Comisia Speciala pentru realizarea Pactului pe Justitie
Am cerut Biroului Permanent al Senatului sa ia urgent in dezbatere,
realizarea in comun cu Camera deputatilor a Comisiei Speciale care va
trebui sa realizeze Pactul pe Justitie. Trebuie stabilita componenta
acestei Comisii [ ma ofer sa fiu primul membru al ei si astept
adeziunea colegilor parlamentari din Comisiile Juridice ale celor doua
camere ] , si trebuie realizat impreuna cu CSM, asociatiile
profesionale ale magistratilor, ICCJ, MJLC si Presedintia Romaniei, un
calendar de lucru.
Comisia Speciala va avea misiunea sa identifice toate problemele din
Justitie, sa stabileasca solutiile de rezolvare, si calendarul de
implementare a acestora.
Timpul
este scurt intrucat, toate masurile adoptate de Comisie vor trebuie
puse in aplicare pana la 01 ianuarie 2011 atunci cand, odata cu
intrarea in vigoare a noilor Coduri, va trebui sa plecam practic de
zero, pe toate palierele Justitiei romanesti.
Exista intreaga disponibilitate a Parlamentului pentru elaborarea acestui Pact pe Justitie.
Si
ca sa-i raspund d-lui judecator Dan Andrei Enescu, vicepresedintele
Curtii de Apel Ploiesti : magistratii nu sunt cetateni de mana a doua,
dimpotriva, sunt parte componenta si determinanta a elitei societatii
romanesti.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































diana mihaela cotoi said
am September 19 2009 @ 4:20 pm
Apreciez sacrifiul pe care vreti sa-l faceti pentru noi! Sunt tare emotionata! Si daca pana acum, de atata timp de cand vorbim si scriem, politicienii nostrii nu au aflat inca toate problemele din justitie, atunci vremea a trecut degeaba! Eu ma gandeam ca aceasta comisie sa mai si rezolve cate ceva, nu doar sa constate! De fapt, nu cred in comisie si nici in alcatuitorii ei, pentru simplul fapt ca politicienii nu doresc in nici un caz independenta judecatorului roman, ci subjugarea, cautand asiduu modalitati de a “lua” inamovibilitatea si fara nici o intentie de a rezolva cu adevarat conflictul actual! Sa vedem ce va urma…!
AdyM said
am September 19 2009 @ 10:16 pm
Nu prea inteleg eu asa bine politica romaneasca, insa cred sa inca se mai pot face multe pentru tara asta, ca de cand cu democratia asta nu am prea ajuns unde trebuie. Vorba romanului: Om trai si om vedea.
Adrian said
am September 20 2009 @ 10:06 am
Este un lucru bun aceasta deschidere pe care Parlamentul o arata puterii judecatoresti.
Nu subscriu la tonul artagos al colegei Cotoi de la Judecatoria Dragasani
Tomi said
am September 20 2009 @ 10:08 am
Marx spunea ca lupta contrariilor naste progresul, nu-i asa? Era de asteptat sa nu fie toata lumea de acord cu dumneavoastra, fie si pentru faptul ca orice sistem este
vazut diferit din interiorul lui si din exterior.
Fac parte dintre avocatii care prin toate comentariile de aici a sustinut punctul de vedere al judecatorilor, pentru principiile puse in discutie.
Sigur ca ma ingrijoreaza faptul ca nu am incasat nimic luna asta, ca am salariati, chirie, telefon si o somatie de la fisc.
In loc sa platesc impozitele am plecat in vacanta ca toata lumea.
Dar trebuie sa gandim pe termen lung.
Pe mine ma frapeaza insa o contradictie din ultima declaratie comunicata de asociatiile magistratilor.
Pe de o parte se afirma necesitatea dobandirii independentei justitiei fata de politic, pe de alta parte se cere demisia ministrului justitiei si se comunica refuzul de a participa in comisii la alegerile prezidentiale.
Daca prin toate declaratiile publice afirmati ca actiunile sunt menite sa intareasca statul de drept, de ce sa nu faceti altceva? Participati la alegeri si impiedicati orice frauda electorala. Pana acum ati inchis ochii la fel ca si cei din politie, de frica.
Ganditi-va si la posibilitatea ca acest protest sa se prelungeasca pentru ca nu ati bifat toate punctele din program, alegerile sa nu poata fi organizate … E deja un scenariu
de anarhie … Ca sa se realizeze un progres spre statul de drept trebuie sa stiti sa gestionati situatia.
Costi said
am September 20 2009 @ 10:09 am
Domnule judecator, nu ma luati cu independenta justitiei si a magistratilor, atita vreme cit primele 5-6 revendicari din orice lista adusa la cunostiinta publicului priveste drepturile dvs. salariale.
Generatia tanara nu poate sustine ineptii si nu poate accepta ca drepturile sa-i fie calcate in picioare, nici chiar atunci cind acest lucru il fac magistratii. Va rog sa lecturati declaratia colegului dvs., vice-presedinte la Curtea de Apel Ploiesti, si sa-mi spuneti si mie cum ati reusit dvs. suspendarea temporara a dreptului de acces la justitie, raportat la art. 53 alin. 1 din Constitutie? Asta este o discutie de fond, punctuala, la care probabil nu veti raspunde pentru ca nu aveti argumente.
Judecatorii sunt absolut independenti si foarte bine protejati la acest moment. Cati dintre judecatorii cercetati disciplinar s-au pensionat si au lasat ancheta fara obiect? Acesta este tipul de independenta-impunitate pe care o doriti sau considerati ca aici ar trebui facut ceva? Sau, ca sa folosesc strategia unor colegi de-ai dvs., atunci cind se vorbeste de coruptie: daca stiti ca exista atentate la adresa independentei judecatorilor, atunci va rog sa le aduceti la cunostiinta publica si sa sesizati organele in drept.
Din pacate, drumul spre transformarea noastra intr-o republica bananiera incepe acum, intr-un stat in care justitia refuza sa lucreze.
Autoguvernarea puterii judecatoresti said
am September 20 2009 @ 10:11 am
Miscarea revendicativa in forta a instantelor judecatoresti din zilele acestea poate aparea suprinzatoare si aparuta din senin. Ideologia actiunii instantelor, constituite in adunarile generale ale judecatorilor, pentru independenta si autoguvernare s-a construit in aprilie 2009, cand, in urma unor actiuni ale adunarilor generale ale judecatorilor fara precedent pana atunci, s-a reusit adoptarea la nivel national a Rezolutiei puterii judecatoresti, document de-o importanta cruciala, asumat de fiecare instanta si parchet din Romania si validat de Consiliul Superior al Magistraturii. Rezolutia a enuntat pentru prima data sistematic revendicarile puterii judecatoresti, aceleasi pentru impunerea carorara astazi judecatorii, ca ultima varianta, recurg la actiuni extreme.
Pentru a intelege ratiunea radicalizarii protestelor instantelor din ultimele 3 saptamani, trebuiesc vazute sursele conflictului cu puterea executiva si inteles fundamentul teoretic al revendicarilor.
In aprilie 2009, Adrian Neacsu, Cristi Danilet si Horatiu Dumbrava publicau un white paper intitulat “Autoguvernarea puterii judec?tore?ti, autoadministrarea ?i descentralizarea instan?elor judec?tore?ti“, cu subtitlul “De ce este nevoie acum de o Rezolu?ie a Puterii Judec?tore?ti?”
Materialul era preg?tit pentru documentarea adunarilor generale ale judecatorilor convocate la nivel national pentru a se pronunta asupra starii financiare si situatiei administrative a instantelor judecatoresti si explica fundamentul teoretic al miscarii pentru autoguvernare a instantelor judecatoresti, in lumina caruia protestele extinse din prezent ale instantelor pot fi intelese in semnificatia lor reala.
Disponibilitatea pentru intelegerea ratiunilor legitime ale solicitarilor puterii judecatoresti, din partea reprezentantilor executivului si legislativului, dar si al societatii civile, ar putea da o sansa aparitiei ratiunii si echilibrului in gestionarea si rezolvarea conflictului actual.
White paper-ul propunea un numar de 22 de enunturi (concluzii), argumentate in cuprinsul materialului:
1. Instan?ele judec?tore?ti nu de?in independen?a administrativ-financiar?.
2. Pre?edintele ICCJ este singurul reprezentant legal al puterii judec?tore?ti. Acesta trebuie s? se implice în ac?iunea de rea?ezare organiza?ional? a puterii judec?tore?ti.
3. Între finan?area corespunzatoare ?i administrarea instan?elor, pe de o parte, ?i existen?a unui proces echitabil, pe de alta parte, exista o leg?tur? direct? ?i de condi?ionalitate.
4. Adoptarea Rezolu?iei reprezint? asumarea de c?tre instan?ele judec?tore?ti a principiului autoguvern?rii, ca solu?ie optim? de prezervare a independen?ei puterii judec?tore?ti.
5. Instan?ele judec?tore?ti sunt subfinan?ate, iar func?ionarea lor în cursul anului 2009 este sub semnul îndoielii.
6. Instan?ele sunt dependente din punct de vedere financiar de puterea executiv?.
7. Locul natural al bugetului justi?iei este la puterea judec?toreasc?.
8. Din interiorul autorit??ii judec?tore?ti doar instan?ele depind de un organism esen?ialmente politic.
9. Bugetele cumulate ale sistemului de instan?e ?i parchete (instan?e, ICCJ ?i MP) nu depa?esc 0,40% din PIB.
10. Prevederea unui prag minim din PIB este o m?sur? de garantare a independen?ei instan?elor judec?tore?ti ?i asumare a responsabilit??ii corelative.
11. Justi?ia produce venituri importante la bugetul de stat ?i se poate în parte autofinan?a.
12. Finan?area instan?elor d? m?sura în care statul investe?te în ap?rarea ?i garantarea drepturilor fundamentale ale cet??enilor s?i.
13. Punerea în dezbaterea politic? a stabilit??ii statutului judec?torilor determin? incertitudini ?i p?r?sirea intempestiv? a sistemului.
14. Discrepan?ele ?i discrimin?rile salariale sunt determinate de incoeren?a ?i inconsecven?a ordonatorului principal de credite, iar solu?iile depind de voin?a acestuia.
15. Punerea în executare a hot?rârilor judec?tore?ti definitive, ca solu?ie de respectare a legalit??ii, ar pune în pericol func?ionarea sistemului judiciar, astfel încât solu?iile trebuie s? se bazeze pe voin?a politic?.
16 O condi?ie imperativ? a adopt?rii a legii unice de salarizare a bugetarilor, daca aceasta se va realiza ?i îi va viza prin decizie politic? ?i pe judec?tori, trebuie s? fie includerea în aceasta ?i a celorlalte dou? puteri ale statutului, executiv? – Pre?edintele României, Guvern, respectiv legislativ? – senatori ?i deputa?i, precum ?i participarea reprezentan?ilor puterii judec?tore?ti la lucr?rile ce se vor desf??ura în acest sens.
17. Pentru prima oar? într-un document public apar?inând instan?elor judec?tore?ti ?i corpului judec?torilor sunt enun?ate principiile autoadministr?rii instan?elor ?i descentraliz?rii administrative
18. Adun?rile generale ale judec?torilor constituie organismele de reprezentare direct? ?i autoadministrare a instan?elor, iar totalitatea acestora reprezint? corpul profesional al judec?torilor ?i puterea judec?toreasc?.
19. Autorit??ile publice, luând act de voin?a adun?rilor generale, trebuie s? îmbun?t??easc? cadrul juridic necesar desf??urarii în bune conditii a activit??ii adun?rilor generale, atât la nivelul instan?elor cât ?i la nivelul sistemului judiciar, inclusiv prin transferarea acelor atribu?ii specifice administr?rii instan?elor ce acum se reg?sesc în exercitarea altor autorit??i sau institu?ii publice.
20. Instan?ele însele, prin conducerile lor, au întreaga responsabilitate ?i trebuie s? de?in? întreaga autoritate de a lua orice decizie administrativ? care afecteaz? în mod direct performan?a func?ion?rii instan?elor.
21. Parlamentul, Guvernul României ?i Consiliului Superior al Magistraturii trebuie s? se angajeze la modificarea corespunz?toare a legilor ?i regulamentelor interne cu privire la atribu?iile Consiliului Superior al Magistraturii ?i func?ionarea administrativ? a instan?elor, astfel încât, pe de o parte, s? se asigure func?ionarea eficient? a Consiliului Superior al Magistraturii în ce prive?te atribu?iile sale constitu?ionale referitoare la cariera magistra?ilor ?i ap?rarea independen?ei justi?iei, iar pe de alt? parte s? asigure în practic? autoadministrarea descentralizat? a instan?elor judec?tore?ti, prin transferarea atribu?iilor specifice c?tre instan?ele judec?tore?ti.
22. Atribu?iile Consiliului Superior al Magistraturii referitoare la personalul auxiliar de specialitate ?i conex trebuie eliminate, iar acesta s? se constituie, potrivit propriilor solicit?ri, într-un Ordin autonom, aflat sub coordonarea Ministerului Justi?iei ?i Libert??ilor Cet??ene?ti.
jud. Adrian Neacsu
Presedinte Tribunalul Vrancea
Dani said
am September 20 2009 @ 11:11 am
Daca un om de valoarea Dvs are nevoie de n zile (5-10-15) sa actioneze, imi inchipui ce beshlege (gen melc indolent) incapabile sunt ceilalti…
Ar trebui sa fiti stropiti toti cu apa clocotita, apoi sa se propuna infiintarea unei comisii care sa decida daca sa se cheme sau nu salvarea… oare si atunci ar dura o saptamana sau doua pana ar apare prima propunere de infiintare a comisiei???
Romania e un organism LEPROS, care nu are viteza de reactie, si feed-back-ul ajunge la creier in luni de zile… iar creierul, dupa ce il primeste, in loc sa ia masuri, doar se gandeste sa infiinteze comisii…
asistentapentruconsumatori.ro said
am September 21 2009 @ 1:12 pm
Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro