Votul obligatoriu si controversele acestuia
Votul obligatoriu adus in discutia societatii civile naste controverse si ample dezbateri.
Iata cateva din aceste puncte de vedere si astept si altele :
1.
Una din tarile in care votul este obligatoriu este australia, cei care nu se prezinta la vot primesc o amenda in jur de $40. Sigur ca te poti prezenta si vota cu nca - no candidate acceptable. Daca voturile tip nca sunt majoritare se mai tin alegerile inca o data. A fi cetatean inseamna a avea niste responsabilitati iar una dintre ele este votul.
2.
in afara de ura fata de persoane sau sistem cum argumentam avantajele votului obligatroriu ?. Poti sa spui ca, votul obligatoriu poate fi echivalat cu o stare de dictatura,cand cele mai evoluate democratii si cele mai prospere cum sunt elvetia sau luxemburg au acest sistem ? .Nu este normal sa conduca cineva impartit la n partide cu prezenta la vot de 20%; Pai astia sunt numai membri de ciolan cu neamurile lor.In fapt este si o lectie a democratiei adevarate in care ai drepturi si obligatii,unii au mers mai departe si reusesc sa cheme la referendum populatia pentru fiecare lege ,sa fie toti constienti de traiul construit.Este clar ca la alegeri trebuie schimbat ceva,altfel clasa si competitia politica va deveni un fel de monarhie parvenita pe care nimeni si nimic nu mai poate schimba casta.Cum mai cumperi voturile tuturor cu mici,pixuri,faina si ulei?Periculoase sunt obligatiile in care omul simplu are de pierdut nu cele din care are de castigat.Pedepsele de neparticipare la vot sunt mai mult simbolice,un cuantum de parcare spre ex,dar se urmareste constiinta civica si nu incasari marlanesi la buget.
3.
In situatia data, votul obligatoriu este singura solutie de a scapa de dictatura acestui 10% odios care ne dicteaza viata, adica electoratul care isi vinde voturile , care-si impinge cu o consecventa dementiala , lichelele in fata si pe care se bazeaza cei care continua perpetuarea putredei clase politice actuale . Ma-ndoiesc profund ca insi insipizi , inodori si incolori la minte s-ar mai arunca in fata , cu atata tupeu , nazuind sa ajunga presedinti , prim-ministri sau euro-parlamentari , stiind ca pot fi striviti de tavalugul a milioane si milioane de votanti . Pentru ca , sa nu-mi spuneti ca astia , de azi , au atatia carnati , uleiuri , zaharuri si alte mirodenii cat sa cumpere pe tot romanu` . (si daca ar reusi sa faca asta , ceva bun tot ar iesi , ar repune industria alimentara pe roate , ar inviora comertul si etc. :) . dar l o r le este teama de votul total ; nu-l vor mai putea controla , nu-l vor mai putea retine in "marje de eroare " , acest vot e in stare sa ii mature . se vor opune , pe de-antregul , speculand diverse si diverse pe margini si pe de laturi . chiar si unii ca domnia-voastra vor fi tentati sa le cada in plasa , ca ei sunt mai smecheri decat smecherii , fiindca sunt d e t e r m i n a t i .este bine sa sustinem votul total , chiar in trei patratele (e o varianta posibila ) , macar asa sa aratam care cu cine suntem de fapt si de drept ; care mai simtim un dram de iubire pentru poporul acesta sub a carui stea respiram , sau care-l uram de moarte , calarindu-l ca niste violatori de profesie !
4.
sunteti suparati pe clasa politica ? foarte bine! de ce nu candidati? de ce nu candideaza acesti"stalpi morali" cene dau lectii? ei? .....pentru ca in caz de candidatura s-ar afla prea multe nu toicmai corecte despre domnii candidati...interese si alte fese...stiti care e problema cu cei care nu voteaza ? sunt prosti , dar nu prosti destul...54% din votantii actualului parlament abia aveau 8 clase. de alea , de acum...asa ca...in sua , dupa lege, trebuie sa cunosti legea electorala si sa raspunzi la intrebari. aici, pomana guverneaza. sa va spun ceva : sunt prea multi pomanagii! la toate nivelurile!
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Ciuly said
am June 19 2009 @ 2:18 pm
io-s de acord cu votul obligatoriu. dar oare exista vointa politica (la modul general, nu individual)? am impresia ca nu prea …
Zoltan said
am June 19 2009 @ 2:19 pm
NU sunt de acord cu votul obligatoriu
daca o sa transformam totul in obligatie , incet-incet ne intoarcem la imperiile sclavagiste
radeti cat mai puteti, ca in timpul asta suntem asa de rai, prosti si neinformati incat ne distrugem singuri
Kaa said
am June 19 2009 @ 2:20 pm
Daca eu n-am chef sa ma duc la vot, pentru ca in loc sa-mi f…duminica la urne mai bine merg la plimbare pe dealuri, n-aveti decat sa ma amendati. Va platesc oricat imi permit dar lasati-ma in pace si dispareti din sticla televizorului meu!
Ia auzi, vot obligatoriu! Pai nu noi, electoratul, suntem, citez, “violatori de profesie”, ci voi, politicienii – sunteti disperati ca nu va mai voteaza nimeni si nu da nimeni pe voi nici o ceapa degerata, si nu stiti cum sa faceti sa scoateti lumea din case? Si poate ne precizati, stimate domn avocat Urban, profesia de violator ce numar are in nomenclatorul COR? Asta apropo’ de fanteziile “eroice” ale parlamentarilor nostri…
Da, si recunosc, eu nu votez… Sunt dintre prostii aia pe care ii mentioneaza dl. Urban, dar stiti DE FAPT care e problema cu cei care nu voteaza – daca ma obligati, poate merg la vot si votez cu C.V. Tudor, numai de-a naibii, si atunci o sa aveti voi o problema, nu eu ca-s proasta, asa cum apreciaza dl. Urban.
Xulescu said
am June 19 2009 @ 2:28 pm
Kaa daca citeai cu atentie vedeai ca nu a scris Iulian textele astea, ci le-a primit si postat aici
incercati sa cititi, sa lasati ignoranta si sa fiti atenti la ce va inconjoara ca fiecare are o vina pentru ca suntem unde suntem…
elenyka said
am June 19 2009 @ 2:30 pm
eu de fiecare data de 3 mandate incoace i-am votat pe toti, ca sa nu se supere nimeni. Nu exista nimeni in tara asta care sa merite votul meu si oricum nu cred ca sunt singura.
bogdan said
am June 19 2009 @ 2:30 pm
Sant un simplu cetatean al aceste tari de cacat, am 27 ani, nam votat niciodata si nici nu cred ca o voi face, atata timp cat nu va candida cineva care imi va trezi interesul pentru el, toti politicieni care sant astazi prezenti in parlament, senat, si alte instituii importante, care sant si au fost la putere in astia 20 ani nenorociti de la revolutie, sunt niste mancatori de cacat. Mie scarba de aceste gunoie care ne conduc. INCA O DATA, MA VOI PREZENTA LA VOT DOAR DACA CANDIDEAZA CINEVA STRAIN POLITICI ROMANESTI, CINEVA DIN STRAINATATE NEMAJIT DE CORUPTIA DIN ROMANIA.
Eugen ptr. Kaa said
am June 19 2009 @ 2:38 pm
Daca vroiai sa ne demonstrezi ca nu esti proasta, citeai cu atentie; asa…ne-ai convins
bogdan said
am June 19 2009 @ 2:39 pm
Vrem o schimbare radicala, toti trebuie schimbati, 4 partide cu aceeasi mebri imputiti, toti au fost la putere si nau facut decat rau acestei tari nenorocite. ce vot sa le mai dau daca ne-au adus la sapa de lemn.
Cristic said
am June 19 2009 @ 2:52 pm
Super logica … “Eu nu votez pentru ca avem o clasa politica de cacat. Sa vina altcineva sa ne rezolve problemele.”
Daca stati sa va mai ganditi un pic o sa vedeti ca de fapt voi votati de fiecare data sa stati intr-o mocirla si impreuna cu voi toata lumea.
Pana nu luptati pentru ceea ce vreti, oricat dureaza, nu o sa se intample nimic. Lucrurile nu se rezolva de la sine …
Cristic said
am June 19 2009 @ 3:11 pm
BTW: Poate cu votul asta obligatoriu o sa avem si o posibilitate mai usor de verificare a turismului electoral.
edut said
am June 19 2009 @ 3:14 pm
de acord,sa fie obligatoriu,faceti legea….dar faceti si legea pentru cei care candideaza,daca ei nu respecta promisiunile din campanie si termenii sa fie pedepsiti pentru inselaciune conform codului penal..asa cred ca e corect pentru toata lumea
Zamfir said
am June 19 2009 @ 3:26 pm
Una dintre op?iunile de vot este ?i … neprezentarea la vot.
Dup? obliga?ia la vot, pe lâng? obliga?ia taxelor ?i impozitelor, ce urmeaz??
pdm said
am June 19 2009 @ 4:45 pm
comentarii:
Australia este noua `casa` a Noii Ordini Mondiale, asa ca nu ma surprinde politica aplicata acolo.
1. `fi cetatean inseamna a avea niste responsabilitati iar una dintre ele este votul.`
bine domnilor: bine ca cetatenii au boligatia sa `voteze` una din nuantele aceleasi culori dar politicienii NU AU NICI O OBLIGATIE fata de alegatori. unde este dreptatea?
2. ce inseamna `democratie evoluata`?? adica unde maxim 49% se supun majoritatii?? unde este dreptatea?
poate ar fi bine sa studiati istoria (nu cea varata pe gat in lagarele de concentrare ale stiintei) acestor curente `folosofice` ale maselor (socialism/comunism/democratie) si o sa fiti uimiti sa gasiti aceeasi origine: si anume in masonerie.. care, daca o sa va captiveze originea acesteia, o veti gasi in fiul cel mare al lui Isaac: Esau (Edom [ebraica] -> edomitii). ca fapt divers actualii `evrei` sunt vechii edomiti (legea care-i guverneaza este Talmudul) si NU poporul lui Israel, asa cum zic ei astazi ca sunt. adevaratul popor al lui Israel (la care face referinta scriptura ca POPOR ALES) sunt descendentii lui Iacob, fratele mai mic al lui Esau (Edom) (desi ei au fost gemeni). este NECESAR sa cunoastem istoria pentru a nu cadea in minciuna cu care suntem hraniti in fiecare zi. pt studiu: http://www.scribd.com/doc/13781747/Israels-Identity-It-Matters
3 & 4. absenta la vot TREBUIE SA FIE UN SEMNAL DE ALARMA PENTRU CLASA POLITICA. de ce nu va intrebati: `de ce nu vine omul la vot?` — nu pentru ca are altceva mai important de facut, ci pentru ca NU MAI ARE INCREDERE IN ALESI. stie ca indiferent pe cine va vota, interesele lui nu vor fi reprezentate. dar cu siguranta este mai usor sa obligi cetateanul sa voteze decat sa te faci votat
usor de zis: `de ce nu va faceti politicieni?` politicieni? politica a devenit un business, un teatru, un fiasco. ce mai trebuie politica ACUM cand ceea ce facem este doar replicarea legilor UE? daca UE spune, Romania se supune!!! trist dar adevarat. caci daca nu ar fi asa, nu ne-am mai face griji de ce se intampla la Bruxelle, in SUA, in lume. cat de reprezentantii nostrii pe care ii avem in parlamentul UE… sinceri sa fim… o apa si un pamant. in concluzie las melodia lui Florin Chilian – Termopane (cantecul avocatului) sa vorbeasca…
Ciuly said
am June 19 2009 @ 4:53 pm
ma oameni buni, nu vei fi obligat sa votezi cu un anume partid/membru/whatever. vei avea optiunea aia NCA de la australieni si cum o mai fi prin alte tari. eu cel putin asa imi imaginez un sistem de vot obligatoriu, sa imi ofere si optiunea de “nici un candidat” sau “ma abtin”.
problema e ca majoritatea romanului e lenes: “de ce sa imi pierd 10-30 de min din viata sa merg la vot?” dar apoi tot el urla in gura mare ca “e naspa in tara ca nimeni nu face nimc” (ba fraiere, in acel “nimeni nu face nimic” te-ai inclus si pe tine in caz ca nu te duce mintea atata)
eu vreau sa vad acei 70% din romanii cu drept de vot care nu au votat ca urla in gura mare ca “din cauza noastra guverneaza niste prosti”.
ma gandesc si eu asa, in montea mea de roman prost, daca votul ar fi obligatoriu si 80% din romani ar vota ca nici un candidat nu e acceptabil, ce ar face clasa politica? pt ca in mod normal toti, dar OTI, ar trebui sa renunte la politica si sa lase pe altii. pt ca mesajul ar fi clar: TARA NU TE VREA.
dar deh, ce stiu eu. ajungem la sclavagism, nu-i asa zoltan & co? daca stai cu capul in nisip si te lasi f…t de la spate, cred ca si eu ca acolo ajungem. scuzati limbajul dar altfel nu cred ca ma intelege prostimea (bun termen au ales boierii vremurilor).
marius said
am June 19 2009 @ 4:58 pm
DE ACORD CU VOTUL OBLIGATORIU
baubau said
am June 19 2009 @ 5:46 pm
A vota este un drept, nu o obligatie, asa ca plimbati ursul … Suberba democratia in care traim, nu? Din ce in ce mai multe obligatii, din ce in ce mai putine drepturi.
razvan said
am June 19 2009 @ 6:42 pm
Votul obligatoriu este o treaba buna dar nu se va pune in aplicare pentru ca nu se vor mai putea fura multe voturi . In Grecia voteaza 99,9 % din populatie din cauza obligativitatii votului , cel care nu voteaza primeste o amenda de 100 eur .
Catalin HN said
am June 19 2009 @ 6:47 pm
As fi de acord cu votul obligatoriu doar daca as putea “vota cu nca – no candidate acceptable” si in cazul in care ” voturile tip nca sunt majoritare se mai tin alegerile inca o data”. Fiind in Romania insa, mai mult ca sigur ca nu ar tine nimeni seama de “nca” , situatie in care, categoric, sunt impotriva obligativitatii prezentarii la vot a cetatenilor. Nici in comunism nu te sanctiona nimeni daca nu te duceai la vot! A impune aceasta obligatie cetatenilor inseamna a crea legi mai restrictive decat pe vremea lui Ceausescu.
l said
am June 19 2009 @ 7:47 pm
Daca intr-o tara cetatenii nu se mai prezinta la vot (cazul Romaniei) inseamna (va explic, pot sa va si desenez daca nu intelegeti) ca politicienii acelei tari au dovedit clar ca nu mai reprezinta interesele alegatorilor pacaliti cu voturile lor de mai multe ori si ca actiunile lor, dovedite in timp, nu au absolut NICI O LEGATURA cu interesele votantilor. NU sunt de acord cu obligativitatea prezentei la vot! Chiar daca, in disperare, “alesii” nostri vor vota in parlament o astfel de lege, exista si varianta anularii voturilor prin stampile multiple (in nici un caz “votul in alb” care se poate utiliza dupa votare).
Ar fi bine ca politicienii nostri sa-si revizuiasca atitudinea fata de proprii votanti, carora sa le reprezinte interesele reale, si nu sa caute solutii pentru a ramane in continuare pe fotoliile lor, pe care sa le schimbe la fiecare 4 ani in ciclu continuu opozitie-guvernare, sa-si urmareasca numai interesele proprii.
Va spune asta un simplu votant, care nu a lipsit de la nici un scrutin de 20 de ani! Acum insa clasa politica si-a creat o lume cu totul separata de poporul pe care il reprezinta si nu cred ca ma voi mai lasa inselat inca o data. Politicienii cu lumea lor, noi cu a noastra, oricum ne iau de fraieri, macar sa nu fim si de acord cu asta!
online said
am June 20 2009 @ 8:46 am
a fi cetatean ai responsabilitatea asta… dar nu vreau sa o am tocmai pentru a nu mi se pune ulterior… “tu l-ai votat!”… si eu sa zic… “dar aveam pe altul mai bun?”. Clasa politica mondiala a ajuns la nivelul de dezgust… iar acest site iese din tipare, fiind primul politician care ne permine sa ne desfasuram in voie in spatiu dvs, chiar daca si doar virtual. Sunt impotriva votului obligatoriu… decat sa merg sa votez cu “nca” mai bine nu votez deloc. Sau… sa apara votul electronic… voi sacrifica 5 minute din viata si jumatate de watt pentru a vota
timisorean1 said
am June 21 2009 @ 12:13 pm
in principiu nu sunt de acord cu votul obligatoriu. dar cum voi veti trece peste noi, atunci doar cu casuta pe buletinul de vot cu nca, adica NU VOTEZ CU NIMENI/NU MA REPREZINTA NIMENI
Piciu said
am June 21 2009 @ 11:05 pm
Daca se vrea o democratie reala in Romania votul obligatoriu este singura alternativa viabila .
Eu insa sunt sceptic . In opinia mea , clasa politica romaneasca nu doreste prezenta la vot.
Din acest motiv nu vor sa promoveze persoane care ar putea trezi interesul alegatorilor.
Clasa poltica face tot ce ii sta in putinta sa dea in cap celor care devin prea interesanti pentru cetateanul de rand.
Vezi: Traian Basescu(care fie vorba intre noi, le da apa la moara in mod intentionat), Mona Musca , Gigi Becali , Emil Constantinescu (care sa declarat invins de sistem), etc.
DANI said
am July 1 2009 @ 9:59 am
EU SUNT DE ACORD CU VOTUL OBLIGATORIU !!!!
DOAR ASA CRED CA SE MAI POATE FACE CEVA IN TARA ASTA …
SA VOTAM TOTI OBLIGATORIU
DANI said
am July 1 2009 @ 10:03 am
Stati sa va spun eu un exemplu concret
Fostul Senator Vela Ioan – CARAS-SEVERIN
Intr-o discutie intamplatoare care am avut-o cu dansul l-am intrebat :
- Domnu’ Vela dar ce ne facem cu prezenta asat asa slaba la vot ?!!?
- Lasa tinere, asa trebuie sa fie ca sa putem castiga. Sa vina la vot doar mebrii de partid si neamurile lor ca aia stiu cu cine sa voteze. Daca ar veni toata “pulimea” la vot ar face guvernul ecologistii ….
sunt sigur ca asa gandesc toti sau ma rog … majoritatea