Poti sa fii bun si fara Dumnezeu ?

Tweet this

Buni fara Dumnezeu", mesajul unei campanii ateiste in New York




Campanie ateista la New York

Foto: The Big Apple Coalition of Reason



O coalitie formata din mai multe organizatii ateiste din New York va incepe, de lunea viitoare, o campanie publicitara in statiile de metrou din metropola, avand in centru mesajul: "Un milion de newyorkezi sunt buni si fara Dumnezeu. Tu esti?". Potrivit New York Times, campania, care va dura o luna de zile, costa 25.000 de dolari, iar banii au fost oferiti de catre un donator anonim.

Campania este coordonata de Coalition of Reason, o organizatie care reuneste mai multe grupuri ateiste din New York. In afara de sloganul principal, afisele din statiile de metrou vor mentiona si pagina de internet BigAppleCoR.org, care contine o lista a organizatiilor ce fac parte din Coalition of Reason.

Campania care va debuta saptamana viitoare vine la cateva luni dupa o actiune asemanatoare, desfasurata pe autobuzele din metropola americana. Jane Everhart, purtatoare de cuvant a organizatiei New York City Atheists, a declarat, referindu-se la campania din iulie, ca a avut un mare succes, determinand atragerea de noi membri.

Publicatia americana precizeaza ca noua campanie coincide cu lansarea cartii “Good Without God”, scrisa de Greg Epstein, care va aparea in librarii pe 27 octombrie. Epstein este "capelanul umanist" al Universitatii Harvard.

Michael De Dora Jr., directorul executiv al filialei newyorkeze a Center for Inquiry, a declarat ca in New York exista un milion de atei. El a adaugat ca, deoarece New York-ul este atat de mare si de divers, mesajul ateist este dificil de promovat. Printre gruparile care fac parte din Coalition of Reason se mai numara Flying Spaghetti Monster Meetup, New York City Brights, New York Philosophy, New York Society for Ethical Culture, Richie’s List si Secular Humanist Society of New York.

Comentand pe marginea campaniei, Joseph Zwilling, purtator de cuvant al Arhidiecezei Romano-Catolice din New York, a declarat: "Primul Amendament permite acestor grupari sa-si predice convingerile religioase. Sper ca drepturile altor grupari religioase sa fie si ele respectate cand vor dori sa-si promoveze convingerile".

New York Times precizeaza ca in acest an au fost promovate mai multe campanii ateiste. Cea mai mare a avut loc in Marea Britanie, unde organizatorii au pus pe 800 de autobuze urmatorul mesaj: "Probabil ca nu exista Dumnezeu. Nu-ti mai fa griji si bucura-te de viata".

In SUA, Coalition of Reason a postat mai multe afise publicitare cu mesajul "Nu crezi in Dumnezeu? Nu esti singurul" in zona Dallas-Fort Worth si in Morgantown (West Virginia). De asemenea, Indiana Atheist Bus a desfasurat o campanie cu mesajul "Poti sa fii bun si fara Dumnezeu".




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


34 Comentarii pana acum»

  1. ildiko said

    am October 21 2009 @ 5:43 pm

    Da.

  2. Stelian@ildiko said

    am October 21 2009 @ 5:48 pm

    Esti ateista ? sau comunista ?

  3. ildiko said

    am October 22 2009 @ 8:04 am

    Stelian
    Sunt pur si simplu om, care nu judeca dupa aparente. Este greu de priceput, nu? Bea o cafea, poate iti trezesti neuronul

  4. Mda said

    am October 22 2009 @ 8:53 am

    “Primul Amendament permite acestor grupari sa-si predice convingerile religioase. Sper ca drepturile altor grupari religioase sa fie si ele respectate cand vor dori sa-si promoveze convingerile”.

    Ateismul nu este religie. Ce cretin.

  5. Daniela said

    am October 22 2009 @ 11:34 am

    Da. Nu fumez, nu beau alcool, nu fac rau nimanui, nu jignesc, nu barfesc, nu vreau avutul altuia, imi iubesc parintii si rudele si prietenii si vreau sa le fie bine, nu vreau sa mai fie razboaie, nu vreau sa mai moara copii de fomane, de sida, vreau sa dispara cancerul si alte boli, cand ajut pe cineva ma simt mai bine, nu ascult manele dar nici satanice, nu traversez niciodata pe rosu sau prin locuri nepermise, nu ma uit la tv ci prefer un roman din hartie, nu depind de nimeni financiar, am un job, zic eu, onorabil, examenele toate le-am luat pe bune, pe langa job mai am grija si de familie si de casa…si totusi, nu merg la biserica. Am fost de maxim 10 ori in 25 de ani…(vreo 3 nunti, un botez, doua inmormantari si de vreo cateva ori de Paste). Sunt un om rau ca nu merg la biserica si ca nu ma inchin pe strada cand trec pe langa una? Sau ca nu-mi pun matanii cumparate de la Obor la mana sau la oglinda retrovizoare? Sunt un om rau pentru ca nu cred ca forta care uneste si struneste tot nu se cheama Dumnezeu si nu are chip uman? Nu stiu, ma intreb.

  6. mosu said

    am October 22 2009 @ 12:42 pm

    Si eu pot fi bun fara sa ma gandesc ca ma bate Dumnezeu. Nici eu nu pun iconite si matanii la oglinda sau la mana, si consider ca cei care fac asta sunt exhibitionisti. Incerc sa fac bine fara sa ma gandesc ca se va intoarce binele, nu reusesc intotdeauna dar asta n-are importanta.
    Asa cum toti fac propaganda bisericilor de care apartin si ateii au dreptul sa-si faca propaganda. Poate nu sunt chiar atei dar una doua auzi “vai IIsuse Crisoase, Dumnezeule si Maica Domnului” iar eu consider ca asta se cheama luarea numelui domnului in van”

  7. energein said

    am October 22 2009 @ 12:55 pm

    AM mai spus si cu alta ocazie, nu Dumnezu are nevoie de noi; noi avem nevoie de El; suntem fiinte mult prea complexe pentru a fi rezultatul intamplarii; multimea de sisteme pe care le inglobam ca si fiinta, ne obliga sa ne gandim la Creator; orice obiect realizat de om are in spatele lui amprenta si inteligenta celui care l-a fabricat; cu atat ma mult este evident acest principiu cand ne gandim la creatie; nu ajungem nicaieri daca nu ne facem rezervare…si in cimitir se intra cu rezervare, … cu atat mai mult este nevoie sa respectam “manualul de utilizare” – Biblia, macar sa-l citim cinstit si fara prejudecati, lucru cam dificil pentru uniii azi…

  8. Eugen said

    am October 22 2009 @ 1:10 pm

    Faptul ca suntem fiinte complexe nu demonstreaza ca ar exista o terta entitate, numita Dumnezeu.

    Consider ca am o moralitate mult mai buna si mai sanatoasa decat a multor din cei ce se autonumesc asa-zisi crestini, “oameni cu frica lui dumnezeu”.

    Fii demn, fii un om bun, traieste echilibrat, fii fericit, cunoaste, imparte.

    Nu iti trebuie niciun mos in ceruri sa iti dirijeze actiunile.

  9. aspida said

    am October 22 2009 @ 1:14 pm

    Mosule, ai dreptate… ca si Daniela, de altfel…
    Nu pot cuantifica, dar parca-parca îmi vine a spune ca 80-90% dintre crestinii mai mult sau mai putin habotnici sunt, de fapt, exhibitionisti…
    N-am nimic cu ei câta vreme nu ma-mpung cu degetul si vor sa-mi pretinda sa merg cu ei la biserica… n-are importanta care…
    În esenta, «relatia» cu EL, daca esti credincios, e o chestiune personala, nu una pe care s-o afisezi si s-o fluturi pe strada…

  10. Jean said

    am October 22 2009 @ 1:18 pm

    @Daniela,
    Intrebarea ateilor din acest articol pe langa faptul ca e stupida mai este si ridicola, in stupizenia ei desigur :)
    La cine raporteaza ei bunatatea sau “a fi bun”?! La propriile lor principii sau idei?!
    Inainte vreme unii erau chiar canibali si considerau asta o virtute. Alteori altii isi ucideau fara scrupule semenii si erau considerati bravi. Desigur, pentru multi, Hitler a fost un erou, banditul Che Guevara era un tip cool, Stalin eliberator, samd.
    Prin urmare, bun sau rau, in acceptiunea curenta, este o chestiune foarte relativa si foarte subiectiva. Ce inainte era considerat bun, astazi este considerat rau, si invers.
    In ceea ce ma priveste, de cand am devenit ortodox, cu siguranta am devenit mai bun, cel putin in acceptiunea generala de care am vorbit. Adica atunci cand eram ateu, raspundeam cam cu aceeasi moneda, daca nu si mai rau, oricui ma calca be bataturi. Nu aveam nici o retinere in a-mi satisface orice pofte atunci cand aveam vreo dorinta. Credeam ca mila fata de orice vietate este o slabiciune, iar uneori adevarata ipocrizie. Practic mi se parea ca mi se cuvine absolut orice pot sa iau, si notiunea de bun sau rau este pur arbitrara, devreme ce oricum nu conteaza nimic in univers, devreme ce se distrug ele doua galaxii intre ele, fara nici un fel de regret si fara a putea spune daca e bine sau rau, daramite doua vietuitoare pur materiale si minuscule. Ce mai conta?!

    Prin urmare, cel putin in cazul meu, afirm cu toata taria: NU POT FI BUN FARA DUMNEZEU!

    Sau altfel spus: fara Dumnezeu binele si raul sunt doar niste concepte filosofice de conjuctura, egal pe care o alegi.

  11. yo said

    am October 22 2009 @ 1:19 pm

    DAniela…ce tare ” nu jignesc pe nimeni , nu barfesc”??? hai sa fim seriosi..inseamna ca minti si ala tot un rau e :)) chiar m-ai amuzat serios. sa vin sa-ti dau una sa vedem k nu o sa ma jignesti.pun pariu ca ii mai faci si prosti pe copii din cand in cand la cat de mincinoasa esti.

  12. yo said

    am October 22 2009 @ 1:22 pm

    Eugen scrie undeva in Biblie k Dumnezu este mos??mai bine apuca-te si citeste ca sa contrazici lumea.asta ma enerveaza cel mai mult..persoanele care nici nu citesc dar contrazic pe altii si habar n-au ce scrie in Biblie.

  13. yo said

    am October 22 2009 @ 1:23 pm

    tot pentru Daniela.ft bine faci ca nu iti pui iconite si matanii etc. nu asta iti salveaza sufletul..

  14. nico said

    am October 22 2009 @ 1:25 pm

    Stimate/ Stimata energein,
    “manualul de utilizare” – Biblia, este o carte care prezinta imaginea unor zei inventati de oameni, zei absurzi si retrograzi. Cartea pe care multi o numesc aiurea “sfanta” nu face decat sa produca probleme psihice celor care au psihic slab sau slabit si contine instigari la discrimare rasiala, violenta si prostitutie (vezi cazul Sara, care a fost recompensata de catre un faraon pentru favoruri sexuale).
    Pentru cei interesati sa descopere toate aburelile si idiotenii care apar in Biblie, recomand cartea Biblia hazlie, scrisa de catre Leo Taxil, fost preot iezuit care a scos la lumina toate aberatiile din religiile bazate pe asa-zisa “carte sfanta”.
    In incheiere, as dori sa punctez faptul ca din cauza religiei si a celor care o slujeau, omenirea a fost tinuta in loc cu secole de dezvoltare. Slujbasii religiosi au omor o serie de “luminatori” ai omenirii precum Galileo Galilei,Giordano Bruno, etc.
    Omorurile in numele religiei au produs mai multe decese decat toate cele doua razboaie mondiale la un loc. http://www.descopera.ro/cultura/2562086-top-10-atrocitati-savarsite-in-numele-religiei/p2
    Informati-va oameni, ca de aia aveti creiere. sa le folositi.
    Nu mai luati de bun dictonul religios “Crede si nu cerceta!”

  15. Othelo said

    am October 22 2009 @ 1:31 pm

    Putem fi buni fara Dumnezeu, dar nu putem fi intregi ca oameni, pentru ca Dumnezeu este in noi, dar nu stim sa il gasim. Atunci am avea o alta perspectiva asupra vietii, ca si asupra mortii. Din pacate, tema ajuge deseori in derizoriu datorita prestatiei de multe ori execrabile a reprezentantilor clerului, indiferent de religie, cat si a incercarilor istorice de acum de a separa dredinta de stiinta (reusite de altfel cu succes).
    Sa spunem nu fundamentalismului religios de orice fel: crestin, islamic sau mozaic, pentru ca fundamentalismul inseamna lipsa totala de toleranta, el a compromis de-a lungul istoriei ceea ce insemana traire spirituala adevarata, si s-a opus de multe ori, stim, cu brutalitate acesteia; De aceea este si alimentat de cei care vor sa ne manipuleze, sa nu ajungem sa cunoastem adevaratul potential de care suntem capabili ca fiinte umane complete.Sa incercam sa avem o relatie personala sau de grup daca vrem (dar fara restrictii absurde impuse de alti oameni) cu Dumnezeu asa cum simtim noi, si nu cum ne spun altii. Mai stiintific, acestea inseamna activarea si dezvoltarea hiperconstiintei.Potentialul este in noi toti. Astfel, putem schimba in bine viata noastra, a celor din jur precum si universul acesta tridimensional in care traim.
    In ceea ce priveste campania ateilor respectivi, are ca scop nu atacarea vreunei religii anume, ci a credintei. Pentru “iluminatii” care conduc lumea, cei mai mari dusmani sunt oamenii cu credinta (indiferent care) si proprietarii de pamant. Acestia isi pot asigura independenta fata de sistem atat in plan spiritual cat si material. Acesta este scopul acelei campamnii. O sa vedem tot mai multe de aici incolo.

  16. nico said

    am October 22 2009 @ 1:35 pm

    Othelo, foarte bine sintetizata intreaga idee.

  17. aspida said

    am October 22 2009 @ 1:39 pm

    Othelo despica firu’n paispe foarte pertinent:
    «…campania ateilor respectivi, are ca scop nu atacarea vreunei religii anume, ci a credintei. Pentru “iluminatii” care conduc lumea, cei mai mari dusmani sunt oamenii cu credinta (indiferent care) si proprietarii de pamant. Acestia isi pot asigura independenta fata de sistem atat in plan spiritual cat si material. Acesta este scopul acelei campamnii. O sa vedem tot mai multe de aici incolo.»
    Corect!

  18. nico said

    am October 22 2009 @ 1:48 pm

    aspida, nu “despica firu’n paispe”. A tras o concluzie cat se poate de logica in functie de informatiile din articol(si mai mult ca sigur ca mai are si alte surse de informare – adica cerceteaza inainte de a cred).
    Iar eu sunt de acord cu spusele lui. Actiunea este una indreptata impotriva credintei, nu a religiei. Este dovedit psihlogic faptul ca o persoana care are o credinta in Dumnezeu dezvoltata pe fapte stiintifice si reale(nu pe mituri inventate de salbatici) gandeste mai mult, mai corect si rezista mult mai bine la greutati si lovituri “ale destinului”. Asta se intalmpla pentru ca persoana respectiva are un punct de sprijin puternic ancorat in realitate.

  19. Daniela said

    am October 22 2009 @ 1:53 pm

    @ Yo, daca imi dai una inseamna ca ma provoci. Totusi daca imi dai o palma incep sa plang si in sufletul meu o sa fiu mahnita si o sa ma intreb unde se duce lumea asta, in nici un caz n-o sa te injur si nici n-o sa ma razbun asa cum nu-i injur nici pe cei care imi taie calea in trafic (mai ales ca de curand am avut un accident si desi nu eram vinovata am stat o luna fara masina, in conditiile in care am foarte multe drumuri ziua… si ce era sa-i mai zic?! el a ajuns cu masina pe platforma, eu cu ea in service doar pt ca el nu a fost atent…asta e situatie, bine ca nu a fost nimeni ranit). Faza cu facutul copii/copiii prosti nu am inteles-o… probabil ca azi nu fac conexiuni bine…

  20. vipergirl said

    am October 22 2009 @ 2:48 pm

    Daniela, domnii “credinciosi” ne numesc stupizi, ne injura, se agita, urla, se bat cu pumnu in piept ca ei sunt cei mai tari.
    Chestia tare e ca noua nu ne pasa :) nu ne pasa ca ne spuneti ca ajungem in iad sau ca ne bate nu stiu cine, nu ne pasa ca ne amenintati cu toate molimele si relele care se vor abate asupra noastra daca nu credem in “al de sus” pentru simplul fapt ca NU CREDEM!
    Puteti sa scrieti wall-uri de text (adica pe limbaju vostru pagini intregi) despre ce pedepse vom primi la judecata de apoi sau dupa moarte. Nu ne pasa! Vedeti-va de rugaciuni si lasa-ti-ne sa traim cum vrem noi. Noi suntem multumiti de viata noastra si nu venim sa va judecam pe voi.
    Scuze de generalizare, sunt sigura ca sunt multi de acord cu mine.

  21. Viorel said

    am October 22 2009 @ 5:18 pm

    Daca bunatatea ta este nelegata de cantitati, numere, bucati, ci este intrinseca tie-lucru foate greu de identificat-atunci deja ai lasat in tine sa se vada lumina lui Iisus. Deja Dumnezeu este in tine si nu trebuie sa crezi sau sa cauti. Doar sa inchizi ochii si sa privesti in tine.

  22. tizul said

    am October 22 2009 @ 5:57 pm

    Corect scris este: “Poti sa fi mai bun FARA Dumnezeu!” (cel putin Dumnezeul imaginat de Biblie). Cum bine scrie laureatul portughez al Premiului Nobel pentru literatura din 1998, Jose Saramago, in Cain, Dumnezeul Bibliei e “razbunator si insuportabil” iar umanitatea ar fi fost mai buna daca nu ar fi existat Biblia: “Fara Biblie, viata noastra ar fi fost alta, fara indoiala oameni ar fi fost mai buni”.
    Cine a citit Biblia stie despre ce scriu- indemnuri la crime, violuri, furturi, pe principiul “nu-i ca noi, sa crape!”

    Ce ne invata Dumnezeul din Biblie?

  23. nicu said

    am October 22 2009 @ 6:01 pm

    Luati exemplu de la fostul presedinte al Romaniei,tov Iliescu…!!!…el este,,bun”,si fara Dumnezeu…!!!

  24. apocas said

    am October 22 2009 @ 6:13 pm

    cata ipocrizie in doar 2 pagini, ma uitam si alaturi: numai parinti perfecti, copii cuminti, parinti care stau 24 de ore cu copii ca nu au servici etc
    pagina cu 2000 de violente in scolile bucurestene ati sarit-o!
    si aici , numai atei dragalasi, comunisti cu suflet bun, poate un pic de crestin – democratie , in loc de liberal democratie nu ar strica,
    si cate ceva din viata reala

  25. FUNCTIONARUL said

    am October 22 2009 @ 6:37 pm

    NU POTI SA FI … FARA DUMNEZEU … (IN SENSUL DE A EZISTA !!!), ASA CA, N-ARE ROST SA MAI DISCUTAM NIMIC PE TEMA ACEASTA.

  26. tizul said

    am October 22 2009 @ 8:51 pm

    @FUNCTIONARUL- daca n-ai cum sa fii fara Dumnezeu, atunci n-ai cum sa fii rau fara voia Lui. Logic, ideea de vina umana dispare, caci TOTUL e vointa Lui!

  27. alinp said

    am October 22 2009 @ 9:15 pm

    @Daniela:
    Pentru ca nu ma pricep la cuvinte, iti recomand cu, caldura sa citesti “Cararea Imparatiei” (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/1745-cararea-imparatiei-arsenie-boca,-parinte.html). Asa cum citesti romane sau alte carti, citeste te rog si aceasta carte. Mai apoi, sau mai inaite, poti citi si Marturii despre parintele Arsenie Boca – marturii culese de la oamenii care l-au cunoscut, oameni care sunt in viata si pot da marturii si azi. Cateva link-uri utile si credibile: http://www.formula-as.ro/2005/673/spiritualitate-39/faget-manastirea-cu-randunele-6133 ; http://www.formula-as.ro/2009/886/spiritualitate-39/pe-urmele-parintelui-arsenie-boca-adolescentul-din-gradina-cu-flori-11617 ; http://www.formula-as.ro/2004/604/spiritualitate-39/sfantul-ardealului-4800 ; http://www.formula-as.ro/2004/621/spiritualitate-39/pe-urmele-parintelui-arsenie-boca-5134 ; http://www.formula-as.ro/2008/830/spiritualitate-39/arsenie-boca-raspuns-la-intrebarile-cititorilor-10014 .

    As avea foarte multe de spus, dar nu ma pricep la cuvinte si mi-e frica sa nu fiu inteles gresit.

    Cititul Sfintei Scripturi nu este o joaca, nu e ca si cum ai citi o carte oarecare. Nu-i este dat oricui sa inteleaga ce scrie acolo, ci celor care au inima curata si Harul Sfantului Duh asupra lor. (De exemplu, daca dai la 5 oameni sa citeasca un paragraf oarecare, fiecare iti va descrie acel paragraf diferit de ceilalti; asa cum il intelege el; iar el il va intelege dupa cum este, gandeste si traieste) – nu eu am zis asta, dar sunt de acord cu acest lucru!

    Dumnezeu exista in fiecare din noi; dar cu fiecare pacat care l-am facut (si necredinta este un pacat, nu numai faptele rele) am pus cate o lopata de pamant pe El si Il tinem asa ingropat in noi zi de zi. Din cand in cand, facand cate-o fapta buna, mai dam o lopata de pamant la o parte si doar asa incet, incet,.., Il descoperim pe Iisus Hristos in inimile noastre…. (http://www.youtube.com/watch?v=DK1A9wE9Cjk).

    Despre mersul la Biserica, fiecare are parerea lui. Eu de exemplu nu am stiut de Biserica (pana anul asta – mergeam din joi in Pasti), si imi pare rau de acest lucru. Daca esti dintr-un oras mare, incearca si mergi la mai multe Biserici – imposibil sa nu gasesti una unde sa simti cu adevarat Harul Sfantului Duh. Macar 3 ore pe saptamana sa-I dam lui Dumnezeu, dar nu fortat sau de ochii lumii, ci simtind cu adevarat acest lucru!

    Doamne ajuta!

  28. tizul said

    am October 22 2009 @ 11:30 pm

    @alinp-Cititul Sfintei Scripturi nu este o joaca, nu e ca si cum ai citi o carte oarecare. Nu-i este dat oricui sa inteleaga ce scrie acolo, ci celor care au inima curata si Harul Sfantului Duh asupra lor. (De exemplu, daca dai la 5 oameni sa citeasca un paragraf oarecare, fiecare iti va descrie acel paragraf diferit de ceilalti; asa cum il intelege el; iar el il va intelege dupa cum este, gandeste si traieste) – nu eu am zis asta, dar sunt de acord cu acest lucru!

    Si cam cum interpreteaza diferit indemnul Domnului catre Moise: Cartea numerelor- 31: 17 si 18: Acum dar, omorati pe orice prunc de parte barbateasca, si omorati pe orice femeie care a cunoscut pe un barbat culcandu-se cu el; dar lasati in viata pentru voi pe toti pruncii de parte femeiasca si pe toate fetele cari n-au cunoscut impreunarea cu un barbat. cele 5 persoane date de tine ca exemplu, cand poruncile spun clar:Sa nu ucizi si Sa nu ravnesti la femeia altuia?!?

  29. M4 said

    am October 23 2009 @ 9:39 am

    Subscriu la ceea ce a scris Daniela.
    Poate exista o forta speciala, o energie pe care nu o putem explica acum dar in niciun caz nu cred intr-un Dumnezeu cu chip uman, care se preocupa de fiecare secunda a vietii noastre, in inteles uman, in inteles biblic. Nu ar fi drept ca sa existe un dumnezeu care sa stie totul si sa nu-i pedepseasca pe cei ce fac arme, razboaie, cei ce ucid cu sange rece, cei ce siluesc copii, cei ce chinuie animale, s.a.
    Daca ar exista un astfel de dumnezeu, lumea ar trebui sa fie perfecta.
    Mi s-ar parea de-a dreptul grotesc sa ma duc in biserica si sa ma prefac ca ma rog. Mi s-ar parea ca nu ii respect pe cei ce cred cu toata fiinta lor in Dumnezeu. Ii respect mult, ii inteleg si cred ca sunt mult mai impacati si mai fericiti decat cei ca mine.
    Mentionez ca nu am fost niciodata comunista, nu m-am prefacut ca sunt comunista, ba dimpotriva, as lupta oricand impotriva comunismului. Comunismul ne-a facut mult rau, de aici si ideea ca cei ce nu cred in Dumnezeu sunt neaparat atei. Este o mare greseala sa crezi asta.

  30. M4 said

    am October 23 2009 @ 10:01 am

    Sunt de acord si cu nico iar Othelo ne arata ceva foarte periculos: asa cum oamenii rai din trecut s-au folosit de religie si de cei credinciosi pentru a face rau, pentru a omora milioane de oameni, asa si acum, poate ca “iluminati” vor sa se foloseasca de atei pentru planurile lor. Si cei credinciosi si cei atei pot fi manipulati, pot cadea in capcane.
    Iar pentru Jean, e o solutie care se dovedeste buna, asta considerand ca, dupa spusele lui, inainte era rau si acum este bun.
    Nu putem cunoaste daca era mai bine fara religie, fara biblie. Poate ar fi fost si mai mult rau. Poate nu. Nimeni nu poate spune 100%.

  31. Sa multumim... said

    am October 23 2009 @ 10:58 am

    Sa multumim parintilor nostri ca ne-au adus pe aceasta lume, ei la randul lor sa multumeasca parintilor lor si tot asa. De ce sa multumim? Nu numai pentru ca ne-au dat viata ci ne-au crescut, ne-au ingrijit asa cum au stiut ei mai bine. De ce au facut asta? Pentru ca noi singuri nu am fi putut.
    Dar atunci se naste o intrebare esentiala. Pe primele fiinte de pe acest Pamant cine le-a crescut? Cine le-a ingrijit? Cine le-a dat sa manace? Cine le-a invatat?
    Ati asistat vreodata la o nastere a unui copil? Cate conditii esentiale trebuiesc indeplinite si inainte si dupa nastere. Iar daca luam acel copil si ii punem mancare langa el, plecam cateva zile la distractie si uitam de el, credeti ca va supravietui? NU.
    Cineva a zis ca natura ne-a creat si ne-a crescut. Care natura? Raul, ramul, vantul, pamantul? Ne-au luat in brate si ne-au leganat?
    O sa inchei apoteotic cu niste versuri scrise de Alexandru Vlahuta:

    “….
    Insa, uite, ma-nspaimanta intunericul de veci,

    Nentreruperea acestei linisti impietrite, reci:

    Sa nu mai revin in viata niciodata?… Niciodata?…

    E grozava vorba asta!… Limba nemaidezghetata,

    Huma, nemaiincalzita de simtiri si de idei!

    Nu de moarte ma cutremur, ci de vesnicia ei.”

    Daca nu mai e nimic dincolo de moartea fizica atunci ce rost mai are sa ne trezim dimineata sa mergem la servici, sa manacam, sa ne bucuram, sa plangem, SA TRAIM? Oricum nu ne vom mai aminti nimic.

  32. HIM said

    am October 23 2009 @ 1:40 pm

    da.

  33. real iulia said

    am October 23 2009 @ 3:59 pm

    Daca esti bun inseamna ca porti deja in sufletul tau o bucatica de divinitate. Si prin bunatate faci exact lucrarea lui Dumnezeu care poate nu este nici tanar, nici mosulica …ci exact asa cum tu ai vrea tu sa fie.

  34. edut said

    am October 26 2009 @ 6:54 am

    vanitatea e pacatul preferat al diavolului…..sa intelegem creatia lui Dumnezeu e ca si cum ar pretinde o furnicuta ca stie ce facem noi….e asa de greu sa intelegem ca nu santem cei mai inteligenti,superiori?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: