Ce masuri anti-criza propune un student
---------- Forwarded message ----------
From: Emil Calinescu
Date: 2010/5/7
Subject: Masuri de criza!
To: drp@gov.ro, iulian.urban@gmail.com
http://emilstudentulminune.wordpress.com/2010/05/07/guvernul-boc-ia-masuri-unde-vom-ajunge/
Desi speram si vroiam sa nu scriu acest post, situatia o cere. Stiu ca parerea mea nu inseamna nimic, dar imi fac datoria. Si io si toti ceilalalti macar atat ar trebui sa facem.
Pentru cine doreste sa vada exact masurile, sa intre AICI .
Acum cateva propuneri/intrebari/ comentarii:
1. Daca tot se iau aceste masuri, sa se inceapa cu politicienii. As vrea sa vad cum parlamentarii voteaza miscsorarea salariilor proprii macar cu 25%. Sa dea un exemplu.
2. Guvernul, pana la a face curatenie in alte domenii, ar trebui sa faca curatenie in propria ograda. Si are de unde incepe!
3. Prima masura: reducerea secretarilor de stat! Fiecare secretar de stat are o armata de consilieri. EU zic ca sindicatele nu ar iesi in strada daca din fiecare minister ar zbura vro 2-3 secretari de stat.
4. Reducerea nr agentiilor. Dar nu sa le reducem comasandu-le, de fapt ramanand tot atatia angajati. Le desfiintam, dam afara oamenii, tacam complet! Asa devine si guvernul mai credibil !
5. Stie cineva ce cheltuieli sunt cu intretinerea casei poporului?ENORME! Iar acolo majoritatea incaperilor sunt GOALE! S-a gandit cineva sa mute GUVERNUL in Casa poporului(parlamentul are unde sa stea). GUVERNUL INSEAMNA TOATE MINISTERELE! Daca s-ar intampla asa, un ministru n-ar mai trebui sa faca naveta minister-guvern-parlament zilnic…reducem astfel si cheltuielile cu benzina!
6. Stie cineva ca parlamentarii pot merge GRATIS cu trenul? Probabil si ministrii, aici nu-s sigur. Pai daca pot merge gratis, de ce statul le deconteaza benzina??IA TAIATI TOATE DECONTARILE PE BENZINA! CU masina circuli doar in bucuresti! Ca sa te duci in colegiul tau, la TIMISOARA ori IASI, du-te cu trenul! Astfel, faci economie de benzina, si masina se si uzeaza mai putin…deci cumperi mai rar masini !
7. Daca vor sa taie pensiile, parlamentarii ar trebui sa taie intai pensiile lor! Stie cineva ce pensie are un parlamentar dupa ce nu mai e in functie?
8. Pensiile pot fi taiate simplu: CINE ARE PENSIE PESTE 2.000 DE LEI, IMPOZIT! Si gata, nu taiem pensia, pur si simplu INCASAM MAI MULTI BANI LA BUGET DIN IMPOZITE! Aaa…aici e vorba de impozitu ala progresiv…simplu!
9. Logica la pensii e simpla: oricat de mare om ai fi fost, ce draq faci cu o pensie de peste 30 de milioane?Ai 10 burti?Cate medicamente sa intre in tine???
10. Da, daca vrei pensie mare, plateste pensie privata! Daca vrei pensie de la stat, aia maxim 1.000 de euro sa zicem! Si rezolvam!
11. E INUMAN sa scadem pensia de 5milioane! Oricum e mica, ce facem acu, o scadem…pana la cat??
12. Emil Boc vorbea de CUMUL DE LEAFA LA STAT. Dar faptul ca un ministru e si parlamentar nu e cumul??De ce nu am auzit vrun ministru spunand RENUNT LA LEAFA DE PARLAMENTAR?
13. Dar faptul ca atatia si atatia parlamentari sunt si PROFESORI UNIVERSITARI! Ei de ce incaseaza leafa si de la universitatea unde sunt? De ce nu dau exemplu noua tuturor, si sa renunte la una din lefuri??
14. Daca toate astea s-ar intampla, va asigur io ca NU AR IESI NIMENI IN STRADA! Da, ar trebui sa ne sacrificam cu totii: politicieni, oameni simpli, oameni de afaceri … Dar asa…de ce doar unii?De ce din sistemul bugetar scadeti tot lefurile mici??De ale mari de ce nu vreti sa va atingeti?
15. Apropo, pe criza asta, stie cineva cate institutii de stat ANGAJEAZA OAMENI? Va zic eu: MULTE! Si atunci?
16. De ex, tu ca guvern, nu ar trebui sa vezi si ce cheltuieli fac primariile? De ex, tu dai ordin sa se taie subventiile la caldura…dar de ce sa tai subventiile LA TOTI, cand mai bine vezi cum se duc banii? NU e mai simplu??Iar a taia subventiile TOTAL la caldura, fara sa te uiti la veniturile fiecaruia, e INUMAN! STITI CATI OAMENI VOR MURI DE FRIG? ENORM!
17. Guvernul Boc ar trebui sa spuna si cum se scurg banii in diverse domenii. Cum de in unele scoli tavanu sta sa cada, dar au termopane. Cum de in TOT BUCURESTIUL vad scoli, licee, facultati CU TERMOPANE. Da, banii din invatamant AICI S-AU DUS! Iar acum nu mai sunt bani de salarii! FELICITARI !
18. In invatamantul superior NU SUNT BANI DE SALARII, dar invatamantul privat PROSPERA!! Unde se duc banii din invatamantul de stat?? Nu ar trebui trasi la raspundere niste neni, multi sau putini, care au administrat niste institutii ale statului.
19. Am vazut acu cateva zile, tot pe acest blog, cum INS-UL ANGAJEAZA OAMENI…ca sa ce? SA NUMERE SOMERII ! Cand spuneti sa reduceti salariile, incepeti cu cei care nu muncesc! LASATI PROFESORII, LASATI MEDICII! Ei muncesc! Daca sunt 6 ore de predat, trebuie sa le predea cineva! Daca dai afara un profesor, trebuie sa-i platesti pe ceilalti sa le predea! AI REZOLVAT CEVA??Va zic io: NIMIC!!
20. SI o constatare: degeaba aplauda cei din mediul privat aceste masuri. Daca de ex e vorba de un hypermarket, acela va plati pretul mai mult ca oricine! Credeti ca in cora sunt clienti doar cei care lucreaza la multinationala??Tani geta, femeie de servici la scoala X, credeti ca nu cumpara si ea din cora???EU ZIC CA DA! Asa ca pana sa va bucurati ca moare capra vecinului, ar trebui sa fiti mai circumspecti. Macar respectati IN LINISTE pe cei afectati! Cand vad ce fericiti sunt unii dupa astfel de masuri imi vine nebunia…SA MOARA CAPRA VECINULUI…
21. In 2000 situatia era mai buna ca acum. Politic, pntcd-ul a iesit din viata politica. Intrebare: cu ce scor va iesi PDL din aceasta criza?Dar UNPR-ul?? UDMR-ul va fi cel mai putin afectat…
22. Si alta intrebare: pe cat facem pariu ca PRM-ul revine in 2012(sau mai devreme) TRIUMFAL in Parlament??
23. In final, o problema: daca dam acu afara, dam afara, scadem lefuri…io intreb: CEI CARE TERMINA ACU FACULTATEA UNDE DRAQ SE ANGAJEAZA??ADICA ne intrebam cum SA DAM AFARA! Da cum sa facem alte locuri de munca nu???Ciudat, nu??Hai privatilor, faceti si voi ceva! Si nu doar mall-uri, metro si cora! Poate vrem sa vedem prin oras si altceva afara de magazine(apropo, in aproape toate mall-urile se afla aceleasi magazine…care e logica sa faci 10 mall-uri, daca inauntru sunt cam aceleasi magazine???).
Salutari minunate tuturor! (ideal ar fi ca acest mesaj sa fie vazut si de cei care au cu adevarat ceva de spus!
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Buduru said
am May 7 2010 @ 2:12 pm
D’apai, n-ar strica sa deschizi o carticica, d’aia in care-ai sa gasesti o amarata de teorie (veche de cand lumea), care spune ca atractia comerciala e direct proportionala cu marimea centrului comercial si invers proportionala cu patratul distantei pana la respectivul centru.
Acum te-ai luminat cu privire la numarul magazinelor si specificul acestora? E cat se poate de simplu: batalia pe cote de piata!
Ce fac privatii?
Pai, sa zicem ca guvernu’ e Lucian Bute!
Privatii fac ce-a facut Edison Miranda!
frmarian said
am May 7 2010 @ 2:42 pm
Ar mai fi ceva de adaugat , hai sa cumparam produsele care se fabrica in romania sai fortam sa se extinda sa faca fata la comenzi si sa angajeze personal. Dupa cum va spus si Isarescu mai de mult cumparati cat mai putin din import dor strict necesar nu orice prostie.
radu andrei said
am May 7 2010 @ 5:04 pm
@frmarian : bine gandit !
e un grup pe facebook Eu cumpar produse romanesti! http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=419582079487&ref=ts
haideti sa promovam aceasta idee!!!
cineva said
am May 7 2010 @ 6:37 pm
De taiat macaroana la bancile straine nu zice nimeni ? Vrei crestere economica tre sa-ti tii banii prin buzunare nu sa bata vantul prin ei …
ALEXANDRU EUGENIA said
am May 7 2010 @ 7:09 pm
@Emil Calinescu
Eu fac parte din categoria celor care nu au ceva adevarat de spus.
Articolul tau mi-a reamintit o idee mai veche,de fapt o propunere pe care am lansat-o si altor tineri.
Iti ofer toata finantarea de care ai nevoie pentru a crea locuri de munca pentru voi,absolventii de facultate.
Accepti oferta mea?
cineva said
am May 7 2010 @ 8:07 pm
Pai absolventul se duce racheta spre multinationale doamna. Si poate are intr-un fel dreptate stiind si vazand toate cate se intampla cu “patronul” roman. E vorba de bani dincolo de toate dar mai e si respectul fata de om, conditii de munca, de stress etc.
SA LUAM CU TOTII AMINTE LA CE SPUNE ILIA PAPAGEORGIADIS, UN GREC STABILIT IN TARA NOASTRA... said
am May 7 2010 @ 9:30 pm
SA LUAM CU TOTII AMINTE LA CE SPUNE ILIA PAPAGEORGIADIS, UN GREC STABILIT IN TARA NOASTRA…
MI SE PARE O ANALIZA ECONOMICA ADEVARATA, PERTINENTA, NU STEREOTIPIILE CE NI SE SERVESC PE POSTURILE TV DE POLITICIENI INTERESATI DE LA TOATE PARTIDELE:
“Cand va lua sfarsit criza?”
27 APRILIE 2010
Pe parcursul anilor 2005 – 2007 eram optimist in legatura cu viitorul Romaniei, considerand-o aproape un loc “ideal” de a investi. In 2007 (in interviul acordat pentru “Curierul National” din 23 Noiembrie) am afirmat pentru prima data ca o parte din preturile proprietatilor imobiliare vor scadea pe parcursul anului 2008 (si aproape toti au ras). Astazi v-am explicat toate problemele care ne inconjoara.
Dar sunt prea multi cei care ma intreaba: “Bine Ilia, inteleg ce vrei sa spui si poate ca as putea sa fiu si de acord cu tine. Suntem cine suntem si nu ne vom schima prea curand. Astfel, luand in considerare toate aceste observatii pe care le faci, toate greselile pe care le vezi aici, cand prevezi ca economia romaneasca si piata imobiliara vor iesi din criza?”
Multi dintre factorii implicati sunt incerti
Nu este usor sa raspunzi la o astfel de intrebare. Problemele sunt foarte complicate, incertitudinea din economia mondiala creste de la o zi la alta si se pare ca va mai dura o vreme pana cand intreaga situatie se va stabiliza. Dar “romanii sunt extrem de nerabdatori sa scape de criza” asa cum se vehiculeaza in presa zilnic si cum sustin si oamenii. Astfel ca voi incerca sa abordez subiectul cu grija (si foarte realist) si sa dau un raspuns foarte aproape de adevar, asa cum il percep eu. Dar retineti ca mai sunt si multi factori imprevizibili. Spre exemplu, daca economia romaneasca incepe sa se puna in miscare si toti proprietarii isi dubleaza preturile, piata va intra din nou in blocaj iar economia isi va pierde “locomotiva”, segmentul constructiilor si cel imobiliar.
“Atingerea celui mai de jos nivel” inseamna si ” iesirea din criza”?
In luna octombrie 2008 (in timpul conferintei de la EXPO REAL, Munchen, Germania) am afirmat ca vom atinge cel mai de jos nivel in piata imobiliara in prima jumatate a anului 2010. Se pare ca asa va fi. Dar atingerea celui mai de jos nivel nu inseamna si ca vom iesi din criza. Dimpotriva, exista intotdeauna mari sanse ca o economie (si o tara) sa intre in blocaj acolo si sa intre intr-o “spirala letala” (asa cum George Soros a descris pericolele economiei grecesti). Asa ca haideti sa analizam impreuna cele trei scenarii posibile care pot avea loc aici in Romania: cel optimist, cel pesimist si cel “mai realist” (despre care eu cred ca are cea mai mare probabilitate sa se intample).
Scenariul optimist in cazul Romaniei:
Iesirea din criza: ultimul trimestru al anului 2010 – primul trimestru al anului 2011
Potentiale vesti bune (la nivel mondial):
* SUA va iesi definitiv din criza iar primele semne reale vor fi urmate de o crestere sustenabila puternica.
* Germania, Franta si Anglia vor reveni la o crestere pozitiva incepand cu al 3-lea trimestru al anului 2010. Economiile lor vor evita turbulentele si vor fi in curand urmate de Spania si Italia.
* Blocajul din sectorul bancar va fi inlocuit de o expansiune minora controlata.
* Moneda Euro va ramane puternica, atragand noi investitori (care astazi au optat pentru Dolar, considerand-o o moneda mai puternica si mai “lichida”). Zona Euro va redeveni o zona sigura pentru investitori.
* Grecia isi va rezolva problemele elementare si stabilitatea sa viitoare va contribui de asemenea la refacerea catorva tari europene.
* Pretul petrolului nu va atinge cotele din 2008, ramanand sub 80 – 90 de dolari/ baril.
Potentiale vesti bune (in ceea ce priveste Romania):
* Tara va profita de povestea revenirii la nivel european si exporturile romanesti vor creste.
* Nivelul Investitiilor Straine Directe va creste pe parcursul lunilor urmatoare.
* Romania va incepe sa absoarba Fonduri Europene, acoperind lipsa absorbtiei din perioada 2007 – 2009.
* Bugetul fiscal isi va atinge tinta.
* Ron se va devaloriza usor, ajutand Romania sa devina mai competitiva (stiu ca nu suna placut, dar un Ron puternic inseamna ca tara va trebui sa isi creasca nivelul de productivitate si acest lucru nu este usor de indeplinit intr-un viitor foarte apropiat). Ati vazut ce s-a intamplat in cazul Greciei, care nu are o moneda care sa se devalorizeze…)
* Bancile romanesti vor incepe sa acorde imprumuturi pana la sfarsitul anului 2010.
* Guvernul va reusi sa demareze mai multe proiecte pe parcursul lunilor urmatoare. Aceste aproiecte sunt blocate de ani de zile (din mai multe motive).
* Investitiile in energia alternativa vor deveni sustenabile, mai multe miliarde de Euro urmand astazi sa fie investite, creand un nou domeniu de activitate pentru zeci de mii de oameni.
Scenariul optimist. Pasii spre recuperare:
* Economiile europene vor incepe sa isi revina pe parcursul urmatoarelor luni.
* Romania le va urma, incepand cu cel de-al 4-lea trimestru al anului 2010.
* Bancile isi vor redeschide portile fata de cei care doresc sa ia imprumuturi cam in aceeasi perioada.
* Economia romaneasa se va “dezgheta” pe parcursul ultimilor luni ale anului si va incepe anul 2011 de pe o pozitie semnificativ mai puternica decat cea pe care se afla astazi.
* Piata imobiliara isi va reveni imediat iar preturile vor reincepe sa creasca, incepand cu lunile Noiembrie – Decembrie 2010 si mai ales pe parcursul lui 2011.
* Piata constructiilor se va redeschide, mii de noi locuri de munca vor fi create si economia reala va incepe sa se puna si ea in miscare.
Scenariul pesimist si “cel mai realist” pentru piata romaneasca
Scenariul pesimist in cazul Romaniei:
Iesirea din criza: a doua jumatate a anului 2012 – prima jumatate a anului 2013
Potentiale vesti proaste (la nivel mondial):
* Tarile europene nu vor iesi prea curand din criza in care se afla.
* Alegerile din Marea Britanie vor avea ca rezultat un Guvern instabil iar tara va trebui sa se confrunte cu probleme majore.
* Cancelarul Merkel va fi marotra caderii propriului Guvern si instabilitatea politica va tine Germania pe un trend economic negativ pentru o perioada indelungata.
* Criza “greceasca” va fi inlocuita de cea “portugheza”, “spaniola”, “italiana”, “englezeasca”etc.
* Tarile baltice (precum Letonia) nu vor reusi sa isi indeplineasca obligatiile, provocand noi probleme si pierderi bancilor. Cea mai rea versiune a “efectului de revarsare”
* Bula imobiliara chineza va exploda, cutremurand intreaga lume.
* Scandalul Goldman Sachs, falimentul mai multor banci si scumpirea dolarului (avand in vedere ca moneda Euro se va devaloriza) vor bloca recuperarea prea fragilei si indatoratei economii americane.
* Pretul petrolului va reveni la cotele atinse in 2008, peste 100 – 120 de dolari/ baril, blocand definitiv economia mondiala.
Potentiale vesti proaste (in ceea ce priveste Romania):
* Economia romaneasca exporta in principal in tarile din Zona Euro. Daca moneda Euro va cadea si mai mult, Romania va deveni mai scumpa si produsele ei vor pierde teren in in fata celor europene.
* Nivelul Investitiilor Straine Directe va continua sa scada, cauzand astfel si mai putine investitii noi si si mai putine noi locuri de munca.
* Noua instabilitate politica sau orice problema care il priveste pe Guvernatorul BNR vor avea impact imediat asupra economiei.
* Rata somajului va ajunge la 10% avand in vedere ca firmele vor evita sa faca angajari.
* Intreprinderile mici si mijlocii vor avea de suferit.
* Numarul falimetelor va continua sa creasca, provocand probleme majore in piata si dand serioase batai de cap bancilor.
* Bancile vor ramane pe o pozitie “defensiva” pentru o perioada indelungata, evitand expansiunea creditelor.
* Bancile romanesti vor trebui sa faca fata propriei realitati (bine ascunse). Creditele neperformante (acoperite de valori imobiliare care s-au depreciat) valoreaza mai multe sute de milioane (sau cateva miliarde) de Euro. Daca lucrurile vor continua asa pentru mai mult timp, aceasta bula se va sparge si va cauza un nou ciclu de probleme.
* Bankerii vor ramane sceptici in ceea ce priveste aproape toate investitiile.
* Majoritate proiectelor publice majore vor ajunge sa fie inghetate.
* Domeniul energiei alternative va fi subdezvoltat din cauza “nesigurantei”.
Scenariul pesimist. Un proces lent:
* Economiile europene vor ramane instabile pe parcursul anului 2010.
* Acestea isi vor continua suisurile si coborasurile si in prima jumatate a anului 2011, tinand cont ca se vor ivi noi provocari.
* In cea de-a doua jumatate a anului 2011 ele vor intra pe o usoara “pista de revenire”.
* Vor exploda pe parcursul anului 2012.
* Romania le va urma, incepand cu cea de-a doua jumatate a anului 2012.
* In prima jumatate a anului 2013 Romania va accelera si ea.
* Bancile nu-si vor redeschide portile pana in 2012.
* Piata imobiliara va ramane “inghetata” pentru inca alti doi ani.
Un “scenariu mai realist” in ceea ce priveste Romania:
Iesirea din criza: a doua jumatate a anului 2011 – prima jumatate a anului 2012
* Economiile europene vor reincepe sa creasca pana la sfarsitul anului 2010, sau maxim in prima jumatate a anului 2011.
* Economia romaneasca va urma trendul european cu 3 – 9 luni intarziere, dar lucrurile cu siguranta se vor imbuntati pe parcursul anului 2011.
* Ultimul trimestru al anului 2010, poate si primul din 2011, vor reprezenta cele mai dificile luni pentru poporul roman.
* Din 2011, multe companii care activeaza pe plan local isi vor vedea veniturile crescand nu datorita unei cresteri a cererii, ci datorita miilor de falimente ale concurentilor. (Acesta este intodeauna primul semn de revenire, companii care se dezvolta preluand cotele de piata ale celor care nu au rezistat).
* Bancile romanesti vor da drumul imprumuturilor doar pe parcursul anului 2011. Vor face pasi foarte atenti iar procedura va fi lenta (bancherii sustin ca au invatat din propriile greseli).
* Piata imobiliara va continua sa ramana “inactiva”, cel putin pana la sfarsitul anului 2010.
* Tentativele proprietarilor de a creste preturile fara a avea clienti vor cauza o extensie a blocajului pentru alte cateva luni.
* Piata romaneasca de imobiliare va ramane una “a cumparatorului” pentru inca cel putin 12 – 15 luni.
* Cand economia romaneasca va incepe sa creasca, piata imobiliarelor va incerca imediat sa profite de cresterea preturilor, dar din nou nu se vor gasi investitori interesati.
* Pe scurt: Situatia se va imbunatati pe parcursul lui 2011. Daca factorul principal al luarii fiecarei decizii se va baza pe logica, 2011 va fi primul “an bun” din 2007 incoace. Daca oamenii vor fi lacomi vom putea fi martorii unei cresteri semnificative numai in 2012.
* Daca la vreun moment dat romanii cresc preturile prea mult, piata se va bloca din nou, iatarziind de asemenea si evolutia economiei.
PS. 1. Eu tind sa inclin mai mult spre cel din urma scenariu, pe care il consider mult mai probabil sa aiba loc. I-as acorda 60% sanse de reusita, in vreme ce fiecarora dintre celelalte doua le-as acorda sanse de 20%.
PS. 2. Declar ca nu sunt implicat in viata politica romaneasca. Nu cunosc niciun politician si nu am prieteni sau dusmani printre acestia. Textul de mai sus reprezinta punctul meu de vedere personal, evitand orice discutii pe teme politice. Timpul va fi cel care va arata daca previziunile mele sunt sau nu corecte. Acest lucru nu inseamna ca sunt impotriva Guvernului sau ca ii ofer sprijin acestuia sau vreunei alte persoane.
Ilias Papageorgiadis
Sursa: http://www.realinromania-blog.com/
Emil Studentul Minune said
am May 7 2010 @ 10:35 pm
ALEXANDRU EUGENIA
Sunt de acord. Cum ma poti ajuta?Eu sincer as dori, si nu neaparat pt mine, ci pt toti ceilalti!
As dori cu drag ajutor, de orice fel:)
Daca doresti sa ma conctactezi, intra pe blogul meu si lasa-mi un comm. Daca lasi comm cu mailul tau real, te voi contacta
Nu doresc sa las mailul meu aici, e impotriva principiilor mele!
Salutari!
Buduru said
am May 8 2010 @ 7:05 am
Daca cifrele date publicitatii sunt reale, nu sunt de acord cu Papageorgiadis. Ceea ce spune el este valabil pentru tarile ale caror productii depaseau/depasesc consumul intern.
Zice-se ca, in Romania, ponderea exporturilor in PIB era de 25% in perioada de varf. Atunci, de ce sa depinda, intr-o proportie covarsitoare, relansarea economica de exporturi? Exporturile sunt importante, dar nu reprezinta un miracol. Consumam produse importate intr-o pondere de peste 50%. De ce nu ne putem relansa economia renuntand la acest tip de consum, asa cum se spune mai sus?
Astea ar fi fost motive suficiente pentru ca Romania sa nu intre deloc in recesiune. Dar n-a avut guvern. Un guvern care sa stie ce are de facut. Nici astazi n-are.
Nu este suficient sa spui “Eu cumpar produse romanesti!”. S-ar putea sa n-ai de unde. E nevoie de un plan complex de masuri (despre care am discutat pe-aici de ni s-a racit gura), care sa vizeze productia, distributia, desfacerea, blocarea/restrangerea importurilor subevaluate si multe altele.
Cine sa faca treaba asta? Aici ne lovim de interesele pecuniare ale celor ce conduc tara.
Eu consum produse alimentare romanesti (cat s-or mai gasi, ca era cat p’aci sa-i invete pe tarani contabilitate), nu pentru a face bine economiei, ci pentru a-mi face bine mie. Marul romanesc e mai mar, cartoful romanesc e mai cartof, s.a.m.d.. Daca-ti cumperi capsuni din hypermarket, frumos ambalate si prezentate, etichetate “by the book”, trebuie sa-ti cumperi si-un spray specific, daca vrei sa-ti miroasa-n casa a capsuni.
Romanii pot iesi din recesiune consumand doar din productia interna. Dar nu sunt lasati sa faca asta. Nu de catre straini, ci de catre proprii guvernanti.
cineva said
am May 9 2010 @ 9:18 pm
Corect Buduru, bine tintit, economia romaneasca atat cat mai e ea e sabotata “from the inside” cu clipiri smecheresti din ochi de la cei din afara si mita frumoasa pentru sabotarea oricarei legislatii care sa fie capabila sa o puna pe picioare.
Linie cu linie, pas cu pas logica ne conduce ca ar trebui sa luam masurile lui Ceausescu. Nu ca sa facem din nou comunism ci ca sa facem capitalism de data asta.
Baciul Moldovean said
am May 9 2010 @ 10:24 pm
TVA:
9% pentru alimentele de baza;
19% pentru celelalte produsele romanesti;
25% pentru produsele de import.
Poate sa stea in cap industria UE si nu intra nimic in tara fara 25% TVA.
reduceti pretul la carburanti, sa scada preturile la alimente.
In GB combustibilii agricoli se vand la pret scazut, pentru ca sunt “marcati”. Te-au prins cu motorina marcata amenzi usturatoare.
asa au costurile scazute pe lucrari la hectar.
Bancile, prin impozite “strashnice” fortate sa scoata banii de la “ciorap”. Sa puna banul in miscare.
boc si echipa, sa isi dea demisia, ptr lipsa de credibilitate.
Csaba said
am May 9 2010 @ 10:43 pm
daca s-ar face numai 15% din ceea ce se propune mai sus, s-ar economisi de 5 ori cat va economisi Boc si Basescu din taierea a 15% din pensii de 350-500 de lei. Hai sa fim seriosi, nu acolo sunt banii. Banii sunt in pensiile de 4000-5000 de lei, in salariile de genul cumnatului lui geoana de la banca: 20.000 de euro !!! pe luna, hai sa ramana el cu 2000 de euro pe luna si economia ar fi de: 216.ooo de euro. Stiti cate pensii de 500 de lei ar trebui reduse cu 15% pentru o astfel de economie??? 11.626 de pensii calculand 1 Euro= 4 lei.
11,626 de pensionari lasati fara bani de paine, doar ca niste nesimtiti sa aibe salarii de 10 ori mai mari decat unul mai mult decat decent pentru Romania. Si in situatia asta sunt multi alti conducatori de regii de stat si institutii ce nu justifica plata a astfel de salarii.
Mai reducem si numarul parlamentarilor, ca deh, asta a decis poporul, nu ca vor doar cativa nebuni, si aici economisim din nou zeci de milioane de euro din toate privilegiile aiurea data celor ce nu vor mai prinde un scaun caldut.
Mai confiscam averile imbogatitilor de carton: zeci de exemple, nu mai trebuiesc amintite, si acolo sunt sute de milioane de euro, mai bagam un sut in cur la Petrom pentru cele 600 de milioane de euro ce nu vor sa le plateasca statului, mai punem sechestru pe companiile private ce datoreaza mai mult de 400 de mii de euro statului, sau care au restante mai vechi de 2 ani, si uite asa, apar bani nu doar ca sa nu taie pensiile de 400 -800 de lei, ci sa le mai adauge.
Numai ca, Romania nu e tara unde se va intampla asta, din pacate. Romania se va trezi numai cand nu vor mai fi oameni sa munceasca la privat, si companiile sa plece in Albani, Ucraina, Moldova, Macedonia, etc (unde mana de lucru e oricum mai ieftina)
Poate numai cand nu vor mai fi decat ei, bugetarii, in tara, sa se taxeze unul pe celalalt, si sa gire imprumuturile FMI cu locuintele proprii, POATE, nici atunci nu e sigur, ca se vor gandi si la masuri ce sa le afecteze SI LOR, bunastarea.
Csaba said
am May 9 2010 @ 10:44 pm
NOTA:
economia la salariul cumnatului lui geoana e pe 1 an.
apocas said
am May 9 2010 @ 11:43 pm
numai geoana are cumnat?
ar fi super!
Csaba said
am May 10 2010 @ 3:46 am
exact!
atotstiutorul said
am May 10 2010 @ 6:58 am
Economiile preconizate nu au nici-un rost daca cheltuirea bugetului se face cu mare risipa Daca urmarim scurgerea banilor de la bugetul centralizat(dece nu si specifc?)vom constata cheltuirea acestuia de foarte multe ori pe interese personale ale consilierilor primariilor care favorizeaza unele firme(pe bani negri)pentru tichie de margaritar pe capul cheluluiFestivaluri si chermeze pe bani publici de fapt comisioane mascate pentru organizatori,facilitati dincolo de salarii pentru functiile inalte LIPSA DE RASPUNDERE a celor care au gresit si o legislatie anacronica “democrata”care amina la nesfirsit pedepsirea vinovatilor.Si multe altele despre care se poate scrie o carte Ar fi interesant de deschis o posibilitate de sesizare a aspectelor din sistem dar si CORECTIA IMEDIATA A CAZURILOR SEMNALATE ALTFEL NE VOM DA IN CONTINUARE CU CAPUL DE PRAGUL DE SUS(adica vom ramine prosti )
sos said
am May 10 2010 @ 7:45 am
Nu va mai framantati …
E mai simplu sa tai salariile si pensiile decat achizitiile din bani publici. Clientela te spanzura daca faci asta si la urmatoarele alegeri dispari.
Concluzie: orice varianta propuneti, si sunt destule bune si foarte bune, nu se va aplica.
Scurt si clar.
Kmon said
am May 10 2010 @ 9:10 am
HAIDETI SA FACEM, HAI SA SARIM NU VREAU SA FIU PESIMIST DAR ASTEA TIN DE DOMENIUL STIINTIFICO FANTASTIC.
ROMANIA E BOLNAVA RAU
TOTUL A INCEPUT DE LA DESFIINTAREA FABRICILOR de unde au plecat o gramada de oameni sanatosi si si-au facut pensie pe caz de boala cu acordul medicilor.
S-au dat spagi si s-au facut pensii anticipate.
S-au dat spagi si s-au facut angajari la buget.
S-au dat subventii 10 salarii 30 de salarii 100 de salarii din banii nostri, bani pentru autostrazi, parcuri, iluminat, centrale electrice si nu mai zic.
Banii au plecat pe geam atunci iar acum pleaca pe alte cai.
Firmele sunt distruse iar apoi scot legi cu primul SRL. De parca de afaceri te apuci peste noapte (dar ce poti cere de la unul care a muncit toata viata la stat). Au facut subventii pentru studenti sa isi faca firma dupa care le-au dat pe tava taxa de protectie sub forma forfetarului.
Angajatii castiga tot mai putin, iar ei scot programe Prima Casa (sau poftiti de va indatorati, ca de platit avem noi grija sa nu platiti).
E foarte greu sa vezi cum urla economistii la ei, iar raspunsul lor este tacere si fac fix ca GIGA CONTRA.
Ce e inseamna asta ?
De ce nu se fac discutii constructive televizate cu oameni grei din economie, cu oameni de afaceri capabili, cu guvernatorul BNR cu sefii de banci ?
Se da vina datoriile contractate in 2007-2008 de parca atunci au condus tara extraterestrii.
Se da vina pe evaziunea fiscala dar nu se face nimic pentru a eradica acest flagel prezent la nivelul oricarei societati comerciale:
- introducerea platilor electronice obligatoriu la orice comerciant cu punct de lucru fix.
- case de marcat fiscale pentru orice comerciant (subventionate din partea statului) inclusiv celor din piete si targuri (sa fie ca si cantarele electronice oferite gratuit).
- intarirea controlului vamal
- simplificarea declaratiilor
- auditarea externa obligatorie a societatilor cu cifra de afaceri de peste 120.000 de euro sau mai mult (nu prea ma pricep aici), astfel ar benefica si bancile si statul de aceasta masura si s-ar termina smecheriile cu frmele facute pentru 2-3 ore.
In privinta achizitiilor publice, nu stiu daca stiti dar s-ar putea implementa un sistem folosit in asigurari – programul AUDATEX, ce plafoneaza preturile pentru orice piesa si prestatie auto, astfel s-ar eradica smecheria cu preturile de 5 -100 de ori mai mare decat face. Ar trebui sa se fure 10% si nu 99 % ca acum. Si n-au decat sa dea contracte preferentiale, dar sa fie la pretul corect.
Ce am scris mai sus sunt chestii deja spuse de multi dar neluate in seama, nu ramane decat sa ne rugam la Dumnezeu sa ne auda preamaritii si sa faca ceva pentru natiune
o zi buna !
apocas said
am May 10 2010 @ 9:41 am
case de marcat din banii statului? adica de la noi.
in cati ani recuperezi banii de la casa de marcat a lu tzatza floarea care inde 2 leusteni pe zi sau pe saptamana, ?
asa ar fi poate, dar daca mai zici odata a si aparut firma de dat tzepe care va furniza casele de marcat, si tot tzeapa se va numi.poate ca vor fi la nivel judetean.
Adrian said
am May 10 2010 @ 12:33 pm
Nu sunt de acord sa cumpar un produs doar pt ca e romanesc!!!
vezi marea neagra! degeaba sustii turismul romanesc pt ca romanii dc te prind te jecmanesc si te fura.
CUMPARATI CE VA PLACE indiferent ca e romanesc sau de import. Cumparati produse romanesti DOAR daca sunt mai bune (ex legume si fructe)
liviu said
am May 10 2010 @ 11:59 pm
Unde sunt acele vremuri (anii 1980) cind pe tot cuprinsul tarii (ROMANIA) erau intreprinderi care PRODUCEAU de toate din toate domeniile (CREAU BUGETUL), unde sunt specialistii adevarati apreciati de altfel pentru priceperea lor chiar de reprezentantii SISTEMULUI politic), se manifestau in deplinatatea cunostintelor lor profesionale chiar cu entuziasm, cind stirneam chiar invidia nemtilor cu care conlucram pe plan tehnic pentru punerea in functiune in intreprinderile noastre a unor utilaje produse la ei, unde aveam satisfactia lucrului bine facut cind am participat la realizarea si punerea in functiune a utilajelor pentru centrala de la Cernavoda, cind impreuna cu specialisti din tara si colaboratori straini am realizat utilaje de prelucrarea plachetelor de siliciu pentru ce era la acea vreme industria de IT a tarii, cind la acea vreme CHINEZII invatau de la noi cum se fabrica frigiderele, prin linia de fabricatie pe care am predat-o la cheie in tara lor, cind utilajul petrolier produs in tara noastra era apreciat si cotat intre primele 3 din lume, si multe si multe, multe, multe alte exemple.
Au incaput pe mina unor amatori iresponsabili care in decurs de 20 de ani au marginalizat tot ceea ce insemna profesionist in domeniu, au distrus prin rapacitatea si incompetenta lor averea ce-am avut-o, macar daca nu stiau ce sa faca cu aceasta avere cum sa o gestioneze ca sa produca plusvaloare macar ar fi trebuit s-o vinda in cistig si nu ca fiare vechi, si rind pe rind sub paravanul PRIVATIZARII prin LICHIDARE,
(citandu-l si pe d-nul Petre Roman intr-o apreciere facuta recent la un post de televiziune) au vindut totul,totul,totul. Noi specialistii si tehnicienii am fost si suntem marginalizati, noi cei care am construit tot ceea ce ei au vindut rind pe rind timp de 20 de ani.
Vine acum Uniunea Europeana si spune “daca vreti bani depuneti proiecte”, cine sa depuna aceste proiecte (cu concretizare in a crea noi intreprinderi (termenul acual fiind cel de societate comerciala) direct productive competitive), ce profesionisti sa lucreze in acestea cind intreaga masa de fosti profesionisti a fost marginalizata, iar prin neprofesare cunostintele si experienta tehnica acumulata se pierde.
Vin acesti tineri absolventi total dezorientati, cu cunostinte acumulate dispersat si incomplete, incotro s-o apuce ce sa faca, de la cine sa ia exemplu in a-si coagula si particulariza cunostintele intr-un anumit domeniu(domeniu care prin caracterul sau face parte din cel ce creaza plusvaloare si nu numai de tip social, educational, administrativ, etc.).
Alternativa ar fi multinationalele care in definitiv ce urmaresc, in afara de a-si mari profiturile cu costuri cit mai mici (forta de munca foarte ieftina si impozite catre statul roman cit mai mici.
Aici ar trebui sa intervina sclipirea de inteligenta a guvernantilor, in a crea cadrul propice de canalizarea acestui potential uman, prin institutiile sale, nu numai prin grija a se crea cit mai multe MALL-uri, doar stimuland consumul.
Mare gogorita ca in anii precedenti economia Romaniei “duduia”,cumva din impozitele si taxele colectate din activitatea productiva? NU NU NU
ci din banii imprumutati fara discernamint de catre muritorii de rind care au cumparat cu nemiluita cu rost sau fara rost tot ceea ce-si permiteau sau nu (cu sprijinul imprumuturilor bancare), parte din acesti bani constituindu-se in impozite ale comerciantilor virate la buget.
Si tot asa comentariile ar putea continua.
Provocator nu?
Jou said
am May 11 2010 @ 8:15 pm
Cateva idei ar putea fi de retinut, dar multe sunt puerile sau ilogice. In privinta scrisului, insa … esti jalnic, sarmane! Cum ai ajuns student?
Cristi said
am May 11 2010 @ 9:18 pm
@Emil Calinescu
Mediul privat real nu aplauda astfel de masuri pentru simplul fapt este foarte bine ancorat in realitate si stie ca aceste reduceri nu ne vor scoate din criza ci ne vor afunda mai adanc saracind si chinuind fara rost populatia.
Am specificat ca este vorba de mediul privat real pentru a nu-l include in aceiasi categorie cu “mediul privat de stat” care este alcatuit din “baietii destepti” care fac afaceri cu statul pe baza de pile , cunostinte si relatii si umfla preturile de N sute de ori ca doar platim noi toti ca fraierii , fiindca nu stim sa ne suparam decit atunci cind este vorba de salarii si pensii.
Aceasta masura a guvernului BOC neinsotita de alte masuri care sa deschida noi fronturi de munca plus masuri care sa impulsioneze exporturile , din punct de vedere economic vor avea acelasi efect precum frectia la picior de lemn iar din punct de vedere social putem afirma linistiti ca politicenii din Romania in frunte cu Guvernul BOC si actualul presedinte Traian Basescu au pus deja mamaliga romaneasca la foc maricel.
Ramane de vazut daca stiu sa invarteasca la mamaliga ca sa nu explodeze .
Facand comparatie intre generatia de politiceni a lui Ion Iliescu care era in 1989 la putere si generatia actuala de politicieni constat ca este o mare diferenta din punct de vedere calitativ , actualii politiceni fiind mult sub nivelul celor de atunci .
In aceste conditii , in opinia mea , atunci cind mamaliga va exploda o va face mult mai violent decit in 1989 .
ghenadie said
am May 14 2010 @ 12:15 am
ii numeri pe degete pe cei care mai sunt nationalisti si care vor sa mai faca ceva pt tara!eu unul desi sunt teolog si nu am voie cica sa ma implic in politica il apreciez mult pe dl Urban si viziunile sale!problema incepe de la chestiunile morale,…,daca vindecam sufletul scapam si de celelalte probleme!afara cu mizeriile americane si ideile new age bolnavicioase care au poluat mintile tinerilor si ale celor batrani!Pt a vindeca si ridica tara asta din cenusa in care au bagat-o niste nemernici e nevoie de schimbare …putem sa ne intretinem singuri si avem de toate,trebuie vointa si seriozitate!Dar pt ca majoritatea au uitat de Dumnezeu si de ce a fost candva poporul roman acum traim aceste lucruri si vor deveni si mai rele!daca nu inviem spiritul romanului traditionalist tara asta o sa fie o sclava…!/ar trebuii cate un Urban pt fiecare judet si unul la conducerea tarii ca sa scapam de porcii care ne jupoaie…
ALEXANDRU EUGENIA said
am May 22 2010 @ 1:32 pm
Am revenit la acest subiect pentru ca inregistreaza numeroase vizualizari.
Vreau sa va spun ca eu mi-am respectat partea mea din intelegerea facuta cu Emil,studentul eminent,doar ca el s-a dat disparut.
Nu stiu cine avea interesul sa loveasca in privati,dar am incercat sa va dovedesc ca privatii nu stau cu miinile in sin asteptind sa le pice banii din cer.
Draga Emil,
Se pare ca interventia ta pe acest blog a fost o fictiune sau daca esti un personaj real,prin articolul tau ai urmarit un singur scop, sa fii angajat de catre domnul senator,pe post de panglicar.