Banner

Asta ar fi un mare jaf national, asa cum Nastase le miroase pe toate

Tweet this

PSD propune preluarea, de catre Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL), a 50% dintre locuintele pe care dezvoltatorii imobiliari privati nu le mai pot finaliza in prezent, potrivit NewsIn. Propunerea a fost anuntata de presedintele Consiliului National al PSD, Adrian Nastase, si de seful Departamentului infrastructura, Sorin Bota.

ce spun romanii ? Alex :
Asta ar fi un mare jaf national, asa cum Nastase le miroase pe toate. Daca asta se va realiza va fi inca un pas spre pierzanie. Partidul Socialist din romania da o nou lovitura si umple tara de prosti satisfacuti.
Cine sunt dezvoltatorii care fac blocuri pe persoana fizica sau pe firme deschise special pentru asta? Clientela politica, prietenii domnilor care fac legile tot pentru cei care fac banii, tot de la stat.
Propunerea asta a PSD, dupa parerea mea, nu este in favoarea cetatenilor, ci in favoarea dezvoltatorilor, adica a celor care au avut banii, milioane de euro, castigati dubios, investiti in case case multe case, pentru a scoate din nou profit de la oameni care s-au indatorat pana acum la banci dar acum pentru ca nu se mai dau bani la banci propunerea PSD este ca statul sa dea bani direct dezvoltatorilor, sa cumpere apartamentele?
Este o teapa pe fata. Intr-o economie de piata mai dai si faliment, s-a blocat piata nu pentru ca nu mai este cerere ci pentru ca cererea este la un nivel mai jos decat preturile nesimtite cerute de dezvoltatori. Cand vor construi adevaratii dezvoltatori la preturi corecte atunci se va cumpara. Pana atunci sa dea faliment cei care au construit pentru "tunuri" - nu sa fie din nou un furt din banii statului - asta ar fi propunerea PSD - un furt din banii statului.
Pe noi cetatenii cine ne intreaba daca suntem de acord cu propunerile astea care implica banii statului, adica cei colectati de la platitorii de taxe si impozite?
PPP? peste 10-20 de ani se va scrie ca asta in Romania a insemnat o schema clasica de furt din banii statului




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1179

31 Comentarii pana acum»

  1. Buduru said

    am July 14 2009 @ 5:12 pm

    “Preluarea”? Adica, le ia gratis? Sau “nationalizare” cu “justa despagubire” (3000 euro/mp)?

  2. Eugen said

    am July 14 2009 @ 6:10 pm

    Numai la jaf si combinatii cu profit personal le sta mintea excrocilor astia de comunisti din psd

  3. Parmalat said

    am July 14 2009 @ 6:28 pm

    Nu inteleg, blocurile sunt ale PDL-istilor ce cautam noi sa-i scoatem pe PDL-isti din rahat?!
    Da-i in plm sa moara de foame.

  4. senator Urban Iulian - Parmalat said

    am July 14 2009 @ 6:31 pm

    Hai ca nu ai mai comentat demult.
    Ia lumineaza-ne si pe noi. Zici ca blocurile sunt ale PDL. Eu stiu ca acesti dezvoltatori au inceput constructiile in perioada Tariceanu, adica psd-pnl.
    Stii tu ceva ce noi nu stim ? sa nu este evident ca psd vrea sa vina cu o solutie pentru baietii lor destepti, sau macar sa le dea semnal ca merita sa bage bani in campania electorala a psd ca le vor face ei apoi legi cu dedicatie

  5. D99 said

    am July 14 2009 @ 6:47 pm

    esti distrus parmalat ..sau sa spun andrei taga ?

    te-am urmarit de ceva vreme insa cred ca esti cel mai aprig comunist imputit cu pareri de cocalar pe care l-am remarcat pe blogul asta ! esti o zdreanta, psd-ul [pdsr-ul , ilici au furat tara asta de zor ani la rand ] !!!!

    rusine sa-ti fie

  6. Eugen@D99 said

    am July 14 2009 @ 6:53 pm

  7. senator Urban Iulian - D99 said

    am July 14 2009 @ 6:54 pm

    Nu conteaza cine este si ce este.
    Vreau sa imi explice afirmatiile.
    Daca posteaza doar ca sa atace si critice, nu ma deranjeaza dar nu voi mai trata cu seriozitate postarile lui

  8. Tica said

    am July 14 2009 @ 7:00 pm

    Am remarcat ca baiatu’ parfumatu’ parmalatu’ baga material numai pe tema politice care ating PSD! Este platit sa apere onoarea lui Bombo @ Co

  9. URAGANU said

    am July 14 2009 @ 7:13 pm

    D-le Urban, dar chiar asa ati ajuns sa dati public niste raspunsuri de la niste copii incompetenti insuficient informati ?

    Asta ar fi solutia ca dezvoltatorii sa continue sa construiasca, BOULE ! (asta a fost pt ala cu Jaful).
    Romanii sunt o natie bazata pe “Banul la saltea”, romanii au avut, au si o sa aibe bani cat va exista natia asta. Bani sunt, numai ca acum toti traiesc cu impresia ca e criza. Da, este in provincie, unde a fost mereu criza, nu si in marile orase care defapt duc economia in spate.

    Pe principiul Mircea Badea “boule care esti bou”, iti spun urmatorul lucru dragule cu “Jaful”, asta poate fi salvarea tinerilor care vor putea achizitiona de la ANL case ieftine cu rate mici pe mai putin de 10 ani, BOULE, cum era si inainte de revolutie, BOULE.

    Cate case a dat Partidul Comunist, BOULE, tinerilorm BOULE, nu o sa dea nici un guvern in veci de acum incolo, asa ca o initiativa d-asta nu poate decat sa aduca lumina in inimile oamenilor care sperau la o casa si nu puteau sa plateasca sute de mii de euro pe ele.

    BOULE !

  10. politika said

    am July 14 2009 @ 7:16 pm

    Daca le ia la “valoarea de inlocuire” sunt de acord. Dar daca nu, inseamna ca este o talharie.
    PSD este partidul care a “inventat” ANL-urile deoarece asigurau o unitate de masura mai mare cu care sa se fure …
    Daca Domnul Adrian Nastase este atit de inteligent, de ce nu a dat curs la startarea programului ANL sa se utilizeze fondurile de la buget pentru preluarea de pe piata libera a locuintelor disponibile (care sa fie date tinerilor) si numai dupa terminarea bugetului sa se apuce sa construiasca …
    Raspunsul este : pentru ca atunci cins s-a apucat de aceasta afacere pretul apartamentelor ANL erau duble fata de cele similare noi realizate in aceeasi perioada, dar erau sustinute de sistemul de creditare long-term sustinut de guvern din banii nostri. In acelasi timp apartamentele vechi de pe piata libera se vindeau cu 35-40% din valoarea unuia nou ! … ar nu exista pe atunci sistem ce creditare pe termen lung.
    Adica, mai concret ce a facut PSD-ul ? Nu a permis (aprobat) bancilor (prin mana lui Mugurel Isarescu) sa acorde credite pe termen lung si a creat “oferta unica” prin oferirea banilor de la buget cu care se finantau creditele catre tineri pe termen lung. In spate, firmele de constructii (actualii moguli ai industriei constructiilor ) carora li se acordau aceste contracte cotizau la partid. Era o “spalare de bani” guvernamentali, in ochii tuturor.
    Astfel bugetul pt ANL-uri a crescut an de an, (de la 5% la 35% din totalul de locuinte realizate anual) devenind un instrument major de spalare de fonduri si finantare a partidului si membrilor sai ! A urmat programul “Regii Asfaltului” care in mod similar au devalizat sute de milioane de euro de la bugetul de stat !
    Firmele implicate foloseau in majoritate munca la negru, nefiind controlate de ITM ( Inspectoratele Teritoriale de Munca) ai caror directori erau numiti pe criterii politice … Banii treceau prin Trezorerie, Banci comerciale si apoi erau spalati prin state de plata fictive, facturi de materiale si servicii fictive … etc.
    Acum Domnul Nastase are IDEI NOI , si se uita cu jind la blocurile din cartierele rezidentiale … pe care ar dori sa le ia cu japca … pe nimic ! , sa le bage in programul ANL, sa le finalizeze(avind grija ca sa puna costuri de finalizare astfel incit valoarea finala sa fie cf. “normelor ANL” – si aici ma refer atit la cele de la MLPAT cit si cele de la partid …

    Cine poate , oase roade … daca are masele :-)

  11. Othelo said

    am July 14 2009 @ 7:22 pm

    Unii dintre cei mai puternici dezvoltatori este unul din PSD care este si parlamentar o jigodie pe nume Robert Negoita, pe locul I la datornici persoane private din Romania: plateste numai dobanzi la creditele pe care le-a luat ca sa isi “dezvolte afacerea” cateva sute de mii de Euro pe an. Acum vreo doi ani a construit (pardon, dezvoltat) cateva sute de apartamente pe care le-a trecut pe nume personal ca sa nu mai plateasca TVA (el singur se lauda cu asta). A venit insa criza si mai pe romaneste a luat-o in brate si e in buda rau de tot, plin de datorii. Sunt convins ca atunci cand a inceput afacerile la scara (pe vremea guvernarii Nastate), Bombo avea si el o parte la caimac, iar acuma incearca sa il ajute pe Negoita si pe altii din PSD ca el. Nu spun ca numai in PSD sunt dintr-astia, dar cu siguranta sunt majoritari.

  12. politika said

    am July 14 2009 @ 7:45 pm

    @ Othelo

    Chestia cu TVA-ul este o gogoasa … TVA-ul se plateste la toate materialele pe care le cumperi cind faci cnstructia … si pe care-l poti recupera cind vinzi. In constructii, majoritatea firmelor au permanent de recuperat TVA deoarece utilizeaza forta de munca la negru, lucreaza la nrgru unele constructii si nu baga toate materialele cumparate in devize … iar inspectorii de la fisc ce fac control isi iau spagile si inchid ochii la asta … Este un fapt generalizat care este usor de verificat in toata tara … o stiu toti constructorii si inspectorii de la fisc … :-)
    Constructorii mai “cu tupeu” (a se citi “cu relatii”) au solicitat si obtinut chiar rambursari de TVA … :-) Orice baba chioara care ar face o verificare a stocurilor disponibile din Baza Tehnico-Materiala existenta si cantitatile de materiale puse in opera cf. deviz ( se obtine super-usor, de pe un PC cu un program de devize din care se cere “extrasul de materiale” apoi cel de manopera, apoi cel de utilaj … se compara cu valorile din contracte , din stalele de plata, din Normele de Deviz (aici se va constata ca cei citiva salariati pontati au productivitati fantastice, mai ceva ca Fat-Frumos … (si asta deoarece toata manopera se descarca pe citiva salariati … cu carte de munca , contract … etc.) .
    Dar cine se mai uita la “maruntisurile” astea cind banii negri curg siroaie in buzunarele oricario organ de control TRIMIS ACOLO , dar si la “cei ce vegheaza” … :-)

  13. senator Urban Iulian - Politika + Othelo said

    am July 14 2009 @ 8:14 pm

    Sunteti ca de obicei sarea si piperul !

  14. Othelo said

    am July 14 2009 @ 8:22 pm

    Politika,perfect de acord cu tine, eu doar am relatat ce spunea parvenitul ala.

  15. Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am July 14 2009 @ 10:52 pm

    domnilor, negoita construieste pe persoana fizica, care este, la fel ca vangoagal, deci de la el statul ia tva zero. Intamplarea face ca am vazut si cum construieste si nu va recomand. Si atentie la ipoteca !?!?

    Parmalat, un vechi aparator al bancilor, preferata fiind abn ( verificati cand scrieti rbs ….!!!) cu care am avut cateva discutii pe contre, pe care le abandoneaza la nivelul de argumente, insa pretinde ca este un “consultant”, personalitate complexa dar si multipla, insa topologia frazelor si tintele il tradeaza pe destept.

  16. Parmalat @ Senator Iulian Urban said

    am July 15 2009 @ 3:08 am

    Da, sunt PSD-ist si am votat cu Iliescu, am sprijinit interventia minerilor din 13-15 iunie, am votat cu Adrian Nastase, am votat si voi vota impotriva lui Basescu cat traiesc!
    Si nu sunt platit sa apar pe nimeni, ii apar fiindca sunt atacati fara rost!!!
    Si urasc PDL-ul rau de tot. Fiindca atunci cand au venit la guvernare au inceput sa atace oamenii nostri: legea cumulului, legea unica a salarizarii, legea pensiilor. Si il urasc si pe Basescu la fel de mult. Fiindca atunci cand a venit la putere a inceput sa se lege de Adrian Nastase si a pus procurorii pe el.
    Domnule Senator, va respectam pentru parerile Dvs dar am constatat intre timp ca sunteti la fel ca toti ceilalti – supus disciplinei partidului. Care partid din pacate se cheama PDL.
    In legatura cu blocurile si apartamentele n-am facut decat sa-l citez pe Victor Ciutacu care a spus ca noi PSD-istii avem terenuri si voi PDL-istii aveti apartamente. Daca spune Ciutacu inseamna ca e adevarat.
    De ce va luati mereu de PSD cu lucruri nereale? Asta e ordinul de la Cabinetul 1?
    V-ati dus si ati imprumutat tara la FMI cu 20 de miliarde (slava Domnului, s-ar putea sa nu le primiti) in loc sa atacati evaziunea fiscala printr-un pachet de legi adresat zonei de bunuri de larg consum + preluarea datoriilor bancilor la AVAS (asa cum a spus PSD-ul) + depreciere competitiva a monedei nationale asa cum au facut toate tarile dezvoltate.
    Si ne scoteam bine-mersi pe 20-25 de ani asa cum face toata lumea civilizata, lasam leul la 5 RON se regla automat balanta de plati, banii nefiscalizati ieseau la suprafata si in 2 ani intram si noi pe fagasul normal al lucrurilor!
    Dar nuuuuu, noi suntem sclavii FMI-ului fiindca trebuie sa iasa Basescu la toamna presedinte si am imprumutat tara cu 20 de miliarde, ii jucam pe toti la ruleta ca sa tinem cursul de schimb, ce ramane ii dam lu Casuneanu lu Besciu si lu Cocos sa faca autostrada si prostii platesc.
    De-asta nu suport eu partidul asta.

  17. Parmalat @ Senator Iulian Urban said

    am July 15 2009 @ 3:18 am

    De 6 luni de zile nu faceti nimic concret, bateti apa in piua, jucati banii ca sa tineti cursul (rusine Isarescu care va face jocul cu buna stiinta) in speranta ca trece timpul si la toamna il scoateti pe Basescu iar presedinte.
    In timp ce economia neagra nici nu se stie la ce nivel se afla (intre 11% si 50% din PIB, depinde cine estimeaza), luati masuri ca sa reporniti ceva ce nu aduce nimic (creditarea imobiliara), banii de la FMI se termina si noi astia prostii care ne uitam la televizor o sa inghitim in sec de 2 ori: odata cand o sa se termine banii si cursul o sa o ia spre 50.000 si a doua oara cand va trebui sa platim inapoi 20 de miliarde de Euro.
    Cine ma injura acum o sa vada ei pe dracu in 2010 o sa-si lege la spate mana cu care au votat PDL-ul!

  18. Parmalat @ Senator Iulian Urban said

    am July 15 2009 @ 3:35 am

    Sunteti de acord ca a fost planul lui Basescu sa-i atraga pe PSD-isti la guvernare pentru ca dupa aia imediat sa inceapa sa le atace oamenii?
    Armata, Serviciile, Politia, Justitia – in proportie covarsitoare sunt votantii PSD. Acestor oameni PDL-ul vrea sa le ia dreptul la munca, salariile si pensiile ca sa dea banii lu Besciu lu Casuneanu si lu Cocos!
    Iar PSD-ul nu poate vorbi fiindca a picat in capcana lui Basescu.
    Noroc ca acesti oameni sunt puternici, iar aparatele din care fac parte se autoregleaza si ei nu dau doi bani nici pe Basescu nici pe Emil Boc.
    Si iata ca strategia nici macar nu a functionat fiindca PSD-ul a castigat alegerile europarlamentare!
    Si voi vreti sa va iertam?! Fereasca Dumnezeu, astea nu se uita nici pe lumea cealalta. Niciodata n-am fost fanatic impotriva vreunui partid, am fost si sunt PSD-ist dar apreciez si liberalii, il apreciez si pe Becali pentru niste idei, apreciez pana si ungurii pentru diplomatia de care dau dovada si n-as avea nici o problema sa-i votez intr-un anumit context!
    Dar pentru ce ati facut in astea 6 luni voi vota impotriva PDL-ului cate zile mai am chit ca va trebui sa aleg intre voi si Partida Rromilor!

  19. Parmalat @ Senator Iulian Urban said

    am July 15 2009 @ 3:42 am

    Si acum imi aduc aminte de jigodia de Gabriel Oprea care s-a dus el repede sa dea banii inapoi!
    Bineinteles ca l-au curatat Serviciile in 2 zile si nu s-a mai auzit de el de atunci! Aoleu Basescule de n-oi iesi tu de la Cotroceni direct in duba Politiei la care vrei sa le iei salariile… mai sunt cateva luni, tacem din gura dar ajungem noi si ACOLO!

  20. Parmalat @ Senator Iulian Urban said

    am July 15 2009 @ 3:53 am

    Numai in taximetrie se vorbeste de 500.000 de Euro pe zi bani nefiscalizati!!!
    De ce nu intrati la baza lucrurilor? Acolo trebuie taiat – la bunuri si servicii de larg consum!!!
    Mittal nu poate sa faca evaziune fiscala, evaziune fiscala fac aia care lucreaza cu cash. Toata Europa striga in gura mare ca nu mai putem tolera evaziunea fiscala sub nici o forma!
    In loc sa luati masurile care trebuie voi veniti sa luati salariile si pensiile oamenilor!!! Demisia, nu stiti sa conduceti tara!

  21. Parmalat @ Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am July 15 2009 @ 4:29 am

    Da, voi continua sa apar bancile mereu fiindca bancile sunt partenerii economiei nationale, nu Basescu nu Emil Boc.
    Basescu si Boc sunt niste pasageri, dar bancile vor fi aici in tara si peste 100 de ani si politicile guvernamentale trebuie sa fie orientate in mod obligatoriu catre oferirea celor mai bune conditii pentru ca bancile sa-si poata desfasura activitatea.
    Asa ca la mine populisme si demagogii a la Basescu nu tin, eu am viziune economica si cu asta ma ocup, n-am frecat puntea pe vapor.
    Cat despre clientii bancilor, piata regleaza totul: cine poate sa ia credit sa ia cine nu poate sa nu ia. Poti sa fii sigur ca bancile isi vor ajusta conditiile conform mersului pietei.
    Iar victimizarea unora si a altora fiindca – cred ei – ca au fost nedreptatiti in relatia cu banca nu reprezinta decat populism ieftin care nu se regaseste in regulile economice. Americanii saracii ce sa mai spuna?!
    In loc sa ne lamentam atata am face bine sa invatam regulile jocului sau sa ne vedem de treaba. Suntem o natie fara nici un fel de educatie economica, dar nici nu ne duce mintea sa invatam.

  22. eu said

    am July 15 2009 @ 2:05 pm

    nici un partid nu va mai da locuinte cate au dat comunistii……..
    nastase si-a revenit? vedealas langa ceausescu (rectific langa elena) ca asta tot a facut ceva pt populatia asta chiar daca nu prea multe. nu va mai luati de parmalat ca are dreptate daca voi nu stiti nu mai vb aiurea mai intai informativa iar daca dl senator nu vrea sa recunoasca e treaba lui. si dl nastase ca nu pot sa ii zic tovaras ca nu a ajuns la stagiul asta de ce nu construeste cu anl-ul locuinte noi pt tineri sau pt cine sunt de fapt construite ca peste 75% din ele tot la aia cu bani ajung si in felul asta creaza si locuri de munca apar si locuinte noi si mai ieftine (decat cele care vrea sa le cumpere de la prieteni) si mai miscam si noi putin economia nu? dl senator v-am mai rugat o data vedeti de hotii astia care ne fura pe fata si ne duc la sapa de lemn daca tot vreti sa faceti ceva mai lasati blogurile ca nu pt asta va platim :(

  23. Urban despre Ridzi said

    am July 15 2009 @ 2:17 pm

    A zis-o primul oficial ca Ridzi trebuia sa isi dea demisia.

    http://www.urbaniulian.ro/2009/07/06/este-momentul-demisiei/

  24. PSD vrea sa faca un cadou pentru escrocii frati Negoita said

    am July 15 2009 @ 3:33 pm

    “Statul este in masura sa preia constructia acestor locuinte, si mai ales dotarea lor, astfel incat sa incurajam dezvoltarea pe orizontala a unora dintre industriile legate de aparate electrocasnice si asa mai departe”, a spus si presedintele Consiliului National al PSD Adrian Nastase. Fratii Negoita – dintre care Robert este tocmai deputat PSD – detin 1599 de apartamente, mai au un proiect imobiliar finalizat in spatele hotelului Rin Grand -Confort Park, cu 560 de apartamente, au in constructie si proiectul Confort City alcatuit din aproape 1700 de locuinte, dintre care numai 700 au fost vandute, si anunta un nou proiect, de 3500 de locuinte, tot in zona Vitan-Barzesti.

  25. Parmalat said

    am July 16 2009 @ 3:18 am

    PSD-ul nu e un partid, PSD-ul e o religie!
    Cu PSD-ul mergi pana la capat, cu ochii in lacrimi am pus stampila de vot pe ei la europarlamentare. Si nici macar nu sunt membru.
    PSD-ul are in spate numai oameni ca mine si nu-l vom trada niciodata. Pentru noi a trada PSD-ul e ca si cum ne-am vinde sufletul.
    Si partidul nostru a avut un mare leader si conducator de tara in persoana lui Adrian Nastase. Care a fost tarat in noroi de catre fostul marinar numit Basescu. Noi – cei 25% care alcatuim nucleul dur al PSD-ului nu-l vom ierta niciodata pe Basescu!!! Vom vota impotriva lui mereu si ne vom razbuna!!!

  26. Parmalat said

    am July 16 2009 @ 3:26 am

    Prin comparatie, PDL-ul e un partid de oportunisti. Atat activistii PDL cat si votantii sunt adunati de prin diverse locuri sau de pe strada, rejectati de prin diverse partide si stransi toti sub sutana lui Basescu.
    Si cand va bate putin vantul mai tare si sutana lui Basescu va disparea, atat activistii PDL cat si votantii acestui partid vor zbura ca vrabiile.
    Ce e peste 5% reprezinta un procentaj nesanatos pentru PDL, procentaj speculativ care dispare repede.

  27. Parmalat said

    am July 16 2009 @ 3:39 am

    De exemplu:
    Domnisoara actual ministru al Sportului a fost gasita in nu stiu ce fabrica de textile care-i apartine si introdusa in politica mai mult cu forcepsul si cu promisiunea unor castiguri materiale.
    In schimb Monica Iacob Ridzi si Elena Basescu au fost luate direct de pe strada, alea 2 n-au miscat un pai de la umbra la soare toata viata lor.
    Stolojan si Boureanu sunt niste rejectati ai PNL-ului care au fost agatati la ocazie de Basescu dar vrajeala n-a prea prins fiindca ei au plecat cu 7% si procentul respectiv astazi nu se mai regaseste in scorul partidului. Prin urmare au fost trecuti pe linie moarta de catre matroz.
    Toti astia mentionati mai sus la un loc adunati nu fac cat Victor Ponta, un politician social-democrat prin formare, indoctrinat si scolit inca de la tineret, elevul lui Adrian Nastase, pentru a deveni unul dintre viitorii leaderi social-democrati ai Romaniei.
    Pai va comparati voi cu noi vreodata?!

  28. Dani said

    am July 16 2009 @ 8:31 am

    Lui Parmalat,Victor Ponta a fost crescu si educat intr-o familie care a studiat in URSS.Stii lozinca comunistilor:Aschia nu sare departe de trunchi.A mai fost instruit si de Nastase 4 case si matusa tamara.In curand te vei convinge.

  29. Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am July 17 2009 @ 9:50 am

    @ Parmalat

    ai dreptul la optiune politica si chiar o problema de crez si atat. Si noi avem dreptul de a fi de acord cu tine sau nu, si invers, fireste. Insa nu ne impune sa te consideram obiectiv, pentru ca atunci te punem la zid, prin argumente.

    Referitor la raspunsul tau adresat mie, o sa scot din el obsesiile tale politice, pentru ca nu asta ma intereseaza si sa vedem ce ramane ca sa raspund:

    “1.Da, voi continua sa apar bancile mereu fiindca bancile sunt partenerii economiei nationale,DELETE.

    2.DELETE, dar bancile vor fi aici in tara si peste 100 de ani si politicile guvernamentale trebuie sa fie orientate in mod obligatoriu catre oferirea celor mai bune conditii pentru ca bancile sa-si poata desfasura activitatea.
    DELETE.
    3. Cat despre clientii bancilor, piata regleaza totul: cine poate sa ia credit sa ia cine nu poate sa nu ia. Poti sa fii sigur ca bancile isi vor ajusta conditiile conform mersului pietei.
    4.Iar victimizarea unora si a altora fiindca – cred ei – ca au fost nedreptatiti in relatia cu banca nu reprezinta decat populism ieftin care nu se regaseste in regulile economice. Americanii saracii ce sa mai spuna?!
    5.In loc sa ne lamentam atata am face bine sa invatam regulile jocului sau sa ne vedem de treaba. Suntem o natie fara nici un fel de educatie economica, dar nici nu ne duce mintea sa invatam.”

    Scurt pe punce:
    1. Nu am nimic cu bancile, ca institutii, practicile lor sunt problema. Cat de parteneri au fost in ultimele 6 luni cu economia? poate numai cu min finantelor.

    2. Speri tu, daca spuneai vreo 20 de ani chiar apucai sa verifici cea ce afirmi, si chiar constatai ca te inseli.
    Vise referitor la practicile ptr banci, tot tu spui mai jos, ca trebuie sa ne adaptam la piata, deci si bancile. Putina constantza nu strica.

    3. Piata nu inseamna doar clientii, piata inseamna furnizori si consumatori de servicii financiare, in cazul nostru. Decizia luarii/acordarii unui credit este a celor 2 parti, si bazata pe un contract. Daca o parte are probleme, responsabilitatea este a ambelor parti, si tu cunoscator al economiei, ar trebui sa-ti amintesti ca poate ai citit ceva de acest gen.

    4. Victimizarea este sau nu reala, insa abuzarea clientilor este sigura, existand decizii ale autoritatilor in acest sens. Populismul in economie, inclusiv in sistemul bancar are alt nume,lobby. Iar despre cum fac unii economie,si regulile ei, in acest sistem, citeste despre Lombard Club, si poate regasesti printre austrieci si niste banci ce se afiseaza pe la noi.
    Despre americani, aia sunt saraci, ramanii nu. Dar de rusi de ce nu intrebi? Ca da o amploare mesajului tau!

    5. Sunt concluziile tale, lipsite de argumente, fireste. Regulile, tocmai asta spun si eu, trebuiesc respectate de toti, si stabilite de comun acord, nu impuse.
    Dar considerand ca pe tine te duce mintea, si poti invata, cum tu sustii (noi ne chinuim ca suntem prosti)de ce nu ne si argumentezi concret, economic macro si micro, cea ce afirmi. Prin “literatura” si cizmarul ne documenta stirile economice, sau cumva ati citit aceleasi carti?

    In speranta ca de aceasta data o sa continui dezbaterea, nu ca in cazul celor precedente, te asigur ca astept viziuni, prognoze si date din partea unuia ce se ridica deasupra natiei. Sa invatam si noi (pe cat posibil mesaje apolitice).

  30. xx said

    am July 17 2009 @ 10:46 am

  31. Parmalat said

    am July 21 2009 @ 11:08 pm

    1. Dar in 2007 si 2008 cat de parteneri au fost cu economia? Hai sa scoatem bancile din peisaj si sa vedem cati mai aveau bani in buzunar de la o luna la alta, ce sa mai vorbim de case, masini, renovari de apartamente, echipamente electronice etc… 2009 e vremea decontului si unii cad victime, nu reprezinta decat o normalitate economica. Cifrele le stii foarte bine nu le mai amintesc.
    2. Da, exact asta spun, ca bancile se vor adapta imediat la piata si ar fi bine ca si clientii sa faca la fel. Totusi, mereu vor exista clienti lacomi care viseaza bunastare vesnica; si acesti clienti vor primi ce merita, mai devreme sau mai tarziu. E scris si in Biblie :D
    3. Restul categoriilor sunt in aparenta mai putin defavorizate decat clientii care apeleaza la credite. In esenta toti suntem tratati conform regulilor dar nu ne dam seama. Daca o parte are probleme, responsabilitatea ii apartine in totalitate! Si partea respectiva ar trebui sa-si faca niste analize de risc mai consistente INAINTE de a contracta un credit. Este deosebit de dificil atunci cand pe parcursul derularii unui contract una din parti inregistreaza probleme; si aici revin la lacomie si la clientii care viseaza bunastare vesnica.
    4. Apreciez americanii pentru intelegerea jocului economic de care dau dovada. Am vazut sute de oameni la coada pentru o masa gratis, toti isi pierdusera locurile de munca, toti aveau probleme cu ipotecile, dar nimeni nu dispera nimeni nu se lamenta si intelegeau foarte bine ca asta e jocul si pentru ei tocmai s-a intors roata. Daca abuzurile au fost constatate de autoritati atunci sa se aplice sanctiunile prevazute prin lege. Dar din momentul asta orice lamentare din partea noastra devine inutila fiindca legea si-a facut datoria! Si iar revin la partea cu lacomia si cu clientii care viseaza bunastare vesnica: din creditele care s-au facut in anii de boom economic 2007 si 2008, cate au fost pentru investitii?! Apreciez cifra in jur de 7%, incluzand aici si persoanele care au inceput o mica afacere cu un credit de nevoi personale. Restul – consum, fara grija zilei de maine.
    5. Cizmarul a fost un mare conducator de tara, care cu resurse putine a reusit in 25 de ani sa faca ceea ce niste idioti ai zilelor noastre nu vor face nici in 100. Cifre? Hai sa calculam de cati bani e nevoie pentru exproprieri ca sa facem o magistrala de metrou dintr-un capat in altul al orasului. Ne ajung 30 de miliarde de Euro? Nu cred. Asta e diferenta intre cizmar si ce ati adus voi la putere dupa aia + UE la un loc.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean