Considerati ca este o masura buna ca parintii sa fie obligati sa semneze contracte cu scolile ?

Tweet this

95% dintre cadrele didactice îşi doresc un parteneriat cu părinţii, prin care să li se impună acestora o frecvenţă cu care să se prezinte la şcoalăUniunea Europeană recomandă [ de fapt impune adoptarea unei modificari a legii romanesti in acest sens ] ca parteneriatul dintre părinte şi şcoală să fie un fel de angajament mutual clar stabilit, pe baza unui “contract parental”. Acest tip de contract se contituie ca un sistem de obligaţii reciproce în cooperarea părinţilor cu profesorii şi implică colaborarea părinţilor în activităţile şcolare, nu numai sub aspect economic, respectiv de a participa, susţine şi evalua eforturile şi acţiunile financiare ale şcolii, ci şi sub aspect educaţional-cultural. Astfel, în România, 95 % dintre profesorii consideră utilă implementarea unui parteneriat părinte – profesor şi doar 7% dintre profesori nu întrevăd o îmbunătăţire a acestei relaţii în eventualitatea unui parteneriat.

Considerati ca o asemenea masura va duce la imbunatatirea actului de invatamant in Romania ? Senatorul PDL de Ilfov Urban Iulian va asteapta comentariile si punctele de vedere




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1224

13 Comentarii pana acum»

  1. Victor said

    am June 11 2009 @ 11:59 am

    Eu sunt pentru!
    Chiar sunt suparat pe conducerea gradinitei ca nu organizeaza nici o sedinta cu perintii, nu exista dialog, schimb de idei, comunicare intre educator si parinte. Ei trebuie sa actioneze impreuna si concertat in formarea si educarea copiilor.
    Aceasta masura nu ar duce la imbunatatirea actului de invatamant (mai ales ca invatamantul e condus de Abramburica), ci conduce la un schimb de idei intre perinte si educator, la actiuni comune, la intelegere reciproca a intentiilor, dorintelor, posibilitatilor fiecaruia. Astfel se pot corecta erori ale ambelor parti si pot conlucra pentru FORMAREA omuletului, nu doar INFORMAREA elevului.

  2. 01010 said

    am June 11 2009 @ 1:45 pm

    “………..sistem de obliga?ii reciproce în cooperarea p?rin?ilor cu profesorii ?i implic? colaborarea p?rin?ilor în activit??ile ?colare, nu numai sub aspect economic, respectiv de a participa, sus?ine ?i evalua eforturile ?i ac?iunile financiare ale ?colii, ci ………”

    adica sa fii oblicat sa de dai bani iar obligatia de participare nu e normala vii de la servici sa te duci la scoala sa ce? nu e de ajuns ca traiesti de pe o zi pe alta mai faci si pe sclavul la scoala
    tin mine ca in scoala plateam fondul clasei etc si astea cand invatamantul este gratuit si platesc impozite si taxe si sa nu mai punem la socoteala calitatea invatamanului scoala e plina de golani si drogati spun asta din propria mea experienta tin minte in liceu in primul an nu puteam sa iau banii la mine ca ramaneam fara ei etc.
    nu va este rusine ?
    nu sunt de acord cu asta
    poate reusesc sa scap din tara asta nu mai ma intorc nici mort …

  3. 01010 said

    am June 11 2009 @ 1:46 pm

    “………..sistem de obliga?ii reciproce în cooperarea p?rin?ilor cu profesorii ?i implic? colaborarea p?rin?ilor în activit??ile ?colare, nu numai sub aspect economic, respectiv de a participa, sus?ine ?i evalua eforturile ?i ac?iunile financiare ale ?colii, ci ………”

    adica sa fii oblicat sa de dai bani iar obligatia de participare nu e normala vii de la servici sa te duci la scoala sa ce? nu e de ajuns ca traiesti de pe o zi pe alta mai faci si pe sclavul la scoala
    tin mine ca in scoala plateam fondul clasei etc si astea cand invatamantul este gratuit si platesc impozite si taxe si sa nu mai punem la socoteala calitatea invatamanului scoala e plina de golani si drogati spun asta din propria mea experienta tin minte in liceu in primul an nu puteam sa iau banii la mine ca ramaneam fara ei amenintari etc. asta numiti voi scoala
    nu asi dori ca copii mei sa treaca prin asa ceva
    nu va este rusine ?
    nu sunt de acord cu asta
    poate reusesc sa scap din tara asta nu mai ma intorc nici mort …

  4. MADCAT said

    am June 11 2009 @ 2:20 pm

    Adica, ba, nenicilor, sa dam bani prin taxe si impozite pentru scoli, ca la astea se duc printre altele, si apoi sa mai contribuim si prin contract?!?!?!?!

    Pai in cazul asta, un respectabil: SUGETI… SANGE!

  5. ard said

    am June 11 2009 @ 2:40 pm

    a sustine financiar scoala adica legalizarea SPAGII data profesorilor ?? Fondul clasei, fondul scolii colectat pana in prezent dela milioane de elevi a fost evidentiat scriptic undeva ? Cum au fost cheltuiti banii a stiut vre-un parinte ?? Poate daca au fost informati cca 5 % dintre ei. Ca de rest, Domnul cu mila, daca nu faci meditatii cu profesorul recomanadat cum te arde la nota.Nu cotizezi la EXCURSIA IN TARA / STRAINATATE unde profa/proful vine cu familia … dai de dracu ..samd. Vre-ti cazuri concrete ? Cu duiumul.Am scapat de asemenea practici avand o anume functie si implicit relatiile la care am apelat.Niciodata mama copilului meu nu a indrznit sa se duca la scoala fara pachetul de cafea, flori si altele de care nu-mi mai spune. Pana in prezent se sugera dar cu legea va devenii obligatoriu. Schimb de idei si INFORMARE a parintelui asupra situatiei scolare.
    SE VREA LEGALIZAREA SPAGII IN SCOALA ROMANEASCA ???

  6. DAVENNE Daniel said

    am June 11 2009 @ 2:42 pm

    Foarte buna masura!! Trebuie parinti sa fi implicat la viata în scoala : partenariat pentru autoritate asupra copii. Sotia mea a fost invatatoare în Romania, si profesoare în judetu Mehedinti. A fost o viata buna, dar cred c-acum s-a schimbat radical!!
    Il faut restaurer l’autorité de l’enseignant sur les élèves, et cela passe par l’éducation parentale qui doit être revue, de façon à ce que les jeunes enfants aient plus conscience, et plus tôt, des limites qui sont ou doivent être les leurs!

  7. apocas said

    am June 11 2009 @ 3:39 pm

    clauze contractuale, da, dar profii sunt dobitoci pt ca asta va presupune respectarea lor de catre ambele parti.
    nu mai intarzii la ora , nu dormitezi prin cancelarie, nu te porti urat cu elevii, iti pregatesti lectia personalizat pt fiece clasa etc, etc….
    in anglia s-a aplicat acum vre-o 10 ani, dar ministra de atunci le-a zis, vedeti ca e cu 2 taisuri!

  8. Adrian said

    am June 11 2009 @ 4:36 pm

    da si nu!
    daca am trai in alta tara atunci da.
    in romania se va impune un contract nenegociabil asa ca la telefonie, banci etc care va presupune doar obligatii din partea parintilor si doar drepturi pentru profesori. Tocmai asta nu cred ca ne lipseste sa fim obligati sa semnam fara comentarii un contract indiferent daca suntem sau nu de acord cu clauzele.
    pana la urma se poate da o lege in sensul asta si nu se mai risipeste atata hartie si pasta de pix ca efectul va fi tot acelasi. ori semnezi ori nu-ti primim copilul. macar daca e lege atunci nu raman copii pe strada ca parintii nu au vrut sa semneze si toate scolile o sa fie obligate sa respecte continutul.
    in plus daca e lege atunci pedepsele pentru nerespectare pot fi aplicate mai usor. daca e contract atunci se poate aplica pedeapsa in caz de neindeplinire doar cu ajutorul instantei si multi vor fugi de asta. trebuie sa luam in calcul ca poate 80% nu ar apela la instanta si ar prefera sa inchida ochii.

  9. timisorean1 said

    am June 11 2009 @ 7:25 pm

    ADICA SCOALA DEVINE UN FEL DE BANCA? CRED CA NE-AM SATURAT DE ASA CEVA. PLATIM DESTULE TAXE LA STAT. CE TE FACI DACA RAMAI FARA BANI IN DECURSUL SCOLII? TE EXECUTA SILIT? PE ASPECTUL ASTA SUNT TOTAL IMPOTRIVA!

    SUB ASPECT EDUCATIONAL-CULTURAL SUNT DE ACORD! MAI ALES CA ue IMPUNE NUMAI PROSTII IN SCOLI ASA CA AR FI CAZUL SA INTERVENIM!

  10. IRMA said

    am June 12 2009 @ 8:06 am

    nu sunt de acord

  11. politika said

    am June 12 2009 @ 8:37 am

    @ Victor
    Sa nu crezi ca daca vei fi obligat sa semnezi un contract cu scoala se va imbunatati comunicarea .
    Singurul lucru ce se va produce este legat de migrarea responsabilitatii pentru ceea ce se intimpla in scoala , de la profesori si conducerea scolii catre parinti.
    Nu este bine sa se inceapa in “meci” cu profesorii, deoarece ei reprezinta un segment social (pentru care am un respect deosebit) haituit de toate guvernele, cu salarii mici (comparativ cu ale unor paraziti ce-si fac veacul politic prin fel de fel de birouri si pleaca acasa cu salarii de citeva ori mai mari … baska spagile … ). Profesorii au reprezentat si reprezinta un colectiv de intelectuali care cunoaste foarte bine care ii sunt drepturile, obligatiile si responsabilitatile.
    Eu personal am vazut asemenea “contracte” … pot sa spun din start ca le consider josnice, lipsite de morala, de etica … etc.
    Sunt total impotriva unor contracte, daca acestea nu sunt mai intii analizate de Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti din Invatamintul Preuniversitar ( FNAPIP )
    http://www.bing.com/search?q=Federa%C5%A3iei+Na%C5%A3ionale+a+Asocia%C5%A3iilor+de+P%C4%83rin%C5%A3i&form=MS8TDS&pc=MS8TDS&src=IE-SearchBox
    puteti vedea activitatea federatiei, puteti sa va inscrieti la Asociatiile din orasele Dvs. Numai astfel se poate forma un punct de vedere comun, cu o larga acceptare iar rezultatele sa fie diseminate in toata tara …
    Cei interesati pot sa-l contacteze pe D-l. Adrian TOPOR ( toporadrian@yahoo.com sau chiar pe presedinta federatiei, D-na Mihaela Guna fnapip@yahoo.com .
    Exista deja un document semnat cu Ministerul in cadrul EDUPART (pt. detalii cautati cu google edupart … )

  12. Laur said

    am June 12 2009 @ 2:20 pm

    Toate bune si frumoase dar pentru cei care lucreaza in mediul privat, si care muncesc aproximativ 10-12 ore pe zi, are cineva o parere cam cum o sa reuseasca acestia sa se prezinte la scoala la sedinte inutile doar sedinte de cersetorie de bani din partea unor profesori ingamfati foarte plini de ei cu aere de cel putin de Nobelisti si bineanteles cu cereri financiare interminabile care incep cu daca nu aduci contributia la scoala nu ti se semneaza cecul pentru alocatie, un fel de taxa de protectie a mafiotilor, profesorii sa isi faca treaba pentru care sunt platiti iar prezenta la scoala a parintilor sa se faca atunci cand profesorul constata anumite probleme cu acel elev individual.

  13. fatmind said

    am June 12 2009 @ 10:15 pm

    NU, nu sunt de acord.
    Aceste demers este o urmare a incetarii strangerii fondului scolii in majoritatea unuitatilor de invatamant.
    Nu au de unde sa ciupeasca cei care manageriaza banii.
    Noi am hotarat sa facem un ONG al parintilor si sa dam bani scolii doar daca aduce un plus de valoare in educatia copiilor dincolo de curiculum. Altfel nu vor vedea nici un ban.
    Platim impozit, iar dascalii nu au decat sa ofere ceea ce stiu: sa educe.
    Institutia scolara a fost creata pentru a educa copilul, tanarul la un standard pe care parintele nu il putea, nu avea timp sa il atinga.
    Prin aceasta incercare, institutia scolara isi declara neputinta si inutilitatea partiala.

    Am discutat cu directorul scolii (o doamna bine intetionata dealtfel) care mi-a impuiat capul cu ce trebuie sa facem pentru scoala (sa cumparam, sa reparam, etc.). Toate lucruri necesare si cu scop benefic. DAR nu am auzit nici un cuvant despre ce trebuie sa facem pentru copii.

    Eu cred ca aici trebuie lucrat.

    Parintii si dascalii sunt parteneri intr-o piata libera. Dascalii ar trebui sa ofere educatie iar parintii sa recompenseze valoarea, plusul de educatie dincolo de curricululm facut varza de minister.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean