Banner

Romania , de multe ori paralela cu realitatea

Tweet this

Toata lumea cere mariri de salarii dar nimeni nu isi pune intrebarea de unde se vor plati toate aceste lucruri. Oamenii se comporta ca si cum statul sta pe un sac de bani fara numar. In realitate statul roman e falit si va fi mare minune daca prin octombrie va mai avea bani de pensii macar... Poate daca Justitia ar fi functionat si marii hoti ar fi fost condamnati , daca nu se permiteau jafurile si tunurile din perioada Nastase-Tariceanu, cand s-au furat miliarde de euro din banul public- nu se ajungea aici. Acum insa, nu va scapa nimeni de criza!!!! Nici chiar magistratii, oricate procese vor intenta statului!!!!! Pur si simplu nu mai sunt bani.....
Daca 700 eur/luna este mult pentru un magistrat care judeca 50-100 dosare pe sedinta, unele deosebit de complexe, cu infractori de toata speta capabil inclusiv de amenintari la integritatea personala si a familiei,  sa faca justitie cei care scriu numai chestiuni paralele despre salariile "exagerate" ale magistratilor!!!
Nu ma intelegi gresit, nu le tin partea magistratilor care dau asemenea hotarari precum aceasta de pomina de la Judecatoria Buftea http://www.urbaniulian.ro/2008/10/08/suntem-pierduti-judecatorul-spune-ca-un-infractor-trebuie-lasat-in-libertate-sa-fure-ca-sa-aiba-si-el-ce-manca-ilfovul-predat-infractorilor/
Insa, toti magistratii care sunt bine pregatiti profesional (si asa sunt majoritatea) vor pleca, pentru ca vor putea castiga mai bine in alte sectoare (avocatura, notariate etc.). Vor ramane cei care se simt prea slab pregatiti pentru a face fata intr-un sistem concurential. Se vor organiza concursuri de admitere in magistratura la care se va cobori mult stacheta de admitere, pentru ca la asa salarii nu va mai fi deloc imbulzeala. Daca lucrurile continua asa, vom avea foarte curand exact sistemul de justitie din anii 90, cu oameni foarte slab pregatiti si cu solutii date "gospodareste" sau "dupa ureche". Plus coruptie. Daca vi se pare ca acum sistemul este corupt, asteptati numai sa vedeti ce va urma. Stoica a facut primul pas adevarat pentru combaterea coruptiei in justitie. A marit salariile si a strans surubul pretentilor. Corect. Acum se scad salariile insa se cere munca mai multa, norma la dosare crescand.
Domnilor "comentatori" care critica salariile "mari" din magistratura, puteti calcula, va rog, urmatorul pas al unei societati in care nu se respecta legile, pe motiv ca n-are cine sa le imparta si n-are cine sa le aplice? Poate ma insel, dar daca si personalul din justitie se lasa de meserie, puteti fi convinsi ca se va instaura un pui de dictatura militara. Ori asa, ori disparem ca popor de pe harta lumii. Cred ca cei care dau cu batu' in justitie sunt, majoritatea, persoane care nu inteleg sau isi doresc sa cunoasca adevarata dimensiune a haosului social. Asa cum merge ea poticnit, Justitia inca mai arde bancile care isi bat joc si fura cu clauze abuzive si nesimtite de la clienti. Daca Justitia dispare, cine va mai apara omul de pe strada de abuzul de putere ? Altfel nu inteleg de unde atata inversunare impotriva sistemului. Nu justitia face legile, ea le aplica asa cum au fost gandite de reprezentantii intereselor noastre, parlamentarii. Eu ca senator, incerc sa fac legi bune ca sa le pun in mana judecatorilor , astfel incat drepturile cetatenilor sa fie aparate mai bine.Acceptand ca hotararea va ramane definitiva si se vor micsora veniturile in justitie, in armata, in politie si mai nu stiu pe unde, oare ce se va face cu banii "economisiti"? Sau aceste "economii" nu vor fi atat de nocive incat efectele lor adverse vor distruge complet aceasta tara ? Pentru ca distrugerea stiti ce inseamna ? Inrobirea si dependenta totala fata de UE, adica devenim colonia bananiera a bogatilor din Vestul Europei.
Cum s-ar spune , in sistemul sclavagist, omul era exploatat de om. Acum....este invers. Adica, tot asa!

Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 811

13 Comentarii pana acum»

  1. cristi said

    am July 7 2009 @ 1:41 pm

    D-le Urban, eu unul sunt de acord ca magistratii sa aiba salarii mari (relativ mari, relativ la Romania, nu la nivelul UE). Dar, pe de alta parte, sa se introduca si pedepse pentru magistrati. La fiecare proces pierdut la cedo, magistratul respectiv care a judecat cazul sa plateasca din buzunar. De asemenea, toate averile magistratilor (inclusiv pana la rudele de gradul 2) sa fie verificate la sange (nu ca acuma). Tot ce nu se poate justifica cu acte legal confiscat si magistratul respectiv pedepsit. De asemenea, excluderea din barou a magistratilor sau a avocatilor care incalca legea. Si, in special, suspendarea din orice functie publica a functionarului care a incalcat legea pana la judecarea cazului. Asa este in vest. Nu lasat in functie pe principiul: este nevinovat pana la proba contrarie. Asta este o prostie de-a noastra. Se suspenda pe durata anchetei. Si atunci va fi tot interesul pentru a se judeca cazurile repede.
    Ce vreau mai exact sa spun este ca, daca vor salarii mari (cum spuneam, relativ mari) sa se pedepseasca orice greseala. Si nu cu suspendare sau 3 luni salariul redus cu 10%. Alta tampenie romaneasca.
    Dar, pe de alta parte, este adevarat ca, daca s-ar aplica acest principiu la noi, toti politicienii incepand de sus ar ajunge dupa gratii. Nu cred va ar scapa vreunul. Si asta este o problema. Politica.

  2. aloha said

    am July 7 2009 @ 1:47 pm

    de ce trebuie sa plateasca Statul Roman-adica NOI, despagubiri de milioane de euro pentru sentinte judecatoresti date aiurea. Eu sau dumneavoastra daca gresim vine Statul Roman si plateste???

  3. DZ said

    am July 7 2009 @ 1:49 pm

  4. ionutz said

    am July 7 2009 @ 4:50 pm

    Corekt, falimentul Justitiei va preda tara hotilor, lotrilor, talharilor si coruptilor;
    De fapt asta s-a si vrut bah nene!

  5. Eugen said

    am July 7 2009 @ 4:52 pm

    Ne aparam singuri.
    Ne facem dreptate singuri.
    Am deja cumparate vreo 10 topoare, 5 pistoale cu bile de cauciuc, basca bate de baseball, rangi, etc, asa ca eu mi-s pregatit .
    Sa vina haosu’ sa vezi ce dau in el!
    Nu vreau sa ajung catelu’ de casa al nimanui sa ma puna sa fac tumbe

  6. Solcan said

    am July 7 2009 @ 4:56 pm

    Cui nu ii convine salariul sa plece din magistratura, nu sa judece cu fundul pentru ca are salariul mic,ar fi interesant sa vedem unde se duce.
    Si de asemenea, cine este stresat sa faca o vizita la medicul psihiatru, il poate ajuta mai mult decat un spor de nu stiu cate mii de euro.

  7. cosmin said

    am July 7 2009 @ 5:18 pm

    Minciuni minciuni minciuni.

    > In realitate statul roman e falit si va fi mare minune daca >prin octombrie va mai avea bani de pensii macar…
    Deputatul PNL, Cristina Pocora, consider? c? ministrul Agriculturii, Ilie Sârbu, ?i cel al Finan?elor Publice, Gheorghe Pogea, ar trebui s? demisioneze din cauz? c?, în cele dou? ministere, se acord?, în plin? criz?, sporuri salariale pentru directori ?i prime de vacan?? pentru angaja?i.
    Pocora arat? c?, prin ordinul ministrului Agriculturii, Ilie Sârbu, sporurile directorilor din subordine au cres­cut în ultimele luni cu 80%.
    Aceast? decizie intr?, îns?, în profund? contradic?ie cu m?surile anticriz? ale premierului Emil Boc, care a decis eliminarea acestor beneficii pentru angaja?ii din institu?iile publice.
    Deputatul PNL a explicat: “Gestul domnului Ilie Sârbu nu poate fi calificat decât drept unul iresponsabil, ?inând cont de dezastrul care domne?te în agricultur?: subven?ii amânate la plat?, terenuri neirigate din cauz? c? statul nu are fonduri pentru astfel de investi?ii ?i recolte dezastruoase pentru 2009″.
    Referitor la ministrul Finan?elor, Gheorghe Pogea, deputatul PNL arat?, într-un comunicat, c? “d? dovad? de aceea?i incon?tien??”, din cauz? c? a decis ca, începând din aceast? var?, s? acorde angaja?ilor din minister prime de vacan?? de peste
    13 milioane de euro

    (în jur de 400 de euro pentru fiecare salariat).

    Ar trebui s? recunoasc? cinstit c? printre cei care trebuie s? strâng? cureaua nu se num?r? ?i ?efii din ministere, clientela politic? a Guvernului PD-L-PSD, ci simplii angaja?i, cum sunt cei de la CFR, amenin?a?i cu disponibiliz?rile

    http://www.bursa.ro/on-line/?s=politica&articol=56729

    Pentru aia din aparatul de stat nu e nici o criza dupa cum se vede.

    >Poate daca Justitia ar fi functionat si marii hoti ar fi fost >condamnati , daca nu se permiteau jafurile si tunurile din >perioada Nastase-Tariceanu, cand s-au furat miliarde de euro din >banul public- nu se ajungea aici

    Si poate daca madam Ridzi n-ar face evenimente de entertainment cu banii pe care mi-i ia mafia cu aparenta de legalitate care este statul… mie si altora… Bine ca vorbiti numai de liberali, pe voi nu va vedeti? De Videanu sau de Udrea de ce nu ziceti nimic?

    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Actualitate/29123/Videanu-Si-Omar-buni-parteneri-de-afaceri.html

    Sau va deranjeaza adevarul?

    In fata va faceti ca va luptati intre voi si pe la spatele natarailor care merg la vot va intelegeti ca hotii in targ!

  8. Catalin HN said

    am July 7 2009 @ 6:13 pm

    bine spus, cristi ! de acord cu tot ce ai spus

  9. senator Urban Iulian - ptr. Cristi said

    am July 7 2009 @ 6:21 pm

    Omule, ai vazut undeva ca am pus sub presa ceva ? Da , toate aceste chestiuni din ultimele 20 ani au facut zob aceasta tara.

  10. Michael said

    am July 7 2009 @ 6:48 pm

    Domnule Urban se poate spune ca dupa Nastase – Tariceanu nu sa furat nimic ? PDL sunt numai sfinti ?
    La subiect: pestele de la cap se impute sau cum spun nemtii raul trebuie eliminat de la radacina. Sistemul intreg este pudret si asta
    din 1990 incoace. Domnule Urban Legiile acestei tari sunt atat de ambigui si lasa loc interpretariilor ca se ajunge in justitie cam degeaba, ca daca ar fi fost clare nu mai era nevoie. Apoi sistemul judiciar care are ca procedura principale decat acordarea termenelor, iar dupa acordarea termenelor se acorde alte termene.. dvs cred ca stiti foarte bine sistemul. Numai si numai din acest motiv se ajunge la situatia ca un judecator sa judece 50-60 dosare pe zi, de fapt 3/4 din sedintele de judecata sunt amanari si termene, daca intr-un complet se judeca 3-4 dosare pe zi este mult spus. De multe ori se intalnesc partile in fata instantei doar pentru a nota termenul urmator. Daca o expertize nu e gata nu-i bai se mai acorda un termen si dupa ce este gata se acorda termen pentru a lua la cunostinta etc etc etc
    Asa si pentru un dosar banal unde situatia putea fi judecata repede se lalaie 1 sau 2 ani. De ce ?
    In alte tarii civilizate ( de ex. Germania ) dosare simple in maxim 1 sau 2 luni se stie solutia, iar cele complicate in 6 luni.
    Arbitrajele comerciale chiar rezolva si cazuri mai complexe in maxim 2 luni. Asa face sens o judecata, in Romania dupa 2-3 ani partile nici nu mai sunt interesati de sentinta ci duc dosaru ca asa sau obisnuit.
    Toti oameni plimbati in afara si cu studii si stiinte nu vad situatia nu chiar nu sunt in stare sa rezolva ? sau nu vor ?
    Eu cred ca majoritatea populatiei ar fi de acord cu o justitie rapide si eficace si bazata pe drept si adevar…
    In acest caz bineinteles ca judecatorii trebuie sa aibe salarii mari sau foarte mari ca sa fie inpartial si sa nu fie vulnerabil tentatiilor. Cum este ca un judecator tanar ( fara experienta ) si cu salariu de deputat in sistem sa judece dosare de milioane de euro ? nu este poate si normal sa fie tentat sa puna botu … ?
    Nu si el este om si doreste masina, casa, concedii, etc ?
    Tineti cont ca si judecatorii sunt oameni ca tu si eu….
    Sunteti in pozitie de a avea sansa sa schimbati sistemul !!
    Nu ratati ocazia !!!
    Avind o justitie ( a 3a putere in stat ) se rezolva si multe multe abuzuri comerciale sau politica si jafuri din bani publici etc,
    intrucat nu mai merge cu un telefon la ala sau din partea lui x…
    Mai trebuie si scos tot sistemul judiciar de sub influenta politica. La ora actuala cum sunt de fapt numiti sefii in justitie?
    CSM cum se compune sau este numit… de aici rezulte multe influente care nu au ce cauta in sistem !!!
    Rog raspuns.
    Michael

  11. Othelo said

    am July 8 2009 @ 7:58 am

    Sunt de acord cu ce afirma Cristi in totalitate.

  12. Vivi said

    am July 8 2009 @ 8:35 am

    In orice caz, raspunderea in magistratura (thumbs up Cristi) ar trebui sa existe indiferent de salarii. Ca asa pot sa dau si eu sentinte daca ma doare la banana. Nu, nene, trebuie sa si raspunzi de ceea ce faci.

  13. Dan said

    am July 8 2009 @ 12:54 pm

    In nesimtirea lor, care se dovedeste a fi destul de mare, nu stiu decat sa ceara cresteri salariale si sa-si mentina sporurile obtinute pe motive aberante. Cei care adjudeca sporurile pentru justitie nu primesc si ei aceleasi sporuri? nu e conflict de interese? Noi centram noi dam cu capul. Fiecare individ trebuie sa-si respecte meseria si statutul de angajat. Ar fi suficient ca toata lumea sa aiba un salariu corespunzator meseriei pe care o practica, fara sporuri, exceptand sporul de vechime. De ce sa existe diferente salariale intre doua persoane care practica aceeasi meserie, au aceleasi responsabilitati, dar sunt negociate pe clase de salariu diferite.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean