Orice banca care reziliaza contractul unui client invocand riscul reputational nedovedit, ar trebui imediat inchisa de ANPC

Tweet this

http://www.www.www.urbaniulian.ro/?p=36761




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


10 Comentarii pana acum»

  1. ady said

    am December 28 2009 @ 10:42 am

    Domnule Senator,ar fi ok sa promovati o lege care sa amendeze bancile cu procente din profit sau cifra de afaceri,si aceste amenzi sa creasca in functie de cate abateri au. poate asa ori is baga mintile in cap ori pleaca din tara!!!

  2. cristi said

    am December 28 2009 @ 10:45 am

    D-le Urban, este usor sa vorbiti tinand cont de meseria pe care o aveti. Dar, ca idee, cati romani care au dat bancile un judecata au avut castig de cauza in final (tinem cont si de durata proceselor)? Problema este legislatia foarte proasta, coruptia foarte mare si lipsa de fermitate a BNR (de inteles tinand cont cat de indatorat ii statul roman bancilor). Este complicat pentru un om care ia credit de 1000-2000 ron (o suma marunta, dar pentru multi romani ii foarte mare) sa iti permiti sa dai in judecata o banca. In plus, singura solutie pe care o poti obtine daca dai in judecata banca este sa platesti fara penalizari suma imprumutata. Stupid, deoarece persoana respectiva a facut creditul tocmai datorita faptului ca nu dispunea de acei bani.
    La noi este complicat sa te judeci neavand o justitie functionala si corecta la care sa aiba acces toata lumea usor. In plus, institutiile statului care ar trebui sa apere consumatorul sunt, in general, inutile (si datorita legislatiei). O amenda infima de 1000-3000 ron nu sperie pe nimeni, in nici un caz o banca (sau un hipermarket spre ex.). In schimb, inchiderea filialei respective pe 1-2-3 luni (sau a magazinului) pune pe ganduri conducerea.

  3. Urban@cristi said

    am December 29 2009 @ 2:48 pm

    si atunci inteleg ca tu recomanzi supunerea si acceptarea statutului de etern sclav financiar al bancii ?

  4. Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am December 29 2009 @ 4:21 pm

    @ cristi – tocmai luna aceasta vreo 30 de clienti ai Volksbank au castigat procesul cu banca pe tema dobanzi fixe, e drept dupa aproape 2 ani, dar raman cu dobanda fixa 27 de ani si o sa-si primeasca si banii furati.

    Referitor la CGA ale VBR sunt printre primii care au semnalat Riscul reputational. Raspunsul ANPC pare corect, insa banca aplica noile conditii din 1 nov fara nicio jena.

    @ Urban: (in calitate de senator)
    – are ANPC atributiuni in inchiderea unei banci, asa cum scrie in titlul articolului?
    – care este stadiul OUG 174/2008 in Parlamentul Romaniei, unde zace de un an?
    – oare statul face ceva sa apere clientii bancilor sau drepturile lor au fost negociate intre guvern (MF) si banci ptr creditele guvernamentale?

    Multumesc ptr raspunsuri.

    Asociatia Clientilor Bancilor din Romania

  5. Anticariat said

    am December 29 2009 @ 11:12 pm

    @Asociatia Clientilor Bancilor din Romania: intrebari foarte pertinente, asteptam raspunsurile. Este totusi incurajator sa auzi ca luna aceasta 30 de clienti Volksbank au castigat procesele. Nu sunt si nici nu voi mai fi vreodata client Volksbank.

    Am avut o aventura cu aceasta banca la un moment dat:

    Cu ceva ani in urma, cand nu toate bancile aveau carduri valabile international, si eu de asa ceva aveam nevoie, am luat la rand bancile din oras. Am mers la Volksbank si am intrebat:
    – Pentru un cont la dvs., aveti carduri de debit atasate, valabile si in afara Romaniei si cu care sa pot plati si pe internet?
    – Da, avem VISA.
    – Sunteti sigura ca pot utiliza cardul in scopurile susmentionate?
    – Da, sunt sigura, chiar colega mea [indica o tanara care isi facea de lucru cu niste hartii mai in spate] are un astfel de card.
    – In regula, zic eu, imi deschid atunci un cont la Volksbank cu VISA card atasat.

    O saptamana mai tarziu, ma duc la sediu, ridic cardul, alimentez cu o suma, ajung acasa, incerc sa fac o plata online. Evident, nu functioneaza. Incerc din nou a doua zi. Nu merge.

    Ma duc inapoi la cucoana, ii explic situatia. Imi raspunde ca nu stie ce sa-mi raspunda.

    Scot banii depusi pe card de la ATM-ul bancii, soldul este acum zero. Ajuns acasa, arunc cardul intr-un sertar si uit de el.

    Dupa vreun an il gasesc, cautand ceva. Ma duc cu el la banca si le explic cucoanelor ca nu mai am nevoie de cardul inutil si nefunctional, si evident nici de cont.
    Ma instiinteaza ca trebuie sa le achit 50 RON pentru comisioanele de intretinere cont pe perioada cat l-am avut.

    Platesc, plec.

    Nu intentionez sa mai am de-a face vreodata cu aceasta banca.

  6. cristi said

    am December 31 2009 @ 11:02 am

    @Urban
    Nu spun ca trebuie sa acceptam supunerea, departe de mine gandul acesta. Eu niciodata nu am fost genul care sa accept asa ceva. Spun doar ca, pentru majoritatea populatiei este foarte greu sa dea un judecata o banca deoarece legislatia este prost facuta la noi, procesele se pot intinde pe perioade lungi, cee ace implica anumite costuri pe care majoritatea nu le pot suporta. Din acest motiv nu sunt multi care sa dea in judecata o banca.
    Problema este ca institutiile statului nu isi fac treaba sa apere consumatorul. In parte nu si-o fac pentru ca legislatia este foarte permisiva si amenzile sunt infime. Pe de alta parte, atata timp cat singurul lucru pe care Protectia Consumatorului o poate face este sa dea amenzi (si astea mici) fara sa poata inchide un sediu si obliga la respectarea legii respectiva societate, nu se poate schimba nimic. Stiti prea bine ca in vest, daca apar asemenea probleme, amenzile si sanctiunile sunt foarte drastice. Acolo nimeni nu se joaca asa. La noi merge.
    In al treilea rand, nu inteleg prostia asta cu contestarea. Fiecare este liber sa conteste o amenda, dar nu este normal ca aplicarea ei sa se suspende pana la finalizarea procesului. Interesul celor multi trebuie sa primeze. Si, in acest caz, interesul consumatorului, nu al societatii respective. Exact ca si cu amenzile de circulatie: nu ar trebui sa se dea inapoi carnetul in cazul contestarii amenzii (in special in cazul accidentelor sau conducerii sub influenta bauturilor alcoolice). Unu: contravenientul ar avea tot interesul sa nu mai taraganeze procesul prin tot felul de tertipuri; doi: cred ca s-ar rezolva mult mai repede dosarele daca s-ar aplica acest principiu.
    Oricum, ideea ii ca nu trebuie sa acceptam bataia de joc a altora, dar este greu cand institutiile statului sunt impotriva noastra prin actiunile lor.

  7. Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am January 3 2010 @ 6:17 pm

    @ Anticariat

    Ce folos in lipsa unor raspunsuri, insa si tacerea e un raspuns nu crezi.
    Nu este prima data cand intrebarile sunt tratate cu indiferenta, asa cu nici im momentul editarii intrebarilor nu speram sa primesc un raspuns.

  8. vrajitorul.eu said

    am January 4 2010 @ 2:57 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  9. AsistentaPentruConsumatori.ro said

    am January 4 2010 @ 2:58 pm

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  10. iancu ioan said

    am August 23 2010 @ 9:41 pm

    tatal meu a scos un inprumut acum 2 ani de la ing suma de 10.000 echivalent in euro acum,anul acesta a intrat in somaj de la cfr si nu ma a reusit sa plateasca rata intreaga la banca a fost la sucursala din arad ing si a explicat problema somajul nu a la primit timp de 2 luni si nu a avut cum sa plateasca dar cei de la ing ia recomandat sa plateasca cat poate,an tot acest a depus mai mult de jumatate din rata stabilita de banca fiind somer.Deoarece am intarziat 3 luni din cauza somajulu(dosar,si toate cele lalte cerinte pentru a primi somaju etc)sau adunat o suma echivalenta probabil cu 6 rate integrale (cu tot cu comisoane si penalizari de intarziere)dar totusi noi nu am incetat sa platim lunar si acum ni sa comunicat prin comunicare scrisa de catre biroul de recuperari ca ni-sa reziliat contractu si avem termen 15 zile in care sa platim integral suma datorata banci(46000 ron)am comunicat banci iar banca spune ca numai depinde de iei deoare ce dosarul este la recuperatori,am incercat sa sunam la recuperatori la numerele de telefon comunicate de ing dar nu raspunde nimeni.Suma aceasta nu avem de unde sa platim integral.CE PUTEM FACE?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: