Bucureştenii vor avea nevoie de acordul vecinilor pentru a detine un câine, conform unui proiect al Consiliului General; ce parare aveti ?
Un proiect ce ar putea fi aprobat astăzi în şedinţă de Cosiliu General prevede ca proprietarii de patrupede să aibă acordul scris al vecinilor. Angajaţii Primăriei vor face anchetă dacă proiectul trece, iar proprietarii de căţei riscă să fie amendaţi cu sume cuprinse între 200 şi 500 de lei dacă nu au semnăturile vecinilor direcţi.
Consilierii s-au întâlnit astăzi după-amiază pentru a dezbate, printre altele, proiectul de hotărâre cu privire la normele de salubrizare şi de igienizare ale Bucureştiului, care prevede ca deţinerea câinilor de companie să se facă doar cu acordul scris al celorlalţi locatari.
Pe larg aici :
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_PROIECT-_Bucurestenii_au_nevoie_de_acordul_vecinilor_pentru_caine_0_215378736.html
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Tasha said
am February 26 2010 @ 2:07 pm
Credeam ca am trait destul sa aud tampenii, asta le intrece pe toate.
Dani said
am February 26 2010 @ 2:12 pm
Solutie comunistoid-ineficienta. EU SINGUR TREBUIE SA DECID daca sunt sau nu capabil sa tin cainele in apartament si sa respect normele de convietuire pasnica…. iar legea doar sa ma oblige sa dovedesc capacitatea mea de exercitiu.
Legea trebuie sa limiteze dreptul acelora care au caini needucati! Sau sa oblige posesorii de caini tinuti in apartament (si nu numai) sa obtina un atestat de dresaj, de disciplina etc….
Odata obtinut atestatul, se presupune ca am un caine civilizat, sau macar un stapan RESPONSABIL SI CONSTIENT.
Iar atestatul se poate obtine doar daca arbitrul isi pune semnatura pe el, iar arbitri care sa se compromita in chinologie, ca si la fotbal, mai rar.
Ulterior, politia, pe baza reclamatiilor vecinilor, poate sa ceara REPETAREA EXAMINARII, daca exista indicii clare etc.
Pe langa asta, ar fi nevoie de un examen psihologic al stapanului, deoarece un caine din rasele de paza este la fel de periculos ca si o arma oarecare (alba sau de foc). Un caine pe care stapanul il scapa de sub control poate cauza daune in primul rand propriei familii, propriilor copii. Ca sa nu mai vorbim de vecini.
O lege care ar cere acordul vecinilor de scara pentru posesorii de arme sau de autoturisme ar parea absurda…. Dar si lipsa legii pentru ei e la fel de periculoasa.
Deci: RESPONSABILIZARE A PERSOANEI prin cadrul legislativ, nu prin gura vecinului batran si senil, sau poate doar rau-intentionat….
Oana said
am February 26 2010 @ 2:35 pm
Sa vezi acum caini abandonati pe strada din cauza vecinilor nebuni care nu suporta cel mai mic latrat.
Oana said
am February 26 2010 @ 2:36 pm
In curand va trebui sa obtinem acordul vecinilor sa facem copii din moment ce sunt galagiosi.
mishu badea said
am February 26 2010 @ 2:58 pm
nu trebuie cerut acordul dar ar trebui sa plateasca o anumita suma. eu am 2 copii mici si platesc cam 50 ron in plus- sunt trecuti ca adulti la intretinere- asa ar trebui si cu animalele de companie.
vrajitorul.eu said
am February 26 2010 @ 3:46 pm
INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html
asistentapentruconsumatori.ro said
am February 26 2010 @ 3:46 pm
Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
scoci said
am February 27 2010 @ 11:39 am
Propun o lege identica pentru betivii scandalagi si copii neastamparati
Alex said
am February 27 2010 @ 12:01 pm
Calmati-va ca a fost respinsa de catre consilieri. Oricum, era o aberatie: cum sa cer acordul vecinilor pentru un caine pe care il am deja? Si daca zic aia nu, ce fac? Arunc un caine de 14 ani care abia se mai misca pe strada?
gigi ion said
am February 27 2010 @ 12:23 pm
Este foarte normal si sa plateasca si intretinere 1 persoana in plus.
Ioan said
am February 27 2010 @ 12:34 pm
@ Dani: Cine decide daca eu nu vreau sa suport latraturile ce trec prin pereti? Dati-o dracului cu drepturile animalelor si respectati drepturile oamenilor. Daca nu sunteti caini!
Alex said
am February 27 2010 @ 12:35 pm
Pot sa te intreb de ce sa plateasca intretinere 1 persoana in plus? Un copil mic face baie zilnic, un caine de 2 ori pe an. Un copil foloseste buda de tzshpe ori pe zi, un caine niciodata si exemplele pot continua.
corcodel said
am February 27 2010 @ 12:52 pm
Mai voi astia obsedati de caini voi ati luat-o razna? Nu vreti sa cer acordul tuturor vecinilor ca sa fac sex mai mult o data pe saptamana? Ca poate suntem un cuplu mai galagios in acele momente…. Mai ati luat-o razna si cu atestesta de dresaj. Inteleg sa faca sta daca am un caine de talie mare, dar cand am un amarat de pechinez ce dracu sa dresez ca ii un pic mai mare decat un pisoi. In plus cred ca in casa mea cred ca am dreptul sa fac ce vreau ca de aia am dat un purcoi de bani pe ea.
In aceeasi nota cu acordul pt caine cred ca si noi ceilalti ar trebui sa le dam acordul vecinilor pentru a detine si folosi o bormasina sau un flex sau orice scula ce face zgomot ca la orele la care le folosesc unii dintre vecini….
Cred ca mai normal ar fi sa gasim mai mu;te cosuri pe strada ca sa putem pune ce am adunat dupa ce a facut catelul, dar si sa nu mai arunce nesimtitii de la chistoace pana la ambalajele de la cipsuri sau alte alimente care se arunca de preferinta direct pe geamul masinii sau pe jos fara nici o jena. Si cum sunt prinzi ca arunca pe jos cum amenda la greu, sa vedeti atunci ce curat ar fi pe strada. Ehee sunt multe de facut, de bun simt nu tampenii. Ceea ce s-a propus acum cu acordul e la fel de tampit cum ai obliga fiecare familie sa isi ia in animal de companie; unii iubesc cainii si animalele de companie, altii nu, fiecare are drepturi egale sa isi traiasca viata cum vrea, in limita bunului simt. Daca nici unii nici altii nu devenim paranoici cred ca se poate trai civilizat.
george trifan said
am February 27 2010 @ 1:10 pm
O vorba de duh spune: prostu’ latra, ursu’ merge! sau ceva gen. Legile pe care le propun ei, nu sunt de fapt gandite. Pe banii nostri, fac vizite pe afara si vad si ei si isi spun(in capetele lor seci) Ia uiteeee!!!! sa facem si noi! sa copiem!!! fara sa se gandeasca, ca noi, suntem in medie fata de tarile din eu, cam cu 20 ani in urma. Progresam repede dar…..
Concluzia este(pt dl Urban si ceilalti): nu mai comentati ce dibacii scot acesti comunisti, pt ca nu i duce capul la altceva, nu au cum. Ei au trait la ‘cozi de lapte’. Cu cat ii bagati mai in seama cu atat fac si mai tare valvoi.Reclama este reclama(proasta – buna)
Eu zic sa i luam prin surprindere: sa propunem noi! sa luam cate o ramura, sa avem discutii aici, propuneri si sa mergem pana la capat cu ideea! nu conteaza a cui este! sa se supuna nevoilor noastre1
lucia said
am February 27 2010 @ 1:31 pm
Cred ca ar fi bine sa le cerem acordul “cainilor “daca accepta astfel de vecini ,aberatii incredibile si campanie murdara pentru niste suflete nobile care ne pazesc de raufacatori si ne alunga tristetea si insingurarea .
Domnilor ,ma adresez celor care au facut astfel de propuneri – nu credeti ca aveti nevoie de un “certificat de sanatate mintala “si de urgenta pana nu e prea tarziu .
Potrivit directorului adjunct din cadrul Direc?iei de Inspec?ie Control General, Ilie Unga, st?pânul are nevoie de acordul scris al vecinilor care locuiesc la dreapta, la stânga, dedesubt ?i deasupra apartamentului lor.
Dar pentru acest” monstru” cine si-a dat acordul sa gandeasca si sa propuna astfel de aberatii, salariul sau este platit din taxele si impozitele pe care noi contribuabilii la platim si pe care nu-l merita pentru astfel de “initiative “barbare.
Radu said
am February 27 2010 @ 1:53 pm
o tampenie de lege
valentin said
am February 27 2010 @ 2:42 pm
nu am nimic impotriva cainilor, iubesc animalele si mi-e mila de ele… dar cand roata masinii mele e plina de pisatii cainilor si eu nu stu daca e lichid de frana sau altceva… cand aleea de acces a blocului e plina de rahatii lor si trebuie sa calc de parca joc sotron… nu mai pot fi la fel de iubitor si tolerant.
toate aceste lucruri se intampla sub ochii proprietarilor de caini care nu iau nici-o masura… animalele nu au vina, dar daca ai decis sa ai caine trebuie sa-ti asumi niste responsabilitati, chiar daca sunt jenante sau degradante, asta e, functioneaza liberul arbitru…
parerea mea…
Deea said
am February 27 2010 @ 3:09 pm
Cea mai stupida idee!Mai lipseste sa cer semnatura si cand sa respir???
Mai bine domnii CONSILIERI sa se ocupe de adevaratele probleme ale tarii!
Ilie said
am February 27 2010 @ 3:12 pm
Acei cetateni care tin cainii in apartamentele de bloc nu se gandesc deloc la colocatari. Le aduc aminte la urletele cainilor la cele mai nepotrivite ore, deranjand locatarii si mai ales copii mici.
Iesim pe aleiile de langa bloc si facem eforturi deosebite sa nu calcam in mizeria lasata de aceste animale (stapanii lor nici gand sa curete)
Mirosul de nesuportat lasat de aceste animale, sa nu mai vorbim de microbi, raie sau purici.
Locul cainilor este la curti nu in blocuri.
politicianul said
am February 27 2010 @ 6:09 pm
Toti nihilistii, tembelii si derbedeii care habar nu au ce inseamna democratie ii dau cu masuri comuniste atunci cand nu le convine ceva! Orice masura de bun simt si civilizatie impune ca aceste patrupede sa nu fie chinul vecinilor obligati sa indure mizeria si alte neajunsuri provocate de proprietarii nesimtiti!Asta vrea sa legifereze primarul capitalei si bine face.Daca tot vor sa “copie” civilizatia occidentala ar trebui ca cel ce plimba patrupedul, sa aiba si instrumentele necesare pentru a-i “strange” rahatul, atunci cand il scoate la plimbare!!!
Indy said
am February 27 2010 @ 6:23 pm
Nu sunt din Bucuresti, dar observ ca cine poate, si aici este vorba despre persoanele din anumite functii mari cu bani multi in buzunar, vor sa traga si pielea de pe oamenii cu venituri mici, aplicand taxe tampite.
O sa ajungem sa platim taxa si pentru aerul “curat” ce respiram, daca locuinta s-ar afla intr-o zona mai verde.
Retardatii care doresc introducerea acestei taxe merita sa fie vazuti de o echipa de medici specialisti in psihologie si mai ales de psihiatrii, pt ca au mari probleme la “etaj”
mordor said
am February 27 2010 @ 7:05 pm
In primul rand sunt rase de caini “de apartament” pekinez, soricar,yorkshire,caniche pitic etc. si rase de caini “de curte”, ciobanesc german, labrador etc. in general caini de talie medie si mare, unde tinutul animalului intr-un spatiu inchis mai mult il chinuie. Totusi cei care au un animal de talie mica, inregistrat la asociatie, ingrijit si rasfatat de ce trebuie sa ia acordul vecinilor? Cu ce deranjeaza? Latra? Asa si? Eu am incercat pe al meu sa-l fac sa vorbeasca, sa raspunda politicos, sa fie manierat si surpriza… intelege tot, dar cand simte in apropiere indivizi mai colorati sau vreo javra de vecin il apuca latratul rau de tot!
Stie el de ce!
Csaba said
am February 27 2010 @ 7:21 pm
Astept injuraturile de rigoare de la multi dintre cei ce si-au exprimat parerea mai sus, insa e o idee buna din mai multe motive:
), e destul de greu sa mergi la servici odihnit cand ai un vecin cu un caine ce nu vrea sa doarma si latra toata noaptea.
- va exista mai putina lume dispusa sa aibe un animal in casa, sa-l dea la imperechere si sa abandoneze cateii
- cu toate ca iubesc cainii (nu si pisicile
- Pe sefii nimanui nu intereseaza din ce motive nu ne odihnim, ci de ce nu suntem productivi. Fapt ce poate duce la pierderea serviciului, si vecinul meu cu caine, bine-mersi.
- E greu de crezut ca va imbraca si alimenta familia mea, imi va plati taxele si darile din veniturile sale vecinul din cauza caruia imi pierd slujba in modul descris mai sus.
- Excrementele neadunate de pa jos a cainelui vecinului ma deranjeaza prin miros, muste atrase si incurca joaca celor mici.
- Din pacate sunt inca multi stapani de caini ce-i lasa liberi si nu ma simt in siguranta cand vreau sa intru sau sa ies din casa scarii blocului.
- prezenta unui caine cu stapan atrage cainii fara stapani, ceea ce duce iarasi la un posibil atac acestora din urma, exemple fiind miile de persoane muscate de caini.
As mai putea da motive, insa pe scurt, sunt de acord cu aceasta idee. Am trait 6 ani in SUA, in 4 state diferite si peste tot stapanii plteau in plus la taxe + chirie pentru caini si nu li se permitea mai mult de 1 animal/apartament, si erau amendati de politisti daca latrau noaptea deranjind vecinii. Nu stiu reteta de a-i reduce la tacere, insa imi place sa merg la munca odihnit.
romanasul said
am February 27 2010 @ 9:08 pm
TREBUIE FACUT NEAPARAT CEVA – NU IN SENSUL DE A INTERZICE DETINEREA CAINILOR CAT IN SENSUL DE A CIVILIZA DETINATORII LOR.
Asa cum ei au dreptul sa detina caini si ceilalti oameni au dreptul de a nu face nimemi pipi pe masinile lor, da a nu calca in 10 cacatzei pe un mp la iesirea din scara blocului – pt ca deh, isi “iubesc” cainii dar nu ii duc mai departe – si mai ales copii au dreptul de a se juca in parcuri si de a merge pe aleile dintre blocuri fara a risca sa fie ornatii cu aceiasi Cacatzei prezenti peste tot in oras.
Alcetone said
am February 27 2010 @ 10:53 pm
iubesc animalele, dar sunt de acord cu aceasta masura restrictiva.
La mine in bloc, pentru ca face pe el , catelul vecinului rezolva problema pe peretele de langa usa liftului. Nu trebuie sa-i faci observatie pt. ca se deranjeaza. Pe aleile din fata blocului trebuie sa umbli cu atentie pentru a nu “boteza”| ceva. Vecina de la et. 1, imi povestea ca la vizita din Germania la sora sa, nu iesea cu cainele acesteia la plimbare, fara lopatica, manusa,maturica si punguta. In schimb, la noi, cu catelul ei, iese fara nimic, lucru ce se vede in fata blocului. Stiu ca in Elvetia, unde am o nepoata, nu te poti muta intr-un bloc avand caine, decat daca toti locatarii sunt de acord. De aceea exista blocuri unde sunt acceptati si blocuri unde nu sunt acceptati cainii.
anton said
am February 27 2010 @ 11:35 pm
Perfect de acord cu prevederile proiectului, dar numai pentru spatiile comune din blocuri (casa scarii, holuri, culoare, lift). Interiorul unui apartament este proprietate privata, protejata de constitutie. In felul acesta se face discriminare intre proprietarul unui apartament si cel al unei case individuale. In ceea ce priveste sursele de zgomot cu adevarat deranjante care sunt emise din interiorul apartamentelor provin de cele mai multe ori de la bormasine, flexuri, muzica si alti poluatori casnici (legea ar trebui sa inventarieze si sa clasifice in exhaustivitate toate aceste surse). In plus, legea ar trebui sa prevada proceduri de cuantificare a nivelului de zgomot emis dintr-un apartament (in decibeli), si sa nu lase la aprecierea subiectiva a fiecaruia, fie el vecin fie inspector venit in control. Acelasi lucru si despre eventualele mirosuri (exista aparate). Aplicarea in aceasta forma simplista (char superficiala) a legii poate genera in viitor, datorita abuzurilor care se pot face, foarte multe pericole la nivel de convietuire sociala.
Anna said
am February 28 2010 @ 1:32 am
Este printre cele mai idioate propuneri de lege pe care le-am auzit! Sa cer acordul vecinilor pentru a avea un caine? De ce?!? Ma ajuta vecinii cumva sa il cresc, sa il hranesc, sa il scot la plimbare? Doar pentru ca latra?
Dar cu copiii mici ce facem stimati domni? Nu cumva doriti sa cerem acordul vecinilor si pentru a avea un copil, doi, trei?
Un caine latra numai atunci cand este provocat, nu o face de placere! Asta este menirea lor! Sa intre in alerta atunci cand li se pare ceva suspect, cand sesizeaza o prezenta straina in perimetrul locuintei respective. Ar fi chiar ciudat ca un caine sa nu latre cand cineva bate/suna la usa/interfon sau cand aude zgomote pe scara blocului in vecinatatea apropiata a apartamentului respectiv. Nu-mi spuneti ca un caine care se afla la etajul 8 latra in momentul in care aude ceva la parter! In plus, latratul inceteaza indata ce “pericolul iminent” a trecut.
Mai nou detinatorii de caini trebuie sa plateasca amenzi pentru latratul patrupedelor !! Dar cu totii va rugam, chiar va imploram stimati domni, aplicati acelasi tratament si copiiilor mici, ca doar vorba aceea, stim cu totii cat de deranjante sunt tignalele lor, cu mult mai deranjnte decat un latrat!! In elaborarea proiectelor de lege este nevoie de multa liniste si concentrare iar noi, ca niste cetateni supusi, dorim sa va asiguram tot confortul stimati “luminati”, tot confortul de care aveti nevoie pentru a ne conduce ca pe o cireada de boi!
Oare asta este tinta dvs. finala? Sa nu se mai auda nici musca in casa, ca pe vremea comunismului?? Incepeti cu legi pentru necuvantatoare pentru ca mai apoi sa loviti direct in noi?
Am auzit ceva sugestii cum ca ar trebui ca fiecare caine de apartament sa poate o zgarda care sa il electrocuteze ori de cate ori ar incerca sa latre. Oare cum s-ar simti cei care au initiat aceste “marete proiecte de lege si legi” daca cineva le-ar taia limba, lor si odraselor lor, intr-o buna zi? Oare cum s-ar simti acesti “ilustrii invatati” daca intr-o buna zi, ar aparea in scena cineva mai “inteligent” care ar propune o lege prin care copiii si nepotii lor, si noi toti ar trebui sa purtam astfel de zgarzi pentru a mentine linistea si disciplina??
Mizeria pe care o lasa animalele este o alta poveste. Intr-adevar fiecare stapan are obligatia sa stranga ce lasa in urma patrupedul si merita amendat in cazul in care nu o face. In tarile civilizate primariile au pus la dispozitia stapanilor de animale chiar cosuri de gunoi special create in acest scop, dotate inclusiv cu manusi, lopatica si pungute. Probabil ca la noi acestea s-ar face nevazute in prima noapte, pungutele respective ajungand cel mai probabil pe mana consumatorilor de aurolac. Ca tot veni vorba si de astfel de oameni, oare nu este mai deranjant pisatul unui homeless direct pe portiera masinii sau pe usa sau in scara blocului sau in gangul prin care esti nevoit sa treci in fiecare zi cand te duci acasa/la piata etc? Oare o parte din rahatii prezenti pe strazi, in parcuri etc nu apartin si altora si nu numai animalelor? La fel si cu mirosurile neplacute..de cate ori nu v-ati urcat intr-un mijloc de transport in comun sau chiar in liftul blocului in care mirosea a nespalat si transpiratie de-ti venea sa o iei la fuga? Era oare tot din cauza animalelor de companie? Oare cati dintre dvs. nu au cel putin un vecin in bloc certat cu apa si sapunul si curatenia in general, al carui apartament (fara ca acesta sa detina vreun animal de companie) pute de la 3 etaje distanta? De cate ori ati folosit un wc public fara teama ca ati putea contacta raie sau alti microbi?? Tot animalele de companie sa fie de vina si in acest caz?
Cat despre plata in plus la intretinere ce sa mai spun..mi se pare o idee la fel de imbecila si nefondata ca si precedenta! In primul si in primul rand, asa cum spunea cineva putin mai sus, este total deplasat sa compari un caine cu un om in ceea ce priveste cheltuielile de intretinere de la bloc. In al doilea rand, admitand ca intr-adevar exista un consum de apa (spalatul cainilor este recomandat de 2 ori pe an si nu mai mult, la care se adauga in jur de 500ml/zi apa pe care o beau), in conditiile in care un numar semnificativ de apartamente beneficiaza in ziua de azi de contoare de apa/repartitoare de caldura, consider ca fiecare plateste pentru ce consuma fara a afecta colocatarii.
Dar ce spuneti de colocatarii care folosesc apa de la ghena (platita la comun) pentru a-si spala masina, covorul etc. dupa caz? Sau ce spuneti de vecinii care pentru a nu fuma in casa din varii motive, fumeaza pe scara blocului lasand chistoacele drept marturie? Sau de aceia care se aduna in fata blocului sau chiar in scara blocului si mananca seminte pana le crapa buzele si beau, lasand resturile in urma…ca sa nu mai mentionam galagia si limbajul obscen al acestora?
In plus, cum s-a spus si mai sus, ar trebui reglementata si situatia acelor persoane care simt nevoia de a folosi bormasina/ciocanul etc la ore nepotrivite. De asemenea, ar trebui sa ne punem problema, daca tot vorbim de deseuri, in legatura cu ce ramane in urma gunoierilor care nici macar nu-si pun problema de a aduna ce ramane in urma masinii lor, ca sa nu mai aducem aminte despre zgomotul si zarva creata de acestia in momentul colectarii gunoiului.
Este imposibil de conceput, ca dreptul de a avea un animal de companie, la fel ca si deptul de a avea un copil pentru unii, sa ne fie ingradit prin lege/reglementare locala, atata timp cat prin acest fapt, de a detine un animal de companie nu ingradim la randul nostru, in nici un fel, dreptul altor oameni.
Pana la urma, cu totii, cei ce traim la bloc trebuie sa ne asumam neajunsurile acestui fapt si sa invatam sa ne respectam si sa ne toleram reciproc. Este greu pentru toti…
mica said
am February 28 2010 @ 9:13 am
Alesii nostri in loc sa se ocupe de oamenii care raman pe drumuri dati afara de la locurile de munca,de copiii care raman analfabeti pt ca nu au bani sa mearga la scoala,de mii de oameni care mor de foame?…Ei ce fac? O tara civilizata se cunoaste si dupa respectul pe care-l avem si pt necuvantatoarele care nu au nici o vina ca exista si care depind exclusiv de noi.Ele nu au glas sa vorbeasca in apararea lor ,sa spuna cum sunt chinuiti,batuti otraviti,de asa zisele fiinte superioare ,care acuza si se reped cu injurii asupra lor cand rapusi de foame,frig si batei reactioneaza asa cum stiu ei….muscand.Niciodata un caine nu musca fara motiv.Dar,ce ziceti de un OM care daca indraznesti sa-l claxonezi ca ti-a taiat fata,te injura sau te urmaresc si te hartuiesc pe sosea taindu-ti calea si punandu-ti frane in fata???????????Sa ceri voie de la vecini sa ai un prieten necuvantator?Si daca ai un vecin care sta cu urechea lipita de usa si te apostrofeaza si daca bati mai tare la usa sau ridici vocea sa-ti mai apostrofezi copiii?Dar,cand cete de copii sar urla pe scari ce legi scoatem?
mica said
am February 28 2010 @ 9:17 am
a fost primul comentariu si nu m-ati lasat sa-lo termin. AM DERANJAT?
Ionut said
am February 28 2010 @ 10:07 am
pentru gandacii de bucatarie eu cui cer acordul ?
dana said
am February 28 2010 @ 11:23 am
Oameni buni, de ce si de unde atata ura ? Mi-e greu sa citesc unele comentarii ….Un aminalut, de care o fi el, aduce unui om singur mult bine ! Este foarte important insa sa te si ocupi de el! Pornind de la curatenie si pana la educatie , caci se poate. Pornind de la modul in care ai fost crescut si educat , tot asa e si cu animalele de companie.
Am doi caini pe care i-am dat la dresat de cand erau pui, sunt civilizati, nu au nimic cu nimeni, la plimbare imi iau mereu pungute, adun fecalele, leg punga si pun la cos. Nu-i mare lucru ! Puteti si voi !
Insa NU POT INTELEGE:
#CAINII LATRA ….NU SUNT IN STARE SA VORBEASCA !
# DACA VECINUL A BAUT SI-SI IA LA BATATIE COPII SAU NEVASTA ? E OK ?
# DACA VECINA DE SUS CONSIDERA C? POATE SA UMBLE PE TOCURI IN CASA ATUNCI CAND ARE EA CHEF ? E OK ?
#VECINA DE ALATURI BATE CARNEA DE GRATARE IN ORA DE LINISTE, CA DEH, SE GRABESTE ! E OK ?
# LA ETAJUL IV SE CERTA SI ISI TRANTESC USILE DE LE ZBOARA BALAMALELE! E OK ?
# DACA UNUL SPARGE PERETII, CA DEH , A CUMPARAT SI VREA SA FACA MODIFIC?RI …..MESTERII II STAU DOAR DUPA ORELE DE SERVICIU ? E OK?
# DACA MERGI CU CAINII IN PARC SI GRESESTI LASANDU-I LIBERI SI MANACA SI SE FREACA IN EXCREMENTE UMANE , NU-I NICI O PROBLEMA ? ASA-I ?
# CA VECINUL DE LA ETAJUL I ISI FACE NEVOILE IN PARC CA SA NU CONSUME APA ? E OK ?
DOAMNE SFINTE ! CRED CA POPORUL ASTA A INNEBUNIT CU TOTUL !
RESPECTATI-VA IN PRIMUL RAND PE VOI INSIVA SI APOI SA ASTEPTATI SA VA RESPECTE SI ALTII !
Sorin said
am February 28 2010 @ 12:49 pm
Trebuie inceput cu educarea stapinilor. Nici mie nu-mi place sa aud ciini latrind in apartament dar nu e vina ciinelui. Cind stapinul iese cu ciinele la plimbare trebuie sa iasa cu maturica si farasul. Neaparat. Ciinii comunitari pe care ii avem aciuiti la bloc nu fac NICIODATA pe trotuar. Se duc in gradini. Cine i-a invatat nu stiu. Si mai e chestiunea lesei. D-aia e lesa, sa tii ciinele legat cu ea, nu ca sa ai ceva de tinut in mina la plimbare.
Iar spiritul civic lipseste cu desavirsire, fiind inlocuit de birfa.
“Ai vazut draga ? X-uleasca de la blocul vecin i-a dat drumu lu Pinki pe trotuar la noi si s-a rahatit acolo. Ce scirbos.” Pai du-te frate si ia-o pe X-uleasca si bag-o cu nasul in rahat. Sau spune-i cind vezi ca animalul isi face treaba. Bagati-le mintile intii in cap la stapinii nesimtiti si n-o sa mai aveti probleme.
I-am zis la o tanti ca daca nu-l ia imediat il iau si il pun pe usa ei. S-a executat instant. AMENINTATI-I, RIPOSTATI. Nu va lasati acaparati de nesimtitrea altora.
miky said
am February 28 2010 @ 5:31 pm
Chiar daca nu a fost aprobat proiectul acum , sigur va fi in viitor. Asa e in toate tarile civilizate. Daca cainele nu ii deranjeaza pe vecini atunci nu vad de ce si-ar face probleme proprietarii de animale.Inseamna ca vor obtine semnaturile lor.
corcodel said
am February 28 2010 @ 9:39 pm
da va obtine un rahat… is o droaie de vecini care cred ca daca ei nu iubesc anumalele nici vecinii nu trebuie sa aiba vreunul. Eu una o sa fiu de acord cu legea asta cand o sa se voteze si obligativitatea ca vecinii sa fie de acord ca unul dintre colacatari sa se imbete si sa isi bata nevasta. De ce au impresia cei fara animale ca au mai multe drepturi ca cei care le iubesc? De ce intotdeauna parerile si dorintele lor trebuie sa primeze? Sa mai spun cati din cei cu ifose ca fac cainii pipi pe rotile BMW-ului lor de costa mai mult ca apartamentul in care stau, is de la tara si au mirosit ca cacati si pisati de animale la greu…. Dar de s-au ajuns si acu ii deranjeaza. Si cu vecinii de fac pipi in lift sau in curtile interioare ale blocurilor ce facem ii castram? Sau mai bine ii dam afara din bloc sa ii eutanasiee primaria.
george trifan said
am February 28 2010 @ 10:06 pm
Mai dragi frustrati, incompetenti si ciudati in gandire(cei care au pus “amprenta”CU DA pentru lege), spuneti ca gasiti rahat pe alee – reclamati…
dar cand va spargeti rotile pe strada in gropi,reclamati?
stati la bloc????? obisnuiti va ca aveti dreptul doar la ce este in apartamentul vostru! IN! NU VA PLACE? MUTATI VA LA TARA! ASA ESTE LA ORAS!
CEL UMBLAT IN AMERICA…..DE CE TE AI INTORS?????
CEL CURATEL DERANJAT DE SOTRON – RECLAMA CAND VEZI RAHATI
PROBLEMA NU ESTE LA CATEI
Este la statul roman care arunca cu rahatei sa nu vedem mormanul de rahat din spate. toti incompetentii!
george trifan said
am February 28 2010 @ 10:08 pm
@sorin: esti frustrat tare tata! ai probleme la mansarda! tare as vrea sa ies cu catelul in parc si sa dau de unul asa tantos ca tine……
george trifan said
am February 28 2010 @ 10:15 pm
@ANNA bravo . ai spus tot ceea ce trebuia sa spui. am aceeasi parere. Cine nu are caine nu are cum sa inteleaga! cui nu i place sa se mute! eu am catel si stiu de ce il am si este numai problema mea!
MADCAT said
am March 1 2010 @ 8:35 am
Asa cum cei care au caine in apartament considera ca au dreptul asta (nu stiu, zau, de ce il considera “drept”… mie mi se pare mai degraba lipsa acuta de bun simt), asa am si eu “dreptul” la liniste si siguranta.
George, de ce nu te muti tu?! sau, tu esti cumva vreun consilier pe probleme de relocare?! “cine nu are caine nu are cum sa inteleaga”… prin gandirea ta (“tare as vrea sa ies cu catelul in parc si sa dau de unul sa tantos ca tine”) faci de rusine proprietarii de caini de companie si demonstreaza clar cine esti (si cine sunt majoritatea celor care au javre de companie): unu care in scoala lua bobarnace pana si de la fraierii clasei si care are nevoie de un animal care sa ii ia apararea… jalnic! Iesi in parc fara “CACAtel” si da de unu tantos asa ca sorin, sa vedem, ce faci – te invarti si tu in jurul cozii…
Voi ati auzit de prieteni din randul oamenilor?! Io consider ca asa cum masina mare tine locul unui penis mic, tot asa un anmal de companie spala incapacitatea de a-ti face prieteni in randul oamenilor (in multe cazuri)
IRMA said
am March 1 2010 @ 9:32 am
nu sunt de acord cu asta, mai bine ca a fost respinsa. si asa ne ‘lovim’ de o gramada de maidanezi. ce ar fi inca pe atatia abandonati?
nu e corect. oamenii sunt rai, vecinii si mai rai – astia se uita mereu in ‘curtea vecinului’.
Bogdan said
am March 1 2010 @ 9:34 am
Legea este de fapt o directiva a UE care se aplica in tarile comunitare mai civilizate.
Comentariile referitoare la democratie si altele de genul acesta sunt o tampenie.
Este foarte bine daca se va aplica acesta lege, deoarece ar fi o cale de disparea o parte din cacatii de caini de pe strada si pisalaul de caine din scarile blocurilor.
In blocul unde locuiesc, gasesc in fiecare dimineata pisalau de caine in fata liftului.
In tarile civilizate din UE, proprietarii de caini sunt amendati cu 300 de Euro daca nu strang cacatul de pe strata de la caine si sunt controlati periodic pe strada daca au pungi si instrumentele de adunat cacatul.
Din prpria experienta pot preciza ca in Germania amenda pentru latratul cainelui in apartament este de 900 Euro.
Oare cand ne vom civiliza si noi?
vasi said
am March 1 2010 @ 10:20 am
atita timp cit posesorii de caini vor avea pretentia ca ceilalti trebuie sa suporte toate inconvenientele existentei acestor cainin , nu se va rezolva nimic
libertate inseamna a face orice care nu DERANJEAZA pe ceilalti si nu orice vrea ‘muschiul’ tau
Civilizatie si educatie !
Daniela said
am March 1 2010 @ 10:49 am
Eu am pisoi in casa. Face la litiera si doarme toata ziua. Nu miauna, e castrat si nu mai are ganduri se serenada pentru pisicute. Nu iese afara. Nu a iesit niciodata afara si are 4 ani. Nu sunt de acord cu legea asta, desi nici eu nu suport sotroanele si faptul ca in iarna in loc sa fie zapada alba langa bloc era maro. Nu suport persoanele care ies cu cainii afara si se uita la ei cum isi fac nevoile pe asfalt si apoi pleaca mandrii de parca au realizat ceva iesit din comun. Mi se par nesimtiti. Cainii vagabonzi nu prea fac pe trotuar, fac pe spatiul verde, in jurul copacilor… Ideea e ca legea mi se pare aiurea la fel cum mi se pare aiurea cea care te obliga sa ai aprobabrea vecinilor daca vrei sa te faci pfa. Sotul meu presteaza servicii informatice si era cat pe ce sa nu poate deveni pfa pentru ca vecina de sub noi era foarte speriata ca o sa ii bocanim in cap daca isi face sotul pfa. Ne-a trebuit ceva timp sa ii explicam ca de fapt sotul nu va lucra acasa ci se va deplasa la fiecare client, ca nu primim clienti si furnizori acasa etc. Din punctele astea de vedere mi se pare o mizerie sa stai la bloc in tara asta. Pe afara nici macar nu stii ce intretinere plateste vecinul, nu se afiseaza asa ceva la avizier, ma rog alta lume…
Ideea e: amenzi pentru stapanii de animale de companie care nu curata dupa animal. ATAT!
Sorin said
am March 1 2010 @ 10:08 pm
@george trifan: de ce am probleme la mansarda ? Daca ai fi unul din posesorii de ciini care fac curatenie mi-ai fi dat dreptate, e o chestie de bun simt. Asa, te-ai incadrat singur. Am probleme la mansarda daca vreau sa calc normal pe trotuar in loc sa fac slalom printre rahati ? Exact ce am spus eu a spus si anna (stapini nesimtiti). de ce ei ii dai dreptate si mie nu ?
In parcuri sint locuri amenajate special pentru ciini. M-ai intilnit pe alei cu ciinele dupa tine ? Nu-i nimic, e dreptul tau sa te plimbi. Se rahateste pe alee ? Te-am ars.
Am deviat rau de la subiect, legea in discutie aici ar fi un pic inutila din moment ce exista deja si este aplicata cu mult succes legea 61/1991 (mai precis articolele 28 si 29). In apartamentul tau faci ce vrei atit timp cit nu-i deranjezi pe ceilalti, poti tine o menajerie intreaga.
apocas said
am March 1 2010 @ 10:24 pm
cum il cheama pe initiator si de la ce partid este?
iulian stef said
am March 17 2010 @ 4:08 pm
Cam asa arata Bucurestiul noaptea:
http://f-81-kma.blogspot.com/2010/03/d-ale-bucurestiului.html
Mihai said
am March 23 2010 @ 9:54 am
Este normal mai ales in conditiile de bloc … eu cred ca sunt multi iubitori de animale dar nu mi se pare igienic nici pentru vecini nici pentru detinatori acestora sa creasca patrupede in casa,sunt galagiosi,provoaca mirosuri … si pot deveni chiar periculosi pentru copii,asta pentru ca foarte multi nu respecta regulile de a pune botnite animalelor,cei ce doresc sa creasca caini le recomanda sa se mute la curte nici decum la bloc
tina said
am April 18 2010 @ 8:54 pm
Cum sa nu fiu deranjata de acesti proprietari care daca au caini considera ca trebuie sa-i aduca sa-si faca nevoile pe spatiul verde din fata blocului ? Vecinul meu desi locuieste tot la parter isi aduce cainele in fiecare zi sa-si faca nevoile in dreptul garsonierei mele . Eu trebuie sa-i suport acestui atat de respectat “caine” fecale lui lasate in fata geamului meu de la bucatarie si la care se aduna toate mustele , sunt datoare sa-i suport mirosul , microbii care-i lasa , in urma lui ? Am inceput sa ies eu cu farasul si sa-i strang mizeria lasata , pentru ca stapanul lui nici nu se sinchiseste de asa ceva , eu spal cu apa …, iar comitetul de bloc nu are nici o treaba …
De cum se lumineaza acesti proprietari de caini care loculiesc la bloc ,incep sa iasa cu cainii, ca sa-si faca nevoile care pe unde apuca .Cand iesi din casa parca joci sotron , incercand sa eviti fecalele acestor caini .Si atunci de ce sa am eu grija ca acesti caini sa locuiasca cu mine ?De ce d-nii de la Primarie nu-si fac treaba , sa iasa pe teren dis-de -dimineata , si sa imparta AMENZI acestor proprietari de caini care ies cu mainile in buzunar si nu le pasa pe unde-si lasa nevoile animalele lor de companie ?
anonim said
am April 30 2010 @ 3:15 pm
cainele este prietenul omului si nu deie ei legi de 2 bani.