Romania arata ca o tara tribala : exportam cherestea si importam…cartofi, ceapa si bonibon!

Tweet this

In Portul Constanta imi spune un amic care are afaceri acolo, aflu ca singura marfa la export este cheresteaua si fierul vechi .Importam in schimb  cartofi si ceapa. In plin sezon in care teoretic, daca romanii ar muncii macar in gradina proprie, ar trebui sa mancam cartofi si ceapa din ograda noastra proprie . In plus se importa masiv si.... bomboane bonibon.Exact ca intr-o tara tribala africana .....Nu muncim [ ma refer la nivel familial ] insa preferam sa mergem ca boierii la supermarket sa cumparam pe bani grei ce am putea produce prin munca in gradina noastra !
De ce nu se spune oficial ca exportam doar cherestea? 99 la suta cherestea. Si ca sa va dau un exemplu aflat de la acest amic din Constanta, zece tiruri aduc zilnic cherestea din zona bistrita in Portul Constanta , de unde pleaca in Siria la pretul de 3900 dolari pt 33 de tone de cherestea!!!!!!!. Asta ca sa va faceti o imagine la cat de ieftin ne vindem tara. Mergem apoi in zona Bistrita si ne minunam cand vedem munti intregi goi.
Sa creasca deficitul bugetar prin import de produse agro-alimentare asta da competenta. Dar sunt sigur ca nu competenta e problema ci "importatorii" care in proportie de 90% sunt politicieni, parlamentari sau eternii corupti mascati in directorimea din Ministerul Agriculturii.
Nu conteaza ca tara se duce de rapa, important e sa ne imbogatim noi foarte repede si foarte mult, fara niciun efort si fara prea multa scoala. O sa ajungem sa importam masiv si apa minerala, apa plata, in vreme ce producatorii romani de profil dau faliment.
Importam mai multa mancare decat producem? O masura buna cred ca ar fi formarea de centre care sa preia marfa taranului de la sate si sa o distribuie la orase. Am da lovitura pentru ca taranului ii este greu sa se duca la piete cu ea, in felul asta fiind stimulat sa produca, nu sa lase in parloaga pamantul.
la combustibili nu se poate face prea mult. Probabil renuntarea la TVA pentru produsele care fac energie regenerabila plus obligativitatea ca reteaua nationala sa preia energia verde ar stimula acolo cu cateva procente domeniul respectiv.In primul trimestru, Romania a importat mai mult cu 2,8 miliarde euro decat a livrat la export. Deficitele cele mai mari sunt la produsele chimice, combustibili si produse alimentare .


  • Suntem exportatori neti de materii prime, dar importam alimente si combustibil in cantitati mai mari decat livram la export


Din datele INS mai reiese ca in aprilie exporturile au scazut fata de martie, atat in raporturile cu UE cat si in cele cu tarile din afara Uniunii. Pe grupe de produse, avem excedent comercial la capitolul materii prime (plus 0.7 miliarde lei), in vreme ce la celelalte categorii de produse inregistram deficit. La categoria „Produse agroalimentare, băuturi şi tutun”, Romania a importat dublu fata de cat a exportat, mai arata datele Statisticii. Astfel, in primele 3 luni din 2010, au intrat din import marfuri  in valoare de 4,2 miliarde de lei si au fost exportate alimente, bauturi si tutun in valoare de 2,1 miliarde lei.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1452

28 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am June 9 2010 @ 3:50 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am June 9 2010 @ 3:50 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. cineva said

    am June 9 2010 @ 4:07 pm

    Accizele de pe combustibili care adauga peste 50% la pretul real al benzinei si motorinei, tot spre bunastarea economiei romanesti sunt ?
    Oricine invata chimia hidrocarburilor macar cu atat ramane de acolo: ca motorina are cost de productie MAI MIC decat benzina …
    Oricine stie ca pe vremea lui Ceausescu diferentele de pret intre benzina si motorina erau semnificative accizele fiind mici si de bun simt si preturile apropiate de cele de productie …
    Dar preturile si accizele le stabilim dupa interes si consum nu ? Se consuma mai mult, umfli pretul si mai mult…ca doar se poate, e monopol, nimeni nu poate ridica un deget …
    E vorba de MII DE MILIARDE din accizele astea! Bani care se duc ..UNDE ? In vreo cercetare ecologica a viitorului facuta la noi ? In “bunastarea” economica a Romaniei ??
    Romania tara cu platforme petroliere marine, cu rafinarii, cu zacaminte inca mari de petrol si gaze …

  4. cristian said

    am June 9 2010 @ 4:37 pm

    dle iulian
    dintre cele mai active firme care exporta cherestea este Romanel.Da,da,arabul care i-a luat locul dlui Omar si care exporta cantitati enorme de cherestea.Din cele ce dl Khalil declara prietenilor afacerea cu articole de folosinta indelungata era hobby fata de afacerea cu lemn taiat.Dvs doar contatati sau incercati sa opriti jaful de lemn?
    cristian
    PS:orice roman poate fi informat de INS despre exporturile de cherestea.Dureaza de 20 de ani!

  5. antiignorantu said

    am June 9 2010 @ 7:27 pm

    este distrusa de razboiul chimic si economic deocamdata …

  6. Dani said

    am June 9 2010 @ 9:22 pm

    Cartofii si ceapa exista in gradinile romanilor, dar importurile la pret de dumping fac taranul roman sa le arunce la gunoi.

    Alte state subventioneaza agricultura masiv, deci ceapa si cartofii din germania sunt mai ieftine…

  7. Julie London said

    am June 10 2010 @ 8:51 am

    Pai de ce sa cultivam noi ceva?Poate ne pica mainile!Mai bine luam mizeriile refuzate de occidentali!E mult mai comod,ni se potriveste.

  8. mordor said

    am June 10 2010 @ 11:09 am

    Tot comertul din Romania se bazeaza pe spaga, intermediere si comision.

  9. Harry said

    am June 10 2010 @ 12:51 pm

    Cherestea?
    Ia intrebati-l pe dl Flutur sau pe dl. Tarita. Problema e ca acum se exporta busteni. Nici macar o prelucrare primara nu se face .
    Se exporta si in China busteni, insa banuiesc ca nu sunt noutati.
    Si uite asa se fac averi.

  10. obiectiva said

    am June 10 2010 @ 1:09 pm

    ASA E.. TARA TRIBALA… DUMNEZEU sa ne ajute, ca NOI nu mai putem singuri!

  11. Gheza din Mures said

    am June 10 2010 @ 2:14 pm

    Am si eu o parere nu prea buna despre ne munca ROMANULUI.In orasul meu TIRGU MURES pe vremea comunistilor au existat 17 buc mari fabrici,unde lucra 100000 de oameni din oras si din satele judetului.Au fost aduse familii si din alte judete la combinatul chimic.Acum mai functioneaza 2 buc fabrici,stau si intreb unde mama supararii sa ma duc eu la57 ani la lucru?M-as duce ori unde sa mai fac un bani dar toti, dar absolut toti te intreaba citi ani ai?Am fost concediat cu mai multi colegi inca din 93.Am lucrat si in strainatate ca un salahor,tot nu am reusit sa ma imbogatesc.Acum tot mai des aud ca noi romanii suntem lenes,”inapoi la munca”,dar intreb si eu UNDE daca s-a distus tot inca de pe vremea PSD-ului?

  12. cineva said

    am June 10 2010 @ 2:19 pm

    Aveti impresia ca Piramidele si Marele Zid Chinezesc s-au construit in democratie ? :)
    Jos UE, jos NATO, jos pacaleala numita “democratie” si Romania poate renaste. Orice alte incercari nu sunt decat pacaleli lamentabile si invarteli in jurul cozii.

  13. Ilie Marian said

    am June 10 2010 @ 2:21 pm

    Ce revelatie :) ))

    Constatarile astea le facem noi oamenii de rand la supermarket, de la un oficial de rang inalt al Romaniei se asteapta solutii si politici coerente de redresare a situatiei.

    Deci ce solutii aveti voi la PDL pentru redresarea situatiei? Eventual unele gandite de voi nu copiate de pe la lume. Cu studii de impact, cu dezbatere publica asa cum se face intr-o tara civilizata.

    Asta ne-a fost soarta: la o tara bananiera nu puteau sa ne conduca decat niste maimutoi.

  14. bodo said

    am June 10 2010 @ 5:04 pm

    Dupa cum vedeti domnule Urban lumea vrea sa munceasca dar nu are unde, nu are la cine sa munceasca.

    Faceti ceva ca sa redueti somajul. Sa vedem masuri reale de relansare a economiei. Ar trebui sa renasteti fabrici inchise si chiar RASE de buldozere de pe fata pamantului. Fabrici cum au fost TRACTOUL, ROCAR, uzinele ARO, FAUR, ELECTROPUTERE care se mai taraie, la fel si UZINELE MARSA – care in 2008 chiar credeai ca se vor redresa cel putin la nivelul avut in ‘89, dar cu criza s-a ales praful, acum nu mai produce mai nimic, au stocuri de milioane de euro care se depreciaza. La fel se pare ca e si cu uzinele ROMAN. S-a ales praful si de alea. In ultii ani nu ai mai vazut pe soselele patriei vreun camion ROMAN fabricat dupa 2003. Unde sunt? Ca sunt sigur ca nu sunt chiar niste jafuri. Jafuri sunt cele vechi construite pana prin ‘90.

    Si in timp ce trenurile CFR-ului deabea se mai taraie cu niste harburi de locomotive fabricate prin ‘72, uzinele ELECTROPUTERE stau inchise si mai fac cate o locomotiva la doi ani pentru un transportator ungar.

    Asta e un tablou de tara BANANIERA care in loc de banane produce CHERESTEA.

  15. VIOREL URBAN said

    am June 10 2010 @ 5:09 pm

    @ bodo

    nu e asa, foarte multi nu vor sa munceasca
    prefera sa taie frunze la caini si atat
    hai sa nu vorbim prostii, eu vorbesc din experienta directa, inclusiv din Ilfov
    ni se spala creierul mereu ca trebuie sa facem revolutii, sa ne revoltam, sa criticam totul, sa comentam despre orice insa cand suntem pusi la munca dam inapoi si injuram si pe Dumnezeu ca de ce nu avem totul gratis !
    insa mentalitatea asta o sa ne coste scump, deja suntem vai de mama noastra , stai sa vezi ce va fi in continuare

  16. bodo said

    am June 10 2010 @ 5:58 pm

    @ VIOREL URBAN

    OARE FIRMELE CARE SE INCHID, SE INCHID PENTRU CA ISI DAU ANGAJATII DEMISIA SI NU MAI VOR SA MUNCEASCA??? Daca dumneavoastra faceti dovada ca economia se duce dracului pentru ca isi dau demisia angajatii … insemna ca traim in tari diferite.

    Oare chiar LIPSA FORTEI DE MUNCA este problema la ora actuala in tara aceasta? Oare acesta este motivul pentru care firmele nu prospera si nu fac angajari?

    Cum comentati exodul de romani care au plecat in strainatate sa munceasca. Caci s-au dus sa MUNCEASCA! E Europa plina de Romani, domnu Iulian. Nu s-au dus la cersit. Nu confundati cei cativa indivizi de etnie roma care stau cu mana intinsa la iesirire din metrolul Londrei. Acestia sunt doar cativa. Grosul il reprezinta romanasi nostri plecati din toata tara la munca, la castigat un ban.

    Nu mai prostiti lumea cu baliverne deastea ca: romanul NU VREA SA MUNCESACA. Poate ati nimerit pe la Ilfov pe acolo vreo cativa ce umplu bodegile de dimineata pana seara. Dar eu va asigur ca romanul VREA SA MUNCEASCA. Romanul vrea sa munceasca si pentru ca e sarac. Romanul are datorii, trebuie sa-si plateasca intretinerea, trebuie sa manance si sa se imbrace. Si mai este si bun in ceea ce face. Orice padure are si uscaturi, dar eu cred ca e vremea sa vedem si padurea nu numai vreascurile uscate de la picioarele noastra.

    Nu stiu, poate chiar credeti in idea asta cum ca romanului nu ii place munca. Atunci trebuie sa va ganditi la milioanele de romani care muncesc prin Spania, Germania Italia, Franta.

    Pai am un exemplu chiar in cercul de cunoscuti. E cel mai banal. Omul e constructor. Stie de toate. Are vechime in munca vreo 15 ani.Pana acum ceva timp la lucrat constructii pe la diverse firme. Pana cand la un momentdat l-am vazut ca era tot pe acasa. L-am intrebat ce face. Si mi-a raspuns ca a dat firma falimet si ca isi cauta de lucru. Au trecut luni de zile de atuci si s-a facut si aprilie 2010. Am aflat ca a aplecat la munca in Germania. Si-a gasit acolo la un intreprinzator. Inainte sa plece mi-a zis: “PLEC DIN TARA CA AICI E JALE. NIMENI NU MAI FACE ANGAJARI! NU SE MAI DA DE LUCRU LA OAMENI. E UN DEZASTRU! M-AM SATURAT DE TARA ASTA!” Astea au fost ultimele lui cuvinte de dinainte de a pleca.

    Daca nici acum nu va conving ca principala problema in tara asta acum , este LIPSA LOCURILOR DE MUNCA si NU LIPSA APETITULUI PENTRU MUNCA a romanilor atunci nu mai stiu ce sa mai zic.

  17. zzz said

    am June 10 2010 @ 6:01 pm

    Citez din ce ati scris mai sus:

    “la combustibili nu se poate face prea mult. Probabil renuntarea la TVA pentru produsele care fac energie regenerabila plus obligativitatea ca reteaua nationala sa preia energia verde ar stimula acolo cu cateva procente domeniul respectiv.”

    Va rog veniti cu o initiativa de acest fel pe modelul Statelor Unite sau al Germaniei.

  18. VIOREL URBAN said

    am June 10 2010 @ 6:29 pm

    @ bodo

    exista o pleiada de cauze pentru care firmele se inchid, nu face un ghiveci din cauze ca altfel o sa te lasi spalat de comunistii si pseudosocialistii care canta la tv si in mass-media ca o sa fie bine daca tot ei ajung, de parca pana acum la putere a fost Mos Craciun si cei x reni…

    nu cunosti lucrurile cred sau esti prost informat domnule
    Eu in Ilfov caut oameni pentru diferite munci [inclusiv portari, taietori de iarba , gradinari, etc.] si efectiv nu vor sa munceasca sau vor si masa si bere si bani multi si sa=i lasi sa-si faca siesta 1-2 ore, ba ploua afara , ba e prea cald, ba….
    crede-ma ca te agiti degeaba cand incerci sa scrii cu litere mari si astfel probabil sa tipi la mine pe semne… Nu vor sa munceasca foarte multi fiindca inca o duc bine din vanzarea de terenuri, sau din somaj sau din plata alocatiei, sau din alte surse intelegi ? te invit sa iei Ilfovul si alte locatii din Ro unde se pot face munci agricole si altele la pas si sa vezi cate terenuri necultivate, parloage si altele de acest fel exista !! Si asteapta sa-si mai dea terenul sau cei 1000 mp din spatele casei cu sute de euro/mp ! Foarte bine ca sunt romani plecati in afara ca acolo nu se trage de timp, nu se pierde vremea vorbind ca “sefu’ asta trage de noi ca de sclavi/sefu’ nu mai ne dai si noua o marire de salariu sau sefu’ asta de unde dracu are atatia bani + altele”
    nu ma lua de prost , in Germania cine munceste stie ca ori faci tot ce zice angajatoru ori dai de dracu adica te da afara si apoi gasesti greu loc de munca
    inca ceva : nu cred ca ai strabatut tara sa vezi cati care stau la casa la curte au gradina cu legume sau animale comparativ cu aia care si-au pus gazon, isi fac cumparaturile la hipermarket si apoi …. se duc la greve ca cica vor mai multi bani de la stat ! Si nu glumesc deloc !

    Nu am timp sa mai insir aici cate lucruri legate de lipsa de seriozitate, cererile uriase legate de salariu si alte porcarii bagate in cap de toti securistii cu televiziuni sau radio-uri care acum au datorii de milioane de euro insa instiga la greva si violente corelate cu greva ! Si eu as vrea multe insa cat muncesc/cate stiu se reflecta in banii/mediul de viata al meu !
    Spune-le tu asta celor care cica “nu gasesc de munca ” si nu ma refer la cazul tau izolat cu constructorul ; suntem o natie care a uitat ca totul se face cu munca, seriozitate si nu sa ne furam caciula, sa ne porcaim si apoi sa ne dam Fecioara Maria si ca vai de ce e Romania unde e…

    numai bine

  19. Parmalat said

    am June 10 2010 @ 8:26 pm

    @Viorel Urban:

    Pai stai asa, piata muncii din Europa e libera.
    Daca ai intr-adevar nevoie de serviciile alea pe care le descrii atunci o sa adaptezi oferta in asa fel incat sa vina in intampinarea cererii.
    Dar e normal ca individul care nu are de munca sa prefere sa plece in occident si sa depuna un efort acolo pentru o suma de bani decenta decat sa depuna un efort aici pentru o suma de bani infima.
    La noi e o mentalitate paguboasa gen “suntem in Romania si se plateste cu N lei”. Cand de fapt suntem in Europa si se plateste cu 10 x N lei.
    Atata timp cat nimeni nu moare de foame, fenomenul e normal si va continua.

  20. ildiko said

    am June 10 2010 @ 9:04 pm

    In Romania munca, inclusiv cea intelectuala nu este platita. Aproape toti cei care s-au imbogatit au facut-o pe cai neortodoxe,nu prin munca, orb sa fii ca tot vezi treaba asta..
    Astfel ce imbold are cetateanul roman sa munceasca cinstit? Prin puterea exemplului speculeaza si el tot ce poate…
    Acesta este doar efectul, dar ar trebui tratata cauza!
    Chiar trebuie sa devina slogan ca romanul nu vrea sa munceasca?
    Hai sa tratam cauza!

  21. VIOREL URBAN said

    am June 10 2010 @ 10:56 pm

    @ Andrei – PARMALAT cum vrei tu sa=ti zici

    Nu e asa omule. Am incercat sa ajutam oamenii din Ilfov si sa nu ne batem joc de ei insa habar nu ai cum stau lucrurile aici si cati prefera sa stea asa si sa nu munceasca . E mai usor sa zaci la bodega sau pe marginea santului zi-lumina si sa nu muncesti sau cand ti se cere ajutorul sa ceri luna si cerul [deci clar sa stii ca nu ti se dau alea si deci esti superficial si te doare'n 14 daca iti da ala de munca sau nu..]
    Tu nu stii cat cere un individ de care am nevoie sa tunda iarba 1 data la 2 saptamani !
    NU mi-am batut joc de salariul unui om sau sa-l platesc infim cum zici tu si chiar iti recomand sa nu mai vorbesti fara sa stii cum tratez eu oamenii.
    Problema vine cand o luam razna si cerem mai mult decat prestam sau putem presta la capacitate maxima.
    Asta s-a pierdut in Romania, coerenta si logica in gandire si actiune.
    Daca mai inteleg multi ce sunt astea…

  22. cineva said

    am June 10 2010 @ 11:16 pm

    Reduceti fiscalitatea pentru intreprinzatorii romani!
    70-80% din bani dati la stat pentru un angajat de catre un IMM romanesc este ABERANT!
    Asta in timp ce plantatiile multinationale aduse in Romania sa ne creeze iluzia ca suntem in Europa, care platesc impozit pe profit ZERO si peste pomana asta multi mai iau bani si din “subventia IT” de 16% data de o lege cretina care ar trebui sa dispara odata cu “macelul” de -25 si -15% …
    De ce nu atingeti subiectul asta sensibil al multinationalelor , domnule Urban ?
    Si de ce dezbaterea asta “sangeroasa” ati pus-o “la dos” sa nu o vada nimeni ?
    http://www.urbaniulian.ro/2010/02/07/plantationismul-it-firme-multinationale-din-care-esti-dat-afara-daca-nu-iei-credit-de-la-banca/

  23. Parmalat said

    am June 11 2010 @ 7:46 am

    @Viorel Urban:

    Dar n-am spus ca tu personal l-ai platit infim, am vorbit la modul general.
    Insa nici cu blamarea fortei de munca nu sunt de acord si stiu foarte bine ce vorbesc.

    Pentru ca inainte sa incep sa fac ceva pe cont propriu am incercat si eu sa-mi caut un serviciu si nu am gasit decat oferte de 2 lei. Iar in conditiile alea am spus si eu la fel “decat sa muncesc degeaba mai bine stau degeaba”.

    Trebuie sa fii de acord cu mine ca atata timp cat zilnic la televizor se vehiculeaza contracte de zeci si sute de milioane de $, omul simplu de acasa are dreptul sa considere ca munca lui valoreaza mai mult de 3-400 Euro pe luna sau cat “se mai plateste” in Romania zilele astea.

    Nu stiu ce mare diferenta face ajutorul ala social de 1 milion pe luna sau alocatia, cat despre cei care se asteapta sa vanda un teren… bravo lor, isi asuma un risc: daca prind un cumparator s-au scos, daca nu prind au pierdut timpul de pomana asteptanadu-l.

    Poate ca o fi si o criza de forta de munca in Ilfov zilele astea, dar nu e vina fortei de munca…

  24. Parmalat said

    am June 11 2010 @ 7:52 am

    @Viorel Urban:

    Si nu mi-am propus sa te contrazic in tot ce spui, dar pe anumite probleme punctual nu cred ca ai dreptate.

  25. cineva said

    am June 11 2010 @ 12:37 pm

    @Parmalat
    “Trebuie sa fii de acord cu mine ca atata timp cat zilnic la televizor se vehiculeaza contracte de zeci si sute de milioane de $, omul simplu de acasa are dreptul sa considere ca munca lui valoreaza mai mult de 3-400 Euro pe luna sau cat “se mai plateste” in Romania zilele astea”

    Pai scuza-ma tataie da de aia se numeste KAPITALISM: unul moare de foame pe salarii de jeg in timp ce altul invarte miliardele!
    Pai nu pentru asta l-am omorat pe Ceausescu si zbieram in gura mare ca comunismul si dictatura nu sunt bune ?? 11 ani aveam in Decembrie ‘89 si eu cumintea mea de copil atunci am stiut ce ne asteapta!
    Ce e de mirare ca unii fura/castiga cat incape si altii mor de foame CAND ASTA S-A VRUT !??

  26. bodo said

    am June 12 2010 @ 7:49 pm

    @ VIOREL URBAN

    Nu am vrut sa va mai raspund, dar nu pot sta deoparte cand vad ce ganditi. Nici nu am intrat pana acum pe blog de teama ca o sa ma enervez de raspunsul gasit. Uite, totusi am facut-o. M-am enervat un pic, dar mi-a trecut. Pentru ca imi dau seama ca nu sunteti rau intentionat.

    Vreau doar sa va atentionez ca sunteti totusi RUPT de REALITATE. O spun cu deosebita seriozitate, asta pentru ca STIU! Cazul prezentat mai sus NU ESTE UN CAZ IZOLAT. Tind se cred ca un caz izolat este la dumneavoastra in circumscriptie. Si anume in Ilfov. Va cred pe cuvant, desi mai greu, dar va cred. Probabil in Ilfov cum e zona de campie cu mult teren agricol sau de constructii, lumea e mai emancipata financiar. Se pare ca piata muncii acolo, in Ilfov e cam saturata. E drept nu am fost pe acolo prin zona. De aceea, v-as invita la noi in Ardel, sa vedeti cum munceste lumea. Norocul nostru este, ca pana in 2008 au venit multi investirori si au facut fabrici in care acum munceste majoritatea populatiei zonei. Dar, din 2009 incoace, industria a cam inceput sa isi inchida portile. Cel mai afectat sector a fost si este in continuare cel al CONSTRUCTIILOR, sector in care nu se mai misca NIMIC. Si paginile ziarelor locale, care pana in 2008 aveau cate 2 perechi de pagini dedicate anunturilor de angajare, acum din 2009 incoace, deabea daca se mai umplu o coloana si jumatate de pagina din tot ziarul. Asa ca, cei care au rams fara un loc de munca au ramas pana in prezent.

    Dar problema e alta. Cererea de locuri de munca, cel putin la noi in zona ardealului, are o problema veche de 20 de ani. Anii 2007-2008 au fost singuri ani in care cam toata lumea a avut un loc de munca. In rest trebuia sa cauti “SA TRAGI CU TUNUL si nu gaseai un loc de munca sa te angajezi”. Si eu si sotia mea am fost in situatia aceasta de a cauta cu lunile un job. Ea s-a enervat, la un moment dat, si a plecat in Germania unde a lucrat cativa ani.

    Asa ca, stiu ca sunteti bine intentionat (desi cam tineti cu URSUL), va atrag atentia ca Romania e mai mare decat Ilfovul.
    Daca ati veni la noi in circumscriptie, m-as bucura, poate va-si vota. Sunteti singurul care mai miscati ceva prin parlament. Cateodata am impresia ca sunteti si impotriva vointei generale din PDL. Stiu ca ii uram pe comunisti la fel de mult, dar ATENTIE! Nu toti cei care se opun masurilor guvernamentale actuale sunt comunisti, lideri de sindicat sau parveniti. Nu toti cei care sunt impotriva dumneavoastra sau a guvernului Boc sunt comunisti. Caci riscati sa cadeti exact prin asemanare si comportament in ograda lor.

    Atat am avut de spus.

  27. nuti said

    am June 16 2010 @ 9:33 am

    Eu personal am fost in Prislop jud Maramures care face leg cu jud Bistrita N. iar ceea ce am vazut a fost strigator la cer. in primul rand langa sosea sunt lasati niste copaci pt acoperirea padurilor defrisate, daca opresti sa intri in padure este gol.
    eram intr-o zi de sambata si timp de 10 minute am numarat vreo 6 camioane pline de trunchi de copaci, iar cineva din zona mi-a spus ca in timpul sapt este mult mai multa munca, enorm de multe camioane. au stricat tot in ultmii ani si de plantat…ba
    ne meritam soarta iar natura se va intoarce impotriva noastra, pt ca acolo vor fi alunecari de teren si multe altele iar noi iara-si din banii nostrii vom da ajutoare.

  28. Secure said

    am July 1 2010 @ 9:47 am

    O gramada de ecologisti iau atitudine fata de taierile din silvicultura fara sa aiba habar despre ce-i vorba . Padurea este o cultura agricola cu ciclu de recoltare la 50-100 ani functie de esenta . Daca n-o tai la timp , trunchiurile se imbolnavesc asa cum fac oamenii cancer si devin putregaioase . Imediat se infesteaza cu larve si produc o epidemie in toata padurea . Oricum , exista o cantitate aprobata care se taie anual , sub puterea de regenerare naturala cam cu 5-6 milioane mc. ( se aproba cam 16-18 mil. mc. ) . Problema este ca nu taiem rational pe teritoriu , mai mult la margini decat in interior , pentru a fii usor de transportat . Exporturile se vor mai domoli daca prelucram mai multa cherestea in tara si daca vom avea mai multi bani din alte surse , asa cum are Germania .

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean