta decat inflatia. Prin devalorizarea leului se opreste importul si se stimuleaza exporturile, dar nu se doreste asta. Vom mai ramane un an sau doi iata de desfacere, apoi URMEAZA CRAH-UL….

  28. dz said

    am June 28 2010 @ 1:18 pm

  29. 2fast4u said

    am June 28 2010 @ 7:32 pm

    ai dreptate buduru…
    oricum chestia cu scaderea pensiilor sigur a fost premeditata…si cu majorarea TVA ului….tot ceea ce se face se face cu un anumit sens…
    referitor la cresteri de preturi si eu voi majora cu 5 % si atat, am avantajul ca sunt importator direct…

  30. corcodel said

    am June 29 2010 @ 3:09 pm

    Va veti ruga voi; aveti impresi ca noi suntem prostii vostri. Trebuia mai inatai sa luati masuri sa duduie economia. Scadeti consumul adio economie. Putem produce noi si briliante si orice da3ca nu vor fi clienti sa le cumpere degeaba.

  31. DZ said

    am June 29 2010 @ 3:26 pm

  32. Parmalat said

    am June 29 2010 @ 3:55 pm

    V-am spus baaaaaaaa =)))

    Va spun de 1 an jumate ca se prabuseste cursul =)) La tot BNR-ul le-a luat foc chilotii, nu mai stiu ce sa spuna ca sa nu se intample lucruri ireversibile in piata =))

    De 1 an jumate spun la toata lumea ca setupul EUR/RON pe tabel e prea perfect si ca 4.8 – 5 – 5.5 sunt niste niveluri la care se va ajunge (e doar o chestiune de timp).

    Sa inchideti BNR-ul si sa ma puneti pe mine in loc ca sunt mai tare ca toti de acolo =))

  33. Parmalat said

    am June 29 2010 @ 4:02 pm

    In alta ordine de idei, si eu sunt de parere ca era mai buna taierea pensiilor.

    Dar lumea uraste atat de mult PDL-ul si pe Basescu incat prefera sa moara cu voi de gat decat sa va lase sa traiti.

    Asa ca desfiintati-va si muriti chit ca ajungem noi sa mancam ciorba la plic =))

  34. bodo said

    am June 29 2010 @ 5:40 pm

    “MOARTE PENSIONARILOR”

    – Asta este mesajul care razbate din acest articol postat de domnul SENATOR DLD Urban Iulian. Intradevar din ce in ce mai incitant acest blog.

    Pai nu asta este titlul: “Pana in septembrie ne vom ruga sa se fi taiat pensiile cu 15 % ! Inflatia si deprecierea leului pot deveni devastatoare”.

    Nu sunt inca pensionar, dar am parinti la o anumita varsta. Se pare ca domnul senator nu are parinti pensionari ca multi altii de pe acest blog. Nu pot sa inteleg de unde a iesit ATATA URA FATA DE NISTE OAMNENI CARE AU MUNCIT CEA MAI MARE PARTE A VIETII LOR (in parte 35-40 de ani), in fabricile comuniste, in minele si combinatele patriei, posibil munci grele in 3 schimburi etc. Nu pot sa inteleg de unde atata URA inclusiv venita de la niste oameni scoliti ca domnul BOC. Probabil ca ei NU se asteapta la a mai ajunge varsta de a prinde pensia. Se prea poate ca acesti oameni sa fie adeptii idei: “DUPA MINE POTOPUL”… Scufundam titanicul si o data cu el ne ducem toti.

    De ce se incearca sa se dezbine clasele sociale in romania lui 2010??? S-a mai incercat asta o data in 1990 de catre regimul Iliescu, care a despartit poporul in “OAMENI DE BINE” – adica mineri si muncitori plus FSN-PDSR; si in “INTELECTUALI” – adica in “HULIGANI”, “LEGIONARI”, niste rai care vor doar sa DESTABILIZEZE TARA. Punandu-i fata in fata in Piata Universitatii sa se ciomageasca bine-bine.

    La fel vad eu ca se incearca si in ziua de azi. Se desparte poporul in “SLABI” si “GRASI”, in “BUGETARI” si “PRIVATI”, in “PENSIONARI” si “RESTUL”. Si se arunca vina unor lucruri rele pe spatele unora sau a altora, in loc sa se REZOLVE problema intr-un mod CIVILIZAT si ONEST!

  35. VIOREL URBAN said

    am June 29 2010 @ 5:48 pm

    @ bodo

    esti in alta lume
    nici macar nu ma obosesc sa-ti raspund, ai postat o porcarie de comentariu insa deh, asta e democratia fiecare e liber sa spuna si aberatii cronice si temebelisme pe masura

  36. aspida said

    am June 29 2010 @ 5:54 pm

    b+b (buduru si bodo)
    au dreptate… dar si ildiko are dreptatea ei ;)
    Dupa opinia mea, boc (si nu voi spune „micul boc“, pentru ca e total deplasat sa te legi de statura omului… si Napoleon a fost scund, si? înca nu a fost uitat!), deci: boc a facut un „joc de glezne“, stiind foarte bine ca scaderea veniturilor cu 25% si 15% nu va ajunge sa devina lege… Si, mai stia ca, chiar de va trece, peste câteva luni, nu foarte multe, masurile de austeritate – rumegate îndelung, „pe picior“, pe „coltul mesei“, si nu cu abacul si responabilitatea partasi – vor trebui înnoite, adaugate…
    La naiba… ce se urmareste? O razmeritza, ca sa fie justificata introducerea unui „regim de austeritate“, cu o lege martiala functionala într-un singur sens??? 8O
    Cineva scria la un alt post de azi ca „mamaliga va exploda la iarna“… nu cred ;)
    În schimb, cred ca analistii/strategii socio-economici ai guvernului sunt foarte slabi… ca tot guvernul, de altfel, pentru ca oamenii fara pregatire speciala vad niste solutii de bun simt pe care guvernantii le ignora…

  37. aspida said

    am June 29 2010 @ 5:56 pm

    Viorel Urban,
    îmi pare rau, dar bodo are dreptate!

  38. Stiuletele said

    am June 29 2010 @ 7:26 pm

    Iaca, dom’ Isarescu, cum lasa el cursu’ liber, ca sa produca inflatie! Ca sa creasca bugetu’ in termeni nominali, ca in termeni reali, ‘mnezeu cu mila!
    Si iaca, guvernu, cum o sa lase el gazu’ sa creasca, tot ca sa produca inflatie!
    Pai nu merita astia sa-i trimit pe toti fratii mei sa le intre-n fund?

  39. ALEXANDRU EUGENIA said

    am June 29 2010 @ 8:18 pm

    Ar putea fi un scenariu avind ca baza de pornire art.53 din Constitutie?

  40. apocas said

    am June 29 2010 @ 10:50 pm

    mie coalizarea discursurilor, asa pe perioade, ieri anti-caini, azi anti-pensionari, alaltaieri anti-bugetari, maine le-ar veni randul privatilor, imi aminteste de activitatea raspandacilor/zvonerilor de alta data, reciclati, desigur pt “on line”ca suntem in secolul 21

  41. cineva said

    am June 30 2010 @ 10:54 pm

    Ideea de fundament e simpla: scazi CONSUMUL pana incep sa se apuce de munca … Ca efecte:
    – pentru bujetarul cu salariu mic “promotia” de -25% il vor indemna fie sa mai are un pogon de pamant si sa mai puna un cartof/ceapa etc. fie sa mai caute un job “part-time” in privat etc.
    – pentru bujetarul cu salariu mare …nu se simte, jaful continua
    – merele din Turcia si cartofii egipteni incep sa paleasca …

    Intrebarea este: CU CAT trebuie sa scadem consumul ca sa se ajunga la lucrul cel mai important: relansarea agriculturii romanesti?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean