Sesizare la Protectia Consumatorului

Tweet this

http://www.www.www.urbaniulian.ro/?p=41955




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


139 Comentarii pana acum»

  1. vrajitorul.eu said

    am March 30 2010 @ 10:07 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  2. asistentapentruconsumatori.ro said

    am March 30 2010 @ 10:07 am

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  3. george said

    am September 28 2010 @ 11:36 am

    Buna ziua.Despre penalitati la intretinere.Conform ,,Legii Ciuca ,penalitatile se sterg daca sint achitate(datoriile) in timp de un an de la data aparitiei legii;iulie2010-iulie2011.Asociatia spune ca de fapt trebuie achitate imediat in totalitate si timp de un an sa fii pe ;0; .Este un abuz?

  4. gina said

    am October 2 2010 @ 4:55 pm

    in bloc avem o firma.la plata intretinerii sunt trecute 2 persoane(proprietarii),desi ,timp de 9 ore pe zi,5 zile pe saptamana sunt prezente acolo 8 persoane.este corecta calcularea intretinerii?

  5. gina said

    am October 2 2010 @ 5:09 pm

    sunt cu plata la zi la intretinere. in bloc,pentru fondul de reparatii s a stabilit suma de 1000 ron .este corect ca ,pentru 400 ron neplatiti sa se perceapa penalizari ?precizez ca,nu s a reparat nimic cu banii dati pana acum ,ei sunt folositi pentru acoperirea rau platnicilor din bloc .

  6. chitu said

    am October 7 2010 @ 10:38 pm

    Un vecin a ocupat abuziv un spatiu comun ,mai exact spatiul destinat ghenei de gunoi(toboganul) care nu a fost folosit de loc de la darea in folosinta a blocului.Eu amj cumparat apartamentul ulterior darii in folosinta .Am inteles ca la inceput proprietarii s-au inteles sa cedeze aceste spatii in folosinta garsonierelor de pe palier( Pe palier sunt 4 apartamente dintre care doar o garsoniera ). I-am cerut sa -mi lase acces la spatiu deoarece este spatiu comun el sustine ca are a platit etc dar nu are nici un act si nu are cum sa aiba in baza legii. Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez? ma poate ajuta asociatia? Sau trebuie sa apelez la justitie?

  7. Susman Doru-Cristian said

    am October 22 2010 @ 8:06 pm

    Am o rugaminte la Dvs.
    Ma numesc Susman Doru Cristian si locuiesc in Bucuresti, Str. Aleea Costinesti, nr. 2, Bl. 9, sc. A, et. 1, ap. 4, sector 5.
    De mai bine de 3 luni vecinul de deasupra refuza sa-si remedieze defectiunile de la instalatia din baie (sifon de pardoseala, tevi sparte …. ???). Cunoaste situatia in care se afla, dar au declarat ca nu vor sa ia masuri. Si nici macar nu as avea nevoie sa-mi refaca tencuiala tavanului (care se degradeaza pe zi ce trece), ci doar sa-si rezolve problema lor. Mi-as repara singur daunele dar e de prisos, atata timp cat umezeala persista si infiltratiile nu se opresc, asa cum mi-a confirmat o firma de specialitate pe care am consultat-o. Va rog sa-mi prezentati posibilitatile care exista (chiar si la nivelul asociatiei de proprietari, administrator, etc…)
    Ca sa va faceti o imagine despre “bunul simt” al colocatarilor despre care va vorbesc, scutura parul de la cei 2 caini peste fereastra, ii lasa sa-si faca nevoile chiar la intrarea in scara blocului, desi toti ceilalti vecini le-au atras atentia.
    Va multumesc

  8. Toader Danila said

    am November 5 2010 @ 9:30 am

    D-le Opaina ,te provoc la orice discutie legata de sistemul centralizat si problemele asoc de prop.Mai ales ca ,de multe ori induci (din interes sau prostie)lumea in eroare!Ai grija ca sunt ing,termoenergetician si lucrez in domeniu de 33 de ani!Te-am mai ascultat si cu alte ocazii (la nivel central) si din pacate, ai si o atitudine sfidatoare la adresa noastra ,a celor ce lucram in domeniul respectiv.Adica, noi toti suntem hoti iar matale ne -ai dibuit si vrei sa ne dai pe mana poporului!!! Dar de ce n-ai ramas la RADET decat cateva luni?Si-au dat seama si cei ce te-au pus cat faci!(0,05Gcal)

  9. nicolae said

    am November 8 2010 @ 9:25 pm

    Buna seara ,
    O asociatie de proprietari nou inscrisa in asociatia Dvs in cat timp beneficiaza din partea Dvs de control al gestiuni adiministratiei blocului ? Care este cotizatia de apartament care trebuie platita catre asociatia Dvs ?Exista o taxa de inscriere ,in afar de cotizatia lunara platita ulterior.

  10. Cernat Danut said

    am November 17 2010 @ 8:15 pm

    Buna ziua,va rog sa ma ajutati si pe mine..locuiesc la parter intr-un bloc de 10 etaje si sus la ultimul etaj este o uscatorie,spalatorie si inca o dependinta pe care le-au ocupat abuziv proprietarii de la etajul 10.Din cate am inteles acele locuri “comune” apartin tuturor locatarilor!!Unde pot face o cerere de eliberare?am vb la administratie si cu presedintele blocului si au spus ca se rezolva insa suntem dusi cu zaharelul de cativa ani buni..am apelat la dvs in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat ce e de facut!!tin sa precizez ca au pus si usa pe scari cu lacat ca sa nu mai aiba acces alte persoane acolo!!in schimb noi de la parter platim pt lift,pt spatiile comune si pt acoperisul blocului!!

  11. Iulia said

    am November 30 2010 @ 7:19 pm

    Buna seara,sa ma face-ti sa inteleg si eu, daca este corect sau nu.Cheltuielile administrative se repartizeaza pe cota-parte indiviza de proprietate,dar la mine in bloc cheltuielile administrative, se fac pe m2 pe suprafata utila.De la asociatia de propritari nr.30 TL, d-na presedinte mi-a raspuns ca ea respecta legea. Care lege? Eu n-am gasit nimic speficat in lege ca ,cota-parte indiviza de proprietate = m2 din suprafata utila.

  12. iliescu doina said

    am December 10 2010 @ 4:14 pm

    buna seara, nu vreau sa va retin f mult.

  13. Ana-Maria Toader said

    am December 13 2010 @ 1:59 pm

    Am avut ce e drept restante la intretinere, dar nu mai mult de 3 luni, pentru care nu mi s-au calculat niciodata penalitati. Am depistat ca administratora blocului face magarii, si noi, locatarii, am decis sa o inlocuim. Aceasta doamna nu vrea in ruptul capului sa plece si ca sa ne faca rau, acum in luna decembrie 2010, ne-am trezit la avizier cu o lista voluminoasa de penalizari pentru toata lumea, calculate din anul 2006.
    intrebarea mea este: e posibil ca dupa 4 ani sa platesc aceste penalizari despre care nu am avut habar?

  14. valeanu valentun said

    am January 18 2011 @ 7:17 pm

    astazi 18.01.2011 la un post de radio (EUROPA FM)am ascultat un comentariu al dvs. in legatura cu pretul corect la un apartament cu 3 camere la caldura pe spatiul respectiv,unde spuneati ca nu se poate plati mai mult de 150 ron.Tin sa va anunut ca la noi in bloc se plateste 175 ron tot la un apartament de 3 camere. DE CE ? P.S. – VA ROG VENITI SI FACETI UN CONTROL INOPINANT in STR.ALEEA DEALUL MACINULUI NR.1B,BL.451,sector 6 BUCURESTI la ADMINISTRATIA blocului,nu o sa va para rau.fffff multe nereguli. VA MULTUMESC.

  15. LETINCA MARGARETA said

    am January 19 2011 @ 9:31 am

    Buna ziua,
    As dori si eu sa stiu cum trebuie sa procedeze proprietarii unei scari de bloc, sau chiar din bloc, care nu mai doresc sa plateasca enegia termica pe baza citirii repartitoarelor. Mai exact vrem marea majoritate sa renuntam la aceste repartitoare.A fost o greseala enorma sa achizitionam aceste repartitoare.Eu locuiesc in Dr. Tr. Severin, intr-un apartament cu 3 camere si am platit in luna dec 2010, caldura 260 lei. Este enorm, fata de cei care platesc la pausal.
    M-am adresat asocoatiei de proprietari , pot plati la pausal , dar calculul sa-l faca aceeasi firma de repartitoare. Nu sunt de acord cu acest lucru
    Va rog sa-mi spuneti ce am de facut!
    Multumesc mult!
    o zi buna.

  16. boldea nicu said

    am January 20 2011 @ 9:31 pm

    Eu am platit la 2 camere in Galati pe luna decembrie 450 ron, din care 250 numai caldura.
    Am contoare si repartitoare peste tot si astia tot ma fura, nu-i posibil asa ceva.
    Am mai aflat de la cineva o chestie care ne-ar interesa pe toti: La un administrator au venit cei de la Radet si Apaterm si i-au oferit cateva procente din valoarea facturilor!!!
    CE SPUNETI?

  17. Monica Gheorghe said

    am January 27 2011 @ 1:34 pm

    BunA ziua,
    as dori si eu o indrumare in legatura cu citirea apometrelor.La scara unde locuiesc s-au instalat apometre acum un an , si niciodata nu au fost citite apometrele ptr. apa rece.Intrebata administratora invoca diverse motive , care nu erau reale.Necitirea apometrelor influenteaza fff mult in costurile de intretinere, ptr. luna noiembrie la un apartament de 3 camere cu 4 pesoane am fost obligati sa platin 110 lei…..aprox 33 m3 de apa rece; daca am avea o piscina in casa poate ca s-ar consuma aceasta cantitate.Ce pot face ca administratora sa fie obligata sa accepte citirea apometrelor????….exista vre-o lege in care sa reiasa aceasta obligatiune????….A plati lunar o suma care nu este datoria ta eu o consider furt.

  18. Mihaela said

    am February 11 2011 @ 4:38 pm

    La noi in bloc avem 4 (patru) familii cu rstante foarte mari , de cativa ani refuzand sa plateasca intretinerea. Sumele acestor restantieri sunt cuprinse intre 16.000 si 20 000 ron!!!!
    Au fost dati in judecata si administratorul spune ca hotararea judectorilor a fost in favoarea Asociatiei de locatari. Dar acest administrator tot amana de peste un an de zile sa cheme un executor judecatoresc sa puna in aplicare sentinta si sa ne recuperam banii din restante. Ce se poate face? Cum poate fi determinata administratora sa aplice legea? Spune ba ca nu sunt bani pentru Executor , desi suntem un bloc de aprox 55 de apartamente, iar toate fondurile pe care ni le-a cerut pana acum , ba pt reparatii, ba ptr nu stiu ce fond..le-a cheltuit pt a plati pentru acesti rau-platnici ai blocului. Trebuie sa fie o cale de a o trage la raspundere ptr ca nu pune in aplicare hotararea judecatorilor. Multumesc.

  19. mihail adam said

    am February 24 2011 @ 9:40 am

    am si eu o intrebare va rog.sunt debransat de la RADET de mai bine de 6 ani iar dna administrator a schimbat 2 coloane de incalzire cu un cost destul de mare .intrebarea mea este daca eu mai trebuie sa platesc fond de reparatie in acest caz mai ales ca din pricina acestor tevi a trebuit sa platesc cat unul bransat.Va multumesc .

  20. Pavaluca Octavian Cornel said

    am March 1 2011 @ 5:38 pm

    Stimate Dna,Domn,
    Ma numesc Pavaluca Octavian si locuiesc intr-un apartament de 3 camere,suprafata 67 metri patrati,sunt debransat de la reteaua de termoficare,avand centrala proprie de apartament si as vrea sa cunosc modalitatea de calcul al sumelor datorate pentru partile comune de termoficare.Mentionez ca,in luna decembrie 2010 ,am fost taxat doar pentru partea comuna de termoficare(subsol si tevile care trec prin apartament)cu suma de 96 de lei,conform unei calculatii ale firmei care se ocupa de partea de contorizare a energiei termice( firma DECOR PRES SRL)in conditiile in care,un apartament similar cu al meu,cu acelasi nr de persoane ca si mine(3)a platit cca 105 lei,doar partea de incalzire din intretinerea lunara,aferenta lunii decembrie.As dori daca se poate,contra cost,un calcul corect al unei firme neutre de contorizare,pentru ca mi se pare absurd si revoltator sa platesc o asemenea suma doar pentru niste tevi care trec prin apartamentul meu.
    Cu deosebita stima,
    Octavian Pavaluca

  21. DOINA said

    am March 3 2011 @ 5:32 pm

    Dle Octavian Cornel P. aceeasi firma calculeaza si la blocul meu, noi am dorit rezilierea contractului cu ei ,dar ne-au spus ca nu putem calcula moi pe aparatele lor(repartitoare) cu toate ca toti cei din blocul meu si-au platit aparatele din case. ca sa aflati cat trebuie sa platiti calculati asa: adunati mc ai apartamentelor de pe scara dumneavoastra(daca factura Radet vine pe scara,daca nu pe bloc)si in lunile 10,11 3, dvs. platiti la comun 50% din facturasi in lunile 12,1,2 doar 30%. Asadar cei 50 sau 30 la suta inmultit cu suprafata apartamentului dvs si impartit la suma suprafetelor apartamentelor din intreaga scara sau bloc.face-ti calculul si veti vedea.ATENTIE sa nu fi montat cumva administratia repartitor martor in subsol ca atunci platiti o camera in plus.

  22. elvira said

    am March 5 2011 @ 8:57 pm

    La o garsoniera de 16mp numai camera, spatiu total 29mp suma totala la intretinere de 238 lei. In afara de suprafata radianta doamna Cenzor caci ea face jocurile in bloc calculeaza suprafata radianta si balconul. Sunt singura care sesizez si nimeni nu ma baga in seama. Am trimis o sesizare la dl. Opaina, termenul de cand trebuia sa raspunda se apropie de sfarsit sa vad ce se mai poate face. Toata lumea fura cu nerusinare in tara asta si nimeni nu ne ajuta sa rezolvam problemele. Pentru furt esti pasibil de puscarie sau amenda penala.Nu avem repartitoare in bloc decat apometre dar nu toatea lumea, mai sunt vreo 20 ap care n-au apometre

  23. CIREASA CONSTANTIN said

    am March 7 2011 @ 6:19 pm

    buna ziua! sunt debransat de la sistemul de termoficare al marelui RADET din 2004 cu acte legale,am 3 camere si tevile sunt izolate cu furtun care rezista si la inghet si apoi mascate cu rigips iar administratorul si elsaco m a pun sa platesc 30 ron pentru trecerea unor tevi prin ap.pretinzand ca acestea radiaza caldura si eu m a incalzesc de la ele!cu toate ca nu au venit cu niciun aparat care masoara radiatiile de caldura!este inadmisibil asa ceva,4 persoane se bucura de caldura radetului si platesc 110 ron!pe luna domnule,asa zisa lege tine cu cei care fura in continuare ,o lege nu se poate aplica retroactiv am dreptate!este aceeasi cu taxa de prima inmatriculare,ii putem da in judecata? Va astept raspunsul,cu stima

  24. Craciun Minela said

    am March 9 2011 @ 2:46 pm

    Presedintele Asociatiei de Proprietari poate fi o persoana care locuieste in bloc, fara a fi proprietar al apartamentului?
    Apartamentul este proprietatea copiilor, iar tatal locuieste in el, avand procura de la copii sai sa se ocupe de administrarea lui. Adresa din Cartea de identitate este cea a apartamentului din bloc si este trecut si in cartea de imobil in calitate de locatar.
    Multumesc,
    Minela Craciun

  25. craciun luminita said

    am March 29 2011 @ 10:33 am

    asi dori sa aflu in ce conditii poti renunta la contoarele de caldura pentru ca firma ista din galati ne fura pur si simplu si mai presus de asta nici nu mai raspund la nr.de telefon.multumesc.

  26. Soare Luminita said

    am March 31 2011 @ 5:39 pm

    Buna ziua,locuiesc la parterul unui bloc si as dori sa stiu ,referitor la obligatiile noastre vizavi de lift, daca pe langa , reparatii lift,abonament lift,intretinere lift , avem obligatia sa platim si energia electrica aferenta lifturilor ( 2 lifturi ).

    Astept cu interes raspunsul dvs !

    Multumesc !

  27. dan brasov said

    am April 1 2011 @ 11:09 am

    buna ziua am si eu o intrebare.daca uscatoria este bun comun si se calculeaza toate cheltuielile la comun,izolatia acoperisului se plateste la comun,peretii blocului nu ar trebui sa fie la comun?sa se plateasca pt izolare la fel?eu sunt curios pt ca stau pe coltul blocului si as avea de platit dublu fata de cel de pe mijloc.o casa cand se face se face fara un perete el nu ar trebui sa cotizeze la fel ca noi de pe colt?

  28. dan brasov said

    am April 1 2011 @ 11:15 am

    buna ziua am si eu o intrebare.daca uscatoria este bun comun si se calculeaza toate cheltuielile la comun,izolatia acoperisului se plateste la comun,peretii blocului nu ar trebui sa fie la comun?sa se plateasca pt izolare la fel?eu sunt curios pt ca stau pe coltul blocului si as avea de platit dublu fata de cel de pe mijloc.o casa cand se face se face fara un perete el nu ar trebui sa cotizeze la fel ca noi de pe colt?astept un raspuns .va multumesc

  29. locuitorii blocului IC3 said

    am April 28 2011 @ 10:03 am

    Stimate domnule RADU OPAINA

    . cum putem scapa de o administratie care locuieste la noi in bloc ( str. Campia Libertatii 37 bloc IC3 sector 3 Bucuresti ) fara acel 50% + 1 care sa voteze pentru inlaturarea celor care administreaza la ora a ctuala blocul?

    . familia care administreaza blocul este deosebit de agresiva si de murdara in limbaj cu locatarii si nu permite de ani de zile aerisirea holurilor scarilor si a palierelor intr-un bloc de garsoniere de 10 etaje
    . avem cite 11 garsoniere de etaj
    . holurile put atat de tare incit au ajuns un pericol pentru sanatatea publica

    . pe mine ma ustura caile respiratorii ?i pl?mînii de la aerul pe care il inhalez la fiecare traversare a holurilor iar starea sanatatii mele se inrautate?te pe zi ce trece

    . la radio s-a vorbit mult despre pericolele asupra sanata?ii a spatiilor neaeriste

    . ca sa intretina totul in stare de completa neaerisire si-a facut bun prieten din politistul de proximitate care ne-a ajutat o vreme si care acum a trecut de partea lui facind absolut imposibila lupta pentru aerisire
    . sintem condamnati pe vecie sa nu mai beneficiem de aerisirea spatiilor comune intr-un bloc prevazut cu ferestre si usi care dau in balcoane pentru aerisire

    . singura solutie este sa-i dam la o parte cu totul
    . sa scapam de ei

    . de semenea platim anormal de mult la intretinere în raport cu blocuri similare cu ale noastre

    . majoritatea locatarilor vor sa scape de ei dar se tem de
    agresivitea infernala a acestui individ de la apartamentul 30 al acestui bloc

    . ne trebuie ajutoare solide din afara

    . a existat o tentativa de eliminare a acestor indivizi dar numai o parte mica dintre locatari au avut curajul sa semneze pentru ca individul este deosebit de violent si de periculos
    . unei batrine care a semnant pentru ca e i sa nu mai fie i-a facut o mizerie indescriptibila urlind la ea ” analfabeta dracului, ai stiut ce ai semnat?”
    . femeia era sa faca infarct datorita tonului paralizatant
    de agresiv pe care l-a folosit

    . nevasta acestui individ mai este administratora si la alte blocuri
    . la 2 dintre ele a fost data afara cu forta, cu mare scandal
    . acolo insa au avut curaj locatarii pentru ca ei nu locuiesc impeuna in acelasi spatiu

    . la noi problema se complica pentru ca locuiesc aici

    . individul este de un orgloiu feroce, iar lupta cu el va fi foarte grea

    . ca un diavol se va lupta sa-si mentina puterea in bloc pentru ca nu concepe sa piarda
    . va recurge la toate mijloacele posibile inclusiv manipularile, arma lui cea mai eficace

    . prin manipulare si minciuna a atras politia de partea lui

    . este extrem de abil in manipulari desi nu are nici 10 clase terminate
    . este sofer de profesie

    . am fost informata ca la adunarile de bloc sint scandaluri atita de mari incit trebuie chemata deseori politia

    . asteptam cit mai rapid un raspuns prin care sa primim ajutor sa scapam de acesti indivizi

    . va multumesc

    27 aprilie 2011

  30. Minel DOBREI said

    am May 19 2011 @ 2:09 pm

    As dori sa stiu care este prevederea legala care reglementeaza plata pentru cheltuieli comune de incalzire, atunci cand eu sunt debransat de la incalzirea centrala (avand centrala termica de apartament)!

  31. GORA TIBERIU-DANIEL said

    am May 22 2011 @ 12:12 pm

    Stimate Domnule Radu Opaina,am si eu o intrebare,si anume:scara blocului este loc de parcare pentru scutere?La parterul blocului unde locuiesc,sta un Pusti de vre-o 20 de ani,care pur si simplu sfideaza pe toata lumea din bloc,parcandu-si scuterul langa Avizier,si mai mult,il leaga cu lantul de teava de gaze.Am facut nenumarate sesizari Asociatiei de locatari,dar nu s-a luat nici o masuta,Ne rupem hainele agatandu-ne de scuterul respectivului.Ca dovada,va trimit cateva ipostaze cu scuterul parcat in scara.Vreau sa stiu daca Dumneavoastra vi se pare normal cum procedeaza respectivul.Cu Stima ,Daniel Gora.

  32. Alin said

    am June 8 2011 @ 10:15 am

    Este normal desi sunt scos de la intretinere sa platesc apa calda si rece cite un metru cub. E normal sa puna in mai o penalizare de 40 ron,ma duc si platesc din 800 ron, paltesc 250 si acum in iunie sa puna penalizare 140 ron.Am vecini care au restante de 4200 ron si i-au pus penalizare 4500 ron.Mentionez ca la vizier e pusa luna aprilie.

  33. Radu Elena said

    am June 9 2011 @ 12:49 pm

    Este obligatoriu sa se afiseze listele de la apa,curent,la vizier?Domnul adm.-presedinte spun ca nu-i normarmal.Deoarece peste factura de apa se mai incaseaza 0,5 metri/pers.E Normal sa se stranga bani pt reparatii pt un bloc care nu sa facut receptia?Domnul adm a strans bani.E LEGAL SAU ILEGAL?

  34. Istrate said

    am June 15 2011 @ 1:01 am

    Este normal, ca la calcularea sumelor pentru tevile de caldura ce tranziteaza apartamente cu centrale proprii de apartament, sa existe diferente uriase ca la Asociatia de Proprietari Gemenii-Zizin din Brasov? Adica unii sa plateasca doar 66 de lei iar altii peste 500 lei?
    Este normal ca din 23 de proprietari cu centrale proprii zece sa plateasca 26% din totalul energiei termice furnizate de CET, iar ceilalti treisprezece proprietari (tot cu centrale termice proprii) sa aiba de plata doar 7%?

  35. vasilica mocanu said

    am June 16 2011 @ 8:26 pm

    Locuiesc in Bucuresti in sect 4 in cadrul asociatiei proprietarilor nr1de pe sos Giurgiului nr 131.Am restante la intretinere de 11100roni. Sunt actionata in tribunal iar pe 22iun ac am a3a infatisare.Am nevoie de cineva abilitat sa-mi calculeze afisele cu intretinerea pt o perioada de cca2 ani.Am o parte din chitante dar cum am socotit eu nu apar scazute din restanta. Poate nu stiu eu sa calculez va rog sa ma ajutati sa ma pot prezenta in fata instantei corect.Mie mi-a iesit o diferenta mare fata de ce mi-a afisat la tabel,eu gasind o restanta de plata de maxim 3-4000roni dar nu sunt sigura si va rog sa ma ajutati in aceasta problema. Daca e ca mine va dati seama ca e de rau cu presedintele nostru.Va multumesc anticipat.Vasilica Mocanu

  36. bogliu said

    am June 23 2011 @ 4:53 pm

    Locatarii unei scari de bloc sunt obligati sa contribuie la plata construirii unei sarpante,sau numai la repararea hidroizolatie existente?!

  37. TANASE VASILICA said

    am August 4 2011 @ 8:21 am

    as dori sa ne precizati care este cadrul legal pentru interzicerea calcularii penalitatilor calculade de asociatie de maxim 20% pe perioada de criza.
    va multumesc
    Tanase Vasilica cenzor la Asoc. Prop
    bloc 44 Constanta

  38. Valeria Constantinescu said

    am August 4 2011 @ 3:28 pm

    Buna seara,
    As dori sa stiu care sunt criteriile de calcul al cheltuielilor
    de intretinere la un apartament,cand persoana este plecata din tara si nu locuieste nimeni in locuinta…
    Multumesc,
    Valeria Constantinescu

    P.S.Efectiv cat se plateste in acest caz,pt.un ap.cu 2 camere,
    (fara incalzire)?

  39. BARAC GETA said

    am August 5 2011 @ 1:07 pm

    LOCUIESC IN STRADA DORNEASCA NR2 BLOC ;P 72 ,SC2, AP.50 SECTOR 5,VREAU SI EU O LAMURIRE.
    IN FIECARE VARA SE STRING BANI PENTRU FOND DE REPARATI PE O PERIOADA DE 6 LUNI,S-AU MONTAT USI TERMOPAN LA INTRAREA IN BLOC,MONTAT FAIANTA NUMAI LA PARTER, ILUMINAT PE SCARA CU SENZORI,COSMETIZAREA LIFTULUI,MONTAT GRILAJ LA ETAJUL 8,SI MULTE ALTE LUCRARI, SUNTEM PE PALIER 4 APARTAMENTE ,1 CU 4CAMERE,2 CU 2CAMERE SI UNUL CU 3 CAMERE.PARTICIPAM LA FONDUL DE REPARATI DUPA NR. DE CAMERE ,LA 4CAMERE PLATIM CATE 60RONI TIMP DE 6 LUNI PE LUNA, LA 3 CAMERE 52RONI SI ASA MAI DEPARTE, NU INTELEG CE LEGE ESTE DATA PENTRU COTA INDIVIZA ,DE ACORD LA PLAFON SA PLATIM DUPA SUPRAFATA NU SI LA COSMETIZAREA LIFTULUI SI LA MONTATUL USILOR REPARAT LUMINA SCARA CA DOAR NU MERGE CU LIFTUL APARTAMENTUL NU FOLOSESTE ILUMINATUL DE PE SCARA APARTAMENTUL,NU INTRA PE USA APARTAMENTUL,NU APUS FAIANTA IN APARTAMENUL MEU ,NU A PUS GRILAJ CAT TINE APARTAMENTUL,DECI DE ACELESI LUCRARI BENEFICIEM NOI LOCATARI BLOCULUI NU SUPRAFATA APARTAMENTULUI IN CARE LOCUIM. S-A VINDUT UN APARTAMENT LA SCARA 1 DE 3ANI CU DATORI ADMINISTRATORA ISCU A SEMNAT NU S-A SCAPAT DE DATORI NICI ACUM IN2011, FONDUL DE RULMENT SE FOLOSESTE PENTRU RESTANTIER IAR PE NOI NE AMENINTA, DACA NU PLATIM FOND DE REPARATI NE PUNE PENALITATI
    MULTUMESC ANTICIPAT SI ASTEPT UN RASPUNS

  40. Dumitru Nela said

    am September 2 2011 @ 2:38 pm

    Am vazut emisiunea din data de 1 sept. la OTV imi pare rau de scena pe care va facuto acea avocata era clar ca avea ceva cu dumneavoastra, felicitari pentru curajul de a pleca de la acea emisiune .Dupa ce ati plecat sa dat de gol si a recunoscut ca a sunat la fapr a primit o grogramare si de aici istoricul va felicit inca odata . Sunteti un om destept si faceti audienta unde nu trebuie, nu va merita ca invitat.

  41. mitre mihai dumitru said

    am September 7 2011 @ 7:52 pm

    buna ziua,tatal meu nu mai sta in apartamentul cu 2 camere de 7 ani,de 1 an de zile s-a mutat si prietena mea la mine.mai este si mama in casa.problema este cu tata,deoarece il pune sa plateasca in continuare anumite sume la intretinere,cum ar fi:cheltuieli gospodarest,fond rulment si inca ceva.vreau sa ne lamuriti daca tatal meu daca nu mai locuieste in apartament(este titular al casei precizez)de ce i se mai cer acele cheltuieli? multumesc

    mihai-0761.60.96.77

  42. tudorache marieta said

    am September 10 2011 @ 1:23 pm

    Deoarece am fost plecata mai mult timp,va rog sa-mi spuneti daca ordonanta, data de ANRSC in 9010,”un condominiu,un singur sistem de uncalzire,mai este valabila.
    Eu am scris la ANRSC si le-am atras atentia ca sunt doua sisteme de incalzire:centralizat si cu centrala de apartament.
    Le-am atras atentia ca cei care nu au centrala prorpie nu au
    dificultati financiare dar au facut alte investitii(in cazul nostru)
    Le-am atras atentia ca si cei cu centrala de apartament degaja
    caldura in spatiul comun.Deci ar trebui ca din totalul care vine de la ENET sa scada consumul lor si diferenta sa o impartim fiind
    caldura comuna.
    Desi nu avem calorifer pe scara,nici in uscator,nici tevi prin apartament fiindca le-am suprimat, am platit in lunile de iarna cate 40-45 roni la caldura comuna.
    ANRSC mi-a raspuns sa luam legatura cu furnizorul nostru de
    gaze sa ii impuna si pe cei cu sistem centralizat la plata.
    Este o mare excrocherie si o mare nerusinare.
    Vreau sa intreb,daca citesc apometrele de apa rece si las un
    biletel admnistratorului sa-l comunice la CUP,cat trebuie sa-i plateesc administratorului pentru asts
    Multumesc,MT

  43. chiricioglu larisa said

    am September 21 2011 @ 5:00 pm

    Din cate am inteles de la dv. dintr-o emisiune TV, daca mi-am montat centrala termica de apartament, nu este normal sa platesc debransarea catre centrala termica de la care am beneficiat de incalzire in sistem centralizat. Daca am inteles corect, cum le pot dovedi ca nu este corecta taxarea celor in sitiatia mea. Care este temeiul legal? Tot de la dv. am inteles ca trebuie instiintata doar asociatia de proprietari.Va multumesc.

  44. chiricioglu larisa said

    am September 21 2011 @ 6:07 pm

    Revin la comentariul de mai sus mentionand ca sant din Giurgiu. Multumesc.

  45. Herberth Nicoleta said

    am October 2 2011 @ 7:37 pm

    Buna seara ,
    As dori sa stiu care sunt criteriile de calcul al cheltuielilor
    de intretinere la o garsoniera de 36 mp ,avand in vedere ca locuinta este goala , nu mai locuieste nimeni acolo….
    Multumesc,

  46. Vaslaban Maria said

    am October 16 2011 @ 1:52 pm

    Sunt deconectatde la sistemul de incalzire comun din bloc.Nu am nici o conducta neizolata prin apartament.Caloriferul de pe scara este decuplat.Intrebarea mea este:mai trebuie sa platesc COTA PARTE la caldura?fara ca eu sa beneficiez de caldura? Giurgiu

  47. Dragan Gabriela said

    am October 26 2011 @ 10:37 pm

    Doresc sa va informez scurt si la subiect.Am centrala proprie intr-un apt cu 3 camere,cu izolatie termica facuta in interiorul apartamentului meu,neexistand nici o teava,iar administratorul blocului impreuna cu cei de la ISTA ROMANIA ma obliga in fiecare luna pe sezonul rece sa platesc 50% din suprafata apartamentului meu caldura radetului,insumand aproximativ 60-80 ron /luna,in afara de cheltuielile individuale pe persoana sau pe apartament.In concluzie o persoana la 3 camere cu centala proprie platesc pe luna cam 200 ron intretinere plus 300 ron gazele mele consumate lunar.Oare imi plateste mie cineva gazele 50%?De ce sa suport eu platile ptr ISTA ROMANIA ca asa vrea administratorul blocului fara sa ma contacteze daca sunt de acord sau nu?Cand l-am intrebat a raspuns ca asa a decis comitetul blocului,si nu avea nevoie de aprobare mea.Mentionez ca in comisia de cenzori si asociatia de locatari sunt numai persoane pensionate pe caz de boala psihic care incaseaza niste bani de la locatari cu salarii fara contracte de munca,reparatii in bloc se fac numai pe procese verbale de catre ei fara sa afiseze la loc vizibil ptr locatari facturi si chitante fiscale.Aceste persoane(gospodar,presedinte,administrator,etc,)ignora toti locatarii,insusind foarte multi bani din buzunarul nostru.Va rog sa-mi raspundeti pe email unde pot fac reclamatie,si cum pot rezolva aceste probleme grave.Va multumesc.

  48. Amuza Carmen -Ana said

    am November 4 2011 @ 4:13 pm

    Domnule Opaina,
    Sunt locatar al blocului 83 din strada Baicului nr. 59 sector 2 si am o nelamurire: Domnul administrator mi-a pus o penalizare de 6.5 RON la o restanta de 102 RON, restanta fiind din luna septembrie iar intretinerea afisata pe 25 octombrie.
    Va rog in numele la mai multor locatari sa se faca un control inopinant deoarece sunt si alte probleme. In primavara acestui an domnul administrator s-a apucat sa taie copacii din fata blocului la care nu stiu cine a facut o sesizare la Primarie si a venit in timpul cand el taia copacii si i s-a dat o amenda, iar acea suma ni s-a adaugat la cheltuielile pe apartament si platite de noi…
    In speranta unui raspuns prompt va multumesc anticipat.

  49. TUDOREL said

    am November 17 2011 @ 3:50 pm

    Sant un locatar,membru in Asociatia de proprietari , in ARAD , vreau sa va intreb daca in luna Aprilie a anul acesta a fost adunare generala la bloc si sa hotarit ca vechiul accesoriu a blocului este vechi si ca se va aduce firme a licita ptr. a face un nou lift si a stabili chit face pretul total pe apartament,ceea ce nu sa facut ci conducerea blocului a hotarit sa se adune rate pe apartament a 45-70 RON,ptr. fara licitatie si fara a prezenta la loc vizibil la locatarii blocului contractul si cu ce firma se va face noul accesoriu,deci nu se stie de locatarii blocului , dar rate ptr. accesoriul nou cica ce se va face sint retinute si bagate in listele de cheltuieli a blocului.ESTE LEGAL???CU CINE SA IAU LEG.CU PRIMARIA AM LUAT LEG. DAR TOT DEAGEABA

  50. roxana said

    am December 9 2011 @ 12:48 pm

    raspunsurile la toate aceste intrebari unde putem sa le vedem

  51. serban said

    am December 30 2011 @ 12:51 pm

    Daca majoritatea proprietarilor din condomeniu(65%) au renuntat la repartitoarele de caldura, cum se interpreteaza articolul(7)din Norm? tehnic? din 13/07/2010: Dac? în perioada de exploatare a repartitoarelor de costuri nu mai este îndeplinit procentul de contorizare stabilit, ca urmare a renun??rii unor proprietari la repartizarea consumurilor pe baza repartitoarelor de costuri, aceste spa?ii sunt considerate f?r? repartitoare, unit??ile de consum alocate pentru aceste spa?ii calculându-se conform prevederilor prezentei norme tehnice?
    Se tine cont de hotararea majoritatii si minoritatea se supune acestei hotarari astfel incat intreg condomeniul se considera fara repartitoare si se face face calculul dupa suprafete sau doar pentru cei ce au renuntat se face calculul dupa suprafete, iar pentru cei cu repartitoare se tine in continuare cont de ele?

  52. POPA said

    am December 31 2011 @ 8:03 am

    Suntem din Constanta,locuim la bloc.Pe scara noastra suntem 16 apartamente, din care 10 avem centrale si 6 sunt racordati la RADET.Prin apartamentele celor cu centrala nu trece nicio teava si nici pe casa scarii nu avem si totusi ne pus la intretinere o suma de 80 Ron pentru cei cu 3 camere si 100 de Ron pt cei cu 4 camere si 45 de Ron pt cei cu 2 camere.Cui ne putem adresa

  53. costel blezneac said

    am January 9 2012 @ 6:07 pm

    d-le Opaina e normal ca la o datorie de 1100 ron sa am penalitati de 80 ron(fondul de rulment il am in jur de 700 ron)

  54. satmari mihail said

    am January 15 2012 @ 1:12 pm

    Domnule Opaina ,as dori sa va intreb cum se poate afla impozitul pe salariile platite pe 2011,pt ca pe injtretinerea din luna noe. 2011 la o suma de 1100 ron ce reprezinta salarii ,administratorul a pus la plata 800 ron impozit,si in baza carei legi a putut face acest lucru ,va multumesc anticipat

  55. Ana-Maria Tara said

    am January 16 2012 @ 12:56 pm

    Locuiesc pe o scara cu 11 apartamente din care 6 sunt debransati avand centrale de apt. Puteti sa imi spuneti pe baza carui art. din ce lege si acestia trebuiesc sa contribuie la plata facturii pt incalzire (inafara contributiei la plata facturii pt partile comune)si ce procent, pentru coloanele de incalzire ce le trec prin casa, pentru caldura ce le revine din pereti, pardoseli si plafoanele comune cu cei car au incalzire prin CET. Mentionez ca eu am desfintat din apartament 3 calorifere iar in urma reabilitarii efectuate la blocul nostru, alte doua calorifere le-am inchis – doresc sa imi spuneti unde si cine imi poate face masurarea caldurii cedate de coloanele verticale in fiecare incapere din apartament si daca este obligatoriu de facut aceasta masuratoare in toate apartamentele de pe scara blocului unde eu locuiesc, pentru ca administratia blocului nu este de acord cu aceste masuratori, cu montarea de contoare la apa rece si calda si nici cu suportarea de catre ei,cei cu centrala de apt., a unei cote din factura RADET. VA MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU RASPUNS

  56. joita cristian said

    am January 18 2012 @ 10:26 pm

    Buna ziua!
    Am 3 intrebari:
    1) In blocul in care locuiesc s-au montat repartitoare. Am vrut sa renunt la ele deoarece platesc mai mult decit cei ce nu au asemenea aparate dar administratorul mi-a spus ca o sa platesc toate pierderile de pe coloana. Este corect?
    2) Care e formula dupa care se calculeaza consumul de caldura pt un apartament fara repartitoare?
    3) Este posibil sa fiu pus sa platesc ceea ce evident nu consum?
    Cu multumiri!

  57. stefan busa said

    am January 19 2012 @ 11:12 am

    Buna ziua,am o mare problema cu administratorul de bloc,sunt pensionar avand varsta de 45 de ani cu pensie acumulata handicap si pensie urmas 950 lei,sunt restant la intretinere cu 4000 lei,administratorul ma ameninta ca va merge la casa de pensii si imi va pune proprire pe pensie. Se poate face ceea ce zice adminisratorul?Pensia este singura sursa de venit a mea care o am.Va multumesc si astept un raspuns de la dvs

  58. CIUCA ELENA said

    am January 20 2012 @ 9:30 am

    D-nule OPAINA,v-as ruga foarte mult sa ma lamuriti in legatura cu urmatoarea problema aparuta la plata caldurii .Locuiesc in BUCURESTI sector 6.Suntem in urma cu plata intretinerii din cauza unor restantieri de ani de zile.Administratorul si Presedintele nu fac nimic pt. recuperarea restantelor(ex:1 AP. ARE 3300LEI)S-a ales un alt presedinte iar cel inlocuit nu vrea sa predea actele si stampila administratiei.Nici politia nu a facut nimic.Noi platim acum intretinerea pe luna NOIEMBRIE.A m 2 camere suprafata de 50mp.Pe scara sunt 19 apartamente.6 cu repartitoare ,restul pe pausal.Eu am optat la renuntarea repartitoarelor,iar pe luna noiembrie am de plata caldura 302lei.Vi se pare normal?Celelalte ap. fara repartitoare, au cam 140-180lei maxim.Cum va explicati d-voastra acest lucru?In aceasta situatie mai este doar un ap.Firma care se ocupa in continuare de calculul caldurii se numeste MARIOVAL TOP . O firma falimentara care nu stie cum sa mai scoata bani de la locatari.Am inteles ca se poate ca calculul sa fie efectuat de administrator.Cum sa procedez eu ?Administratorul si noul Presedinte au spus ca greseala este de la firma, care calculeaza dupa o medie a consumului din anii anteriori cand eram cu contor.DOAMNE!!!!!!LUNA NOIEMBRIE A FOST FOARTE CALD.CUM SA PLATESC 300LEI PT.CALDURA?In Decembrie probabil ca ma vor pune sa platesc 1000lei!!!!Unde ajungem cu aceste firme? va multumesc ,m-am cam lungit dar sper sa aveti rabdare sa-mi cititi mesajul si sa-mi dati un raspuns

  59. mariana manaila said

    am January 24 2012 @ 7:19 am

    am aceeasi intrebare ca multi dintre d- voastra.stau intr un apartament de 2 camere din sect 4 la un bloc cu repartitoare.pe luna decembrie am platit 200 ron la caldura,mergand caloriferul di sufragerie si baie.ptr acelasi apartament fara repartitoare caldura m ar fi costat 270ron.cum este posibila aceasta enorma diferenta?cum este posibil ca eu sa stau in frig si sa platesc cat unul care sta cu caldura la maxim 24 din 24?cum se calculeaza caldura daca as renunta la repartitoare?

  60. popescu alina gabriela said

    am January 25 2012 @ 2:52 pm

    Buna ziua.locuiesc in constanta si avem repartitoare de caldura din2005.ani de zile am achitat costuri aberante…comparativ cu blocurile necontorizate.prostie pe care ne o asumam.pt ca la ora 11-14 nu este o persoana acasa sa permita accesul am acceptat costurile estimative comunicate prin factura.administratorul a anuntat firma ca eu am renuntat la repart ca sa nu mai primim costuri estim.pt ca el nu stie…ce e alea.fara sa ma anunte in prealabil,au luat de buna declaratia unei persoane neautorizate si care le a dat inf false….pe care nu le recunoaste…informatii telefonice care au dus la emiterea unei fact pausal si la incetarea unui contract.am cautat sa i contactez tel,firma de pe factura a zis ca noi nu suntem la ei….si ca alta firma le foloseste sigla….si stampila.administr mi a dat un nr de tel….doamna care mi a ascultat sesizarea nu stia ce sa zica,nu cunosc….sunati maine.azi am revenit telefonic pt o ultima discutie cu ei….nu raspunde nimeni.fact pausal e de 3gigak….pe o suprafata de 40 m.total 1000ron,3 calorifere.intentionez sa ma adresez direct la anpc si chiar la politie pt ca dl adm.a furnizat date false cu urmari serioase,asa,le consider.ce ma sfatuiti?multumesc

  61. Maria said

    am January 25 2012 @ 11:04 pm

    Buna seara ! As avea si eu o intrebare pentru dumneavoastra ,sora mea sta singura intr-un apartament cu 2 camere nu foloseste caldura este normal ca la intretinere sa ai vina 4 milioane jumatate? Va multumesc mult.

  62. popescu alina gabriela said

    am January 26 2012 @ 1:27 pm

    Astept si eu un raspuns.multumesc

  63. slavnicu dumitru said

    am January 27 2012 @ 10:18 pm

    Buna ziua locuiesc in iasi intr-un apartament cu doua camere .In noiembrie 2011 am contactat o firma care mi-a montat centrala de apartament.Se pare ca in timp ce gaureu peretii cu o masina de gaurit, pentru a racorda centrala la instalatia de gaz ar fi cazut o piatra pe tubulatura de aierisirepina de la mine din apartament pina. la subsol,aici lovind o conducta de apa fisurind-o.In acel moment nu s-a stiut nimic, a doua zi a veni la usa presedintele asociatiei spunindu-mi ca la subsol e o teava fisurata si se pierde apa,iar fisura e in dreptul tubulaturii de aierisiri si a fost provocata de o piatra care a cazut de la mine din apartament.Luna urmatoare pe lista cu intretinerea mi s-a pus in plata 300 roni acea pierdere de apa.Intrebarea mea este de ce sa platesc eu si nu firma care a provocat pierderea de apa.Dupa discutia cu presedintele am anuntat firma care a montat centrala,avenit un salariat a avut o discutie cu presedintele.

  64. ilie daniela said

    am January 31 2012 @ 9:43 pm

    din luna octombrie 2011 avem centrala de apartament deci nu mai folosesc apa calda si pentru ca nu am citit repartitoarele in decembrie asociatia ne-a incasat la pausal 14mc apa calda.Daca pe apometru nu apare nici o modificare,eu ce trebuie sa platesc?Nu vreau sa sigilez apometrele de apa calda si cei de la radet au fost de acord dar presedinta asociatiei imi cere sa renunt la apometre.Trebuie sa ma supun asociatiei sau ca proprietar al apartamentului meu am si eu niste drepturi?

  65. CARMEN said

    am January 31 2012 @ 10:03 pm

    Sunt un presed de as.de prop.administratorul ne dorind sa lucreze cu mine pt ca am cerut intrarea in legalitate si-a dat demisia,vreau sa stiu pina la agaj unui nou administrator pot incasa eu cotele de intretinere ,e corect ca el de miine 1 feb nu mai raspunde de situatia as????va rog din suflet ajutati-ma

  66. puscin ovidiu said

    am February 3 2012 @ 11:00 am

    locuiesc in timisoara intr-un bloc cu 44 de apartamente dintre care 8 suntem racordati la colterm si celelalte au centrala proprie .E normal ca eu sa am de platit caldura 840 ron pe 54 mp incalziti [am doar 3 calorifere in tot ap].

  67. Dobrin Carllo Liviu said

    am February 7 2012 @ 10:59 pm

    As vrea sa stiu in ce conditii pot renunta la repartitoare,deoarece sunt furat la greu de firma Fluid Serv din Constanta.Si culmea nesimtirii am inteles ca sunt obligat daca renunt si ma judec cu firma Fluid serv sa imi citeasca pana la solutionare tot Firma Fluid Serv?
    Astept cu nerabdare raspunsul dvs.

  68. eniu valeria said

    am February 22 2012 @ 11:37 pm

    din anul 1962 locuiesc in sos stefan cel mare 31 bl 29 sc 5 ap.169 et. 9 terasa sc 5 a fost inchiriata de as. prop. fara axcordul locatarilor firmei ORENGE In timp terasa sa deteriorat producind pagube materiale si morale ap.169. pentru reparatii am fost nevoita sa ma aderesez justitiei am 2 procese ,2 expertize tehnice imobiliare sentinta civila ramase definitive si ireevocabile Asociatia refuza se repare terasa motivind lipsa resurselor financiare,personal am mers la sediul firmei am obtinut finantare as. a cerut din chirie avans pentru refacerea altor sc, 3-4 cind dupa un an a fost angajata o firma in loc sa inceapa cu terasa sc.5 sau apucat sa lucreze pe terasa sc.3-4 pentru terasa sc.5 am fost nevoita sa apelez la executor judecatoresc platind l5 mil. lei vechi. dupa 6 luni din nou aceleasi necazuri din nou la tribunal la primul termen sc.orenge a depus o intimpinare de respingere a dosarului motivind ca ei au virat in contul as suma de 28.705,88 lucrarea FIIND PE O SUPRAFATA DE 580 m.p. dosarul a fost acceptat si din nou sa dispus efectuarea unei expertize.am cerut d-lui presedinte contrat. si actele din care sa rezulte ce reparatie a fost facuta pentru suma de mai sus si de cind terasa af ap l69 are 580 m.p. am apelat la primarie srap dar nici acolo presedintele nu a colaborat acestia fiin nevoiti sa ceara ajutor sectiei 6 politie acum presedintele in loc sa rezolvam aceste probleme se ocupa si in nume propriu da aprobare magazinului kebab (saormerie) sa instaleze un burlan pentru evacuarea fumului provenit din prepararea carni de oaie si accepta conectarea la reteaua de gaze nu are acceptul rom gaz si nici de la mediul de problemele semnalate nici un locatar nu a fost de acord avin un tabel de refuz cu semnaturi in ce ma priveste pot proba cu acte si inscrisuri sunt disperata va rog ajutati-ma sunt bolnava am 76 de ani si locuiesc in acest imobil de 50 de ani ce pot sa fac? va multumesc ca m-ati ascultat cu stima eniu v. bucuresti 22.02.2012

  69. silion lacramioara said

    am February 23 2012 @ 1:35 pm

    avem nevoie de ajutor de la domnul opaina.suntem disperati cum ne fura si modul cum se fura bani la asociatia noastra de locatari va rugam sa ne ajutati

  70. silion lacramioara said

    am February 23 2012 @ 1:36 pm

    sint din iasi

  71. silion lacramioara said

    am February 23 2012 @ 1:38 pm

    avem dovezi clare nu vorbesc din burta

  72. jitianu raluca said

    am February 29 2012 @ 8:21 pm

    Este corect ca salariile celor din cadrul asociatiilor (casier,presedinte, etc)sa fie stabilitite in functie de mp/apartament? Sau se plateste de catre toti locatarii aceeasi suma?de exemplu la cei cu 3 camere s-au incasat mai multi bani decat la cei cu 2 camere sau cu o camera! Astept raspuns. Va multumesc

  73. ionita corneliu said

    am March 7 2012 @ 10:50 am

    Rog a avea amabilitatea de a-mi comunica daca este legal ca Asociatia de proprietari sa ma oblige sa platesc abonamentul RADET avind in vedere ca am centrala termica si sunt debransat de la sistemul de termoficare din anul 2006.
    Cu multumiri,
    Ionita

  74. braicu elena said

    am March 14 2012 @ 1:07 pm

    Presedintele nu doreste sa depuna dosarul pt reabilitarea blocului.

  75. braicu elena said

    am March 14 2012 @ 1:31 pm

    Locuiesc in bucuresti str dr taberei 122 bl od2 Doresc sa stiu ce putem face daca presedintele nu vrea sa depuna dosarul pt reabilitarea blocului .Daca il intrebam de dosar ne minte ca l-a depus. Am intrebat la primarie si mi s-a spus ca nu avem nici un dosar.I-am zis sa nu ne mai puna la vara sa mai platim terasele si sa depuna dosarul pt reabilitare ,bineinteles mi-a vorbit urat .Noi nu stim pt ce platim 20 ron de ani de zile,dar noi habar nu avem pe ce se duc banii.Vara in fiecare an se fac lucrari mari pe bani multi cum ar fi terasele se repara f des ,schimbarea tevilor la caldura , unii au facut altii nu si bineinteles am in casa tevile dela baza tot vechi.tevile noi arata f urat ,sunt toate strambe .Noi proprietarii suntem nu numai la mana statului ci si la mana presedintilor si adm.Fiul adm este contabil.

  76. Dumitrascu Matei said

    am March 17 2012 @ 4:18 pm

    Locuiesc in Timisoara str.Naturi nr.9a.In anul 2011 mai exact luna august sa incepit izolarea termica a blocului.Doresc sa stiu daca pot fi obligat sa mai platesc anca odata izolarea termica din moment ce eu mi-am izolat singur apartamentu in urma cu 3ani.Vreau sa specific ca eu am izolat cu placi de 5cm iar administraroru sa hotarat sa izoleze cu placi de 8cm spunandumi ca primaria al obliga sa o faca cu 8cm,eu stiu ca legea spune ca se izoleaza cu placi intre 3si 10cm.

  77. ionescu Mioara said

    am March 27 2012 @ 6:09 pm

    Va rog foarte mult sa-mi raspundeti daca locuiesc intrun apartament de 2 camere cu apa debransata de bloc cu contuar individual si cu contract individual la gunoi si cu centrala proprie ce trebuie sa platesc la administratia blocului .Ce salariu trebuie sa platesc administratului care presteaza munca de a ma trece doar pe lista de utilitati si ce fond de rulment trebuie sa am

  78. Tudose Elisabeta said

    am April 7 2012 @ 6:53 pm

    Este legal si normal sa se plateasca la intretinere apa rece, apa calda,si apa rece pentru prepararea apei calde? Consider ca daca platesc apa calda, aici intra toate cheltuielile aferente acestei pozitii, si deci: de ce sa mai platesc inca odata apa rece pentru prepararea apei calde. Va multumesc anticipat pentru lamuririle asupra acestei probleme. Ma numesc: Tudose Elisabeta, B.dul. Timisoara nr.41, bl. 35, ap. 3, sect. 6. maill: tudoseelisabeta@yahoo.com.

  79. balaci valy said

    am May 3 2012 @ 8:46 am

    Buna ziua . Am si eu o intrebare : ce se poate face pt repararea unui acoperis de bloc care a fost facut cu tabla acum 15 ani si necesita reparatii . Am cumparat ap. in iunie 2011 am reparat o portiune am schimbat si di tabla , ni s-a promis de la asociatie ca ne dau banii care i-am cheltuit daca aducem facturi fiscale dar dupa aceea s-au itors sa luam semnaturi de la vecini ca sunt de acord si binenteles ca nu au fost de acord . acum trebuie sa repar in alta parte . PRECIZEZ CA NU AVEM sef de scara . Eu zic ca un adminstrator trebuie sa se ocupe si de asta si nu trebuie sa stea sa nu faca nimic deoarece acoperisul este pt toti locatarii ca si sbsolul . Va mai spun ca platesc fond de reparatii ca si ceilalti si s-a platit si de catre fostii proprietari .nu vor sa schimbam nici tevile de caldura de la baie si bucatarie (nu se incalzesc caloriferele ) au zis sa pun robineti sa trag apa ca deaceea nu se incalzesc , cei de la etajele inferioare asa fac . eu am aerisitoare in dotarea caloriferelor , cum sa scot scot apa ca sa ma incalzesc trebuie sa stau di ora in ora sa scot ? multumesc astept raspuns .

  80. Toma said

    am May 5 2012 @ 4:17 pm

    Cu respect!Am si eu cateva nelamuriri:
    -intr-o luna 15 mc. de apa calda costa 250 lei,urmatoarea luna costa 350,am sesizat diferenta si explicatia administratorei a fost ca nu aduce toata lumea in timp util mc consumati(mentionez citim apometrele personal)nu mi se pare normal atata timp cat se afiseaza pret pe mc.consider ca este o inselaciune a consumatorului.
    -apa calda este la o temperatura acceptabila decat o jumatate de ora dimineata si o jumatate de ora seara la bucatarie,explicatia presedintelui m-a socat si mai tare:nu exista consum si nu se evacueaza apa rece din teava si personal nu are ce sa faca
    -femeia de serviciu nu isi face datoria raspuns administrator:este insarcinata,in contextul in care si eu si sotul suntem someri,avem 4 copii,locuim cu chirie si cu toata contorizatea am platit iarna 1100 lei intretinerea pentru un apartament de 4 camere 7 persoane,iar caldura a fost o suma infima 150-200 lei,dar cheltuielile pe persoana depasesc limitele 500-600 lei.Locuiesc in Biucuresti Calea Rahovei si atitudinea comunista a administratorei si a presedintelui nu o mai suport de 10 ani.Ce se poate face?

  81. Dumitru Ion said

    am May 21 2012 @ 1:16 pm

    Domnule Opaina,la noi in asociatia de proprietarii nr8,din localitatea TECUCI,jud.GALATI,atat domnul presedinte Gherasim Dumitru cat si administratorul Ggiugan Gheorghe abuzeaza de functie,acum 6 luni,domnul Ghiugan Gheorghe a plecat dandu-si demisia,din luna aprilie dansul a revenit la conducerea asociatiei fara a fi votat de proprietari.90%din proprietari nu ii mai vrem pe nici unul la asociatia noastra.ce putem face de ai da jos de la asociatie pe domnii Gherasim Dumitru si pe Giugan Gheorghe.va multumesc si astept raspunsul dvs.

  82. Ambrus Florica said

    am July 13 2012 @ 6:40 am

    Abuzuri la Asociatia de proprietari strada,Constantin Brancoveanu nr 122.Eu sunt proprietar si locuiesc in Bulevardul Constantin Brancoveanu nr 122,bloc 9,sc 2,etj 3,ap33,sector 4 Bucuresti.Reclam cu vehementa urmatoarele abuzuri si anume:Verificarea apometrelor,montarea lor si citirea apometrelor din bloc,verificarea calculelor la cotele de intretinere a tuturor apartamentelor.Verificarea calculelor la procentul aplicat la restantieri,adica calculeaza penaltatile dupa bunul dumnealor plac 50% la fiecare luna de neplata,fonduri de rulment impuse si fonduri de reparatii,bani incasati si nu au facut nimic in bloc reparatii,au refuzat mansardarea blocului,cind ploua apa curge pe pereti si pe scara blocului,au montat un robinet in afara blocului la parterul scarii 2,unde se alimenteaza intreg cartierul,si apa consumata platesc toti proprietarii de pe scara.

  83. gheorghiu daniel said

    am July 13 2012 @ 6:22 pm

    buna ziua ma numesc daniel gheorghiu si va ros sa-mi ajutati . am o restanta de 103mil cu tot cu penalitati daca achit integral suma am dreptul sa mi se scada penalitatile puse de asocialtie si vreau sa mentionezi la sfarsitul anului trecut am achitat 50 milione .
    va multumesc

  84. bonea gheorghe said

    am July 24 2012 @ 3:46 pm

    Ma numesc Bonea Gheorghe si locuiesc in Constanta.
    O intrebare scurta si la obiect-CE SE POATE FACE IMPOTRIVA ”Art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 al ANRSC” prin care este interzisa debransarea in asociattile unde nu este nici o debransare anterioara cu NENOROCITUL ASTA ORDIN?
    Fara sa ma informez,mi-am gaurit casa,mi-am distrus balconul,am platit deja 2500 de RONI si mai am de dat 5000 cand se da drumul la gaz.
    Presedintele de asociatie ne-a mintit ca se poate,noi nu ne-am informat si 15 locatari din 19 am platit proiectul si s-a tras conducta de gaz pe scara.
    Cand am mers la RADET ptr debransare am aflat de acest ordin minunat.Am aflat si ca sunt pasibil de 10000 de Roni amenda ptr debransare ilegala.Deci,mai clar,ori platesc 10000 de roni amenda de la Radet ori ma da in judecata firma de gaze caruia trebuie sa ii mai dau 5000 de roni.
    Eu vreu sa traiesc legal si corect.Chiar se poate sa fim tratati ca niste iobagi si sa nu ne putem alege modul in care sa ne incalzim,corespunzator cu veniturile familiei?
    V-as ramane profund indatorat sa imi dati o solutie,un sfat la aceasta problema.
    Cu respect

  85. Popescu said

    am July 26 2012 @ 8:30 pm

    Buna ziua, Numele meu este X, nora si fiul meu au o garsoniera cf.III.in Rahova, in care a locuit o cunostiinta si datorita faptului ca era amarata ne-a lasat si cu datorii mari la intretinere si lumina.Acum am depus unele acte la notariat ca sa o vindem.Problema este ca am mari greutati in a obtine adeverinta de la Asociatia de locatari.Intretinerea este achitata pe anul trecut inclusiv ianuarie a.c.Sunt dispusa sa achit toata intretinerea la zi, dar mi s-a cerut 800 lei(8.000.000) penalitati.Mi se par enorm de mult.
    Ce ma sfatuiti sa fac?

  86. Ana Maria said

    am August 29 2012 @ 9:16 am

    Buna ziua,va scriu in speranta ca ma veti ajuta sa fac lumina in acest caz. Penalitatile se calculeaza in functie de cum doreste administratorul sau exista o lege stricta ptr.toata lumea?Sa va spun despre ce este vorba,intr-un ap.cu trei camere locuiesc trei persoane,doua dintre ele platesc intretinerea lunar(partea cuvenita) iar a treia dupa aproape un an pleaca si ramane intretinearea restanta. Intrebarea mea este,cum se calculeaza penalitatile din moment ce restanta este 1770 ron,intretinerea pe luna curenta 130 ron (ptr.doua persoane),eu ma duc cu 300 ron la administrator sa platesc intretinerea curenta plus partial din restanta ,,,,,iar la urmatoare afisare constat ca mi-au fost scazuti din restanta doar 70 ron!?!? Explicatie dansului a fost ca se penalizeaza la suma pe care o achit eu!!!! Omul acesta ce face? pune dobanda la penalitati? Mentionez ca sunt din Bucuresti sector 6. Unde as putea sa ma adresez cu aceasta problema? Va multumesc

  87. irinel said

    am September 28 2012 @ 2:27 pm

    buna ziua
    va scriu problemele de la asoc bl p16-p16a din sos mihai bravu 47-49 bucuresti sect 2 in 2009 dupa demisia presedintelui s-a facut ad gen.nimeni nu a vrut sa ia presedinte la al doilea termen,cearta si discutii fara ca cineva sa fie propus. la sfarsitul sedintei au ramas patru insi pt ca mai tarziu am aflat ca asa s-a vrut ca actualul presedinte sa ocupe aceasta functie profitand de debandada creata,(cum se intimpla de obicei).fostul presedinte ,a avertizat ca:fosta administratora-casiera are lipsa in gestiune.
    actualul presedinte,nu a luat in seama asa ca in iulie 2010 fosta adm.avea 15000 lei lipsa .dupa discutii si negocieri cu ea ,comitetul,recupereaza 5000lei ,ramanand 10000lei nici pana azi nu au fost recuperati de la fosta adm.
    mai mult,presedintele a facut cheltuieli de zeci de mii fara aprobarea nimanui(ori legea prevede ca ad gen aproba tot).
    mai mult mareste indemnizatiile tot fara aprobare,inchiriaza spatii pt cosmote,inchiriaza spatii pt un prop de ap(cetatean arab).cine nu da bilet cu consumul de apa calda si rece dupa apometre i-se trece in plus consum fara acoperire,cat considera presedintele.nu s-a facut ad gen de trei ani.am solicita in repetate randuri nici nu aude.am solicitat acte la control ,nu a dat nici un act.incaseaza indemnizatii ne aprobate de nimeni toti cei 5 angajati .as dori sa-i actionez in instanta cam cat ma costa?,si daca ma puteti ajuta?

  88. laest said

    am September 28 2012 @ 11:10 pm

    …foarte interesanta idee de promovare a imaginii senatoriale! Tu,de buna credinta ca te ia cineva in serios ,iti impartasesti problema ,sperind ca domnul Urban ,se va deranja ,poate chiar si doar numai sa citeasca ,,pasul,,tau ,ca doar face precizarea,,care doreste sa se exprime liber,,Rusine,domnule Urban,acesti oameni nu au nevoie de exprimare libera cu domnia voastra .Daca v-ati fi deranjat sa cititi ,ati fi sesizat ca ,au nevoie de sfaturi avizate si de mare ajutor …poate ca ,noi toti cei nemultumiti de administrarea imobilelor de catre cei care au preluat in forta administrarea imobilelor ,impreuna cu Opaina ,am putea sa ne constituim intr-o federatie a proprietarilor nemultumiti de administrarea imobilelor ,in care sa dobindim protectie legala si reprezentatii acesteii federatii sa poata interveni peste administratie la fiecare sesizare chiar si a unui singur proprietar ,care are dovezi ca ,personalul este paralel cu pozitia cistigata sau calculeaza dupa ureche !

  89. GEORGETA said

    am October 17 2012 @ 1:37 pm

    Dl OPAINA VA ROG SA-MI DATI SI MIE O EXPLICATIE.

    IN 2004 A FOST SCHIMBAT ADMINISTATORUL BLOCULUI .
    IN 2010 DIN ANUMITE MOTIVE AM RAMAS RESTANTA LA INTRETINERE.AM FOST DATA IN JUDECATA .AM REUSIT SI AM PLATIT .AM DUS COPII DUPA CHITANTE LA JUDECATORIE SI S-A INCHEIAT PROCESUL.

    ACUM LUNA CURENTA MA TRZESC PE LISTA DE INTRETINERE CU O SUMA VECHE RESTANTA (DE LA VECHIUL ADMINISTRATOR)

    DIN 2004 PINA IN 2012 SUNT 8 ANI

    VA ROG SA-MI SPUNETI ESTE CORECT?

  90. titere ioan said

    am October 24 2012 @ 9:14 am

    Buna ziua.In blocul in care locuiesc din totalul suprafetei destinata boxelor,aprox.40% a fost ocupat de ALA(protctia civila),pana acum cativa ani cand primaria si-a construit alt sediu in care ALA si-a mutat magazia.De atunci o parte dintre locatrii acstui imobil incercam sa intram jn posesia acestui spatiu.Dar primaria (care se considera proprietara),la cererea asociatiei de proprietari,invoca art 124 din legea 215/2001(legea administratiei publice)prin care consiile locale hotarasc cui inchiriaza sau cesioneaza.ALA nu mai este interesata de acest sptiu.Tinand cont de cota indiviza credem ca am fi indreptatiti sa primim dreptul la utilizare(cat a functionat ALA si acest spatiu a fost racordat la sistemul de incalzire centralizata noi am suportat cheltuielile).Exista vreo lege referitoare la aceasta care sa ne ajute?Va multumim anticipat

  91. mihaela mihai said

    am October 25 2012 @ 6:18 pm

    Buna ,vreau sa stiu daca este posibila oprirea agentului termic fara aprobarea proprietarului(in bloc sunt 20 ap. -19 sunt pentru iar 1 impotriva) mentionez ca distribuirea calduri se face la comun ne existand contoare separate.

    chitantele sunt obligatori cele tipizate semnate si stampilate?

    eu primesc chitante realizate pe calculator fara semnatura si stampila?

  92. locatarii blocului 60 C sc1 mihai bravu4 bucuresti sector 2 said

    am October 27 2012 @ 7:40 pm

    pe terasa blocului s a instalat antena firma orange de la care se primeste chirie. Este normal comitetul sa ia hotarari si sa faca diverse fara acordul locatarilor? Suma si dobanda sa stie fiecare locatar catii revine la mutarea din bloc? Va rugam acum cand s au inchiriat spatii sa luati si precizati cum se folosesc pentru a se evita eventuale abuzuri . Va multumim si asteptam precizari

  93. titere ioan said

    am October 28 2012 @ 11:36 am

    se primeste si raspuns la intrebarile puse s-au pirdem timpul ca de obicei in Romania.

  94. Moise Maria said

    am October 30 2012 @ 9:16 pm

    Stimate domnule Opaina
    Suntem un nr. de 10 familii din Constanta, As.de locatati nr.602.Blocul este vechi ,fundatia facuta conform actelor serv.jud.de arhitectura si cadastru din 1974,crapat pe toate partile fiind din 3 tonsoane a cate 4 et.+parter.Se dorecte cu orice pret masardare,dar la subsol este dezastru,apa etc.Toti banii s-au investit in ultimii 10 ani numai in tronsonul A si B,inclusiv tot subsolul.Acum cei din mijloc, tronson C sunt obligati pe cheltuiala numai a acestora, sa se repare.Dna presedinte ,ad-tora ,toata vara nu au insistat decat pe masardare, acum ne-a lasat fara apa de loc, pedepsiti ca nu dorim masardare. Nu au dedus cerere pentru programul de reabilitare cu RAJA Cta, nu s-a ocupat, nu le controleaza nimeni, face lucrari cu diversi fara documente, fara garantie,Va rog sa interveniti pentru un contract ferm cu RAJA CTA si primarie, nu cu ,,cumetrii,,iar problema existentei apei sa fie pentru toata lumea. Sumele pentru fond rulment si fond reparatii sa fie repartizati egal . Firma care aranjeament pentru masardare ii afecteaza numai pe cei de la etajul 4 si pe ceilalti nu. Blocul este vechi si nu are rezistenta necesare. Solicitam o expertiza de specialitate, si docmentatie clara,deasemeni ce s-a facut cu banii obtinuti pe vanzarea a 3 apartamente din bloc. Solicitam echipa de specialisti din Constanta pentru clarifiacrea situatieiMultumesc

  95. inceanu elena said

    am November 3 2012 @ 12:15 pm

    buna ziua
    sunt presedinta de bloc va rog a ma ajuta cu o informatie :
    exact langa zidul blocului este amplasat un element ce apartine companiei ENEL .Pentru stabilirea dreptului de proprietate , cati m.p. de teren sunt atribuiti blocului in afara celui pe care este constructia ? Daca pot cere contract de inchirietre pentru terenul folosit de ENEL.

  96. SUHAN(PIEPTAN) ELENA said

    am November 15 2012 @ 1:08 pm

    Sunt administrator la mai multe blocuri din sector 3 . La unul dintre ele , cel din str. Lugojana nr.2 care are 3 scari si 171 de apartamente este contorizat cu repartitoare pe calorifere marea majoritate dintre proprietari vor sa renunte la repartitoare . Am facut niste tabele pe care ii pun sa semneze pe cei care vor sa renunte , pe iciu pe colo mai este cate unul care nu vrea sa renunte ca ori pleaca cate un an in strainatate , ori locuieste singur in 3 camere si da drumul doar la un singur calorfer .
    Am sunat la primarie la sectorul 3 la biroul cu asociatiile de prop. si l-eam expus problema noastra ca vrem renuntarea la repartitoare si ca noi nici nu am mai semnat contractul de prelungire cu firma de calcul si ca stam in stembai ca sa luam srmnaturile necesare renuntarii . Cei de la primarie ne-au zis ca trebuie sa luam 80% din semnaturi sau sa intrebam la ANERSC cu ar fi corect . Cei de la ANERSC au spus categoric nu ca trebuie 100% si ca facem ilegalitati daca renuntam la ele ca este obligatoriu prin legea 325/2006. Am tot sunat la dvs. sa imi dati o sugestie sau ceva care sa nu ma trezesc ca ma da in judecata vriun prop. care nu doreste renuntarea la aceste repartitoare.

  97. manuel said

    am November 21 2012 @ 9:04 am

    dle opaina va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine . pe scara noastra administratorul a murit in urma unui accident rutier.la firma furnizoare de caldura avem niste restante consistente insa noi ca pers fizice nu datoram nici un leu. precizez ca i s-au cerut explicatii in nenumarate rinduri de multe ori a fost incoerent in exprimare alte ori violent dar niciodata concis la subiect in situatia noastra sunt si alte scari inclusiv scara dinsului unde a activat si acolo ca administrator.a avut si ceva controale financiare care s-au musamalizat lucru care se va face .spuneti-mi daca noi sintem prosti sau nu mai stim sa calculam cit face 1+1,daca noi avem osuma de …. datorie si la furnizori figuram cu datorii de 10 ori mai mult. unde sunt legile din romania cind omul de rind isi face imprumut la providennt sau altundeva ca sa nu sufere si cel de linga el de frig sau alte lipsuri ,si cel desemnat ca fiind reprezentantul acestora le baga mina in buzunar ca un hot de la metrou doar ca are studii?daca autoritatile locale considera ca stiu si eu “dl administrator nu are nici o vina si este perfect curat” este normal ca noi sa mai platim “restanta”si in acest caz unde ne putem adresa.va rog ajutati-ne .este un caz disperat in care copii si batrinii stau in frig fara a avea vreo vina pt ca si-au platit datoriile.va multumesc anticipat

  98. Alexandra F said

    am November 21 2012 @ 7:19 pm

    Domnule Opaina, puteti sa imi spuneti in ce conditii as putea sa cer ca ghena din scara blocului sa fie mutata in exterior? Este un focar de infectie, mai ales pe timp de vara cand miroase foarte tare.Am si ghinionul sa stau exact la etajul 1 si exact deasupra ghenei si vara nu pot deschide fereastra la bucatarie. Nu mai vorbesc de gandacii de bucatarie care ies de acolo si urca in sus pe bloc, intrandu-mi in casa. Curatenia la noi pe scara lasa de dorit si nu locuiesc in Ferentari, ci exact la 8 minute de mers pe jos fata de piata Victoriei. Scara nu se matura, nu se spala decat foarte rar si la fiecare etaj la ghena este o mizerie incredibila, mi-e scarba sa arunc gunoiul. Ce pot sa fac? Vad ca vecinii nu zic nimic.
    Am inteles ca legislatia UE spune ca ghena nu trebuie sa fie pe scara blocului este adevarat?

  99. radut claudia said

    am January 2 2013 @ 6:35 pm

    buna ziua T SINT DIN PITESTI LOCUIESC INTR-O GARSONIERA CONFORT REDUS EU AM AVUT LA INTRETINERE SUMA DE 1600 PLUS PENALIZARE 484 AM ACHITAT SUMA DE 1600IN AFARA DE PENALITATI DACA AM PLATIT TOATA SUMA SINT OBLIGATA SA ACHIT SI RESTANTA CUM SE CALCULEAZA PENALIZARILE SI CIT LA SUTA LA 2200 CE PENALITATI AM

  100. Iavorschi Doina said

    am January 9 2013 @ 7:19 pm

    Domnule Opaina, apartin unei asociatii de proprietari al unui bloc cu 2 etaje plus parter , cu 2 scari si cu 24 apartamente. Avem angajata o pensionara ca administrator care a fost angajata pana acum un an cu conventie civila. Acum este angajata cu contract de munca, potrivit platilor pe care le face angajatorul , adica noi proprietarii. Intrebarea este daca schimbarea felului de angajata cu conventie civila in angajata cu contract de munca se face de catre Adunarea Generala a Asociatiei de Proprietari sau se poate face de catre Comitetul Asociatiei de Proprietari ? Multumesc anticipat pt. raspuns.

  101. Gerea Marinela said

    am January 16 2013 @ 3:25 pm

    Buna ziua,
    In cadrul unei sedinte a Asociatiei de proprietari s-a hotarat ca citirea apometrelor din apartamente sa fie citite de o societate care se acupa de acest lucru. Dintre 20 de apartamente cate are blocul,doua (dintre care una este farmacia care se afla la parterul blocului),nu vor sa le fie citite apometrele. Nu ar fi nici o problema daca, in fiecare luna avem o diferenta destul de mare (poate ajunge si la 30 m cubi la un bloc de 20 apartamente respectiv 50 de locatari). Cum putem sa-i obligam sau daca diferenta putem sa o trecem la apartamentele care nu se aliniaza deciziei asociatiei de proprietari
    Va multumesc anticipat

  102. Cristi said

    am January 20 2013 @ 7:34 am

    Buna ziua , am si eu o intrebare care nu are raspuns din partea administratorului de asociatie .Ce se poate face,legal, cu proprietari care declara consum de apa rece si calda 0 in conditiile in care losuiesc doua persoane in acea locuinta .

    Va multumesc si astept un rsp. daca se poate

  103. Bandrabur Gheorghe-Dan said

    am January 24 2013 @ 9:47 pm

    Stimati domni,
    Suntem o Asociatie de locatari, formata initial din 3 blocuri cu 2 nivele, pe str.DOINA, sector 5. S-a depus documentatia ceruta pentru constituirea Asociatiei de proprietari [blocurile 1,2,3], dar pentru blocurile 2 si 3 situatia a ramas neschimbata, pentru ca blocul 1 s-a retras, constituindu-se separat. Mentionez ca Hotararea judecatoresca de constituire a Asociatiei de proprietari este definitiva si a fost emisa pentru cele 3 blocuri. Presedintele Asociatiei de locatari pentru blocurile 2 si 3 n-a mers mai departe cu Hotararea judecatoresca de constituire a Asociatiei de proprietari, nici pentru a scoate blocul 1 din asociatie, nici nu a facut demersurile la Administratia Financiara de sector 5 si nici la Registrul Comertului.
    In situatia prezentata se poate da curs Hotararii judecatoresti de constituire a Asociatiei de proprietari prin scoaterea scriptica a blocului 1, facand demersurile la Administratia Financiara de sector 5 si la Registrul Comertului pentru intra in legalitate ca Asociatie de Proprietari pentru blocurile 2 si 3 ?
    Cu multumiri anticipate si in speranta rezolvarii acestei probleme ce dateaza de mai multi ani, astept un raspuns de la dumneavoastra.
    Cu deosebit respect,
    Bandrabur Gheorghe-Dan

  104. ELENA DOICESCU said

    am February 7 2013 @ 7:56 pm

    Domnule Opaina,
    V? rog s?-mi spune?i p?rerea dumneavostr? referitoare la problema mea. Sunte?i în m?sur? s? face?i o analiz? nep?rtinitoare.
    Locuiesc în Olteni?a.Am un apartament în care nu locuie?te nimeni.
    Apartamentul este debran?at din anul 2007.În sufragerie ?i baie nu exist? ?evi de înc?lzire,iar în buc?t?rie ?i dormitor exist? ?evi izolate cu rigips.Am sperat c? voi pl?ti un 10% ca ?i în Bucure?ti,o sum? simbolic?.TERMOURBAN OLTENI?A a fixat în lunile de iarn? o sum? de 1 300 000lei-130roni pentru p?r?ile comune.Am vorbit cu directorul c? a?a ceva nu se poate ,este o sum? prea mare pentru un apartament debran?at ?i mi-a râs cu dispre? în fa??.Am refuzat s? pl?tesc ,iar acum m-a dat în judecat? pentru c? nu le-am pl?tit sumele fabuloase pe care ei le-au trecut lun? de lun? f?r? ca eu s? beneficiez de ceva de la ei.Cum iarna ?ine cinci luni ei m? obligau s? pl?tesc 5×1 300 000 pe an, o avere
    pentru un cadru didactic ce sunt.Au trecut 5 ani ?i suma a ajuns la 20 000 000lei-2000 roni. Ce trebuie s? fac?V? rog s?-mi da?i un r?spuns,tare a? vrea s?-l pun pe director s?-mi pl?teasc? daune morale pentru c? î?i bate joc de mine.
    V? mul?umesc,ELENA DOICESCU

  105. Lavric Popescu said

    am February 18 2013 @ 11:04 am

    Buna ziua,avem probleme f grave in blocul C1 din str.Aleea Moldovita nr.3,sector 4,Buc,care nu vrea sa se rezolve.SUNT GARSONIERE CONF 3.
    TOTUL LA PAUSAL.
    1.Avem o ASOC DE LOCATARI cu administr.fictiv,NU AVEM CORP DE CONDUCERE IN AFARA DE ADMINISTR.
    2.Incaseaza bani pe intret.aiurea
    3.La radet avem contracte individuale la apa calda si caldura,numai apa rece este trecuta la adm blocului
    4.Vrem sa montam apometre,adm spune ca nu se poate caci nu suntem asoc de proprietari
    5.Luna ianuarie 2013 a sarit calul la chel de intretinere,ordinul milioanelor
    6.SUNT RESTANTIERI DE SUTE DE MILIOANE VEHI PE CARE NOI II TINEM IN SPATE.
    7.Ne tot amana spaland timpul si…..
    8.Adm. nu scoate doc necesare sa ne faca dovada circulatiei banilor atunci cand ii cerem noi locatarii caci altcineva nu-i cere socoteala !!!!!!!!!
    8.Dam bani cu nemiluita,ca la vile in tunari
    9.Holurile de circulatie au ziduri facute in capete,aierisire ,lumina,aer nu este,s-a obturat iesirile, in CAZ DE INCENDIU ardem garantat scrum,SI MULTE ALTELE.
    Va rugam sa ne intinde-ti o mana de ajutor sa vedem ce putem face pt a pune in linie totul.
    NE TREBUIE O ADM INDEPENDENTA ?CE PUTEM FACE
    ASTEPTAM RSP. DV.
    VA MULTUMIM.

  106. AURA said

    am February 21 2013 @ 10:27 pm

    Sunt din suceava,in unele asociatii se plateste caldura dupa marimea caloriferelor,adica a venit de la asociatie si a masurat fiecare calorifer si s-a facut un calcul,iar dupa acel calcul platim.Deci nu toate asociatiile din municipiu suceava platesc asa.Totusi de ce nu se foloseste aceeasi formula de calcul,si care ar fi cel mai corect calcul. Tin sa mentionez ca nu avem repartitoare.ROG RASPUNS.
    VA MULTUMESC

  107. Grigoriu Constantin said

    am March 10 2013 @ 4:17 pm

    Va rog sa ne comunicati cum se calculeaza diametrul apometrului de bloc in functie de diametrul conductei de alimentare.La noi avem conducta de alimentare de Dn50 iar apometru montat de furnizor de apa rece este de DN20, care alimenteaza 40 de apometre individuale de Dn15.lunar suntem taxati cu cantitati 60-100 mc in plus la un cunsum cumulat pe apometrele individuale de 200-250 mc.Va rugam sa ne ajutati si va multumim anticipat.

  108. bogdan nanu said

    am March 19 2013 @ 10:47 pm

    va rog sa-mi comunicati ce anume se plateste la intretinere in cazul unui apartament gol, acesta avand apometre si repartitor individuale( cred ca pierderile de apa nu pot intra la categoria consum/ pierderi spatiu comun, calculate la cota indiviza pentru fiecare apartament, indiferent daca este sau nu locuit )
    cu multumiri

  109. ionasec steliana said

    am March 22 2013 @ 10:54 am

    doresc sa aflu care este cota parte din factura de incalzire daca suntem 20 ap din care 12 avem centrala proprie? mentionez ca blocul
    este reabilitat cu primaria de 4 ani si pe scara nu avem calorifere
    nici in uscatorie.mai va spun ca prin ap meu nu mai am nicio teava
    ce apartine de termoficare.

    multumesc anticipat

  110. Luca Gheorghe said

    am March 29 2013 @ 12:41 pm

    Luca Gheorghe.eu sunt bransat inaintea apometrului scarii bransament individual contract cu furnizorii de servicii apa-canal,curent,centrala proprie de apartament ,da intradevar tevile de scurgere sunt comune,deasupra sunt apartamente,am contribuit la acoperis acum 8 ani in privinta costurilor per apartament,sunt si acum multi care nu au achitat,problema mea este sa nu mai platesc salariu de administrator si alte cheltuieli pe scara deoarece eu nu intru pe scara,eu am acces din exterior in imobilul meu din 2006,doresc sa platesc doar suma de 2 lei pentru subsol care au promis ca il vor face si au uitat de el dar doar atat o alta cheltuiala nu as mai plati,pentru ca nu imi faciliteaza nimic,Va multumesc.MIOVENI-jud.ARGES

  111. gramada dragos said

    am July 12 2013 @ 9:11 pm

    buna ziua
    vreau sa ma debransez de la radet pentru instalarea unei centrale termice si asociatia de propietari ma intarzie cu hotararea adunarii generale si in afara de asta se discuta de cheltuieli comune de 20-30-40 la suta(adica tevi subsol si alte parti comune)eu am in casa 2 coloane care sunt acoperite si izolate.cat ma pot pune maxim sa platesc cheltuieli comune la radet?
    si de ce radet constanta imi poate interzice mie ca propietar sa ma debransez pe motivul ca nu mai este altcineva debransat pe scara?

  112. zuna adrian said

    am September 11 2013 @ 2:51 pm

    locuiesc pe str prel.ghencea 91f s,6 .ansamblul are locuri de parcare auto vandute posesorilor de auto.accesul se face trecand de bariera.telecomenzi de acces au primit cei care au cumparat locuri de parcare.am solicitat desvoltatorului AUTO F1 ADVANTAGE TEAM SRL reprezentat de dl.constantin marian catalin cumpararea unei telecomenzi.acesta mi-a spus ca trebuie sa cumpar loc de parcare altfel nu am drept de acces in curtea ansamblului.administratia blocului se chinuie sa procure o telecomanda. am pus problema accesului salvarii, eu fiind epileptic mi-a spus ca nu-i treaba lui.va rog sa ma indreptati spre o autoritate care poate sa ma ajute in procurarea unei telecomenzi pentru bariera de acces in parcare.multumesc pentru atentie!

  113. Oana said

    am October 2 2013 @ 6:18 pm

    Domnule Opaina

    1) Cum se procedeaza pentru schimbarea administratorului care a fost ales pentru 6 luni si au trecut 3 ani.A fost reales de catre 19 persoane din 54 cat trebuiau.

    2) De ce cei 12 proprietari care au inclus in apartamente o nisa de 1,50m cu aprobarea ICRAL COTROCENI inca din anul 1983 sa plateasca o chirie de 25 roni din initiativa administratorului fara aprobarea adunari generale.Ce putem face este legal?

    3)Tot acest administrator a fixat la ucatorii o chirie de 60 de roni la proprietari care le folosesc.La subsol unde exista apa,pisici moarte,materii fecale in urma refularii dese a canalizarii au fost construite de circa 20-25 de ani doua boxe care datorita faptului relatat nu se pot folosi fixand pentru una din ele o chirie de 40 roni iar la a doua nu s-a solicitat chirie ,proprietarul fiindu-i prieten.

    4)De ce pe listele de cheltuieli nu apar salarii ci fond administrator si curatenie ,cheltuieli neprevazute .Oare acest administrator nu mascheaza neplata impozitului la salariul de 600 roni? Ce anume avem de facut e cazul sa margem in justitie .

  114. maria said

    am October 13 2013 @ 12:06 pm

    stau intr-un apartament de bloc cu asociatie de proprietari pe o singura scara de bloc iar cei de la asociatie isi permit sa nu deschida caldura desi avem la subsol un ventil pe care il deschid si inchid cum vor ei;saptamana trecuta 3-4 oct.2013 cand au fost noaptea temperaturi cu minus am fost nevoita sa pun radiator electric desi CET-ul a dat caldura iar in ziua de vineri copii au fost nevoiti sa-si faca temele imbracati cu hainele de iarna pe ei asa frig era in casa;cei de la asociatie au nevoie de sedinta si ca 50+1 sa fie de aoord ca sa se deschida caldura,asa este prevazut in statutul asociatiei,ceea ce este o aberatie,daca 50+1 nu vor caldura la iarna eu va trebui sa stau cu radiator electric si cu aragazul pornit,cu trei paturi si plapumi ca in vremea lui Ceausescu pentru ca asa au hotarat 50+1.V-as ruga sa-mi dati o rezolvare pentru ca m-am saturat de situatia asta.Multumesc.

  115. Dalia Halbedel said

    am December 10 2013 @ 9:12 am

    Buna ziua,
    Este corect ca pierderile de apa rece sa fie repartizate pe numar de persoane?
    Multumesc

  116. rotaru elena said

    am December 13 2013 @ 10:13 am

    buna ziua, ce trebui sa fac ca sa renunt la ista?
    stau intr-un bloc de 4 et si 3 scari in sect 1 ,mentionez ca suntem 20 de ap pe scara dintre care 2 au centrala la et 3 si 4,ap de la parter si et 2 sigur vor renuntarea la ista .
    ce pasi trebui urmati ,mantionez ca oameni nu dau drumul la calorifere pt ca le vine mult de plata iar eu la et 2 dau drumul la calorifere dar nu da randament pt ca nu-si face circuitul pe retea asta a fost raspunsul celor de la radet
    multumesc anticipat
    elena rotaru

  117. ILIE DANIEL VLADUT said

    am December 22 2013 @ 7:48 pm

    Buna ziua.Am un apartament 2 cam in cartierul Berceni mai exact pe strada Raul Targului nr 2.Apartamentul este nelocuit.Luna aceasta intretinerea mi-a venit 98 lei.Foarte mult tinand cont ca la alte apartamente unde sunt trecute 1 persoana plateste 140 lei.Intrebarea mea DE CE ….eu platesc asa mult la un apartament unde nu se locuieste,nu se foloseste caldura,deci toate cheltuielile sunt zero.Anul acesta in vara am locuit in acest apartament 10 zile eu,sotia si 2 copii mici.Am fost trecut 2 persoane si nu stiu de ce.Stiu ca legea prevede ca poti sta 15 zile fara sa fii trecut la intretinere.Va rog daca ma puteti ajuta in aceasta problema.Va multumesc frumos.Daniel

  118. fotiny said

    am February 6 2014 @ 6:21 pm

    DE CE NE-ATI OBLIGAT DONULE OPAINA SA PUNEM REPARTITOARE DACA NU LE PUTEM TINE CALORIFERELE INCHISE ??/ CA SA PLATIM MAI MULT DECAT REPARTITIA CALDURII PE SUPRAFATA LOCUIBILA ??? CE VRETI SA LE DATI DE MANCARE FILMELOR CDE REPARTITOARE ???? SCOTETILE CA O SA AVEM SI CALDURA SI PLATIM SI MAI PUTIN AM FACUT CALCULU SI FACTURA INPARTITA PE SUPRAFATA LOCUIBILA SI LA UN APARTAMENT CARE TINE REP INCHISE APROAPE SISE PATESTE MAI MULT ???? CE TOT TRANCANITI SA TINA LUMEA REPARTITOARELE DESCHISE ??/ SE VAPLATI ENORM , CITITU , TEVIE PERPENDICULARE CARE TREC PRIN APARTAMENT SUBSOLU HOLURILE CARE NU AU CALORIFERE HAI DOMNULE NU NE TRATATI CA PE TAMPITI SCOATE-TI FIRMELE CUDE REPARTITOARE SI OBLIGATI OAMENII SA-SI SCOATA REPARTITOARELE AUZI DOMNULE PUNE MINTEA A CONTRIBUTIE SI GANDESTE SAU AI INTERESE CU FIRMELE DE REPARTITOARE ???

  119. fotiny said

    am February 6 2014 @ 6:22 pm

    DE CE NE-ATI OBLIGAT DONULE OPAINA SA PUNEM REPARTITOARE DACA NU LE PUTEM TINE CALORIFERELE INCHISE ??/ CA SA PLATIM MAI MULT DECAT REPARTITIA CALDURII PE SUPRAFATA LOCUIBILA ??? CE VRETI SA LE DATI DE MANCARE FILMELOR CDE REPARTITOARE ???? SCOTETILE CA O SA AVEM SI CALDURA SI PLATIM SI MAI PUTIN AM FACUT CALCULU SI FACTURA INPARTITA PE SUPRAFATA LOCUIBILA SI LA UN APARTAMENT CARE TINE REP INCHISE APROAPE SISE PATESTE MAI MULT ???? CE TOT TRANCANITI SA TINA LUMEA REPARTITOARELE DESCHISE ??/ SE VAPLATI ENORM , CITITU , TEVIE PERPENDICULARE CARE TREC PRIN APARTAMENT SUBSOLU HOLURILE CARE NU AU CALORIFERE HAI DOMNULE NU NE TRATATI CA PE TAMPITI SCOATE-TI FIRMELE CUDE REPARTITOARE SI OBLIGATI OAMENII SA-SI SCOATA REPARTITOARELE AUZI DOMNULE PUNE MINTEA A CONTRIBUTIE SI GANDESTE SAU AI INTERESE CU FIRMELE DE REPARTITOARE ??? SI DE CE PUI TELEFON GRESIT PE INTERNET ???

  120. fotiny said

    am February 6 2014 @ 6:22 pm

    DE CE NE-ATI OBLIGAT DONULE OPAINA SA PUNEM REPARTITOARE DACA NU LE PUTEM TINE CALORIFERELE INCHISE ??/ CA SA PLATIM MAI MULT DECAT REPARTITIA CALDURII PE SUPRAFATA LOCUIBILA ??? CE VRETI SA LE DATI DE MANCARE FILMELOR CDE REPARTITOARE ???? SCOTETILE CA O SA AVEM SI CALDURA SI PLATIM SI MAI PUTIN AM FACUT CALCULU SI FACTURA INPARTITA PE SUPRAFATA LOCUIBILA SI LA UN APARTAMENT CARE TINE REP INCHISE APROAPE SISE PATESTE MAI MULT ???? CE TOT TRANCANITI SA TINA LUMEA REPARTITOARELE DESCHISE ??/ SE VAPLATI ENORM , CITITU , TEVIE PERPENDICULARE CARE TREC PRIN APARTAMENT SUBSOLU HOLURILE CARE NU AU CALORIFERE HAI DOMNULE NU NE TRATATI CA PE TAMPITI SCOATE-TI FIRMELE CUDE REPARTITOARE SI OBLIGATI OAMENII SA-SI SCOATA REPARTITOARELE AUZI DOMNULE PUNE MINTEA A CONTRIBUTIE SI GANDESTE SAU AI INTERESE CU FIRMELE DE REPARTITOARE ??? SI DE CE PUI TELEFON GRESIT PE INTERNET ???

  121. ANA said

    am February 10 2014 @ 12:40 pm

    Buna ziua, am si eu o nelamurire daca puteti sa ma ajutati! Va Locuiesc in bloc nou cu utilitati individuale central propie contour individual de gaze si apa cum se calculeaza cheltuielile de intretinere pe parti commune? adica liftul curentul pe scara si cosutri de administratie? Pentru ca acum noi platim cheltuieli de intreinere pe suprafata mp utila. Consider ca nu este correct atata timp cat mi se administraza partea comuna sa platesc pe mp utili,atata timp cat nu am gaze la comun apa la comun sau caldura.CE LEGATURA ARE PARTEA UTILA CU COSTURILE ADMINISTRATIEI ATATA TIMP CAT FIECARE PROPIETAR II REVINE IN RAPORT DE SUPRAFATA PROPIETATII O COTA PARTE DE MP COMUNI ASA CUM ESTE INTABULAT SI INSCRIS IN CARTEA FUNCIARA? VA ROG DACA PUTETI SA MA LAMURITI. VA MULTUMESC.

  122. Liliana Patur said

    am March 7 2014 @ 10:17 am

    Buna ziua,

    locuiesc pe str.Oltenitei nr 388 si am o mare problema..voi ramane fara apa din cauza restantierilor si a administratorului.
    Datoria la Apa Nova este 1300000 iar datoria restantierilor catre asociatie este de 500000,ramane o suma neacoperita, iar eu impreuna cu vecinii mei buni platnici nu stim ce putem face sa remediem problema. Va rog indrumati-ma ce pasi trebuie sa fac si sa facem in acest sens.
    Va multumesc frumos,
    Liliana

  123. irinel said

    am June 2 2014 @ 2:03 pm

    buna ziua locuiesc intr-un bloc cu 3 scari noi cei din sc A dorim sa ne despartim de restul blocului toti prop.de pe sc au semnat ca vor sa ne separam ne certam de ani de zile, va rugam mult de tot ,platim numai ajutatine sa ne despartim va multumim
    va las nr de tel 0726232469 .

  124. pavel viorica said

    am June 8 2014 @ 7:36 pm

    buna ziua, as dori sa stiu cum se plateste salariul administratorului, cheltuielile comune (dero, maturi becuri etc)adica ce se plateste cheltuieli de apartament si ce pe peersoana, pentru ca orice in blocul unde locuiesc se platesc toate pe nr de persoana ,cu multumiri astept raspunsul dv.

  125. pavel viorica said

    am June 8 2014 @ 7:47 pm

    Buna ziua, ce se calculeaza la cote intretinere pe nr de apartament, pentru ca toate calculele sunt doar pe nr de persoana, adica salariu administrator, cheltuieli comune
    (dero, maturi, becuri, etc) ,si daca a facut greseli cum se poate repara

  126. ciobanescu georgia said

    am July 3 2014 @ 7:33 pm

    buna ziua!

    am in bloc o persoana care detine o boxa la subsolul blocului si pe care nu mai vrea sa o plateasca ( am facut contracte de inchiriere spatii cu acordul AG) motivand ca are certificat de handicap si ca e scutit .

    puteti , va rog sa-mi dati informatii cu privire la aceasta problema?

  127. diaconescu gabriela said

    am July 24 2014 @ 3:10 pm

    Locuiesc in municipiul Tg.Jiu, jud. Gorj in bl.3, sc.3, ap.51 din cadrul Asociatiei de proprietari nr.114 Tg.Jiu si unii proprietari, desi au apometre la baie si la bucatarie au sesizat administratorul asociatiei ca au consum mare de apa rece si vor ca apometrele sa fie montate pe holul blocului.
    Administratorul a pus afis in care suntem obligati sa fim de acord sa se scoata apometrele pe scara blocului.
    Eu platesc lunar intretinerea la asiciatie, au venit in control de la asociatie sa verifice daca in momentul cand curge apa rece apometrul inregistreaza cantitatea de apa care s-a consumat si totul a fost in regula, logic apometrul functioneaza corect.
    Intrucat totul este perfect la mine in apartament, nu sunt de acord cu scoaterea apometrelor pe scara blocului, si ca mine mai sunt si alti vecini, intrucat nu vrem sa platim niste bani (pe instalatiile aferente si apoi zugraveala, urmand sa se sparge peretii, etc.
    Cine nu este multumit de consumul de apa rece, avand apometrul in casa, cine ii da drumul la apa sa curga, nu respectivul? Sa-si verifice apometrele sa sa consume mai putina apa daca nu-i convine ce indica apometrul.
    In alta ordine de idei, intr-un bloc nu administratorul ia hotarari ce sa se faca si ce nu, si proprietarii decid aceste lucruri. Administratorul este platit de noi si nu invers. Chiar s-a intors totul pe dos in tara asta? Nu mai gandeste nimeni corect?
    Ceea ce a facut administratorul prin afisarea celor aratate mai sus, consider ca este un abuz care trebuie sanctionat si o vom face.
    Va rog, d-le Iulian Urban, in calitate de Presedinte al Asociatiei de Asistenta pentru Consumatori sa-mi raspundeti si daca a procedat corect sau nu, eventual sa comunicati acestei si acestei asociatiide proprietari ce obligatii are ca poate nu se stie, poate nu au citit legislatia privind functionarea asociatiilor de proprietari.

    Cu deosebita consideratie va multumeste,

    Ec. Diaconescu Gabriela – Tg.Jiu
    25.07.2014

  128. catanescu constantin said

    am August 13 2014 @ 2:07 pm

    Va rog sa imi spuneti daca se pot percepe in acelasi timp penalitatile furnizorilor si cele constituite de asociatie in sistemul propriu conf art.49 din legea 230/2007? Totodata, acolo unde in dispozitivul unei hotarari instanta nu stabileste calcularea penalitatilor pana la plata integrala a debitului ci doar admite cererea obligand restantierul sa platesca debitul si penalitatile calculate pana la acel moment, eu consider ca nu este legal ca asociatia sa continue sa impuna penalitati la suma restanta.Modificarile aduse Codului Fiscal nu au aplicabilitate decat asupra creantelor fiscale, iar acolo cuantumum penalitatilor este stabilit la 0,02%/zi adica un 7,3% pe an. Daca exista o alta portita as vrea sa o stiu si eu pentru ca nimeni nu stie unde sa ma trimita si spun doar ca este perfect legal. Va multumesc!

  129. Alex said

    am September 1 2014 @ 7:37 pm

    Buna ziua,un locatar are cheia de la acoperisul blocului,eu stau la etajul 5 (ultimul) si imi ploua in casa,nu ma lasa domnul locatar sa urc in pod fara sa-mi dea prea multe explicatii.ce pot face? unde reclam? Sunt din Timisoara,va rog din suflet sa ma ajutati,e-mailul meu il aveti in comentariu!!! Multumesc!

  130. Constantin said

    am September 14 2014 @ 6:57 pm

    Am o nelamurire privind plata curenului consumat la iluminarea scarii blocului. In lege este prevazut ca valoarea facturii se imparte la numarul de persoane care locuiesc acolo. Pana aici totul este normal dar mi se pare anormal ca o familie ce are copil de cateva zile sa fie pus si fatul la cheltuiala. Pe CFR transportul copiilor pana la 5 ani, daca nu se cere loc separat, este gratuit. Daca se cere loc, pana la varsta de 10 ani, copiii au reducere la transport pe CFR de 50%.
    Companiile aeriene de linie ofer? reduceri substan?iale pentru copiii care c?l?toresc în bra?ele adul?ilor, acestea pot ajunge pân? la 90% sau chiar 100% din pre?ul biletului. Operatorii de linie stabilesc individual reducerile pentru infan?i ?i copii, dar de ? pentru copiii între 2-12 ani reducerile sunt de aproximativ 33% din valoarea biletului de avion.
    Cum este posibil ca un copil de cateva zile, cateva luni sa plateasca curentul pentru iluminatul unei scari de bloc ca persoana matura? Este o scapare alegii, o proasta interpretare de catre administrator sau un act de rea vointa?
    Daca un parinte iese in brate, la lasarea serii, cu fatul ce si l-a dorit dorit atat de mult se aprinde becul de 2 ori, daca are senzor de prezenta, sau la intensitate dubla daca nu are scara de bloc acel dispozitiv?

  131. POHRIB CARMEN said

    am October 9 2014 @ 6:23 pm

    LOCIUESC IN GALATI, INTR-UN BLOC CONTORIZAT CU REPARTITOARE SI APOMETRE SI UNDE SE PLATESTE FOARTE MULT PIERDERILE DE APA RECE. ADMINISTRATORUL NOSTRU NU I-A NICI O MASURA IN ACEASTA PRIVINTA . DIN ACEST MOTIV DORESC SA-MI MONTEZ APOMETRE TIP C DAR MI SE SPUNE DE LA ADMINISTRATIE CA TOT IMI V-A TRECE LA PLATA PIERDERILE. DORESC SA-MI CONFIRMATI SAU INFIRMATI ACEST LUCRU, VA MULTUMESC

  132. TEODORA PAUN said

    am December 2 2014 @ 8:46 pm

    Buna ziua,
    ma numesc Teodora Paun, locuiesc in Bucuresti, str.Pascani nr 11, Bl TD34, ap 4, sect 6, si doresc sa primesc un raspuns din partea dumneavostra cu privire la plata penalitatilor de intretinere.
    Din motive dependente de mine am ramas cu intretinerea in urma,
    si s-au adunat penalitati la intretinere , nu penalitati de furnizori.
    Asociatia de Proprietari , la rugamintile mele insistente sa platesc cotele de intretinere care genereaza penalitati si apoi penalitatile , nu a fost de acord deoarece exista o hotarare a Asociatiei in acest sens, dar nici nu a pus in discutie in fata comitetului desi am solicitat lucrul acesta si scris.
    Deoarece si la caserie mi-au refuzat banii, am platit cotele de intretinere prin banca , direct in contul Asociatiei, platind exact sumele de intretinere.
    Dar in contabilitate sa operat asa cum a dorit doamna contabila.
    Exemplu : pe chitanta emisa de banca scria suma de intretinere din luna respectiva , iar in contabilitate banii erau repartizati pe alte cote. Am emis chitanta si pe suma de fond de reparatii separat, iar suma a fost integrata in plata penalitatilor.
    Mentionez ca , neclaritatea mea consta in faptul ca banii au fost alocati altor plati decat cele mentionate de mine, astfel ca plata unei intretineri integrale sa transformat in plata penalitati, un anumit procent si plata intretinere ,alt procent. Deci cu alte cuvinte platsc in rate intretinerea si deoarece nu este integrala mi-i se aplica iar penalitati.
    Cu speranta ca m-am facut inteleasa, va rog frumos sa-mi raspunde-ti la neclaritatile mele, sau sa ma directionati unde ma pot adresa sa-mi clarific situatia.
    Mentionez ca la ora actuala, am platit toate sumele datorate la zi, dupa fisa debitoare a apartamentului asa cum mi-a fost prezentata in scris de catre Presedintele Asociatiei.

    Cu stima TEODORA PAUN
    Multumesc anticipat

  133. cimpeanu mihaela said

    am January 11 2015 @ 9:31 pm

    Am o mare problema cu un aparat de aer conditionat care apartine BRD ,montat sub balconul meu. Aparatul este defect, trpideaza, face zgomot, din cand in cand mai vin cei de la sercice…suntem supusi lor, pt ca asociatia nu n-e sprijina, nu stiu unde n-e putem adresa, daca era necesar acordul locatarilor din imediata apropiere. locuim in sector 4, sos giugiului 129

  134. spanu elena said

    am January 20 2015 @ 3:33 pm

    AS DORI SA STIU CUM SE CALCULEAZA SI IN BAZA CAREI LEGI PIERDERILE DE CALDURA PENTRU CEI CE AU CENTRALA TERMICA, LA UN CONDOMENIU CE NU AU REPARTITOARE.Tin sa mentionez ca nu avem calorifere pe casa scarilor,nu avem spalatorie in bloc,iar tevile de la subsol au fost izolate cu vata de sticla si invelite ci un carton special.

  135. spanu elena said

    am January 20 2015 @ 3:35 pm

    Am uitat sa mentionez ca in apartamentele cu centrala termica oamenii au izolat tevile ce trec prin apartamentele lor.Multumesc si astept raspuns.

  136. cretu roxana said

    am February 10 2015 @ 10:30 am

    Buna ziua…vin si eu cu o problema…fiind locatar al unui bloc cu 4 etaje…eu locuind la ultimul etaj….nu beneficiez de incalzire de la asociatie deoarece avem centrala proprie pe gaz….cu toate acestea eu nu am presiune la apa absolut deloc…nu doar eu ci sii restul vecinilor…am prezentat problema la asociatie si bineinteles ca am primit o mare usa in nas..ulterior am schimbat robineti si toate cele la subsol…firma care se ocupa cu frurnizarea apei…a venit in urma reclamatiilor si a cautat problema fara nici un rezultat…ce as mai putea face ca aceasta problema sa fie rezolvata…este neplacut sa nu te poti spala…mentionez ca am facut reclamatie si la protectia cinsumatorului…si in urma acesteia au constatat ca jos in subsol presiunea masurata este de 1,9 in conditiile in care noi in casa avem sub un bar

  137. urucu eugenia said

    am February 24 2015 @ 4:55 pm

    Buna ziua.Poate ma ajutati si sa-mi spune-ti ce am de facut.Locuiesc in str,prel.ghencea nr.20 ap 7.Comitetul de bloc al asociatiei a hotarat sa se achite pt.fiecare apartament o suma de bani(suma difera de ap la ap.Eu fiind o persoana am de achitat 388 lei)pt,a sustine rai platnici de la intretinere.Pt.ca am refuzat sa dau pt.altii la banii mei pe care ar trebui sa ii dau mi se aplica penalizare.Am cerut si am fost refuzata sa pot citi si eu convocatorul de sedinta,prezenta si sa vad cu ochii mei acea hotarare de ascociatie.Si cati dintre propietari au fost la acea sedinta,in bloc sunt 66 de ap/NUmai in Romania se poate intampla asa ceva.Sint in bloc cam 5 sau 6 ap care de ani buni refuza sa achite intretinerea.Acum a disparut de la avizier lista cu ap cu restante.Sunt in bloc apartamente restante de cca 20 de ani.Sunt pensionara si cu greu fac fata cheltuielilor.Sint la zi cu platile,dar nu mi se pare normal sa platesc pt.altii.|Cotele de intretinere ni se calculeaza de catre o firma sicomed.Cu stima e.urucu

  138. Constantin Iuliana said

    am March 2 2015 @ 12:33 pm

    Buna ziua.Dnu Opaina ,ma adresez c o intrebare<sau mai bine spus cu orugaminte la dv.in speranta de a ne raspundela nemultumirea care am fata de intretinerea.Stau in str Moldoveni nr ! bl b 15 ,si va intreb pe dv e posibil sa platim apa rece contorizata fiind apartamentele ,pe luna ianuarie apa rece cu pretul de 11,240 cm si apa calda au 19,270 cm.va rog daca se poata sa ma lamuriti cu multumiri..

  139. vintila said

    am April 13 2015 @ 7:55 pm

    locuiesc intrun bloc de 20 de apartamente administratorul functioneaza in baza unei conventii civile(declaram 5.5% si impozitul 16% si il viram in acelasi timp) avand in vedere ca el este angajat si la o firma privata este obligatoriu sa fie angajat cu CMI cu timp partial asa cum a postat itm din toate judetele, anunt special pentru administatorii de bloc si persoana care face curatenie pe scara, sa nu uitam faptul ca in alte institutii femeia de serviciu functioneaza ca zilier.
    as dori sa stiu cum este legal ,va multumesc

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: