Noi nu avem democraţie ci un comunism privatizat.Nu inteleg cum a ajuns in 2010 privatul oaia neagra in Romania. Are cineva o explicatie ?

Tweet this

In 1990, minerii au navalit in Bucuresti urland " Noi muncim nu gandim" si "Moarte intelectualilor".
Scenariul se repeta dupa 20 de ani cu bugetarii pe post de mineri si privatii luand locul studentilor golani anticomunisti din Piata Universitatii. Si atunci in 1990 si acum in 2010 in spatele manifestatiilor se afla PSD.Noi nu avem democraţie ci un comunism privatizat.

Suntem colectivizati, am fost condusi “bine”, exact in directia in care au dorit… o tara de tonti(majoritatea sunt tonti, deci faci parte dintr-un grup de tonti => ca esti, statistic, un tont).Nicio statistica nu se refera la un individ ci doar la grupuri de indivizi.Incerc de multa vreme sa inteleg de ce cautam sa ne vedem ca grupari cand ne victimizam, si cand avem succes doar ca individualitati, si n-am raspuns.Nu cred in substantivul colectiv roman, bugetar… doar pentru ca ei la un moment dat tind sa se victimizeze.Aproximativ 500.000 de bugetari ca el au fost plătiţi inutil în ultimii 10 ani, cu câte 300 de euro pe lună. Asta a adus bugetul în starea în care se află azi, nu banii care s-au furat prin contracte publice.Şi mai grav decât banii risipiţi este faptul că 500.000 de oameni au găsit un loc cald, unde să nu muncească. Dacă aceşti 500.000 de oameni ar fi activat în economia reală, bugetul ar fi încasat mult mai mulţi bani. Chiar dacă nu activau în Ro., chiar dacă plecau la muncă în vest, tot în economia reală ar fi activat şi ar fi trimis şi bani acasă. Aşa, am avut 500.000 de oameni plătiţi într-adevăr cu salarii modeste, dar de fapt plătiţi degeaba.Este si a fost o complicitate tacita intre marele si micul corupt, intre cel ce a furat cu tir-ul si cel de a furat cu plasa, intre politicianul necinstit, dar populist si votantul care inchide ochii atata timp cat i se mareste salariul si pensia peste ceea ce isi permite economia reala. Daca nu le place asa, de ce nu au votat modele de moralitate, de ce ce nu au votat cu elita sau cu intelectualii atunci cand au candidat ca independenti. Eu ma tem ca va fi greu de schimbat structura grupurilor ce compun statul asistentei sociale, atata timp cat orice politician poate face un calcul simplu: 6 milioane de pensionari, 7 milioane de asistati sociali si 1,4 milioane de bugetari reprezinta 14,4 milioane de votanti de stanga ce vor sa primeasca si 3 milioane de salariati la privat si 1 milion de intreprinzatori sau persoane cu profesii liberale si activitati economice pe cont propriu reprezinta 4 milioane de votanti de dreapta care trebuie sa dea pentru ai sustine pe cei 14,4 milioane. Cum schimbi aceasta structura sociala fara a avea revolte sociale? Ca sa nu mai vorbim ca dintre cei 3 milioane de salariati la privat, cei 600.000 cu salariul minim pe economie au probabil tot o viziune de stanga. Cum formam clasa de mijloc?

Sa nu-mi spuneti ca americanul isi plateste corect taxele pentru ca este un monument de moralitate. Mai degraba cred ca simte niste fiori foarte reci cand se gandeste la IRS. Daca ar sti ca orice smecherie contabila ilegala ar face isi rezolva treaba cu o spaga data la organul de control, ar deveni foarte “roman”.
Statul are sarcina sa colecteze taxele? Sa-si faca treaba, corect si ferm!
Are sarcina sa cheltuiasca banii colectati din taxe, corect si numai in folosul comunitatii? Sa-si faca si treaba asta!
Daca astepti ca eu, cand cumpar flori, sa ii dau tigancii cu 25% mai multi bani decat imi cere, spunandu-i ca diferenta e ca sa-si plateasca TVA si impozitul pe profit, astepti zadarnic.

Cei din sistemul bugetar luati ca venituri medii nu sunt chiar deloc mici. Nu discutam de salarii, discutam de venituri. E o smecherie aici, inclusiv sindicalistii-Hoffa pomenesc in aparitiile lor televizate doar de salarii mici. Dar nu scot un scancet macar despre veniturile totale. Acele celebre sporuri, prime, procente din incasari etc. le dubleaza veniturile.
Acuma despre pensionari. Sunt multi intr-adevar care iau acum acea pensie minima de 350 de lei. Dar, oameni buni, acei insi nu au cotizat cu nimic de-a lungul vietii la sistemul de pensii. Iar acum prin marinimia politicienilor de doi bani pe care-i avem li s-a acordat o suma care nu are nici o justificare. Sigur ca putem plinge fiecare pe umarul cuiva, dar sa-ti bati joc asa de banii publici e inadmisibil.

Iarasi privatul este oaia neagra. De ce ori ai primit chitanta la spaga data la GF, ANAF, POMPIERI, etc. Pt. ce dadeai spaga… ca ai ingrosat o suma pe factura… factura completata gresit probabil din cauza oboselii… oboseala pe care o acumulezi ca lucrezi 14-18 ore/zi ca sa duci un trai mai bun… si vine peste tine un agent de la GF, ANAF, etc. si te taxeaza pt. partid & folosul personal.Nu inteleg de unde si pana unde a ajuns privatul oaia neagra in Romania. Poti sa imi explice cineva?




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 662

31 Comentarii pana acum»

  1. Buduru said

    am May 18 2010 @ 7:14 pm

    Intrebarea e retorica, nu?
    Pai, cine-a votat impozitul “ai, n-ai, dai”?
    Cine trimite organele statului s-adune bani la buget?
    Pot continua 3 zile cu-ntrebari d’astea!
    De 20 de ani, n-avem partide de dreapta, sau stanga, ci doar partide de jaf! Pe cine sa jefuiesti? Singurul care produce plusvaloare e privatul!
    Si-atunci, ce rost are-ntrebarea? Nu poti fura de la cine n-are, ci de la cine are!
    Prost este ca nenorocitii s-au invatat sa fure din ce in ce mai mult, iar privatul nu mai reuseste sa produca pe masura!
    Alba, sau neagra, oaia va muri cat de curand!

  2. cineva said

    am May 18 2010 @ 7:39 pm

    Te rog frumos Iuliane, PSD e o JIGNIRE la adresa comunismului si a socialismului in general. Cred ca o mica modificare a numelui partidului l-ar aduce mai aproape de realitate …PJD = Partidul Jafului Democratic.
    Daca vreti sa vedeti un film despre ce inseamna in Anno Domini 2010 comunism si socialism vedeti filmuletul despre viata in Shanghai de aici:
    http://ceausescu.cc/

  3. Metalshrine said

    am May 18 2010 @ 7:42 pm

    “Aproximativ 500.000 de bugetari ca el au fost pl?ti?i inutil în ultimii 10 ani, cu câte 300 de euro pe lun?”. Si alte afirmatii…
    Domnule Senator, nu ma asteptam de la domnia voastra sa va lasati pacalit atat de usor de aceasta smecherie pesedista. Iar incercati sa impartiti oamenii care muncesc in bugetari si privati? Credeam ca grevele sindicale cu pesedeul in spate de anul trecut v-au aratat si domniei voastre, ca si noua celorlalti, ca asta este doar un slogan idiot menit sa imparta romanii in clase si sa asigure ramanerea liderilor sindicali la conducerea sindicatelor prin nedesfiintarea companiilor de stat. In definitiv, de asta le este cel mai frica liderilor. Celor care activeaza inca la companiile de stat.
    Ca cifre aratate este dezastru, intr-adevar. Insa acest dezastru vine tocmai de la aceste companii controlate si obladuite de statul roman care n-a avut vreodata vreun lider destul de coios sa taie in carne vie si sa termine odata cu acestea privatizandu-le. Oare nu este si asta o cauza pentru care exista sindicate si bugetari atat de multi?
    In afara de asta, mai exista un aspect fiscal care ar trebui pus in discutie: administratiile locale dau la buget tot ce incaseaza. Guvernul le da inapoi doar ceea ce vrea si cu dedicatie. O fi si asta o parte a coruptiei institutionalizate de catre guvern? Mare parte din aceste administratii locale nu ar avea nevoie de bani de la buget decat pentru dezvoltare eventual, nu si pentru salarii. Insa guvernele vor sa controleze tot. Si aici ajungem, intr-adevar, la statul comunist prin mana caruia trece tot si care impoziteaza tot, inclusiv propriul buzunar… Oare cata logica are asta: sa iei dintr-un buzunar sa pui in celalalt impozitand?

  4. Metalshrine said

    am May 18 2010 @ 8:02 pm

    @cineva: tu chiar crezi ca fatada prezentata in reportajul acela este ceea ce traiesc chinezii ca oameni?
    Chinezii muncitori sunt platiti cu 200$ pe luna indiferent de ce fac. Chinezii nu au voie sa vorbeasca despre revoltuia lor din 90 si despre Tien An Men. Nu au voie sa foloseasca Internetul asa cum vor, nu au voie sa foloseasca Skype, de exemplu, nu au voie sa acceseze google.com, nu au retele wireless nici macar la domiciliu, nu au libertate de exprimare, sunt urmariti in lumea intreaga daca emigreaza si trebuie sa cotizeze la bugetul Chinei orice ar face si oriunde s-ar duce si sunt mentinuti la limita decentei ca si calitate a vietii. Aici ne-au luat, e drept.
    In afara de companiile straine care activeaza pe piata din CHina, detinatori de fabrici si uzine mai sunt generalii din armata care in 90 au ucis oameni… Care este diferenta fata de noi?
    In afara de asta, filmul prezinta un caz singular din Shanghai. Asta nu inseamna ca toata China traieste macar in acest fel. Nicidecum. Asta nu inseamna ca dezvoltarea lor pe termen lung este una durabila. Nici ca politicile de mediu sau demografice exista in vreun fel. Sunt zeci de alte filme care prezinta viata reala din China rurala, de exemplu. Asa ca hai sa nu-l mai regretam pe nenorocitul de ceausescu care a crescut la sanul lui generatia actuala de politicieni si securisti si i-a invatat ce sa faca pentru a acapara puterea si a pune bocancul pe gatul omului care munceste. Mai da-l la dracu cu numele lui cu tot!!!

  5. ildiko said

    am May 18 2010 @ 8:24 pm

    E simplu, privatul este vaca de muls, astfel toti hotii s-au repezit s-o sece.

  6. cineva said

    am May 18 2010 @ 9:10 pm

    @Metalshrine
    Si niste filmuletze cu “viata rurala” de la noi cu satele goale, cu betivi la carciuma si cu doua babe chioare la poarta cum arata ? :)
    Si ma rog ce era asa grav in filmele alea cu China rurala ca am vazut si eu destule. Erau tarani biciuiti de autoritati pe camp ? La noi la CAP se dadea cu biciul in tarani ? E mai bine acuma cand a fost faramaitzata proprietatea funciara si zeci de hectare stau nelucrate sau se scoate pamant din ele ca gropile alea inspaimantatoare din jurul Ploiestiului ? S-ar fi intamplat un astfel de dezastru ecologic pe vremea lui Ceausescu ?
    Tatae, am un prieten in Shenzen de multi ani acolo lucreaza in IT. Si nu se plange de nimeni si de nimic si nici nu moare de foame. Respecti legea, traiesti bine.

  7. Metalshrine said

    am May 18 2010 @ 9:22 pm

    Tatae cineva, ideea mea era ca ceausescu nu avea asta in cap. Ci mai degraba comunismul coreei de nord. Imagineaza-ti asta.

  8. cineva said

    am May 18 2010 @ 9:56 pm

    Cu sau fara lovitura de stat initiata de Gorbaciov, Ceausescu se ducea , nu mai avea zile multe… Criminalii kgb au impuscat doi batrani muribunzi la final de conducere. Daca mureau de moarte buna Ceausestii in 89..90 sa zicem ..oare cine venea dupa ei la putere in mod firesc (fara revolutie) decat cei care au stat in preajma lor si au supt in timpul “dictaturii”? Aceiasi shakali care azi ca si in 90 scot “boborul” in strada si aduc “luceferii huilei” in capitala tarii …
    Ideea e ca shakalii nu mai aveau rabdare …voiau “marea privatizare” cu orice pret! Si au avut-o…o simtim si astazi ..

  9. aliada said

    am May 19 2010 @ 7:43 am

    LA PUTERE NU AVEM NEVOIE DE UN “POLITICIAN”, AVEM NEVOIE DE UN MANAGER ADEVARAT
    mai tineti minte cum pe vremuri o Elena era numita “doctor academician”? ei, uite asa stau si acum lucrurile: marii sefi din institutiile de stat cam asa si-au primit functiile desi nu stiu sa foloseasca un PC…….
    Chiar nu se poate sa ne alegem si noi ceva bun? chiar asa de tare suntem orbiti de un mic si-o bere poate si 50 lei ptr un vot ca apoi sa ii dam inapoi inzecit?
    Cautati in tara asta mare sa vedeti cati oameni manageriaza o ditamai firma si, culmea , ating targhetele si chiar aduc profit, sunt capabili sa tina o discutie de afaceri cu parteneri straini )cunoscand cel putin 2 limbi straine de circulatie internationala), sunt integri, punctuali, la o sedinta chiar participa, dezbat probleme (de dormit dorm acasa, dar asta doar dupa 12-14 ore de munca adevarata)
    Haideti sa mai cautam…………cei de acum ,sa ii exilam pe o insula pustie….nu ne e frica ca nu vor ajunge acolo, doar au la carma un marinar

  10. Tibi Nobel said

    am May 19 2010 @ 10:52 am

    Când te despar?i din vina ta, încerci o vreme s? te lup?i cu ireversibilul, î?i dai seama c? n-are sens, te lamentezi de form? ?i renun?i. Când te despar?i din vina celuilalt, ai nevoie de o perioad? de timp ca s? în?elegi ce s-a întâmplat. Iei povestea de la cap?t, pas cu pas ?i te chinui s? pricepi ce n-a fost bine ?i unde ar fi trebuit ca lucrurile s? apuce pe alt drum.

    La fel se întâmpl? ?i atunci când te despar?i de ?ara ta. Dezam?git, în?elat, mânios, îndurerat. Nu ?i-e u?or s-o la?i. ?ara ?i mama nu ?i le alegi. Te a?ezi pe cel?lalt mal al lumii ?i cau?i r?spunsul: ce s-a întâmplat cu ?ara mea de-am fost nevoit s-o p?r?sesc.

    României i-a disp?rut rostul. E o ?ar? f?r? rost, în orice sens vre?i voi. O ?ar? cu oameni f?r? rost, cu ora?e f?r? rost, cu drumuri f?r? rost, cu bani, muzic?, ma?ini ?i ?oale f?r? rost, cu rela?ii ?i discu?ii f?r? rost, cu minciuni ?i în?el?torii care nu duc nic?ieri.

    Exist? trei mari surse de rost pe lumea asta mare: familia, p?mântul ?i credin?a.

    B?trânii. România îi batjocore?te cu sadism de 20 de ani. Îi ?ine în foame ?i în frig. Sunt umili?i, brusca?i de func?ionari, uita?i de copii, c?lca?i de ma?ini pe trecerea de pietoni. Sunt sco?i la vot, ca vitele, momi?i cu un kilogram de ulei sau de m?lai de care, dinadins, au fost priva?i prin pensii de rahat. Vite slabe, fl?mânde ?i b?tute, asta au ajuns b?trânii no?tri. Câini ?inu?i afar? iarna, f?r? m?car o mân? de paie sub ciolane.

    Dar, ce e cel mai grav, sunt nefolosi?i. O fonotec? vie de experien?? ?i în?elepciune a unei genera?ii care a tr?it atâtea groz?vii e ?tears? de pe band?, ca s? tragem manele peste. F?r? b?trâni nu exist? familie. F?r? b?trâni nu exist? viitor.

    P?mântul. Care p?mânt? Cine mai e legat de p?mânt în ?ara aia? Cine-l mai are ?i cine mai poate rodi ceva din el? Majestatea Sa Regele Thailandei sus?ine un program care se intituleaz? “Sufficiency Economy”, prin care oamenii sunt încuraja?i s? creasc? pe lâng? case tot ce le trebuie: un fruct, o legum?, o g?in?, un purcel. Foarte inteligent. Dac? se întâmpl? vreo criz? global? de alimente, thailandezii vor supravie?ui f?r? ajutoare de la ??rile “prietene”.

    La noi chestia asta se nume?te “agricultur? de subzisten??” ?i lui tanti Europa nu-i place. Tanti Europa vrea ca ??ranii s?-?i cumpere ro?iile ?i ?oriciul de la hypermarketuri fran?uze?ti ?i germane, c? de-aia avem UE. Cântatul coco?ilor diminea?a, l?tratul vesel al lui Grivei, groh?itul lui Ghi?? pân? de Ignat, corcodu?ele furate de la vecini ?i iazul cu s?lcii ?i broa?te sunt imagini pe care castra?ii de la Bruxelles nu le-au tr?it, nu le pot în?elege ?i, prin urmare, le calific? drept ni?te arhaisme barbare. S? dispar?!

    Din be?ivii, lene?ii ?i nebunii satului se trag ??tia care ne conduc acum. Neam de neamul lor n-a avut p?mânt, ca nu erau în stare s?-l munceasc?. Nu ?tiu ce înseamn? p?mântul, cât? lini?te ?i cât? putere î?i d?, ce pove?ti î?i spune ?i cât sens aduce fiec?rei dimine?i ?i fiec?rei seri. I-au urât întotdeauna pe cei care se trezeau la 5 diminea?a ?i plecau la câmp cu ciorba în suferta?. Pe to?i gângavii ?i pe to?i puturo?ii ??tia i-au f?cut comuni?tii primari, secretari de partid, ?efi de pu?c?rii sau de c?mine culturale. Pe to?i ??tia, care au neamul îngropat la marginea cimitirului, de mil?, de sil?, cre?tine?te.

    Credin?a. O mai poart? doar b?trânii ?i ??ranii, câ?i mai sunt, cât mai sunt. Un strai vechi, cusut cu fir de aur, un strai vechi, greu de îmbr?cat, greu de dat jos, care trebuie împ?turit într-un fel anume ?i pus la loc în lada de zestre împreun? cu busuioc, smirn? ?i flori de câmp. Pus bine, c? poate îl va mai purta cineva. Când or s? moar? oamenii ??tia, o s?-l ia cu ei la cer pe Dumnezeu.

    Avem, în schimb, o variant? modern? de credin??, cu fermoar ?i arici, prin care ?i se vâd ?i ?â?ele ?i portofelul burdu?it. Se poart? la nun?i, botezuri ?i înmormânt?ri, la alegeri, la inunda?ii, la sfin?iri de sedii ?i aghesmuiri de ma?ini luxoase, la pomenirea eroilor Revolu?iei. Se accesorizeaz? cu cruci f?cute în grab? ?i cu un “Tat?l nostru” spus pe jum?tate, c? trebuie s? r?spunzi la mobil. Scuze, domnu p?rinte, e urgent.

    Fugim de ceva ca s? ajungem nic?ieri. Ne vindem p?mântul s? fac? ??tia depozite ?i vile de neam prost pe el. Ne sun?m bunicii doar de ziua lor, dac? au mai prins-o. Bisericile se înmul?esc, credincio?ii se împu?ineaz?, sfin?ii de pe pere?i se gândesc serios s? aplice pentru viza de Canada .

    Fetele noastre se prostitueaz? pân? g?sesc un italian b?trân ?i cu bani, cu care se m?rit?. B?ie?ii no?tri fur? bancomate, joac? la pokere ?i beau de sting pentru c? ?tiu de la televizor c? fetele noastre vor bani, altfel se prostitueaz? pân? g?sesc un italian b?trân cu care se m?rit?. P?rin?ii no?tri pleac? s? culeag? c?p?uni ?i s?-i spele la cur pe vestici. Iar noi facem infarct ?i cancer pentru multina?ionalele lor, conduse de securi?tii no?tri.

    Sun?-?i bunicii, pune o s?mân?? într-un ghiveci ?i aprinde o lumânare pentru vii ?i pentru mor?i.

    S? tr?ie?ti.

  11. Tibi Nobel said

    am May 19 2010 @ 11:27 am

    Scuze pentru comentariul anterior…acum se poate citi.
    Cand te desparti din vina ta, incerci o vreme sa te lupti cu ireversibilul, iti dai seama ca n-are sens, te lamentezi de forma si renunti. Cand te desparti din vina celuilalt, ai nevoie de o perioada de timp ca sa intelegi ce s-a intamplat. Iei povestea de la capat, pas cu pas si te chinui sa pricepi ce n-a fost bine si unde ar fi trebuit ca lucrurile s? apuce pe alt drum.

    La fel se intampla si atunci cand te desparti de tara ta. Dezamagit, inselat, manios, indurerat. Nu ti-e usor s-o lasi. Tara si mama nu ti le alegi. Te asezi pe celalalt mal al lumii si cauti raspunsul: ce s-a intamplat cu tara mea de-am fost nevoit s-o parasesc.

    Romaniei i-a disparut rostul. E o tara fara rost, in orice sens vreti voi. O tara cu oameni fara rost, cu orase fara rost, cu drumuri fara rost, cu bani, muzica, masini si toale fara rost, cu relatii si discutii fara rost, cu minciuni si inselatorii care nu duc nicaieri.

    Exista trei mari surse de rost pe lumea asta mare: familia, pamantul si credinta.

    Batranii. Romania ii batjocoreste cu sadism de 20 de ani. Ii tine in foame si in frig. Sunt umiliti, bruscati de functionari, uitati de copii, calcati de masini pe trecerea de pietoni. Sunt scosi la vot, ca vitele, momiti cu un kilogram de ulei sau de malai de care, dinadins, au fost privati prin pensii de rahat. Vite slabe, flamande si batute, asta au ajuns batranii nostri. Caini tinuti afara iarna, fara macar o mana de paie sub ciolane.

    Dar, ce e cel mai grav, sunt nefolositi. O fonoteca vie de experienta si intelepciune a unei generatii care a trait atatea grozavii e stearsa de pe banda, ca sa tragem manele peste. Fara batrani nu exista familie. Fara batrani nu exista viitor.

    Pamantul. Care pamant? Cine mai e legat de pamant in tara aia? Cine-l mai are si cine mai poate rodi ceva din el? Majestatea Sa Regele Thailandei sustine un program care se intituleaza “Sufficiency Economy”, prin care oamenii sunt incurajati sa creasca pe langa case tot ce le trebuie: un fruct, o leguma, o gaina, un purcel. Foarte inteligent. Daca se intampla vreo criza globala de alimente, thailandezii vor supravietui fara ajutoare de la tarile “prietene”.

    La noi chestia asta se numeste “agricultura de subzisten?a” si lui tanti Europa nu-i place. Tanti Europa vrea ca taranii sa-si cumpere rosiile si soriciul de la hypermarketuri frantuzesti si germane, ca de-aia avem UE. Cantatul cocosilor dimineata, latratul vesel al lui Grivei, grohaitul lui Ghita pana de Ignat, corcodusele furate de la vecini si iazul cu sslcii si broaste sunt imagini pe care castratii de la Bruxelles nu le-au trait, nu le pot intelege si, prin urmare, le califica drept niste arhaisme barbare. Sa dispara!

    Din betivii, lenesii si nebunii satului se trag astia care ne conduc acum. Neam de neamul lor n-a avut pamant, ca nu erau in stare sa-l munceasca. Nu stiu ce inseamna pamantul, cata liniste si cata putere iti da, ce povesti iti spune si cat sens aduce fiecarei dimineti si fiecarei seri. I-au urat intotdeauna pe cei care se trezeau la 5 dimineata si plecau la camp cu ciorba in sufertas. Pe toti gangavii si pe toti puturosii astia i-au facut comunistii primari, secretari de partid, sefi de puscarii sau de camine culturale. Pe toti astia, care au neamul ingropat la marginea cimitirului, de mila, de sila, crestineste.

    Credin?a. O mai poarta doar batranii si taranii, cati mai sunt, cat mai sunt. Un strai vechi, cusut cu fir de aur, un strai vechi, greu de imbracat, greu de dat jos, care trebuie impaturit intr-un fel anume si pus la loc in lada de zestre impreuna cu busuioc, smirna si flori de camp. Pus bine, ca poate il va mai purta cineva. Cand or sa moara oamenii astia, o sa-l ia cu ei la cer pe Dumnezeu.

    Avem, in schimb, o varianta moderna de credinta, cu fermoar si arici, prin care ti se vad si taeele si portofelul burdusit. Se poarta la nunti, botezuri si inmormantari, la alegeri, la inundatii, la sfintiri de sedii si aghesmuiri de masini luxoase, la pomenirea eroilor Revolutiei. Se accesorizeaza cu cruci facute in graba si cu un “Tatal nostru” spus pe jumatate, ca trebuie sa raspunzi la mobil. Scuze, domnu parinte, e urgent.

    Fugim de ceva ca sa ajungem nicaieri. Ne vindem pamantul sa faca astia depozite si vile de neam prost pe el. Ne sunam bunicii doar de ziua lor, daca au mai prins-o. Bisericile se inmultesc, credinciosii se imputineaza, sfintii de pe pereti se gandesc serios sa aplice pentru viza de Canada .

    Fetele noastre se prostitueaza pana gasesc un italian batran si cu bani, cu care se marita. Baietii nostri fura bancomate, joaca la pokere si beau de sting pentru ca stiu de la televizor ca fetele noastre vor bani, altfel se prostitueaza pana gasesc un italian batran cu care se marita. Parintii nostri pleaca sa culeaga capsuni si sa-i spele la cur pe vestici. Iar noi facem infarct ai cancer pentru multinationalele lor, conduse de securistii nostri.

    Suna-ti bunicii, pune o samanta intr-un ghiveci si aprinde o lumanare pentru vii si pentru morti.

    Sa traiesti.

  12. asistentapentruconsumatori.ro said

    am May 19 2010 @ 12:36 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  13. vrajitorul.eu said

    am May 19 2010 @ 12:37 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  14. elena said

    am May 19 2010 @ 1:23 pm

    De 3 luni ma chinui cu sotul meu bolnav….. abia am reusit sa ajung la medicul de familie pentru o trimitere, la urgente ..peste tot si acum se trateaza la o clinica particulara ( are coxartoxa stanga, spondiloza cervicala si lombosciatica) pentru ca a muncit pe santiere din 1990 cand s-a reprofilat intr-o alta meserie ( era venit din fabrica). Dimineata si seara ( ne rugam )dupa ce vine de la medic aplicam metodele invatate de la bunici si specialisti cu calmante si unguente. Si stiti de ce??? PENTRU CA DIMINEATA PLEACA LA SERVICIU ( la particular) NU POATE SA-SI IA CONCEDIU DE ODIHNA SI NICI MEDICAL NU-I DA NIMENI. Are un post de raspundere si nu poate lipsi.Banii nu ne ajung pentru ca si eu lucrez 11 ore pe zi pentru 1000 lei.Unde e dreptatea? A muncit 30 de ani si nu are dreptul la medicamente gratuite( sau macar compensate) si nici tratament gratuit. In clinicile unde sunt gratuitati se merge doar dimineata , iar serviciul lui este pana la ora 17, de cele mai multe ori pana la ora 19. La clinicile de stat gasesti oamenii batrani care nu au bani. Atunci, ca sa mai poti trai si muncii trebuie sa te mai si tratezi, iar sotul meu face fizioterapie seara pana tarziu si e rupt de munca si oboseala. Asta ca e prea cinstit si muncitor si nu ne putem plange la nimeni. Niciodata nu a luat concediu medical.

  15. Kmon said

    am May 19 2010 @ 1:59 pm

    Sa nu ne mai plangem despre ceea ce stiam deja.
    Traim intr-un kkt de tara si din pacate nu mai putem face nimic.
    Tara asta va apartine a investitorilor straini, ce vor cauta in romania forta de munca ieftina. Totodata terenul agricol va fi inclus in planul uniunii europene, ca va trebui sa produca pentru oamenii europei.
    Ne asteapta schimbari importante, iar ca sfat schimbati-va voi, munciti mai mult, riscati mai mult, invatati mai mult, renuntati la sterotipuri si mentalitati comuniste si veti vedea rezultate in tot ceea ce faceti, daca veti astepta sa va dea cineva ceva, veti primi prea putin, exact asta se intampla in zilele noastra.
    Nu stiu daca stiti dar din Romania s-au relocat fabrici care erau pe profit si ar fi ramas pe profit, s-au relocat din cauza nesimtirii guvernantilor, care incet si pe nesimtite au marit taxele (contributii la cas 3% si fond de garantare a crentelor 0.25%) – o tiganeala ordinara. Veti spune ca nu asta e cauza, dar e una importanta.

    Exact ca in viata, cum iti asterni asa dormi, la fel e si cu afacerile. Si o sa mai plece multi si-atunci de unde bani la buget ? de unde ?
    raspuns: de la aia care mai au … bravo natiune

  16. AlbuSibiu said

    am May 19 2010 @ 2:04 pm

    N-am reusit sa citesc mai mult decat lead-ul articolului si am izbucnit in ras. Care scenariu din ‘90? Care Piata Universitatii? Intregul articol e o JIGNIRE adusa gandului, al judecatii rationale. Daca chiar vreti o asemanare va dau una: poate ca grevele continue ce vor urma vor ocupa intr-adevar din nou Piata Universitatii. Asadar, cine se va regasi atunci in ipostaza lui Ilici?

    O ultima intrebare adusa celor care vor sa gandeasca. De cand e Boc premier? De ce nu s-au facut toate aceste masuri PANA acum? Nu suntem in situatia Greciei dar cu siguranta suntem in situatia Argentinei din 2000. Sa vedem totusi daca avem sangele si curajul lor….

  17. MAI said

    am May 19 2010 @ 2:11 pm

    @ AlbuSibiu

    amice, stai calm
    atat iti spun si spun tuturor care viseaza la mitinguri, demonstratii, Argentina, Grecia
    cand o sa puna mascatii si jandarmii bataia pe voi si o sa bata la voi ca la tambal o sa bagati mintile in cap , revolutionarilor…
    pune-ti mana la munca altfel pregatiti-va sa vedeti daca stiti ce inseamna sa fi batut si bagat la puscarie bravilor ..
    daca insa ai “sange” , ma vei injura si crezi ca o sa continui tu si altii , o sa ocupi piata Universitatii fi pregatit sa vezi ce se intampla cand incalci ordinea publica si siguranta nationala

  18. Maria Vasile said

    am May 19 2010 @ 2:12 pm

    Domnule Urban,
    s-ar putea sa aveti dreptate in unele privinte, dar salariile bugetarilor sunt calculate in baza unor legi, bugetarul nu si-a votat singur legile. De ce nu recunoastem deschis ca actuala clasa politica(cu foarte putine exceptii) este un fiasco total din multe puncte de vedere? Ne ascudem dupa deget ca intotdeauna, motiv pentru care suntem in situatia data, de cersetori ai Europei.

  19. Constantin said

    am May 19 2010 @ 3:28 pm

    Huh, cum adica pensionarii nu au cotizat la sistemul de pensii?

    Domnu Urban… lasa gargara, si spune aici pe blog… cu cate autoritati locale are contract societatea Urban si Asociatii?

  20. AlbuSibiu said

    am May 19 2010 @ 3:38 pm

    @MAI, multumesc fiindca tocmai ai demonstrat cine sunt “minerii”.

  21. Leo said

    am May 19 2010 @ 4:26 pm

    Mult zgomot si panica in zadar!
    Prin faptul ca noi ne agitam pe-aici batand campii haotic, nu facem NIMIC CONSTRUCTIV!
    Cu atitudinea umila si servila afisata atat de usor de multi dintre semenii nostri, ce se lasa manati ca vitele catre niste „greve” FALSE, al caror scenariu si, mai ales, SCOP, a fost de mult batut in cuie si nue nicidecum in favoarea lor (dar in al caror scop fals, sarmanii de ei, chiar cred!), nu facem NIMIC CONSTRUCTIV!
    Prin faptul ca multi de pe langa noi refuza sa lase in urma „romanismul” care ne face sa fim PENIBILI PANA LA DUMNEZEU, pentru ca nu avem nici macar DECENTA DE A NE MANIFESTA CIVILIZAT SI CREDIBIL, DACA TOT SUNTEM MANATI LA GREVA, si ne dam in stamba cu dansuri, fluiere si chicote penibile, de parca greva ar fi un balci de vite, nu o manifestare a nemultumirilor REALE, nu facem NIMIC CONSTRUCTIV!
    Singurii care profita de pe urma acestor atitudini pe care ni le manifestam GRATUIT, SUNT INTOTDEAUNA ACEIASI: sunt CEI CARE AU PREFERAT SI PREFERA HAOSUL PE CARE NOI II AJUTAM CU SUCCES SA-L INTRETINA SI CARE AU PROFITAT DIN PLIN DE TOATE BENEFICIILE ACESTUI HAOS, tocmai pentru ca romanul fiind amarat si exclusiv preocupat de grija nevoilor „basic”, nu mai acorda atentie la ceea ce se petrece in jur si se repede fara sa mai gandeasca la orice scama ce i se promite sau i se da GRATUIT, cu mare fast.
    Poate daca cei din jurul nostru, ar incerca SA GANDEASCA DE DOUA ORI INAINTE DE A TAIA O DATA, AM PUTEA SA EMITEM MAI MULTE PRETENTII CA NATIE.
    Si, daca privim ingroziti cum nu se intampla nimic bun in jur de 20 de ani, dar SI NOI SUNTEM CEI AFLATI IN FAULT, de ce nu incercam sa promovam ATITUDINI (fie si mcar cu titlu de reclama) in randurile celor care nu s-au gandit nici o data la MODUL CUM SE REPREZINTA PE SINE, pentru a-i ajuta sa deschida ochii asupra PROPRIEI PERSOANE si sa inteleaga ca PENTRU A AVEA CASTIG DE CAUZA IN ACEASTA TARA IN CARE NE INCAPATANAM SA LOCUIM IMPREUNA, dar in care am ajuns sa fim sufocati de inconstienti si de actiunile lor, TREBUIE SA NE SCUTURAM DE TOATE APUCATURILE SERVILE SI UMILE, care nu le-au adus castig de cauza in atatia ani si SA NE MASURAM ATENT ORICE GEST, IN ORICE POSTURA, sa invatam ca atunci cand e cazul sa ne spunem punctul de vedere, TREBUIE S-O FACEM CU DECENTA, FARA A FI RIDICOLI SI LIPSITI DE SUBSTANTA.
    Atat de putin ar costa o asemenea promovare, dar ar aduce atat de multe beneficii, nu numai in relatia cu cei care ne-au calcat in picioare si au furat viitorul acestei natii, ci si in relatiile dintre noi, ba chiar ne-ar ajuta sa ne simtim mai bine si noi, in pielea noastra…
    UNDE AR TREBUI SA URLAM ASTA PENTRU A FI AUZITI?

  22. Leo said

    am May 19 2010 @ 4:50 pm

    Aaaa, si sa nu omitem un element decisiv: TIMPUL! Ar fi cazul sa ne grabim, daca dorim sa mai recuperam ceva din ce ni s-a furat, pentru ca VIN DIN URMA PUTERNIC ODRASLELE CELOR CARE NE-AU FURAT NOUA LINISTEA SI TARA. Si sa nu ne imbatam cu apa rece, gandindu-ne ca vor fi altfel decat cei care le-au asigurat traiul lipsit de griji. Ei vor fi calaii copiilor nostri si vor desavarsi ceea ce grijulii lor parinti si mentori au inceput…
    E cam tarziu pentru a RECUPERA TOATE DREPTURILE CE NE-AU FOST FURATE printr-o legislatie foarte atent ticluita in 20 de ani. Nu credeti?

  23. Popescu said

    am May 19 2010 @ 5:00 pm

    Sa zicem ca esti un idiot.
    Si sa zicem ca esti membru al parlamentului. Dar asta inseamna deja ca ma repet.
    (Mark Twain)

    Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stand intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
    (Winston Churchill)

    Un liberal este cineva care se simte indatorat fata de aproapele sau, care datorie este de acord sa o plateasca din banii tai.
    (Gordon Liddy)

    Democratia trebuie sa insemne mult mai mult, decat doi lupi si o oaie care voteaza ce sa manince la cina.
    (James Bovard)

    Ajutorul extern trebuie inteles ca un transfer de bani de la oamenii saraci din tarile bogate catre oamenii bogati din tarile sarace.
    (Douglas Casey)

    Guvernul este o mare inventie, prin care toata lumea se chinuie sa traiasca pe cheltuiala altora.
    (Frederic Bastiat)

    Daca tu crezi ca sistemul de sanatate este scump acum, stai sa vezi cat va costa cand o sa fie gratuit!
    (P.J. O’Rourke)

    In general, arta de a guverna consta in capacitatea de a lua cat mai multi bani de la o parte de cetateni, pentru a o da altora.
    (Voltaire)

    Nici o viata, libertate sau proprietate nu este in siguranta, atata timp cat aparatul legislativ este in sesiune.
    (Mark Twain (1866))

    Sa vorbesti este ieftin, in afara de atunci cand o face parlamentul.
    (Necunoscut)

    Raul inerent al capitalismului este impartirea neechitabila a bogatiilor.
    Bunul inerent al socialismului este impartirea echitabila a saraciei.
    (Winston Churchill)

    De ce are nevoie tara asta: mai multi politicieni fara loc de munca.
    (Edward Langley)

    Un guvern suficient de mare, incat sa-ti dea tot ce ai nevoie, este suficient de puternic sa-ti ia tot ce posezi.
    (Thomas Jefferson)

  24. Popescu said

    am May 19 2010 @ 5:08 pm

    Puteti forma un studiu de caz domnule Urban.
    Este oarecum de neinteles modul in care va agitati pentru cei ce vor constitui, din ce in ce mai multi, obiectul firmelor dvs.

  25. apocas said

    am May 19 2010 @ 5:12 pm

    pentru istorie si pt cei care zic ca au fost in piata universitatii,
    sloganele “Noi muncim nu gandim” si “Moarte intelectualilor”. era de la ai locului, de la baietii de la IMGB, (presupun ca multi di ei sunt pe acest blog, dar reciclati),
    ei au venit si cu “imgb face ordine”si asta cu o zi inaitea securistilor din valea jiului (ca doar nu mineri fura)

  26. apocas said

    am May 19 2010 @ 5:21 pm

    am facut o lista de (ramane deschisa) privati nu prea cusher:

    un inceput de lista cu profesiuni, de la privati, care spaguiesc, tepuiesc etc :
    -taximetristul (isi tepuieste patronul), gunoierul (ca te uita daca nu esti …atent), coafeza,cititoarea de contor, instalatorul de orice fel,de aer conditionat sau centrala termica sau, sau…(ca iti mai scurteaza devizul daca ii dai si lui ceva), kinoterapeutul (asta e deja cu studii), depanatorul de la service, orice service …. si lista ramane deschisa dar si,
    avocatul( ca doar nu ii platim cat declara la barou sau la fisc), medicul cu cabinet (care nu da factura), evaluatorul de la asigurari(“ohoho”), controlorii de la iscir sau alti subcontarctori(care confirma ca totul e ok)- privati si….dar si profii de la universitatile particulare~!
    -firma de autostarzi (care da ciubuc dar nu ca sa iasa in pierdere ci ca sa umfle devizul) si in categoria asta cate firme mai raman curate?
    dar si cei care , angajati fiind, manevreaza aceste falsuri si manarii contabile,
    si acum cine ridica piatra?
    nu mai e o romanie cu 3 sferturi curati si restul bugetari!

  27. cineva said

    am May 19 2010 @ 7:31 pm

    “Iar noi facem infarct si cancer pentru multinationalele lor, conduse de securistii nostri.”

    Asta mi-a placut de mi-a ajuns la inima! :) Nota 10++!

  28. bodo said

    am May 20 2010 @ 10:04 am

    CE GRETZOS ESTI DOMNULE URBAN!

    Daca acei bugetari umili ar fi invatat ceva mai mult, cum spuneai tu mai sus in articol, ar fi prins un post la PATRON, cu leafa de 7-8-9 sute de roni plus BICIUL PE SPINARE si fara pauza pt pisare!

    Cu asta s-au ales multi care s-au angajat in mediul privat. Sunt legati de GLIE, cum se spune! La patron nu poti sa misti in front si nici nu poti deschide gura ca vrei sa faci sindicat, ca si esti dat afara IMEDIAT! Si asta datorita legislatiei POSTCOMUNISTE de la noi din tara! Ca inca din anii ‘90 era asa. Si chiar in anii de varf 2008, cand se spunea ca economia DUDUE, nu erau mari salariile la PATRON. Majoritatea tot 6-700 de roni aveau. Putine depaseau 900 de RONI. Daramite acum!

    Asa, ca singura lor vina a BUGETARILOR e aceea ca au programat mitingul intr-o zi lucratoare in loc sa il puna in week-end.
    In rest au avut dreptate.

    Voi SCARBELOR, care ii injurati pe BUGETARI SI PE PENSIONARI, credeti ca toti bugetarii au leafa de zeci de milione supti de la sanul bugetului patriei. DAR NU E ASA! Majoritatea dintre ei au salarii foarte mici, de mizerie. In special PROFESORII si MEDICII, BIBLIOTECARII si MUZEOGRAFII AU SALARII DE JENA! AU salarii foarte mici – in jur de 900 de roni – o bataie de joc in tara asta!

    Si dupa ce ca salariile in tara asta sunt de toata jena, cele mai mici din Europa, iar preturile CARBURANTILOR, a ENERGIEI, a HRANEI ZILNICE sunt la preturi de OCCIDENT, vreti acum sa le taiati inca o data cu 25%. Sa va fie RUSINE, PORCILOR! Vreti sa ingropati de vii poporul acesta. NENOROCICILOR!

    DEMISIA!

    JOS GUVERNUL – sa vina altii mai competenti!

    JOS BASESCU – asa s-a strigat vreo 10 ani de zile(JOS ILIESCU, dar nu a avut succes pentru ca unii dintre voi l-ati reales in 2000). Asa o sa faceti si acum. Or sa il tineti in brate pe DEZBINATORUL SEF AL NATIUNII. Vedeti cum dezbina BUGETARII de PRIVATIZATI? Pai ii CIURUIE pe toti, pe rand. Primii au fost privatii, ca i-a pus pe liber cu FORFETARUL, iar acum ii ciuruie pe BUGETARI cu 25%? Dar pe el cine il va ciuruii?

    VAI, CUM POTI SA MINTI IN ASA HAL DOMNULE URBAN? – CUM IN 1990 IN SPATELE MANIFESTATIILOR STUDENTESTI, A MISCARII “PIATZA UNIVERSITATII” A STAT TOT PSD-ul? Pai pe vremea accea se numea FSN. Si doar ne aducem aminte, ca nu avem amnezie, ca tembeliziunea FSN-ista ne spunea mereu ca in spatele demontrantilor din PIATA UNIVERSITATII stau PNL-ul si PNTCD-ul. Cei ca RATIU, CAMPEANU, REGELE MIHAI, LEGIONARII etc! SI ca minerii au venit impinsi si ei de acestia! MINCIUNA!!!!

    MINCIUNA!!!!

    MINCIUNA!!!!

    Si acum aveti TUPEUL sa spuneti ca oamenii au iestit in strada fiind impinsi de PSD. Pai nu voi CRIMINALILOR, le-ati TAIAT leafa si asa mica, cu 25%. Le taiati salariile de subzistenta alea de 700 de roni cu inca 25%. Pensiile la fel le taiati cu 15%. Si aveti tupeul sa nu reactionam! Sa nu iesim in strada? Ba, cum sa nu iesim. Iesim pana in panzele albe, ca nu mai avem nimic de pierdut. Am pierdut deja 25% – UN SFERT din venit. Asa ca mai bine OMORATINE, IMPUSCATINE, datine o STRICNINA, daca va suntem noi asa o povara pentru voi!

  29. luceafar1975 said

    am May 20 2010 @ 1:15 pm

    …are dreptate “bodo said”…guvernul asta idoit si parsiv care a furat din plin 4 ani si se pare ca “isi doreste sa mai fure inca 4″, nu face altceva decat sa incerce sa ii dezbine pe romani impartindu-i in bugetari si privati si aruncand cu noroi cand in unii cand in ceilalti si asmutindu-i unii asupra altora in incercarea disperata de a ramane la conducere cu orice pret…problema este ca sunt foarte multi “botanisti” sustinatori ai acestui guvern de rahat care pun botul la vrajeala asta ieftina si sunt in stare sa sara la gatul confratilor lor care au curajul sa iasa in strada si sa isi ceara drepturile si mai mult decat atat sunt considerati comunisti, psd-isti cei care vor sa traiasca cat de cat onest in aceasta tara…dar va intreb eu care este legatura, cumva in dictionar la explicatia cuvintelor comunist, psd-ist se da ca explicatie actiunea unor oameni care isi cer dreptul la viata onesta, cinstita, la drepturile salariale, la dreptul de a-i creste copii in conditii umane si de a avea cu ce sa ii creasca sau cumva sunt comunisti acei pensionari care isi cer dreptul la viata atata cat le-a mai ramas….NU CRED!CRED IN SCHIMB ALTCEVA!!! CA CEI CARE FAC ASEMENEA AFIRMATII SUNT NISTE RETARDATI INCURABILI CARE SUNT DE ACORD CU FURTUL SI MAGARIILE DIN ACEASTA TARA SI ASTA TOCMAI PTR CA FAC SI EI PARTE DIN CLOACA ASTA!!!SUNT ACEI MIZERABILI CARE SUB OBLADUIREA ACESTUI GUVERN ISI SPALA BANI, AFACERI DUBIOASE CU PROFITURI ENORME SI ACESTIA SUNT PESTE TOT…ATAT IN SECTORUL PRIVAT CAT SI CEL BUGETAR!!!

  30. @apocas said

    am May 21 2010 @ 10:56 am

    vezi bre ca ti-ai tastat gresit numele, s-ul de la sfarsit trebuia sa-l pui la inceput!

  31. alina said

    am June 9 2010 @ 9:43 am

    PRIVATUL are toata stima din partea mea si asta o spune un bugetar, dar va intreb si eu daca v-ar conveni niste servicii sociale sau cum or fi ele, de stat privatizate, adica sa platiti pentru orice, nu ca nu ati face-o deja, dar totusi; am lucrat si la privat si stiu cum este (pentru mine a fost bine, pentru altii bataie de joc: jigniri, nerespectarea programului de munca, a remuneratiei si altele); recunosc ca in institutia unde muncesc s-au facut angajari peste angajari in ultimii ani si ca acum suntem platiti din luna ianuarie 2010 cu 70% din salariu si ca acest lucru nu imi convine, dar am cautat si la privat un loc de munca si nu am gasit, asa ca…
    Poate ca externalizarea serviciilor statului ar fi o idee buna (adica privatizarea) mai ales a CFR, transport in comun auto, apa, si altele, [poate chiar si asistenta sociala, desi nu vad cum! Va dati seama cat ar costa un bilet de tren, sau de troleu?!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean