Turn de 200 metri in Piata Romana

Tweet this

La ultima sedinta a Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Primariei Capitalei, primul for decizional in aprobarea marilor dezvoltari imobiliare din oras, a fost prezentat spre consultare un proiect care prevede construirea unui turn de 200 de metri inaltime, respectiv 58 de etaje, la doi pasi de Piata Romana. Proiectul este facut de celebra arhitecta Zaha Hadid, singura femeie care a castigat vreodata prestigiosul premiu de arhitectura Pritzker Prize. Firma care detine terenul din centrul Bucurestiului a depus doua proiecte alternative.

Terenul pe care ar urma sa se construiasca turnul are circa 5.000 mp si se afla intre Calea Dorobanti, str. Mihai Eminescu si str. Ernest Brosteanu, si este detinut de compania Rubin Gold. Compania, al carei unic actionar este inregistrat in Cipru, a depus trei proiecte.
1. Turnul de 200 metri, proiectat de firma de arhitectura a lui Zaha Hadid
2. O cladire de 55 de metri, proiectata de compania Bergman, Walls & Associates (Israel)
3. O cladire de 90 de metri, proiectata de arhitectul Dorin Stefan

Turn cu hotel de cinci stele, apartamente de lux, cazino si spatii comerciale

Turnul ar urma sa adaposteasca un hotel de cinci stele, apartamente de lux, un cazino si spatii comerciale. Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism au primit cu rezerve propunerea din pricina faptului ca in zona respectiva sunt foarte multe monumente si case reprezentative pentru oras.

Nici legislatia romana nu mai permite ridicarea unor constructii atat de inalte in zonele protejate. “Legislatia nu ne mai permite sa aprobam astfel de proiecte. Constructia propusa este mult prea inalta pentru zona respectiva”, a declarat Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei.

“Cladirea propusa nu are nicio legatura cu zona respectiva. E din alt film. Nu are ce sa caute intr-un oras cu tesut traditional ca Bucurestiul”, a spus Dan Marin, membru in Comisia Tehnica de Urbanism.

“Imi pare rau pentru Zaha Hadid ca a venit cu o asemenea propunere”, a declarat alt membru al Comisiei, Bogdan Bogoescu.

Pe site-ul arhitectei Zaha Hadid sunt scrise urmatoarele: "Dorobanti Tower a fost proiectat pentru a stabili un simbol in inima Bucurestiului. Noul turn este un mix unic intre o forma distincta, o structura ingenioasa si avantajele panoramice ale locuirii la inaltime. Puritatea acestei forme, un diamant slefuit, va fi un elegant reper in centrul Bucurestiului. Zona destinata publicului va fi diferita de tot ce s-a construit in acest sens in Bucuresti, intrucat va reprezenta o atractie majora intr-un centru aglomerat, oferind un important nou loc de intalnire si de loisir urban".




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1142

23 Comentarii pana acum»

  1. un roman said

    am July 7 2009 @ 12:52 pm

    Cu astfel de oameni la conducere , in Romania anului 2050(cand vor iesi la pensie) poate o sa avem astfel de turnuri!!!

  2. Eugen P said

    am July 7 2009 @ 1:10 pm

    batuti in cap,daca era proiectul lor era aprobat

  3. SimiCostel said

    am July 7 2009 @ 1:31 pm

    Baieti, aveti un turn Bancorex pe Calea Victoriei.
    E ca nuca in perete acolo,cum ar fi si turnul asta in Piata Romana.
    La fel sunt si cele de langa catedrala catolica Sf. Iosif si cel de langa biserica armeneasca.
    Daca va pare rau, atunci mergeti si va aruncati de pe cele mai sus mentionate.
    Succesuri! Pa!

  4. Costel Simi said

    am July 7 2009 @ 1:32 pm

    Baieti, aveti un turn Bancorex pe Calea Victoriei.
    E ca nuca in perete acolo,cum ar fi si turnul asta in Piata Romana.
    La fel sunt si cele de langa catedrala catolica Sf. Iosif si cel de langa biserica armeneasca.
    Daca va pare rau, atunci mergeti si va aruncati de pe cele mai sus mentionate.
    Succesuri!

  5. babutza said

    am July 7 2009 @ 4:29 pm

    ca cei care ar avea de facut deplasari catre si dinspre turn (ca va fi cel de 200 de m, cel de 10 etaje sau cel de 60 de m, conteaza mai putin, importanta este destinatia care ii va fi data) vor folosi tramvaiul, fie el si rapid.
    mai degraba vor sta 1 ora sau 2 in masinile blocate in trafic, injurand autoritatile si politistii de circulatie pentru toate ambuteiajele, decat sa ia tramvaiul. in plus, vorbim despre o cladire de birouri, situata intr-o zona fierbinte, e de asteptat ca acolo sa inchirieze spatiu firmele cu mari pretentii.
    si nu cred ca s-a referit cineva la “vestigii” de pe strada E. Brosteanu. este vorba de ansamblu, de armonia cladirilor. hotelul din apropiere (fostul Dorobanti) este construit pe colt, deci poate fi considerat un reper. turnul care va rasari (mai mult ca sigur) pe aceasta strada va arata ca o tepusa rasarind dintre acoperisuri. accesul la acest turn s-ar putea face doar pe str. E Brosteanu. Brosteanu e stramta si daca parcheaza careva un pic mai stramb, stai 2 ore si nu treci nici cu tico pe langa el. si e cu sens unic. daca ii fac o iesire Eminescu, tot e rau. str. M. Eminescu e sugrumata de trafic pe portiunea aia de la ora 7 pana la 10, intre orele 11.30 – 15 si de la 16 pana pe seara. asadar, problemele pe care le-ar ridica un asemenea turn construit aiurea intr-o zona inghesuita sunt tare multe. sa nu uitam de posibilitatea izbucnirii unui incendiu. daca are cineva viziunea unei interventii de proportii in conditiile expuse anterior cu privire la trafic, il rog sa ma lumineze si pe mine.

  6. nicvulae said

    am July 7 2009 @ 4:29 pm

    nu ar avea nimeni spor la nici un fel de sharlatanie arhitectonica daca n-ar exista ‘cale libera pe baza de shpaga’ de la primarie.
    Nu ar risca nimeni milioane de coco la umbra Lupoaicei si a nepotelilor tai, romulus si remus,eneas, daca s-ar trage o data pentru totdeuna o linie pe pamant ‘pina aici – cine trece linia isi pierde capu’ si exact ca romulus, i-ar lua gatu si lu fra-su daca ar incalca linia legi.
    degeaba,insa, au deranjat Lupoaica de la parcu Lupoica de la Piatza Confederatiei,la acareu umbre jucal io table cu coelegi de la liceu Caragieale, caci shpaga de astazi este mault mai puternica de cat legea antica.

  7. lola said

    am July 7 2009 @ 4:29 pm

    si afacerile, atata timp cat isi baga nasul in arhitectura urbana, trebuie sa asculte de o chestie numita urbanism. de planuri urbanistice – facute pe bune. de specificul zonei etc. ati vazut cumva la paris turnuri aiurea in st michel, la luvru sau mai stiu eu unde? nu, sunt situate la o distanta relativ decenta de zona foarte importanta din punct de vedere arhitectonic. iar mare parte dintre ele au fost grupate in zona numita la defense, afara din paris.

  8. dany said

    am July 7 2009 @ 4:30 pm

    turnul ala poate fi construit intr-o zona cu turnuri, la marginea Bucurestiului.
    Altfel sa respecte regimul de inaltime din zona.

  9. gogu said

    am July 7 2009 @ 4:30 pm

    ar trebui la centura sa se faca un cartier de turnuri, iar in centru sa nu se permita decat parcuri si spatii verzi si nu cladiri geam in geam si numai betoane.

  10. nnn said

    am July 7 2009 @ 4:31 pm

    As fi primul care as alege sa se faca cel putin partial spatiul verde din fata blocului parcare – copacii cresc aiurea si nu sunt intretinuti, mai trebuie vreo 2 furturni si cad pe masini, pasarile stau in ei si isi fac nevoile pe ele, spatiul e ingradit cu un gard de peste 1 metru deci nu intra nimeni in el, n-are gazon ci e doar pamant sapat deci m-as murdari oricum. Solutia: jumatate facut parcare, restul cu copaci taiati la nivel in fiecare an, iarba pe jos si banci sa ne putem bucura de ei. Altfel e doar o jungla.

  11. blasfemie said

    am July 7 2009 @ 4:31 pm

    Turnul acela o sa fie mai inalt decit Catedrala mintuirii pacatosilor neamului? Nu se poate.
    Turnul acela va sta in calea viitoarei autostrazi suspendate? Nu se poate.
    Mi se rupe sufletul de autoritatile handicapate de care isi bat joc toti derbedeii. Nu este dreptate pe lume.
    Singura speranta este Oprescu. A facut el cel mai mare cirnat din lume, doar n-o sa se impiedice de niste hotomani cu sediul in Cipru. Doctore, ia bisturiul si taie-o!

  12. gabi said

    am July 7 2009 @ 4:32 pm

    pai autoritatile “handicapate” sunt unul si acelasi lucru cu “derbedeii” care isi “bat joc de ele”. nu exista autoritati handicapate exista doar derbedei care isi bat joc de noi si atat.

  13. vitelor said

    am July 7 2009 @ 4:32 pm

    nu, intr-adevar, aia de dau spaga sunt niste mielusei nevinovati. ca doar nu dau spaga ca sa insele statul, ci doar asa, din marinimie.
    si prostii, evident, suntem noi, astia, care nu vrem sa dam spaga. cred ca e timpul ca mentalitatea asta sa ramana in manualele de istorie la capitolul comunism.

  14. matriteru said

    am July 7 2009 @ 4:32 pm

    E incredibil ce tara avem ! Sunt unii in tara asta care nu pot fi atinsi de nimic cu nimic.. Pot face ce vor. Pot astia sa skimbe 30k de legi, degeaba. N-ai cum sa le misti nici un fir de par. Daca vor sa mute metrou o vor face, daca vor sa mute Lacu Herastrau la Busteni, o fac, e prea multa padure la Baneasa, mai taie…Fac cam ce vor ei. Legea e pentru noi astia care mergem pe jos, care ne-nghesuim in tramvaie, care stam la cozi la taxe locale, care suntem stropiti de Bentleyuri cand ploua si care suntem calcati pe trecerea de pietoni. Deci alles gute ! :)

  15. leo - din comunitatea locala said

    am July 7 2009 @ 4:33 pm

    a intrebat-o cineva ceva?
    In tarile cu care am vrea sa semanam nu se planteaza un copac daca nu e de acord comunitatea; ar fi normal ca si locuitorii zonei sa trebuiasca sa-si dea acordul…

  16. Liviu T said

    am July 7 2009 @ 4:34 pm

    asta e …
    asteptam cu nerabdara urmatorul cutremul sa se darame tot…
    acum serios… astia sunt de-a dreptul tampiti… pe langa faptul ca o cladire ca cea de la armeneasca sau ca acest turn sau multe altele, pur si simplu nu isi au locul acolo, arata ca dracu…
    astia nu se gandesc la rezistenta? din cate am auzit solul din bucuresti nu suporte cladiri mai mari de 14 etaje parca…deci???

  17. multi citesc putini inteleg said

    am July 7 2009 @ 4:35 pm

    daca s-ar face un turn de 20 de etaje, ar fi inchiriat pentru birouri da? asta ar insemna roughly 1000 de angajati ai firmelor, plus personal de intretinere, basca vizitatorii acestor firme (ca tre sa faca si ei un business, nu?).
    toate cifrele de mai sus ar genera un trafic imens pe zona aia, care si asa e sufocata de mixtura cretina de autobuze+masini pe drumcu 2 benzi pe sens (nu mai vorbesc de aia care parcheaza nonsalant pe prima banda).
    poti sa fii sigur de 2 chestii:
    1. constructorii NU vor asigura locuri de parcare suficiente (in ciuda legii)
    2. angajatii si vizitatorii NU vor veni niciodata cu autobuzul, decat intr-o ffff mica masura. daca esti roman si traiesti aici stii si de ce, nu tre sa iti explic eu.

    deci astea ar fi urmarile imediate dpdv al traficului. problemele arhitectonice/de rezistenta/de regim de inaltime etc le las sa fie discutate de altii.

  18. Damian said

    am July 7 2009 @ 4:35 pm

    Cine cistiga de fapt de pe urma acestei aiureli? Ca imi vine greu sa cred ca in contextul actualei crize, construirea unui turn care sa stea aproape gol este o afacere buna. Ce s-a demolat defapt? Ce cladiri sint in zona si vor fi puse in pericol de mastodont? Cine da banii pt el? Daca sint bani de la statul roman, da , ar fi o afacere. Dar Altfel??

  19. ionutz said

    am July 7 2009 @ 4:36 pm

    poti, te rog, sa imi explici unde, sau de unde, avem eficienta economica, in conditiile in care construirea unei astfel de cladiri exact in acel loc ar paraliza traficul, si asa sufocat, din zona?
    a, si era sa uit: sa vezi distractie cand voi face coada pe str. Brosteanu, pana pe Dorobanti basculantele…

  20. constantin said

    am July 7 2009 @ 5:11 pm

    Structura geologica a terenului nu permite construirea unor asemenea mamuti, intr- un singur loc in Bucuresti este posibila construirea dupa prospectiunile efectuate la proiectarea centrului civic.

  21. Gogulete said

    am July 7 2009 @ 10:34 pm

    Da , foarte interesant , va fi o tepuse care va “intepa “cerul Bucurestiului si eu zic ca trebuie obligatoriu construita pt ca reprezinta ceea ce avem parte de zi cu zi…..O MARE TEAPA……

  22. tatar said

    am July 7 2009 @ 10:56 pm

    sa se construiasca numai bordeie in centru, eventual p+mansarda cu pod si sa trecem la caruta. idei novatoare sa faca prostii in alte tari. noi vrem sa ramanem cu ce avem. cu arhitectii nostri de talie mondiala care au facut pana acum numai proiecte de nivel planetar. ne sfatuiesc din vasta lor experienta .

  23. aspida said

    am July 8 2009 @ 2:34 pm

    @tatar
    amice, esti idiot! :)

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean