Poluare fonica in cartierele de fite

Tweet this

Domnul Andrei s-a adresat Senatorului Urban Iulian si Asociatiei www.asistentapentruconsumatori.ro cu urmatoarea sesizare, care a fost trimisa spre solutionare catre Primaria Sector 1, Politia Capitalei:

---------- Forwarded message ----------
From: Andrei Andrei <
Date: 2010/4/25
Subject: poluare fonica
To: office@asistentapentruconsumatori.ro








Stimati domni,

Am 30 de ani, sunt avocat si locuiesc in Floreasca. Nu era suficient ca acest cartier (foarte linistit in copilaria mea si destul de linistit pana cum cativa ani) a devenit un templu al cluburilor de fite unde se petrece cu muzica data la refuz pana la ore tarzii in noapte, nu era suficient ca strazile din cartier sunt bantuite noapte de noapte de parveniti si drogati in masini luxoase din care razbate muzica data la maxim, nu era suficient ca Fratelli – club de fite pe care am avut "onoarea" sa-l am vizavi de mine timp de jumatate de an, pana cand s-au mutat ca era spatiul prea mic acolo – mi-a bubuit in cap jumatate de an, noapte de noapte fara ca nicio autoritate sa faca nimic, desi am facut zeci de sesizari, deci, nu erau suficiente aceste lucruri, ca, mai nou, parintii mei care locuiesc pe Barbu Vacarescu in zona cu intersectia cu str. Ceaikovski au aflat ca acolo se va deschide Zone Arena.

Din cate am inteles, aceasta Zone Arena este o locatie in care se va oferi poporului roman, de catre niste investitori greci, cu binecuvantarea primariei, paine si circ, sub forma de concerte, targuri, vizionari de meciuri de fotbal si alte asemenea paranghelii, toate in aer liber, toate producatoare de galagie maxima si toate fara minimum de antifonare. Mai are rost sa mai intreb in ce tara civilizata primaria da autorizatie pentru functionarea unei astfel de locatii aflata la nici o suta de metri de blocuri de locuit??? Mai exact, blocurile se afla de-o parte a strazii Barbu Vacarescu, iar parangheliile, la care sunt asteptati mii de oameni, de cealalta parte.

Plecand de la aceasta problema a zgomotului in cartierul Floreasca, doresc sa trag un semnal de alarma privind problema mai larga a poluarii fonice in orase. Va scriu pentru a va intreba care sunt initiativele Dvs. legate de acest aspect al poluarii fonice (in afara de sesizarile deja "banale" si total lipsite de vreun rezultat catre politii, primarii, directii de sanatate publica, garda de mediu) si daca aceste initiative au fost in vreu fel incununate de un succes cat de mic.  Va spun sincer ca ma gandesc din ce in ce mai des ca, daca legislatia nu se va schimba radical in acest domeniu, eu, impreuna cu alti cativa “nebuni” ca mine cu nervii intinsi la maxim fara voia noastra sa bombardam autoritatile care au competente in domeniu cu mii de sesizari, pana la blocarea activitatii acestora, sa apelam la campanii de presa, iar daca va fi nevoie sa recurgem la masuri de nesupunere civica de genul blocarii circulatiei pe strazile aflate langa astfel de locuri. Se pare ca altfel decat prin masuri de forta nu se poate realiza nimic in tara asta, in conditiile in care legislatia impotriva poluarii fonice in orase este total ineficienta, pentru a nu mai vorbi de spagile care se dau de obicei pentru "autorizarea" unor astfel de locatii.

Va multumesc,

Andrei



---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: Interpelare ref. poluare fonica
From:    "Urban Iulian" <iulian.urban@senat.ro>
Date:    Mon, April 26, 2010 11:35 am
To:      comunicare@primariasector1.ro
ordinepublica@politiaromana.ro
cabinet@politiaromana.ro
Cc:      xyz_andrei@yahoo.com
--------------------------------------------------------------------------





Buna ziua,

Stimati Domni,


Plecand de la sesizarea de mai jos, va solicit avand in vedere
dispozitiile legale, sa demarati o investigatie vizand aceste nereguli
sesizate de acest cetatean si sa dispuneti rezolvarea acestora.


Va solicit sa imi comunicati in scris demersurile efectuate si rezultatul
acestora.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1467

14 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am April 26 2010 @ 12:48 pm

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am April 26 2010 @ 12:48 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. Dan said

    am April 27 2010 @ 5:02 pm

    Zona de care este vorba aici,se afla in Sectorul 2. Iar daca tot trimiteti interpelari primariei,intrebati-i va rog si de poluarea fonica pe care o face biserica D-na Oltea in fiecare sambata si duminica cu acele boxe folosite la maxim. Cine raspunde totusi de linistea cetatenilor care dupa o saptamanna de lucru nu pot avea liniste in zilele libere? Intelegem traditia folosirii clopotului si a toacei,dar tipetele si urletele (ca nu le pot numi cantat) preotilor,de care traditie tin? Este inuman ce se intampla de cativa ani buni,de cand noi enoriasii ne-am gandit sa dotam biserica cu statie de amplificare si boxe,pentru ca slujba sa poate fi ascultata si afara,in zilele de mare sarbatoare cand biserica devine neancapatoare.Dar de aici pana la folosirea zilnica a acestor boxe,este distanta mare,plus ca de trei ani,chiar in serile de Inviere(cand oamenii chiar ar fi avut nevoie) instalatia de sonorizare NU A FUNCTIONAT !
    Este inuman ca in fiecare sambata si duminica sa auzi niste preoti care efectiv RAG in difuzoare cat e ziua de lunga,incepand de la 8 dimineta cu slujba si terminand cu nuntile si botezurile ce urmeaza,pana in jur de ora 18. Nu mai vorbim de cersetori si de mizeria lasata in urma de acestia,de faptul ca isi fac nevoile in strada,direct pe trotuar,ca ies pe carosabil si (beti fiind)opresc masinile aflate in trafic provocand accidente…. Nu mai zicem si de astea….
    Dar macar un pic de liniste sa avem,sa ne putem odihni putin pentru ca luni,sa o luam din nou de la capat cu munca,cu plata impozitelor si a taxelor,ca astfel sa-si poata primi si preotii salariile.
    Cu multumiri anticipate,
    un simplu cotizant :)

  4. Radu Visan said

    am May 31 2010 @ 9:02 pm

    Stimate domn
    Sustin demersul dvs.si va pot furniza argumente care sa-l sustina.Asemanatoare situatiei dvs.este zgomotul produs in Barbu Vacarescu nr.159 ,Zona Arena.

  5. Visan Mihaela said

    am June 2 2010 @ 7:37 pm

    Sustin demersul dlui Andrei la cera subscriu in totalitate ,sesizandu-va faptul ca la adresa mentionata Barbu Vacarescu 164 ,sector 2. functioneaza ,de cateva zile,un generator de curent (un utilaj) incontinuu,zi si noapte care pentru cei fara probleme de auz ,sau hiperacuzici(cum este fiul meu)este de nesuportat. Carei institutii sa ma adresez.Va multumesc

  6. andrei said

    am June 29 2010 @ 3:10 pm

  7. Rodica Varadi said

    am July 11 2010 @ 9:06 pm

    Buna seara,
    Sincer, am obosit sa caut rezolvarea pe cale normala a problemei, care imi inchipui ca nu e doar a mea, ma refer la toaca, cele 5 clopote si statia de amplificare a bisericii construite printre blocurile din centrul orasului Oradea. Din 2006 am demarat demersurile, e lunga povestea, incerc sa o comprim, atunci am obtinut un buletin de determinare a zgomotului emis de Autoritatea de Sanatate Publica Jud.Bihor care arata clar depasirea normelor admise.Masuratorile au fost efectuate din 2 apartamente la orele 6.50- durata zgomotului a fost de peste 5 minute, timp suficient ca sa ne plimbam de la un apartament la altul, atunci era un singur clopot la nivelul solului, acum sunt 5 clopote in turle,3 mai mari decat cel existent la acea masuratoare. La noua solicitare de masurare a zgomotului Inspectia Sanitara de Stat Oradea ne-a raspuns ca au constatat ca “unitatea detine toate avizele necesare construirii clopotnitei, avize pentru care nu se solicita acordul Autoritatii de Sanatate Publica. Mentionam ca functionarea unei clopotnite nu constituie o problema de sanatate publica.” !!! Deci, ati inteles, erau in clar ca o masuratoare ar arata fara dubii ca zgomotul e deja pericol public-la un apartament din blocul nostru, geamul termopan din trei straturi, are foaia din mijoc fisurata de vibratii, o dovada de necontestat, fenomen pe care il poate constata oricine ar veni la mine acasa, la orele de clopotit, adica 6.50 11.55 si 17.55, punand palmele pe sticla geamurilor. Daca la clopote am gasit leac, perna pe ureche dimineata si inchis geamurile in timpul zilei, statiei de amplificare nu prea i-am gasit antidotul, e ridicol sa fie date la maximum peste zgomotele produse de masinile din traficul de pe cele 6 benzi de circulatie aflate in fata bisericii!!!
    Domnule Urban, stiu ca sunt destule probleme in tara asta, dar un pic de bun simt din partea clerului ar prinde bine si nici nu costa bani, iar de justitie…ma abtin sa comentez. Multumesc!

  8. elena said

    am July 24 2010 @ 9:48 pm

    Buna seara.
    Domnule Urban, revin cu o sesizare pe care am trimis-o mai demult,la care dv mi-ati raspuns ca trebuie sa ne supunem dorintelor majoritatii. Se pare ca nu standardele europene se aplica la noi, ci spiritul de gloata, mai bine zis, de gasca. Poate ati aflat si dv ca de ceva vreme ne “distram” grozav datorita Clubul The Player. Nici macar Garda de Mediu nu le-a putut impune respectarea normelor de zgomot si a Legii 61. Toate cluburile din zona Herastrau, Floreasca isi trimit pana departe “trilurile”, “bucurand” noapte de noapte, cateva cartiere. S-a scris in ziare, au chemat oamenii din zona, televiziunea. Nimic. Ei traiesc in tara lor, noi ne chinuim in a noastra.

  9. andrei rosca said

    am July 27 2010 @ 12:10 am

    Ca tot veni vorba de linistea si convietuirea civilizata in perimetrul Floreasca, Tei, Stefan cel Mare, Dorobanti… Ce ziceti de clubul de fite Gaia care salasluieste peste garla (mai exact vizavi de Lacul Floreasca) si care le bubuie in cap de miercuri pana sambata celor care locuiesc pe Calea Floreasca dincolo de intersectia cu Glinka??
    Sau de “minunatele” cluburi Bamboo, Fratelli si Cuba de pe malul Lacului Tei care ii bucura la 4 dimineata cu “trilurile” lor pe locuitorii de pe bd. Lacul Tei care au “norocul” de a avea ferestre inspre zona respectiva?
    Sau de Kristal Club din fostul cinematograf Floreasca, locul preferat al drogatilor din Bucuresti de unde in serile reci de toamna razbat pe stradutele dimprejur zgomote produse parca de ciocanele pneumatice dintr-o otelarie din anii de glorie ai comunismului?
    Sau de cluburile Bellagio si Martin de la parterul unor biete blocuri comuniste si neanfifonate de pe Sos. Stefan cel Mare, acolo unde,atunci cand au loc evenimente se blocheaza circulatia pe sos. Stefan cel Mare??
    Sau de cafenelele de fite din zona Dorobanti in jurul carora nu ai cum sa-ti parchezi masina sau sa treci pe trotuar daca nevoia te mana cumva intr-acolo, din cauza unor gipane de toata frumusetea parcate in cele mai neasteptate unghere?
    etc…etc…
    Si acestea sunt asa, doar cateva exemple care mi-au venit la repezeala in minte si care va vor edifica ,poate, cu privire la densitatea de locante din perimetrul mai sus-amintit care ii agreseaza zilnic (si nocturn) pe locuitorii acestor zone “bune” din minunata noastra capitala.

    Concluzie: Asa nu se mai poate!! Trebuie facut ceva pentru a ne recapata dreptul la o viata civilizata!!

  10. Cristi said

    am August 10 2010 @ 12:31 am

    Sunt de acord cu Andrei, locuiesc in zona, si-l inteleg.

  11. A.A. said

    am August 11 2010 @ 10:31 pm

    Nu sunt de acord cu Andrei … daca la 30 de ani este deranjat de un club, la 40 de ani ce sesizari va mai face?

  12. andrei said

    am August 15 2010 @ 10:28 pm

    Stimabile A.A. (pentru ca ai preferat sa ramai anonim, sunt obligat, practic, sa-ti spun astfel),

    Nu cred ca e treaba matale ce voi face eu la 40 de ani. Asta ar fi o problema.

    A doua problema: cred ca am dreptul ca dupa ce robotesc 12 ore pe zi si-mi platesc impozitele la stat, atunci cand vin acasa sa ma odihnesc in liniste, nu sa aud bubuieli cu termopanul inchis. Asa cum matale ai dreptul sa te relaxezi in club, asa am si eu dreptul sa ma relaxez cum cred de cuviinta.
    Vrei club (de fite sau nu), e strict problema ta atat timp cat nu ma deranjezi pe mine si pe altii ca mine. Daca ma deranjezi, te reclam. E cat se poate de simplu. Iar intr-o tara civilizata, daca reclamatia e intemeiata, autoritatile sunt obligate sa intervina. Ca la noi nu se intampla asta si patronii de cluburi (mai mult sau mai putin mafioti cu acte in regula) sunt mana in mana cu autoritatile, aceasta e o alta problema.
    Daca vrei distractie, mergi frumos matale la marginea orasului sau in zone office si deschide cluburi cate vrei. Te asigur ca in tarile civilizate nu vei gasi de regula cluburi si locuri de paranghelii in zonele rezidentiale. Pt. cei fara masini, asigura transportul pana acolo cu banii castigati de la clientii clubului (ca doar n-o sa-ti platesc eu ca si contribuabil, din bani publici deplasarea pana acolo cu masinile RATB) si totul e in regula. Repet, asa e in toate tarile civilizate.
    Numai in cazuri exceptionale sunt deschise cluburi in zone rezidentiale, dar acelea sunt bine antifonate.

    P.S. Am facut greseala sa merg anul asta la mare la Neptun (dupa ce in ultimii ani de zile am fost la mare numai afara). Dupa ce ca e mizerie si haos, e si un zgomot de nedescris de la zecile de terase care isi amesteca muzicile. Mai are rost sa zic ca cei doi francezi cu care eram au fost oripilati si au plecat mai obositi decat au venit? Mai are rost sa zic ca in statiunile din vest exista locuri speciale pentru paranghelii, nicidecum situate la 300 m de camerele de hotel? In concluzie, mai are rost sa intreb de ce nu vin turistii la mare in Romania?

    In speranta ca te-ai lamurit ca nu imi doresc altceva decat un oras fara poluare de toate felurile (inclusiv fonica, dar nu numai), iti doresc toate cele bune.

  13. A.A. said

    am August 17 2010 @ 12:27 am

    Pentru Andrei,
    Ce pot sa iti raspund, decat ca scrii frumos si cred ca iti place sa faci si reclamatii. De lamurit, poti sta linistit, ca eram lamurit, asa ca te rog sa nu imi faci si mie vreo reclamatie.

    PS. “Matale” mai bine te duceai la mare cu doua frantuzoaice decat cu doi francezi

  14. andrei rosca said

    am November 2 2010 @ 10:38 pm

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean