D-le Pogea, dar pentru boii care platesc la zi datoriile la stat , ce dati ?

Tweet this

Guvernul a decis prin OUG să amâne la plată datoriile firmelor care au acumulat datorii la stat după 30 septembrie 2008.
Ok, este o masura buna, si o spun ca om de afaceri care prin afacerile derulate, asigura traiul pentru circa 1400 de tineri de pe tot cuprinsul Romaniei.
Ma deranjeaza insa profund, faptul ca, pentru noi, boii care tragem la jug si platim datoriile la stat [ TVA, IMPOZIT PROFIT, TAXE SALARII ] la zi, nu gasiti solutii, astfel incat ne aruncati in malaxorul lipsei de lichiditati si a crizei financiare. Aici va scriu in dubla calitate de om de afaceri - cetatean si cea de senator. Nu este posibil sa nu va ingrijiti ca ministru de finante, in primul rand, sa-i stimulati pe cei care, ca si mine, intra in categoria mutuflanilor care platesc la timp . Practic mesajul dvs. este pentru mine acum clar : nu mai platesc nimic, va fac si eu adresa de esalonare. Asta va doriti cu adevarat ? Nu va ganditi ca ne faceti rau si ca invariabil suntem aproape de fundul sacului? Cat sa mai admitem sa platim taxele si impozitele la stat, amanand salariile, acumuland restante, fara ca dvs. ministrul de finante, sa va indreptati cu masuri de protectie si fata de noi ? Stiti cum procedeaza natura ? salveaza selectiv exemplarele cele mai sanatoase d-le inginer Pogea. Adica concret, pisica mea aveam 3 pui. Cand unul s-a imbolnavit, instinctul de supravietuire a facut-o sa-i ingrijeasa pe cei doi pui sanatosi, altfel risca sa-i piarda pe toti. Mai uitati-va la natura poate mai invatati ceva.
- Urban Iulian

Contribuabilii care dovedesc că nu au avut datorii înainte de 30 septembrie 2008 pot face cerere la autoritatea ficală teritorială şi vor putea fi amânaţi la plată pentru şase luni, cu condiţia să achite datoriile curente. „Aceste firme nu vor mai fi executate silit, dar trebuie să achite obligaţiile lunare”, a spus premierul Emil Boc. La rândul său, ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, a spus că trebuie îndeplinite cumulativ mai multe condiţii pentru a beneficia de această amânare.


„Condiţiile sunt ca să nu fie înregistrat restanţe la 30 septembrie 2008, să fi depus toate documentele fiscale, să nu fie înregistrat în cazierul judiciar şi să nu fie în insolvenţă”, a spus Pogea.


Amânarea se face la cererea firmei, solicitarea fiind depusă la organul fiscal teritorial, care va fi soluţionată în 15 zile. Dacă nu achită obligaţiile lunare, contribuabilul pierde această facilitate.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1579

99 Comentarii pana acum»

  1. senator Urban Iulian - scuze said

    am July 1 2009 @ 12:39 pm

    Va rog sa ma scuzati pentru folosirea termenului de “boi” insa efectiv ca om de afaceri, ma simt ignorat de dl. inginer Pogea. Masura luata de el este buna, insa sa nu faci nimic, absolut nimic pentru cei care isi platesc la termen datoriile, care isi amana alte plati , salarii, doar ca sa fie corect fata de statul roman, mi se pare o grosolanie.

  2. Dan DC said

    am July 1 2009 @ 12:54 pm

    Bine zis. Cel mai mult imi place termenul de “mutuflan”.

  3. frank said

    am July 1 2009 @ 1:29 pm

    Bine zis d-le senator
    Este exact ce a spus si presedintele Basescu : platiti-va datoriile la stat si apoi emiteti pretentii; daca imi platesc datoriile este normal sa cer sa fie protejat prin masuri anti-criza de catre Guvern

  4. Eugen said

    am July 1 2009 @ 1:31 pm

    Foarte bine zis d-le senator.
    Este exact ceea ce trebuie sa faca PDL ca sa atraga voturile proprietarilor de companii, si anume sa recompenseze pe cei care isi platesc datoriile catre stat. Daca nu recompensam premiantii, ce putem sa cerem ? nimic
    Foarte buna pozitie ati adoptat

  5. Tica said

    am July 1 2009 @ 1:33 pm

    Am auzit interviul dat de dvs. la Realitatea FM.
    M-am amuzat de faptul ca, cei de acolo va intrebau daca prin asemenea declaratii nu cumva iesiti din linia partidului si mi-a placut explicatia data : faptul ca uneori, trebuie sa il tragi de manenca pe colegul de partid care, prin masuri simple, poate sa adopte masuri protectioniste care impiedica falimentul unor firme inca sanatoase.
    Cred ca prin acest punct de vedere al dvs. PDL a castigat imagine!
    Bravo

  6. Adela said

    am July 1 2009 @ 1:33 pm

    Daca PDL ar avea pozitii transante si ferme pentru aceasta a senatorului Urban, cred ca ar castiga alegerile detasat cu peste 70 %.
    Un asemenea discurs , care ne apara pe noi cetatenii, ma fac sa imi dau seama ca trebuie sa vin sa votez pentru ca am cu cine.
    Multumesc d-le Urban

  7. cristi said

    am July 1 2009 @ 1:35 pm

    In mod evident ca dl. Urban aduce plus imagine PDL. El si presedintele Basescu.
    In vreme ce Pogea pare ca este concentrat sa emita acte normative impopulare, aceste doua voci, incearca si reusesc sa nu indeparteze electoratul provenit din zona patronilor, de PDL.
    Acum ramane sa vedem daca ministrul Pogea ca reactiona si va intelege ca trebuie sa aiba grija si de cei care platesc taxele nu doar de restantieri

  8. Darius said

    am July 1 2009 @ 1:38 pm

    Bine spus.
    Fara stimularea firmelor care inca sunt sanatoase, riscam sa infectam intreaga economie nationala.
    Felicit si eu pozitia senatorului Urban si a presedintelui Basescu.
    Pogea nu ar strica sa inteleaga ca , mai trebuie sa vina si cu masuri care sa genereze si reactii de lauda, nu doar critici la adresa PDL.

  9. Dan P said

    am July 1 2009 @ 1:41 pm

    Boala grea.
    Asemanarea celor care platesc taxele si impozitele la zi cu boii este extrem de nimerita.
    Este ca si cum, intr-o clasa, profesorul s-ar ingriji doar de cei care invata prost, lasandu-i neglijati sau ignorandu-i pe cei sarguinciosi.
    NU strica ca voci puternice sa aduca aminte ministrului Pogea ca , fara premianti, o clasa devine una de prosti.
    Asa ca, asteptam sa vedem ce masuri pentru cei sarguinciosi va lua. Noroc ca dl. Urban are curajul si puterea sa iasa in fata sa ne apere si pe noi, cei care abia mai supravietuim , ca sa se vada ca PDL merita votat ca partid. Sunt sigur ca premierul BOC va recepta acest apel si vom vedea masuri concrete fata de firmele care isi platesc taxele si impozitele la timp.

  10. Biloi said

    am July 1 2009 @ 1:44 pm

    De aia PDL este un partid puternic.
    Pentru ca, membrii sai se trag unii pe altii de maneca cand apar deviatii. In mod concret, Pogea trebuie sa ia masuri sa-i stimuleze pe cei care pot sa faca acest lucru, sa plateasca la timp taxele si impozitele. Ei trebuie sa fie primii beneficiari ai programului anti-criza si nu restantierii.
    A spus bine senatorul Urban : masura luata de Guvern este buna, insa aveti domnule grija in primul rand de aia corecti, care asa cum a zis senatorul , amana plata salariilor, le cer angajatilor sa faca sacrificii ca sa dea bani statului roman.
    Bravo d-le Urban, aveti in continuare votul meu si al celor 230 de angajati ai fabricii mele !

  11. ariel said

    am July 1 2009 @ 1:46 pm

    Solutie : -confiscarea imediata a averilor nejustificate , dobandite ilicit.-impozit progresiv – o reforma severa a ANAF-ului- Patronul dvs .Sonirnel Vantu sa returneze cele 60 mil tva primiti ilegal acum 6 luni-verificarea actelor de la Fondul Proprietatea si stoparea acestei scurgeri de bani-judecarea cu celeritate a proceselor in care statul a fost grav prejudiciat de ministri gen Ridzi,Nastase, Mitrea,-control la cei cu masini de lux exact ca in statul vecin Bulgaria,-controlul marilor afaceristi si speculanti imobiliari- si multe alte solutii care ne sunt la indemna dar ne facem ca ploua.

  12. Mutu said

    am July 1 2009 @ 1:47 pm

    D=-le senator Urban, ramaneti acelasi tip care spuneti lucrurilor pe nume. Noroc cu dvs. ca se mai spala de pacate PDL-ul ca cu alde Pogea….

    trebuie sa vedeti ce politie s-a instaurat la fisc! daca intarzii cateva zile cu plata obligatiilor salariatilor, hop si poprirea pe cont! dar eu cand trebuie sa-mi recuperez TVA-ul, astept aproape 2 ani. domnul Boc sa mai verifice cum e cu IMMurile, sa se simta si dansul norocos ca le-a prins in functiune, ca in ritmul asta intr-un an vor fi trecute doar in manualele de economie, la lectia “stiati ca…”

  13. adevar pur said

    am July 1 2009 @ 1:50 pm

    Si eu ma uitam la aceasta OUG si ma gandeam, ca este facuta fix pentru cei care sunteaza si nu platesc darile la stat la timp.
    Dar imi dau seama ca nu se stimuleaza cinstea, si atunci normala intrebarea : de ce sa platesc la timp daca Pogea vrea sa ma indemne sa nu platesc ?
    Ma apreciaza cineva in tara asta daca dau TVA-ul la timp? Nu.

    D-le Urban si votul meu il aveti in continuare. Ca si dl. Basescu. cat despre Pogea, ce sa zic, mai cautati domne in rezerva de cadre a partidului

  14. gheorghe said

    am July 1 2009 @ 1:51 pm

    acu’ ca trecura crizatii, ramaseram cu ce-am avut si inainte :)
    adica aia bogati sunt tot bogati doar ca ceva mai putin, aia saraci sunt tot saraci doar ca ceva mai mult, politicienii sunt tot hoti si incompetenti, la fel de mult ca pana acum, ei au rezistat cel mai bine la ‘criza’.
    lectia invatata este … nimic! companiile vor reveni la magariile de pana acum, guvernul vrea sa mareasca impozitele ca ‘a fost criza’ . oamenii obisnuiti vor munci ceva mai mult decat pana acum, sa acopere gaurile lasate de dobitocii din conducere (indiferent ca vorbim de companii private sau de stat), vor fi stresati, se vor imbolnavi, vor lua munti de medicamente. acum inteleg eu de ce cu vreo 2 luni in urma au inceput sa creasca preturile actiunilor companiilor pharma…

  15. ighen said

    am July 1 2009 @ 1:52 pm

    Mugur Isarescu: Personal sunt impotriva cresterii de taxe sau impozite, mi se pare total neadecvat perioadei de recesiune. Nu ar aduce niciun castig

  16. Multi vad putini pricep said

    am July 1 2009 @ 1:55 pm

    Cretinii de la Realitatea FM au sarit ca fraierii sa il intrebe pe senatorul Urban de ce isi ataca un coleg de partid. NUmai ca si-au luat teapa, dl. senator explicand frumos faptul ca, nu a existat critica fata de masura luata de inghinerul Pogea, ci un repros ca om de afaceri pentru faptul ca a uitat sa-i sprijine pe cei care sprijina prin plata taxelor, Guvernul.
    Corect, frumos, explicatie de geniu.
    Concluzia : prin Urban , PDL mai aduna imagine si voturi
    Prin Pogea, PDL pierde voturi si imagine
    Noroc ca mai apar politicieni care ies in fata si spun Guvernului : amintiti-va de cei care sprijina bugetul de stat si ajutati-i !

  17. radu said

    am July 1 2009 @ 1:57 pm

    Multumim frumos d-le Urban.
    Am 68 de angajati la o mica fabrica din Ilfov si sunt si eu bou. adica platesc la timp la statul roman. Viata lor si a familiilor lor depinde de mine, iar eu depind de Pogea care insa deocamdata a uitat de noi
    Va multumesc si va rog sa nu il lasati pe Pogea pana nu ia masuri care sa ne stimuleze si pe noi.
    Sunt mandru sa fie alaturi de dvs. un “bou” care trage la jugul economiei nationale.

  18. Urban este politician pursange said

    am July 1 2009 @ 1:59 pm

    Manevra inteligenta.
    Sesizand criticile care vor curge pe aceasta OUG, Urban iese in fata si acopera criticile, aruncand in planul II faptul ca acest act normativ ajuta debitorii fata de buget si ii cere lui Pogea sa ia masuri ca sa apere pe cei ce platesc la timp.
    Adica face o critica constructiva, venind chiar el cu ea, din zona PDL, inaintea celor din PSD sau PNL care acum nu mau au ce sa comenteze.

  19. Ha-ha - astia or plati la timp ? said

    am July 1 2009 @ 2:01 pm

    Realitatea-Catavencu reduce salariile, din motive de scadere a pietei de publicitate. Reducerile vor fi diferentiate, incepand cu 10% la salariile mici si ajungand pana la 50%, la salariile mai mari (peste 4.000 de euro), scrie Iulian Comanescu, pe blogul lui.

  20. Nelu said

    am July 1 2009 @ 2:05 pm

    Da, da.
    Urban a procedat corect, in favoarea partidului sau.
    Dupa cde vine Pogea si face varza totul, nu a mai asteptat m***e de la pesedei pe tema acestei ordonante si ridica la fileu Guvernului faptul ca trebuie sa-i premieze pe cei care sunt onesti si platesc taxele si impozitele.
    Pun pariu ca va iesi si Basescu sa zica la fel, pentru ca este o chestiune judicioasa, Boc vine cu o masura pe acest palier, iar PDL ajunge sa ia masurile care vor aducde voturile in toamna.

  21. RTV pe faras said

    am July 1 2009 @ 2:05 pm

    Peste pres? se abat vremuri grele: dup? ce “România Liber?” ?i-a anun?at angaja?ii, zilele trecute, de iminen?a unor reduceri salariale cu 10% ?i chiar a trimiterii unor oameni în ?omaj tehnic, unda de ?oc s-a extins si a atins, azi, trustul unuia dintre cei mai puternici moguli de pres?.

    La “Gândul” se vorbe?te tot mai f??i? de trecerea integral pe net, din toamn?, pe urma celorlalte publica?ii ale lui Adrian Sârbu, din ?ar?, care ?i-au încheiat cariera pe print. Discu?ii asem?n?toare au loc în alte câteva redac?ii, semn c? internetul românesc va deveni, curând, foarte aglomerat. Dar, cei mai negri nori se adun? deasupra trustului Realitatea, unde primele anun?uri oficiale ar putea ap?rea în debutul lunii iulie. Din ultimele informa?ii de pe pia?a media, s-a luat decizia, la nivelul manageriatului, ca în perioada imediat urm?toare s? se opereze o reducere accelerat? a costurilor cu pân? la 50%, vârful de “sarcin?” fiind în preajma datei de 1 august, când va avea loc o prim? estimare a rezultatelor m?surilor ce se vor lua în zilele urm?toare. Reducerea costurilor va prespune sc?derea salariilor cu pân? la 25%, a schemei de angaja?i, dar ?i renun?area la serviciile unor vedete de pe “sticl?”, prea costisitoare, începând din toamn?, când expir? o bun? parte a contractelor acestora. (B.T.I.)

    Update:
    Azi, dup? orele prânzului, ?edin?ele conducerilor organelor componente ale trustului Realitatea-Ca?avencu au luat sfâr?it ?i s-a trecut la informarea angaja?ilor pe marginea noilor m?suri impuse de criz?. Astfel, de ast?zi intr? în vigoare o gril? de salarizare cu reduceri între 10-50%, pe principiul reducerii maxime a salariilor cele mai mari. În consecin??, cel mai greu sunt lovite vedetele trustului, precum Emil Hurezeanu, al c?rui salariu scade, spre exemplu, conform unor surse din trust, de la 20.000 la 10.000 de euro lunar. De asemenea, vor avea loc ?i anumite disponibiliz?ri, cel mai probabil la Realitatea TV.

  22. Georgica said

    am July 1 2009 @ 2:08 pm

    D-le Urban
    Chiar m-a anuntat patronul ca imi va intarzia salariul pentru 1 saptamana ca trebuie sa plateasca TVA-ul. L-am intrebat de ce il plateste la timp [ lucrez in Ciorogarla adica in colegiul dvs. ] si a zis ca el asa a facut mereu; si sa stiti ca a fost un om corect mereu. chiar imi zicea : domne au am votat mereu cu primarul din comuna si cu PDL-ul dar chiar nu fac nimic ministrii pdl din Guvern sa ne zica si noua astora care platim mereu la tanc, macar : multumesc ?
    Asa ca, pentru patronul meu, va spun eu : multumesc d-le senator

  23. senator Urban Iulian - va multumesc said

    am July 1 2009 @ 2:12 pm

    <Multumesc celor care au postat.

    Repet, masurile luate prin aceasta OUG este buna, insa dl. Pogea trebuie sa acorde urgent stimuluri pentru cei care au comportament onest fata de bugetul de stat si care platesc la termen obligatile.
    Asta este calea.

  24. Denisa said

    am July 1 2009 @ 2:12 pm

    Executivul apreciaz? c? facilitatea va asigura un climat economic de stabilitate în contextul crizei, pentru finan?area economiei ?i cre?terea lichidit??ii firmelor.

    “Amân?rile la plat? reprezint? o alternativ? de recuperare a obliga?iilor fiscale neachitate la termen, atât înaintea începerii execut?rii silite, cât ?i în timpul efectu?rii acesteia, cu scopul amelior?rii încas?rii veniturilor bugetare, al diminu?rii costului arieratelor din punct de vedere material ?i al resurselor umane, permi?ând contribuabililor cu poten?ial economic s? dep??easc? dificult??ile conjuncturale care au generat incapacitatea temporar? de plat?, în contextil crizei economice actuale”, se afirm? în document.

    Amânarea la plat? a datoriilor bugetare este totodat? considerat? ca fiind favorabil? mediului de afaceri ?i având un impact pozitiv la nivelul firmelor în contextul actual al crizei economice, cu asigurarea încas?rii la buget a crean?elor fiscale restante, dar ?i “îmbun?t??irea rela?iei de parteneriat” între organele fiscale ?i contribuabili pentru perioada în care ace?tia se confrunt? cu dificult??i financiare.

  25. http://www.urbaniulian.ro/2009/07/01/iata-conditiile-ce-trebuie-indeplinite-pentru-a-solicita-fiscului-amanarea-platii-datoriilor-bugetare/ said

    am July 1 2009 @ 2:13 pm

  26. Buduru said

    am July 1 2009 @ 2:14 pm

    Asa cum au spus multi altii p’acilea, ordonanta asta e cu dedicatie! Pentru clientela politica! Pentru toti “ceilalti”, a functionat poprirea pe cont!
    Deci, toti “ceilalti” n-au acumulat datorii!
    Deci, cu toate ca toti traversam aceeasi perioada dificila, doar “unii” sunt privilegiati (forfetaru’ e datorie curenta, deci ori se plateste, ori se executa silit)! Forfetaru’ s-a introdus pentru ca altii sa fie amanati la plata taxelor! Forfetaru’ s-a introdus ca sa existe bugete pentru prime de concedii de zeci de milioane/minister! Forfetaru’ s-a introdus pentru ca “unii” sa traiasca, iar “ceilalti” sa moara!
    Asa a fost intotdeauna, indiferent cum s-a numit partidul de la guvernare!
    Deci: Pogea=Tariceanu=Nastase=Vasile=Ciorbea=Vacaroiu=zero. (am omis pe cineva?)

  27. Robert said

    am July 1 2009 @ 2:15 pm

    INtr-adevar, trebuie sa-i sutinem pe cei din mediul de afaceri din zona mica si mijlocie.
    Senatorul Urban este cat se poate de lucid si corect pentru ca vine din mediul de afaceri, nu este doar om politic.
    Firmele mari din Romania, sunt cele unde sunt intarzierile la plata.
    IMM-urile au platit mereu cam la termene datoriile catre stat, pentru ca erau si cele care erau controlate mereu cand intarziau platile.
    Ele trebuie sprijinite si o masura in acest sens care ar veni de la Guvern, asa cum a spus dl. Urban, ar fi salutare.
    Pacat d-le Urban ca nu va pot vota din colegiul meu.

  28. Eugen @Buduru said

    am July 1 2009 @ 2:19 pm

    Da, da, da.
    Dl. Urban are dreptate pentru ca el spune un mare adevar : Hai sa avem grija in primul rand de aia din zona IMM-urilor, zona clasei mijlocii atata cata mai este, aia care platesc si duc greul bugetului de stat.
    Dam legi si pentru jigodiile alea din clientela politica, dar trebuie sa se dea acest act normativ, dupa ce insa ai intins o palida mana de ajutor alora care platesc la timp

  29. Edy said

    am July 1 2009 @ 2:20 pm

    omul asta intotdeauna mi-a placut cum a gandit. mi se pare mie sau e singurul cu ceva pregatire din cei care au un rol decizional major in romania? daca ar candida la presedintie, l-as vota. asa nu o sa merg, nu am pe cine sa votez.

  30. senator Urban Iulian - precizare said

    am July 1 2009 @ 2:22 pm

    Sa vorbim acum la nivel de Guvern de majorarea TVA sau impozitul progresiv, asa cum emana ca idee de la ministri PSD mi se pare un lucru care duce in colaps financiar economia nationala.

  31. EDUTZ said

    am July 1 2009 @ 2:22 pm

    pogea e dus cu pluta daca crede ca poate merge in halul asta

    trebuie sa fi tampit ca sa crezi ca nu va iesi rau cat timp asta se comporta in halul asta, ajutand doar ultra=-selectiv si lasand pe altii sa se chinuie

    bravo domnule Urban, nu ne=-ai tradat interesele si increderea INSA E NEVOIE CA ASEMENEA OAMENI PRECUM POGEA ORI SA PUNA URGENT MANA SI SA FACA CEVA PT NOI ORI SA PLECE

  32. Negoiu said

    am July 1 2009 @ 2:26 pm

    D-le Urban, orice partid in care veti fi veti avea votul meu.
    Adica este clar faptul ca nu trebuie incurajata NEMUNCa sau neplata impozitelor. Trebuie sa-i ajutam pe cei care platesc, care produc, care muncesc, adica pe aia cinstitii.
    MI se pare mie sau Urban este singurul care are pareri de dreapta autentice ? Pogea are o gandire comunista , parca ar fi membru PSD.Cu oameni precum Pogea, PDL se duce de-a vale, noroc ca apare senatorul Urban si mai indrepta lucrurile, luand atitudine.

    Va aduceti aminte cand spuneam la alegerile din 2008, de ce este important pentru noi alegatorii, sa votam oameni care vin din viata reala, din mediul de afaceri ? Pentru ca astia sunt lucizi si nu se lasa aburiti cu masuri anticriza palide.

    Dl. Boc, mai uitati-va domne si la ce zic unii precum Urban sau Basescu, ca nu va strica. Si la remaniere, bagati pe teava retarzi precum Pogea. Daca dadea intai o masura anticriza pentru IMM-urile care platesc taxele, nu mai guita nimeni ca se mai da o OUG pentru aia care nu platesc. Dar, nu stiti sa faceti politica, aia este..

  33. Crin said

    am July 1 2009 @ 2:28 pm

    majorarea impozitelor sau incurajarea firmelor care nu platesc la timp datoriile la stat nu va aduce niciun câ?tig din puncte de vedere al veniturilor, ci dimpotriv? ar accentua sc?derea încas?rilor bugetare.

    Practic, Basescu le cere constructorilor din transporturi sa plateasca la timp datoriile la stat, si Pogea, vine si le da o lege prin care le spune ” lasati-l pe Basescu, platiti si voi cand aveti timp”.

    Pogea ar trebui dat afara din PDL si din Romania

  34. Mugurel said

    am July 1 2009 @ 2:29 pm

    Eram în vacan?? ?i transmiteam guvernului PNL-PSD s? aib? grij? cu cheltuielile bugetare ?i cu pomenile electorale. Dar nu prea am fost mediatizat. Erau prea ocupa?i cu desfiin?area lui B?sescu, cump?rarea voturilor ?i mega-afacerile perdante pentru România, dar profitabile pentru ei. Asta e, se mai întâmpl?. E bine îns? c? oamenii one?ti sunt de cu totul alt? p?rere decât cei de la Sinteza zilei ?i oble?ii ca tine, care pun botul la viermu?.

  35. Preda said

    am July 1 2009 @ 2:33 pm

    D-le Urban, de aia v-am votat . Ca aveti coloana vertebrala.

    Adica, ce facem noi acu’ prin marele expert fiscal Pogea ?
    Dam ajutor de stat pentru marii datornici la bugetul de stat. Omoram insa firmele mici care de fapt platesc lunar sau cu mici intarzieri, pentru ca la astea nu le acordam nici o facilitate. Mai mult le zicem : nu fiti boi[ ma declar si eu bou alaturi de dl. senator ] bah . Aveai datoriile la stat platite la decembrie 2008 ?
    Ai platit pana acum lunar , corect si cinstit ? Pai nu mai plati , ca uite, te lasam sa dai banu in 6 luni.

    D-le Boc, nu vedeti ca Pogea a dat o lege care va duce la NEPLATA IN MASA A IMPOZITELOR ? Pai va fi vreunul care sa nu spuna : de ce sa nu profit si sa nu platesc nimic 6 luni de zile ? Ca oricum daca platesc nu sunt stimulat/

    D-le Urban, daca candidati la Presedintie in 2014 [ acum il votez tot pe Basescu ] va votez, insa sa ramaneti asa : corect si alaturi de noi.

  36. Reactie corecta said

    am July 1 2009 @ 2:35 pm

    Reactia d-lui Urban este reactia corecta a unui om de afaceri, este reactia pe care orice patron de firma din Romania care isi plateste taxele si impozitele o are.
    Si eu spun la fel : Bai Pogea, da legi ca sa amani plata impozitelor, DUPA [ cretinule! ] ce ai dat o lege sa-i stimulezi pe aia care platesc la zi aceste impozite si taxe.
    Capisci ? Nu cred ca ai fata de drojdier

  37. Laurian said

    am July 1 2009 @ 2:39 pm

    Cretinism gusogem, asa se catalogheaza clinic ce a facut Pogea.
    D-le Urban, de ce nu il dati afara din partid ?

  38. Oana said

    am July 1 2009 @ 2:41 pm

    Dar daca pentru o firma care anul trecut a avut cifra de afaceri 900000 eur si anul asta 0 nu platesc la timp forfetarul aberant de 1000 eur ce-o sa-mi faca Dl. Pogea? Presupun ca o sa ma execute silit nu-i asa. Pt ca am fost prea fraieri sa nu lucram deloc la negru si sa platim toate taxele la timp.

  39. Oana said

    am July 1 2009 @ 2:42 pm

    90000 cifra de afaceri, am scris 900000 din greseala

  40. Victor said

    am July 1 2009 @ 2:45 pm

    D-le Pogea, sa va explic de ce dl. Urban are dreptate si sper ca dl. Boc sa inteleaga [ daca ne vrea voturile ] ca sunteti de aruncat .

    First – ne-ati bagat ca firme pe gat impozitul forfetar. Adica firma mea care are investitii, am platit si eu ca boul la zi impozitele si taxele pana acum, trebuie sa platesc impozit forfetar pe cifra de afaceri a anului 2008 , pentru care am mai platit odata impozite

    Second – acum, ce faceti d-le Pogea : ne spuneti ca fraieri am fost noi astia care am platit si continuam sa platim la zi; smecheri si laurii se acorda alora care au sabotat eforturile Guvernului Boc de redresare a economiei sabotaj constand in neplata datoriilor la buget.

    Concluzione : da=ti demisia ca esti incompetent. Sunt sigur ca PDL are oameni capabili , care vin din viata reala, care sa inteleaga cum se da o lege ca partidul matale sa nu piarda voturi din cauza prostiei si incompetentei tale. Noroc ca te-a mai spalat dl. Urban, si astept sa vad daca vei da curs cererii facute de el in numele a peste 500000 de firme mici si mijlocii din Romania. PDL este partid de dreapta, insa Pogea gadeste ca si cum vrea sa distruga acest partid

  41. senator Urban Iulian - ptr. Oana said

    am July 1 2009 @ 2:46 pm

    Exact de aceea am solicitat prin acest material, preluat in media romaneasca, ca ministerul finantelor sa vina in cadrul masurilor anti-criza, cu o OUG care sa sprijine IMM-urile care platesc la timp, adica cele care stau la fundamentul economiei romanesti; sa stimulam si premiem munca, nu pe cei care nu isi platesc datoriile

  42. cinic said

    am July 1 2009 @ 2:48 pm

    Un mare rahat. Criza asta trebuia sa faca putina ordine, si sa rareasca din lacomi. Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti. Mai bine obligau bancile sa nu mai pasuiasca restantierii, fiscul la fel, sa execute garantiile fara amInari, si sa vezi atunci preturi promo pentru “prima casa” si fara garantii guvernamentale. Bancile si-ar mai recupera din bani, si ar marca niste gauri in buget(deocamdata se amagesc ca au dat credite, si banii-s pe drum), si s-ar forma niste preturi corecte pe piata imobiliara. Dezvoltatorii lacomi si diletanti ar disparea, si am avea un punct din care numai crestere ar putea urma.

  43. gigi said

    am July 1 2009 @ 2:49 pm

    Draga Pogea, faci de ras PDL-ul, ori pocnesti de prostie sau o faci dinandins ca sa distrugi si ce a mai ramas din sectorul privat. Adica la unii se poate reesalona, iar pe cei mici ii falimentezi. Sunt firme care au de incasat 30 – 40.000 de lei de la statul roman, unii au intrat in incapacitate de plata si in curand urmeaza sa plateasca impozitul forfetar. Si sustin o familie !
    TU cum ma sustii pe mine pentru ca eu platesc mereu la timp taxele ? in nici un fel, dai legi tot pentru aia care nu platesc, si care trag statul in piept. Tampitule.
    Multumim d-le Urban si va rugam sa insistati sa ne fie recunoscute si noua meritele

  44. gogu said

    am July 1 2009 @ 2:49 pm

    nu cred ca a scapat vre-o firma neafectata de criza!

  45. dar cei care au platit la timp ? said

    am July 1 2009 @ 2:50 pm

    Premierul Emil Boc a anun?at c? firmele care nu ?i-au pl?tit din octombrie pân? acum d?rile la stat nu vor fi executate silit, ci vor fi p?suite timp de 6 luni.

    DAR PENTRU AIA CARE AU PLATIT LA TIMP ?

  46. Liviu said

    am July 1 2009 @ 2:51 pm

    foarte bine. Dar pentru egalitate social? de ce nu se actioneaza ?i in sensul de a fi “premiate” firmele care în momente de criza î?i pl?tesc cu regularitate ?i la timp toate obliga?iile. CUm ar fi un impozit mai mic. HAi sa ajutam si pe cei care au solutii si care realizeaza profit.

  47. latru la luna said

    am July 1 2009 @ 2:52 pm

    De ce nu este publica lista cu firmele carora li se ramburseaza TVA – ul ? Fiindca la randul lor aceste firme au de facut plati catre subcontractori – folosind facturile de la acestia pt rambursarea TVA dar uitand sa plateasca si ei mai departe .Si subcontractorii raman cu datorii la TVA si platesc penalitati .DECI UNA DIN CONDITIILE DE RAMBURSARE TREBUIE SA FIE PLATA FACTURILOR PENTRU CARE SE CERE RAMBURSAREA TVA CATRE SUBCONTRACTORI

  48. acaru' paun said

    am July 1 2009 @ 2:52 pm

    Serios? si statul ce ne da in schimb de banii astia? ca servicii publice se dau numai pe alt bani scosi tot din taxele noastre si impozitele platite la stat! De ce sa va plateasca voua parcul de masini, vile si piscine?

  49. Acu' chiar ca nu mai plateste nimeni said

    am July 1 2009 @ 2:53 pm

    Garantat 100% ca aceste societati nu vor da fuga sa-si plateasca”darile”catre stat. In general,exista practica renegocierii datoriilor,in special cand acestea sunt mari!

  50. Catalin said

    am July 1 2009 @ 2:56 pm

    Auzi nenea Pogea
    Daca nu vor fi incasari, de unde veti primi salarii?
    Pai matale cand ai nevoie sa stimulezi firmele sa plateasca taxe si impozite ca e foame de bani ce faci? dai lege ca sa nu plateasca ? Si ignori mutuflanii care au platit la timp din putinul lor ?
    Votez PDL pentru ca dl. Urban este extrem de corect si asta ne da speranta, insa daca ar fi sa ma raportez la Pogea, sigur v-ati lua la revedere de la votul meu

  51. antiignorant said

    am July 1 2009 @ 2:56 pm

    Chiar asa, daca toate firmele vor cere esalonari ? toti cei care sustin legile prin care zeci de mii de bugetari primesc bani de chirie 50% din salariu si aceasta suma depaseste 200 euro vor avea pe constiinta toate crimele si genocidul

  52. sorina said

    am July 1 2009 @ 2:57 pm

    Bani de salarii pentru bugetari?dar cand freaca menta prin institutiile statului nu stiu ca au nevoie de bani?Sa mai puna mana sa-si faca si datoria nu numai sa ceara bani de salarii.Cand te duci la vreun functionar sau la vreaun medic sau la scoala sau la politie si lista poate continua ,isi aduce vreunul aminte ca e bugetar si ca e platit din munca tuturor?

  53. Kalu said

    am July 1 2009 @ 3:00 pm

    Am o firma mica , service auto cu 8 angajati.
    Deci dl. Pogea zice ca pot sa nu mai platesc nimic timp de sase luni ? Pai asta este cadoul pentru ca am platit totul pana acum ?
    Daca faceam si eu ca concurentul meu de peste strada care nu plateste la fisc ci doar cara spagi , atunci aveam si eu ca el 30 de angajati si BMW. Mie mi se da prin gura, ala primeste esalonari.
    Adica incorectitudinea este premiata.
    Nu aveam nimic daca asa cum bine zice dl. senator, mi se dadea si mie ceva, macar o adresa in care Pogea sa imi zica ” mersi boule ca ai platit pana acum la timp”. Nici aia nu primesc, adica sunt si F***t si cu banii luati.

  54. Liviu T said

    am July 1 2009 @ 3:07 pm

    Mare prostie a lui Pogea care demonstreaza inca o data, ca este paralel atat cu politica cat si cu economia.
    Sper sa intervina si Basescu ca Boc sa vina cu o masura anticriza pentru putinele firme care mai rezista pe baricade incercand sa fie corecte. Senatorul Urban are meritul ca a deschis acest subiect si sunt sigur ca a atras atentia in Guvern asupra acestei erori : ma alatur celor care spun ca aceasta lege trebuia data dupa cea prin care dadeai ceva, macar 1 % reducere a impozitului pentru cei care platesc la timp. Macar atat.

  55. punkt said

    am July 1 2009 @ 3:08 pm

    . coroborat cu faptul ca Petroliciu si-a vandut participatia la Romperol pe bani frumosi, ia spuneti dragii mosului de unde isi vor intregii veniturile al’de Razvan Dumitrescu, Adrian Ursu, Corina Dragotescu & Co, si impotriva cui o sa tune mai tare in perioada urmatoare ??

    Bravo ! Vedeti ca stiti raspunsul ?
    Criza lucreaza pentru bajeti.

  56. ion said

    am July 1 2009 @ 3:09 pm

    Ma uimesc cateva lucruri din declaratiile d-lui M.Isarescu si L.Croitoru, “economistul sef “al BNR.
    In primul rand caracterul extrem de abstract si aleatoriu al limbajului “de specialitate “folosit. Cred ca nici dansi nu au inteles ce au vrut sa spuna, pentru ca nu au clar in propria lor perceptie acest lucru.Cand citesti declaratii ale unor finantisti priceputi de prin occident, intelegi ce vor sa spuna si unde vor sa se ajunga pe solutiile propuse.
    Dansii, adica “ai nostri” nu vin cu nici o solutie, ci se invart in jurul unor abstractii speculative, tipic bancare. In plus, rezulta clar ca nu este nici o coerenta intre BNR si politica economica a guvernului, raportata la criza si depasirea acesteia.
    Ma uimeste declaratia d-lui Isarescu, dupa care” Romania acum nu are probleme din acordul cu FMI ci cu fondurile structurale”. Inseamna ca bani exista dar Romania nu stie sa ii foloseasca, sa ii absoarba de la UE. Este un auto-vot de blam pentru “specialistii nostri “in finante si BNR. Pai sa vina dl.Isarescu cu sfaturile si solutiile concrete care s-ar impune, si sa le puna pe masa guvernului, ca sa rezolvam odata aceasta problema, nu sa ne lamentam doar, cum o fac institutiile abilitate sa se ocupe de absorbtia acestor fonduri..
    Domnul Croitoru declara in mod naiv ca “Mi se pare ca optica unei mai mari interventii guvernamentale este gresita”!!!??. Pai in tari occidentale guverne au nationalizat banci, UE pune in picioare strategii coordonat pentru combaterea efectelor crizei , pe care guvernele sunt chemate sa le aplice.In momente dificile, de criza.Numai masuri bine gandite ale guvernelor, “target oriented” cum se spune,coordonate cu bancile centrale pot preveni sau atenua efectele crizei si asigura depasirea acestora. La noi acest lucru lipseste, dupa cum lipseste si o mai stransa coordonare cu institutiile comunitare de la Bruxelles.

  57. patronu said

    am July 1 2009 @ 3:10 pm

    Statul ?i contribuabilii trebuie s? fie trata?i în mod egal în ceea ce prive?te dobânzile ?i penalit??ile pentru nerambursarea/neplata la termen.

  58. alex said

    am July 1 2009 @ 3:11 pm

    E bine ca presiunea reducerii deficitelor se duce catre sistemul public ineficient. Ar fi o mare greseala sa fie pastrata ineficienta si sa fie majorate taxele, asta zice Isarescu.

    Cineva spunea ca nu poate intelege de ce pentru o hartie amarata de la administratie trebuie sa te duci la un ghiseu sa iei un bon, dupa aia la alt ghiseu sa platesti, dupa aia la alt ghiseu cu chitanta sa dovedesti ca ai facut plata si sa iei o hartie.

    Pana si functionarii publici de rand sunt atat de sictiriti de acest sistem de kko, probabil multi din ei sunt supra-calificati pentru mutatul de hartii. Nu e vina lor, e vina celor care au planificat un asemenea sistem tembel si care acum sunt pusi la zid si li se cere sa schimbe sistemul, insa ei inca gandesc dupa un sistem comunist si invechit. Sistemul asta antic o sa pocneasca in curand.

  59. vreau sa fiu baron said

    am July 1 2009 @ 3:12 pm

    ce buna ar fi o inflatie!
    acum nu ma injurati, stati sa va expun punctul de vedere:
    sa zicem ca sunt un mic patriciuan, culitel taratian, ionel neculaion sau alte neamuri cu nume predestinate. era sa uit de adrean vilau ala de la pdl… oare locuieste la bloc??
    ma rog, sa revin: sunt mic afacerist cu puternice relatii in politica. am facut bani si albi si negri. de aia albi am cumparat companii, de aia negri case, vile, apartamente, terenuri… eu fiind persoana importanta am mijloace sa promovez legi. se da o lege tampita, creste inflatia… oamenii care au bani la saltea trebuie sa se apere de inflatie. cumparand tablouri, bijuterii, sculturi etc… unii, foarte putini. majoritatea vor cumpara case;
    deci e buna o lege tampita, dar nu pentru toti…
    pacat ca nu-s baron si am rate la un clio, ca abia as fi asteptat si eu o majorare tva…

  60. andrei said

    am July 1 2009 @ 3:13 pm

    In loc sa ajute firmele care platesc birurile la timp, Pogea, anunta masuri in agricultura; bune si alea insa, noi, catzeii care platim in termen, ce primim, vorba d-lui senator Urban ?

    dupa ce am incercat sa ajutam parlamentarii cu firme de constructii in faliment TREBUIE sa facem ceva si pentru cei care detin mii de hectare de teren cu toate ca sunt hambarele pline de grau si porumb din anul trecut ei zic ca o sa fie seceta si ca iar va ajunge uleiul 100 de mii si painea 30 de mii daca nu primesc subventii mocca…

    Agricultura trebuia prima ajutata si nu de acum ci de ani buni…..ca odata intrati in UE daca eram o tara exportatoare de produse agricole la ce terenuri avem in tara luam fata francezilor si olandezilor la f multe produse! …dar cu spagi mici din partea UE s-a “rezolvat” agricultura.

  61. sz said

    am July 1 2009 @ 3:14 pm

    Dl. Urban ar trebui sa primeasca o statuie la PDL , acolo unde indivizi precum Pogea, sapa la temelia legaturii intre partid si voturile primite de la alegatori.

    Sa recapitulam dle inginer pogea f tare… ajutati toata tara sa se indatoreze la maxim, nu conteaza ca sunt tarani, tineri, pensionari…. traiasca sclavia…. ura… ura .. traiasca!!!!!!!!!!!!

  62. forbenius said

    am July 1 2009 @ 3:15 pm

    Domnule Pogea, ati ajutat IMM-urile (acelea care, conform traditiei, se inchid in fiecare an in luna aprilie), ati ajutat FMI-ul (care habar nu avea ca el a “impus” forfetarul), ati ajutat tinerii care nu au o casa in care sa-si tina sacii cu bani (sa poata cumpara acum apartamentele ramase fara clienti), ati ajutat metroul parasit de calatori (nu puteti deduce cheltuielile cu masina? mergeti cu metroul!), nu credeti ca ajunge atita amar de ajutor?
    Ce-ar fi sa nu ne mai ajutati de loc? Faceti o achizitie fara licitatie, cumparati o fringhie si o bucatica de sapun si lasati-ne neajutati.

  63. ridicul said

    am July 1 2009 @ 3:16 pm

    Propun ca neajutorarea firmelor care platesc taxele la timp sa se numeasca ” Prima teapa, marca Pogea”.

    D-le Urban in dvs. si in Presedintele Basescu ne este speranta, ca cu alde Pogea…

  64. Cornel said

    am July 1 2009 @ 3:19 pm

    Laudabila initiativa ! Eu propun si o crestere a TVA la 50% si a cotei unice la 101% pentru a avea sume adevarate pentru care sa amanam plata impozitelor la stat;
    POgea, EU VREAU SA PLATESC LA TIMP INSA NU MA LASI TU, PENTRU CA PRIN LEGI TAMPITE, VREI SA MA IMPINGI SA NU PLATESC.
    Intr-o tara normala celtuielile sunt reduse pe timp de criza; noi insa le marim, si apoi plangem ca nu avem bani, ca nu ne mai ajunge plapuma.
    Nici un criteriu de competenta nu se aplica functionarilor statului, nici o metrica si nici un commitment dar pretentii de salarii, sporuri, indemnizatii, prime, etc sunt la ordinea zilei, eventual si marite.

    DLE SENATOR URBAN, VA RUGAM CA ATUNCI CAND ACEASTA ABERANTA OUG VA AJUNGE IN SENAT SA O RESPINGETI

  65. bozzo said

    am July 1 2009 @ 3:20 pm

    De ce vrea oare un inginer ca firmele sa nu isi plateasca taxele, nestimulandu-le pe alea care vireaza la timp? Ca sa redistribuie celor saraci sau sa creeze programe menite sa ii ajute pe acestia? GRESIT (dovada.. e ce a reusit PSDul in ultimi 200 de ani)! Statul are 2 cheltuieli principale.. prima cheltuiala e legata de pensii si salarii.. daca nu dau acesti bani… iese revolutie.. si kaput partid .. a doua… e pe consumabile, investitii etc.. etc.. adica bani din care se poate fura lejer 50% din valoare! Acuma ca au scazut veniturile statului mai toti banii se duc pe pensii si salarii .. a ramas foarte putin pentru investitii , consumabile etc.. si fara bani de furat.. taota masinaria de partid gifie.. e disperare mare.. nu mai au activistii bani de masinii luxoase, calatorii exotice, dame de companie fine.. jale mare.. deci singura solutie..? MARIM TAXELE!!!!
    Nu am nimic impotriva ideii de a plati taxe fie ele si mari.. dar cu doua conditii: banii mei sa fie cheltuiti cu cap in interes national si nu pe dame de companie si masini de fitze… si doi… toata lumea sa plateasca aceleasi taxe… nu sa fiu eu unul din fraierii care isi plateste taxele… iar altii nu.. ca sunt pasuiti legal sau nu.. de catre autoritati!!!

  66. serban said

    am July 1 2009 @ 3:20 pm

    Cum vrei altfel sa se poata tine birocratia asta ca doar in statu lu peste trebuie sa ai zeci de mii de hartii si sa umblii dupa ele, nu s-a auzit de baze de date. Sunt oameni angajati la stat care invart hartii si mereu sunt in pauza de masa, fac 5 acelasi lucru care in nici un caz nu pot fi dati afara ca doar vin alegeri si oricum sunt votanti fideli unui partid. Sincer chiar n-au alta solutie decat marirea taxelor atata timp cat se diminueaza firmele private care aduc bani la stat, cele ramase deci trebuie sa tina numarul ramas constant al acestor functionari si soferi.

  67. brigadu said

    am July 1 2009 @ 3:21 pm

    Din pacate cred ca nu vom scapa de cresterea TVA-ului. Ungurii au facut-o deja: au crescut TVA-ul la 25%.
    Pe de alta parte cred ca in loc sa creasca cota unica, mai bine ar extinde baza ei de impozitare si catre afacerile imobiliare, unde toate guvernele de pana acum au avut grija sa nu deranjeze.
    Pe de alta parte cred ca va trebui sa fie crescute taxele pe proprietate si pe masini, in special pe proprietatile mari (de ex. peste 70 mp) si pe masinile mari (de ex. mai mari de 1900 cc).

    Si eu remarc faptul ca dl. Urban este alaturi de cei care sprijina cu adevarat politica de dreapta, adica PDL-ul, exact ceea ce nu face acum Pogea

  68. lucius said

    am July 1 2009 @ 3:23 pm

    De ce oare cand citesc despre asemenea initiative ma simt invitat sa parasesc tara asta? N-au decat sa ramana politicienii in toata tara asta sa plateasca TVA 80% ca si asa nu par atinsi de criza.
    Intr-o tara in care se arunca bani la clienti politici cum se face in Romania, ar trebui sa le fie rusine sa vina in fata cu traditionalul “n-avem bani” insa sa dea pogii legi care sa incurajeze pe aia care au refuzat sa plateasca impozitele catre stat la timp.

  69. dem said

    am July 1 2009 @ 3:24 pm

    ..Parca asa zicea doctrina comunista. Adica, daca eu muncesc ca nebunul de dimineata pana seara si in weekend, ma zbat sa platesc taxele si ce vad ? Nemernicul asta de ministru de finante, da legi tot pentru aia care stau toata ziua la soare si nu platesc nimic

  70. io said

    am July 1 2009 @ 3:25 pm

    Taxele in America sunt incomparabil mai mici fata de Europa de Vest, si prin asta sistemul american de taxare se apropie mai mult de un “flat tax” .

    Insa acolo, primesti reduceri colosale daca ai o conduita corecta si platesti la timp, exact cam cum se calculeaza polita RCA pentru aia care nu au accidente intr-un an de zile

  71. mda said

    am July 1 2009 @ 3:26 pm

    daca se intampla asta, sunt primu’ care iau avionu’. si nu mai vin in tara decat sa ii iau si pe ceilalti :|

  72. ionut said

    am July 1 2009 @ 3:28 pm

    Cand in acest stat fiscul isi va face datoria si-i va executa pe hotii care il fura, nu va fi jegul aparatului de stat, si daca ai TVA de recuperat sa vina sa iti gaseasca nereguli neaparat, atunci poate vom crede ce zice ministru genial de finante care traieste in birouri.

    D-le Urban, vorbiti cu Base sa il faceti scapat din partid pe Pogea ca asta distruge statul roman, incurajand neplata, si neacordand nimic celor care platesc la timp .

  73. anca said

    am July 1 2009 @ 3:28 pm

    Sper ca nu e va amana si plata la asigurarile sociale a partii pentru Pilonul II la pensii, pentru ca si asa unele firme nu au mai platit de la inceputul anului si Guvernul a inghetat anul acesta la 2% procentul de virat in loc a fie 2,5% conform legii (dar ce valoare are o lege pentru toti cei din guvern care sunt doctori in drept si profesori-vai mama lor, copy-paste din alte lucrari?).

    Doar Romania, in ultimii 20 de ani, nu a avut un guvern care sa aiba o strategie pe termen lung, ci doar niste masuri de la un an la altul, indatorand 2-3 generatii de romani de acum incolo si fara sa continue ceea ce o guvernare anterioara a inceput.
    Binele societatii, e numai in discursul politic.
    Puterea e o boala in mana unor prosti. Tineri capabili, plecati din tara si construiti-va o viata in alte locuri.

  74. pavel said

    am July 1 2009 @ 3:29 pm

    D-le Pogea, senatorul Urban are dreptate
    iata care e realitatea :
    scadenta taxelor este 25 a lunii urmatoare. un client care nu a intarziat niciodata, din 1992 si pana acum, nici macar o zi la plata taxelor, a primit in data de 29 titlu executoriu pentru neplata, desi acesta platise dar incasarile nu erau operate in evidenta administratiei. raspunsul functionarului: suntem presati de sefi sa trimitem cat mai multe somatii;
    2. controlul vine dupa 2-3 luni, mai dureaza 2-3 saptamani sa constate ca esti indrepatit sa primesti TVA, dupa care sunt invocate tot felul de motive hilare pentru amanrea platii. Un exemplu: un client a fost chemat sa regleze fisa pe platitor ca figura cu taxe platie in plus. Reglarea fisei este cea mai umilitoare activitate la care un contabil poate fi supus: 10 drumuri la administratie, functionari: unii nestiitori, unii iritati, altii binevotori dar e de vina softul.

  75. dan said

    am July 1 2009 @ 3:30 pm

    masurile lui Pogea nu fac decat sa grabeasca spargerea buboiului si sa saboteze posibiliutatea de returnare a banilor luati de la FMI, adica este sabotaj direct la PDL si Basescu

    oricum continua sa isi bata joc de economia “privata”

  76. plopul said

    am July 1 2009 @ 3:30 pm

    Intre ‘96 si 2000 s-a facut 80% din reforma economica, privatizindu-se toata industria neperformanta si conceddindu-se toti minerii care ardeau gazul de pomana ( de ex Didex peirdea un mil de dolari pe zi iar minerii cam la fel)
    Intre 2000 si 2004 nu s-a facut mare lucru, dar nici nu s-a stricam mare lucru. S-au redus incet incet contributiile la stat, s-au continuat privatizarile…
    Intre 2005 si 2007 s-a facut reforma fiscala , prin reducerea drastica a impozitelor, facind in acest fel ca 80% din economia gri sa devina alba (PIB dublat, buget mai mult decit dublat). Intre 2008 si 2009 s-au cheltuit toti acesti extra-bani pe salarii si pensii.

  77. rica said

    am July 1 2009 @ 3:31 pm

    POgea sufera de prostie spontana.
    Loveste in mediul de afaceri si in propriul partid.

  78. magda said

    am July 1 2009 @ 3:37 pm

    Stau sa ma intreb, cum este posibil ca Boc sa cada in plasa lui Pogea ? Era la mintea cocosului sa ajute macar de ochii lumii pe aia care platesc la termen, si apoi sa vina cu ordonanta asta

  79. Teleleu said

    am July 1 2009 @ 3:40 pm

    Ne da d-le Urban si noua ceva. Ne da …..
    Speram ca PDL sa il remanieze repede ca altfel, omul asta duce din voturi de la Base direct la comunistul ala prost de Geoana

  80. Nedelcu said

    am July 1 2009 @ 3:43 pm

    Cu economie in deriva, ministrii responsabili de economie din guvernul Boc refuza intalnirea cu cei mai mari jucatori din business care le propun solutii de relansare.

    Niciunul din cei patru ministri din sectorul economic invitati de Ziarul Financiar nu a raspuns solicitarii de a participa la conferinta “Cum sa relansam economia”, unde au fost discutate ieri masuri de relansare propuse de mediul privat.

  81. dde said

    am July 1 2009 @ 3:44 pm

    Dormiti linistiti FMI vegheaza pentru voi! Cam asta ar fi sintagma care se poate aplica guvernului si celor din PSD care doresc sa ne majoreze taxele si impozitele, Cota unica si TVA-ul ca sa acopere salariile unui sistem bugetar corupt care angajeaza personal fara concurs pe pile si rudenii…din cauza asta nu se misca nimic si birocratia creste pentru ca nu-si da nimeni interesul la stat…timpu trece leafa merge…nu exista target-uri si isi cresc salariile in plina criza in loc sa le scada si sa reduca din personal drastic! De ce trebuie ca noi contribuabilii sa platim taxe mai mari daca salariile nu cresc la privat? Ce ne ofera statul de banii care ii platim din taxe? Ca pentru orice serviciu ni se iau lati bani: exemplu CAS…iar daca ajungi Doamne fereste in spital trebuie sa dai si spaga si sa mai si paltesti operatia!

  82. parau said

    am July 1 2009 @ 3:45 pm

    Pur si simplu nu-l inteleg pe Pogea. El nu are afaceri (pe numele lor sigur nu) si nu simte ce trebuie facut. Crestem baza de salariu in sectorul bugetar insa le dam posibilitatea marilor datornici sa nu plateasca, fara sa incurajam firmele care platesc fara restante in timp. Este o idei stralucita, numai ca obiectul acestuia nu este de a creste acelor persoane care intradevar au nevoie pentru ca cu sporuri cresc si alte salarii car si pana acum au fost mari, astfel creste si datoriile catre diferite fonduri (cheltuieli) O fi dn ministrii adormiti cauzata de acordul FMI? Unde se va duce mai mult lupta politica. Recent la o intalnire cu secretari de stat una din intrabari a unui director din sectorul de apa a fost cu ce fonduri vom finanta cota de 2% si cu ce va fi finantat TVA care este o cheltuiala neeligibila dar returnata dupa 6 luni. Ma indoiesc acum ca raspunsul doamnei cu sarcinile care are va fi realizat: TVA va fi returnat mai rapid ca pana acum

  83. toni said

    am July 1 2009 @ 3:46 pm

    ce ai putea sa mai spui cand este foarte evident ca avem un ministru de finante slab, Orgolios.Daca iti spune unul,doi,trei prieteni ca esti beat te duci sa te culci …daca toti oameni de business ,oameni de prima mana ca senatorul Urban sau ca presedintele Basescu incearca sa-l trezeasca la realitate pe Dl Pogea si tot dormiteaza in prostie si neputinta ,atunci vorbim de criza de Somn.

  84. lucian croitoru said

    am July 1 2009 @ 4:15 pm

    Consilierul Guvernatorului BNR, Lucian Croitoru, a declarat pentru HotNews.ro/EurActiv.ro ca, desi nu a vazut exact in ce forma a fost publicata decizia scutirii pentru 6 luni a companiilor de la plata obligatiilor fiscale, exceptiile nu sunt bune din principiu fiindca “nu poti sa-i selectezi pe cei care castiga din aceste exceptii”

    “Regulile trebuie respectate si exceptiile nu sunt bune”, a mai declarat Lucian Croitoru la finalul dezbaterii “Cre?terea economic? ?i procesul de ajustare”, organizata miercuri, 1 iulie, de BNR.

  85. RL said

    am July 1 2009 @ 4:27 pm

    Guvernul s-a imprumutat in primele 5 luni 8 miliarde de euro de la bancile din Romania. Asta inseamna ca pana la sfarsitul anului imprumutul o sa ajunga la 20 de miliarde, economia scade si in a doua jumatate a anului si scade si mai rau ca pana acum, s-ar putea sa fie si mai mare datoria finala. Plus alte 20 de miliarde luate de la FMI si Comisia Europeana.

    Cam 2000 de Euro de cetatean. Cum numai jumatate muncesc inseamna 4000 de Euro pentru fiecare angajat. Daca scoatem bugetarii din afacere si ne gandim ca banii sunt facuti in economia privata ajungem pe la 5000 de Euro pe angajat in mediul privat. Salariul mediu brut este de 1700 de lei, pe an cam 5000 de Euro.

    Un an de zile toti angajatii din mediul privat trebuie sa munceasca doar pentru plata acestor datorii. Fara sa manance, plateasca alte dari, trimita copiii la scoala sau sa plece in vacanta. Si fara sa consideram datoriile anterioare. Care si ele adauga ani de plata.

    Dobanda n-am pus-o sa nu fac tabloul si mai negru. Banii, din nefericire, s-au dus in pensii si salariile bugetarilor.

    Pentru plata acestor datorii Guvernul doar strange banii, nu-i face. In acest timp Romania pierde 9 locuri si cade de pe locul 45 pe locul 54 in productivitatea muncii. Din lipsa de infrastructura si eficienta economica.

    Asta urmeaza pentru economia privata. Ce urmeaza pentru bugetari? Aici Statul are controlul.

  86. cc said

    am July 1 2009 @ 4:27 pm

    Dragii mei, matematica este intr-adevar simpla.
    Angajatii din mediul privat produc bani direct si prin intermediul firmelor la care lucreaza.
    Pensionarii, copiii si alt intretinuti consuma bani in mod net.
    A treia categorie sunt angajatii de la stat. Acestia sunt intr-o zona gri. Unii dintre ei genereaza ceva vanituri: de exemplu cei care lucreaza intr-o fabrica de stat care produce frigidere. Altii consuma net: cei care lucreaza la administratia financiara. Chiar si dintre acestia din urma unii sunt totusi necesari. 90% sunt insa inutili. Alte tari pot colecta mai bine impozite cu sistema care au muuuult mai putini salariati.

  87. Marumar srl said

    am July 1 2009 @ 4:55 pm

    D-le senator, ma declar si eu bou! :)
    Aveti votul meu si al celor 11 angajati ai mei din Snagov

  88. DP said

    am July 1 2009 @ 4:56 pm

    Ati urmarit aseara pe Antena 3 emisiunea cu cele 13 mil eur pentru prime de vacanta ale anaf-ului si 33 mil eur pentru reparatii la MF? L-ati auzit pe Pogea- Nastratin Hogea cum dadea din colt in colt la intrebarea ziaristilor: sunteti de acord cu suma de 13 mil. ca fonduri pentru prime de vacante? Pana la urma, a zis ca nu e de acord, dar culmea (!!!) deja semnase hartia!!!

  89. Victor said

    am July 1 2009 @ 6:23 pm

    Dpmnule Parlamentar!
    Partidul nu este altceva decat o gasca!
    Se pare ca nu mai sunteti in gasca!
    Daca nu mai bagati gunoiul sub pres s-ar putea sa va “scuipe” din partid ca pe o masea stricata. Cazuri sunt destule si nu cred ca dvs. faceti exceptie. Poate, numai daca, ati facut o alta gasca in interiorul partidului sau va faceti un alt partid!
    Critica o credeam corecta daca faceati o interpelare in Parlament.
    Altfel:
    1. Oamenii cu inteligenta mare(academicienii) discuta IDEI.
    2. Oamenii cu inteligenta medie discuta ACTIUNI.
    3. Restul…. discuta… pe ALTII.

  90. Eva said

    am July 1 2009 @ 6:45 pm

    Sunt curioasa cum ar reactiona Dl Pogea ,daca toti contribuabilii care in cursul anilor si-au achitat obligatiile la timp,si sa zicem ca in data de 25 iulie ar declara “greva fiscala”,si nu mai dau nici un banut la stat…

  91. cristirica said

    am July 1 2009 @ 8:11 pm

    Pana la urma concluzia acestei masuri e cea pe care a scris-o altcineva mai sus: cei care au platit pana acum la timp au fost fraieri, cei ce nu au platit pana acum nici un ban merita o esalonare sau amanare de 6 luni.
    Bravos economie!

    Suntem o natie de fraieri platitori de taxe…pe cand cei ce au informatia…profita de amanari.

  92. Piciu said

    am July 1 2009 @ 8:24 pm

    Al Capone a fost prins de FISC si bagat la zdup .
    Pe cind si Fiscul din Romania va fi capabil sa se puna cu cei mai mari mafioti din tara ?
    Restul masurilor si initiativelor nu sunt altceva decit praf in ochii contribuabililor .
    Pana acum eu nu am auzit de o masura reala care sa sutina pe cei care produc ceva in tara asta .
    Comertul va deveni activitatea de baza din Romania .
    In conditiile acestea viitorul nu suna bine deloc .

  93. politika said

    am July 1 2009 @ 8:52 pm

    Practica prin care guvernul se ocupa de cei lenesi a ramas in continuare. “Cei lenesi” sunt cei care nu platesc datoriile catre stat fiind invatati si de guvernele anterioare cu esalonarea platilor si (in muuulte cazuri) stergerea datoriilor.
    Acum D-l. Pogea a dat aceasta hotarire care teoretic ii poate avantaja pe toti cei care nu au platit la timp datoriile catre stat. Nu-i poate aduce “ramura de maslin” si nici laude din partea firmelor private.
    Daca ar vrea sa faca ceva bun, ar trebui sa elimine majorarile de intirziere si penalitatile pentru datoriile catre stat deoarece sunt aberante (si arata lipsa de respect a statului roman fata de contribuabil) Penalitatile de intirziere si majorarile sunt de aproape zece ori mai mari decit dobanda de inlocuire (Dobinda de inlocuire – dobinda bancara pentru un credit folosit la acoperirea sumelor).

    … dar D-l Pogea, visindu-se inca director la firmele D-lui. VIDEANU este prea ocupat cu alocarea ( A SE CITI “SPALAREA”) a vreo 35 milioane de euro pentru marmura ce vrea sa o puna la minister si de zecile de milioane de euro alocate ca prime de concediu pentru bugetari decit de contribuabili.

    Masurile luate pana acum au creat presiuni foarte mari asupra firmelor private si nu au redus concret nici un leu din cheltuielile aberant de mari cu salariile pentru armata de 1.400.000 salariati din administratie.

    As spune RUSINE … dar este prea putin spus !
    “Intre vointa si putinta este o mare diferenta” … pe care o constata si guvernul … Rezultatul este “desteptul promite si prostul trage nadejde” …

  94. HIM said

    am July 1 2009 @ 9:36 pm

    se pare ca domnul imnistru de finante incurajeaza cersitul.

    nu la colt de strada, bineinteles, ci la nivel serios…

    succes!

    suntem pe calea cea buna.

    apropo, cine l-a ales si pe boul acesta acolo unde este?

    Doamne, dar numai de cretini avem parte… se duce de ripa tara asta daca nu spinzuram cretinii… cam asa cum se intimpla si in natura, dealtfel…

  95. MADCAT said

    am July 2 2009 @ 6:55 am

    Pai bine, monsericule, si daca firmele care nu sunt capabile sa isi achite datoriile isi concediaza angajatii, ce faceti?! I luati la domnia voastra in firma?! I angajeaza maria voastra?! PE TOTI?!?!?!

    I vorba de amanare, nu de anulare! Scuza data de boc-boc ieri la stiri pe tevere1 mi s-o parut destul de pertinenta. Nu prea vad ce avantaj ar avea o firma care este capabila sa isi plateasca datoriile sa ceara amanare. Plus ca, din cate am inteles, e vorba de a amana datoriilor firmelor care totusi isi platesc contributiile obligatorii spre stat. Deci, care i problema?!

  96. Piciu said

    am July 2 2009 @ 7:56 am

    O asemenea masura trebuia sa fie doar o nota interna la nivelul ministerului de finante si a organelor de control astfel incit, in mod discret, firmelor care sunt in impas sa nu le fie pus streangul de gat.

    Daca Pogea crede ca o astfel de masura iesita cu tam-tam in mass-media ii aduce popularitate lui si partidului lui inseamna ca este tare naiv .

    NU stiu cind va veni clipa ca cei din PDL sa inteleaga ca alegatorii lor sunt tocmai cei care nu pun botul la astfel de solutii diletante .

    Va veni in mod sigur si ziua in care cei 70% care nu merg la vot se vor trezi la realitate si nu vor mai suporta ce se intimpla in tara asta . Sper sa fim cu totii pregatiti.

  97. Mirela Fruja said

    am July 2 2009 @ 9:26 pm

    1. Masura de a da o perioada de gratie firmelor care au restante la plati e una proasta: firmele alea nu si-au facut datoriile astea in ultimile 3 luni.
    2. Masura de rambursare rapida a tva-ului mai ales pentru cei care au cerut mai demult rambursarea e la el de proasta: vor obtine tva-ul cei cu pile, la ceilalti la control se ‘va dovedi’ ca nu au dreptul sa il ceara inapoi, sau vor primi in urma controalelor drastice doar o parte insignifianta din suma. Cu totii stim ca toata lumea fuge de rambursari de tva.
    3. impozitul minim, cel scos de francezi, e alta masura cretina. Era bun acum 2 ani cand toti cresteau nu acum cand toti trag targ pe uscat.
    4. Tva mai mic la alimente era o masura ok, dar pe langa faptul ca nu o ia nimeni in calcul, nu cred ca ar fi fost bine aplicata iar preturile nu ar fi scazut ci s-ar fi mentinut la fel, crescand baza de calcul a tva.
    5. Tva mai mare o sa avem cu siguranta, cumva bugetul trebuie sa se adune din ceva si cum handicapatii de la putere nu sunt in stare sa gandeasca metode de atragere a economiei negre la suprafata vor mari taxele.
    6. Nimeni nu constientizeaza ca daca reduc contributiile salariale in procent, angajatorii vor fi tentati mai mult sa angajeze cu contract de munca si sa plateasca la stat. Dar gurvernul e prea infometat ca sa ii functioneze creierul. E si cazul tva (nu sunt multi cei care gandesc in termeni de baza de calcul tva si nu de pret incluzand tva – tva-ul e al statului, il iei de la client si il virezi la stat) si cazul cotei unice (cel putin in cazul veniturilor din salarii inseamna a da drumul altor bani negri in economie ).
    7. Nu inteleg de ce trebuie sa ii cocolosim atat pe cei neperformanti cu miliarde de datorii (asa zisa criza ar fi trebuit sa curete economia, sa supravietuiasca doar cei rezistenti), iar celor care platesc la timp si sume mari nu le dam nici macar un 1% reducere fiindca platesc la termen.

    8. Bancile s-au ingramadit la programul prima casa nu pt ca vor sa relanseze economia. E simplu, cine naiba nu ar da un imprumut garantat de altcineva. Fara riscuri. Masura nu va da nici o gura de aer constructorilor de case/apartamente. Exista mii de apartamente in Bucuresti construite dinainte de criza care asteapta sa fie vandute. Nu o sa se mai apuce nimeni de construit ‘cartiere rezidentiale’ de dragul lui Boc.

    9. In Ro se aplica legile in momentul in care nu trebuie. Intotdeauna suntem impotriva curentului. Poate o sa murim curentati.

  98. DP said

    am July 6 2009 @ 4:12 pm

    Boc si Pogea… Tanda si Manda! Pai mai bochemonule, te-ai carat din Cluj sa te faci de rasul curcilor la Bucuresti… cu Nastratin Hogea al tau… cum draq puteti scoate o asemenea aberatie de ordonanta?! Zau nu inteleg! AHHH! Va este frica sa ramaneti far “pita de la gura”. Ca asa s-a exprimat bochemon: daca executam cele 56 mii de firme cu restante, ramanem fara venituri la buget!!! Si-atunci, hai sa-i iertam de datorii, prin a-i amana astora obligatiile fiscale de platit, bineinteles pastrand penalizarile! Pai daca astia nu si-au platit la termen darile, credeti ca le vor plati dupa 6 luni???! Sincer, NU! Restul, boii- alias pulimea (apropos Dl. Urban, daca sunt femeie, ma numesc “vaca”?, dar in caz de alias?) nu mai conteaza! Conteaza sa nu ramana vilanistii si jipanistii fara pituca! Sau ati crezut ca primul lor gand sunt pensiile si plata lor catre amaratii de pensionari? Aiurea! Prima si prima data salariile bugetarilor, cu toate marafeturile de plusuri, sa nu uitam de prime de vacanta pentru ANAF de 13 mil. euroi, de 33 mil. euroi reparafii la MF, etc, etc. Si noi vaci si boi platim la timp, ne diminuam salariile sa platim “forfecarul” si toate celelalte dari aberante. Chiar nu va este rusine, mai mocofanilor!??!
    Dl. Urban, tot sprijinul meu si al angajatilor mei pentru a NU permite votarea acestei aberatii si mai mult, scoateti naibii forfetarul dintre impozite, ca nu va fi bine de loc pentru statul roman si pentru cei ce au mai ramas pe aceste meleaguri.

  99. Michael said

    am July 7 2009 @ 7:06 pm

    Pogea nu este tot la PDL ? Parca se declara de ar fi partid cu orientare politica de dreapta ? Sau am fost eu in alt film ?
    Aceasta masura ultra populiste ( si asta in an electoral … ) este o politica de stanga si nu de dreapta. Problema in Romania este ca multimea este atat de proasta si ne educata politic incat nici nu stie ce este dreapta sau stinga si de aceia numai in Romania se poate ca un partid care se declara de dreapta sa faca politica de stinga si
    toti sa si aplaudeze, ca in situatia de fata…
    Domnule Urban, am platit toate dariile la stat le termen nu am un leu datorie si conduc o firma cu peste 500 de angajati si am muncesc banii nu-i fac in apartament cu 2 salariati si inteleg ca cei care au platit sunt prosti iar cei care nu au platit sunt si incurajati…
    Dl Urban in Romania frauda a fost in totdeauna suportata…
    Unde sunt reprezentanti firmelor care au platit la timp care ies in strada sa demonstreze impotriva acestori abuzuri a puterii…

    Daca nu platesc impozite si dari la stat adun in 3 luni peste 1 milion de euro darii care i dau la stat !!! dar am dat in fiecare luna si pe timp de criza !!!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean