Ce pot face daca parintii mei care au facut un credit bancar, au decedat, iar banca ma hartuieste solicitandu-mi sa platesc eu datoria ?
---------- Forwarded message ----------
From: TANASESCU Alexandra
Date: 2009/12/10
Subject: buna ziua
To: iulian.urban@gmail.com
D-le senator Urban
Buna ziuaNumele meu este Tanasescu Alexandra si va scriu in legatura cu un credit si o problema intalnita.Acum aproximativ 3 ani parintii mei au facut un credit de nevoi personale la banca romaneasca in valoare de 10000 euro(mama mea, care la momentul respectiv lucra a fost titulara, iar tatal meu care era pensionar era girant);Pe numele titularului a fost intocmita o polita de asigurare de viata , pe care din pacate nici ei un au vazut-o in acel moment si care un este anexata la contract doar specificata in caz de riscuri, ea fiind si platita de catre titular.Din pacate parintii mei au decedat , tata acum trei ani si mama luna aceasta .Am fost la banca si mi-au spus ca se va face un dosar cu actele doveditoare ale decedatilor pentru a vedea daca creditul va fi asigurat de catre acea asigurare de viata , dar mi-au spus ca este un proces de lunga durata si ca este posibil sa platesc eu in locul lor asa ca ma sfatuiesc eu sa platesc ratele in continuare.Mie din pacate parintii mi-au lasat doar creditul caci in rest un am bunuri nici pe numele lor nici pe al meu.Exista vreo lege care sa ma oblige sa platesc creditul in continuare?O sa mostenesc aceasta datorie?Cum ma puteti ajuta si pe mine in cazul in care banca ma pune sa platesc?eu un am semnat nimic la ei dar mi-au spus ca oricum trebuie sa platesc.De ce?Ma pot obliga cu ceva ?Va multumesc
---------- Forwarded message ----------
From: Iulian Urban <iulian.urban@gmail.com>
Date: 2009/12/10
Subject: Fwd: buna ziua
To: alexandra.tanasescu
RASPUNS
Alexandra,
asa cum am mai aratat si aici http://www.urbaniulian.ro/2008/06/27/colectarea-restantelor-nu-se-poate-face-de-la-rudele-persoanelor-decedate/, tot ceea ce trebuie sa faci este sa nu accepti preluarea mostenirii de pe urma parintilor tai . Ai acest drept de optiune succesorala, iar detalii despre mecanismele juridice care trebuie sa le parcurgi le poti citi detaliat accesand acest link http://www.urbaniulian.ro/2008/09/22/decaderea-din-dreptul-de-optiune-asupra-masei-succesorale/.
Daca refuzi sa preiei mostenirea , nu vei putea fi obligata sa platesti nimic bancii, intrucat plata datoriei era o obligatie asumata de parintii tai, care nu se preia in patrimoniul tau, daca REFUZI ACCEPTAREA SUCCESIUNII.
Trebuie sa te duci la notar, sa dai o simpla declaratie notariala ca intelegi sa refuzi acceptarea succesiunii si sa trimiti o notificare bancii alaturand copia acestei declaratii.
Daca banca continua sa se hartuiasca, poti face plangere penala impotriva lor si reclamatie la OPC.
Succes
senator Urban Iulian
specialist in gestiunea si managementul debitelor
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































asistentapentruconsumatori.ro said
am December 10 2009 @ 2:17 pm
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
vrajitorul.eu said
am December 10 2009 @ 2:18 pm
INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html
http://www.urbanviorel.ro/category/bancile-camatari-legali/ said
am December 10 2009 @ 2:32 pm
http://www.urbanviorel.ro/category/bancile-camatari-legali/
Emanuel said
am December 10 2009 @ 2:43 pm
sunt notar public, de profesie, si am citit despre problema ta….
sfatul dat de catre senator a fost corect, partial incomplet
ce trebuie sa sti e k poti face atat renuntarea la succesiune, cat si acceptarea sub beneficiu de inventar, adica daca activul celui decedat depaseste pasivul te alegi cu ceva , altfel nu te alegi cu nimic…
atentie mare in ceea ce priveste succesiunea dupa defuncta ta mama, am inteles k ea a decedat de mai bine de 6 luni….iar termenul de optiune succesoral e de 6 luni, adica ce inseamna aia….in cazul in care tu in acei 6 luni nu ai facut nici un act din care sa rezulte k doresti sa accepti sau sa renunti , poti la fel de bine sa fi si acceptant a succesiunii TACIT, adica sa ajungi sa preiei si datoriile mamei tale….sfatul meu CONTACTEAZA DE URGENTA UN NOTAR SAU UN AVOCAT, rezolva problema, dupa care poti sta linistit.
numai bine….sper sa ti fi fost de ajutor
George said
am December 10 2009 @ 4:20 pm
Si inca o completare a ceea ce v-au sfatuit domnii senator si notar:
Am inteles ca s-a contractat un credit de nevoi personale fara garantie imobiliara.
Acest contract in mod sigur este insotit de o asigurare de viata pe numele titularului( mama Dvs.), altfel banca nu ar fi acordat creditul.
In mod sigur ratele de prima de asigurare au fost achitate, intrucat erau incluse in rata lunara la banca, deci la data decesului mamei Dvs. asigurarea era in vigoare, deci valabila.
Prin urmare, trebuie sa notificati banca si societatea de asigurari care a incheiat polita de asigurare de viata( bine-nteles impusa in mod abuziv de catre banca) cu privire la faptul decesului titularului si girantului creditului si sa le solicitati, in primul rand contractul de asigurare insotit de conditiile de asigurare( daca banca nu a fost pus la dispozitie acest contract titularului odata cu semnarea lui), si documentele necesare instrumentarii dosarului de daune pentru a incasa despagubirea, despagubire ce este in mod sigur cesionata catre banca si care acopera integral debitul ramas din creditul initial.
Cum banca a impus, in mod abuziv, societatea de asigurare si despagubirea este cesionata in favoarea ei, este moral si legal ca angajatii ei sa se implice activ in recuperarea despagubirii de la societatea de asigurari, intrucat nu au avut macar bunul simt sa-i returneze titularului de contract un exemplar al contractului de asigurare.
Prin urmare, Dvs. nu aveti obligatia decat de a pune la dispozitia bancii documentele solicitate in vederea instrumentarii dosarului de daune: certificat de deces, acte medicale si alte acte, numai dupa ce vi se pune la dispozie Dvs. contractul de asigurare de viata a mamei Dvs. insotit de conditiile de asigurare si alte formulare care fac parte integranta din contract(evaluarea starii de sanatate a titularului).
ATENTIE! Cititi si intelegeti foarte bine conditiile de asigurare ale societatii de asigurari, intrucat vor gasi ei chichite pentru a nu plati despagubirea.
Succes!
elena said
am December 10 2009 @ 4:33 pm
Aveti dreptate, cand faci un credit mai mare banca iti face si asigurare pe care o platesti , iar ei spun clar ca, in caz de deces isi iau banii de la asigurari. Altfel nu-si are rost polita de asigurare in caz de deces. E clar, nu platesti nimic, ei doar te intimideaza si atat sperand ca vei plati.
Urban@Emanuel@George said
am December 10 2009 @ 4:40 pm
Multumesc pentru completari; Munca in echipa faceti minuni
cizi said
am December 10 2009 @ 5:36 pm
Buna,
subscriu si eu comentariilor de mai sus: asigurarea de deces este, de fapt, garantia aceslui credit contractat de parinti.
asa ca nu trebuie sa platiti nimic!
banca isi va recupera soldul actual al creditului de la societatea de asigurari ce a emis polita de asigurare.
badea niculina said
am February 9 2010 @ 9:50 pm
BUNA SEARA NUMELE MEU ESTE BADEA NICULINA MA CONFRUNT CU O PROBLEMA GRAVA VA ROG SA IMI DATI DUMNEAVOASTRA UN RASPUNS CONCRET LA CEEA CE AM SA VA SPUN.SOTUL MEU A FACUT UN IMPRUMUT LA BCR GIRAND CU APARTAMENTUL.A PLATIT 3 ANI SI JUMATATE DIN CAUZA UNOR PROBLEME CU SANATATEA IN LUNA MAI NU SA PLATIT RATA IAR IN LUNA IUNIE SA PLATIT TOATA SUMA REVENIND CU RATA LA ZI.IN DATA DE 02.12.2009 SOTUL MEU A DECEDAT EU AM RAMAS CU PENSIE DE URMAS SI AM SUNAT LA BANKA SA MA PASUIE CITEVA LUNI(2-3 LUNI).IN ACEST TIMP AM FOST SA MA INTERESEZ DACA POT BENIFICIA DE O SCADERE DI RATA DATORITA POLITEI DE ASIGURARE.CEI DE LA ASIGURARI NU BENIFICIEZ DE NICI O SCADERE PT.CA ATUNCI CIND A FACUT IMPRUMUTUL ERA BOLNAV CU INIMA.MI-AU ZIS CA DIN DATA DE 19.06.2009 APARTAMENUL A FOST PRELUAT DE O FIRMA DE RECUPERARI DE SC.BUCHAREST FINANCIAL PLAZZA SRL AM SUNAT LA FIRMA RESPECTIVA SI MIA SA CONFIRMAT CA PINA IN DATA DE 19.06.2010 NU SE ACHITA SUMA DE 22.000 EURO IMI VA LUA APARTAMENTUL PRIN EXECUTARE SILITA.NU AM ACEASTA POSIBILITATE DEOARECE VENITUL MEU ESTE DE 1000 RON PENSIE DE URMAS.CE MA SFATUITI DVS SI DEMERSURILE CARE TREBUIE FACUTE? VA MULTUMESC
-
suta maria said
am December 12 2011 @ 2:50 pm
Doresc sa va preyint urmatoarea situatie mama mea a decedat in anul 2009. avea un credit catre cooperativa m. viteazul unde am si calitatea de girant.desi am cerut refinantarea creditului sau acoperirea unei parti a creditului cu fondul social care este inca acolo pe numele mamei, sa obtinut o hotarire jud prin care se retin lunar bani din veniturile girantilor si se calculeaza dobinzi f mari.astfel ca desi hotarirea jud. prevede 37 milioane s-au oprit pina acum aproape 30milioane si mi se spune ca mai am de plata 30milioane fiindca s-au generat dobinzi. repet faptul ca exista un fond social de 650ron care nu a fost luat in calcul si care nu primeste nici o dobinda. va rog sa ma ajutati am facut nenumarate cereri atit catre ei cit si catre protectia consumatorului dar nu am primit nici un raspuns sau o situatie clara a sumelor ce au fost retinute.MULTUMESC