Statul nu protejeaza cultura si traditiile minoritatilor

Tweet this

http://www.www.www.urbaniulian.ro/?p=32761




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


11 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am October 9 2009 @ 2:18 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. timisorean1 said

    am October 11 2009 @ 9:37 am

    ehe daca erai tigan…

  3. Santi Vanghiu said

    am December 2 2009 @ 1:44 pm

    Toti “aromanii” care impartasesc aceasi dragoste pentru identitatea machedonilor/armanilor sunt discriminati in Romania.
    Din cauza escrocilor stiintifici academicieni romani, care ii considera pe machedoni(aromani) ca facand parte din grupul etnic daco-roman, se produce acest aproape genocid asupra acestei etnii.

    Va multumesc domnule Urban Iulian pentru ca ati tratat cu seriozitate aceasta problema esentiala pentru Comunitatea Aromanilor(machedon-Armanilor) din Romania.

    Ne ramane decat speranta ca se va ajunge putin cate putin la o rezolvare fericita ! Numai bine!!

  4. steryios said

    am December 2 2009 @ 1:48 pm

    cea mai mare discriminare se produce asupra aromanilor (machedon-armanilor) care nu sunt recunoscuti in romania ca etnie separata de daco-romani! Aromanii sunt machedoni veniti ca emigranti in romania, ce sunt diferiti din punct de vedere etnic de corpul daco-roman! Traiasca machedonii!!!

  5. costa said

    am December 2 2009 @ 1:52 pm

    In Romania exista peste 150.000 machedoni (aromani) si in aceasta situatie cred ca se impune ca statul roman sa recunoasca oficial aceasta minoritate ! cu toate ca a existat si va exista o afinitate intre romani si machedoni(aromani), acestia sunt un grup etnic distinct ! Traiasca Romanii si Machedonii (aromanii).

  6. Mihai said

    am January 5 2010 @ 8:14 am

    Imi pare rau sa vad ca o mica parte din tanara generatie armaneasca se crede altceva decat ceea ce este. Fratilor, stramosii nostrii scriau acelasi lucru pe care il zic academicienii romani. Aveti putina rabdare si cititi textele inaintasilor puse pe Proiectul Avdhela si dupa sa mai vorbim. Pentru ca voi acum nu faceti altceva decat sa va rupeti de armaname, uitand ca un Canacheu, Samara, Bara, etc, fac lucrurile astea cu alte scopuri. Sa nu le pomenim care ca le stie tot armanlu.
    Oricum este de subliniat ca aceasta linie a fost condamnata de principalele organizatii ale armanilor din lume, lucru bun.
    Cele bune si mult spor la citit.
    Doamne ajuta

  7. Mihai said

    am January 5 2010 @ 8:15 am

  8. stere said

    am January 11 2010 @ 9:27 pm

    ARMANI

  9. Gancea said

    am May 31 2010 @ 3:34 pm

    Felicitari pentru atitudine stimabile Iulian Urban! La ce elucubratii are parte comunitatea makedonilor/armanilor din Romania in prezent, ma bucur ca un tanar ca dumneavoastra apara principiile democratice in prima camera a Parlamentului Roman.

    Felicitari!

    • Articol al scriitorului austriac Karl Markus Gauss: „ceea ce abia, de acum înainte, mai avem de înv??at”
    – Ce limb? se va vorbi în noua Europ?? Engleza? Franceza? Sau, poate, aromâna?
    – Îi cunoa?te?i pe aromâni? V-a?i însu?it deja primele cuno?tiin?e de baz? ale limbii aromâne? Nu? Este mereu acela?i lucru : to?i doresc s? fie europeni ?i nici nu ?tiu m?car c? viitorul Europei va fi decis de „modul cum va fi rezolvat? problema aromâneasc?!”
    – „…vai…st?m prost cu virtu?ile care se pretind de la noi, europenii cei de azi ?i cei de mâine. ?i totu?i exist? ace?ti oameni (aromâni), receptivi fa?? de tot ce exist? în lume, care nu se bazeaz? în mod grosolan pe posesiunile lor na?ionale; c?rora nu le vine greu, ci le face pl?cere s? gândeasc? ?i s? vorbeasc? în dou? sau mai multe limbi; care nu-?i raporteaz? ac?iunile ?i n?zuin?ele, în mod meschin, la un singur stat, ci la mereu mai multe; pentru care grani?ele nu înseamn? obsesie, ci o trecere cotidian?; care dintotdeuna practic? comer?ul ?i circula?ia între est ?i vest, nord ?i sud; care î?i câ?tig? identitatea tocmai prin contactul cu diferite culturi; oameni c?rora toate acestea nu trebuie s? li se impun? ca ni?te ?eluri m?re?e, fiindc? ei, din timpuri str?vechi, tr?iesc toate acestea. Pe scurt: exist? noul om european. El este AROMÂNUL…”
    – „Izvoarele istorice îi consemneaz? pe aromâni cu mult înainte de a se vorbi, s? zicem, despre danezi, austrieci, flamanzi sau germani. Metropola lor Moscopole era deja un important centru comercial prin care veneau produse exotice din Orient spre nordul Europei, iar de la Vene?ia m?rfurile europene erau transportate la Bagdad, în vreme ce la Bonn, acolo unde este ast?zi Ministerul Economiei, se afla înc? minunatul „nimic”. C?ci aromânii sunt europeni ai primei ore.
    – „Ei (aromanii) apar din întunecimea istoriei împreun? cu vechii greci, la care europenii de azi se refer? cu pl?cere când vor s? prezinte civiliza?ia, democra?ia, individualitatea drept mo?tenire, pe care nu o mai poate contesta nimeni. Aromânii, ca ?i alte dou? duzini de popoare, se aflau în Balkani dintotdeuna. Din înc?pa?ânare pur? ei nu sunt slavi, ci romani. În loc s? se ?in? docil de cel de-al doilea popor roman, cu românii, ei se orienteaz? seme? dup? greci, cu care lingvistic nu au absolut nimic comun”
    – Pe scurt: mai bine decât le fac aromânii pe toate nici c? se poate! Nu-i de mirare c? azi, tocmai lor, le merge atât de r?u!”
    – „În timp ce europenii, în secolul al 19-lea, ?i-au definit identitatea dup? criteriul na?ional ?i s-au organizat în state na?ionale, aromânii, care au în?eles s? fie un popor între popoare, un mesager între popoare, au început s? se înstr?ineze”.
    – „ unele sate din mun?ii Pindului ar putea fi considerate ultimele perle ale unei romanit??i balcanice, al caror ?irag, odinioar? se întindea de la Istria, pe Dun?re, pân? în Grecia”
    – ?i concluzia lui Gauss despre viitor:
    – „…dup? ni?te epoci de dec?deri atât de dureroase, ar trebui acum, în sfâr?it, s? se iveasc? iar??i pentru aromâni ascensiunea. C?ci ceea ce noi, cu to?ii, abia acum va trebui s? devenim-adic? ni?te oameni f?r? prejudec??i, a c?ror existen?? se împline?te nu în închistare, ci în deschidere, persoane întreprinz?toare, flexibile, care î?i rezolv? treburile în toate p?r?ile, europeni entuzia?ti, a c?ror patrie este lumea întreag?-or, asta sunt aromânii de 2000 ani!”
    – „…aromânii sunt, se pare, cel mai bine înarma?i pentru o Europ? nou?.”
    – „Încrederea în for?ele proprii nu se poate dezvolta decât în limbile materne.
    – ?i în final, scrie Gauss:
    – „Europa va fi una a diversit??ii sau nu m? intereseaz? deloc! Viitorul europei va fi hotarât de problema aromâneasc?!”
    – Mul?umim domnule Gauss!! (Matilda Caragiu Mario?eanu- „Aromânii ?i Aromâna în Con?tiin?a Contemporan?” editura academiei române, bucure?ti 2006).

  10. Gancea said

    am May 31 2010 @ 3:43 pm

    Felicitari pentru atitudine stimabile Iulian Urban! La ce elucubratii are parte comunitatea makedonilor/armanilor din Romania in prezent, ma bucur ca un tanar ca dumneavoastra apara principiile democratice in prima camera a Parlamentului Roman.

    Felicitari!

    • Articol al scriitorului austriac Karl Markus Gauss: „ceea ce abia, de acum înainte, mai avem de înv??at”
    – Ce limb? se va vorbi în noua Europ?? Engleza? Franceza? Sau, poate, aromâna?
    – Îi cunoa?te?i pe aromâni? V-a?i însu?it deja primele cuno?tiin?e de baz? ale limbii aromâne? Nu? Este mereu acela?i lucru : to?i doresc s? fie europeni ?i nici nu ?tiu m?car c? viitorul Europei va fi decis de „modul cum va fi rezolvat? problema aromâneasc?!”
    – „…vai…st?m prost cu virtu?ile care se pretind de la noi, europenii cei de azi ?i cei de mâine. ?i totu?i exist? ace?ti oameni (aromâni), receptivi fa?? de tot ce exist? în lume, care nu se bazeaz? în mod grosolan pe posesiunile lor na?ionale; c?rora nu le vine greu, ci le face pl?cere s? gândeasc? ?i s? vorbeasc? în dou? sau mai multe limbi; care nu-?i raporteaz? ac?iunile ?i n?zuin?ele, în mod meschin, la un singur stat, ci la mereu mai multe; pentru care grani?ele nu înseamn? obsesie, ci o trecere cotidian?; care dintotdeuna practic? comer?ul ?i circula?ia între est ?i vest, nord ?i sud; care î?i câ?tig? identitatea tocmai prin contactul cu diferite culturi; oameni c?rora toate acestea nu trebuie s? li se impun? ca ni?te ?eluri m?re?e, fiindc? ei, din timpuri str?vechi, tr?iesc toate acestea. Pe scurt: exist? noul om european. El este AROMÂNUL…”
    – „Izvoarele istorice îi consemneaz? pe aromâni cu mult înainte de a se vorbi, s? zicem, despre danezi, austrieci, flamanzi sau germani. Metropola lor Moscopole era deja un important centru comercial prin care veneau produse exotice din Orient spre nordul Europei, iar de la Vene?ia m?rfurile europene erau transportate la Bagdad, în vreme ce la Bonn, acolo unde este ast?zi Ministerul Economiei, se afla înc? minunatul „nimic”. C?ci aromânii sunt europeni ai primei ore.
    – „Ei (aromanii) apar din întunecimea istoriei împreun? cu vechii greci, la care europenii de azi se refer? cu pl?cere când vor s? prezinte civiliza?ia, democra?ia, individualitatea drept mo?tenire, pe care nu o mai poate contesta nimeni. Aromânii, ca ?i alte dou? duzini de popoare, se aflau în Balkani dintotdeuna. Din înc?pa?ânare pur? ei nu sunt slavi, ci romani. În loc s? se ?in? docil de cel de-al doilea popor roman, cu românii, ei se orienteaz? seme? dup? greci, cu care lingvistic nu au absolut nimic comun”
    – Pe scurt: mai bine decât le fac aromânii pe toate nici c? se poate! Nu-i de mirare c? azi, tocmai lor, le merge atât de r?u!”
    – „În timp ce europenii, în secolul al 19-lea, ?i-au definit identitatea dup? criteriul na?ional ?i s-au organizat în state na?ionale, aromânii, care au în?eles s? fie un popor între popoare, un mesager între popoare, au început s? se înstr?ineze”.
    – „ unele sate din mun?ii Pindului ar putea fi considerate ultimele perle ale unei romanit??i balcanice, al caror ?irag, odinioar? se întindea de la Istria, pe Dun?re, pân? în Grecia”
    – ?i concluzia lui Gauss despre viitor:
    – „…dup? ni?te epoci de dec?deri atât de dureroase, ar trebui acum, în sfâr?it, s? se iveasc? iar??i pentru aromâni ascensiunea. C?ci ceea ce noi, cu to?ii, abia acum va trebui s? devenim-adic? ni?te oameni f?r? prejudec??i, a c?ror existen?? se împline?te nu în închistare, ci în deschidere, persoane întreprinz?toare, flexibile, care î?i rezolv? treburile în toate p?r?ile, europeni entuzia?ti, a c?ror patrie este lumea întreag?-or, asta sunt aromânii de 2000 ani!”
    – „…aromânii sunt, se pare, cel mai bine înarma?i pentru o Europ? nou?.”
    – „Încrederea în for?ele proprii nu se poate dezvolta decât în limbile materne.
    – ?i în final, scrie Gauss:
    – „Europa va fi una a diversit??ii sau nu m? intereseaz? deloc! Viitorul europei va fi hotarât de problema aromâneasc?!”
    – Mul?umim domnule Gauss!! (Matilda Caragiu Mario?eanu- „Aromânii ?i Aromâna în Con?tiin?a Contemporan?” editura academiei române, bucure?ti 2006).

  11. Teia said

    am July 26 2012 @ 3:21 pm

    Am citit tot textul de mai sus cu toata atentia. Pentru unii ar putea parea patetic insa mesajul transmis este valoros si merita analizat. Cunosc bine situatia acestei comunitati. Exista probleme mari chiar daca nu prea se recunoaste. Limba este mutilata. Credinta a devenit o bataie de joc. Le-a ramas numai mandria ca sunt makedoni si ambitia de a se propasi material. Bunicii petrec foarte putin timp cu nepotii sau cu proprii copii. Nu mai este timp. Fara Mass-Media si serviciu religios in limba materna, globalizarea ii va topi foarte repede. Lucrurile spuse de tanarul respectiv simbolizeaza problemele unei comunitati si intr-adevar este esential ca cei responsabili cu recunoastearea acestui statut sa-si revizuiasca atitudinea cat mai repede. Cat despre nume, nu am ce spune. Aceeasi oameni care nu ne recunosc numele cu care am fost colonizati si ne vor romani/aromani, tot ei nu-i vor pe tigani romi. In loc sa-i lase pe toti asa cum sunt makedoni si tigani, se incurca in propriile smecherii politice.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: