De ce ma simt straina in propria mea tara ?
---------- Forwarded message ----------
From: Codruta
Date: 2009/8/12
Subject: Acte,birocratie, politie si absurd kafkian
To: iulian.urban@gmail.com
Buna ziua dle senator,
M-am gandit sa va scriu dvs, pentru ca trebuia sa fac CEVA, orice, in absurdul situatiei pe care o traiesc.
Am 28 de ani si sunt din Tg-Mures, absolventa de facultate, tinara si dornica de lucru. Cum nu am gasit un job okay in Mures, m`am mutat in Timisoara, unde lucrez si habitez de 1 an si ceva. Toate bune si frumoase, pana la birocratia de oameni din birouri, tipic romaneasca si pana la veninul pe care ti`l scuipa in ochi in fiecare zi, pleava comunista de pe la ghisee sau chiar din scara blocului.
Ieri mi s`a furat pe strada portofelul cu acte, cu bani, cu card, cu tot. Ca un cetatean normal (si platitor de impozite) m`am dus frumusel la banca, sa`mi blochez cardul, dupa care la politie, sa declar buletinul furat. De la sectia de politie judeteana m`au trimis la sectia 1, ca cica acolo apartin (nimeni nu m`a intrebat de fapt unde locuiesc si daca am domiciliul in Timisoara). De la sectia 1, unde m`au intimpinat doi "Garcea" acri si nesimtiti, m`au trimis la municipala, ca "acolo e de furturi de buzunare". M`am intors la municipala (care e pe langa judeteana), unde nu era nimeni, decat acelasi ofiter de serviciu care motaia alene.
A doua zi dimineata m`am infiintat la evidenta populatiei. Coada de 10 km. Am incercat sa comunic cu un domn politist, sa`i explic in ce problema am venit; dansul era preocupat sa urle la masa de oameni ce asteptau cu acte in mana, ca la niste vite. M`au plimbat din nou la 3 ghisee separate, in aceleasi urlete, ca pana la urma sa dau de un domn respectuos si amabil, asa cum de fapt trebuiau sa fie toti. Acesta mi`a luat declaratie si mi`a spus cu parere de rau ca nu imi pot elibera nici un fel de adeverinta care sa tina loc de buletin (desi aveam pasaportul la mine) pentru ca eu sunt din Tg-Mures si ei sunt politia Timisoara. Acum, dle senator, cum este posibil ca in sec 21 inca sa nu existe o retea a politiei unde sa poti verifica un cetatean? Cum este posibil ca ORICE sectie de politie din tara, unde te`ai prezentat ca un cetatean decent, sa nu fie in stare sa te verifice si sa`ti elibereze o adeverinta temporara cu care sa te identifici? Cum este posibil sa trebuiasca sa te duci in orasul natal sa treci prin furcile caudine ca sa ai un act de identificare?
As aminti si de faptul ca odata buletinul disparut si cardul blocat, toti banii mei ramaneau in cont. Banca a refuzat sa`mi dea banii MEI pe motiv ca pasaportul nu e suficient, contul a fost deschis pe buletin si....ca nu aveam adresa trecuta pe pasaport! Asta, din nou, in sec 21, cind unele tari nici nu au buletin, si cind circuli oriunde cu pasaportul ca unic act de identificare. Va intreb pe dvs, este normal asa ceva? E normal sa fi lasat in strada fara un leu si fara un act doveditor doar pentru ca esti din alt oras? Doar pentru ca sistemul e atat de rigid si de stupid incat sa te limiteze la un buletin?
Mai departe, toate problemele mele se terminau, probabil, daca aveam comunistul si mult temutul FLOTANT. Nu`l aveam pentru ca nu m`a interesat sa`l fac si pentru ca nu are sens. Probabil in citeva luni o sa ma mut. Va rog, din nou, sa`mi explicati care este sensul flotantului? De ce aceste manevre comuniste de control? De ce trebuie sa dau "raportul" politiei cind in UE pot lucra oriunde vreau? De ce trebuie sa ma stampilez intr`un sistem numai ca ei sa castige o bruma de bani? De ce sunt tratata ca un gunoi peste tot doar pentru ca nu lucrez in orasul meu natal? La fiecare a 2a intrebare, la politie mi se spunea "Dar esti aici in vacanta? Sigur nu faci altceva? Sigur nu lucrezi?" De ce trebuie sa ascund faptul ca lucrez in Timisoara? De ce ma simt straina in propria mea tara?
Sunt probleme marunte, e drept, dar in conditiile in care Romania are mai multi pensionari decat salariati, sistemul chiar vrea sa indeparteze si ultimii tineri care vor si pot sa lucreze in Romania prin asemenea stupizenii si mecanisme kafkiene?
Va multumesc !
Cu stima,
Codruta R.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































tiamat said
am August 12 2009 @ 11:31 am
My dear,
pai cum sa aiba toti ofiterasii aia Audi si vile?
din munca ptr noi toti si binele tarii
aiurea tara…
vio said
am August 12 2009 @ 11:36 am
nu mai sta pe ganduri, cauta-ti un job afara si pleaca cat mai repede din tara, din pacate , fara sa te mai uiti in urma…
Lucia said
am August 12 2009 @ 11:51 am
„Cetatenii sunt egali în fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari“ si „Nimeni nu este mai presus de lege“ ne spune art. 16 din Constitutia României la aliniatele 1 si 2. Daca s-ar respecta legea fundamentala a statului român, nimeni nu s-ar mai plînge si toata lumea ar fi multumita. Dar în realitate lucrurile nu decurg normal, cel putin în România. Cetatenii fac plîngeri la sefii administratiilor publice nemultumiti ca li se încalca drepturile, bat la usile comandantilor de politii, ale procurorilor sefi pentru a le cere sa li se faca dreptate, asteapta ani în sir dupa instantele de judecata pentru nedreptatile pe care le suporta zi de zi, se plîng la Colegiul Medicilor ca nu le sînt respectate drepturile de asigurati sau ca le sînt ucisi copiii sau apropiatii în spitale din neglijenta medicilor, cer guvernantilor sa cheltuiasca banii publici în interesul cetatenilor, cer sa fie pedepsiti angajatii statului care abuzeaza de functiile pe care le detin, cer presedintelui statului sa-i asculte. Toata lumea cere. Dar cine-i asculta pe cetatenii de rînd? Nimeni. Spun acest lucru pentru ca n-am auzit ca vreun ministru sau judecator sau politist sau medic sau procuror sau presedinte de stat sau dascal sau primar sau director sa suprte rigorile legilor pe care le-au încalcat. La polul opus însa se posteaza cetateanul de rînd în cazul caruia legea se aplica imediat. Daca un amarastean a furat o sacosa de cartofi pentru a-si hrani pruncii a fost închis 7 ani, corect, asa cum prevede Codul penal. Dar daca fiul vreunui ministru sau politician sau boss a ucis un om cu masina, respectivul primeste o pedeapsa minima cu suspendare sau scapa basma curata. Ori daca un ministru risipeste banii publici pe clientela politica sau vreun director devalizeaza fabrica pe care a condus-o sau vreun primar fura banul public, niciunul nu pateste nimic. Recent un sef de post dintr-o comuna fagaraseana laolalta cu primarul au vrut sa-i dea o lectie unui simplu cetatean certat cu legea. L-au ridicat cu duba politiei de acasa, l-au batut zdravan în sediul politiei pîna l-au bagat în spital, coaste rupte, rinichi dislocat, vînatai. Asa au considerat, în nimicnicia lor, respectivii reprezentanti ai autoritatii sa aplice legea, uitînd ca pentru infractori exista pedepse legale. Dar respectivii n-au uitat însa ca ei la rîndul lor sînt infractori atunci cînd se folosesc de bunurile confiscate de la cetateni valorificîndu-le, ca folosesc banii publici în interesul personal, ca obtin fonduri publice uzînd de declaratii mincinoase, ca îi folosesc pe sateni precum sclavii, ca abuzeaza de functiile pe care le detin, ca se folosesc de insemnele nationale (tinuta de politist, dotarea institutiei publice) în alte scopuri decît cele de serviciu, ca fac avere din fonduri publice. Comportamentul celor doi este mai presus de lege. Chiar daca ea trebuie sa se aplice si la Vistea si la Fagaras si la Vaslui si la Bihor. Si asta pentru ca, deocamdata, se cred aparati de vreun partid sau politician intrat pe usa din dos în partidul care conduce tara în prezent.
unul said
am August 12 2009 @ 11:58 am
…jeg de tara, eu la anul am zburat. Va sfatuiesc si pe voi sa va mai ganditi la aceasta posibilitate.
ticut said
am August 12 2009 @ 12:01 pm
cunosc personal aceste practici ale bugetarilor! pana nu le da cineva foc(la propriu) nu se va schimba nimic!
Sorin said
am August 12 2009 @ 12:03 pm
Buna ziua
La orice banca puteti sa retrageti bani cu un pasaport! Banca dvs a mintit ca are nevoie de o adresa pe un act de identitate!
Daca orice strain (cu un cont deschis la o banca in Romania) are drept sa retrage bani la ghiseul bancii cu un pasaport (!) automatic dvs aveti drept se retrageti bani din contul dvs (cu pasaportul dvs). Singura conditia este banca sa face o copie dupa pasaportul dvs. Atat!
mihai said
am August 12 2009 @ 12:03 pm
prin 1989 li s-a predat o lectie romanilor ce au de facut cand niste autoritati isi bat joc de de ei. problema este ca majoritatea nu a inteles nimic din ea.deci s-ar putea ca majoritatea sa se complaca sau chiar sa ii placa situatia de azi !
gigi21 said
am August 12 2009 @ 12:05 pm
Va rog sa intrebati la MIRA de ce au facut in ultimii ani dotarile la IT de milioane de EURO daca nu sunt capabili sa tina cu ele un sistem modern de informare si stocare a datelor cetatenilor.
Care de altfel ei l-au platit.
Se vorbeste de economii.
Dar de pagube nu se mai vorbeste.
Caci daca astfel de dotari nu se utilizeaza corect atunci
inseamna ca totul a devenit o paguba.
Viva la Revolucion!
0 barat said
am August 12 2009 @ 12:06 pm
ce frumoasa e teoria Sorin! Insa uite ca nu s-a intamplat asa , deci au sfidat-o, au umilit-o si i-au aratat “cine e sefu’”
bancile = camatari legali fara niciun Dumnezeu ! as vrea sa vad o emisiune la TV cu fiecare problema de acest gen legate de banci si relatia lor cu clientul [fraierul] care le aduce profituri uriase
oare de ce nu sunt asemenea emisiuni …
Gabriela said
am August 12 2009 @ 12:17 pm
Draga Codruta,
imi pare rau ca treci prin aceste “necazuri” si in plus esti complet nepregatita sa le contracarezi consecintele negative !
Intr-adevar Romania, fata de alte tari, este inca in tranzitie, ceea ce insemna ca vechile structuri (nu numai institutionale ci si mentale)nu s-au schimbat. Si stii care cred eu ca este una din cauze ? Faptul ca mediul, respectiv noi cei care “beneficiem” de aceste servicii prestate de societate prin institutiile sale, acceptam ceea ce se intampla fara a actiona adecvat pentru a schimba starea de lucruri. Subliniez ca am spus”a actiona” si nu a “reactiona”. Daca ne-am gandi mai bine aceste cuvinte desemneaza doua atitudini distincte care, in timp pot duce fie la schimbare, fie la perpetuarea unei stari de lucruri frustrante. De altfel atitudinea reactiva si pasiva a noastra a tuturor din ultimii 10 ani (nu 20) ne-a adus aici.
Codruta, ai de ales de fapt ce vrei sa faci cu viata ta (la fel ca oricare din noi):
- sa te rupi de radacini si sa devii masa de manevra intr-o societate din vest care nu mai e de mult in tranzitie, dar are si ea bubele ei
- sau sa te transformi in factor de schimbare in tara ta (de unde nimeni nu te goneste), schimbare in directia pe care ti-o doresti pentru tine si pentru ai tai
Codruta said
am August 12 2009 @ 12:27 pm
Da, intr`adevar. Teoria e usoara, insa am impresia ca practica omoara pe toata lumea. Sincer, nu stiu daca la filiala bancii respective oamenii erau pur si simplu incompetenti sau intr`adevar, nu poti retrage bani doar cu pasaportul. Urmarea povestii ar fi ca o filiala a bancii din Tg-Mures a sunat filiala bancii din Timisoara pentru a le trimite datele mele. Functionarii din Timisoara tot nu mi`au eliberat banii, pe motiv ca au nevoie de o adeverinta de la politie cum ca intr`adevar mi`am declarat buletinul pierdut/furat si specimen de semnatura. Din cite am inteles, procesul ar dura cam o saptamana. Timp in care…habar n`am.
Gabriela, eu de asta am ramas in tara, pentru ca doream sa fac diferenta si pentru ca iubesc Romania. Dar uite, faze de genul asta, adunate, te determina sa`ti bagi picioarele si sa nu te mai uiti inapoi.
elenyka said
am August 12 2009 @ 12:46 pm
Si ce adevar ai spus. eu sunt plecata de mai multi ani din tara si crede-ma vin in concediu in romania si nu pot rezista mai mult de 2 zile. Atat imi ia sa imi salut parintii si rudele apoi plec inapoi. Acum au inceput ei sa vina mai des la mine si au vazut diferentele. Cel mai bun lucru este sa iti bagi picioarele si sa iti vezi de drum. In Romania au ramas doar …. va las pe voi sa vedeti cine a mai ramas.
DZ said
am August 12 2009 @ 12:46 pm
http://www.bzi.ro/Batuta-si-sechestrata-in-Kaufland-A64988.html
edut said
am August 12 2009 @ 1:12 pm
de ce nu incercati sa mergeti inapoi la banca,la alt ghiseu eventual,si sa intrebati daca se poate deschide un cont doar cu pasaportul,motivati ca aveti nevoie de un card pt ca plecati in excursie si nu vreti sa va fure banii(cam multi spuneti)..sigur va vor surprinde amabilitatea si disponibilitatea de a va lua banutii…
Gabriela said
am August 12 2009 @ 2:18 pm
@ Elenyka : E alegerea fiecaruia “sa-si bage sau nu picioarele” si sa plece.Insa a pune etichete celor care nu aleg la fel, mi se pare cel putin ingamfare.Draga mea, fuga e sanatoasa…dar e pacatoasa.Gandeste-te putin, cand vei fi considerata si tratata ca una de-a lor,de-a celor din tara adoptiva ? NICIODATA ! La cel mai mic eveniment neplacut in societatea lor, pe cine vor considera responsabil in primul rand ? Iti spun eu : pe venetic !(v.evenimentele mediatizate din Elvetia sau Italia).Sau ai impresia ca nu vei fi niciodata discriminata pt. ca esti imigranta ? Nu te imbata cu apa rece, draga mea ! Realitatea este cu mult diferita fata de asteptarile naive ale romanilor imigranti !
Gabriela said
am August 12 2009 @ 2:29 pm
@Codruta :
Am o intrebare pentru tine:imagineaza-ti ca acelasi eveniment ti s-ar fi intamplat intr-o tara din vest, sa zicem in Franta sau SUA.Crezi ca nu ai fi avut de-a face cu situatii absurde (poate asemanatoare cu cele traite de tine acum, sau poate si mai “kafkiene”)si revoltatoare care te-ar fi facut sa te simti un nimic ?
Oricum, iti sugerez sa observi cum functioneaza sistemul si mai apoi sa-ti gasesti instrumentul potrivit pt.a avea succes.
P.S. Intre teorie si practica nu este o prapastie ci pentru a avea succes ai nevoie de ce tot iti aduce fiecare pentru dezvoltarea proprie.
Succes !
Codruta said
am August 12 2009 @ 2:32 pm
Heh, m`as duce eu sa deschid alt cont, dar de unde bani? Pe cardul acela era salaru’ meu, ala de amarastean. Iar parintii mei sunt pensionari, abia se descurca de pe`o zi pe alta. Deci as deskide un cont cu 4 lei, cit mai am momentan in geanta
) Isn’t it ironic?
teofil said
am August 12 2009 @ 2:35 pm
Domnule senator,
Pina nu se va introduce, ca unic etalon al averii, munca cinstita si legal dovedita, nu se va face absolut nimic ! Indiferent in ce domeniu, indiferent cit ai salariu sau cistig, trebuie sa poti dovedi , in orice moment, de unde, cind, cum ai cistigat. Cind oamenii cinstiti care lucreaza sau care vor sa lucreze, constata ca exista sansa egala pentru toti de a munci, de a fi mai bogat prin forta, puterea, inteligenta , toate bazate pe cinste, mora-litate, atunci vor da totul pentru a cistiga ! Atunci se vor rezolva automat toate problemele acestei tari, tara cu oameni muncitori si inteligenti. Daca se doreste acest lucru, se poate realiza. Exista metode, tehnici, la indemina. Au altii experienta in acest domeniu, putem oferi oricite. Si se va face ordine. Nu este normal ca o patura de cetateni , ex. ***, sa aiba palate cu turnulete, si sa nu fie intrebati de nimeni. Un tinar doctor in stiinte (indiferent care) este mai prost platit decit cel mai pirlit cocalar. Mai ginditi-va !
Cum se poate rezolva ? O solutie (exista si altele …)
- Infiintarea in fiecare judet a unor echipe de control, din care sa faca parte un reprezentant de la Curtea de conturi, un reprezentant de la Politia Economica, un reprezentant de Garda Financiara, un reprezentant de la Fisc, un reprezentant de la Primarii. Toti angajatii din asfel de institutii pot face parte, daca doresc, din astfel de echipe.O astfel de echipa poate face control oriunde este cazul: cel mai simplu moment de declansare este la inregistrarea bunului dobindit (masina, locuinta,etc). La inregistrare sa se ceara si dovedirea cistigurilor licite pentru achizitia acelui bun. La nedepunere sau la o constatare ca nu sunt justificate, se declanseaza un control. Acelasi lucru trebuie facut si la inregistrarea a 2 ani consecutivi de pierderi la societati comerciale care continue sa activeze ( nu exista explicatie economica sa ai pierderi, dar sa functionezi !!). Componenta echipei de control este trasa la sorti si nu este din judetul respectiv! Echipa de control are drepturi si obligatii: poate propune trimiterea in ancheta, poate sa propuna inchiderea unei societati,etc. Poate avea pina la un anumit procent stimulente din valoarea amenzilor sau confiscarilor,decontarea la cel mai bun hotel, la cel mai bun restaurant,etc. Daca se constata, prin hotarire definitiva, ca echipa a gresit, plateste daunele si componentii vor fi scosi din corpul de control. Echipele pot fi la rindul lor controlate. Daca s-a dovedit ca au facut abuzuri sau greseli cu buna stiinta, se pot anula diplomele de studii. Echipele trebuie sa justificele, la inceput propriile averi. Solutia data se poate imbunatatii…numai sa se doreasca ordinea si disciplina dobindirii averilor. Si imediat se vor gasi bani pentru multe actiuni, dar, desigur, si foarte multi adversari.
edut said
am August 12 2009 @ 3:04 pm
@codruta..eu iti sugeram doar sa incerci sa deschizi un cont,sa vezi ca se poate doar cu pasaportul…daca iti spun la ghiseu ca se poate,poti sa ii injuri ca nu iti dau banii de pe contul tau doar din marlanie,nu pt ca nu se poate…
Sorin said
am August 12 2009 @ 3:17 pm
@codruta
Sigur poti sa iei bani din cont cu pasaportul tau! La ce banca ai un cont???
Pot sa vorbesc si eu cu banca ta … si tot va fi rezolvat in maxim 5 minute (garantat!)
Andreas said
am August 12 2009 @ 3:17 pm
Codruta, daca nu rezolvi cu banca si cu restul si totusi ai nevoie de bani contacteaza-ma si iti dau eu pana rezolvi
Nu imi trebuie nici o garantie doar cuvantul tau.
Din pacate traim intr-o tara frumoasa plina de oameni de cacat.
Asta e.
Bafta.
dan said
am August 12 2009 @ 3:26 pm
sunteti prea prosti ca sa schimbati ceva,romanilor,va meritati soarta lasilor,daca v-ar interesa cu adevarat a-ti iesi in strada,cum va laudati ca a-ti facut-o in 1989,dar se confirma ca nici atunci nu voi a-ti schimbat regimul ci cei cu interese.LASI asta e cuvantul care vi se potriveste.deci nu va mai plangeti ca va merge rau iesiti in strada si faceti ceva,prea putin intereseaza pe cineva ca va plangeti ca nu va merge bine, nu asteptati sa faca cineva pt voi ceva, faceti voi..vesnic aceeasi replica:asta e traim intr-o tara de……faceti ceva ca sa nu mai trait intr-o tara de….
Codruta said
am August 12 2009 @ 3:52 pm
Va multumesc mult pentru mesaje si pentru incurajare. O sa incerc sa ma duc maine dimineata la sucursala bancii sa vorbesc cu oameni, poate, mai calificati.
Pina una alta, sunt dezamagita de sistemul asta si de oamenii din el. Nici nu e asa de rea ideea dlui de mai sus cu comisiile. Numa ca riscam sa ajungem ca in Caragiale cu 100 de comitete si comitii care pana la urma tot corupte sunt!
Sunt sigura ca se poate deschide cont cu pasaportul, si probabil atunci cind vrei sa scoti banii din cont, tot cu pasaportul va trebui sa te legitimezi. Nu sunt sigura ca e valabil sa te legitimezi cu pasaportul in cazul in care contul a fost deschis pe buletin. O stupizenie birocratica, desigur, avand in vedere ca pasapoartele sunt mai sigure si mai greu de falsificat decat buletinele….
Dar, ma rog! Vom vedea maine
eu said
am August 12 2009 @ 4:08 pm
@ dan
ai dreptate omule dar din aceiasi lasitate nu ai cu cine sa iesi in strada. cum dl senator acum cateva zile cerea sau era de acord cu boicotarea supermarketurilor tot asa putem organiza o actiune de protest pt o schimbare in tarisoara amarata sa avem si noi salarii decente nu sa cumperi la preturi europene cu salarii de …… sa nu mai faca base si altii imprumuturi pe care sa le plateasca si nepotii nostri iar la europeni daca nu le convine sa isi ia uniunea sa si-o bage in curul lor mare sa nu ne mai zica ei cum sa taiem gaina sau sa nu sadim rosii de ale noastre ci sa cumparam chimicalele lor. cam asta ar fi oricum sunt niste vorbe care vor ramane aici pe blog pana vor fi sterse iar noi tot nu o sa facem nimic pt ca nici cei putini suspusi cere se lauda ca vor sa faca ceva arunca doar vorbe in vant pt alegatori co doar este o paine buna de mancat acolo sus, ei au uitat cum e painea aia neagra aici jos. stiti cum e vorba ~ cand ajungi sus uiti de unde ai plecat~ asa ca …………… multa ….sanatate ca vom avea nevoie la ce ne asteapta
Piciu said
am August 12 2009 @ 5:02 pm
@ Codruta
Pe acelasi cont pot fi mentionate ambele acte de identitate cu care sa poti sa te legitimezi .
Daca ai carnet de conducere poti certifica faptul ca locuiesti la adresa mentionata in cardul de identitate si poti cere sa treaca si pasaportul ca act acceptat pentru retragerea de bani din cont .
Piciu said
am August 12 2009 @ 5:03 pm
Nu uita sa le precizezi ca atit in cardul de identitate cit si in pasaport este mentionat codul numeric personal care este unic .
Asta in caz ca functionarii respectivi nu stiau acest lucru.
dan said
am August 12 2009 @ 6:02 pm
@ eu eu sunt deschis la orice actiune impotriva hotilor din tara asta absolut orice actiune, ma intreb cati mai sunt ca mine care nu doar arunca vorbe pe un blog… asta ei trebuie sa stie daca sunt hotarati sa mearga pana la capat sau doar propuneri etc…
Mihai Tociu said
am August 13 2009 @ 12:12 am
@Codruta: Degeaba sustii ca locuiesti in TM, atata timp nu ai nicio dovada legala (adica viza de flotant) este ca si cum tu, targ-muresana, ai venit in vizita in TM pentru o zi si ti s-a furat CIul. Fii practica si mergi in TgM si declara CIul pierdut, platesti o taxa mica de habar n-am cat e acum, si chiar poti obtine pe loc o adeverinta de identitate, cu care te rezolvi la banca. Faci si o vizita acasa =)
Recunosc ca asta le va permite politistilor din TM sa raporteze la sfarsitul anului cu un furt mai putin, poate chiar sa declare ca in TM nu se mai fura, dar sa nu crezi ca asta va influenta prea mult soarta Tarii.
Un sfat: nu asocia comunismul cu ceea ce ai patit, ca ar insemna ca in Occident s-a ajuns deja “pe cele mai inalte culmi de progres si civilizatie”- citat din N. Ceausescu. La bancile lor nu este la fel, este chiar mai rau!
@Dan: Ai dreptate, nimeni nu este mai prost ca noi, cei care “am ramas” in Romania, si nici mai viteaz ca tine! Succes in lupta, baiete, dar ai grija sa nu-ti scrantesti vreun deget in tastatura. Dan si mai cum te cheama, pui de dac virtual? Hai, curaj, mie poti sa-mi spui.
Codruta said
am August 13 2009 @ 1:31 pm
Draga Mihai, avand in vedere ca in TM mi`am pierdut buletinul si s`au investit milioane in aparatura pt politie, mi se parea normal sa verifice (pe baza pasaportului, desigur) faptul ca intr`adevar sunt cine pretind ca sunt. Asta una la mana. A doua, eu am venit ca un cetatean de buna credinta sa RECLAM un furt, nu sa`mi fac acte in regula in TM. Nu am pretins sa mi se trimita actele, neavand flotant (care in continuare mi se pare o aberatie birocratica si comunista), am vrut doar sa reclam si sa anunt disparitia buletinului. Practic ar fi sa pot sa declar un furt in orasu in care stau fara sa mi se puna intrebari idioate de genu “ce faci aici? sigur nu lucrezi?” si sa nu trebuiasca sa ma duc la 300 de km departare sa cer o adeverinta stupida ca exist! Asta numesc eu practic, nu sa ma deplasez EU 300 de km pt ca un Garcea nu stie sa acceseze o baza de date!
Cat despre strainatate, da, au si ei hibele lor, nu spun nu. Cel putin in Olanda, unde am stat eu, iti cer multe kestii pana sa devii 100% legal. Dar la nivelul asta superficial, de reclamatii si extrageri de bani si alte maruntisuri, sunt f. prompti. Asa ca sa nu comparam, ca e pe langa.
Si sincer, comentariul tau mi se pare extrem de deplasat.Imi si imaginez un politist cu burta, cu mainile in buzunar privindu`ma sfidator “Du`te donshoara in Tg-Mures si fa`ti alt buletin, noi aici sintem in Timisoara!” uitandu`se tamp la baza de date din fatza lui. I rest my case ca n`are rost.
Deznodamant: am fost la banca azi si am stat tare pe pozitii->o doamna s`a ocupat de tranzactie-> am banii MEI din contul MEU in mainile MELE.
Gabriela said
am August 13 2009 @ 2:07 pm
@Codruta : “Deznodamant: am fost la banca azi si am stat tare pe pozitii->o doamna s`a ocupat de tranzactie-> am banii MEI din contul MEU in mainile MELE.”
BRAVO !!!!! FELICITARI !!!!!!
Hai sa nu pierdem invatatura din patania Codrutei :”am stat tare pe pozitii”.Codruta si-a sustinut cu tarie punctul de vedere pe care-l considera just, si s-a gasit cineva sa se ocupe de rezolvare ! Ce ziceti de asta?
Inca o data : FELICITARI pt.succes.
Iti doresc si la mai mare succes !
Mihai Tociu said
am August 13 2009 @ 11:10 pm
@Codruta: Scuze. Am vrut doar sa te ajut, din experienta personala. Im dau insa seama ca nu am inteles ce doresti.
molaru_de_minte said
am August 16 2009 @ 7:33 am
Singurul rol pe care l-a avut si il are in continuare Militia = Politia este unul represiv. Nicicand aceasta institutie nu a aplicat Legea si Ordinea in folosul cetatenilor ci doar in cel al Puterii (Putorii?). Si, culmea, mai au nesimtirea sa picheteze nu stiu ce cladiri ca sa ceara salarii si mai mari, mai multe avantaje. Zeci de mii de paraziti traiesc din banul public, respectiv din taxele si impozitele platite de contribuabilii cinstiti. “Prosti, da’ multi, Maria ta” …
Romania said
am August 19 2009 @ 8:23 pm
Institutiile platite din bani publici se dau de ceasul mortii, ca nu sunt remunerate pe masura capacitatii profesionale, activitatii prestate, fie ca nu au ambient propice prestarii activitatilor etc. Ca simplu cetatean, eu observ trei aspecte, de la care pleaca nemultumiri si ne transforma in animale :
– Angajati incapabili si fara bun simt. Nu sunt pregatiti profesional pentru functia pe care o detin –intr-o proportie ingrijorator de mare, cei mai multi au terminat liceul si au pus cartea in biblioteca – nu sunt testati profesional si psihologic, in conditiile in care lucreaza cu publicul, actiune deloc usoara.
– Sistemul informatic ineficient sau, mai grav, inexistent. Pai, oameni buni, cu atatea resurse informatice existente, tot procesul ar trebui eficientizat. Si cantitativ si calitativ. Am stat la o coada infernala, pret de ore bune, pentru a plati un amarat de impozit. Corect, era inceputul ultimei saptamani de deadline, insa, parca nici Epoca de piatra nu-mi convine. Mai ales, cand am de-a face cu impertinenta lor; cum sa-ti permiti sa urli, tu, fiind un functionar platit din bani publici? Doar pentru ca fac parte dintr-o coada? Am incercat sa fac plati online dar mare greseala. Mi se intorceau banii, din varii motive. Ajunsesem sa cred ca sunt iertata, ca nu-mi mai vor banii.
– Lipsa educatiei si a unei stari morale. Mai toti sunt posedati de spiritul MiSeRupe, un spirit malefic, ajuns pe taram romanesc, imediat dupa revolutie si transformat in vedeta nationala, la tv prin binecunoscutul “Mircea, fa-te ca lucrezi!” Ne lipseste cultul muncii, al responsabilitatii, pentru ca este simplu : banii vin, chiar daca ni se rupe!
Cat despre domeniul bancar, il stiu de 4 ani, de cand am inceput sa lucrez prin banci. Este un business fabulos. Si, cum nu interactionezi cu roboti, ci tot cu oameni, cea mai buna alegere este sa-ti aperi drepturile. Nu te ajuta consultantul din front office, adopti o usoara strategie ofensiva, pastrandu-ti totusi bunul simt – pentru sanatatea ta mentala – si incepi comunicarea cu back office-ul. In limitele legii desigur si daca tu nu reprezinti clientul abuziv ci doar iti ceri un drept, refuzi o discriminare, te lupti cu rea vointa unui angajat etc, incetezi a fi clientul standard si capeti statutul de derogare. Este fain, ca rezolvarea isi are imediat locul! Mi-ar fi placut, sa aflu totusi, care este banca cu pricina. Nu cred ca este o buba, nu cred ca o banca isi poate permite asemenea tratament acordat clientilor, pentru ca tu, un simplu client, o desfiintezi. Printr-un singur post, prin relatarea unei probleme in media, tu, clientul, ai puterea sa dai cu PR-ul bancii de pamant, mai mult, poti sa-l tarasti putin si prin noroi. Cred ca a fost doar un om deloc amabil, care nu a avut o zi tocmai buna si a vrut sa-si verse o frustrare; sau poate, doar dezinteres. Cauzele pot fi multiple. Ideea este ca tu, eu, oricare alt client al unei banci, al unei companii de telecomunicatii, al unei supermarket, oriunde ai acest statut si platesti pentru un serviciu, trebuie sa lupti pentru dreptul tau. Altfel, tu accepti ca esti un business pentru ei, si ei te vor trata ca atare.
OFFTOPIC : Am aflat si vazut, ulterior, ca OTV-ul a avut cateva seri in care a prezentat trunchiul transat al binecunoscutului caz de la Timisoara, in prim plan, pe tot ecranul, pret de ore intregi, fara ca cineva sa comenteze ulterior. Oare este moral?