Cauzele care au prabusit calitatea invatamantului romanesc ; de la un privitor
Mesaj trimis senatorului PDL de Ilfov Urban Iulian de catre "un privitor" :
din ce cauze scade calitatea invatamintului an de an ?
1.expansiunea universului, cresterea entropiei,decadentei lumii
2.cei sapte ani de acasa, din cauza disocierii importantei celulei de baza a societatii-familia(neajunsuri,
3.lipsa unui nou sistem de educatie sociala organizat pt. a inlocui educatia sociala de stat dinainte de "89, care incepea de la gradinita cu soimii patriei si continua pe toate palierele de invatamint-pionieri,sa pina la scoala de meserii, liceu sau facultate. chiar si in armata se scolariza vezi: soferi, bucatari, radiotelegrafisti, etc.? urma, apoi, educatia concreta prin munca la locul de munca si familia tinara...
4.renuntarea, de astazi,la competitii sportive si artistice scolare si studentesti
5.nedefinitivarea educatorilor,invatatorilor si profesorilor pe post
6.explozia mijloacelor de comunicatie si killgame-urile electronice
7.lipsurile pedagogice a unor dascali la clasa si incurajarea astfel a meditatiilor particulare si a micii coruptii, care constiutue in mare parte evaziune fiscala
8.renuntarea la uniforma si matricola in invatamintul preuniversitar si incurajarea arderilor unor etape in dezvoltarea tinerilor(limuzine si alte produse si obiceiuri de lux,etc)
9.bussinesul anumitor profesori cu studenti si coruptia pentru promovarea examenelor,a titlurilor stiintifice,sa
10.inflatia de universitati si facultati, fara a tine seama de un necesar de studenti-cifre de scolarizare pe specialitati reale si obiective
11.neajungerea niciunei universitati in top 500 pt. a crea modele si emulatie
12.lipsa de munca organizata in intreprinderi industriale stabile sau santiere nationale pt. a se forja prin munca caracterul tinerilor de orice meserie sau specialitate si reducerea vagabondajului si a abandonului scolar
13.necorelarea de virsta in cazul carnetului de sofer, care se poate lua la 18 ani,toata clasa a 12-a de liceu fiind spulberata de pusti cu limuzine,netinindu-se de carte.asadar, terminarea liceului ar trebui devansata cum era odata la 11 clase(a fost liceu chair cu 10 clase,propunerea ramine de mijloc) si atunci clasa a 12-a nu s-ar mai suprapune cu obtinerea carnetului de sofer, liceul ar fi liceu, nu salon auto periculos si de fite!
14.raminerea in urma a dezvoltarii satelor si agriculturi pt.meserii si specialitati specifice
15.slabirea vigilentei si preventiei fortelor de ordine.nu se vad pe teren, pt.a intimida eventuale derapaje infractionale
concluzie: trebuie reformata intreaga societate
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Dani said
am June 16 2009 @ 7:54 pm
Teorii sterile… e colapsul societatii, impreuna cu al invatamantului…
Eu revin curand cu un material bomba: cum se cumpara bacul la noi, cat costa etc.
Ilie Marian said
am June 16 2009 @ 11:44 pm
@Dani: toata lumea stie ca se cumpara bacul. Si eu l-am cumparat si ar fi trebuit sa fiu prost ca sa nu-l cumpar. Decat sa invat prostii un an de zile mai bine scot cateva sute de $ din buzunar si la revedere. E economie de piata nene, castiga ala care are oferta mai buna.
@Comentariu:
2. N-am inteles care e problema dumneata cu relatiile sexuale. Esti cumva abstinent?
6. Explozia mijloacelor de comunicare vine sa completeze lipsurile scolii si acolo unde este cazul – sa inlocuiasca scoala definitiv. N-am nevoie sa aud niste teorii expirate cand eu imi extrag toata informatia necesara de pe Google si am la dispozitie de obicei ultimele cercetari in domeniu.
8. Ce e aia uniforma?! O prostie – depersonalizare! Indivizii au personalitate si este necesar sa si-o afirme, uniforma nu face decat sa opreasca afirmarea personalitatii.
Si cu limuzinele ce problema ai dumneata?! Traim in capitalism, fiecare produce cat poate. Ala din limuzina n-are nevoie sa invete decat cum sa-si foloseasca banii fiindca pentru restul isi angajeaza oameni.
Dezvatati-va de ideile comuniste, in capitalism fiecare cum isi asterne asa doarme.
11. Universitatile din Top 500 gasesc tratamente la boli incurabile, au proiecte inovatoare in domeniile din care fac parte si in general vorbind aduc un folos omenirii. Universitatile noastre nu aduc nici un folos omenirii deci nu au ce cauta in Top 500. Prin comparatie, Universitatea Yale din Statele Unite:
“Still, the 25% decline we have experienced has a very significant impact on our operations because income from the endowment supports 44% of the University’s annual expense base of $2.7 billion.” cheltuieli anuale de 2.7 miliarde de $.
12. Lol, matale te crezi in RSR nene cu industrie infloritoare si santiere deschise in fiecare noapte =)).
13. Dupa cum spuneam, fiecare cum isi asterne asa doarme, exista diferente intre oameni nu trebuie sa fie toti la fel.
Concluzie: daca o reformam dupa conceptele matale ne intoarcem pe vremea lu Ceasca.
aerconditionatclimatizare ro said
am June 17 2009 @ 12:21 am
OK, gata, aduceti-l pe Ceausescu inapoi !
cozmin said
am June 17 2009 @ 1:02 am
Stimate Ilie, ca sa nu-ti spun Marean.
sunt de acord cu 90% din materialul de mai sus pe marginea caruia comentam.
in ordine de idei: da ai fost prost ca ai platit ca sa iei bacul si ramai prost in continuare.
faptul ca ai avut bani de bac, ma face sa cred ca tu esti un combinator de intersectie sau mai rau, deoarece cei care muncesc de rup sa adune cateva sute de dolari sau euro, nu sunt atat de largi la mana cu un examen care nu ii ajuta cu nimic in viata.
explozia mijloacelor de comunicatie, internet vine sa completeze lipsurile scolii, dar atata timp cat tu treci cu euro prin liceu/scoala la tine nu are ce sa completeze.
uniforma: indivizii au personalitate si trebuie sa si-o afirme, dar in afara orelor de curs. sa nu uniformizam marile valori, daca ai personalitate bine, daca ai cei sapte ani de acasa si mai bine, daca tu iti exprimi personalitatea prin imbracaminte, inseamna ca cei care au resurse financiare reduse nu isi exprima personalitatea din cauza ta. as dori sa-ti arati si dezvolti personalitatea prin gesturi nobile, prin educatie prin modul de a te purta cu ceilalti indivizi, etc.
universitatile din top500, bla bla bla, si sunt de acord cu tine ale noastre nu produc nimic util, deoarece daca te vei inscrie la facultate, vei absolvi cu pumnul de euro dat peste tot si ai dreptate ca facultatea nu produce nimic util mai ales daca te-a lasat pe tine sa absolvi. facultatile din romania muncesc pentru a furniza material pentru cei care deja lucreaza in sistem si au nevoie de o diploma pentru a nu pierde scaunul sau ii pregatesc pe cei pilosi sa intre in sistem.
cu limuzinele nu am nimic atata timp cat cei care le conduc stiu valoarea banului si cu ce greutate se castiga si nu vin cu ele de la tata, mai ales ca tata isi pune mana in cap cand vine fiul cu taxiul acasa, deoarece a dorit sa aiba schimbatorul mare si a depasit cu ferrariul pe linie continua, pe polei, cu 200km/h ex. vezi sibiu, vezi cel cu lamborghini pe trotuar peste oameni.
si in continuare daca ai fi avut macar curiozitatea si un pic de interes in liceu/ facultate sa mai asculti ce au de spus aia pusi la catedra faceai si tu 2 legaturi, ca de 20 de ani incoace in romania se darama tot si se vinde, vedeai si tu ca romania nu a putut sa faca o statie de metrou in 20 de ani, a reusit doar sa scoata apa din cele facute de ceasca, ai fi vazut si tu ca cele 2 autostrazi din romania au fost proiectate si a1 executata pe vremea lui ceasca, si ei abia au turnat 150 km de autostrada in 20 de ani si aia proasta.
da ai dreptate fiecare doarme dupa cum isi asterne, problema noastra ca popor este ca de 20 de ani incoace de cand ne-am asternut tot dormim si doar o palma ne va trezi la realitate, din pacate pentru tine nu se mai poate face nimic.
hai fugi la tati si mai cere-i cateva sute de euro ca tre sa termini si facultatea.
Mihai said
am June 17 2009 @ 3:41 am
@cozmin
Ai nota 10 cu steluta, singura problema ca l-ai facut sa nu mai poata dormi somnul pe care-l doarme in ultimi 20 de ani.
Si uite asa Romania va avea in curand numai bogatasi cu facultati cumparate pe strazile oraselor, cu masini de fite care o sa calce pe cei saraci si pe trotuare ca pe niste “broscute”. Vai de noi ce a am ajuns ! Si probabil ca asta este doar inceputul !(unei noi ere)
Mihai said
am June 17 2009 @ 3:44 am
@ ilie Marian
Uitate bine la peretele unde a fost executat “ceasca”.
Lionel said
am June 17 2009 @ 3:46 am
Bine zici Mihai, sa se uite la el, o sa-l vada in curand mai de aproape !
Eugen said
am June 17 2009 @ 6:07 am
Hehe, nota zece @comentariu cozmin.
MADCAT said
am June 17 2009 @ 6:29 am
Ma intreb cum o reusit iliuta marean al lu’ taticu’ sa-si publice comment-u’, ca pun pariu ca o intors site-u’ pe dos in incercarea de a gasi butonu’: “Spaga pentru comm”. El reprezinta apogeul (sper) al indoctrinarii cu imbecilitate in Romanica: omul prost si care se mandreste cu asta! Grav!!!
Problemele invatamantului sunt simple: foamea de bani si nepasarea unora care au tupeul sa se numeasca oameni… de afaceri.
Buduru said
am June 17 2009 @ 6:48 am
Prea multe amanunte, unele chiar eronate! Cauzele, in opinia mea, sunt doua: coruptia si traficul de influenta! Pe-a “Ceausecului” vreme, doar membrii familiei sale puteau sari peste etapele promovarii! Pentru restul lumii, o functie de conducere, intr-un minister, presupunea, neaparat, parcurgerea tuturor etapelor dezvoltarii, in plan profesional (cu corectiile de rigoare, functie de domeniu): sef de echipa, sef de atelier, sef de sectie, director adjunct, director general, director in centrala (pentru cei care nu stiu, inainte de ‘89, economia era centralizata, planificata de stat, fiecare ramura avand o centrala), director in minister.
Astazi, cu niscai bani si-un telefon (dat de taticu’), ajungi director in minister, de pe bancile scolii, cu consecintele de rigoare! Si-atunci, de ce sa nu cumperi diploma, daca postul, pe care-l vei ocupa, n-are nimic de-a face cu bagajul de cunostinte pe care-l ai?!
Prabusirea calitatii invatamantului romanesc este o consecinta a prabusirii sistemului politic, care a atras dupa sine toate domeniile de activitate!
Inainte de ‘89, niste oameni bine pregatiti incercau sa faca sa mearga o politica gresita! Dupa ‘89, o politica buna este pusa in aplicare de oameni prost pregatiti! Rezultat zero, in ambele cazuri!
Dani said
am June 17 2009 @ 7:08 am
@buduru:
Bravo, imi place mult citatul tau:
Inainte de ‘89, niste oameni bine pregatiti incercau sa faca sa mearga o politica gresita! Dupa ‘89, o politica buna este pusa in aplicare de oameni prost pregatiti! Rezultat zero, in ambele cazuri!
Dani said
am June 17 2009 @ 7:12 am
@Ilie:
Problema nu e ca se cumpara bacul, ci mai ales CUM:
Candidatul lateste, smecherul ia banii, iar cel care corecteaza e literalmente obligat sa fraudeze, fara sa ia nimic…
Pentru prima data in istorie, nimeni nu vrea sa mearga sa corecteze la Bac, deoarece lumea SE TEME! (Desi esti platit, refuzi sa mergi la corectare sau supraveghere…! Parca nu ar fi criza!)
Cel care corecteaza e victima presiunilor din exterior, facute de cei care IAU BANUL, rezolva problema, si nu risca nimic. Bietul profesor tanar care corecteaza e presat sa fraudeze, sa mareasca note etc, si NU PRIMESTE NIMIC. Candidatul plateste si trece…
O sa trimit Dl. Urban un material pe aceasta tema…
L I said
am June 17 2009 @ 7:42 am
“13.necorelarea de virsta in cazul carnetului de sofer, care se poate lua la 18 ani………”
Sunt de acord cu toate punctele mai putin cu pct 13 .
Este absurd sa micsorezi numarul de clase la 11 doar pt ca unii vor sa ia carnet de sofer la 18 ani .
Cum ramane cu cei carora nu le tb carnet si care nici nu viseaza la o masina ?
Cred ca sunt mai multi decat cei carora taticul le face la majorat un cadou cu patru roti ?
Alistar said
am June 17 2009 @ 7:46 am
Multumesc mult Cozmin si Dani pentru ceea ce ati scris ! Uite-asa, mi-ati dat o porneala buna pe ziua de azi !
Domnule Urban ! Am o propunere ! La intrare acolo la Parlamentu’ Romaniei ia postati d-voastra la loc vizibil ceea ce a spus Dani si Cozmin ! sa vada tot parlamntaru lu’ peste prajit cum sta treaba ! poate se mai “dasteapta” si el (adica parlamentaru’)
Draga Dani si Cozmin va astept cat de des puteti cu comentariiile voastre !
Victor said
am June 17 2009 @ 8:00 am
Noua moda este dictarea cursurilor la examene prin telefonul mobil. Este incredibil cum iau note bune niste tampiti care nu invata nimic. Astia sunt absolventi de facultate, n-au nici o idee despre carti, despre materiile de studiu.
Au diploma!!!
Se angajeaza.
Astia sunt oamenii “competenti” pe care ii vedem pe functii, inclusiv prin ministere sau in parlament.
timisorean1 said
am June 17 2009 @ 8:25 am
bravo @cosmin
gabi said
am June 17 2009 @ 8:26 am
Referitor la articol sunt de acord cu el. in primul rand, la tinerii de azi le lipseste cei 7 ani de acasa. Cand am dat bacu’, l-am dat pe bune si am invatat la el foarte mult. Si mi-a ramas in minte. Intrebati azi pe tineri cine este autorul operei “Luceafarul”!!! stie careva?!?
Nu sunt de acord cu faptul de a cumpara bacu’ sau alte examene fiindca prost ramai!!!
In ziua de azi, tinerii nu mai vor sa mai invete deloc. EU PROPUN CELOR DE LA MINISTER SA INTRODUCA MASURI DURE IN EDUCATIE, INCLUSIV ORE DE EDUCATIE MILITARA!!!
geo said
am June 17 2009 @ 8:26 am
cozmin ai si de la mine un zece cu stelutza !!!
aspida said
am June 17 2009 @ 8:53 am
Nu credeam ca-s atât de multi baieti-de-baieti si/sau de bani gata care frecventeaza acest site…
sau sa le spun cocalari?
Bleah!
politicianul said
am June 17 2009 @ 9:09 am
Analiza pertinenta a “privitorului” este din pacate lipsita de solutzii.Societatea romaneasca a degenerat din lipsa de solutii educative la vechile metode mai mult sau mai putin “comuniste”!Multe dintre “vlastarele” scolite dupa revolutie nu pot percepe ca democratia nu inseamna ANARHIE ,si nici posibilitati nelimitate de a “scuipa” unde vrei,cand vrei si pe cine-ti “pohteste mushchii tai”.Lasatzi de izbeliste, o intreaga ciurda de semianalfabeti indobitociti de “deschiderea” spre hotie,minciuna,violenta,incultura si mai ales INDOLENTZA ,refuza sa creada in EDUCATIE ,care pentru ei este o pierdere de vreme,iar cultura, un consum de energie inutil.Iata de ce invatamantul romanesc are o “calitate”scazuta!Ar trebui ca acest invatamant sa “degenereze” la nivelul parvenitzilor din fruntea(sau de la periferia) societatzii ca sa fie apreciat de acestia! Cine da tonul, “stimabili” anarhisti!!!
DANA said
am June 17 2009 @ 9:13 am
Eu n-am dat spaga niciodata pentru un examen: nici capacitate, nici bac, nici admitere la facultate, nici licenta, nici disertatie, nici permis pentru condus. Am trecut prin toate scolile invatand – nu din greu dar nici ultima din clasa nu am fost. Ca sa platesti bac-ul inseamna ca esti retardat.
Toti il trec, din prima sau din a doua, din merit sau din mila profesorilor din comisie. N-as accepta niciodata sa munceasca tata sau mama (care impreuna castiga 1500 lei) ca sa ma tina in scoli sau ca sa imi ia masina sau alte bunuri.
Am fost intotdeauna la buget, mi-am luat apartament in rate, masina in leasing. Dar macar stiu cat muncesc pentru fiecare din ele si stiu ca tot ce am realizat pana acum am realizat cu capul. Creierul meu produce lunar cam 1500 euro. L-as rani daca as da spaga pentru un rahat de examen.
Dar aici e tara unde oamenii fac bani din combinatii si nu din munca cinstita cu creierul sau cu mainile…
PS: uniforma nu inseamna patratele albe si albastre cum am avut noi. Uniforma poate insemna si O bluza alba si pantaloni negri, sau ceva in genul si fiecare isi alege forma (verisoara mea e clasa a patra si uniforma ei e sarafan bleumarin si camasa alba – ceea ce mi se pare super ok). Personalitatea nu vine din haine – vine din creier
Radianu Mihai said
am June 17 2009 @ 9:56 am
in opinia mea,invatamantul romanesc,pana in 1990,era pe unul dintre cele mai bune din lume,specialistii romani fiind unanim apreciati si temuti de specialisti pregatiti in alte state ale lumii!
cauzele majore ale degradarii continue a procesului romanesc de invatamant sunt,dupa mine,cateva :
1).-obiedenta clasei politice fata de vest si obstructionarea VOITA cu rea credinta a ceea ce era o mandrie a acestui popor,
2).-cretinii care au condus Romania dupa 1989 in general si nenorocitii de ministri pe care i-a avut invatamantul (cazul dobitoacei de andronescu este cel mai graitor in acest sens),
3).-salariile de mizerie oferite dascalilor a dus la plecarea ce-
lor bine pregatiti si patrunderea in sistem a unor cadre slab pre-
gatite,ce nu stiu materie pentru ei,apoi sa mai si predea altora,
(vezi ce note au obtinut asa-zisii dascali la examenele de defi-
nitivat,incercarile lor de a copia etc.),
4).-si noi parintii avem partea noastra de vina pentru ca nu ne-am implicat mai mult in procesul de educatie al copiilor nostrii si am permis unor nemernici sa fie profesorii care la scoa
la nu fac nimic,dar la meditatii sant asi (asa s-a ajuns ca sa se
inceapa mediatrea copiilor din clasele 4-5 primare!!!!!!!!!!!!),
5).-chiar si copii nostri au vina lor,pentru ca prin democratie
si libertate ei au inteles sa chiuleasca cat pot,sa-si conteste
dascalii si sa nu invete,copiind de pe internet lucrarile pe care
in mod normal ar fi trebuit singuri sa le faca,
cred ca in acest moment,s-a reusit ceea ce vesticii si-au dorit cu
ardoare,respectiv,distrugerea invatamantului romanesc!
VIOREL URBAN said
am June 17 2009 @ 9:59 am
http://urbanviorel.ro/category/ministerul-educatiei/
http://urbanviorel.ro/index.php?s=scoala+romaneasca
anca said
am June 17 2009 @ 10:26 am
De acord cu articolul pe care l-am citit insa, trebuie sa va fac o precizare. Sunt fiica de cadru didactic (din mana caruia au iesit profesori de geografie, aviatori, inspectori financiari, profesori de filosofie, si lista aceasta poate continua foarte mult) si stiu ca , cine vrea sa invete , invata oriunde s-ar afla. Eu una am apucat vremurile cand inca se mai facea carte , cand respectul pentru un cadru didactic era respect, ce-i drept cred ca am fost ultima promotie , dar ce vreau sa va spun, este faptul ca ,am ales sa imi continui studiile universitare la o universitate cunoscuta.Din motive financiare a trebuit sa aleg studiul la distanta ,dat fiind ca pe toata perioada facultatii eu am avut loc de munca. Dar vreau sa va spun ca in timpul facultatii aveam colegi care luau rezultatul subiectelor de pe net si , evident, luau note mai mari decat mine . Insa niciodata nu mi-a parut rau ca nu sunt evaluata la adevarata valoare.
Insa viata avea sa imi ofere recompensa :la nici mai putin de 4 luni de la sustinerea si promovarea examenului de licenta , am fost numita secretara firmei la care lucram si am lucrat in toata perioada studentiei . Nu este o firma obscura . Are multe puncte de lucru si chiar si in vremurile astea de criza , mai este in picioare .
Concluzia este una singura: “invatati, invatati, invatati”!
omg said
am June 17 2009 @ 10:50 am
@anca
secretara… ?!
nu mi-o luati in nume de rau, am tot respectul pt oricine munceste si castiga un ban cinstit…
cat despre bac si tanatul care povestea ca a platit; am absolvit un liceu de f mare prestanta si cu f mari pretentii
nu am luat 10 pe linie (recunosc), dar imi dau seama ca erau ani lumina intre mine si cei de pe la grupurile scolare si liceele industriale din oras
care au luat note poate mai mari
nici 10 nu puteam lua pentru ca nu mai exista diferentiere intre mine si colegii mei de 10
pot sa extrapolez si sa spun ca nu cred sa existe examen corect 100% pe lumea asta
in fine, n-am ajuns eu … “secretara”, dar macar stiu sa scriu corect romaneste…
Ilie Marian said
am June 17 2009 @ 11:50 am
@Cozmin: stai linistit ca am cumparat si facultatea doar nu eram fraier sa invat acolo.
Regula este – tot ce se poate cumpara cu bani trebuie cumparat. Banii vin si se duc nu reprezinta nimic, dar timpul pierdut si bataia de cap nu ti le compenseaza nimeni.
igelijk said
am June 17 2009 @ 11:52 am
Fi-mea a dat bacu’anul trecut.Nu avea nevoie sa dea spaga fiindca era pregatita,dar a contribuit la fel ca toti colegii ei.I-a fost teama sa nu o tranteasca la oral in cazul in care nu participa la cheta.
Parerea mea e ca, cine vrea sa invete-invata;cine nu are chef-freaca motanul si se asteapta ca toata viata sa rezolve totul platind spaga la fel ca in liceu si facultate.Culmea e ca sistemul functioneaza.
In alta ordine de idei,noi parintii trebuie sa ne asumam raspunderea pentru atitudinea pe care o au copiii nostri si sa nu aruncam pisica in gradina scolilor.Noua ne place sa cumparam haine la moda pentru copiii,noua ne place sa le oferim de toate,uitand sa le cerem ceva in schimb.
prada said
am June 17 2009 @ 1:11 pm
CE ESTE APA?
APA (Association for Pedagogical Alternatives) este o organiza?ie non-guvernamental? cu sediul în Drobeta Turnu Severin, înfiin?at? în 1997 de c?tre lect. univ. dr. Marcel C?praru, cu scopul de a scoate sistemul de înv???mânt românesc din starea de insanity prin crearea de ?coli bazate pe pedagogii alternative ( o reform? de jos în sus).
50 de ani de comunism au creat o cultur? educa?ional? bazat? pe o pedagogie opresiv? în care:
copiii sunt:
numere într-un calculator;
uniformiza?i mental prin programe unice;
împ?r?i?i în pro?ti ?i de?tep?i;
“preg?ti?i pentru via??” (în timpul ?colii nu au via???);
for?a?i s? memoreze imense cantit??i de informa?ii pe care le uit? dup? examene;
desconsidera?i spiritual, afectiv, moral ?i social.
cadrele didactice sunt:
bine preg?tite în domeniul disciplinelor dar nu ?tiu nimic despre cum se dezvolt? mintea ?i sufletul copilului, asemenea unui chirurg care a studiat numai tehnica medical?, dar nu ?tie nimic despre corpul uman (v-a?i da pe mâna unui asemenea chirurg?);
supuse constrângerii unor programe aleatorii;
considerate doar simpli func?ionari;
prost pl?tite ?i desconsiderate social.
înv???mântul este:
excesiv de centralizat ?i controlat politic;
o “industrie” care produce pe stoc;
condus dup? reguli contabilice?ti;
dirijist ?i doctrinar;
apreciat prin premiile a 25 de elevi la olimpiadele interna?ionale (restul de 3 milioane de elevi nu conteaz? – vezi lucrarea “Înv???mântul românesc azi” – sub coord. lui Adian Miroiu, ed. Polirom, 1998);
autosuficient ?i antihedonic (de aici abandonul ?colar în cre?tere).
prada said
am June 17 2009 @ 1:12 pm
Copilul este constructorul spiritual al omenirii, iar obstacolele in calea dezvoltarii sale libere sunt pietrele din zidul in care a fost inchis sufletul omului” Maria Montessori
prada said
am June 17 2009 @ 1:14 pm
Acum ramâne sa vedem cum va fi contactul cu societatea ce-l va înconjura în momentul când va deveni total independent, sperând ca va reusi sa faca deosebirea între BINE si RAU si ca Societatea cosmopolita în care traieste, cu mentalitati si comportamente uneori dezagreabile, nu va reusi sa-i schimbe principiile de viata si educatie în care a fost crescut.
Traim în societatea secolului XXI, în care oamenii se bazeaza mai mult pe performante fizice, tehnice, fictiune, îmbogatiri, acumulari de averi, publicitate incitanta spre factori negativi etc., neglijându-se partea sociala, educationala, morala, care de fapt acestea ar trebui sa formeze NUCLEUL UNEI SOCIETATI NORMALE, CU OAMENI NORMALI, care sa poata înainta, asigurând VIITORUL UMANITATII.
prada said
am June 17 2009 @ 1:15 pm
Educatia Montessori vs Educatia traditionala
Comparatie intre cele doua metode
Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului traditional Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului Montessori
- Educatoarea este centrul atentiei, al clasei si al activitatii.
- Educatoarea este cea care impune disciplina.
- Predarea se face cu intreaga clasa.
- Grupele se formeaza cu copii de aceeasi varsta.
- Toate cunostintele sunt date de catre educatoare.
- Copilul are un orar fix al activitatilor.
- In procesul de conceptualizare, copilul este dirijat de educatoare.
- Copilul are un timp de lucru stabilit de educatoare.
- Ritmul instruirii este fixat de grupa si de orar.
- Educatoarea corecteaza greselile prin repetari, pedepse si recompense.
- Consolidarea invatarii se face din exterior.
- Exista foarte putine materiale pentru dezvoltarea senzoriala.
- Copilul are scaunul/locul sau propriu: I se cere sa stea linistit, sa asculte si sa participe in timpul lectiilor cu toata grupa.
- Implicarea parintilor este redusa si voluntara. - Educatoarea are un rol noninterventionist in clasa.
- Mediul si metoda incurajeaza autodisciplina.
- Predarea este, in principal, individuala.
- Grupele sunt alcatuite din copii de varste diferite (de la 3 la 6 ani).
- Lucrul in grup ii incurajeaza pe copii sa invete singuri si sa se ajute reciproc.
- Copilul isi alege singur activitatea.
- Copilul descopera singur conceptele cu ajutorul materialelor auto-corective.
- Copilul lucreaza atata timp cat doreste la proiectul pe care il alege singur.
- Copilul invata in ritmul sau propriu.
- Materialul il ajuta pe copil sa-si descopere greselile.
- Copilul isi consolideaza invatarea prin repetitie si prin starile pozitive.
- In clasa exista materiale care se adreseaza tuturor simturilor si ajuta la o invatare totala.
- Copilul poate lucra acolo unde doreste, se deplaseaza prin clasa si vorbeste cu cine doreste, fara a perturba activitatea altora; poate alege sa lucreze si in grup.
- Se organizeaza un program Montessori de participare a parintilor la procesul de educatie.
prada said
am June 17 2009 @ 1:16 pm
METODA MONTESSORI
Ce este metoda Montessori?
La inceputul anilor 1900, dr. Maria Montessori a elaborat aceasta metoda educationala, pe baza observatiilor sale stiintifice asupra comportamentului copiilor. Avand cunostinte solide in materie de pedagogie, antropologie si psihiatrie, ea a dezvoltat ideea ca fiecare copil se naste cu un potential unic ce trebuie valorificat, copilul nefiind doar un “vas gol” care asteapta sa fie umplut. Astfel a luat fiinta o metoda de auto-educatie si dezvoltare care se bucura de recunoastere in toata lumea.
Modelului pedagogic Montessori pune copilul in centru. Copiii Montessori invata intr-un mediu non competitiv si care-i sustine in permanenta, concentrandu-se pe individualitatea copilului si pe nevoile lui specifice. Copiii sunt incurajati sa munceasca independent, in ritmul lor, educatorul putand sa lucreze cu fiecare in parte sau in grupuri mai mici. Grupa Montessori e formata din copii cu varste cuprinse intre 0 – 3 ani, 3 – 6 ani (Casa dei Bambini), 6 – 9 ani si 9 – 12 ani. Copiii invata astfel atat de la educatori, dar si independent, sau unii de la altii.
Acest sistem atribuie copiilor anumite responsabilitati si ii ajuta sa isi dezvolte stilul personal de acumulare a cunostintelor, timp in care educatorii actioneaza ca un ghid care le incurajeaza si le faciliteaza actiunile. Un principiu esential al educatiei Montessori este ca educatorul trebuie sa fie in permanenta atent la ce face copilul si nu invers.
Educatorul este, desigur, o parte foarte importanta a acestui proces. El trebuie sa creeze mediul deosebit si ordonat, in care copilul sa poata sa invete. Educatorul si copiii impart tot spatiul dintre ei. Nu exista o arie destinata educatorului sau o catedra si tot spatiul este folosit pentru activitati
aspida said
am June 17 2009 @ 1:21 pm
@prada
, vorbiti româna sau romgleza?
voi, la APA
Mirela said
am June 17 2009 @ 1:44 pm
Totul porneste de la individ.
).
Am un amic care spune ca el nu l-a vazut niciodata pe tatal sau cu o carte in mana ci doar cu telecomanda si din acest motiv nici el nu citeste ci se uita mult la televizor. Nici eu nu mi-am vazut parintii citind dar mi-am dezvoltat singura apetitul pentru carti si nu exista zi in care sa nu citesc macar 5 pag (pe langa tonele de legi – caci sunt contabila – si, de!, legile sunt trecatoare
Au mai spus cateva persoane aici: cine vrea sa invete va invata oricum si oricand. Nu te obliga nimeni sa stii si virgulele din manuale si nici nu-ti taie nimeni capul daca nu ai 10 pe linie (notele sunt data subiectiv totusi) dar eu consider ca e bine sa stii sa scrii corect si sa vorbesti corect.
Cultura generala nu strica nimanui. Personal, cred ca ma descurc in mai multe genuri de conversatie – de la contabilitate pana la arta – tocmai datorita faptului ca o data la doua ore eram atenta si inmagazinam niste informatii.
Si mai conteaza si cat de mult mai scoti capul dintre urechi. Eu inca ma aliniez principiului renascentist: omul care sa stie cate putin din orice – macar asa simt ca nu traiesc degeaba – calatoresc, citesc, fac sport, muncesc, dorm, mananc…gandesc
Si, da, domnule Ilie, banii sunt trecatori… dar asta nu e scuza ca ei sa cumpere orice.
senator Urban Iulian - ptr. Mirela said
am June 17 2009 @ 1:46 pm
IMpresionant punct de vedere.
Elena said
am June 17 2009 @ 2:58 pm
Sincer, mi-e dor de invatamantul de dinainte de 1989!
Nu-mi dau seama de ce eram atat de buni, de interesati de orice… Poate pentru ca accesul la informatie era mai redus decat azi si de aceea orice “prindeam” asimilam pe nerasuflate.
Dar si profesorii s-au schimbat…
Elena said
am June 17 2009 @ 3:01 pm
… si ma sperie ca, pe zi ce trece, incepe sa-mi fie dor de tot mai multe chestii de care, candva, doream sa scap! E tragic, nu?
georgian said
am June 17 2009 @ 4:20 pm
Privitorul are dreptate intr-un singur sens :
in rest…
georgian said
am June 17 2009 @ 4:27 pm
… si daca intre timp nu am sa ma calugaresc, din septembrie am sa fac niste filmulete “undercover” in timpul orelor. Ca sa privesca si domnu’ Privitor cam ce preocupari au odraslele in timpul cand ar trebui sa bage ceva la neuron.
Viorel said
am June 17 2009 @ 8:01 pm
Ilie Marian,
eti timpit. Cauta un spital in care sint doctori buni, fara bacalaureat cumparat si trateaza-te repede, inainte sa faci copii.
Violeta said
am June 18 2009 @ 9:09 am
Ilie Marian e un prost, un avorton al noii societatii. Vrea totul pe bani ca pe urma isi angajeaza el oameni sa munceasca pentru el! Ce prostanac, solidarizez cu Cozmin, Madcat….
Othelo said
am June 18 2009 @ 6:53 pm
Ilie Marian cu tatic de la PSD (poate intamplator) este o dejectie a societatii, dar cei ca el pot deveni reprezentativi la noi.
Oricum, degradarea invatamantului sau pervetirea acestuia face parte dintr-un program bine elaborat la sscara globala, pornit acum vreo 20-25 de ani, si care cel putin in Vest vizeaza in principal invatamantul preuniversitar. Copii sunt institutionalizati devreme (spre exemplu copiii cumnatului meu din Anglia (recte UK) au mers la scoala la putin peste 4 ani. Incredibil.Acolo ii indoctrineaza bine, ii invata sa fie “independenti” in special fata de valorile familiei, practic ii educa statul. In SUA a interventia statului in invatamantul in special preuniversitar este tot mai intensa. Rezultatele le vedem cu totii, si incep sa apara si la noi: dorguri, alcool, libertinism prost inteles, cultura generala zero (americanii si nu numai au devenit eroi de bancuri la acest capitol), etc.
In concluzie, degradarea sistemului de invatamant este una dintre metodele (alaturi de altele pomenite de noi de nenumarate ori aici)prin care se doreste obtinerea controlului absolut. Acesta este telul final. Sigur ca l-a noi se face si din prostie sau incompetenta, dar atat timp cat ajuta la realizarea acestui obiectiv al elitei, este OK, ca doar nu conteaza mijloacele, ci realizarea scopului propus.
Othelo said
am June 18 2009 @ 6:54 pm
scuze: “la noi” nu “l-a noi”. Graba este de vina.
danaeu68 said
am June 18 2009 @ 8:22 pm
va-m citit comentariile. cu unele sint de acord, cu altele nu (evident). pe androneasca am mai avut-o la minister. cred ca toata lumea stie cit e de timpita. dar avem ceea ce am ales! nimic altceva. acum, discutind despre invatamintul romanesc, a ramas doar titulatura. atit. am un baiat in clasa a XI-a. stiu despre ce vorbesc. de unsprezece ani spun ca daca i-ar lua pe toti profesorii sa le faca o evaluare un prisholog… raminem fara profesori. s-au aliniat la rindul lor in aceasta societate: sint corupti, timpiti, frustrati. nu generalizez, nu-mi sariti in cap. dar procentul este foarte mare. vorbiti despre spaga la bac? de ce nu vorbiti si despre spaga la capacitate? despre modul in care se poate impulsiona
“calculatorul”? din pacate, fac parte din categoria oamenilor ce afla toate acestea dupa ce a avut nevoie. asta mi-e norocul! sa cunosc profesor de fizica ce in prima ora din viata unui elev ii spune sa citeasca primele doua lectii si sa scoata ideile principale; sa cunosc profesor de matematica ce nu stie sa rezolve el insusi problemele date ca tema clasei, profesor de sport ce e frustrat ca e batrin si ofilit, diriginta ce “masoara” etichetele copilului de la tricou si telefonul mobil, etc. sint satula de toata aceasta tara. sint satula de principiile romanesti. dar credeti-ma primul pe lista ce mi-a pus capac (in sensul ca mi-e greata) este invatamintul romanesc.
danaeu68 said
am June 18 2009 @ 8:24 pm
v-am citit. scuze. eram doar nervoasa. pentru mine e un subiect sensibil.
Ilie Marian said
am June 18 2009 @ 9:29 pm
=))
ha ha ha
e economie de piata cumetre, voi ati iesit in strada pentru ea. mie imi era bine si pe vremea lu Ceasca imi e bine si acum. voua nu va era bine nici atunci nu va e bine nici acum =))
nene conditia este – ai bani angajezi orice expertiza cu oricate scoli. scolile sunt facute ca sa ofere experti pentru cei care au bani.
e o diferenta intre mentalitatea de investitor si mentalitatea de lefegiu: lefegiul munceste pentru diplome, investitorul munceste pentru bani.
F D said
am June 19 2009 @ 6:58 am
solutia este una singura: plening familial si controlul natalitatii, pentru ca mama prostilor e mereu gravida, iat tacsu’ ii invata sa performeze in imbecilitate tip goagal si pac pac fa zdreanto…mentalitate de invesitor? scuze, de cretin cu bani de la tatuca:)
Constanta said
am June 19 2009 @ 1:40 pm
Mdea, deci eu sunt un prost care a luat Bacalaureatul pe bune, dupa cum zice nea Ilie (postarea a doua). Parintii mei nu m-ar fi ajutat sa cumpar BAC ul , oricum.
Dar nu asta e important, ca oricum scoala romaneasca nu te ajuta cu nimic in viata, decat daca ai ceva relatii si reusesti sa faci niste combinatii, precum un vecin si prieten de-al meu. Care ia spagile pentru examenele la facultatea Ovidius , Constanta. Comisionul lui e 20 de euro. Si a strans cateva sute de euro bune numai partea lui. Deci, pe unii ii ajuta invatamantul, dar pe majoritatea nu face decat sa-i saraceasca la buzunare.
Invatamantul romanesc nu da roade pozitive pentru ca este gaunos in toate partile. Toti is pusi pe capatuiala , pe furat cat de mult posibil si fara eforturi prea mari, daca se poate. De la ministru pana la cel mic invatzacel.
Bine a zis base : profesorii invatza pe elevi/studenti ceea ce stiu ei, nu le ce le trebuie acestora din urma. Profii sunt depasiti cu mult de vremurile actuale.
Daca se vrea reforma, trebuie schimbari majore – incepand cu ministrul si toti agaricii de pe langa el si continuand cu profesorii ( fosti taximetristi sau bibliotecari, ajunsi decani, rectori – aici ma refer la Ovidius, Constanta).
E grele…. rau de tot… si tara asta abia daca o mai suport.
PS : Ce mi-as dori sa fi facut si eu facultatea de vanzari anterioare, niste cursuri de furt calificat cu acte legale, din astea.
Korel said
am June 19 2009 @ 10:34 pm
Din pacate,Ilie Marian are dreptate.Noi sintem vinovati ca am lasat oameni ca el sa ajunga sa ne dea lectii,sa ne sfideze cu incultura lor,ba chiar sa se laude cu ea.Nu ei sint vinovati,ei doar au stiu sa se adapteze mai repede si mai bine la un sistem prost conceput.Iar acum ,sistemul doar se automentine.Cine dintre cei pe functii ar avea interesul ca totul sa fie corect si cinstit?Cind si ei,in cele mai multe cazuri, au ajuns in pozitia respectiva pe cai neortodoxe.Functiile se ocupa politic sau pe spaga,iar banul face jocul.Vorba lui Ilie:si ce daca esti incult,ai bani,angajezi orice expert.Si uite asa ajunge un cioban,europarlamentar…Si uite asa ajunge un ministru sa spuna : “daca capitala…”(a uitat sa ia expertul cu el).Asta e,bucurati-va,va fi si mai rau…
romanasul said
am June 19 2009 @ 11:13 pm
Pt. Ilie Marian – (sau mai bine zis Marean),
Esti chiar educat, daca folosesti “Cumetre” in exprimmare si probabil te simti si foarte Mandru de asta.
Ce as vrea sa te intreb: cate ghiuluri porti si daca ai una sau ambele unghii de la degetul mic lasate mai lungi ca sa faci bilute, trilute, etc, din mucii proprii, bineinteles ?
In alta ordine de idei: am jumatate din colegii de clasa din liceu plecati afara, in SUA, Canada si Europa.
Imi povestea un coleg din SUA, ca l-au intrebat la angajare cand a terminat liceu si a intrat la facultate. Cand a raspuns 1988, au spus ca stiu si ei care era sistemul de selectie in Ro atunci.
nihilistu' said
am June 20 2009 @ 7:12 pm
Ce-ti doresc eu tie Ilie Marian? Pai in primul rand sa ai mare nevoie (tu sau altul din familia ta) de un medic bun, si sa nimeresti pe mainile unuia care si-a cumparat diploma. Iti mai doresc sa locuiesti intr-o casa construita de un inginer constructor care si-a cumparat si el diploma si nu a invatat nimic la facultate despre rezistenta materialelor. Iti mai doresc sa mergi cu un avion sau o masina construite sau reparate de un inginer mecanic care a trecut “pe bani” prin scoala. Exemplele pot continua, cu sosele, viaducte, poduri, cai ferate, instalatii electrice, de apa, canal sau termice, etc… toate realizate de oameni care si-au cumparat diploma. Si tu te folosesti de toate aceste bunuri. Daca ele sunt proaste, si se darama, explodeaza sau sunt defecte si tu ai de suferit, dar in prostia ta fudula, tu nu esti capabil sa vezi asta.
Si acum, pentru ca tot faci parada cu banii tai, uite si un exemplu mai plastic: Cu ce te ajuta banii daca te-ai dat peste cap cu Bugatti Veyron-ul tau pe A1 din cauza defectelor de reparatie a autostrazii si pe ambulanta venita sa te resusciteze sunt numai medici incompetenti? Dupa logica ta stramba, nu e nimic rau ca medicii aia si-au cumparat diplomele, nu-i asa? Doar e economie de piata, nu? Corect! Culmea, in cazul asta chiar asa este. Intr-o asemenea situatie si intr-o astfel de “economie de piata”, tu o sa mori, iar castigul nostru este ca lumea o sa fie mai buna si mai inteleapta fara tine.
Si la final, o sa-ti dau un exemplu de comoara pe care nu o poti cumpara cu toti banii tai: CUNOASTEREA. Chiar daca mai praduiesti un miliard de la bugetul statului prin contracte aranjate (de tine sau de parintii tai), asta nu te face mai destept, tot IQ 60 o sa ai. Intelepciunea (cunoasterea) este singura comoara pe care nu o poti cumpara, fura sau pierde. Cunoasterea este singura comoara pe care nu o mostenesti si nu poti sa o capeti decat daca muncesti pentru ea. Dar spiritul tau e atat de sarac incat nici nu poti sa-ti imaginezi bogatia lumii la care ai avea acces prin cunoastere. Stiu, cazul tau e fara speranta, dar, din fericire, mai sunt inca oameni care ma inteleg. Din pacate, ca urmare a unui management imbecil a sistemului de invatamant, astfel de oameni sunt tot mai putini.
brotacu said
am June 22 2009 @ 11:39 pm
HA! HA! HA! HA!
Nihilistule, bravos! Nota 25 cu felicitari! Super! Pacat ca boul ala de ilie n-o sa priceapa nimic!
HA, HA, HA!
cineva said
am February 6 2010 @ 12:37 am
Astea sunt efecte si nu CAUZE!
Pentru cauze/motive intreaba-l pe George Sorosh.