Politia iti ia permisul si pleaca cu el fara sa iti dea macar o dovada

Tweet this

Domnul Alexandru Padureanu s-a adresat Senatorului Urban Iulian si Asociatiei www.asistentapentruconsumatori.ro cu urmatoarea sesizare, care a fost trimisa spre solutionare catre Politia Romana:

---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2009/9/12
Subject: Oprit de radar - abuz din partea agentului. Ce pot sa fac?
To: office@asistentapentruconsumatori.ro





La ora 2 noaptea m-a oprit un echipaj. Am prezentat documentele. Mi s-a spus ca aveam 109 in localitate. Viteza s-a comunicat prin statie. Un alt agent a completat procesul verbal in masina de politie. Mi s-a spus ca pot merge la masina lor daca vreau. Le-am zis ca nu semnez nici un proces verbal si sa imi dea dovada ca mi-au retinut permisul sa pot pleca. Domnul politist mi-a spus ca nu imi poate elibera dovada daca nu semnez procesul verbal. I-am pus in vedere ca nu pot pleca de acolo permisul fiind la ei si mi s-a spus ca o sa stau acolo pana dimineata daca nu semnez. M-am dus la masina mea sa dau un telefon. Pana am terminat de vorbit la telefon au plecat.

Am fost la politie cat de repede am putut (cam in 2 ore) sa reclam abuz. La 4 dimineata. Totul s-a intamplat in Eforie. Mi s-a spus ca pot reclama abuzul decat la Constanta. Am cerut un numar de telefon si am sunat. Dudia de acolo m-a cam expediat, ca nu se inregistreaza plangeri la telefon. Am sunat apoi la 112 si am fost transferat la un domn la politia CT. I-am explicat la telefon ca doresc sa se inregistreze reclamatia mea, si mi-a spus ca trebuie sa ma duc personal la ei sa depun plangere. Acest apel a fost inregistrat.

Permisul meu e la ei. Ce optiuni am?

Multumesc anticipat!

Alexandru Padureanu


---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: Interpelare ref. permis auto
From:    "Urban Iulian" <iulian.urban@senat.ro>
Date:    Mon, September 14, 2009 12:05 pm
To:      petitii@mai.gov.ro
cabinet@ct.politiaromana.ro
circulatie@politiaromana.ro
------------------------------
--------------------------------------------




Stimati Domni,


Plecand de la sesizarea de mai jos, va solicit avand in vedere
dispozitiile legale, sa demarati o investigatie vizand aceste abuzuri la
care a fost supus cetateanul.

Va solicitam sa ne comunicati in scris atat demararea investigatiei
cat si rezultatul anchetei desfasurate si sanctiunile aplicate.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1671

30 Comentarii pana acum»

  1. ticut said

    am September 14 2009 @ 11:37 am

    DE ALTA DATA SA TE INVETI MINTE SI SA NU IL MAI DAI! IEI AMENDA CA NU IL AI LA TINE SI GATA!!! ACUMA ALEARGA DUPA EI!!!

  2. VIOREL URBAN said

    am September 14 2009 @ 11:40 am

  3. dorin said

    am September 14 2009 @ 1:25 pm

    Se putea semna procesul verbal si bifa casuta cu “conducatorul auto NU recunoaste vina”
    Sau semna cu obiectiuni

    Cred

  4. asistentapentruconsumatori.ro said

    am September 14 2009 @ 1:41 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  5. Valentin said

    am September 14 2009 @ 1:49 pm

    sa spun si eu ca m-au oprit ca as fi trecut pe rosu, desi era verde clar si ca dupa mine au mai trecut si alte masini – le-am spus de cateva ori ca dupa mine au mai trecut si alte masini? Cine avea dreptate?

    Puteam dovedi in vreun fel ca am trecut clar pe verde? M-au intrebat daca am nevoie de masina si daca am bani de amenda la mine. Le-am spus ca am nevoie de masina, dar ca nu am bani la mine… “Este o banca putin mai in fata”, mi-au spus dansii.

    Am nevoie de masina asa ca am scapat doar cu 200 ron. Mi-am recuperat permisul si am semnat doar un avertisment, cu 0 puncte penalizare.

    Nu-mi mai aduc aminte daca s-au prezentat sau nu (parca nu), dar clar erau dornici de castig in ziua respectiva si m-au chemat la masina cu actele. Nu stiu, totusi, de ce mi-au notat datele si intr-o agenda personala? Era groasa agenda si scrisa aproape 3 sferturi.

    Am fost fraier? Nu stiu, poate… dar mi-am recuperat permisul. Iar ei mai au in frigider inca un raft plin – nu ca ar afecta pe cineva, in afara de subsemnatul.

    PS: prin Bucuresti era asta, asa ca sa nu fim noi mai jos

    TRAIASCA POLITIA ROMANA.

  6. eu said

    am September 14 2009 @ 2:16 pm

    Bai arici (Alexandru Padureanu) ! La 109 km/h daca lovesti o persoana in localitate te paste puscaria! Daca scapa maltratata cu picioare sfartecate, ochi scosi, creier pe jumatate functional o sa crezi ca te-ai mutat in IAD. Imagineaza-ti 5 ani de astfel de umblaturi pe drumuri si bani cheltuiti pe judecata si alte mizerii. FOARTE BINE ti-au facut! Aviz amatorilor care merg prin localitati cu viteza peste cea legala.

  7. ticut said

    am September 14 2009 @ 2:21 pm

    BAI”EU” strada este pentru masini…trotuarul pentru pietoni…si semafoarele pentru ambele categorii! daca sunt respectate..nu ajunge nimeni ca in descrierea ta!!

  8. Radianu Mihai said

    am September 14 2009 @ 3:54 pm

    stimati conducatori auto!
    deoarece legislatia in vigoare nu prevede in mod expres ca atunci
    cand un MILITIAN cere actele al control,sa i le dati lui in mana,va sugerez sa-i aratati actele din mana dvs. si daca nu ii convine sa
    faca spume si sa va ia numarul de la masina!
    nu mai fiti tematori in fata MILITIENILOR!
    ei e platiti de noi nu invers!
    daca nu le convine sa se duca la munca campului sau la rebu ca sunt
    locuri disponibile!

  9. ticut said

    am September 14 2009 @ 4:15 pm

    DE DEPARTE CEL MAI BUN SFAT!!!BRAVO RADIANU MIHAI!!!

  10. Alex Ciobanu said

    am September 14 2009 @ 4:45 pm

    Simplu: Art.111 alin (3) zice clar ca ti se retine carnetul fara drept de circulatie. Dovada iti da ca sa ai amintire. Citeste legea si respecta politia. In unele tari probabil te si aresta. In Norvegia erai de mult in inchisoare. Pe de alta parte, o parte din politisti nu respecta cetateanul.

    Daca cunosteai putin legea, semnai fara probleme procesul verbal. Oricum nu aveai nimic de castigat. Dreptul de conducere era deja pierdut in mod meritat, insa puteai contesta, legal si fara a pune in pericol viata altor persoane, decizia politiei.
    http://www.codulrutier.ro/codul_rutier_raspunderea_contraventionala_2.php

    Sfat prietenesc: Mai scoateti capul afara din tara si comparati-va cu cei mai buni (atipic romaneste).

  11. Alex Ciobanu said

    am September 14 2009 @ 4:49 pm

    Mihai, daca tu platesti politia sa pastreze ordinea, de ce i-i te impotrivesti? :)

  12. dorus said

    am September 14 2009 @ 5:38 pm

    109 in localitate ?
    Mult, al dracului de mult.
    Puteai semna cu observatii…
    Si comportamentul politistilor este mai “deosebit”.
    Domnul Nica ar trebui sa-i ia de chica.
    Dar spunea un antevorbitor “mai inainte”…
    daca erai in …America, Germania, Anglia erai demult in arest si puteai explica acolo ce si cum !
    La judecator.

    Nu sunteti de acord ? spuneti parlamentarilor pe care-i votati…

  13. Sorin said

    am September 14 2009 @ 7:43 pm

    Din ce am inteles din lege daca agentul constatator nu e acelasi cu agentul intocmitor PV e nul de drept. Deci daca unul a dat prin statie si altul iti face PV semnezi ca primarul, fara nimic la rubrica contestatie (sau cum s-o numi, n-am avut niciodata de-a face cu asta).

  14. Sorin said

    am September 14 2009 @ 8:53 pm

    revin: cititi articolele 16 si 19 din OG 2/2001
    Asta DOAR pentru a va apara de abuzuri si nu pentru a le folosi ca pretexte de a circula cu peste 100 km/h in localitati.
    Eu, ca jurist, as ignora emailuri de genul “mi s-a spus ca aveam 109 km/h in localitate cind eu de fapt avem 99″.

  15. Florin said

    am September 15 2009 @ 12:04 am

    Dovada se elibereaza in momentul cand iti suspenda carnetul chiar daca ti se retine fara dreptul de circulatie. Tu cand te duci la politie sa il recuperezi cum faci dovada ca ti s-a retinut carnetul si nu l-ai pierdut prin vreun bar?

  16. Gabriel said

    am September 15 2009 @ 9:04 am

    Nu e niciun motiv real de ingrijorare Acest ghid sigur te ajuta sa castigi in instanta, si sa iei permisul inapoi maine.

    http://www.qmagazine.ro/articole/3573/Ghid-de-anulare-a-amenzilor-radar.html

    Doar din prostia lor avem castig de cauza .

  17. Kaa said

    am September 15 2009 @ 12:35 pm

    Bun, nu aveai 109 la ora. Dar cat aveai, de n-ai vrut sa semnezi cu nici un pret procesul verbal? 49? 99? Daca nu semnezi, parca trebuie un martor ca n-ai vrut sa semnezi, nu? Erai dispus sa astepti la 2 noaptea sa treaca vreo masina sa-ti fie soferul martor? Daca semnezi nu inseamna ca esti de acord cu ce scrie acolo, de-aia ai rubrica de obiectiuni.
    @Ticut – imagineaza-ti ca mergi cu suta prin localitate. Pe trotuar sunt pietoni. Un copil se impiedica de ceva si cade pe carosabil, la 50 de metri in fata ta, care mergi cu suta. Ii vizualizezi creierii improscati pe parbriz? Cum e?

  18. ioana said

    am September 15 2009 @ 3:35 pm

    pt Kaa -
    atata timp cat acel copil descris de tine atat de metaforic nu are parinti in preajma se pare ca un astfel de accident s-ar numi selectie naturala si nicidecum altfel.Ce nu intelegeti nici unul dintre voi care descrieti accidente si aberatii este faptul ca atata timp cat opresti la treceri de pietoni te priveste direct si personal cu ce viteza mergi si risti strict carnetul tau si nu al vecinului. Dar daca esti pe prioritatea ta , pe soseaua ta unde teoretic ar trebui sa mearga strict masini si nu tarani beti sau idioti pe biciclete pe mijlocul drumului sau copii scapati de parinti din curte , si atata timp cat risti permisul tau si franezi regulamentar la treceri poti merge si cu 250 la ora daca te tine masina. Copii , carutele , bicicletele si taranii beti nu au ce cauta pe sosea. Cei care spuneau de strainatate: intrebare , cate carute balegi si copii scapati din curti defileaza pe soselele judetene sau nationale din germania , anglia italia sau orice alta tara civizlizata din europa? cred ca marea voastra majoritate nici macar nu realizati unde traim si in ce tara traim de puteti sa aberati si sa comparati ce este aici in patetismul asta de tara cu europa sau alte tari civilizate unde da , de drag te porti frumos ca ai de ce. Suntem pe locul 4 de la coada in lume la nivelul strazilor si asta spune totul despre mizeria in care ne aflam. Voi perorati despre cat de corecti ar trebui sa fie soferii? Sunt sofer de 12 ani dar stiti cand as fi corecta? Sau as conduce ca afara? Atunci cand pe mizerille numite autostrazi la noi oamenii ar avea cultura rutiera si s-ar asigura inainte de a intra in depasire , atunci cand pietonii nu ar mai trece ca oile bete cu castile pe urechi pe unde ii trece si tot ei te scuipa recalcitranti , atunci cand politia nu ar mai cere spaga de la obraz , atunci cand as avea de ce sa platesc rovinieta si ar fi f multe de spus pe tema asta. Dar pana atunci cei care visati accidente ganditi-va sa va tineti mai bine copii in lesa sa nu pice in mijlocul unui drum pe unde ar goni cineva pe dreptatea si prioritatea lui cu 100 la ora. Din punctul meu de vedere autorul principal si moral ar unui astfel de accident ar fi strict parintele acelui copil. O zi placuta va doresc

  19. iulia said

    am September 15 2009 @ 4:14 pm

    @ioana
    Cred ca daca ai avea mai mult de 50km in localitate si ti-ar sari un copil/betiv/biciclist si l-ai spulbera in loc sa-l ranesti ai avea o mare problema: atat morala cat si juridica.

  20. Zolly said

    am September 15 2009 @ 4:17 pm

    @ iulia si altii ca ea

    poti sa omori/ranesti grav o persoana chiar daca ai 25 sau 30 km/h
    nu trebuie sa ai 70 sau 170 !

    dupa cei ca tine, in loc sa eliminam trecerile de pe DN-uri , mai bine reducem viteza si revenim la caruta [daca ma gandesc poti sa omori si cu o caruta un om atat cu vehiculul in sine cat si cu calu']

    get a life

  21. ioana said

    am September 15 2009 @ 4:18 pm

    scuza-ma ca te dezamagesc dar poate una morala nicidecum juridica. Asta ti-o spun cu siguranta. Legat de partea moralitatii si aici se poate discuta foarte mult si nu cred ca suntem in locul potrivit. Exista o vb fiecare primeste ce merita in final – daca niste parinti si-au lasat copilul pe sosea si copilul are accident este in totalitate vina lor eu una nu as avea de ce sa ma simt responsabila sau sa am prob de constiinta, daca vreun biciclist nu se uita peunde merge si confunda mijlocul drumului sau iese pur si simplu in drum fara a se asigura este din nou vina si prob lui si nicidecum a mea. As avea o raspundere morala din punctul meu de vedere daca eu as intra pe trotuar cu masina si as calca copilul – betivul /biciclistul . Atata timp cat nu fac asta si ei ar fi cei care ar gresi din terte motivatii nu m-as simti raspunzatoare moral cu atat mai putin legal.O zi placuta

  22. iulia said

    am September 15 2009 @ 4:22 pm

    @zolly
    Cred ca ai o problema: Ce-ar fi ca aceste drumuri in care tu-ti doresti sa mergi ca vantul sa ocoleasca localitatile? Ca altfel in viziunea ta ar putea fi vina omului ca si-a construit casa acolo cand tu te-ai poticnit in gardul/sufrageria lui. Si e o diferenta intre aceste 2 viteze: poti sa eviti bineinteles daca vrei si nu consideri ca esti Dumnezeu si faci chiar tu selectia naturala.

  23. MediteranaX said

    am September 15 2009 @ 4:25 pm

    nu draga iulia
    tu esti cea cu probleme, necunoscatoare rau de tot
    in Germania exista aceasta solutie implementata si poti circula cu cat mai multa viteza [conform legii of course]
    insa iti recomand cu caldura bicicleta, caruta sau trasura
    astfel salvezi planeta si te salvezi si pe tine
    ciao

  24. ioana said

    am September 15 2009 @ 4:29 pm

    Eviti in masura in care poti evita.Din pacate mult prea multi “inteligenti” pe strada considerand dreptul lor de a merge pe sosea in loc de trotuare sau traversand strada printr- o saritura fix prin mijlocul drumului cand nici cu gandul nu gandesti.In aceste conditii decat sa trag de volan sa lovesc eu pe vina mea alte masini mai bine il calc. p.s.: am prieten care a facut saritura pe mijlocul drumului , consecintele – 2 luni spitalizare plus despagubirea soferului care mergea linistit . Aste legat de partea legala a problemei. Lucrurile nu sunt cele care le citim noi in carti Iulia , ci cele traite in realitate. Cat despre faimoasa politie rutiera , de aici a pornit debate-ul – am intentat 2 procese politiei rutiere , am castigat in ambele cazuri , deci se poate. Diferenta o facem noi , intre cat de prosti alegem sa fim, nimeni altcineva.Din nou , exista o vb la noi – da-i prostului uniforma si ceva de aparat – a se citi usa – paznicii de la supermarket de ex – si o impusca pe maicasa. Astia suntem , hai sa ne acceptam .Dar hai sa incetam sa fim snobi sau cu aere de constiinta si moralitate in noi cand nu are sens. Cine a zis ca mai bine ne uitam in curtea noastra a zis bine. Draga Iulia prob de constiinta sau moralitate ale cuiva in cazul unui accident de genul cred ca il privesc direct si personal. Daca esti asa de inversunata si crezitu ca orice om nu ar mai dormi noaptea linistit daca calca pe altul pe vina celui de-al doilea te sfatuiesc sa te faci doctor – tot avem neveoie de oameni milosi sa nu accepte spaga in spitale. O zi placuta

  25. iulia said

    am September 15 2009 @ 4:31 pm

    @mediteranax
    unde? Pe autostrazi probabil, dar noi vorbim aici de localitati.

  26. ioana said

    am September 15 2009 @ 4:32 pm

    Un ultim lucru pt tine Iulia. Daca esti bucuresteanca probabil stii ca la obor au facut pasaj expre pt pietoni. Rezultatul la romani? trec tot pe sosea injurand soferii care merg pe dreptul lor. Acesta crezi ca e un motiv suficient valabil sa nu imi pese daca as calca pe cineva din vina lui proprie si personala? zi placuta

  27. iulia said

    am September 15 2009 @ 4:38 pm

    @ioana
    asta nu are legatura nici cu viteza excesiva nici cu permisul celui care a scris.

  28. ioana said

    am September 15 2009 @ 4:49 pm

    Pe parcursul posturilor mele am incercat sa iti atrag atentia f subtil ca nici vreun accident sau copii morti si zdrobiti metaforic de parbrize nu au nici o relevanta cu acest topic. Dar daca te-ai inversunat atat de tare crezand ca toti cei care gonsec ar trebui de acum sa asculte sfaturile tale si sa vizualizeze cat mai multi copii masacrati pe capotele masinilor in speranta ca asta va face sa se conduca mai prudent si cu viteza redusa pe drumurile tarii, am incercat sa iti explica ca din pacate habar nu ai despre ce vb. Toata aceasta discutie se poate caracteriza din punctul meu devedere f scurt – tara arde si baba se piaptana. Cu asta ti-am zis tot ce am avut de zis. O zi placuta !
    p.s: referitor la domnul care a scris topicul il sfatuiesc sa faca reclamatie sa mearga mai departe si sa mearga apoi in justitie cand si-or reveni din greva. Nu te costa bani doar alergatura dar se poate. Am castigat 2 procese cu politia rutiera deci e posibil si culmea ambele la prima infatisare. Deci nu e un capat de tara.De asemenea intotdeauna semnzei pv cu obiectiunile de rigoare si cu remarca ca nu esti de acord cu cele mentionate. De asemenea ii poti spune politistului f frumos ca te vei duce in instanta , de asemenea o mai spui o data cand el cauta martori , multi oameni se sperie si nu mai doresc sa semneze ca si martori gandindu-se la drumuri la tribunale si altele. In aceste conditii – lucru intamplat mie – politistul a trimit pv -ul prin posta semnat de un martor inexistent care dupa cum s-a aflat ulterior era mort de 3 ani deci nu avea cum sa fie langa mine pe strada. Cand esti oprit cu radarul din fericire poti face f multe lucruri si poti scapa daca ai cele 2 sec de inteligenta si sange rece. Am remarcat o practica f couna pe drumurile noastre – (cele pline cu copii betivi carute , am uitat de vaci si oi care blocheaza dn-ul… asa o fi si in germania mai Iulia? tip pt tine – am mers prin germania pe ce fel de drumuri vrei tu , de la autostrada la satesti sau comunale cum le-ai numi la noi. ce crezi? astfaltul nostru de pe celebrele autosrazi nu ilau turnat nici in curti la tara la ei …. nu mai vb ca nu exista treceri pe mijlocul drumului sau animale care sa blocheze dar din nou asta e alt discurs) – cand soferii vad in departare loganul alb si celebru de garda hopa franeaza toti . De ce oameni buni? Nu v-ati gandit niciodata ca tocmai franatul asta te face suspect?Este stiut ca atunci cand totul decurge lin si calm si apare o miscare subita din cauza panicii va atrage atentia. Urmariti de cate ori sunt opriti tocmai cei care franeaza.In fine , bat campii prea tare. Ideea e simpla – mai bine te opreste radarul ca te poti scoate in 2 sec daca te duce capul decat sa fii baut 3 beri si sa iti puna alcooltestul. Acolo nu mai scapi. O zi placuta

  29. Alex Ciobanu said

    am September 16 2009 @ 9:28 am

    ioana, oare tu cum ai trecut testul psihologic pt carnet? Realizezi ca ai uzat degeaba butoanele de la tastatura? nimeni nu citeste ce aberezi :) )

  30. Adrian said

    am September 16 2009 @ 3:04 pm

    pentru toti cei de mai sus:
    daca erai in norvegia, germania, etc NU erai la puscarie ci erai pe AUTOSTRADA si nu erai OBLIGAT sa traversezi 10000 de satuce!!!
    sunt cu totul de acord cu pedepse dure daca ai de ales!!!
    LA NOI NU AI DE ALES! Vrei nu vrei treci prin toate localitatile si se poate ca la intrare sa ai si viteza mai mare mai ales daca e noapte si pustiu. Asta nu inseamna ca esti neaparat vitezoman

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean