De ce ezitati d-lor ministri ?

Tweet this

Polonia este minunea Europei, fiind singura tara care a traversat criza, pe crestere economica. Sa fie de "vina" vreo magie sau vreo potiune mirifica? Nici vorba .Polonia are 1,8 milioane angajati la stat, la o populatie dubla fata de cea a Romaniei iar angajarea se face conditionat de neapartenenta politica la vreun partid si raportat la competenta si profesionalism. Romania are 1,4 milioane de bugetari, desi ar trebui sa aiba vreo 800000 maxim; din acestia , circa 80 % sunt angajati exclusiv pe criterii de apartenenta politica, pe principiul salarii contra voturi, ei fiind un fel de gardieni care permit sefilor din piramida bugetara sa fure nestingheriti din banul public. Numai uitati-va apropos de competenta bugetarilor, ce nivel de pregatire jalnic au multe din personajele care reprezinta Guvernul la comisiile permanente din Senat sau in Plenul Senatului; majoritatea sunt de toata jena, insa sunt cumatrul, finul, amant[a]ul unui sus-pus din partid. De ce trebuie sa ne complacem si noi in aceiasi ipostaza distructiva in care au baltit PSD si PNL in anii precedenti ? de ce sa nu fim altfel, asa cum se asteapta de la noi ?
Vad ca exista unii ministri care mimeaza disponibilizarile, continuand sa tina tara sufocata de presiunea salariala a unor indivizi care nu produc nimic pentru statul roman, care secatuiesc putina vlaga ramasa in mediul privat.
Se spune in terorie ca, nu se poate compara compania privata cu statul; o companie privata da faliment si gata, impactul e punctual. A gresit proprietarul afacerii, acesta plateste. In cazul politrucilor angajati pe posturi la stat, acest principiu nu se aplica, si asta pentru ca unii ministri au impresia gresita ca PDL se va mentine la putere 100 de ani daca repeta reteta de "succes" a nefastilot ani de guvernare idiocratica penelisto-pesedista . In aceste conditii ma asteptam ca cetatean sa vad un Guvern hotarat sa taie fara rezerve cangrena din sistemul bugetar. Insa nu la aceste niveluri timide care vorbesc de 75000 mii de disponibilizari. Ce vorbim noi aici ? Romania trebuie redimensionata pe criterii de competenta, adica raportat la exemplul polonez, trebuie sa ramanem la maximum 800000 angajati la stat; Atunci nu va mai fi nevoie sa luam credite de la FMI [ ca sa le platim lor salariile ] , nu vom avea nevoie sa mai umblam la pensii [ afara de cele speciale care trebuie readuse la nivelul pamantului ] si am oferi posibilitatea mediului de afaceri privat sa respire, nu sa il sufocam cu taxe si impozite. Reteta este simpla, insa constat cu nefericire ca pana la acest moment,  guvernul pare condamnat sa fie santajabil. Si sper ca presedintele Basescu sa explice unora din ministri extrem de clar acest lucru. Faptul ca nu au de ce sa cedeze santajului si sa faca urgent reforma la nivelul gogoasei umflate arificial care se numeste functionarime incompetenta platita din bani publici la stat.
Pentru cei care se tem ca Romania ar intra in haos daca aliniaza numarul de angajati la stat la adevarata lui dimensiune, pe model polonez, va intreb : cum a putut sistemul functiona in 2004-2005, cand numarul posturilor din sectorul public era cu circa 250.000 mai mic, iar cheltuielile de personal erau maxim 4% din PIB?
Pai sef al Guvernului este Radoi, Luca sau Hossu sau Emil Boc ? Aproape ca nu pot acuza de nimic liderii de sindicat pentru ca ei apara interesele membrilor lor de sindicat, asa ca ramane intrebarea obsesiva : ce interes au unii ministri sa se teama de liderii de sindicat care ameninta cu proteste de strada daca luam si noi cursul mult dorit al Poloniei in materie de echivalare si dimensionare a aparatului bugetar ?
Chiar suntem condamnati de propria noastra .... [ nu stiu ce cuvant sa aleg sa nu fie dur ] sa NU miscam nimic pana nu va fi statul si mediul de afaceri aproape de falimentul total, similar cu Grecia ?
Cei 80 % din romani care nu mai vin sa voteze la alegeri , o fac pentru ca politicianul roman, inca marcat de schita caragialeasca, demonstreaza care are "sange in instalatie" doar la alegeri sau in campania electorala; asta le va spune din nou presedintele Basescu acelor ministri care se vaita ca nu au pe cine sa dea afara. Pai cum nu aveti pe cine ? incepeti cu incompetentii, cu neamurile, cumetrii, amantele, politrucii plantati pe criterii politice si sa vedeti ca aveti de unde, ba chiar va creste exponential calitatea si promptitudinea serviciilor publice. Si daca fac miting sau greva, foarte bine, este dreptul lor; Este si obligatia noastra sa nu ratam acest interval de timp pe care deocamdata il irosim degeaba.

In final nu pot decat sa-i dau dreptate unui cetatean inteligent , care tot scrie in pustie pe Hotnews.ro si care , se "intituleaza" Ogonas; el  se intreaba aici [ http://khris.ro/index.php/04/2010/facem-reforma-doar-daca-vrea-poporul/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Khrisro+%28khris.ro%29 ] Este populatia dispusa sa inteleaga ca daca nu se ingheata pensiile, salariile si daca nu se reformeaza administratia publica, tot sistemul se va prabusi? In mod evident nu este, iar asta se vede din reactia profesorilor, a functionarilor publici, a angajatilor din regiile autonome etc, categorii sociale care au amenintat cu intra in greva daca guvernul va indrazni sa dea oameni afara sau sa reduca salariile. Toata lumea este de acord ca numarul bugetarilor trebuie redus, insa pana acum nu s-a facut nimic in acest sens. De ce? Pentru ca in momentul in care guvernul va incepe sa concedieze bugetari, sindicatele vor scoate oamenii in strada.Iar sub presiunea strazii, politrucii vor da inapoi si vor spune ca “se vor gasi solutii pentru ca reducerea cheltuielilor sa nu afecteze populatia”, desi se stie ca solutiile respective nu exista.In concluzie: facem reforme doar daca populatia le accepta? Nu, pentru ca daca asteptam ca “poporul” sa accepte de buna voie sacrificii, vom lua cu totii urma Greciei cat de curand.Eu unul m-am saturat sa il vad pe premierul Boc vorbind despre reducerea cheltuielilor publice dar de facut sa nu faca nimic pentru ca se teme de reactia celor afectati de aceste reduceri. La fel cum m-am saturat sa tot vad ca partidele incearca umble cu manusi acolo unde trebuie dat cu ciocanul.


Urban I. Iulian
Senator de Ilfov




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 993

24 Comentarii pana acum»

  1. Gusteru' said

    am April 19 2010 @ 12:26 pm

    Bravo monser; Asta da atitudine

  2. asistentapentruconsumatori.ro said

    am April 19 2010 @ 12:32 pm

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  3. vrajitorul.eu said

    am April 19 2010 @ 12:32 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  4. Irina said

    am April 19 2010 @ 1:25 pm

    super ! e ca o gura de aer proaspat articolul asta

  5. radu andrei said

    am April 19 2010 @ 1:55 pm

    premierul sa-i ameninte cu remanierea pe pseudo-ministrii respectivi !

  6. Nimeni said

    am April 19 2010 @ 5:27 pm

    Nimeni, si aici nu ma refer la mine, nu o sa faca nimic. De ce? Simplu. Nu isi doresc lucrul asta, ei nu il constientizeaza ca functionalitate si…pana la urma toti si-au pus rudele directe sau prin alianta peste tot. De CE? Simplu. Suntem fanarioti.
    Domnule Senator, domnul Presedinte Basescu este unul din primii ce a numit in functii rude prin alianta sau in linie dreapta. Sau mai crede cineva ca Elena Basescu, europarlamentar de Romania, a ajuns acolo recomandata de competentele ei politice si profesionale???? Sau la Luxten???
    presedintele Romaniei e PRIMUL care face asa ceva… cum sa ii urecheze pe ministrii.
    Primul Ministru si-a adus la fel jumatate din Cluj in Guvern!!! Cum sa remanieze el pe cei ce au facut ca el? Ar tb sa se remanieze singur…
    Laudabil articolul dar nu este situat pe baze reale si nici nu va fi.
    Un polonez a murit pentru ca a decis ca natia lui e mai presus de fire…
    la noi au decis ca natia e mai presus de fire dar mai jos decat neamurile.
    TRIST DAR ADEVARAT!!!

  7. Nimeni said

    am April 19 2010 @ 5:28 pm

    ma surprinde ca am fost postat… poate mai avem sanse?!?!

  8. atotstiutorul said

    am April 19 2010 @ 5:32 pm

    BRAVISSIMO !!Cred ca se intrevede o remaniere guvernamentala.

  9. Nimeni said

    am April 19 2010 @ 5:38 pm

    Va fi “remaniat” si domnul Prim-ministru?

  10. Indy said

    am April 19 2010 @ 5:39 pm

    BRAVO! DACA CANDIDATI LA PRESEDINTIE AVETI CU SIGURANTA VOTUL MEU!
    ACEST ARTICOL MERITA PUBLICAT IN ZIARELE CU TIRAJ MARE!

  11. da, dar...... said

    am April 19 2010 @ 6:33 pm

    dar ‘bugetaru’ iti poate face viata ca in Iad si nu se sfiieste s-o arate;rar te face si fericit da asta asa din Paste in Craciun. Deci de la ‘greci’ nici cadouri nu-i bine sa primesti… asta-i cadoul lu’ Tari…. este ‘bomba’ cu explozie intarziata !

  12. Csaba said

    am April 19 2010 @ 6:42 pm

    Subscriu la RADU ANDREI: daca nu au pe cine da afara ministrii, sa fie ei dati afara. Asa vor pleca cu ei toti acei insiruiti mai sus (frati, nepoti, amanti/e, etc.)

  13. cineva said

    am April 19 2010 @ 8:20 pm

    Cine este atat de naiv sa creada ca daca se vor initia disponibilizari masive la stat “capii” vor cadea primii ?
    Vor taia din amaratii de la “talpa” pentru ca balaurii sa se balaceasca in continuare in banul public.
    Pile, amante si relatii exista si in mediul privat ca ASTA NE DEFINESTE CA ROMANI.
    Nucleul (conducerea) atat a unei institutii de stat cat (valabil si pt. companii private) este asigurata de o densa si puternica retea mafiota. Si nucleul asta nu se distruge decat prin metoda aplicata de Alexandru Nodului Gordian, TAIEREA. In privat, falimentul merge mai bine…

  14. ildiko said

    am April 19 2010 @ 8:29 pm

    Basescu n-are ce sa le explice ministrilor, nici el nu este mai breaz, doar gura este de el.
    In rest ai dreptate 100%.

  15. bodo said

    am April 19 2010 @ 8:50 pm

    BRAVO !!!!!

    Dar cum punem noi asta in practiva?

  16. elena said

    am April 20 2010 @ 6:59 am

    Va inselati amarnic , la particulari sunt angajate si rudele , au salarii mari( munca o mimeaza) iar angajatii fac si munca lor iar salariile sunt f mici. Nu este nici o deosebire intre stat si privat. Poate nu in toate companiile private sunt angajate rudele, dar in majoritatea. Noi ne facem ca-i apreciem , ei se fac ca ne apreciaza.

  17. viking said

    am April 20 2010 @ 8:10 am

    elena are mare dreptate. Nepotismul a atins toate companiile, fie de stat, fie private, ca un cancer generalizat…nu cred ca va dati seama, dar intreg sistemul economic este parazitat de rude – nepoti, sotii, amante, fini, nasi etc. asta n-ar fi o problema, daca ar fi si competenti…dar, din nefericire, multi dintre ei nu stiu nici sa scrie si urla si dau ordine ca apucatii, fara sa stie macar despre ce vorbesc! uite-asa am ajuns sa nu mai avem nici industrie, nici turism, nici productie…etc. Cancerul asta ne mananca pe toti de vii!!!

  18. eu said

    am April 20 2010 @ 8:18 am

    Vorba multa … adevarat tot ce se spune … dar … atat. Pana nu vor avea aceleasi pareri si aceeasi atitudine macar 1/2 + 1 dintre parlamentarii nostri NU SE VA FACE NIMIC. Se va vorbi in continuare, vor aparea alte cateva zeci de astfel de articole indraznete, dar mare lucru ne sa va intampla. Treceti si la fapte d-lor parlamentari, ca de aceea sunteti acolo, sa faceti ceva si in interesul prostimii, n doar a dvs sau a familiilor dvs. Trai-v-ar familiile atat de bine cat ne-a urat noua Basescu. Si, nu, nu sunt un psd-ist sau pnl-ist, chiar AM VOTAT PD-L SI BASESCU, DAR SUNT COMPLET DEZAMAGIT DE ACESTIA SI DE MINCIUNILE LOR. RUSINE!!!

  19. Victor said

    am April 20 2010 @ 8:47 pm

    Sper ca ati trimis o interpelare la Guvern pe aceasta tema. Raspunsul? ciocu mic ca zbori!
    Ii doare fix in dos de cheltuielile bugetare exagerate.

  20. Gopo said

    am April 21 2010 @ 10:12 am

    Cu angajatii de la stat( functionari publici) noi, pulimea o putem rezolva cam asa:
    Pentru orice bataie de joc la adresa noastra a contribuabililor, pentru orice gresala a lor la locul de munca, sa ii dam in judecata in corpore, iar acolo unde este cazul sa le facem plangere penala. Daca ne vom uni sub acest aspect ii vom dobora, oricat de supusa politic este chiar si justitia. Totul este sa mergem pana la capat( intrucat ei vor incerca sa se acopere unii pe altii) cu plangeri in cascada. Sunt convins ca vom avea in Dl. senator Urban un sprijin real in lupta noastra.
    Exemplu: angajatii unui birou de cadastru au trecut gresit o creanta pentru un imobil aflat in proprietatea altcuiva. Efect: plangere penala impotriva registratorului sef( are salariu net de 8.000 RON pe luna) si a subalternului sau. Asta inseamna ca vor fi suspendati pe perioada cercetarii penale, deci statul nu mai plateste 20.000 ron pe luna si apoi vor fi demisi.
    Daca vom extrapola acest mod de lucru al meu la nivelul populatiei cinstite ale acestei tari, in maxim 5 ani vom avea, cat de cat, o asanare a societatii romanesti. Dar asta inseamna hotarare, disciplina si implicare aproape totala in aceste actiuni.

  21. Victor said

    am April 21 2010 @ 8:06 pm

    Gopo, familia lui Toni Tecucenu se lupota cu statul. Un stat mafiot care il protejeaza pe Streinu Cercel. Cu cine vrei sa te lupti? cu statul mafiot? Deocamdata portocaliu, pe viitor rosu… etc

  22. ALEXANDRU EUGENIA said

    am April 25 2010 @ 2:09 pm

    Regret profund faptul ca si de aceasta data trebuie sa fiu singura care va face opozitie,dar cred ca a devenit ceva obisnuit.
    Va felicit pentru exemplul dat:Polonia.Sa inteleg ca vom avea si noi parte de o eroare de pilotaj?Daca se va intimpla,cu siguranta ca vor suferi doar ziaristii pentru ca ei,de obicei zboara in alt avion decit demnitarii.
    Daca doua persoane supercompetente lucreaza in acelasi minister trebuie disponibilizate doar pentru ca sunt rude?
    Codul Muncii este valabil pentru toti salariatii,la fel si dreptul de a iesi in strada pentru a protesta.Intr-un alt articol ne-ati explicat ca ministerele sunt preocupate sa aduca voturi contra salarii.Aici vorbim despre o practica comuna tuturor partidelor,veche de 20 de ani.Reforma inseamna sa schimbi mai intii politica dupa care functioneaza sistemul si apoi sa modifici si practica.Concedierea bugetarilor este echivalentul carei politici?
    O reforma adevarata ar insemna incredintarea activitatii ministerelor unor echipe(firme private sau de stat)de management,pe baza de contract si cu clauze clare de plata de despagubiri,in situatia neindeplinirii obligatiilor contractuale.Astfel de echipe pot fi selectionate prin concurs international.
    O alta varianta ar fi tot cu ajutorul manageriatului extern,dar cu pastrarea functiei de ministru care ar trebui sa fie un om politic a carui activitate exclusiva sa fie redusa la vegherea aplicarii in practica a politicii partidului aflat la putere.
    Imi pare rau ca trebuie sa va atrag atentia asupra faptului ca a pleda in acest moment doar pentru concedierea bugetarilor,fara a oferi alternative de munca acestor romani,care au votat si ei si merita sa traiasca si sa munceasca pentru a-si achita imprumuturile bancare,denota cinism,ca sa nu folosesc termeni mai duri.

  23. lord Vader said

    am April 25 2010 @ 8:59 pm

    Nu va faceti iluzii.
    Timpul a demonstrat ca, INTOTDEAUNA, primii care ies din sistem sunt cei competenti, sau cei care fac munca.Intotdeauna rudele, cumetrii,nasii, finii, amantele/amantii raman in sistem si-si vad sanatosi de salariile luate cu “truda ” de la statul roman.
    Comparatia pe care Elena o face cu sistemul privat nu cred ca are vreo relevanta.
    Acolo, chiar daca exista astfel de situatii se fac pe banii patronului,nu pe bani de la buget, iar salariile sunt incomparabile.
    Spor de “zambet” ;spor de xerox;spor de calculator; nici acum nu-mi vine sa cred ca a existat sau inca mai exista asa ceva.
    Bataia de joc fata de banul public a ajuns la cote inimaginabile.

  24. Victor said

    am April 26 2010 @ 8:52 pm

    Bla bla bla, Boc minte in continuare.
    si sistemul functioneaza pentu cei ce stiu unde sa pupe.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean