Sunteti de acord cu amenzi pentru muzica tare ?

Tweet this

http://www.www.www.urbaniulian.ro/?p=38961




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


39 Comentarii pana acum»

  1. Eimotto said

    am February 17 2010 @ 4:43 pm

    Mai citeste inca odata cum suna fraza asta:

    “Le cam stau la multi in gat …..”

    Daca o spui scuipand seminte, mai e cum mai e… dar la d-vostra, domnu’ senator?

  2. VIOREL URBAN said

    am February 17 2010 @ 4:46 pm

    @ Eimotto

    Nu ne mai ataci? Nu mai ai nimic de spus impotriva noastra ?
    Chiar nu mai ai ce sa zici de rau nu?

    ia spune necunoscutule

    P.S. – Poti incerca sa inventezi ceva doar-doar ca sa dai in noi, oricum acum e ceva la moda insa din pacate nu mai prinde la toti romanii

  3. vrajitorul.eu said

    am February 17 2010 @ 5:03 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  4. asistentapentruconsumatori.ro said

    am February 17 2010 @ 5:03 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  5. Radu said

    am February 17 2010 @ 5:06 pm

    Dap sunt pentru aceasta lege; macar asa o sa dorm si eu la noapte vara

  6. yamamoto said

    am February 17 2010 @ 6:02 pm

    pentru o corecta cunoastere si practicare a limbii romane de la cel care are 4 clase pana la ditamai senatoru, varianta corecta a dativului(deh,a trecut mult timp din scoala):

    Le stau multora in gat!

    ei,nu toata lumea e deprinsa cu “subtilitatile”limbii

  7. radu andrei said

    am February 17 2010 @ 6:03 pm

    Domnule senator,

    se poate un amendament prin care se rezolva si problema celor deranjati de slujbele religioase transmise prin megafoane; nu toti oamenii sunt religiosi, iar art 29 din Constitutie suna asa:

    “Nimeni nu poate fi constrâns s? adopte o opinie ori s? adere la o credin?? religioas?, contrare convingerilor sale”.

    intrebare :pot fi constrans in situatia in care locuiesc langa o biserica sa suport regulat propaganda religioasa?

  8. Iulian Urban@radu andrei said

    am February 17 2010 @ 6:06 pm

    Slujbele religioase nu se tin la parterul blocurilor

  9. admin said

    am February 17 2010 @ 6:07 pm

    multumesc yamamoto

  10. yamamoto said

    am February 17 2010 @ 6:19 pm

    no problem, you’re welcome,nu o ziceam cu rautate ci pentru a cultiva spiritul unei limbi vorbite corect(tuturor ne scapa uneori, ideea e sa nu devina o obisnuinta si sa ajungem toti agramati)

  11. yamamoto said

    am February 17 2010 @ 6:24 pm

    in primul rand libertatea presupune a face orice vrei(si aici nu sunt de acord cu tendintele xenofobe si homofobe de pe acest blog dar asta e alta treaba), fara sa deranjezi pe cei din jur.

    Deci party uri si cluburi atat timp cat linistea publica nu e afectata.Principiul de baza e asigurarea linistii oricarui cetatean(toti suntem egali,nu-i asa?) chiar daca asta ar insemana inchiderea unor cluburi, restaurante etc.
    Tot aici zic ca unii, din cate stiu, au instalatii antifonice astfel incat nu prea se aude nimic din afara. Singura problema, de ex., in crasmele in care merg, e daca nu cumva locatarii ar fi afectati si de trepidatii.

    Daca locatarii insa nu simt,nu aud nimic,totu e OK

  12. Daiana said

    am February 17 2010 @ 6:45 pm

    Mi se pare normal sa se ia masuri impotriva celor care deranjeaa linistea publica noaptea si nu numai noaptea. Discotecile si firmele care organizeaza orice gen de petreceri trebuie sa se conformeze legii.
    Cat despre slujbe … no comment … dar nu mi se pare potrivita comparatia. Ele incep abia de la ora 9 dimineata, nu au loc in timpul noptii si multe alte lucruri s-ar putea spune.

  13. Daiana said

    am February 17 2010 @ 6:59 pm

    Imi cer scue, am vrut sa scriu “deranjeaza”, n-am tastat litera “z”.
    Si mie imi place muzica, dar nu la orice ora sau nu am intotdeauna starea necesara pentru asa ceva … mai ales dupa o saptamana de munca si de stres … mi se pare prea mare si obositor zgomotul.
    Sa nu fiu inteleasa ca ma deranjeaza discotecile, “distractia”. Ma deranjeaza ca nu este respectul pentru ceilalti, cei care ii deranjeaza zgomotul, iar motivele pot fi nenumarate, de la oboseala, ora nepotrivita, pana la stres, copii mici .. depinde unde este amplasat localul.

  14. nihilistu' said

    am February 17 2010 @ 7:15 pm

    Nu, ferm NU! Nu sunt de acord cu amenda pentru muzica tare! Eu cred ca o amenda penala e mai potrivita iar in caz de recidiva, puscarie de la 10 la 30 de zile! Asa poate o sa inteleaga romanii ca dreptul unui om inceteaza acolo unde incepe sa fie afectat dreptul altuia.

  15. Parmalat said

    am February 17 2010 @ 7:50 pm

    Si dak yo mi-am luat carciuma la parter de bloc si vreau s-o tin toata noaptea deschisa care e problema?! :))

  16. ildiko said

    am February 17 2010 @ 7:52 pm

    Sunt de acord. Dar mai sunt biserici unde in timpul slujbelor de duminica, dimineata la ora 8, scot afara difuzoarele iar cei din blocurile apropiate sunt treziti din somn chiar daca nu vor.
    Lege exista, dar asa zisa poluare fonica trebuie demonstrata cu masuratori de specialitate, conform normativelor peste o anumita valoare a decibelilor este considerata poluare fonica.
    Baremul este peste confortul fonic, astfel avem o lege care nu poate fi folosit.

  17. ildiko said

    am February 17 2010 @ 7:57 pm

    parmalat
    E simplu, scoti niste bani din buzunar, o firma de specialitate iti face o izolare fonica meseriasa de nu scapa niciun decibel…..

  18. Catalin HN said

    am February 17 2010 @ 11:13 pm

    De acord cu amenzi usturatoare pt. zgomote (nu neaparat muzica) care deranjarea pe cei din jur si , dupa a doua amenda, condamnare la 30 de zile in folosul comunitatii; la urmatoarea abatere, inchisoare cu executare 6 luni. Si asta nu doar pt. zgomotele din timpul noptii (legea actuala sanctioneaza zgomotele doar intre orele 22:00…06:00), ci la orice ora. Sunt si oameni care lucreaza noaptea si care trebuie sa se odihneasca in timpul zilei sau persoane bolnave care au nevoie de liniste permanenta. Cine vrea sa asculte muzica tare s-o faca la casti. Ildiko are dreptate ca este nevoie de o abordare tehnica (barem fonic) doar ca :
    1. aparatura ar trebui omologata si utilizarea ei ar trebui facuta in anumite conditii, de catre personal special instruit si pt. un timp minim, ceea ce e practic imposibil la noi;
    2. pragul de disconfort acustic variaza in limite largi (scara decibelior este una logaritmica) si ceea ce pt. un om odihnit si sanatos psihic este un zgomot care poate fi suportat, pt. un om stresat si obosit acelasi zgomot devine insuportabil. O valoare medie nu cred ca poate fi folosita. Cel putin asta e parerea mea.
    Asadar, nu as complica legea cu date tehnice, ci as lasa ca pana acum la aprecierea politistului de proximitate care face constatarea.

  19. cineva said

    am February 18 2010 @ 12:54 am

    “De acord cu amenzi usturatoare pt. zgomote (nu neaparat muzica)”

    Corect! Putem sa-i uitam oare pe “motoristii iadului” care spinteca “linistea” din Bucuresti atat ziua cat si noaptea ?

    “Asadar, nu as complica legea cu date tehnice, ci as lasa ca pana acum la aprecierea politistului de proximitate care face constatarea.”

    Cu asta nu e de joaca ca iarasi din LEGE ajunge balaceala!
    Sa fie filmat de masinile politiei iar acolo sa apara clar pragul sonor depasit (in dB) si durata zgomotului/sunetului respectiv. In film se poate aprecia si DISTANTA fata de sursa sonora si daca aia a depasit pragul sonor cand era la 1km, ne imaginam cam cu cat il depaseste la 100m de sursa! 😀
    Prgaul sonor se poate usor stabili prin lege in asa fel incat sa diferentieze nesimtitii de activitatile normale.
    Numai asa ii poti ARDE in justitie fara drept de comentariu si certuri cu politaiul in “stil rromanesc”!

  20. Adrian said

    am February 18 2010 @ 10:15 am

    dc se aplica doar pentru baruri, cafenele, etc. adica doar PJ?
    pentru cei care chefuiesc toata noaptea cu manele la max, urla, sparg si fac galagie nu se prevede nimic? Vine politia si se uita neputinciosi la ei ca dc zic ceva si-o iau politistii mai rau ca de la profesoara!
    Ar trebui pentru acesti chefli macar o noapte sau doua la rece nu doar amenzi. Eventual introdus ceva de genul ca doar dc sunt bauti ca sa se trezeasca bine din betie si fara durari de cap ca racoarea ajuta la asta!

  21. cineva said

    am February 18 2010 @ 11:28 am

    Ce sa facem domle daca in Anno Domini 2010 militzia rromana abia descopera camerele de filmat iar justitia abia de se gandeste sa le accepte ca probe ?
    Cine ne-a facut asta daca nu iubitii nostri brontozauri din politica ? A fost grija timp de 20 de ani lor sa paralizeze prin legi de kkt si politia si justitia.

  22. kkk said

    am February 19 2010 @ 7:27 am

    deacord, deacord cu amenda penala la mai mult de 2 abateri si proces penal la mai mult de 5, deacord cu amenda la cei cu party acasa, penala la mai mult de 2 abateri proces la mai mult de 5!!!

    poti sa faci ce vrei atat timp cat nu deranjezi pe ceilalti

  23. Victor said

    am February 20 2010 @ 9:26 pm

    Ca unul care m-am plimbat putintel prin diverse tari spun DA AMENZII! IN Viena, Istanbul, Munchen, Budapesta, sau litoralul bulgaresc in plin sezon estival…peste tot e liniste. Fara tambalau! Doar romanii atrag clienti cu boxa in pragul usii. Tiganie!

  24. Illidan1994 said

    am February 21 2010 @ 7:47 am

    Ce facem cu magazinele non-stop de la parterul blocului care tine muzica data tare;Si acestia ar tebui amendati la fel cu cei care au baruri si cluburi. Eu personal am stat de vorba cu patronul de la mine din bl si mi-a ras in nas zicandum ” Sa vad eu politaiul ala care are curaj sa ma amendeze ” si in urma sesizari mele la sectia de care apartin am fost intampinat cu un raspuns de genul” Lasane domnule in pace cu deastea ca acum ne ocupam de hotii nu de muzica ” atunci ce sa ne mai omoram sa dam legi care orcum nu se aplica

  25. marian nistor said

    am February 21 2010 @ 12:25 pm

    Categoric da… este necesara o astfel de lege si asemenea sanctiuni. Mai mult decat atat se impun masuri complexe si concertate ce vor avea rolul de a determina pontentialii “haus melomani” sau pur si simplu pe cei ce vor sa-si faca simtita prezenta prin zgomot sa renunte la astfel de manifestari. Este cunoscut deja faptul ca orasul este zgomotos, ca nu ai linistea necesara recrearii dupa o zi de munca. LA SITUATII NOI, LEGI NOI –
    De ce este necesar ca politia sa intervina in rezolvarea unor astfel de probleme numai dupa ce exista o plangere in prealabil? – pentru-ca procedura in materie prevede in mod expres aceasta cale… Total gresit, aceste fapte de incalcare a legii trebuie sanctionate prin autosesizare a organelor de ordine publica. Exemplu: Nu de putine ori conducatori auto care au transformat autovehiculul in discoteca, circuland pe drumurile publice sau stationand in preajma magazinelor aflate langa locuinte nu prezinta niciun interes pentru politistii care observa acest fapt. In blocuri exista indivizi care de asemenea au transformat apartamentul in discoteca, suni la 112, poate aplica o sanctiune, daca nu, in cele mai multe cazuri avertisment, si circul continua.
    Rezolvarea este simpla .. se confisca sursa care face zgomot plus amenda, la fel cu motociclisti care au modificat toba de esapament cu scopul de a produce un zgomot mai mare. De ce se permite montarea la autovehicule a unor astfel de sisteme audio care concureaza cu sistemele de amplificare ale stadioanelor. Sunt necesare contraventii si masuri mkai dure privind linistea si ordinea publica. La anumiti romani nu functioneaza bunul simt si respectul pentru celalalt. De aceea masurile trebuie sa fie mult mai drastice alfel riscam sa incurajam asemenea manifestari.

  26. mugu said

    am February 22 2010 @ 9:56 pm

    As dori un proiect de lege privind desfasurarea activitatii pe timp de noapte (non stop) a societatilor aflate la parterul imobilelor de locuit. Nu am gasit pana acum ceva clar privind aprobarea activitatii acestora. Locuiesc chiar deasupra unui astfel de ,,non-stop”, si credeti-ma ca toata noaptea se aud zgomote care vin de la lazi care sunt trase, marfa care se aranjeaza. De fel nu suntem niste oameni care sa ne certam , suntem intelectuali. Le-am atras atentia la 01.00. la 03,00, la 05.00 dimineata cu vorba buna,dar degeaba. In fiecare dimineata la orele 06.00 se aduce marfa (painea, se cara lazi, este numai zgomot. Avem copil , iar dormitorul se afla chir deasupra magazinului. Niciodata nu mi-a fost solicitata vreo cerere privind aprobarea activitatii pe timp de noapte a acestui magazin cu toate ca suntem singurii cu care se invecineaza in plan vertical si orizontal. Nu stiu cum functioneaza acest magazin si cine are autoritaea necesara sa-i controleze activitatea si aprobarile necesare.
    Tot sper ca fiind acum un stat european se vor indrepta aceste lucruri si se vor respecta legile si se vor aplica.

  27. darie said

    am February 23 2010 @ 12:05 pm

    numai in tara asta se ia tot ce e mai prost de la altii, zici ca nu gandesste nimeni pe aici! Restaurante inchise devreme, scut antiracheta, cipuri…cand strazile sunt pline de caini ce se dau la oameni si cacatii lor (scuze de exprimare dar atat de urat e adevarul), gropi de nu poti merge cu masina, sau circulatie de faci 2 ore…balti si mizerie pe trotuare…si noi vrem sa fim in frac, vb aia “prostul daca nu e si fudul parca nu e prost destul”…

  28. Nasz Adrian said

    am March 12 2010 @ 6:16 pm

    Sunt de acord cu amenzile pentru cei care deranjeaza linistea celorlalti.Dar trebuie o lege care sa-i oblige pe patronii de baruri,care isi desfasoara activitatea la parterul blocurilor, sa isi izoleze fonic spatiile.Eu locuiesc la etajul 1 al unui bloc care la parter are o macelarie si un bar(doua camere sunt deasupra macelariei, iar sufrageria si bucataria desupra barului),puteti sa va dati seama ce simfonie este la mine acasa??? De dimineata la ora 6:30 incep pregatirile la macelarie(taiatul oaselor,a porcului si a mai stiu eu ce animale cu securea,toporul,ciocanul etc.).Hai sa zicem ca asta mai merge cum merge ca si asa trebuie sa ma scol la 7:00 sa merg la lucru dar acelasi lucru este si sambata si duminica,si in zilele de concediu……….
    Barul nu se lasa nici el mai prejos, el incepe sa imi faca capul calendar tocmai cand ma intorc de la servici, cand vreau sa ma odihnesc putin sa gaseste sa dea drumul tare la muzica.Si nu ai ce sa-i faci pana la ora 22:00.Si uite asa a doua zi o iau de la capat, si iar, si iar………..
    Va rog sa ma indrumati ce as putea face,unde as putea sa-i reclam ca simt ca inebunesc.

    Multumesc.

  29. mihai said

    am March 12 2010 @ 11:24 pm

    aveti perfecta dreptate, trebuie aspru sanctionati, dat mana libera politiei si celor de la garda de mediu sa isi faca treaba pe linia poluarii fonice. fiecare aveti dreptate in ceea ce spuneti , esti liber sa faci ce vrei atata timp cat nu deranjezi pe nimeni. macar atat sa facem daca am intrat in europa , gropile sunt greu de acoperit si costa dar o lege impotriva galagiosilor e gratis si aduce si bani ,multi, la buget.
    sa dovedim ca nu suntem chiar o tara de tigani, cum pe buna dreptate spun europenii{noaptea de revelion doar tigani pe toate canalele nationale, seriale cu tigani , etc} cine mai vine la noi sa stea in mizerie , sa manance produse expirate si f scumpe si mai ales sa stea in galagie in asa numitul concediu de vis???
    daca stai acasa iti rup vecinii urechile, daca pleci vara la sfarsit de saptamana sau in concediu , la tara iti rup aia urechile cu boxele in curte toata ziua , ca doar asa se relaxeazaa unii tinand in tensiune 10 familii din jurul lor, nu e corect, trebuie opriti
    macar atat sa luam din europa , linistea si bunul simt, chiar daca o facem cu forta ,ca si neamtul s-a nascut cu 60% bun simt si 40% i-a fost impus

  30. petre said

    am March 20 2010 @ 12:42 am

    Sunt perfect de acord cu luarea de masuri impotriva poluarii fonice. As spune ca nu sunt deajuns cele enumerate mai sus. Adica omul se poate odihni doar de la 8 la 23? in rest sa suporte zgomotele altora. Patronii acestor localuri pun pariu ca stau in cea mai mare liniste, prin cartiere selecte. Pai unde e egalitatea in drepturi fratilor.
    Cat despre vecinii care considera ca au dreptul sa asculte la ei acasa muzica la volum de discoteca nici nu mai trebuie sa spun ce se intampla intr-o tara civilizata. Eu unul am fost si prin aceste tari si va garantez eu ca e undeva la 10% respect si 120% amenzi (inclusiv la nemti). Civilizatia s-a facut intotdeauna cu forta, in cazul asta forta amenzii. Pai in Germania daca vrei sa faci pe “taranul cu dacia” si probezi de vreo cateva ori acceleratia masinii in fata unor locuinte, cam in 2-3 minute ai politia langa tine. Dupa amenda, (in jur de 400 de euro, depinde de cat de smecher se mai crede “taranul” in timp ce ii este explicata legea) o sa observati cat de civilizat devine omul respectiv. Cred ca numai s-o incaseze si altul o sa cheme politia imediat la randul lui cand va vedea pe vreunul facand asa ceva. Si uite asa toti oamenii devin civilizati. Astea sunt cursuri intensive pe care oricine le invata imediat. Incercati voi sa le explicati, acestor “creaturi” ca oamenii civilizati nu ar trebui sa deranjeze pe altii si o sa vedeti ca rezultatul nu va fi deloc la fel de eficient precum cel cu amenda. :)
    In Romania oamenii ar trebui sa invete sa ia atitudine. Sa fie foarte atenti la drepturile lor si sa fie la fel de atenti pe cine trimit sa le reprezinte in parlament.
    Majoritatea voteaza dupa ureche sau pentru un interes marunt, fara sa observe ca defapt isi fura singur caciula alegand pe cineva care nu are capacitatea, corectitudinea sau experienta pentru a avea grija ca aceste drepturi ale noastre sa fie respectate.
    Cu totii am vazut cum deputati sau senatori au inventat legi doar pentru a castiga personal cate ceva. Ar trebui sa-i amendam si noi pe acesti reprezentanti ai poporului, sa se civilizeze si ei, sa invete sa-si faca treaba sau sa suporte consecintele.
    Din punctele astea de vedere eu zic Traiasca amenda!

  31. elena said

    am April 4 2010 @ 3:01 pm

    In vara trecuta, disperata de faptul ca nimeni nu incearca macar sa inteleaga ca nu mai putem suporta nebunia, am incercat sa va contactez in diverse moduri, dar raspunsul nu a venit niciodata. Eram chiar uimita ca cineva s-ar putea apleca asupra problemelor reale ale oamenilor. Sunt de acord cu regandirea legii,astfel incat, zgomotele sa fie monitorizate in permanenta. Legea e relaxata, daca exista perioade amendabile si perioade in care muzica poate urla in boxe. Eu sunt dupa ani buni de interventii la primaria de sector 1 si primaria capitalei – nu am folosit majuscule pentru ca nu e cazul. Spre disperarea “militiei” si a
    ” functionarilor” primariei, in fiecare vara ii “deranjez” cu reclamatii legate de zgomotul nocturn care se propaga fara probleme dinspre zona Herastrau, Floreasca, pana departe, in Calea Grivitei. S-au facut masuratori, dar, cu geamul inchis si, ghiciti, nu am avut dreptate, deci, reclamatie neintemeiata. Intre timp, toti ridica din umeri, se fac ca ploua, spun ca legile sunt prea blande,etc.Dosarul denumit “fenomenul muzica tare” de la sectia 2, are cativa centrimetri grosime.
    Sincer, cred ca nu se va rezolva acest lucru, atata timp cat in locatiile respective isi fac veacul personaje de toate culorile politice, mai ales odraslele lor-unii, patroni in locatiile respective.DOMNILOR PARLAMENTARI, ZGOMOTUL INDUCE BOLI, PSIHICE SI FIZICE. MAI STUDIATI SI DV, MAI INSPIRATI-VA DIN LEGISLATIA EUROPEANA.

  32. andrei said

    am April 25 2010 @ 3:43 am

    Domnule Senator,

    Locuiesc in Floreasca. Nu era suficient ca acest cartier (foarte linistit in copilaria mea si destul de linistit pana cum cativa ani) a devenit un templu al cluburilor de fite unde se petrece cu muzica data la refuz pana la ore tarzii in noapte, nu era suficient ca strazile din cartier sunt bantuite noapte de noapte de parveniti in masini luxoase din care razbate muzica data la maxim, nu era suficient ca Fratelli – club situat pe Floreasca, vizavi de mine – mi-a bubuit in cap jumatate de an, noapte de noapte fara ca nicio autoritate sa faca nimic, deci, nu erau sificiente aceste lucruri, ca, mai nou am aflat ca pe str. Barbu Vacarescu, in zona cu intersectia cu str. Ceaikovski se va deschide Zone Arena. Din cate am inteles, aceasta Zone Arena este o locatie in care se va oferi poporului roman, de catre niste investitori greci, paine si circ, sub forma de concerte, targuri, vizionari de meciuri de fotbal si alte asemenea paranghelii, toate in aer liber. Mai are rost sa mai intreb in ce tara civilizata primaria da autorizatie pentru functionarea unei astfel de locatii aflata la cateva sute de metri de blocuri de locuit??? Mai exact, blocurile se afla de-o parte a strazii, paranghelia de cealalta parte. In ce tara traim domnilor senatori si deputati?? In ce tara a lumii legile mai permit autorizarea unor astfel de paranghelii in mijlocul unei zone rezidentiale??? De ce mai stati domnilor in parlamentul ala daca nu sunteti in stare sa votati legi care sa-i protejeze pe cetateni in astfel de situatii?? Daca nu se va face nimic, sunt hotarat ca eu, impreruna cu alti cativa “nebuni” ca mine sa bombardam autoritatile care au competente in domeniu cu mii de sesizari saptamanale, pana la blocarea activitatii acestora, iar daca va fi nevoie vom bloca circulatia pe strada Barbu Vacarescu.

  33. anonim said

    am April 30 2010 @ 3:21 pm

    da sunt de acord!

  34. mocco said

    am May 25 2010 @ 4:31 pm

    da’ de ce se au in vedere numai blocurile? sunt si cluburi în case de locuit cu 1-2 etaje sau cluburi situate in subsoluri si care au pereti comuni cu alte locuinte ai caror locatari sunt terorizati. Ca de obicei parlamentarii judeca simplist….

    Din cate stiu Senatul oricum a respins propunerea legislativa

  35. Marius Delaepicentru said

    am July 15 2010 @ 3:22 pm

    Am o idee mai bun?. Produc?torul unui bun sau serviciu, poate refuza livrarea lui, dac? clientul îl cump?r? în scopuri antisociale, sau nu e în dreptul legal de a-l consuma. A?a se explic? interdic?ia de a vinde ?ig?ri minorului, sau de a urca la volan în stare de ebrietate. Studiind un contract de închiriere a unui apartament, am constatat c? chiria?ului îi este interzis, printre altele, s? consume substan?e interzise în el, ?i c?, înc?lcarea interdic?iei duce la evacuarea chiria?ului.

    Cum facem îns? lini?te? Îl evacu?m pe zgomotos? Nu. Poate e proprietar. Ar însemna s?-i înc?lc?m un drept fundamental. Dar ne putem uita la ma?in?ria de zgomot, ?i constat?m c? se alimenteaz? la 220V. Putem cere companiei de livrare a energiei electrice s?-i taie curentul zgomotosului. În acela?i timp, compania poate notifica poli?ia, de decizia luat?. Reconectarea se va face dup? “absolvirea” unui instructaj de folosire a energiei electrice.

    A beneficia de energie electric? nu este un drept fundamental. Este un privilegiu cump?rat. El poate fi refuzat, dac? uzul contravine normelor de convie?uire. Trei reclama?ii la compania de elctricitate, evental sprijinite de probe, pot determina compania s? taie ?i s? sigileze circuitul electric. Simplu, nu? Mai trebuie doar o completare la lege, dac? nu cumva ea exist? deja, pe baza c?reia s? putem for?a noi în?ine aplicarea normelor de convie?uire social?. Printr-o exprimare ambigu? în lege, putem face în a?a fel ca sanc?iunea s? fie aplicat? chiar dac? ma?in?ria ar fi alimentat? de la baterie.

  36. Marius Delaepicentru said

    am July 15 2010 @ 3:25 pm

    Completare la “proiectul meu de lege”.

    Un lucru e cert. T?ierea curentului reduce interven?ia statului în incidentele minore, ?i ieftine?te în mod evident costurile publice de impunere ?i men?inere a lini?tii.

    La sofistica contest?rii mai e îns? de gîndit. Contravenientul poate acuza cum c? alarma de incendiu din apartament e alimentat? tot de la re?ea, ?i c? t?ierea curentului pune blocul în pericol. În cazul ?sta, compania electric? poate în?tiin?a ?i compania de gaz, s?-i închid? robinetul. Pericolul de incendiu devine previzibil, anun?at, iar r?sucirea cepului, legitim?.

  37. andrei rosca said

    am November 2 2010 @ 10:39 pm

  38. Multiculturalism ?i multispecism | Noua Republic? said

    am January 10 2012 @ 5:05 pm

    […] a face lini?te. (pentru iubitorii de solu?ii nepoli?iene?ti de men?inere a lini?tii am ?i o idee simpl?). 5) memoria. Este un bun public neglijat adesea. Cimitirele, monumentele, muzeele, cl?dirile, […]

  39. emil said

    am August 18 2012 @ 8:22 am

    locuiesc langa un bar care functioneaza 24 de ore din 24.Ziua televizorul functioneaza la volum mare,iar muzica de la combina muzicala se suprapune peste zgomotul bilelor de biliard si peste cel produs de televizor.Dupa ora 22 volumul muzicii se aude (mai ales bassul)mai puternic.In anumite nopti (patronul zice ca o data pe saptamana)vine o formatie cu solist vocal si cu statie de amplificare de 100 w.Ce pot sa fac daca nu se respecta legea 61/1991, iar in urma reclamarii la politie, patronul care este presedinte de partid in oras,imi spune sa merg noaptea si sa le spun sa dea volumul mai incet.Adica sa nu dorm deloc (asa cum s-a intamplat vreo 4 zile la rand), sa fiu stresat,sa-mi creasca tensiunea arteriala,sa ma cert toata ziua cu angajatele barului.Daca nu se iau masuri o sa ajung in situatia de a nu ma mai putea stapani si o sa incerc sa-mi fac singur dreptate.Credeti ca asa este bine ?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: