Ce ne pregatesc bancherii pentru 2010 ? Falimente rasunatoare, sute de mii de someri si cresterea ratei creditelor neperformante; Dilema managerului in 2010 : ce sa platesc intai din banii ramasi ? impozitele, angajatii sau furnizorii ? Cum este sa decizi cine traieste si cine moare in 2010 ?

Tweet this

Inmormantarile se fac de obicei cu sobor de preoti. Aseara 14.dec.2009 la The Money Channel, am vazut la emisiunea "Economia in 2010" cum soborul de preoti era inlocuit de bancheri de la principalele banci straine care activeaza pe piata romaneasca. Am asistat la slujba oficiala de ingropare a sperantelor managerilor romani din zona companiilor mici, mijlocii si mari. Platim cu totii! Am stat sa urmaresc atent, show-ul bancherilor care anuntau extrem de non-salant faptul ca ei "asteapta" ca in 2010 sa se puna in scena aceasta piesa de teatru :

"Anul 2010 va fi unul mult mai greu decât 2009. Vom avea falimente răsunătoare, iar rata creditelor neperformante va creşte foarte mult."
Sursa :
http://www.money.ro/macroeconomie/economia-in-2010-bancheri-mai-multe-falimente-si-credite-neperformante-somaj-in-crestere-dar-un-leu-stabil.html

Eu ma tem ca de fapt acesti bancheri nu asteapta sa se intample aceste evenimente, ci pur si simplu, fac jocurile astfel incat ele sa se produca. Iar in aceste jocuri, majoritatea managerilor romani care conduc firme ce si-au legat existenta si soarta de creditele bancare, au ajuns efectiv sa cerseasca bancilor reluarea creditarii.
Ce se intampla de fapt ? Aceste banci straine au nevoie sa extraga toate resursele pe care le pot controla in tarile care au rol de colonie asa cum, trebuie sa o recunoastem ca este si Romania, si au nevoie tocmai pentru a acoperi pierderile uriase suferite de in tarile-mama de origine .
Nu mai tarziu de ieri, Austria a nationalizat o banca cu active de 43 mld. euro [cam jumatate din activele din intreg sistemul bancar romanesc ] iar astazi, dupa ce Volksbank Austria a anuntat pierderi de jumatate de mld. euro in T3, a pus sub supraveghere banca-mama care controleaza Volksbank asa cum se poate detalia accesand acest link
http://www.urbaniulian.ro/2009/12/15/ingrijorare-banca-mama-a-volksbank-pusa-sub-supraveghere-de-guvernul-austriac/.

Ca atare in acest moment, asemeni puterilor coloniale, resursele financiare pe care le pot extrage din colonii, sunt folosite pentru acoperirea deficitelor cu care se confrunta acasa, aceste banci. Binele public national este exclus din aceasta ecuatie. Pentru ca, actiunea destructiva a bancilor functioneaza la acest moment numai impotriva intereselor nationale romanesti :
- au blocat total creditarea pentru mediul de afaceri privat romanesc; consecintele se vad intrucat deja bancherii "asteapta" [ adica in traducere libera au pus umarul ] la falimente multe si rasunatoare in Romania pentru 2010;
- crediteaza statul roman , confruntat cu faptul ca are nevoie de bani pentru plata salariilor si pensiilor in lipsa transei FMI, si o vor face la dobanzi revoltator de mari;
- au ucis retailul romanesc[ Altex, Flanco, Flamingo, etc ] intrucat au taiat total accesul consumatorilor la credite , in lipsa carora nimeni nu mai cumpara nimic din magazinele acestora;
- omoara indirect mall-urile din Romania; confruntati cu falimentele din sectorul de retail romanesc, administratorii mall-urilor, ca sa nu intre in colaps financiar, vor trebui sa majoreze chiriile celor care inca mai supravietuiesc; Asta pentru ca spatiile comune trebuie alimentate, intretinute, si mall-urile nu pot functiona pe pierdere; Ca rezultat, alti si alti chiriasi si magazine din mall-uri isi vor inchide portile, si vor rezista vremelnic doar cei care fie isi permit finantarea unor chirii mai mari, fie, pot mari preturile pentru consumatorii finali, din ce in ce mai putini;
- au ucis dezvoltatorii imobiliari, blocandu-le finantarea unor proiecte care se aflau in curs de derulare; in urma dezvoltatorilor imobiliari , de multe ori companii intermediare care in sine nu au pierdut mare lucru, au ramas sute de constructori romani, care acum se confrunta cu dezastrul, sunt tarati in Justitie de furnizorii de materiale, de subantrepenori, de angajatii care isi cer salariile si care raman fara slujbe; si au ramas in mijlocul drumului mii de romani care isi vandusera locuintele, care isi amanetasera viitorul cand au facut credite la banci ca sa plateasca aceste apartamente sau case ce nu este clar cand anume se vor finaliza. Dimensiunea corecta se numeste : DEZASTRU ECONOMIC SI SOCIAL.
- inchiderea pe banda rulanta a firmelor mici si mijlocii dar si iata, a unor nume mari din retailul romanesc, din cauza lipsei accesului la creditare, va genera un somaj de neinchipuit in mediul privat si vom vorbi de sute de mii de someri in 2010; pentru ca un faliment precum cel al Flamingo/Flanco, genereaza falimente in lant, furnizori care la randul lor isi inchid portile si trimit oamenii in somaj, crescand presiunea pe bugetul asigurarilor sociale de stat, intr-un an in care bugetul Romaniei este secatuit; Adaugand la sutele de mii de someri din mediul privat si alte intre 150000 si 300000 de persoane care vor fi trimise in somaj din sectorul bugetar, pentru respectarea angajamentelor fata de FMI, intelegem ca va fi un sport extrem, sa supravietuim in 2010.

Se spune ca trebuie sa privesti totul cu o doza de optimism. Insa cum sa fim optimisti cand realitatea ne arata, praful si pulberea din 2010, cand eu vad zilnic cum sute de firme inceteaza sa isi plateasca datoriile pentru ca nu mai au de unde.

Ce inseamna a fi manager bun in 2010 ? Diplomele nu mai au nici o valoare, ci devii parte a unei rulete rusesti.
Dilema sau glontul introdus in butoias inainte de rotirea lui aleatorie, trebuie sa raspunda la intrebarea :
CE SA SACRIFIC INTAI ? SA PLATESC DIN BANII RAMASI TAXELE SI IMPOZITELE CATRE STAT ? SA  PLATESC DIN BANII RAMASI SALARIILE ANGAJATILOR ? SA PLATESC DIN BANII RAMASI FURNIZORII SI PARTENERII DE AFACERI ?

Cate diplome la Harvard, Oxford iti trebuie sa raspunzi la aceasta dilema ? Te ajuta ele atunci cand trebuie sa triezi, sa decizi din pix CINE TRAIESTE SI CINE MOARE ?
Hai sa facem un tur mic .
1. SA PLATESC DIN BANII RAMASI TAXELE SI IMPOZITELE CATRE STAT ? Asta cred ca, emotional este cea dilema care se rezolva cel mai simplu; in mod evident aversiunea fata de stat, unde risipa, coruptia si incompetenta au fost cuvintele de ordine din ultimii 20 de ani, te face ca manager sa actionezi instinctiv; ce sens are sa fiu corect fata de un stat care nu este corect cu mine, nu imi apara interesele, nu ma protejeaza, nu imi restituie TVA-ul, si care este politizat si dominat de incompetenti ? Sigur, dupa momentul de suparare, iti dai seama ca, neplatind taxele si impozitele catre stat, indirect acesta ramane fara resurse, nu mai poate sustine educatia, sanatatea, justitia, etc. Iata ca dilema ramane la nivel cerebral, desi parea ca o rezolvam la nivel emotional.

2. SA PLATESC DIN BANII RAMASI SALARIILE ANGAJATILOR ? Stim din teorie si de multe ori din practica, ca miezul unei afaceri sunt angajatii; ei sunt mai mult decat niste simple rotite in mecanismul complicat al unei companii, ei sunt practic adevaratii actionari fara drept de vot, sunt cei care fac afacerea sa existe; Ei merita asadar sa li se plateasca salariile , pentru ca au muncit si sunt asemeni companiei care sta sa moara, victime colaterale ale crizei economice;

3. SA PLATESC DIN BANII RAMASI FURNIZORII SI PARTENERII DE AFACERI CATRE CARE AM RESTANTE ? Cu siguranta, o afacere nu poate exista fara furnizori si clienti; in plus, chiar daca sunt manageri care spun ca nu este important sa supravietuiasca decat ei, eu prefer sa vad totul prin prisma gestiunii si managementului debitelor; te poti trezi maine dimineata ca nu mai ai furnizori, adica pur si simplu ca nu mai ai cu cine sa faci afaceri; degeaba produci daca nu au cu ce, sau nu ai pentru cine; Iata asadar ca plata restantelor catre furnizori devine vitala pentru compania care doreste sa supravietuiasca in piata;

Cum iesim din acest cerc vicios ? Platind cate putin catre fiecare ? Interesant este faptul ca asa, nu faci decat sa amani deznodamantul; Practic, la acest moment, managerul roman asta face : mixeaza si plateste cate putin la fiecare, insa nu face decat sa amane un deznodamant inevitabil, adica esuarea companiei sufocata de datorii. Asta se intampla in momentul in care, fluxul financiar lipseste din circuitul sangvin al economiei nationale.
Din punctul de vedere al pres­tigioasei reviste britanice The Economist, cea mai vulnerabilă zonă rămâne, în 2010, Europa de Est. Ne putem consola cu gândul că analiştii revistei includ aici şi statele baltice, singura zonă, la nivel global, care se va adânci în recesiune, cu o scădere estimată la circa 4%.

Multumesc tuturor celor care m-au injurat DEGEABA dupa ce am publicat acest material http://www.urbaniulian.ro/2009/12/04/discutie-incendiara-piata-imobiliara-romaneasca-se-va-prabusi-in-2010-afla-cine-sunt-cei-care-trag-sforile-din-umbra-pentru-a-cumpara-pe-nimic-activele-majore-ale-romaniei-in-2010-cum-au-fost/ . Le urez sa aiba un somn linistit si placut, pentru a putea fi in stare sa reziste socului cosmarului pe care il vor trai aievea cand se vor trezi din letargia si starea in care s-au complacut.

Capital.ro - Marile bănci ale lumii, salvate cu bani proveniţi din trafic de droguri!





Nu vad care e diferenta dintre un bancher si un traficant, doar ca unul poarta costum de mii de euro si celalalt bluejeans, insa au acelasi scop sa prosteasca oameni prin dependenta de droguri sau credite. Britanicii de la  "The Guardian" au publicat declaraţiile unui oficial al Naţiunilor Unite, care spune că marile instituţii financiare au fost salvate anul trecut din banii proveniţi din comercializarea drogurilor.Antonio Maria Costa, şeful diviziei "Droguri şi Infracţiuni" din cadrul Naţiunilor Unite, spune că în unele bănci singurul capital lichid pentru investiţii era cel provenit din partea unor acţiuni de comercializare a drogurilor de către diverse reţele de traficanţi.Acesta spune că în 2008 nu mai puţin de 352 de miliarde de dolari proveniţi din astfel de activităţi au fost absorbiţi de către sistemul economic."În a doua jumătate a anului 2008, băncile se confruntau cu o imensă lips de lichidităţi. Singurul capital disponibil era cel provenit din astfel de acţiuni", spune oficialul ONU."Împrumuturile dintre instituţiile financiare erau finanţate cu bani proveniţi din trafic de droguri şi alte activităţi ilegale", mai adaugă Antonio Maria Costa, care a refuzat să dea exemple concrete de ţări sau bănci implicate."Acum, acei bani sunt total absorbiţi de sistemul financiar şi au fost efectiv spălaţi. Asta se întâmpla acum un an când sistemul bancar era paralizat din cauza lipsei de bani. Acum, din cauza faptului că băncile au început să aibă lichidităţi, acum nu se mai pune problema de aşa ceva", explică oficialul.

127000 firme mici si mijlocii si-au incetat prezenta in piata romaneasca in 2009.


Criza economică şi promovarea impozitului minim au lovit puternic mediul de afaceri din România în 2009. Peste 127.000 de firme şi-au suspendat activitatea în perioada ianuarie-noiembrie, de aproape 12 ori mai multe faţă de intervalul similar al anului trecut, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).„Comparativ cu anul 2008, când s-a înregistrat 10.901 (de suspendări de activitate, n.r.) la nivelul întregii ţări, în anul curent s-au înregistrat 127.129, reprezentând o creştere de 1.066,21%”, se arată într-un comunicat al ONRC. Numărul dizolvărilor a crescut de peste cinci ori, la 17.670, iar cel al radierilor cu 161%, la 39.371.Firmele plătesc, de la 1 mai, un impozit minim anual cuprins între 2.200 lei (aproximativ 500 euro), dacă au venituri totale de până la 52.000 lei, şi 43.000 lei (circa 10.000 euro), pentru venituri de peste 129 milioane lei. Firmele care înregistrează profit achită în continuare un impozit de 16%, dar nu mai puţin de limita minimă aferentă intervalului de venituri în care se încadrează. Introducerea impozitului a fost criticată de reprezentanţii mediului de afaceri, dar şi politic.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2229

15 Comentarii pana acum»

  1. Eugen said

    am December 15 2009 @ 2:45 pm

    faras uparare fratilor, dar si voi, fiecare in parte are o vina. pina in 2008 a existat o crestere semificativa a economiei si au fost generate niste valori. unde sunt aceste valori ? au fost investite in jeepane si plazme. [Citeste] si nu doar de cei acolo sus, si de voi, de fiecare. ce ati fi zis cu un an in urma, daca vreun politician ar fi spus, ca nu se poate cheltui ca-m codru ci trebuie pus ceva la oparte pt. vremuri grele ? oare…? cum ar fi fost reactia ? imi amintesc de discutii avute pe acea vreme cu neamuri din ro….nu razbeai frate…oamenii erau ca drogati.

  2. DZP said

    am December 15 2009 @ 3:12 pm

  3. asistentapentruconsumatori.ro said

    am December 15 2009 @ 3:12 pm

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  4. vrajitorul.eu said

    am December 15 2009 @ 3:12 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  5. Cum se deruleaza atacul impotriva monedei nationale ? said

    am December 15 2009 @ 3:39 pm

    Analistii externi, atunci cand vorbesc despre un euro de 5-6 lei, pe ce se bazeaza?
    (Dealer: Rade) Pe propriul lor interes. Eu cand vad cate-un analist de la nu stiu ce mare banca, ma intreb ce manipulare urmeaza.

    Ati fost in piata cand s-a produs atacul speculativ pe leu?
    Dealer: Da

    Cum a fost?
    Dealer: Ca la razboi. Sincer, ca la razboi. Cel putin asa am resimtit eu ziua aia. Erau doua tabere. Cei care mizau pe depreciere si ceilalti, in frunte cu BNR. Te uitai pe monitoare si iti dadeai seama ca e groasa. Unii cumparau in draci si tu stateai si-ti tremurau mainile deasupra butoanelor si nu stiai ce sa faci. Sa cumperi, sa vinzi?
    Atunci Isarescu a facut cea mai tare miscare. Le-a luat speculatorilor toti leii din fata de au inceput aia sa vanda in pierdere. Au mizat prost. S-au pus cu BNR-ul. Nu trebuia.

    E posibil un nou atac?
    Dealer: Teoretic, da. Riscul e ca atunci cand un fond speculativ sau mai multe, pun banii impreuna si decid sa „rupa” o moneda. De pilda, piata valutara din Romania nu e foarte adanca, ca sa poata „inghiti” fluxuri foarte mari de valuta. Dar chiar si atunci, exista scenarii in BNR, potrivit carora se poate reactiona.

    Care e mecanismul atacului?
    Dealer: Mecanismul e simplu. Eu, daca vreau sa speculez pe leu, vand lei cat mai multi si cumpar euro. Pe masura ce leii din piata sunt tot mai multi, valoarea lor scade. Daca statul vrea sa isi apere leii, trebuie sa cumpere leii, vanzand euro. Tot vanzand euro, ramane fara valuta, leul se prabuseste iar eu cumpar lei mult mai ieftin.
    Tehnic, am citit o explicatie foarte usor de inteles, data de Eugen Radulescu, consilierul Guvernatorului BNR. Mai explicit de atata nu as pute formula nici eu. Practic, cei care detin fonduri mari, isi pun prin absurd in cap sa se ia de leu. Juc?torii respectivi încep s? coteze pentru cump?rare valut? la pre?uri din ce în ce mai mari. Asta înseamn? ca se duc cu cursul la 4,7 lei pentru un euro. În momentul în care coteaz? aceste pre?uri nu este obligatoriu ca s? se produc? neap?rat ?i foarte multe tranzac?ii la pre?urile respective, dar ele se pot produce. În momentul în care cursul ajunge la un anumit nivel, pot s? apar? juc?tori care s? vând? valuta respectiv? celor care vor s-o cumpere, respectiv juc?torilor str?ini. Ace?ti juc?tori îns? nu au lei. Ei anun?? pre?uri de cump?rare pentru lei, dar ei nu au a?a ceva. ?i atunci fac a?a-numitele opera?iuni de swap, în care vând ?i r?scump?r? valuta pentru lei, în a?a fel încât s?-?i poat? face plata la cele 48 de ore pentru valuta pe care au cump?rat-o – c? au cump?rat valut? cu lei – a?teptând ca în intervalul acesta de timp, în cele 3-4 zile, cinci zile, o s?pt?mân?, depinde cum au jucat jocul respectiv, când ar trebui s? fac? opera?iunea invers? din swap, respectiv s? dea înapoi leii ?i s? primeasc? înapoi valuta, cursul valutar, datorit? spaimei juc?torilor din pia??, trebuie s? se fi dus deja la 4,8-4,9.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6727204-dealer-atacul-speculativ-leu-fost-razboi-stateai-mainile-tremurand-deasupra-butoanelor-nu-stiai-faci-mai-intai.htm

  6. LastChance said

    am December 15 2009 @ 3:47 pm

    oare cine sunt creatorii sistemului bancar in lume, odata si odata tot se intampla ceva

  7. Othelo said

    am December 15 2009 @ 3:52 pm

    Eugen are dreptate. Si inca in continuare, cei care nu simt inca efectele crizei, se imprumuta (daca pot) si cheltuie ca si inainte. Dar nu numai ei, ci si ceilalti la alt nivel, cumpara si acum in draci din hipermarketuri.Dar iar o sa apara vreunul sa spuna ca sunt minti bolnave pe acest blog si el, nedocumentat, doar brainwashed , trage linie si ii judeca pe ceilalti.

  8. http://www.urbaniulian.ro/2009/12/15/cardul-euroline-cadoul-otravit-cu-care-au-fost-pacaliti-mii-de-romani/ said

    am December 15 2009 @ 4:11 pm

  9. ROXANA said

    am December 15 2009 @ 5:08 pm

    Se prevede intr-adevar un an foarte greu. Sper sa reusim sa ne revenim si noi, sau cel putin sa iasa din criza celalte tari si sa ne scoata si pe noi. Noi singuri, nu suntem capabili sa depasim aceasta situatie.

  10. fuck them all said

    am December 15 2009 @ 5:23 pm

    Eugen n-are dreptate…Jeep-ane si plazme au cumparat pe crediy unii, destul de putini. Multi insa au luat credit pentru o casa, pentru un pat, pentru un calculator….pentru o inmormantare.
    Romanii “de jos ” fascinati de cresterea anuntata pe toate mediile (maretele succesuri….) au vrut sa simta si sa traiasca un pic mai bine, evident “pe credit” , ca-n societatea de consum .
    Ca economisirea… e rusinoasa, mentalitate “comunista”…mu???

  11. politika said

    am December 15 2009 @ 6:10 pm

    Ceea ce stiam inca de acum doi ani, inainte de Aderarea la UE este legat de faptul ca Concurenta va ataca in momentul aderarii la UE. Nu stiam formele de manifestare (doar) dar stiam ca ignorarea celui de-al doilea criteriu economic al aderarii duce companiile central si est europene la faliment .

    Guvernul roman si-a asumat aceasta raspundere practic pe pielea IMM-urilor. Nu am vazut nici o masura luata de Guvernul Roman pentru consolidarea sectorului IMM (nici inainte de 2008 prin accelerarea absorbtiei fondurilor europene special destinate – macar dupa modelul Ungariei sau dupa ce s-a vazut ce au patit tarile ce au aderat in primul val … )
    Ceea ce se intampla atunci in tarile central si est-europene membre UE, pentru ca nu au indeplinit cel de-a doilea criteriu economic al aderarii : locul majoritatii companiilor mijlocii si mici autohtone a fost luat de suratele din Vest.
    Aceasta era prima lectie : criteriul capacitatii de a face fata concurentei pe piata comunitara trebuia indeplinit pana la data aderarii , adica ianuarie 2008.
    Inca de atunci se cunostea exact ca “doua treimi din firmele romanesti vor da faliment dupa 2007″ datorita unor cauze ca subcapitalizarea, creditele foarte scumpe, fiscalitatea, birocratia, coruptia, lipsa programelor speciale destinate IMM.
    La fel ca in restul tarilor central si est-europene, microintreprinderile din Romania dominau, ca numar, segmentul IMM. Aproape toate erau firme de conjunctura, majoritatea facind comert sau mici servicii.
    Locul lor a fost luat, la fel ca in fostele tari comuniste devenite membre UE, de catre companiile mijlocii prin care transnationalele europene acapareaza pietele Europei.
    Sistemele Bancare nu au facut altceva decit sa speculeze aceasta situatie si, sub oblinduirea BNR sa actioneze in voie pentru decapitalizarea sistemului economic romanesc : creditele si sistemele de creditare faceau parte dintr-un plan bine stabilit de capusare a economiei romanesti, de acaparare a unei resurse aproape libere , aceea de utilizare a banilor populatiei si firmelor printr-un program de creditare pe termen mediu si scurt, exploatind hulpav aceasta resursa. Similar s-a procedat si cu firmele. Bancile auu avut grija sa-si acopere RISCUL cu garantii imobiliare si alte asemenea. In momentul in care piata creditelor a atins MASA CRITICA ,bancile au subtiat pina la sistare creditarea, urmind ca dupa “asfixia” financiara sa poata sa-si culeaga roadele. Cladirile rezidentiale pe care le vor prelua la preturi minime, vor fi vandute de banci la preturi spectaculoase … tot prin credite bancare … poate incepind cu 2011 , an in care bancile isi vor creste lichiditatile prin deschiderea robinetului la credite … si vor vinde apartamentele si casele preluate in urma executarii garantiilor.
    Pe de cealalta parte intreprinderile mici si mijlocii, care ar fi trebuit sa fie motorul de lansare al oricarei economii, a fost pozitionat in prima linie de bataie, fara arme de riposta si fara munitie (asa cum s-a intamplat in tarile vecine, marile companii multinationale venite in Romania, nu ca sa produca, ci ca sa vanda). In astfel de conditii, aur supravietuit doar acele industrii furnizoare de materie prima sau de materiale brute si au cam disparut industriile prelucratoare – industria chimica, ca si agricultura de subzistenta.
    De asemenea, urmarind scenariul de mai sus, intreprinderile mici si mijlocii vor disparea tragand dupa ele si cresterea economica. IMM-urile au fost cele care aveau angajata cea mai multa forta de munca. Reducandu-se numarul lor, contributiile la stat au scazut, veniturile la buget s-au redus, va creste somajul in continuare, iar cresterea economica va deveni problematica.
    Criza financiara nu a facut decit sa accelereze acest proces, in fata caruia guvernul Romaniei nu a putut lua o nota mai mare de 1.69 din 10 puncte posibile …
    TRIST dar urmeaza un 2010 sfisietor !

  12. politika said

    am December 15 2009 @ 6:27 pm

    REFERITOR LA CREDITE …

    Sistemele de creditare utilizate da banci au vizat absolut toate segmentele sociale si absolut toate tipurile de credite.
    De la creditele “cu buletinul” , la creditele pentru “nevoi personale” si altele asemenea (pe termen scurt … de la citeva luni la un an) , urmate indeaproape de credite pe 2-3 pina la 5 ani (pentru anumite NEVOI ceva mai mari cum ar fi autoturismele, ) si apoi credite pe perioade de pina la 25 de ani (pentru cale, locuinte … etc.) observam ca s-a completat intreg segmentul de timp , de la 2-3 luni si pana la peste 25 de ani !
    In paralel, au fost vizate toate segmentele sociale : tineri necasatoriti, tineri casatoriti, pensionari, salariati cu venituri mici, cu venituri medii , cu venituri mari … salariati la stat … etc.

    Marunt , marunt bancile au targetat absolut toate sectoarele de activitate (deschizindu-si filiale si sucursale in orase, in fiecare cartier, in localitati rurale cu peste 50.000 locuitori, cu peste 25.000 locuitori, cu peste 10.000 locuitori … si chiar cu peste 5.000 locuitori.
    Bancile NU AU RATAT NIMIC in planul lor de acaparare a resurselor financiare pe termene scurte, medii si mari de la absolut toate categoriile de populatie.
    A fost un plan bine pus la punct, executat milimetric, in termenul stiut doar de bancheri !
    In clipa in care a “sunat ceasul” (asta era cam prin aug-sept 2008) instantaneu toate bancile au tras oblonul. Au oprit creditarea si au trecut la Plan B : sufocarea oamenilor si firmelor prin insuficienta financiara, lichiditate redusa a pietei … si tinerea tuturor acestora “in hold” pina cind preturile bunurilor gajate vor atinge un minim istoric moment in care bancile le vor executa “a-la-cart” fara sa clipeasca in fata disperarii si lacrimilor varsate , urmind ca in scurt timp sa le vinda acelorasi creduli … dupa relansarea creditarii .

    TRIST dar foarte ADEVARAT !

  13. Dani said

    am December 16 2009 @ 4:00 am

    Iulaiane, nu esti atent ce zice sefuletzu tau, adica boul de Bouc… ala zice clar ca CRIZA S-A TERMINAT, si ROMANIA IESE DIN CRIZA…

    Tu vii si spui aici lucrurilor pe nume, si adevarul…

    Ce cauti matale in PL, si in politica in general? Acolo tre sa fii diplomat, sa minti in ciuda evidentelor, si MAI BINE SA GRESESTI ODATA CU PARTIDUL, DECAT SA AI DREPTATE IMPOTRIVA LUI….

  14. Dumi said

    am December 17 2009 @ 6:36 pm

    Oare se va trezi vreodata omenirea, sa vada controlul in care este tinuta? Marea majoritate a populatiei nu realizeaza cat de controlati suntem. Si vorbim aici nu doar de media sau de politica. Vorbim de medicina si de companii farmaceutice, de corporatii si de interese ale unor grupuri mici de oamei foarte bogati, ale caror interese nu reprezinta marea majoritate a populatiei, care, culmea, lucreaza pentru ei, acea elita. Bineinteles, unii vor spune “teoria conspiratiei” insa chiar aceia trebuie sa invete ca exista doua fete la orice poveste si ca trebuie sa fii deschis catre adevar, oriunde ar duce… Insa multi nu sunt pregatiti, si refuza o realitate care nu le-ar conveni. Controlul e total, si am ajuns sa ne incredem atat de mult in autoritati incat, chiar daca ne auzim constiinta sau vocea aceea minuscula care ne spune ca ceva nu e in regula uneori, o ignoram pe motiv ca autoritatile ne protejeaza interesele… Putin vor sa vada ca medicamentele sunt din ce in ce mai scumpe, ca media si ziarelel controleaza opinia publica si ca politicienii nu fac de fapt nimic real pentru noi. Nu am evoluat de fapt de circa 30-40 de ani… Matrix…

  15. Unanume said

    am December 20 2009 @ 4:26 pm

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean