Batranii care nu sufera de boli incurabile vor putea alege sa fie eutanasiati

Tweet this

http://www.www.www.urbaniulian.ro/?p=40525




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


19 Comentarii pana acum»

  1. mihalcea cosmin said

    am March 10 2010 @ 11:22 am

    Ii admiram pe cei din vest pentru curatenie, civilizatie si bogatie, dar iata ca sub toate acestea se ascund sufletele lor reci.
    ma bucur ca sunt roman, chiar daca avem si noi destule lipsuri, dar macar nu ne dam mari cu ele.

  2. timisorean1 said

    am March 10 2010 @ 11:50 am

    vestul este bonav in stare terminala

  3. Danezu said

    am March 10 2010 @ 12:43 pm

    Or fi aia reci,dar la noi are grija guvernul de pensionari,incet dar sigur…..

  4. Ciuly said

    am March 10 2010 @ 12:49 pm

    egoistilor.

    eu chiar nu inteleg care e problema. daca eu in deplina facultatilor mintale semnez ca daca ajung sa nu ma pot intretine singur sa fiu eutanasiat daca doresc acest lucru la momentul respectiv, nu vad unde e problema.
    asa cum am dreptul la viata, ar trebui sa am dreptul si la o viata decenta care la batranete presupune sa nu ma simt ca o leguma, povara pe umerii familiei.
    eu consider ca este dreptul meu sa am aceasta libertate. viata la batranete cand esti “lipit” de pat, din punctul meu de vedere, nu e viata.

  5. wolfwie said

    am March 10 2010 @ 1:47 pm

    mai Ciuly nici nu este nevoie sa intelegi…..mai bine te arunci de la etaj de acum, mai scapa lumea de un om fara minte. Cand am spus fara ” minte” am spus`o si la propiu si la figurat.

  6. Ciuly said

    am March 10 2010 @ 1:55 pm

    dar auzi, daca tot esti tu destept, ceva argumente ai care sa iti sustina parerea sau doar clasicul “tu esti prost” ?
    n-ai? asa ma gandeam si eu.
    uite asa se vede cine e defapt ala “fara minte”. si la propriu, si la figurat.

  7. MADCAT said

    am March 10 2010 @ 3:10 pm

    Olanda.. tara de poponari si drogati! La ce sa ne fi asteptat?!

  8. Pensionaru said

    am March 10 2010 @ 3:18 pm

    Si uite asa nu mai este nevoie sa ia guvernul masuri pentru a le scadea pensiile si a-i scoate mai repede din “sistem” iar tinerii rasufla usurati (pana imbatranesc si ei) ca nu mai trebuie “sa-i tina in spate” (desi ei si-au platit cotizatiile la stat pentru pensie). Pare mai uman decat sa fi lasat in casa sa mori de foame si de lipsuri in dispretul autoritatilor.

  9. Eminentul said

    am March 10 2010 @ 4:31 pm

    Am auzit un zvon cum ca vor sa scoata o lege care le da dreptul pensionarilor sa treaca linistiti pe culoarea rosie a semaforului fara a fi sanctionati nici ei si nici soferii care intimplator ii calca cu masina.
    Tot din zvonul respectiv am aflat ca daca dupa jumatate de an nu se intrevede o scadere semnificativa a necesarului pentru fondul de pensii , masura sa devina obligatorie.
    Ceva de genul : Pensionari au obligatia sa treaca pe culoarea rosie a semaforului.
    Am glumit. E doar umor negru in acest zvon.

    Referitor la subiect pot doar sa scot in evidenta faptul ca este vorba despre LIBERUL ARBITRU al fiecaruia.

    Ganditorii crestini Vasile cel Mare si Fericitul Augustin recunosc existenta liberului arbitru, adica libertatea omului de a alege intre posibilitatile care i se ofera.

    In multe tari oamenii semneaza acte la notar prin care specifica in mod expres ca in anumite situatii accidentale prefera sa fie donatori de organe decit sa fie mentinuti in viata cu ajutorul aparatelor.

    Romanii mai au mult pina vor gandi ca este mai firesc sa salvezi o alta viata decit sa traiesti ca o leguma chinuindu-i pe cei apropiati.

    In opinia mea, referitor la aceasta tema legata de legea eutanasierii persoanelor in varsta neajutorate, ar trebui sa isi expuna parerile doar cei care au avut sau au nesansa sa fie dependenti ceas de ceas de ajutorul altor persoane.

    Cind esti sanatos si bine mersi e firesc sa te ingrozesti la ideea ca ai putea fi eutanasiat la batranete.

  10. ivan-1 said

    am March 10 2010 @ 4:38 pm

    Mai e un singur pas pana la eutanasia obligatorie, atunci cand esti pensionar (a se citi “paguba pentru stat”).

  11. vlad said

    am March 11 2010 @ 1:37 am

    @eminentul
    Liberul arbitru va functiona si in cazul medicilor care vor refuza sa eutanasieze o persoana din vari motive? Caci daca-i lege vor fi obligati sa o faca,altfel incalcalca drepturile pacientului.
    Nu amestecati ganditorii crestini intr-o astfel de blasfemie-eutanasia sinucidere este,deci pacat de moarte.

  12. Ciuly said

    am March 11 2010 @ 10:52 am

    vlade, medicul nu e obligat sa faca ceva contrar opiniilor lui. de ex sa faca avorturi. Nu intram in dezbatere ca daca nu face avortul moare mama samd: strict la chestiuni de “optiune personala”. “am facut prostii saptamana trecuta si nu vreau copilul”. ghinion. nu de asta discutam.
    asa cum la inceput avorturile nu erau acceptate si majoritatea medicilor nu le faceau, existau clinici unde se facea si lumea mergea acolo. apoi acele clinici s-au inmultit si gata.

    daca e sa se acorde acest drept individului, nu va fi o obligatie pt medici si nici macar nu vei avea nevoie de licenta medicala ca sa o faci intrucat e suficient o mica pregatire in cum sa administrezi dozele letale, pregatire care se poate oferi chiar membrilor familiei sau, de ce nu, pot aparea “firme de profil”. nemaivorbind ca sigur se vor gasi cativa medici/asistenti/paramedici/samd care sa o faca, chiar daca la inceput vor fi insuficienti.

    te legi de prombleme minore cu organizarea si cine o va face si cine va fi obligat sa o faca daca nu se gaseste nimeni, samd. crede-ma, atunci cand esti legat la pat la 80 de ani cu 10 boli si sigur nu te mai ridici de acolo, se gaseste o persoana careia sa ii fie suficient de mila de tine incat sa accepte “treaba”.

    faptul ca tu esti crestin si crezi in pacatul de moarte samd este strict optiunea ta. eu nefiind crestin nu am asemenea probleme si am tot dreptul sa ma gandesc la variantele “de rezerva”. libertatea de gandire imi confera acest drept. libertatea de exprimare imi confera dreptul sa mi le si expun, intr-un mod adecvat (asta referitor la individu care m-a facut prost, indirect)
    chiar cu asemenea lege, nu te obliga nimeni sa apelezi la eutanasie. din contra, am subliniat chiar ca bine ar fi ca asta sa se faca ca pe baza unui testament: optiunea mea, personala, oficiala, exprimata in fata unui avocat/jurist/whatever, cand eram in deplina facultatilor mintale si care intra in efect numai daca eu sunt de acord la momentul respectiv si/sau daca nu imi pot exprima optiunea din varii motive si se intrunesc conditiile mentionate de mine in acel “testament”. am mentionat si daca sunt de acord la momentul respectiv pt ca nu-i asa, daca eu nu voi vrea, tot optiunea mea ramane. ideea cu “testamentul” este pt cazul cand nu imi pot exercita liberul arbitru.
    si cel mai bine ar fi daca dreptul ar fi garantat prin constitutie. de ce? pt ca nu modifici constitutia printr-o ordonanta de urgenta, hotarare de guvern samd. si deci nu va putea nimeni face “un pas” la obligativitate, fara consultarea si acceptul populatiei. deci se elimina din start posibilitatea de abuz. Ba chiar se poate baga o clauza speciala de acceptare de sa zicem 80-90% ca sa se poata modifica.

    si ma rog, se poate discuta mult pe partea asta de implementare.

    problema ramane principiul: are individul acest drept ori ba? poate fi considerat acesta un drept fundamental al omului sau nu? samd.

    raspunsul meu este pozitiv in aceasta directie si am argumentat de ce. insa nu am vazut pe NIMENI sa vina cu macar UN argument care sa sustina ideea ca EU nu am dreptul sa decid daca, la batranete cand sunt legat de pat si nu imi mai pot trai viata, sa pot opta pt eutanasiere sau nu.

    repet: EU. eu care nu sunt crestin, eu care nu cred in miscari cosmice, eu care vreau sa imi traiesc viata pe “picioarele mele” si nu sustinut de aparate si/sau cu 3 asistente in jurul meu care sa ma hraneasca, sa imi schimbe scutecul, samd. vreau sa imi traiesc viata cu demnitate si vreau ca EU sa decid cand, ajuns la finalul ei (!), nu mai este demn sa o traiesc.

    inteleg ca un crestin se opune ca 2 homosexuali sa se casatoreasca si sa defileze zi de zi prin societate astfel. dar nu inteleg de ce el se opune unui drept (nu obligatie) pe care eu vreau sa il am si al carei rezultat nu il va vedea decat daca trece pe linga un cimitir, si nici atunci nu va sti daca a fost din cauze naturale sau “ajutat”.
    asa cum poate trece cu vederea, si poate dormi linistit, cand violatori distrug vieti de copii, cand structuri mafiote fac trafic de carne vie, sclavagism, s.a., cand in jurul lui e plin de mizerie si nedreptate, dar il doare sufletul cand eu, dupa ce mi-am trait viata, nu mai vreau sa fiu o povara pt semeni.

    ei nu zau, exact de mine ti se rupe sufletul?

  13. ildiko said

    am March 11 2010 @ 11:10 am

    Suferinta insuportabila poate sa apara nu neaparat in faza terminala.
    Cand nu mai poti trai pastrandu-ti demnitatea minimala si stii ca poti trai ani buni in suferinta, dependent de altii, atunci nimeni nu ar trebui sa te condamne sai duci traiul in conditiile de mai sus. Trebuie sa ai posibilitatea alegerii.

  14. Cristian Radu said

    am March 11 2010 @ 4:53 pm

    Ciuly , respect pentru opiniile tale.

    Felicitari !

  15. Raluca said

    am March 11 2010 @ 8:44 pm

    Ciuly/ Eminentul- ce pacat ca parintii vostri nu s-au gandit sa isi faca eutanasie inainte sa va faca pe voi. Sau si mai bine, sa faca un avort. Modul vostru de a gandi este abject si egoist. Deci, sa intelgem, cat voi erati mici si faceati caca si pisu pe voi, era ok ca parintii sa va stearga la fund, sa va dea sa mancati, sa va spele si sa va imbrace. Dar, daca parintii vostri vor fi batrani si bolnavi, voua nu vi se va parea normal si corect sa aveti grija de ei. Vi se va parea normal sa le dati cu un ciocan in cap, si sa spuneti ca au vrut sa se sinucida, ca voi sa ii mosteniti, nu-i asa? Ce gandire criminala si abjecta puteti sa aveti.

  16. Raluca said

    am March 11 2010 @ 8:52 pm

    Ciuly/Eminentul- propunerea legislativa sustinuta de voi zice asa- ca guvernul sa educe niste persoane CE NU AU CUNOSTIINTE MEDICALE, sa administreze substante otravitoare unor oameni batrani, CE NU SUFERA DE BOLI INCURABILE. Adica, orice prost de pe strada,indiferent daca e bolnav psihic, criminal, drogat, retardat etc, si in Vest e plin de dinastia, va fi invatat de Guvern, CUM SA OMOARE UN OM IN MOD LEGAL! Si vine criminalul psihopat- si il otraveste pe un batran si il omoara. S-ar putea ca voi sa fiti fericiti,daca batranul otravit va fi ruda cu voi si il veti mosteni, dar, DAR, s-ar putea ca voi insiva sa ajungeti in situatia batranului respectiv. Iar definitia batranetii este o chestie relativa, iar Guvernului ii place sa se joace cu astfel de chestii, si poate maine sa spuna, ca toti barbatii peste 20 de ani, din Europa de Est, sunt deja prea batrani si trebuiesc injectati voluntaro-obligatoriu!
    E infiorator sa constat ca specimene deosebit de criminale, egoiste si abjecte ca voi se plimba in libertate si instiga la exterminarea batranilor.

  17. Ciuly said

    am March 12 2010 @ 10:25 am

    @Raluca: sa te tratez si eu ca tu pe mine?
    hai sa vedem ce iese: mama fata, ce proasta esti, ce gandire abjecta ai. blablabla. astea-s argumentele tale? pai asta denota doar cat de proasta esti si cat de limitata in gandire si cat de ancorata in comunism pt ca nu esti capabila sa admiti si sa respecti liberatitile si drepturile celorlalti. respectiv libertatea de gandire, libertatea de constiinta, dreptul de exprimare ca sa numesc doar cateva.

    pe mine nu ma intereseaza ce vor sa faca olandezii. cred ca am specificat destul de clar ce-cum-cand-cine, desi nu asta era ideea.

    iarasi, am subliniat ca se aplica PENTRU MINE. nu pentru parintii mei. Daca parintii mei vor sa moara natural, vor muri natural pentru ca asta este OPTIUNEA LOR. dar daca eu vreau sa fiu eutanasiat la 80 de nai CAND SUNT LEGAT DE PAT, atunci asa se va intampla PENTRU MINE.

    dar tu esti batuta in cap si nu intelegi asta. eu spun un lucru, iar tu si restu incuiatilor ca tine aruncati cu minciuna si denaturati ceea ce am spus eu suficient de clar ca sa inteleaga orice prost. prin urmare, e clar pt mine ca defapt nu cautati decat scandal pt ca:
    – atacati persoana, nu ideea
    – nu ati adus nici macar UN SINGUR argument care sa va sustina punctul de vedere
    – ati denaturat ceea ce am spus si mi-ati pus vorbe in gura pe care eu nu le-am spus si ati rastalmacti ceea ce nu se putea rastalmaci
    -samd

    so, cu cel mai mare dezgust, va ignor. spuneti ce vreti, cum vreti. cine a avut cap sa priceapa ce am spus, a priceput. restul, complaceti-va in ignoranta voastra.

    ps: am incetat sa mai citesc comentarile pe subiectul asta, ca sa nu va mirati de ce nu raspund.

  18. Eminentul said

    am March 13 2010 @ 2:41 pm

    Citind raspunsul Ralucai am crezut ca m-am exprimat eu gresit si din cauza asta ea a tras concluzia ca sunt om fara inima care abia asteapta sa-si mostenesca babacii .

    Recitindu-mi postarea am constatat doar ca, probabil din cauza emotiilor pe care le trezeste un astfel de subiect, Raluca a tras niste concluzii gresite in ceea ce ma priveste.

    Citind si raspunsul lui Ciuly m-am convins ca de fapt Raluca nu a inteles nimic din ideile postate.

    Pentru unii oameni frica de moarte este, probabil, cel mai mare chin al vietii.
    Poate ca din acest motiv nu pot judeca cu luciditate tot ce este legat de acest subiect.
    Frica de moarte ii impiedica pe multi sa constientizeze ca prelungirea agoniei celor dragi este de fapt un act de tortura nu un act de iubire.

    Daca ii iubim intradevar pe cei apropiati in mod firesc ar trebui sa acceptam si deciziile pe care acestia le iau si eventual sa le respectam dorintele chiar daca ne doare sufletul.

    Raluca, cred ca nu ai inteles despre ce este vorba.

    Intr-o astfel de lege este vorba de LIBERATEA fiecaruia de a DECIDE ce vrea sa faca cu PROPRIA viata la o anumita varsta.

  19. mihalcea cosmin said

    am March 15 2010 @ 11:24 am

    ciuly si ceilalti: sinuciderea e o decizie fara posibilitatea de intoarcere. in viata poti gresi multe si le poti indrepta,pe unele,dar sinuciderea e cu sens unic. stiti ca sinucigasilor nu li se face slujba de inmormantare , decat cateva cuvinte la marginea gropii? de ce credeti? pt. ca viata ne este daruita de Cel Care ne-a creeat si nu avem dreptul sa o luam noi.
    acum o sa sariti pe mine ca voi nu sunteti cu religia. bine , dar daca este asa cum zice Biserica, ca vom merge la Judecata dupa moarte? ce vom raspunde? suntem chiar asa siguri ca trecem in nefiinta? 100%?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: