La Vodafone platesti convorbirile hotului care ti-a furat telefonul

Tweet this

Domnul Victor Buda s-a adresat Senatorului Urban Iulian si Asociatiei www.asistentapentruconsumatori.ro cu urmatoarea sesizare:

\"From: victor buda
Date: 2010/3/17
Subject: probleme Vodafone
To: iulian.urban@gmail.com

Stimate dle Urban,
Ma numesc Buda Victor Iosif, locuiesc in Timisoara si doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele:
Īn data de 05.12.2008 mi-a disparut telefonul mobil pentru care aveam abonament la firma Vodafone. Abia a doua zi am observat lipsa lui si cānd am sunat propriul numar sa dovedit a fi blocat. Am fost la agentia Vodafone pentru a anula vechea si a mi se elibera o noua cartela platind totodata si factura. Am īntrebat daca sa folosit cineva de telefon dupa ce acesta mi-a disparut si mi sa spus ca nu apare a fi fost folosit. Am primit un mesaj prin care eram anuntat ca telefonul mi-a fost deblocat si totul era Ok. Doar ca dupa un timp un al doilea mesaj primit tot de la Vodafone ma īnstiinta ca restrictiile au fost doar partial ridicate si ca aveam de achitat 800 lei.

Am telefonat imediat firmei unde un operator mi-a comunicat ca de pe telefonul meu sa vorbit īn valoare de 240 euro, sunāndu-se niste numere de jocuri la televizor. Am explicat ce sa īntāmplat din nou, si am īntrebat ce trebuie facut īn asemenea cazuri. Mi sa spus sa depun o plāngere la politie sa le comunic lor numarul de dosar prin fax īnsotit de descrierea situatiei si cei de la Vodafone īmi vor da raspunsul la cea ce trebuie facut īn continuare. Am facut toate aceste lucruri si am solicitat īn cererea pe care am trimis-o ca sa mi se dea posibilitatea ca sa platesc īn rate acea suma, chiar daca ea nu era produsa de mine. Nu mi sa raspuns la acea cerere īn schimb am primit o factura cu o valoare mai mare de plata, cu toate ca mi se spusese clar ca daca le dovedesc faptul ca am depus plāngere penala la Politie pentru furtul telefonului, nu mi se vor adauga penalitati. Am efectuat cāteva plati īn contul acelei facturi dar cu toate acestea nu reuseam sa tin pasul cu sumele tot mai mari care mi se pretindeau fara a mi se justifica ce anume īnseamna de fapt acele sume. NU mi sa raspuns la nicio cerere trimisa, nu mi sa explicat nici de ce mi sa spus initial ca telefonul nu a fost folosit dupa ce acesta īmi disparuse. Nu mi sa explicat nici de ce au blocat telefonul cānd sa vorbit, (daca sa vorbit) abia dupa ce sa ajuns la acea valoare 240 euro din moment ce aveau controlul duratei si numerelor apelate, cu atāt mai mult cu cāt din istoricul convorbirilor mele se poate vedea clar ca niciodata nu am apelat astfel de numere.

Ei, Vodafone trebuiau sa īmi apare mie drepturile fiind clientul lor sau sa le faciliteze convorbiri celor care īncaseaza sume astronomice pentru apelurile pe care le primesc? Daca tot detin controlul putānd sa blocheze telefonul, de ce nu au facut imediat acest lucru verificānd daca este folosit sau nu de titular? Suma de 240 de euro pe care mi-a spus-o operatorul ca sa vorbit de pe telefon nu apare īn nici o factura, si chiar sumele pretinse nu sunt clare. Daca initial au spus ca am de plata 800 lei, peste o saptamāna cānd am primit factura mi-a aparut ca as avea de plata 1200 lei, lucru de neīnteles pentru mine. Le-am trimis din nou o cerere īn care explicam clar situatia cerānd sa īmi comunice daca sunt de acord cu plata facturii initiale prin rate si modul īn care trebuie sa fac eu aceasta si oprirea calcularii penalitatilor cea ce ei īmi comunicasera ca se va face, cāt si dorinta mea de a īmi pastra vechiul numar de telefon. Am primit un raspuns īn care eram asigurat ca cererea mea se afla īn lucru si ca firma Vodafone este mereu dispusa pentru solutionarea amiabila a oricarei probleme, si ca urmeaza sa primesc un raspuns zilele urmatoare.

Mentionez eu nu am cerut sa fiu exonerat de la plata facturii ci doar ca sa mi se comunice daca sunt de acord cu plata īn rate a facturii initiale, eu urmānd sa īmi recuperez prejudiciul de la cel care mi la produs, efectuānd īn acest sens si cāteva plati de vre-o 4 milioane,chiar daca nu primisem nici un raspuns cu privire la modul īn care sa fac acest lucru. Raspunsul a venit mult mai tārziu si a constat īntr-o īnstiintare de la o firma de avocatura īn care mi se cer 2500 de ron cu amenintarea de a fi trimis īn judecata. Asta fost raspunsul la cererea mea de a lamuri lucrurile, de a-mi fi explicate sumele pe care le pretind cei de la Vodafone, cānd eu mi-am aratat bunacredinta cerānd doar sa mi se dea posibilitatea de a plati īn rate factura initiala chiar daca nu era cauzata de mine. Politia ar fi putut sa rezolve simplu acest caz deoarece taxiul din care īmi disparuse telefonul era cerut la comanda, si simpla interogare a acelui sofer si compararea numerelor de telefon pe care le accesa īn mod obisnuit ar fi aratat clar cine a dat acele telefoane deoarece a accesat si niste numere personale de pe fostul meu telefon.

Iar cei de la OPC nici nu mi-au citit macar reclamatia, cei de la sucursala judeteana Timis declināndu-si competenta trimitānd la Bucuresti sesizarea mea, cei de acolo raspunzāndu-mi ca eu mi-am pierdut calitatea de client al Vodafone.

Dar mi se pare nedrept faptul ca sa platesc si penalizari īntr-o situatie īn care eu sunt cel prejudiciat, īn primul rānd de cel care si-a īnsusit telefonul meu ce ma costat si el de vreo 7 milioane Motorola L26 de factura mare pe care nu eu am creat-o cāt si de agravarea acestui prejudiciu de penalizarile pe care mi le-a adaugat firma Vodafone, si prin pierderea numarului de telefon pe care eram apelat de toate cunostintele mele din tara si strainatate, multe dintre acestea avind doar acest numar prin care ma puteau contacta.

Apelez la dumneavoastra dle Urban vazānd faptul ca va implicati īn probleme de acest gen sperānd ca īmi veti putea indica o cale pe care sa o urmez pentru a solutiona aceasta problema.

Va atasez si sesizarea pe care am facut-o OPC Timis

Cu stima
Buda Victor
--
Victor



---------- Mesaj redirecţionat ----------
De la: Horea Sangeorzan <avocat@asistentapentruconsumatori.ro>
Data: 18 martie 2010, 10:35
Subiect: ASISTENTA PENTRU CONSUMATORI - Buda Victor Iosif
Către: victor.buda@gmail.com
Numar iesire: 4848/ 18.03.2010

Stimate domnule Buda,

Referitor la problema dumneavoastra, va informam ca, din pacate, nu este suficient doar sa depuneti plangere la politie.

Vodafone a actionat corect - a blocat cartela cand s-a atins un nivel al costului suplimentar, calculat in euro.
Ei nu pot bloca oricand cartela/numarul - doar fiindca dati un telefon in alt oras, in alta tara, sau la un numar taxabil diferit - si ei nu pot stii ca cine suna nu este titularul abonamentului - mai intai, nu va asculta telefoanele, apoi, este perfect legal sa imprumuti telefonul altcuiva sa vorbeasca.

Si s-a operat in sistem anuntul dumneavoastra ca telefonul a fost furat doar in momentul in care ati mers la agentia respectiva. Pana atunci, tot ce s-a acumulat, tot ce s-a vorbit, tot ce s-a consumat va revine de plata - perfect valabil.

Deci, trebuie sa platiti dumneavoastra. Cand este gasit hotul telefonului si condamnat pentru faptele sale, cand este stabilita vinovatia dansului, dumneavoastra va puteti recupera banii de la el.

Abonamentul este pe firma sau pe persoana fizica?

Daca abonamentul este (era) pe firma, atunci OPC-ul nu este competent sa intervina.

Iar daca abonamentul era pe dumneavoastra, pe persoana fizica, OPC-ul tot nu avea dreptul sa sanctioneze Vodafone pentru problemele cauzate de furtul telefonului.

Ar putea fi sanctionati cei de la Vodafone pentru faptul ca nu va raspund la sesizari, la cereri.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1992

11 Comentarii pana acum»

  1. cineva said

    am March 23 2010 @ 12:18 pm

    “Cand este gasit hotul telefonului si condamnat pentru faptele sale, cand este stabilita vinovatia dansului, dumneavoastra va puteti recupera banii de la el.”

    Adica, in traducere libera, NICIODATA,NEVER,JAMAIS! :)
    Si mai e ceva:
    Acel “nivel al costului suplimentar” de ce nu poate fi stabilit de fiecare abonat asa cum vrea el ? ;)

  2. mihai arad said

    am March 23 2010 @ 2:34 pm

    e clar toate legile sunt facute ca sa te fure si ca sa asigure linistea infractorilor!! aia cu recuperarea de lahot a pagubelor e incredibila pt un stat membru in uniunea europeana!!!pai daca cand a sunat la vodafone sa le ceara blocarea telefonului aia de la vodafone l au asigurat ca va bloca telefonul de ce au mai facut o!trebuia sa ii spuna nu blocam nimic pana cand nu operati blocarea la o agentie cu buletinul de identitate!deci vodafone l a fentat ca sa castige niste banuti!!!?urat din partea voastra vodafone!eu am sa renunt5 la servicil?e vodafonului precum indemn si altii cetateni care sunt indignati de acest caz!noi clientii ii putem civiliza pe cei de la hotafone!!

  3. cineva said

    am March 23 2010 @ 11:31 pm

    Un alt semn al sustinerii infractionale al operatorilor de telefonie din Romania este refuzul de a bloca accesul terminalului furat (CUMPARAT DE LA EI !!) in retea pe baza IMEI-ului.

  4. cristi said

    am March 24 2010 @ 7:22 am

    @cineva
    Gresit. La noi nu se poate bloca IMEI-ul.
    Pentru a putea bloca IMEI-ul, operatorul trebuie sa aiba niste servere care sa retina aceste informatii despre aparate. In alte tari, legea obliga operatorul de telefonie mobila sa aiba asa ceva, la noi nu. Drept urmare, operatorii nu au implementat deoarece presupune costuri suplimentare. Si, tinand cont ca tara noastra mai are multi ani ca sa ajunga in randul lumii civilizate (poate ne va forta UE sa adoptam mai repede anumite obligatii), nu avem asemenea servicii implementate. De aici apare refuzul. In plus, acel IMEI trebuie oferit de catre abonat. Cati abonati isi au notat IMEI-ul respectiv? Plus ca trebuie sa dovedeasca ca aparatul este al lui. Cum ar fi daca un abonat isi noteaza aiurea un IMEI si cere blocarea acestuia iar in realitate blocheaza IMEI-ul altcuiva? Trebuie sa dovedeasca cu garantia aparatului si plangerea la Politie. Dar la noi multi isi cumpara aparate sh din piata fara nici un act. La ei nu se pune problema de blocare.

  5. cristi said

    am March 24 2010 @ 7:50 am

    In cazul de fata, putea cere daca operatorul ofera asemenea servicii. Daca nu, asta este.

  6. eu said

    am March 24 2010 @ 10:05 am

    daca omul a fost a doua zi la vodafone si a cerut blocarea sim-ului asta se face doar cu un act de identitate mai ales daca este pe abonament. dupa eliberarea altui sim cu acelasi nr cred ca dobitocii au activat amandoua cartele deci ar trebui sa plateasca vodafone sau angajatul incompetent

  7. vasile said

    am March 24 2010 @ 10:57 pm

    Salutare,

    Cum mai ai rusinea sa reclami asa ceva??? dupa ce ca esti neatent de iti fura telefonul mai ai pretentia sa nu platesti!!! prostia se plateste!!!!

    Bafta

  8. creator said

    am March 24 2010 @ 11:05 pm

    ….deci… mai bine va reveniti si renuntati la abonamente in favoarea cartelelor!
    Atunci va puteti stabili suma maxima de care va poate pagubi ori vodafone-ul ori cineva care va fura telefonul.(nimeni nu-ti poate fura mai mult decat creditul pe care-l ai pe cartelea) ca pe abonament…ti-o iei fara numar.
    Dar pentru cei carora le place sa fie furati la minute si..(in cazul in care observa…) sa se ia de viata operatorilor Vodafone si sa se loveasca de indiferenta lor pana la pensie…go ahead!

  9. cristi said

    am March 25 2010 @ 5:29 pm

    @creator
    Eu am abonament la Vodafone (fostul Connex) de 9 ani. Am (sau am avut) abonamente la toate companiile de telefonie mobila (mai putin Cosmote, din principiu nu imi fac, sunt ai Romtelecom-ului) si absolut niciodata nu am avut probleme cu furat minute sau facturi gresite. Si am avut abonamente pe luna si de 1500 ron la Vodafone (spre exemplu). Eu totdeauna verific facturile pe care le platesc. Si absolut niciodata nu am fost furat. Nu inteleg ce va tot plangeti ca sunteti furati. Eu as opta mai degraba spre concluzia ca, fie nu stiti sa folositi telefonul, fie nu sunteti in stare sa va calculati costurile pe care le generati. Poate ar trebui sa nu mai folositi telefonul mobil si atunci nu o sa mai traiti cu impresia ca sunteti furat si ca este o conspiratie a firmelor sa va tepuiasca.

  10. kiki said

    am May 25 2010 @ 12:14 am

    O intrebare ? De ce folositi emblema Papala

  11. Agarodny Cestvam said

    am October 29 2010 @ 11:02 pm

    Pentru “kiki”: din Octombrie 2010, papa foloseste o emblema modificata. Intrebarea ta este foarte pertinenta. Ai spirit de observatie, “kiki”!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean