Falimente rasunatoare vor lovi economia nationala in finalul lui 2009; bancile stiu de ce ! Radiografia distrugerii economiei

Este o analiza a mea cam lunga insa cred ca merita parcursa !

Nu-i inteleg pe cei care plang pe umarul acelor bugetari care trebuie disponibilizati pentru ca sunt incompetenti, taie frunza la caini, si nu au ce cauta in locul caldut pe care il ocupa; asta pentru ca, avem in sectorul privat, depasit numarul de 150000 de romani care si-au pierdut locurile de munca, carora nu le-a mai plans nimeni de mila. Dar avem prohod national la PSD si PNL pe umarul a 9200 de bugetari. Ne batem joc noi de joi, daca le dam vreo atentie acestor jalnici clovni din politica rosu-albastra.
Am vazut datele raportului FMI. 1,4 miliarde de euro ne costa SALARIUL PE O LUNA pentru intregul aparat bugetar. Nu discut de pensiile celor 5,2 milioane de pensionari si alocatiile pentru 5 milioane de tineri sub 18 ani, care trebuie clar sustinute . Insa, fratilor, 1,4 mld. euro...!! In numai 4 ani de zile, aparatul bugetar a crescut cu 700000 de angajati. Pe seama lor au crescut si bancile si va voi explica imediat, ce mi-a explicat si mie un prieten bancher cu care am discutat chiar astazi.
Pentru sustinerea salariilor sutelor de mii de noi angajati la stat in perioada 2006-2008, fostul premier trebuia sa gaseasca resurse de finantare. Trocul s-a facut cu bancile si a fost unul murdar [ si credeti-ma ca asa este intrucat vad lucrurile astea din interiorul industriei colectarii debitelor] . Bancile s-au angajat sa acorde imprumuturi statului roman, ca sa aiba de unde plati acest surplus urias de salarii; in schimb bancile, sau catre banci, au fost indrumati acesti nou-angajati la stat ca sa ia...credite de consum ! Practic bancile si guvernarea liberala au castigat : unii clienti si bani altii..voturi!
Amicul meu bancherul imi spunea ca, la banca lui se ajunsese in 2008, ca 68 % din totalul creditelor de consum sa fie acordate catre angajati din sectorul bugetar iar, 32 % catre angajatii din sectorul privat; Explicatia ? Logica normelor bancare spunea ca statul nu poate da faliment astfel incat in cazul unui angajat la stat riscul de neplata era practic zero, in vreme ce la angajatii din privat se puteau face nazuri, intrucat firma putea sa dea faliment, etc. " Am ajuns acum sa traim tragismul propriei prostii; pentru ca acum vedem ca statul da faliment; iti dai seama cum a fost receptionata in mediul bancar, aceasta intentie a PDL sa adopte masurile drastice de reforma si sa elimine balastul din sectorul bugetar; ca atare, bancile au decis sa il impinga de la spate pe Geoana sa iasa sa explice ca nu se pot da afara bugetari pentru ca....ramanem noi bancile cu degetul in gura, nemaivand cine sa ne pateasca ratele. Ce daca, prin mentinerea lor in functii, inseamna ca Romania isi va adanci deficitul, se va imprumuta doar ca sa plateasca salariile lor, si se va definitiva distrugerea economiei nationale ? Si cum canalele media sunt anti-PDL mesajul a percutat si multi romani au cazut in capcana de a plange pe umerii acestor primi 9200 de bugetari, neluand nimeni in discutie faptul ca de la inceputul lui 2009 peste 150000 de angajati privati si-au pierdut locurile de munca" . Logica acestei explicatii este debordanta si socant de realistica. Troc cu viitorul tarii pe relatia banci-PSD-PNL.
Stiti care este insa socul final ? faptul ca daca nu se fac aceste reduceri, statul roman va continua sa se imprumute sa plateasca salariile bugetarilor care nu produc in marea lor majoritate decat birocratie. Asta se va deconta catre finele lui 2009, atunci cand falimentele majore din sectorul privat, pot sa aduca un numar soc de peste 0,5 milioane de someri din zona privata. Ce facem atunci ? dam 650000 de joburi din privat pentru 150000 de joburi din sectorul bugetar care nu produc decat incompetenta si nervi ?
Bancile, au fost laudate in raportul FMI ca s-au mentinut pe linia de plutire a unei economii in deriva.
Pai , nu vrem sa creada FMI ca suntem veniti cu biscuitele pe conducta, insa era si normal sa fie asa. Bancile in Romania au dat numai credite de consum si credite unor dezvoltatori imobiliari. Creditul ipotecar este inca anemic in tara noastra. Insa principalul client al bancilor a fost si este statul roman. Care s-a tot imprumutat la aceste banci pentru corectarea deficitului bugetar [ adica exact plata salariilor nejustificate din sectorul bugetar, acoperirea gaurilor din sistemul asigurarilor generat de firmele de stat care nu platesc contributiile tocmai pentru ca sunt tinute in viata artificial pe sistemul salarii contra voturi ] . In aceste conditii, bancile au refuzat sa finanteze in conditii corecte, economia privata, adica afacerile romanesti de familie. De fapt nici nu au vrut sa faca acest lucru pentru ca ele sunt in echipa cu multinationalele care au cucerit si distrus economia nationala, si care doreau ca toti romanii sa ajunga sa munceasca pentru ei, sa nu avem initiativa privata, nimic.
De aceea acum, bancile asa cum veti vedea mai jos, anunta ca la finele lui 2009 vor apare falimentele majore in economia nationala. Este de fapt o amenintare lansata de banci la adresa Guvernului. Ele acuza PDL ca a fost cel care a cerut si obtinut de la FMI dreptul de a directiona o parte a transei catre finantarea deficitului bugetar; Adica bancile sunt nemultumite pentru ca Guvernul se imprumuta pentru salarii cu dobanda mica,  in loc sa ia de la ele pe dobanzi uriase. Asa ca bancile ameninta acum cu aceste falimente ; Cum pot insa sa apara aceste faliment ?
Pai, cele mai mari firme romanesti, sunt construite cu picioare de lut, adica prin credite in cascada luate de la banci. Aceste credite au scadentele de returnare depasite, si numai clementa bancilor a facut sa nu se deschida proceduril de faliment. Bancile, pune acum presiune iresponsabila pe PDL si Guvern ca sa reia practica tariceniana de a se imprumuta pentru salariile bugetarilor, pe sume uriase de la ele, si ameninta ca altfel vor distruge sectorul privat romanesc.
Criza financiara, care va genera falimente majore in economie in a doua parte a anului si va epuiza resursele financiare ale companiilor, va pune presiune  pe sistemul bancar prin cresterea volumului creditelor neperformante, au anticipat specialistii.
"Cred ca la nivelul sistemului bancar va fi o presiune mai mare in semestrul al doilea in ceea ce priveste creditele neperformante, din cauza ca multe societati si-au consumat rezervele si deja incep sa aiba probleme. De asemenea, daca ne uitam in prima jumatate a anului, nu au existat falimente majore, ceea ce inseamna ca, pe masura ce inaintam in criza, acestea trebuie sa apara", a afirmat  Rasvan Radu, presedintele UniCredit Tiriac Bank, citat de Mediafax. In acest context, provizioanele pentru intreg sistemul bancar vor creste in semestrul al doilea, chiar mai accelerat decat in prima jumatate din 2009, estimeaza Radu.
In mod clar vad revenirea cresterii economice legata de exporturi si cred ca acesta va fi declansatorul reluarii evolutiei economice pe un trend pozitiv, in contextul in care statele din Uniunea Europeana vor iesi din criza inaintea Romaniei. Insa trebuie sa ai ce sa ...exporti. Ori Romania nu mai produce nimic, iar agricultura, de unde ar veni o raza de speranta, este tinuta la pamant. Cred ca este momentul sa taxam aceasta atitudine a bancilor, sa continuam reformele si cu toata opozitia bancilor, sa reducem drastic numarul de bugetari, acordand prioritate mentinerii locurilor de munca din zona privata si incurajarii sectorului privat. Alta cale nu exista, si de aceea la 2 septembrie 2009, PSD va avea de ales : fie voteaza primul pachet de legi anti-criza si ma refer aici la legea unica a salarizarii, fie trec in barca alaturi de groparii de la PNL si pleaca de la guvernare; PDL este gata sa isi asume costurile scoaterii tarii din criza , insa pentru asta trebuie sa ne informam corect si sa stim exact care sunt cauzele acestei crize ca sa stim si care ne sunt adversarii.


Te-ar mai putea interesa:


Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2567

54 Comentarii pana acum»

  1. luk said

    am August 10 2009 @ 3:58 pm

    Cand a zis Basescu ca-i “recesiune”, au sarit / in sus toti antenistii, analistii, patricienii, voiculestii si pesedeii. Acu’ vad ca nimeni nu behaie si toti se dau destepti. Ne asteapta vremuri cacacioase oameni buni! Dupa ce trec prezidentialele, astept sa vad macar 100.000 de pomanagii de la stat dati afara.
    P.S. Stiti de ce avem atatea milioane de pensionari si de ce nu ezita tolomacii astia sa-i dea afara pe cei 300.000 de functionari care taie frunza la caini? Pentru ca au nevoie de CONTROL. Asa controlezi cel mai bine oamenii: cu talonul de pensie si fluturasul de salariu.
    Ne vedem la iarna, succes!

  2. luk ii said

    am August 10 2009 @ 3:59 pm

    Evident, daca presedinte era Corneliu Vadim sau Geoana, acuma era cu totul altceva. Din nou, daca 322 de netoti ne trageau o Republica Parlamentara peste ochi, ne ocolea criza ca faceau politistii cordon viu. :) )
    Asa zice la Antena 1 & 2 & 3 si Realitatea: Basescu e sefu crizei, dictatoru si nemernicu chel, stim. Cum dracu o functiona magaria asta de spalare creierului? nu stiu. Ce se vede e ca aia care vor progres nu stiu sa spele creiere iar cei care stiu, nu vor progres.
    Vorba lui E. Ionescu: “progresul e mai bun cu zahar”… Zic sa va fixati dracului televizoarele pe Antena 3 si sa aruncati telecomanda. Realitatea poate fi igonorata daca esti destul de tampit. Spor in viata!

  3. FMI face rechizitoriul Guvernarii Tariceanu pnl-psd said

    am August 10 2009 @ 4:00 pm

    FMI face rechizitoriul Guvernarii Tariceanu pnl-psd

    Ludovic Orban spune ca Romania este concesionata FMI. Din pacate intre 2007-2008 pe vremea lui Tariceanu, guvernul a fost concesionat PSD si PNL, adica lui clientelei politice penelisto-pesedista. Ce-i plac lui Ludovic glumitele ! dar spuneti, nu este adevarat? unde sint miliardele 3.2 cadorisite de tariceanul clientelei liberale si pesediste? Pe cind Justitia isi va face treaba si in acest domeniu?
    A fost dat publicitatii acordul cu FMI. Nu este cazul sa intram in panica. Pe scurt, FMI a dat doua palme Guvernului precedent datorita cheltuielilor bugetare nejustificate, ia de bune (probabil o greseala) promisiunile de reforma macro ale actualului Guvern, descrie agenda viitoarelor reforme (de exemplu in domeniul pensiilor) pentru toamna lui 2009, acorda o nota foarte buna BNR-ului condus de domnul Isarescu si prevede rambursarea imprumutului pana in 2016, scrie Emil Stoica pe blogul sau.

    “Într-adev?r, dac? la finalul lui 2008 ar fi fost un alt set de politici, mai bine orientate, situa?ia ar fi fost mai bun? acum, îns?, odat? ce a început criza, problema se pune altfel ?i este vorba de influen?a indus? de evolu?ia la nivel interna?ional”, a ad?ugat Franks.

    Guvernul Tariceanu este aspru criticat de catre FMI.Pentru ca a creat dezastrul si apoi a fugit in loc sa guverneze ca sa-l repare:

    Ce i se reproseaza Guvernului Tariceanu:

    - deficitul bugetar a crescut de la 1% in 2005 la 5% in 2008, in conditii de crestere economica de peste 6% pe an.

    - a cheltuit nejustificat, in special prin cresterea salariilor bugetarilor si a pensiilor.

    - a contribuit la cresterea inflatiei.

    - a redus capacitatea de manevra a noului guvern, in special datorita cresterii ponderii in PIB a cheltuielilor publice de la 32% la 37%, prin ratele de crestere nejustificate ale salariilor si ale pensiilor si prin cresterea numarului de angajati din domeniul public.

  4. Dobre said

    am August 10 2009 @ 4:22 pm

    toti astia din ministere nu fac nimic, cafele peste cafele, tigari si noi ii platim sa frece banana

  5. Niculescu said

    am August 10 2009 @ 4:24 pm

    Desfrâul si prostia trebuiau oprite de acum 20 ani, era mai usor pentru natiune, ROMANIA nu a avut competente si vointa politica. S-a crezut intr-un comunism à la iliescu si iata unde s-a ajuns. RUSINEA NATIONALA, o natiune inteligenta si creativa a fost vânduta pe niste mici si o halba de bere.

  6. droopy said

    am August 10 2009 @ 4:25 pm

    Cine afirma ca Romania nu produce mare lucru, se inseala amarnic! La noi se fabrica someri pe banda rulanta sau pe scara rulanta, daca vrea Vanghelie! Sa shomati cu bine!

  7. Leo said

    am August 10 2009 @ 4:26 pm

    Singura salvare, acceptarea condtiilor FMI, astfel viitorul copiilor nostri va fi asigurat. Este mai bine de a salva tara decât posturile celor 200′000 de functionari. Trebuie sa alegem intre bine si RAUl creat de administratiile iliescu, roman, vacaroiu, nastase si tariceanu

  8. Andrei said

    am August 10 2009 @ 4:26 pm

    De ce nu se disponibilizeaza si din numarul parlamentarilor ? Pe cine mai reprezinta ei cand fata de anul trecut sunt multi someri si randurile lor este in continua crestere. Disponibilizarile la sta ar trebuii incepute cu pensionarii reangajati pe postul dupa care au iesit la pensie,cei cu salarii mari,cei inapti de munca si care vin in continuare la munca doar de prezenta si ca sa i-a un spor in plus de boala (obligatoriu prin codul muncii),sa fie scosi in somaj si cei care se apropie de varsta de pensionare ca pot sa primeasca somaj pana la varsta pensionarii,etc.si pe urma daca mai trebuie restul din cei ramasi care vor trebuii sa stinga lumina in final si sa traga obloanele pentru ca FMI sa angajeze oamenii lor in institutiile statului roman ca politicieni sunt destui vanduti occidentului.

  9. senator Urban Iulian - ptr. Andrei said

    am August 10 2009 @ 4:26 pm

    Eu unul plec bucuros acasa daca de asta depinde salvarea economiei nationale !

  10. Parmalat said

    am August 10 2009 @ 4:35 pm

    Domne la voi scrie mai multa lume cu mai multe pareri?
    Pana ieri vroiati guvernare cu PNL-ul. Azi ii faceti gropari.
    Habar n-aveti pe ce lume traiti, se vede si din rezultatele guvernarii.
    Eu zic sa-l luati pe Basescu de gat si sa sariti impreuna in apa, iar noi astia care mai ramanem sa putem sa conducem tara in liniste pana trece criza.

  11. Calin said

    am August 10 2009 @ 4:56 pm

    Nu vad de ce PNL nu ar fi de acord acum cu disponibilizarea bugetarilor in exces, dupa parerea mea, aceasta ar fi o masura care nu ar intra in contradictie cu doctrina liberala.
    La PSD ar fi de asteptat dpdv doctrinar si demagogic, Geoana fiind un campion in aceasta directie.
    Base si PDL-ul, prin parghiile de care dispun, ar fi trebuit sa ia urgent masura reducerii cheltuielilor bugetare, desi e deja tarziu.
    Pana acum, guvernul Boc nu a luat nici o masura anticriza reala si este atat de incompetent incat i-au trebuit 8 luni sa inceapa, timid, sa atace posturile si salariile bugetarilor, desi, la nivel declarativ, sustineau aceste lucruri evidente inca din iarna.
    Dar, parca vad, pt. ca sunt alegeri, vor amana aceasta masura si vor continua imprumuturile de la banci.

  12. alewxi -I said

    am August 10 2009 @ 4:57 pm

    EDUCATIE militar-comunista = PRESA comunista de distrugere

    Tot ce se intampla in Romania a fost determinat de tipul educatiei: educatie obedienta de tip militar-comunist.

    Acest sistem de educatie premiaza numai valori NEGATIVE:

    - obedienta (supunerea) fata de “sistem”,
    - apararea sistemului fata de intrusi si dusmani – “din interior” si din exterior
    - pedepsirea indisciplinei fata de “legile sistemului”.

    CTP si jurnalistii de tipul lui, de exemplu, nu sunt “justitiari”, pentru ca nu inteleg nimic din principiile statului de drept. Ei sunt de fapt vechii “aparatori” ai disciplinei comuniste, ramasi fara obiectul muncii.

    Toate aceste principii negative s-au transferat ulterior in PRESA si in toata societatea.
    Observati daca acest tip de educatie este o educatie favorabila schimbarilor BENEFICE, adica evolutiei

  13. alewxi -II said

    am August 10 2009 @ 4:58 pm

    Educatia moderna sustine competitia si PREMIAZA CASTIGATIORII.

    Valorile pe care le premiaza acest sistem sunt valorile BENEFICE, care creaza “binele” si incurajeaza evolutia.

    ? Sistemul militar-comunist nu cunoaste decat competitia in DISTRUGERE. Lupta pentru “mai bine” si rezultatele ei – daca apar – nu devin niciodata meritul INDIVIDULUI, ci sunt merite atribuite tot sistemului.

    ? Sistemul modern de educatie sustine competitia, si premiaza si recunoaste valorile *in fiecare INDIVID*.
    Valorile recunoscute si premiate nu sunt valorile recunoscute de “sistem” – ci sunt valorile UNIVERSALE.

    Acesta este tipul de educatie care a dat lumii democratia

  14. senator Urban Iulian - ptr. Calin said

    am August 10 2009 @ 5:02 pm

    PNL a fost principalul beneficiar al angajarilor, pentru ca asa a putut sa scoata la alegerile din toamna lui 2008 20 %; daca nu facea aceasta miscare, nu lua nici 10 % insa asa a fost votat de rudele celor peste 700000 de angajati din sistem si a atins un rezultat electoral pe care nu il va mai visa vreodata.
    Legat de PSD tocmai de aceea PDL se grabeste acum cu asumarea pentru 2 septembrie, ca sa taie odata pisica. PSD ori sustine politica Guvernului ori pleaca in opozitie. Si eu cred ca lasitatea si dorinta de bani din PSD o sa=i faca sa nu aiba nici o reactie gen motiune de cenzura si se vor limita sa dea din gura sa se prefaca ingrijorati, sa critice, tipic demagogic.
    Insa in ambele variante PSD va pierde si de acum PDL a gasit antidotul : ori PSD face reforme alaturi de PDL si de Romania ori pleaca si ne lasa sa facem noi ; pana acum cred ca a lipsit vointa politica, insa acum PDL are si avantajul faptului ca FMI a spus ca altfel nu se poate, astfel incat orice esec se va atribui exclusiv PSD ; prin urmare cred ca vom vedea ca PSD ramane la guvernare si va face exact ce trebuie pentru tara, sub supravegherea PDL care isi asuma deja rolul de locomotiva a politicii romanesti.

  15. andron said

    am August 10 2009 @ 5:05 pm

    Deacord cu Parmalat.
    Pai nu nea Base promoveaza legile in tara asta? ati stat cu PNL-ul intr-o barca..si acum ii criticati? Nu-i frumos. maine-poimane iarasi va pupati…

    ce faceti acum?Berceanu, Videanu – varza la capitolul economic. De criticat toata lumea e buna. Aratati o masura desteapta sau un pachet de masuri ce s-au luat deja pentru a iesi din criza.
    Dupa mine: jos cu birocratii! Alocatia pentru copii trebuie marita!
    By the way: cine verifica culegerea impozitelor de la firmele de stat catre stat, ce minister? De ce se face asa discriminare fata de privat? sa le dea bugetarilor salarii primite din impozitele firmelor de stat, si pachetul social la fel…/fond de sanatate etc…
    niste trantori!

  16. barboss said

    am August 10 2009 @ 5:08 pm

    Ooooops, nenea Urban. Pana aici. Acum ai sarit calul. Adica daca nu mergeai matale pe la banci impreuna cu “nu spui cine”, nimeni nu afla ca Tariceanu a luat credite de la banci. Adica vrei sa spui ca un guvern poate lua credit sectret care nu apare ca datorie la capitolul respectiv in buget si ca nu sunt acte la dosar. Si ca Guvernul PDL+PSD ( FSN ) – calare pe toata documentatia si pe serviciile secrete – afla doar acum, sau mai rau a tacut? Pe asta n-o musc niciodata. Deduc doar ca si matale ai inceput o campanie cu tinte si etape clare. Te-am crezut altfel si m-am bucurat. Mi-a trecut. Inca mai am o parere buna despre Boc. Pentru curaj. La revedere.

  17. senator Urban Iulian - pentru barboss said

    am August 10 2009 @ 5:22 pm

    Data viitoare daca vei citi mai atent si iti vei pune mintea la contributie, vei intelege ca atunci cand guvernul ia credit de la banci ca sa plateasca salarii, nu este nimic secret. insa daca esti un cetatean care iti pasa de cum se cheltuie banii tai, pui mana si te informezi si din alte parti decat din Cancan

  18. Eugen@andron said

    am August 10 2009 @ 5:23 pm

    Bai, dar esti klingonian. Cum adica face Base legile ? Tu ai auzit de Parlament taure ?

  19. edut said

    am August 10 2009 @ 5:51 pm

    deci…sa recapitulam..CU AJUTORUL BANCILOR,bugetarii se inmultesc cu 700.ooo,ca sa ii platim luam de la banci cu dobanda…ii platim,acestia in urma creditelor usor accesibile returneaza bancilor banii imprumutati,totodata devin si ei platitori de dobanzi,iar acum ca sa ii tinem si pe bugetari si pe banci in viata ne imprumutam(fatal,tot cu dobanda)de la fmi??ASTA E REALITATE SAU UN FILM SF?nu cred ca e real,nu avem guvernanti asa prosi,sau marsavi sa ne vanda in felul asta…e un film sigur.(si bancile,normal nu sant ale noastre,sant de afara)

  20. Ciuly said

    am August 10 2009 @ 5:59 pm

    “dam 650000 de joburi din privat pentru 150000 de joburi din sectorul bugetar care nu produc decat incompetenta si nervi ?”

    pentru 9200 nu pentru 150000 (aia erau tot din privat, remember?) ;)

  21. Calin@senator Urban Iulian said

    am August 10 2009 @ 6:01 pm

    Daca PNL-ul a facut aceste angajari in scop electoral, nu a procedat corect, dar avea cel putin scuza ca exista crestere economica. Cand au aparut semnele crizei, Tariceanu a fost singurul care s-a opus raspicat cresterii salariilor profesorilor cu 50%, chiar cu riscul pierderii popularitatii, in vreme ce Base si Geoana au sustinut masura sinucigasa. Dupa castigarea alegerilor, PDL si PSD s-au razgandit, nu au mai marit salariile cu 50%, dar pentru rasplatirea clientelei au infiintat 4 noi ministere, ca tot e criza. Acum, avand in vedere criza, nu cred ca PNL-ul este impotriva reducerii bugetarilor, cel putin nu am auzit.

    Problema e insa alta, datorita faptului ca guvernul Boc nu a luat nici o masura anticriza reala si rapida, incasarile la buget s-au diminuat cu 5-7%, iar cheltuielile bugetare au crescut cu 5-7%.
    Nu cred ca ne mai foloseste la ceva acum sa cautam responsabili, trebuie actionat URGENT, cu cat se asteapta mai mult, cu atat costurile vor fi mai mari.
    A venit, in sfarsit, randul PDL sa ia o masura mai putin populara dar foarte necesara, sper sa aiba aceasta tarie. Iar PSD, tine prea mult la guvernare sa se poata opune in mod real. Deci toti asteptam de la PDL.

  22. edut said

    am August 10 2009 @ 6:09 pm

    nici nu trebuie sa fie dati afara,mai rabdam 1 luna,max.2 si nu vor mai fi bani..deci nici somaj,nici 10 salarii..ciuciu ca toata lumea…

  23. Radianu Mihai said

    am August 10 2009 @ 6:20 pm

    si mai deunazi bugetarii spuneau ca ei sustin economia tarii!
    niste chifle care iau bani degeaba!

  24. george said

    am August 10 2009 @ 6:24 pm

    eu vad ca aici se face mai mult propaganda la un anume partid.Pe mine asa ceva nu ma intereseaza.Fiecare guvern,partid conduce tara in anumite situatii date,atunci se vede viteja sa,altfel pot conduce si eu.Restul,a da vina fiecare pe fiecare ,nu duce nicaieri.Doar prostia iese la suprafata.Acum partidele nu mai sunt la conducerea tarii vesnic,oricand le putem schimba,daca ne merge mintea,daca nu stam si pierdem vremea pe internet.

  25. GMT Marius said

    am August 10 2009 @ 7:34 pm

    Multe comentarii interesante, dar mai intii trebuie sa remarc inca un articol de exceptie al d-lui Senator URBAN.

    DA, exista un plan destul de bine pus la punct de banci pentru a asigura controlabilitatea sistemului politic si economic din Romania.
    PNL a realizat o crestere economica in stil american : adica a avut crestere pe un deficit bugetar, realizind performanta de a creste datoria externa a Romaniei de la 45 miliarde de euro la 65 miliarde de euro. Vosganian este unul dintre “Baietii destepti” care au servit bani din credite externe (destul de prost luate d.p.d.v. al dobinzilor si perioadei de rambursare) realizind astfel un simulacru de crestere . Un PIB de 133 miliarde pe un deficit bugetar de aproape 7% , realizat printr-o crestere fictiva a lichiditatii (prin credite bancare neperformante ce se ramburseaza in acest mandat) …
    Sunt lucruri putin mai complicate si mai dificil de inteles (de intuit … poate de max. 5% dintre cititorii care comenteaza curent pe acest blog…)
    Pericolul semnalat de Urban se refera la un fenomen tip “bulgare de zapada” prin care bancile acorda credite salariatilor bugetari, care evident le ramburseaza din salarii … care sunt sustinute din alte credite guvernamentale … Este drumul sigur prin care Romania sa se transforme din sarac in sclav…

    e o mica, MARE diferenta

  26. edut said

    am August 10 2009 @ 7:52 pm

    ca sa inteleg si eu.deci dau 10000 mii imprumut cu dobanda ce 2 la suta,cu conditia sa imi angajezi vecinul care stiu ca vrea sa cumpere casa de la frati si vine la mine cu fluturasul sa ii dau si lui bani imprumut cu dobanda.iau bani si de la tine pe dobanda,din banii mei platesti vecinul,care face rate la mine,il ard si pe vecin,tu dai mai departe dobanda si nu mai ai bani sa imi platesti vecinul si te duci la fratele meu mai mare,iei si de la el cu dobanda ca sa ajunga tot la mine trecand pe la vecinu?unde gasesc un prost de asta sa ma scot pe viata?

  27. ARTECTU' said

    am August 10 2009 @ 7:57 pm

    Oameni buni ! Nu este corect sa spunem ca PNL a facut aia, ca PSD a facut cealalta, ca PDL nu a facut nimic, etc. Asta este o disolutie a responsabilitatii. Sa spunem clar, Nastase, Geoana, Tariceanu, Orban, Videanu, Ritzi si lucrurile ar putea fi mai clare caci ii putem pune in antiteza cu alte nume, cu alte creiere, cu alte constiinte.

  28. edut said

    am August 10 2009 @ 7:59 pm

    final…dupa 4 ani…am primit dobanda la 10000 cu 2 la suta 80000,am luat casa vecinului,ii iau si casa parinteasca,tu mai ai sa imi dai 10000 sau CFR,da tre sa te intelegi si cu frate-meu,ca si ala e rau…ce mai e de luat?

  29. ARTECTU' said

    am August 10 2009 @ 8:00 pm

    @ Urban

    Dati forta acestui blog prin neincluderea propagandei politice. Cine va apreciaza ca om si profesionist in nici un caz nu este incintat de comentariile politice. Puteti sa le pastrati pentru Parlament. Fara suparare.

  30. Danimois.com said

    am August 10 2009 @ 9:12 pm

    @Urban:

    De cheltuielile COLATERALE ai auzit? Daca raman someri bugetarii cu credite mari, si nu mai pot rambursa, se prabuseste tot sistemul: piata imobiliara, bancile, si absolut toate firmele private….

    Daca 68 % din credite au fost date bugetarilor, si 20% din ei raman someri, rezulta un 13 si ceva la suta care nu vor rambursa… sau mai mult, ca ramane somer unul din 2 salariati (sot sau sotie), deci se poate ajunge la 20-25% de credite nerambursate, de ipoteci care TREBUIE EXECUTATE….

    Plus ca privatul ramas somer e tanar si competent, pleaca in UE si munceste orice, dar bugetarul batran si plafonat, lenes si gras ramane o povara pentru intreaga societate…

    Apoi sa te tzii: licitatii (executari silite) fara participanti, banci falite, blocaj real… criminalitate exploziva, scadera consumului, turism ioc, agricultura la fel…

  31. and said

    am August 10 2009 @ 9:14 pm

    D-le Urban, sunt mult prea multi bugetari. Nu conteaza cine i-a plantat acolo, dar sunt mult prea multi. Am avut de mers pe la administratia financiara locala si a trebuit sa trec pe la 2 camere. In fiecare camera sunt cate 6(!) angajati. Contribuabili , ziua in amiaza mare cam zece de toti, deci nu era aglomeratie.

    6×25 de camere = 150 de persoane fara a mai pune la socoteala “sefii” pentru un amarat de oras cu 50.000 de locuitori. Primaria e doldora de angajati, se calca pe picioare. Sunt si acolo cam 300. Doar acele camere si birouri care trebuie iluminate si incalzite iarna la un “acceptabil” 22-23 de grade celsius ca sa poata sta “stimabilul” in camasa de vara.
    Nu neg ca sunt si bugetari care isi fac treaba onorabil, pentru ei tot respectul, dar sunt foarte putini.

  32. Bondocel said

    am August 11 2009 @ 2:13 am

    Nu stiu de ce am senzatia ca ca vom da din nou dreptate proverbelor romanesti cum ar fi “Trebuie sa fie si mai rau ca sa fie mai bine”

  33. ANTONIO said

    am August 11 2009 @ 8:41 am

    Parmalat si Andron sunt 2 idioti.
    Institutiile statului nu si-au facut niciodata datoria din cauza ca zac pe scaune sute de mii de bugetari care nu fac nimic sau nu stiu sa faca nimic.
    Cum adica, tot ce este rau in Romania este din cauza presedintelui???
    Comunistul Iliescu a condus Romania ani de zile cu un zambet cretin pe fata. El este un om sarac, dar suc obladuirea lui s-au facut in Romania cele mai mari jafuri din istoria tarii.de catre apropiatii lui Iliescu. A fost vreodata intrebat de asta la antenele securistului ordinar Voiculescu?

  34. prada said

    am August 11 2009 @ 2:07 pm

    Si eu sunt de acord sa mai dam afara din acesti bugetari , noi cei din domeniul privat ducem o lupta continua cu aceste capuse care sug din sangele ns. de f. multe ori merg la institutii de stat si mi se face greata cand eu am o mie si una de probleme de rezolvat si nu stiu pe unde sa-mi mai scot camasa si ei stau bine merci si te mai iau si de sus. Inclusiv in ministere ce rost au aceste ministere daca nu ajuta societatea civila si economica, sunt special facute sa ingreuneze activitatea pe care ei ar trebui sa o ajute , sunt birocrati pt. ca trebuie sa-si justifice intr-un fel sau altul banii pe care ii iau . Lucruri pe care eu le-as rezolva in doua minute lor le iau doua luni sau mai mult. Nu este normal, nu sunt productivi si nu au nici un rost , deci ori produc ori dati afara.

  35. MRS said

    am August 12 2009 @ 12:36 am

    Sa inteleg ca voi prin”bugetari”intelegeti numai”batrani plafonati”,”lenesi grasi”,”cei din administratia financiara”,”pomanagii”etc??Cred ca sunteti cam naivi iar daca lucrati in “privat” ar trebui sa fiti concediati pentru incompetenta.De bugetarii:profesori,politie,jandarmi,sistemul sanitar,sistemul juridic,sistemul financiar,etc nu ati auzit?Iar daca vorbim despre”binefacerile”privatului,pare sa nu stiti ca majoritatea firmelor nu platesc nimic la stat?!Nimic pt pensii,somaj,profit(cica toate au profit zero),angajati nu au(decat la negru-fara drepturi),etc.Dar isi cumpara masini de lux,case-vile…dar ele au tot “profit zero”.Facturi nu se dau,chitante nu…asa ca nu mai vorbiti de privat.Nasul fetitei mele are:restaurant,sala de calculatoare,shaormarie,terasa,sala de biliard,etc.Stiti cat a platit la stat din 1992??NIMIC!De curand chiar a luat o amenda(+o spaga)pentru ca pana la ora 16 nu daduse niciun bon.Sotia mea lucreza la o banca(prin sistemul de contracori)si unul este salariul de pe cartea de munca si altul este in realitate.Se dau mai putini bani pe cartea de munca dar se dau diverse”prime”…A lucrat in invatamant(prof de info)dar salariile mici si bataia de joc a fiilor nesimtiti ai”noii clase imbogatite”a facut-o sa plece.Directoarea se ruga de ele(a plecat cu alte 3 colege toate tinere nu”bosoroage”)ca nu mai are cu cine sa-si acopere orele de info.Voi nu aveti habar de relitatile vietii dar scrieti,tunati si fulgerati impotriva”bugetarilor”.Pana una alta,ei sunt singurii care-si platesc toate “darile “la sta in timp ce “privatul” nu reprezinta decat smecheria de a insela in folosul tau.PS.Un prieten de-al meu(de la Curtea de Conturi)a fost anul acesta in control la primarie,dar inainte de a merge a fost avertizat de seful mare:vezi ca firma ******de asfaltari este a lui Basescu asa ca este trecuta la INTANGIBIL!Normal ca nu a mai verificat acea firma….PRIVATA.

  36. Unu care nu inghite propaganda portocalie said

    am August 12 2009 @ 4:42 pm

    Cu siguranta nu va aparea acest comentariu dar scriu totusi.
    Dl. Senator Urban stiam ca e avocat si nu economist iar faptul ca e senator PDL ma face sa cred ca asta e noul tip de campanie portocalie.

    Manevra PDL de a acoperi incompetenta prin a arunca vina pe altii si prin manipulare cred ca o stim cu totii. Ca sa nu muscati momeala, cifrele prezentate sunt total aberante si nereale si pot fi verificate:

    +700.000 de bugetari – au fost doar +200.000 de posturi neocupate dar doar pe hartie. Banii de salarii se redistribuiau la ceilalti bugetari. Posturile astea au fost inghetate iar banii scosi din buget. Cu toate acestea guvernul se imprumuta 11.5 mld Eur in 7 luni de pe piata bancara romaneasca pe langa imprumutul FMI. Banii astia reprezinta salariile bugetarilor pe 2 ani asa ca logica imi spune ca banii astia s-au dus in alta parte.

    1.4 mld Eur/luna salariile bugetarilor. Am ras bine de tot la afirmatia asta. Tot se vorbeste zilele astea de trimiterea bugetarilor timp de 10 zile lucratoare in concediu fara plata (jumatate de luna), facandu-se o economie de 350 milioane de Eur prin aceasta masura, regula de 3 simple imi spune ca, costul cu salariile bugetarilor este de 700 milioane de Eur/luna. Asa e cand esti jurist si te bagi in economie. Mai stim noi unu care nu vrea sa-si vada de ingineria lui si ne nenoroceste viitorul.

    Nu mai continui si cu celelalte cifre pentru ca sunt la fel de aberante si nu au nicio logica.

    Domnul senator Urban nu zice nimic de bugetul astronomic pe timp de criza al Ministerului Turismului? 75 milioane de Eur. Banii astia chiar sunt aruncati, pardon furati ca doar cand achizitionezi pixuri si brichete de 130.000 Eur si perdele de 65.000 Eur numai furaciune se poate numi. Dar de, hotul striga hotii si se uita doar in gradina vecinului.

  37. edut said

    am August 12 2009 @ 7:07 pm

    @pt asta care nu inghite….incearca sa refaci calculul,la regula de 3 asa de simple…10 zile pe 1 luna inseamna 350 de mil nu?daca socotim luna de 24 zile minim…rezulta nu 700 mil,840 parca,oricum se vehicula in jurul la 1 miliard salariile,…daca tu stii adevarul,sant incantat sa aflu cati angajati in plus avem in 4 ani?200000 posturi neocupate,dar doar pe hartie ce vrea sa insemne?tradu te rog ca eu ajung mai greu,daca esti amabil.In rest txs pt cifre,pt risipa banului,speram toti sa se termine,macar vb aia unde nu e..nici Dumnezeu nu cere…macar nu mai au ce fura,si e deja o veste buna..PS.nu am treaba cu partidele

  38. MRS said

    am August 12 2009 @ 9:13 pm

    @edut-Cum are la tine luna de lucru “minim 24 de zile”?Tu de fapt nu ai servici?Nu lucrezi de nu stii?Luna august(avand 31 de zile)are 21 de zile lucratoare.Are rost sa mai discutam despre realitatile vietii in Romania cand tu nu stii cate zile se lucreaza intr-o luna?!Somn usor,domnule @edut…PS.Nu considerati”bugerati”pe cei care sunt angajati in primarii.Ei sunt platiti din bugetele locale dar se pare ca la nivelul vostru…

  39. axn said

    am August 12 2009 @ 10:14 pm

    Basescu a fost primul care a spus ca in Romania NU este criza.
    De asta Boc a facut primul buget pe crestere 2.5%. Acum sintem la -8.5%, adica cu 11% mai jos!
    Basescu s-a trezit din betie si a “declarat” criza, atunci cind realitatea nu mai putea fi pusa sub pres.
    Prostie crasa la nivel politic! An electoral! Mincinosi ordinari. Jeguri.

    Ca de aia au votat TOTI legea cu 50% in plus pentru profesori, iar apoi imediat unii s-au sucit si au zis ca nu este bine (PNL), iar altii au spus ca (PDL si PSD) “din prima zi…” si de atunci ciuciu!

    Profitul se obtine NUMAI pe doua cai: exploatarea naturii si exploatarea omului.
    Exploatarea naturii ne-a dus la incalzirea globala si schimbarile climatice.
    Eploatarea omului ne duce la saracia celor pusi sa fie tot mai multi, azi vreo 6.8 miliarde.

    Scoala si societatea ne invata ca viata este o lupta in care trebuie sa il invingi pe cel de linga tine prin orice mijloace. Scoala si societatea ne invata ca trebuie sa adunam, sa avem, sa acumulam, sa consumam…
    Toti uita ca “dincolo” nimeni nu duce nimic.

    Cit priveste guvernarea PDL – PSD este cea mai penibila din ultimii 20 de ani. Cea mai proasta.
    Cu intreaga energie pusa pe clacson!

    PSD-istii sint prosti ca au intrat si sint si mai prosti ca nu au iesit.
    Ciolanul si cascavalul. Foamea de bani!
    Nimeni nu are nici o gindire economica, nimeni nu se gindeste la cei multi. Vorbesc de “clasa politica”.
    Romania este NEguvernata.

    Problema Romaniei este ca aia cocotati la virf fura impreuna cu “prietenii” de mai jos. Cu acte in regula.
    Guvernantii au zis ca banii de la FMI si UE vor intra in infrastructura.
    Au uitat sa ne spuna ca se refereau strict la infrastructura lor.

    La cita prostie avem la guvernare, iarna va fi foarte grea. Poate chiar si toamna.
    Bani nu mai sint deloc. Asa ca 10 zile d concediu fara plata vor deveni mai multe zile, mai putin salariu…
    Mult timp liber!!

  40. edut said

    am August 13 2009 @ 11:56 am

    @mrs…luna august,daca scoti 4 duminici din 31 de zile cate raman???aaaaaa,am uitat ca la stat e si sambata libera…a draq,ma intrebi pe mine daca muncesc?la mine august are exact 31 de zile de munca,sa pot achita darile si kkturile inventate de statul p….,si de toate organismele de control.auzi la el….si bugetele locale de unde vin muncitorule????ploua in interiorul primariilor cu hartii de 1 mil?

  41. MRS said

    am August 13 2009 @ 12:36 pm

    @edut-faptul ca tu esti sclav,este treaba ta cu care nu ar trebui sa te lauzi.Daca,insa din cauza serviciului nu ai prea putut calatori,ar trebui sa citesti(macar) cam cat se munceste in Franta(Olanda,Germania,etc)si care este legislatia comunitara.Eu am o profesie liberala iar sotia lucreza la o banca(franceza).Eu lucrez dupa bunul plac iar sotia are exact 21 de zile lucratoare(8 ore/zi) in luna august.Sa inteleg ca bancile au devent de stat?!Sau poate nu esti stapan pe termeni?!PS.In Franta saptamana de lucru era de 35 ore pana a venit Sarkozi care a dat libertatea SINDICATELOR de a negocia mai multe ore pentru a creste venitul muncitorilor.Nu este OBLIGATORIU.PS2.Bugetele locale vin din TAXE LOCALE(nu impozite pe salarii,profit,TVA,etc),iar primariile au autonomie financiara.Poate TU nu stii ce inseamna asta…

  42. MRS said

    am August 13 2009 @ 12:46 pm

    “Saptamana de lucru europeana are 48 de ore
    Data publicarii: 11/06/2008

    Statele Uniunii Europene au ajuns luni noapte la un acord, potrivit caruia cetatenii comunitari NU TREBUIE SA LUCREZE MAI MULT de 48 de ore pe saptamina DECAT DACA VOR, iar muncitorii temporari trebuie sa aiba aceleasi drepturi ca si cei permanenti inca din prima zi de lucru, relateaza Reuters.

    Acordul pune capat unei dispute care dureaza de patru ani intre un grup de tari conduse de Marea Britanie – cu puncte de vedere economice liberale – pe de o parte si un altul condus de Franta – care cere standarde sociale minime – de cealalta.”

  43. edut said

    am August 13 2009 @ 1:15 pm

    @mrs…faptul ca eu sant sclav nu e treaba ta,e treaba statului care ma protejeaza,ma ajuta,imi pune taxe peste taxe,amenzi pt aer si birocrati pe cap sa ma mai mulga.daca tu ai auzit de alte tari,cand te scarpinai tu in nasuc,eu munceam in tarile respective…daca 48 de ore pe saptamana cate 8 ore pe zi mie imi zice matematica asta optionala ca fac exact 6 zile pe saptamana,daca inmultim astea 6 zile cu 4 saptamani cat are o luna(tot optional)imi rezulta 24 de zile…de aia ziceam eu minim,pt ca mai sant categorii de bugetari care prezinta ore suplimentare la decont,astea 24 ziceam eu de baza.si iti mai spun un secret al tarilor dezvoltate…in afara de institutiile statului,majoritatea fac cate 220 de ore pe luna,eu plateam la muncitori pe lunile de vara pana in 300 de ore,aia inseamna munca,ala inseamna profit,inseamna sa nu pierzi vremea,sa dai inainte.daca vrei sa stii ce inseamna munca,mai nou Slovenia a facut autostrada in 3 ani dintr-o parte in cealalta,si ghici cati locuitori are?mai putini decat Bucurestiul nostru…daca 20 de zile cate iti ies tie…aveau 5 km acum,ca asa iti da tie la socoteala

  44. edut said

    am August 13 2009 @ 1:20 pm

    @mrs…deci primariile produc bani?asta imi explici cu autonomia?au o linie de productie si se autofinanteaza?taxe locale sant pe undeva pe strazi asa in aer,si le culeg angajatii de la primarii?pfff,taxa locala…adica trotuarul care duce la birou,dau chirie la primarie 8 euro mp…uite de ce trebuie sa mai bag o duminica acolo ca e lung a draq trotuarul asta…imi e sila sa iti mai explic de unde sant banii la primarii…sincer…

  45. MRS said

    am August 13 2009 @ 2:22 pm

    Statul nu mai”produce bani”pentru ca unele din conditiile integrarii in UE au fost referitoare la”privatizarea”unitatilor de productie.Statul”capitalist”se caracterizeaza prin slabirea interventiei lui in economie,deci prin privatizarea mijloacelor de productie.Primaria daca nu produce bani,nu inseamna ca nu este autonoma.Autonomia se refera la dreptul de a se folosi de banii proprii fara a interveni cineva de”sus”.Veniturile primariei se baszeaza pe TAXE LOCALE cum ar fi:taxa pe teren,pe locuinta,etc.La noi in loc sa dea,statul chiar ia bani de la primarii.Iata cum arata prin strainatate problema asta:-”In Spania, banii raman la primarie
    Carlos Franco Uliaque, directorul ASAEL, un ONG care ofera consultanta pe fonduri europene pentru 350 de primarii din Spania a comentat pentru Hotnews.ro modul in care sunt finantate bugetele primariilor. “In Spania, ministrul Mediului, al Industriilor al Infrastructurii nu au putere. Puterea si banii sunt la regiuni. Fiecare regiune are un fel de ministru local si buget local”, Carlos Uliaque. El spune ca mare parte din taxele colectate de primarii raman la bugetul local. “Taxele pentru apa, drumuri sau constructii raman la bugetele locale. Guvernul nu face decat sa echilibreze bugetul pentru primariile mai sarace”, a mai completata directorul ASAEL.-.Este greu cand nu stii sa-ti dai doar”cu parerea” si sa crezi ca le stii pe toate…ca si Ceausescu.

  46. MRS said

    am August 13 2009 @ 2:26 pm

    PS.Nu-mi vorbi de Slovenia sau Croatia ca el le stiu si limba( slovena este diferita de sarbo-croata dar se intelege)…iar pe acolo merg cam 3 luni pe an.Nu te acuz pe TINE ca esti sclav ci sistemul care forteaza lumea la asta….

  47. MRS said

    am August 13 2009 @ 2:32 pm

    Inca un PS.Eu am contracte in Croatia,Franta si Olanda.Am avut si in Germania…asa ca nu ma mai”nimici”cu argumentele tale:)).Si inca ceva:de ce nu vrei sa vezi ca de vina este cine conduce tara asta(nu numai cei care au fost)?!Aici nu munca este problema ci hotia,mafia,capitalismul de”cumetrie”cum bine a zis Iliescu.Tara asta s-a”croit”gresit”de la inceput si din pacate nici cu eforturile celor ca tine nu prea cred ca se mai poate face ceva…au grija hotii+mafiotii de asta,fii fara grija.Eu nu am nimic cu tine iar daca te-ai simtit jignit din ceva ce am scris(fara intentie)imi cer scuze!:)).O zi buna.

  48. edut said

    am August 13 2009 @ 3:53 pm

    @mrs…tu scrii doar de dragul de a te citi dupa?sau ai o parere pe care o afirmi si o sustii?textele tale”@edut-Cum are la tine luna de lucru “minim 24 de zile”,“Saptamana de lucru europeana are 48 de ore,@edut-faptul ca tu esti sclav,este treaba ta cu care nu ar trebui sa te lauzi,@edut…PS.Nu considerati”bugerati”pe cei care sunt angajati in primarii.Ei sunt platiti din bugetele locale dar se pare ca la nivelul vostru…,.Veniturile primariei se baszeaza pe TAXE LOCALE cum ar fi:taxa pe teren,pe locuinta,etcNu te acuz pe TINE ca esti sclav ci sistemul care forteaza lumea la asta.Eu nu am nimic cu tine iar daca te-ai simtit jignit din ceva ce am scris(fara intentie)imi cer scuze!:)).O zi buna.

  49. adi said

    am August 13 2009 @ 4:32 pm

    FMI face parte din system.
    FMI foloseste aceste credite ptr a destabiliza tari.
    FMI stia de inainte ce se va intimpla.
    Fac acest lucru de zeci de ani si oriunde FMI-ul si Banca Mondiala au intrat, economia tarii a fost distrusa.

    http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=79

    Ce se intimpla in Romania se intimplain intreaga lume.
    Google “new world order”
    http://www.thetruthseeker.co.uk/

  50. tomy said

    am August 13 2009 @ 5:01 pm

    In toata lumea oamenii au inceput sa se trezeasa, sa vorbeasca unii cu altii, realizind ca au fost pacaliti si ca nu pot avea incredere in nici un guvern, in special unul multinational sau global. http://www.youtube.com/watch?v=YWSYMpuCFaQ
    http://www.youtube.com/watch?v=ax-sDZisMag
    din moment ce toti politicienii sint corupti.
    Mass-media inclusiv in Romania mushamalizeaza aceste evenimente, dar deocamdata nu pot cenzura internetul.

    Trezeste-te romane :)

  51. MRS said

    am August 13 2009 @ 10:04 pm

    @edut-1)Se pare ca tu nu intelegi(sau nu vrei)diferanta intre bugetul unei tari si administratia locala.Dupa teoria voastra Romania ar trebui sa renunte la:sistemul de invatamant,sistemul de sanatate,politie,armata,sistemul de justitie,organismele de control si taxe,etc.de fapt voi vreti sa dispara tara si sa devina o mosie privata.2)Nu mi-ai raspuns daca bancile sunt private in Romania sau daca sunt”institutii de stat”,ca altfel nu-mi explic de ce lucreaza doar 8ore/zi,5zile/saptamana.3)”Statele Uniunii Europene au ajuns luni noapte la un acord, potrivit caruia cetatenii comunitari NU TREBUIE SA LUCREZE MAI MULT de 48 de ore pe saptamina DECAT DACA VOR”-asta scrie in interiorul articolului,dar se pare ca tu obisnuiesti sa te lasi influentat de felul cum pun ziaristii incompetenti titlurile.4)Eu nu te-am acuzat ca esti SCLAV ci am constatat asta,chiar daca este in defavoarea ta si este din vina ltora.5)Eu nu am intrat pe blogul asta ca sa ma contrazic cu tine.Eu am postat ceva la care ma interesa sa raspunda Dl. senator…dar vad ca tace.6.Oricum vad ca esti atat de naiv incat sa crezi ca un “bancher” a vorbit cu Dl senator si i-a spus LUI secrete bancare.Ha,ha,ha…cred ca nu a vorbit niciodata cu un BANCHER.Cine lucreaza in banca nu inseamna automat ca este si bancher…7)Nu te stradui sa-mi raspunzi dar sa stii ca nu obisnuiesc si nu obisnuiam sa ma “scarpin in nasuc”.Pe vremea lui Ceausescu lucram si mergeam si eu prin strainatate cu pasaport de servici.Incearca sa ma”uimesti”cu altele…8)Daca nu stii,in Slovenia si Croatia a lucrat firma Bechtel.Dar cum firma lucreaza cu subcontractori iar acolo au lucrat turci.Sa nu ma contrazici ca-ti prezint ziare croate.8)In rest sa auzim numai de bine.O seara buna tuturor.

  52. edut said

    am August 15 2009 @ 9:33 am

    @MRS..hai sa o luam mai metodic:1.5)Eu nu am intrat pe blogul asta ca sa ma contrazic cu tine,afirmatie facuta de tine.Primul post al tau:@edut-Cum are la tine luna de lucru “minim 24 de zile”?Tu de fapt nu ai servici?Nu lucrezi de nu stii?Luna august(avand 31 de zile)are 21 de zile lucratoare.Are rost sa mai discutam despre realitatile vietii in Romania cand tu nu stii cate zile se lucreaza intr-o luna?!Somn usor,domnule @edut…PS.Nu considerati”bugerati”pe cei care sunt angajati in primarii.Ei sunt platiti din bugetele locale dar se pare ca la nivelul vostru…Deci de fapt care e adevarul?2.Alt raspuns,tot al tau care contrazice ce afirmi in primul post,zile lucratoare pe luna”“Saptamana de lucru europeana are 48 de ore
    Data publicarii: 11/06/2008…treaba cu “bugerati”la care raspunzi tot tu:”.Veniturile primariei se baszeaza pe TAXE LOCALE cum ar fi:taxa pe teren,pe locuinta,etc.3.In acest post,comentam despre bugetari,ce treaba au functionarii bancilor?DECI,repet:daca ai o opine,sant incantat sa ne contrazicem cu argumente pro si contra,daca tu de fapt acum tragi,imediat dupa impingi,asta doar ca sa scrii si sa te citesti dupa,o poti face lejer de unul singur,si poti sa iti dai dreptate de fiecare data.Vorbind despre Slovenia eu am dat exemplu despre munca,nu cine si cum a facut,important e doar faptul ca mergi 3 ore pe autostrada,facuta in 3 ani,terminata cu autogril,cu parcari,cu tot ce inseamna…..vorbeam de program de lucru,de vointa,de a face ceva nu doar sa ne uitam la ceas cand se face ora 3 sa o stregem acasa…restul acuzatiilor la persoana nu ma obosesc sa iti arat ca gresesti si te contrazici..

  53. DZ said

    am August 15 2009 @ 11:35 am

  54. DZ said

    am August 15 2009 @ 12:32 pm

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean