Banner

Aceasta este solutia de iesire din criza !

Tweet this

Se spune ca nu exista crima perfecta. Insa in materie economica, se pare ca aceasta criza economica este o crima perfecta la care, nimeni nu are o solutie. Discut cu multi analisti si reputati economisti din tara, si cand le pun intrebarea : CUM si CAND vom iesi din criza, incep sa se balbaie, sa spuna ca vom iesi din criza cand va iesi USA, martienii, sau brotacii din lacul Herastrau. Concret, nimeni nu are solutii, astfel incat Romania si lumea intreaga pluteste in deriva pe o mare bantuita de furtuni.
Ca mai mereu in istoria omenirii, solutiile salvatoare sunt solutiile simple, emise de minti simple.
Plecand de la acest material
http://www.urbaniulian.ro/2009/07/10/urban-si-porumbul-rural/
Discutam cu mai multi prieteni si incercam sa vedem ce s-ar putea totusi face.
Pai in primul rand, haideti sa vedem cum am ajuns in aceasta stare. Consumul haotic cu care am fost indoctrinati. Fiind bombardati cu milioane de reclame la tot felul de produse, servicii, am ajuns sa cheltuim haotic, sa dam banii pe tot felul de nimicuri sau prostii pe care le aruncam. Aruncam mancare intrucat cumparam mai mult decat ne trebuie, adica risipim . Risipa asta are un singur castigator cert : multinationalele si bancile. Ei profita de pe urma risipei si a ratacirii in care ne zbatem.
Un prieten care castiga 2100 ron lunar, spunea ca nu intelege cum este posibil ca parintii lui, care stau in comuna Gruiu, judet Ilfov, sa se descurce cu o pensie cumulata de 800 ron lunar. Si am pus pe hartie cat cheltuie el si cat cheltuie parintii lui.
In primul rand, parintii lui platesc doar factura la lumina si gazul. Mananca din ce produce gradina, gainile. Beau vinul pe care il scot din viia lor, sau tuica din corcodusii din gradina. Cumpara produse electrocasnice numai cand au strict nevoie de ele. Prietenul meu, fiul lor, remarca cu ochii mari, ca el cheltuieste haotic. Cumpara mancare de la Cora, de unde o ia scumpa, de proasta calitate. De multe ori, pentru ca cumpara sambata pentru toata saptamana, arunca mare parte din ea, pentru ca se strica. Da bani pe randuri de haine pe care nu le imbraca, cumpara produse pe care le foloseste o singura data. Este practic un prizonier al consumului haotic. Are si un credit facut la Altex pentru un laptop, care i s-a stricat la 8 luni de la achizitie si cu care acum sta mai mult prin service, unde este prostit ca nu se poate repara; a ramas insa sa plateasca ratele la creditul luat.
De la inceputul acestui an, in cosul de consum al romanilor, pe baza caruia Institutul National pentru Statistica calculeaza inflatia, alimentele au o pondere de 37,58%, marfurile nealimentare de 44,05%, iar serviciile cantaresc 18,37%.
Cele mai mari cresteri de preturi au fost inregistrate, in iunie, la cartofi (6,11%) si fructe proaspete (4,40%), insa cele mai multe produse alimentare s-au scumpit nesemnificativ, ori s-au ieftinit, potrivit INS.
Pe partea de marfuri nealimentare, pretul la autoturisme si piese de schimb a crescut in iunie, cu 0,31%, pretul gazelor a stagnat, la fel si cel al energiei electrice si termice. In schimb, combustibilii s-au scumpit cu 2,14%, iar tutunul cu 0,10%.

Solutia pentru iesirea din criza pare sa fie una cu adevarat simpla.
1.Cumpatare. Trebuie sa ne evaluam prioritatile si sa cumparam doar ceea ce ne trebuie cu adevarat. Am remarcat in Munchen, faptul ca neamtul vine la supermarket cu un cos mic, si cumpara 2-3 produse. Uitati-va la Carrefour sa vedeti ca sunt disperati care cara si cate 2-3 carucioare pline ochi cu tot felul de prostii, care sigur vor ajunge la gunoi.

2.Independenta fata de consum .  Trebuie sa invatam sa spunem nu atunci cand , suntem vrajiti de o reclama frumoasa sa cumparam lucruri care nu ne trebuie; Unul din 4 romani regreta ca au facut rate la banca sa cumpere electrocasnice de care fie nu aveau nevoie cu adevarat, fie s-au stricat, sau au reprezentat doar un moft; Am luat credite in mod haotic si acum tragem la jug sa platim ratele la banca. Prietenul de care va spuneam mai sus, a calculat ca, daca ar face odata pe saptamana un drum la parinti si ar lua mancare la pachet de la ei, ar economisi pe luna 1200 ron ! Bani care ar putea sa-i dea familiei, sau sa-i economisesca decat sa-i indese in conturile bancare ale supermarketului.

3.Sa redescoperim legumele si fructele din gradina de la tara. Sa ne ajutam parintii sau rudele de la tara, sa ne ducem cu copii sa muncim gradinile, sa mancam din propria noastra ograda. Este simplu, este frumos. Stiti cat de mult se uneste si sudeaza relatiile dintr-o familie care ingrijeste o banala gradina ? decat sa zaci in fotoliu la televizor, si sa iti speli creierul cu emisiuni idioate, mai bine iti pui mintea si corpul la treaba.

4.Sa economisim mai mult. Stiu ca multi vor critica ce spun acum, insa indemnul meu este sa aveti in aceasta perioada, mare grija de NUMERAR. Masa monetara va fi tot mai putina intr-o Romanie in care, 80 % din alimentele vandute in supermarketuri, se importa, adica pentru ele se plateste in euro. Numerarul va fi extrem de important, trebuie sa fim extrem de economi, si va sfatuiesc ca pana trece criza, sa pastrati numerarul acasa si nu in depozite bancare. De ce sa le dam pe mana bancilor bani cu care ei de fac ne saboteaza munca ? Macar pana trece criza, trebuie sa ne gandim mai mult la noi.

5. Sa incercam sa devenim mai competitivi prin cresterea productivitatii; trebuie sa muncim mai eficient, insa sa muncim pentru noi si prosperitatea familiilor noastre; statistic, pe perioade de criza, familiile devin mai unite, pentru ca pericolul apropie oamenii; sunt in Romania, milioane de hectare de pamant nelucrate; Eu cred ca sansa si viitorul romanesc sta in agricultura si turism. Exact cum vedem in Austria sau Grecia. Este o utopie sa avem impresia ca tara aceasta mai are vreun viitor pe segmentul industrializarii; tot ce exista in '89 s-a distrus sau furat. Putem insa sa facem o destinatie turistica din Romania si putem sa ne asiguram independenta personala, consumand strict ce producem in tara noastra. Cum fac de exemplu francezii care, extrem de conservatori si traditionalisti, mananca si beau strict ce produc in propria lor curte.

CU ALTE SOLUTII VA MAI ASTEPT SI PE VOI


Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2049

38 Comentarii pana acum»

  1. marian said

    am July 10 2009 @ 2:12 pm

    Eu unul n-am facut rata la banca , si refinantare ca sa contruiesc casa si sa iau un automobil.

  2. marian said

    am July 10 2009 @ 2:15 pm

    Ar mai fi o solutie dar nu stiu cum vom reusi sa aducem inapoi macar sub alta forma asa zisele cap dar cu un salariu decent pentru agricultori , sa putem din nou sa producem cea ce ne trebui sa ne hranim noi insine si apoi alti, sa nu mai luam de la alti.
    Asta e pacat ca trebui sa luam de la alti cea ce am putea avea si sa nu se mai goleasca satele odata cu ele dispare si traditia.

  3. Mihai said

    am July 10 2009 @ 2:17 pm

    Si dupa ce economiseste romanul luni de zile, se trezeste cu multi bani la ciorap si se duce si ii face praf in 2 ore pe prostii. Dupa aceea iar nu se ajunge cu banii :)

  4. Gelu said

    am July 10 2009 @ 2:29 pm

    Da, subscriu si eu la faptul ca, numai renuntand sa mai dam banii pe prostiile , oglinjoarele si chestiile frumos ambalate ale strainilor, vom reusi sa scapam de criza.

  5. senator Urban Iulian - ptr. marian said

    am July 10 2009 @ 2:32 pm

    Sa fim seriosi Marian.
    Un salariu decent pentru agricultori va fi EXTREM DE GREU de asigurat de catre statul roman; Resursele acestuia seaca si vor continua sa sece si mai mult.
    Paradoxal sau nu, suntem in situatia de la 1900. Adica mancam ce si cat producem. Iar cei care au slujbe trebuie sa isi sustina financiar familiile lor, care stau la tara, lucreaza pamantul dar nu au cum sa faca bani .
    Cum ? Simplu; numai incetand sa mai cumpere de la supermarket si sa le dea celor de la tara acesti bani, vom face ca produsul muncii noastre sa ramana in tara , in familiile noastre.

  6. Solcan said

    am July 10 2009 @ 2:43 pm

    Ok, e vara , si toate bune si frumoase ; fructe, legume s.a.m.d. Dar la iarna? facem conserve de legume la argaz? mancam animalele de companie?

  7. Victoria said

    am July 10 2009 @ 2:49 pm

    E simplu sa pui pe hartie niste lucruri intr-adevar corecte. Dar cine sa aplice asa ceva? Suntem de acord toti dar cand e vorba de noi: “Se poate face o exceptie?”

  8. Mihai - pt. dl. Senator said

    am July 10 2009 @ 2:50 pm

    Singurul avantaj al unu super-market este acela ca le gaesti pe toate la un loc. Dezavantajul este ca nimic nu este de calitate, esti tratat cu indiferenta si lipsa de respect, iar tu ca consumator si client nu mai reprezinti nimic. De aceea ideal ar fi ca romanul sa mai iasa prin piata sa-si cumpere legume si fructe (dar de la taran, nu alti indivizi care se dau drept producatori) ca odinioara si sa nu se mai planga ca “x” vinde banane stricate cu 2 lei. Din pacate productia taranului nu mai este cautata si preferam sa fim indopati cu toate rhaturile crescute cu chimicale (scuzati expresia). Ar tebui sa plecam capul si sa ne fie rusine noua ca oameni.

  9. Mihaela said

    am July 10 2009 @ 2:58 pm

    Cum sa faci economie, cand STATUL este cel mai mare mancator de resurse? Nu mai departe de atat, acum se tot zbiara prin Parlament despre faptul ca e criza si ne tot indeamna la cumpatare si la economie. Aiurea!!! Praf in ochii electoratului, noi sa facem economie, nu ei. Fiecare bugetar (si sunt vreo 33.000) primeste in medie cam 400 de euro prima de vacanta. De unde bani? Din impozitul forfetar, care zice ca orice firma care e inregistrata la Reg. Com. trebuie sa plateasca un minim 500 de euro pe an Statului (pfui:-& )chiar daca nu are profit. Cu alte cuvinte luam laptele din ugerul vacii nefatate. ASa ca dragi romani, care ati ramas fara bani de mancare, fara rate platite, bucurati-va ca macar alesii nostrii vor avea o vacanta reusita. Pe banii nostrii, dar te mai uiti?

  10. daniela said

    am July 10 2009 @ 3:06 pm

    intotdeauna am crezut ca romania poate castiga frumos din turism…dar ce ne facem? ca suntem romani…si noua ne place sa ne batem joc…ospitalitatea romaneasca de alta data exista doar aleatoriu…e ca la 6 din 49…suntem praf…agricultura? exclus…pai cu cine? cu baiatu` lu ` taticu ? iar taranii nu mai sunt cum erau odata…doar o saracie din aia crunta ne-ar putea readuce la vechile valori…

  11. maman said

    am July 10 2009 @ 3:11 pm

    …si inca un amanunt esential, sa cumparam produse romanesti ( din regiunea in care locuiti), sau macar fabricate in Romania, daca binenteles sunt de aceiasi calitate si pret comparabil cu cele de import.

  12. Danut said

    am July 10 2009 @ 3:25 pm

    Criza asta nu e criza noastra.
    Noi avem nevoie sa ne dezvoltam, avem nevoie de consum, avem nevoie de educatie, avem nevoie de infrastructura.
    Nu avem nevoie de credite. O minte luminata ar putea crea un sistem intern care sa rezolve aceste probleme.
    Relatia noastra cu europa se bazeaza pe exploatare. Noi muncim acum sa-i scoatem pe altii din criza.
    De ce sa-i ajutam noi pe marii dezvoltatori de imobiliare? Nu sunt in stare sa-si plateasca datoriile? Sa dea faliment. Societatea pe care si-au dorita are si riscul acesta. Sa si-l asume.
    Sistemul bancar din Romania s-a dovedit a fi sanatos, de ce avea nevoie de bani de la bancii internationale? Pentru a treansfera o criza internationala si in Romanai.
    Exista resurse in Romania pentru a depasii aceasta situatie. Consumul trebuie orientat, interventia in economie a statului nu mai trebuie blamata.

  13. filyasis said

    am July 10 2009 @ 3:36 pm

    Sunt perfect de acord cu cele propuse ca masuri anticriza. Deja le aplic de ceva timp si vad ca SE POATE!!! Sincer trim din 5000 ron lunar si parca nu imi ajungea, am facut niste modificari drastice in viata mea si am inceput sa traiesc din 1000 plus chiria lunar. SI nu traiesc rau! mananc acelasi lucru, beau aceleasi sucuri, fumez aceleasi tigari dar sunt mai cumpatata in privinta cantitatilor cumparate. Si nu mai fac shopping de haine si incaltari ca sunt bune si cele de anul trecut si oricum crapa dulapul in doua.
    Avand in vedere ca m-am lanst in afaceri (asta a fost modificarea drastica din viata mea) sin tot planul asta de mai sus vad o problema, pentru ce sa cresc productivitatea daca toti sunt mai cumpatati in cheltuieli? Trebuie sa cresc profesionalismul si calitatea produselor mele!!! si se aplica si la turism si la agricultura si la productie in general. Cred ca doar asa vom mai putea sa avem clienti care sa scoata un ban din buzunar in perioada de criza.

  14. sever said

    am July 10 2009 @ 3:44 pm

    bRavo filyasis.
    Si eu am restrans bugetul si sunt mai multumit. Inainte dadeam banu’ la KFC

  15. Buduru said

    am July 10 2009 @ 3:44 pm

    Eu v-am mai spus, prin ianuarie-februarie, ca masurile anticriza sunt la indemana oricui, au fost mentionate pe-aici de foarte multi, e plictisitor s-o iei zi de zi de la capat!
    Importante nu sunt masurile in sine! Importanta este aplicarea lor si controlul/reglarea in timp real! Efectul unui anumit mix de masuri (pentru ca despre asta vorbim – despre masuri economice, sociale, legislative CORELATE) nu poate fi previzionat cu acuratete, in conditiile crizei actuale! Dar, se poate stabili o tinta si aplica un mix de masuri, pentru atingerea acesteia! Guvernul urmareste realizarea fiecarei etape si regleaza procesul prin eliminarea/adaugarea/modificarea unor masuri.
    Dar astea-s povesti, ca n-are cine sa aplice asa ceva!

    Varianta mai usoara e urmatoarea: toate organele/institutiile de control sa lase-n pace firmele romanesti, pentru 1-2 ani, in sensul utilizarii avertismentului, ca sanctiune, si sa ia la puricat/amendat firmele straine din Romania! In felul asta se baga bani la buget si mai respira si intreprinzatorul roman!

  16. xyz said

    am July 10 2009 @ 3:44 pm

    Sa zicem ca esti taran si vrei sa vinzi lapte , ai vreo 10 vaci si 2 posibilitati mai usoare de vinzare a laptelui:
    1. vanzarea laptelui la un firma de prelucrare cu vreo 0.5 lei litru. Plata o primesti la luna la care se scade si apa din lapre vreo 15%, ca deh mai fura si soferul care duce laptele sau cei de la firma de prelucrare si pun apa in loc.
    2. vanzarea laptelui in piata. Asta presupune aprobari, analiza laptelui, analiza apei, a furajelor, vaccinarea vacilor etc.

    Acestea sunt unele din probleme pe care le confrunta unchiul meu, stabilit la tara si care in momentul de fata urmeaza sa vand toate vacile pentru ca pur si simplu in 10 ani nu a avut nici un castig.
    Deci lucrurile par foarte simple la prima privire, cand te apuci de ele sunt foarte complicate si te lasi pagubas cand vezi ca ala te fura, statu te fura.
    Problema se rezolva doar prin legi performante care sa vina cu adevarat in sprijinul populatiei, asta tb facut in dec”89 acum este prea tarziu, doar cu o mana de fier se mai poate schimba ceva in bine in tara noastra, sau cu o revolutie.
    Oare puteti fi dumneavoastra domnule URBAN acea mana de fier?

  17. edut said

    am July 10 2009 @ 3:46 pm

    pai daca vrem sa facem agricultura tot de sus se poate relansa.Nu toti au rude la tara in apropiere.Ca sa lucram pamantul e nevoie de utilaje,sisteme de irigatii,subventii la motorina.Aprpos,in vest au toti agricultorii facilitati,motorina rosie special colorata pentru agricultura,daca te prinde garda financiara cu motorina rosie e caz penal,agricultorii o platesc la jumatate de pret.Calamitatile naturale sant rambursate nu ca la noi,utilajele sant finantate in mare parte de stat.Pai cate tevi de irigatii vedeai pe timpul lui nea nicu…acum ciuciu.politica noastra agricola acum?silozurile…..sa puna mana banca si pe alea,sa le vanda statului la pret de specula si sa ramana si agricultorul dator cu dobanda….asa nu iesim din criza.E drept sant speculatori la cereale dar diferenta e ca daca ai nevoie de bani,le vinzi si gata..nu amanetezi la banca(un inel nu mai bine il vinzi decat sa il amanetezi la termene si cu dobanda?).Ex. afara exista piata agroalimentara care functioneaza noaptea.De acolo toate restaurantele,aprozarele si micile magazine de desfacere isi cumpara marfa cam cat cred ca vor vinde pe zi.La noi…toata lumea fuga la metro sau alte kkturi cu produse intoxicate cu chimicale sa reziste la raft.In loc sa facem autostrazi mai bine centre zonale pentru produse proaspete.Nu cred ca e mai buna rosia care vine de la Arad la Bucuresti,cred ca de la Matca ajunge in 2 ore pe piata,nu sa stea in drum pe langa Galati,sa se altereze in soare pana se vinde.Mobilitatea nu e sa calatoreasca rosia 600 km in soare,e sa ajunga pe masa consumatorului proaspata din zona.Gradinarit cred ca se poate face in toata Romania,daca vrem,si daca cei de sus vor…..

  18. sever@xyz said

    am July 10 2009 @ 4:03 pm

    Lasa naibii cui vindem ce producem in ograda noastra; pe termen scurt trebuie sa ne asiguram hrana pentru noi si familiile noastre ca sa nu mai cheltuim aiurea banii.
    Stai linistit ca la mine pe scara de bloc, toti cumpara de la un vecin care aduce lapte, legume si fructe de la Fierbinti; omul s-a trezit somer ca nu avea de munca si acum alearga de dimineata pana seara intre Fierbinti si Drumul Taberei, si vinde la toata scara de bloc.
    Solutii sunt, noi le gasim nu trebuie sa le asteptam de la guvernul asta incapabil

  19. uite de ce are Urban dreptate ca putem prin noi insine said

    am July 10 2009 @ 4:07 pm

    *

    Branzeturi ecologice

    Dintr-un tinut al vacutelor sanatoase vine SC Camy-Lact SRL, o societate din Vatra-Dornei care produce mai multe sortimente de branza ecologica (bio). Societatea a fost infiintata din dorinta de a invata oamenii cum se poate manca sanatos si de a aminti tuturor de produsele traditionale, “de la tara”. Camy-Lact este una din putinele firme locale producatoare de produse lactate ecologice. Ea ajuta cateva zeci de familii de crescatori de vite care produc laptele ecologic folosit pentru fabricarea branzeturilor.

    Produse bucovinene

    In nordul tarii, s-a nascut afacerea La Baciu, specializata in produse cu specific bucovinean. Ingredientele provin exclusiv de la crescatorii de animale din zona Campulung-Moldovenesc, iar condimentele (rozmarin, busuioc, cimbru, usturoi) sunt din productie proprie. Baitul special in care este tinuta carnea, timpul potrivit de maturare, afumarea cu lemn de fag si de cires sunt doar cateva din secretele care fac produsele de La Baciu atat de cautate. Prioritara este oferirea de produse 100% naturale, fara conservanti, iar din acest motiv cantitatea produsa este limitata. Printre produsele oferite se numara carnatii cu busuioc, costita hituita, muschiul semicrud, muschiul tiganesc, carnaciorii proaspeti, muschiuletul montana.

  20. Eugen said

    am July 10 2009 @ 4:07 pm

    svaiterul de la Camy-Lact SRL (gasit doar la Vatra Dornei si luat din intamplare) greu il gasesti prin magazine. Este cel mai bun, cel putin aceasta e opinia mea. Am intrebat la supermarketuri…. nu exista. Ni se baga pe git alte prostii.

  21. Daniel said

    am July 10 2009 @ 4:13 pm

    CEL MAI MARE CONSUMATOR DE RESURSE ESTE IN ACEST MOMENT STATUL ROMAN!!!!!!!!!!
    el ar trebui sa fie primul care sa faca economii!!!
    DE CE AVEM NEVOIE DE 6 SECTOARE IN BUCURESTI?? DE CE AVEM NEVOIE DE SUTE DE PRIMARII SI DE CONSILII JUDETENE?? DE CE AVEM NEVOIE DE ZECI DE AGENTII GUVERNAMENTALE SAU ALE STATULUI CARE FAC TE MIRI CE ACTIVITATE??? CINE NE POATE SPUNE CATI ANGAJATI ARE IN ACEST MOMENT STATUL SI CATI SUNT IN DOMENIUL PRIVAT???
    FACE CINEVA O CORELATIE?? URMARESTE CINEVA ACEST ASPECT??
    IMI PUTETI RASPUNDE LA ACESTE INTREBARI DOMNULE SENATOR??
    SOLUTII DE IESIRE DIN CRIZA?? PAI LA NOI E CRIZA DIN “89 INCOACE!!

    CONCENTRATI resursele PE infrastructura SI DEZVOLTAREA REGIONALA…..AUTOSTRAZI SI SISTEME DE IRIGATII!!!

    DACA AS FI EU ACOLO “SUS” AS FACE ORGANIZARE, NU S-AR MAI CHELTUI BANII TARII AIUREA!!!!!!!!

    Mai mult: in curand nu o sa mai avem sistem SANITAR, sistem de INVATAMANT….o sa ajungem o tara de oameni care se apara singuri de hoti, ptr ca nu mai avem institutii care sa o faca!!!

  22. Belu@edut said

    am July 10 2009 @ 4:15 pm

    Gradinarit eu fac fara sa astept sa imi dea cea Guvernul.
    Uitati-va in USA unde li se interzice la oameni sa cultive alte seminte decat alea modificate genetic si puse in vanzare de Monsanto.
    Trebuie sa intelegem ca agricultura noastra neaosa, facuta in gradina de fiecare din nou, ESTE O SANSA DE A NE SALVA FAMILIILE DE BOLILE CARE NI LE BAGA IN CORP MANCAREA LOR PLINA DE OTRAVURI SI CHIMICALE.

  23. senator Urban Iulian - ptr. Daniel said

    am July 10 2009 @ 4:16 pm

    De acord cu tine ca statul trebuie sa faca economii.
    Insa, noi trebuie sa le facem ca sa supravietuim. Va fi mai greu, mai multe firme vor da faliment, va fi o iarna extrem de grea. Trebuie sa intelegem acest lucru si sa facem tot ce se poate sa ne asiguram ca vom traversa aceasta perioada extrem de dificila

  24. Othelo said

    am July 10 2009 @ 4:19 pm

    Masurile sunt bune, si eu le aplic, sunt OK. Nu lucrez cu banci decat in mare pentru a face plati sau primi bani. Mananc ecologic, am investit si in mici tehnologii regenerabile, pentru inceput bazate pe minipanouri fotovoltaice. Achizitii: becuri cu leduri ultraieftine si deosebit de fiabile (peste 20000 ore), chiar si lanterna Faraday (se incarca la nesfarsit cu ajutorul campului magnetic), etc. Orice asigura independenta si este si ecologic merita considerat.

  25. TIberiu said

    am July 10 2009 @ 4:48 pm

    Independenta si contact cat mai redus cu bancile si magazinele acestor lipitori

  26. Zen said

    am July 10 2009 @ 4:52 pm

    O familie medie din ziua de azi care numara in total intre 20 – 30 membri, doar familia unui din frati (4 membri) locuieste la tara, si ala are o gradina de maxim 100m patrati. Aia cu hectare mai multe sunt rari si in proportie de 90% au pamanturile date in arenda de unde mai iau si ei ceva, de obicei prea mult din ceva si prea putin din altceva. 100 – 150m patrati de gradina nu pot sustine decat maxim 10 oameni, si asta cu o ingrijire adecvata care necesita munca constanta si ceva banuti. Copiii (nepotii) nu pot sa mearga sa mai ajute la tara decat cand nu au scoala, iar parintii lor, de obicei cu cel putin un serviciu care le mananca tot anul (mai putin 4 – 5 saptamani anual pus cap la cap) n-au nici atata timp sa puna mana la ingrijit pamantul. Deci care e solutia? Sa-si lase toti slujbele si sa se mute la tara ca sa lucreze pamantul si sa traiasca de pe azi pe maine? Adica ne intoarcem cu 200 de ani in urma? Pare foarte eleganta si sanatoasa solutia d-lui Urban dar e aproape utopica.

    Si eu astept alte solutii viabile…

  27. Bogdan SBG said

    am July 10 2009 @ 6:07 pm

    Hai Ceausescu … inapoi !

  28. ildiko said

    am July 10 2009 @ 6:57 pm

    Perfect, atunci sa trimitem guvernul acasa, pentru ca sunt incompetenti la cub, sa trimitem parlamentarii acasa pentru ca nu sunt in stare sa faca legi intelepte, sa trimitem politicienii inapoi de unde au venit pentru ca nu sunt in stare sa protejeze interesele tarii.
    Ne alegem sefi de trib si ne apucam de cultivat fasole si rosii.

  29. Dani said

    am July 10 2009 @ 9:25 pm

    @ DL SENATOR URBAN:
    Pana justitia nu functioneaza, pana statul roman e plin de functionari semianalfabetizati la facultati fantoma, pana cei care au furat si continua sa fure isi cumpara functii publice, pana cand indivizi certati cu legea ADMINISTREAZA bunurile statului, degeaba muncim, degeaba economisim, degeaba facem agricultura, degeaba etc.

    Un stat in care nici macar justitia nu functioneaza, nu mai exista.

    Intr-o forma in care muncitorii trag si administratorul toaca banii aiurea, falimentul e finalul.

    Nu muncitorul e responsabil de ce se intampla cu firma, ci ADMINISTRATORUL.

    Un bun admin face lucrurile sa miste, cointereseaza muncitorul sa lucreze mai bine si mai eficient, da exemplu personal si trage dupa el firma.

    Un admin incompetent distruge firma, oricati clienti ar avea ea, si oricati bani ar intra…

    Solutia e una singura: pestele de la cap se impute, deci SCHIMBA-I CAPUL… CA E DEFECT.

  30. Dani said

    am July 10 2009 @ 9:33 pm

    @URBAN IULIAN:

    Faceti un experiment: numiti la conducerea uneia din cele mai de succes din firmele Dvs un alcoolic incompetent, fara studii, ranchiunos si certaret. Lasati-i mana libera, sa faca ce vrea, sa-si angajeze rudele in posturi cheie, amantelor sa le dea functii etc. Urmariti ce se intampla, si va asigur ca veti avea de lichidat firma in scurt timp.

    Apoi numiti un alt administrator, cu studii, competent, la conducerea aceleiasi firme. Porniti din nou, de la zero, cu oameni noi, selectati de noul admin.

    Observati diferenta.

    P.S. Nu e nevoie sa faceti acest experiment, ajunge doar sa faceti un efort de imaginatie… si acum sa imi raspundeti:

    E valabil proverbul PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE???? Da sau nu?

  31. Radianu Mihai said

    am July 11 2009 @ 9:47 am

    Romania nu ar avea nici o grija,ba mai mult,ar da cu tifla crizei
    daca idiotii care au acondus aceasta tara in ultimii 21 de ani ar fi
    inteles sa se concentreze pe doua directii prioritare : agricultura
    si turismul in contextul in care domenii adiacente ar fi concurat la
    bunul mers al celor doua domenii!
    astfel,pentru o agricultura moderna si eficienta,implicit o indus-
    trie alimentara forte ar fi trebuit actionat inca din anul 1990 prin
    sprijinirea taranilor sa-si uneasca pamanturile si sa le munceasca
    mecanizat,utilizand cele mai noi metode in domeniu,
    pentru un turism aducator de beneficii financiare,ar fi trebuit ca statul sa nu cedeze actve si statiuni intregi unor neaveniti si nein
    struiti in acest sector de activitate,sa dezvolte infrastructura si sa aduca in sistem oameni de calitate,pregatiti pentru a face
    bani din turism si nu in ultimul rand sa se uite la vecini (greci,
    turci,bulgari,etc. cum se face turism,cum se promoveze Romania si
    sa imbunatateasca calitatea actului de turism!

  32. atotstiutorul said

    am July 11 2009 @ 3:20 pm

    Banul strins la ciorap are grija statul sa il devalorizeze prin inflatie si crestereaa pretului la energie.Agricultura nu se mai poate face cu mosii ,babele si betivii care mai populeaza satele In plus produsele traditionale fara ingrasaminte , ierbicide mecanizare nu pot face fata concurentei la calitate si pret Viitorul este al marilor aglomerari comerciale al tehnologiei inalte aplicate in toate domeniile.Cine nu vede si militeaza pentru intoarcerea la trecut e orb sau nu sufera de desteptaciune Criza e ceva real si inevitabil in capitalism unde lupta se da pe piata si unde periodic legile pietii actioneaza pentru corectii. La noi e mai mult o sperietura pentru ca nu avem o adevarata industrie si deficientele exagerat prezentate in articol nu se datoreaza crizei ci sistemului politic specific tarilor in tranzitie TIMPUL LE VA REZOLVA PE TOATE CU SAU FARA INTERVENTIA POLITICULUI DE CARE NU PREA AVEM NEVOIE prin legile nescrise ale societatilor umane si voiei Domnului!

  33. titanul2008 said

    am July 11 2009 @ 7:29 pm

    De cand lumea pe aceste pamanturi exista o corelatie majora “pretul unui kg de grau era egal cu pretul unei franzele de 400 gr”
    O tara intreaga i-l fura pe taran si rastoarna singura corelatie adevarata in care cei care produc si cei care consuma se respecta reciproc.

  34. igelijk said

    am July 12 2009 @ 10:30 am

    Vorbind despre agricultura,trebuie sa fim realisti ca nu putem avea productii mari folosind unelte rudimentare ,platind 10 oameni cu ziua ca sa prasim 1 hectar de porumb.Taranilor le trebuie utilaje performante.
    Nu sunt specialist,dar ca simplu cetatean,cred ca banii pentru subventiile din agricultura ar trebui folositi de catre stat pentru achizitionarea de masini agricole.Iar aceste masini sa fie distribuite in sate.Nu vandute taranilor,dar sa poata fi folosite de catre acestia contra produse.Poate incercati sa faceti un experiment sa vedeti daca merge?
    Sotul meu este olandez si se minuneaza de fiecare data cand suntem in afara orasului si vede suprafete uriase de pamant nefolosite.Nu tu animale la pascut,nu legume sau cereale.La ei nu se poate asa ceva.Nimic nu e lasat de izbeliste si fiecare palma de pamant este folosita.
    Tot la ei,in Olanda,am vazut cat de cumpatati sunt.Le merge vestea ca sunt zgarciti,dar de fapt sunt economi.Cumpara haine sa aiba ce imbraca si nu pentru a arata mai bine decat vecina de peste strada,folosesc masina cand ies din oras si in rest merg pe jos sau cu bicicleta ,si gatesc zilnic,exact cat le trebuie.Niciodata nu arunca mancarea.

  35. lucian said

    am July 12 2009 @ 10:41 am

    Senatorul urban din rural s-a apucat sa cultive in gradinita proprie legume ecologice, dar are probleme cu productivitatea, de aceea vine cu recomandari dupa modelul celor 3R…Zice ca va cere parerea, dar oricum nu o transmite mai departe, sefilor lui din pdl sau altor senatori. Pe baza experientei descrise de unii corespondenti, care au trecut la economii, el va elabora un proiect de lege prin care se va recomanda romanilor sa-si manance propriile deseuri, abia astfel va salva piticul cu gura mare “poc” tara asta…
    vechile tari membre UE aplica de peste 20 ani o legislatie moderna care promoveaza SRE (surse regenerabile de energie), dar la noi atat s-au scremut toti guvernantii, incat urmeaza sa se legifereze ca rahatul e produs organic si comestibil…
    Programul CASA VERDE a ajuns BLOCUL VERZUI, care o sa cada la cutremurul din toamna lui 2009, impreuna cu toti incompetentii care ne conduc sa traim bine, pentru bunastarea lor proprie.
    Uaaaaaaahhhhhhhhhhhh

  36. SimiCostel said

    am July 12 2009 @ 4:48 pm

    Lucian obraznicule incepe tu sa ne dai exemplul cu mancatul rahatului propriu.
    De cand esti si prezicator de cutremure te pricepi la toate.
    Succesuri.

  37. Doru said

    am July 14 2009 @ 7:20 pm

    HAIDE-TI SA IESIM DIN CRIZA SI SA FOLOSIM PAMANTUL PE CARE LA DAT D-ZEU TARII ACESTEIA ,SI SA ADUCEM BUNASTAREA LA TOTI ROMANII, LA UN PRET ROMANESC !
    De ce nu se ocupa statul printr-o agentie infiintata special de cultivarea pamanturilor din tara asta , prin care sa vina cu programe clare , cu anumite produse agricole, pe care sa le comande el si ulterior sa le achizitioneze la un pret modic, dar sa nu mai fie probleme cu defacerea ?????? si sa avem ce manca din ceea ce producem noi si sa nu ne mai pese de altii si de criza lor ?

  38. bogdan toader said

    am August 1 2009 @ 3:46 pm

    Ne confruntam cu ceea ce am semanat – Prostia noastra ! In toate functiile cheie din acest stat au fost si sunt numai impostori, sarlatani si lasi. Toti acestia sunt deosebit de activi in a pulveriza orice inseamna intelepciune, initiativa pozitiva si sunt super-hoti, uneori de o prostie si tupeizare ce sfideaza bunul simt normal. Nu au decit o lege – ce mai furam si arde-l pe fraier. Vom asista cit de curind la secvente precum: Boc sarind gardul din spatele curtii fugarit de oamenii furibunzi, idioatele de la banci scoase prin vitrinele bancilor, pline de singe, in timp ce patronul bancii, cu suncile la soarele din Bahamas, tipa la telefonul satelitar ca nu-i convine profitul de 1000 de euro la 15 centi investiti in Romania si vrea de trei ori mai mult. Asta deoarece un idiot cu sufletul vandut a dat o hotarire de guvern prin care orice banca are voie sa faca absolut orice cu un fraier de roman ce a luat un credit “fara garantie” – garantia fiind, de fapt, orice bun avea crestinul acela. Asa a aparut Hitler, la vreme de criza – era, prima oara, un erou, un salvator de neam. Apoi, ce a iesit, s-a vazut. RAZBOIUL ESTE IESIREA DIN CRIZA !!!! Din pacate, tot cei nevinovati vor suferi si chiar vor muri. Nu aveti habar ce va urma si stam ca oile pe tunelul istoriei spre abator. Am citit invers cuvintul CARD ce scrie pe orice card de credit si mi-am dat seama ca Dumnezeu s-a saturat de noi, credinta s-a tocit iar raul a cresut cu aripile pina la cer. Sistemul uman, ca orice sistem are si el un buton de “reset”. Sa speram ca nu va apasa nimeni pe el. Speram doar o minune si un erou care sa strapunga “balarul” – BANCILE!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean