Privitul la TV prosteste copiii
De Martin Hickman
Luni 3 Aprilie 2010
http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/watching-tv-makes-toddlers-less-intelligent-1960856.html
Parinti, aveti grija la copii: privitul la televizor ii face pe copii mai grasi si mai putin inteligenti in scoala primara, potrivit unui studiu recent.
Oamenii de stiinta au urmarit progresul prescolarilor si au descoperit ca, cu cat au privit la televizor mai mult, de la vârsta de doi ani şi jumătate, cu atat mai slabi au devenit la matematică, cu atat mai mult au mâncat junk food si au fost mai agresati de colegi.
Descoperirea, care sprijina afirmatiile anterioare care indica faptul ca televizorul afecteaza dezvoltarea cognitiva, solicită prompt ca guvernul să stabilească limite privind cat de mult ar trebui copii sa priveasca la TV. Pediatrii americani recomanda maxim una sau două ore..Franţa a interzis difuzarea programelor vizand copii sub 3 ani şi Australia recomandă pentru copii intre 3 si 5 ani privitul pentru maxim o oră pe zi. Marea Britanie nu are nici un fel de recomandare oficiala.
Ultimul studiul, publicat astăzi în revista Arhivele de medicina pediatrica si pentru adolescenti, a urmarit 1.314 de copii născuţi în statul canadian Quebec în 1997 şi 1998. Părinţii au fost rugaţi să prezinte un raport cu privire la cat de mult se uita la televizor copii lor cu vârste intre 29 şi 53 luni, şi profesorii lor le-au evaluat performantele academice, psiho-sociale şi obiceiurile de sănătate atunci când ajung la vârsta de 10 ani. In medie, copii de 2 ani au urmărit programele TV pentru 8.8 ore pe săptămână şi cei de patruani 14.8 ore.
Acest studiu a constatat ca, pentru fiecare oră în plus de privit la TV pe săptămână, in cazul copiilor de doi ani, consecinta a fost scaderea cu 6% in performante la matematica (deşi nu la lectură), o scadere de 7 % a activitatii din clasă si o crestere cu 10 % a "persecutarii" de către colegi, cum ar fi tachinarea, respingerea şi agesiunea fizica. De asemenea, fiecare oră în plus corespundea cu o reducere cu 9 % a exerciţiilor fizice, cu o crestere de 10% a consumului de snacks-uri şi o creştere de 5% in indicele de masă corporală.
Cercetatorii au spus că varsta de pre-şcoală este un moment critic pentru dezvoltarea creierului si timpul alocat privitului la TV ar putea fi petrecut mult mai util, prin implicarea in activitati carei dezvolta intelectul. Chiar si expunerea elementara la TV duce la o dezvoltare întârziată, a spus principalul autor Dr Linda Pagani, de la Universitatea din Montreal.
Ea a declarat: "Deşi ne-am aşteptat ca impactul privitului la TV sa dispara după varsta de şapte şi jumătate de ani, realitatea este ca a rămas. Rezultatele negative sunt destul de descurajatoare.
"Descoperirea noastra reprezinta un argument convingător, din punct de vedere al sănătăţii publice, împotriva vizionarii excesive in copilaria timpurie, precum şi un avertisment pentru ca părinţii să ţină seama de liniile directoare privind expunerea la TV, venita din partea Academiei Americane de pediatrie [fara TV pentru copii sub 2 ani]." Mai multe studii au indicat ca televiziunea afecteaza negativ dezvoltarea educaţionala şi socială. Un studiu din Noua Zeelandă, care a mers până la varsta de 26 de ani, a demonstrat că privitul la TV din copilărie a fost "semnificativ asociat" cu parasirea şcolii fara o caificare, concluzionând că legatura a fost clara, indiferent de problemele initiale sau de statutul socio-economic.
Psihologul britanic, Dr. Aric Sigma, care a analizat 30 de lucrari stiintifice privind vizionarea programelor TV si a monitorului de calculator, a spus că televiziunea de azi are metode moderne de editare, e mai zgomotoasa şi opereaza cu mai multe culori intense, fata de anii şaizeci şi şaptezeci, şi, astfel, afecteaza mai dramatic minţile tinerilor. El a adăugat ca: "Acest guvern este bucuros să ne dea sfaturi despre cati parteneri sexuali ar trebui sa avem, dar sfatul referitor la vizionarea programelor TV lipseste cu desavarsire. Politicienii sunt speriati sa faca referiri la industria de divertisment, pentru că aceasta oferă, de asemenea, stiri politice.. "
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































vrajitorul.eu said
am May 4 2010 @ 3:19 pm
INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html
asistentapentruconsumatori.ro said
am May 4 2010 @ 3:20 pm
Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
atotstiutorul said
am May 6 2010 @ 4:28 pm
Concluziile studiului sunt eronate!Diferenta intre un copil lipsit de accesul la TV si altul cu,(in conditii de calitate si timp rezonabile) este foarte mare in sens invers concluziilor studiului