Banner

Romanii sunt fascinati de politicianul tupeist, incult si pus pe furat !

Tweet this

Uau! Asta mi-a fost dat sa aud, ca remarca, iesita din gura unui profesor de la Sociologie, la o reuniune la care am participat. Esta facut un studiu al unui grup de studenti de acolo, care a scos la iveala date care ar trebui sa ne puna serios pe ganduri.  Asa explica un profesor de la Facultatea de Sociologie, ascensiunea politica a lui Vanghelie, spunand ca de fapt, modelul de "succes" Vanghelie este imbratisat de romani datorita calitatilor urmatoare pe care profesorul le subliniaza :
- tupeist [ romanii sunt fascinati de smecheri; cu toate ca de fatada ei critica acest tip de personaj, ei sunt in adancul lor fascinati de ei; ]
- agramat si incult [ profesorul explica ca multi romani se regasesc in acest tipar; spune el, ca romanii cu studii medii, sunt suficient de superficiali ca sa il victimizeze de fapt pe Vanghelie, pretinzand ca nu are de ce sa fie pus la zid pentru incultura lui; ba mai mult, s-a considera mai bine reprezentati daca primarul care este ar fi presedintele tarii!!!!]
- si-a dobandit averea in mod dubios [ aici romanii , desi la prima vedere critica acest lucru, in subconstientul lor, ar fi tentati sa dea curs imediat unei ocazii de a se imbogati prin frauda; profesorul spunea " de fapt avem o problema cu munca; adevarul este ca nu ne-a placut niciodata rutina muncii, si asa se explica si faptul ca in Romania au functionat de minune caritasuri, scheme piramidale, sau este foarte populara Loteria.Facem orice numai sa nu muncim, si astfel se explica popularitatea unor Becali sau Vanghelie. La capitolul declarativ stam bine, ne declaram muncitori, insa in practica, suntem lenesi, ignoranti si delasatori"]
- razbunator si agresiv [ romanii adora de fapt atitudinea de...smardoi. Politicianul agresiv, care injura, ataca, calomniaza, este considerat atragator. Este retinut mai bine de catre romani, in dauna politicienilor respectuosi, manati de intentii bune. Stilul becalian sau vanghelian, cu amenintari , actiuni de santaj, amenintari cu bagatul in portbagaj, actiuni in forta, este de fapt pe placul romanilor. Profesorul mai spunea faptul ca, asa se explica si faptul ca multi romani se declara pentru o dictatura ca fiind singura sansa pentru ca lucrurile sa se indrepte in tara, pentru ca le plac justitiarii de ocazie, desi este groaznic si traumatizant sa te trezeste luat la bataie la semafor de un ..becalian.]

Este greu sa admitem ca Vanghelie poate sa ajunga modelul de politician dorit de romani. Combatem, discutam, insa in acest timp, personaje din aceasta categorie isi continua ascensiunea politica si le creste influenta. De ce ? Oare pana la urma nu cumva este adevarat ce spunea acest profesor ? Nu cumva lenea, ignoranta, apatia, delasarea, in care ne-am scufundat, ne va aduce in fata unor situatii din care nu vom avea cale de intoarcere decat cu mari sacrificii ?
Cum putem reactiona ? Cum pot reactiona cei care se pretind sau se considera intelectuali ? Pai cu siguranta, promovand valorile nationale, ignorand non-valorile. Vorbind despre exemplele de romani adevarati , care au realizat ceva, care au conduita morala , profesionala si sociala ireprosabila. Alta sansa nu avem.
Nu-i dau numele profesorului pentru ca , atunci cand va decide sa faca publice toate datele studiilor, eu cred ca este munca lui; Adevarul este ca se temea sa le faca publice, anticipand ca multi romani vor reactiona virulent, refuzand sa isi recunoasca de fapt adevarata natura a sentimentelor care le bantuie subconstientul.

"Parintele economatelor" a intrat in vizorul procurorilor pentru privatizarea magazinului Bucuresti, pentru abuz in serviciu, dar si pentru modul in care a alocat banii cand a modernizat scolile din Sectorul 5. A pierdut un proces cu Adriean Videanu pentru calomnie, iar averea sa a fost luata la ochi si de Agentia Nationala de Integritate. Ion Iliescu nu s-a sfiit sa il caracterizeze drept "un imbogatit care nu-si poate justifica averea". In ciuda acestor acuze, Vanghelie a continuat sa-si extinda sfera de influenta politica si economica, trecand granitele Capitalei in judetele Giurgiu si Ilfov
.

CUM COMENTATI ASPECTELE ACESTEA ? Si vreau sa incercam sa facem mai mult. Sa nu mai afisam simple comentarii, si fac aici apel la grupul care s-a constituit in jurul acestui blog. Haideti sa oferim si solutii , pentru ca de fapt asta este cheia .




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 946

37 Comentarii pana acum»

  1. marius said

    am June 4 2009 @ 12:07 pm

    mare dreptate in acest acticol

  2. Clara said

    am June 4 2009 @ 12:07 pm

    Palatul Victoria a devenit prea mic pentru PSD * Tara ar putea ramane fara Executiv din cauza clientelei de partid nemultumita ca nu ajunge repede la ciolan .
    PSD trebuie pus la colt de alegatori la aceste alegeri si odata cu el si acest personaj din mahalalele bucurestilor

  3. Georgica said

    am June 4 2009 @ 1:10 pm

    Ne doare nenicule cand se apuca cineva sa ne scormoneasca prin prostia care zace tacuta dar actioneaza nociv in encefal

  4. Eugen said

    am June 4 2009 @ 1:11 pm

    Profesorul asta, ar trebui sa fie pe prima pagina a tuturor ziarelor din Romania.
    Poata asa vom intelege ca suntem singurii vinovati de politicienii de rahat care ne conduc tara.

    Eu voi da mai departe acest material pentru ca mi se pare pur si simplu, GENIAL !

  5. Traian Valureanu said

    am June 4 2009 @ 1:14 pm

    Concret astia suntem.
    Intelectualu’ roman, se considera rasa superioasa si sta acasa nu merge la vot cu PULIMEA

    Tanaru’ internaut, sta pe net, latra, guita, insa nu se implica, ca este prea comod, si oricum a inceput sa faca fundul mare sa se ingrase de la energizante si fast-food

    Cine merge asadar la vot ? cel care se aduna si aseamana cu drama lui Marean. Cine pierde ? noi ceilalti care stam doar sa criticam in buza carciumii.

    PS – in ‘45 comunistii au preluat controlul tarii, folosindu-se de tiganii care nu aveau scoala. Am invatat ceva de atunci ? NIMIC.

    Uitati-va cati dintre noi spun ca vor sta acasa duminica de alegeri. Vai de viitorul lor si al nostru

  6. Daniel said

    am June 4 2009 @ 1:38 pm

    Ce sa comentez ? Doar faptul ca , spre rusinea sau lauda mea, desi nu vroiam sa merg la vot, acum ma duc, si asta tocmai pentru ca, imi dau seama ca acest profesor are o nebun de multa dreptate

  7. ghitza said

    am June 4 2009 @ 1:44 pm

    Profesorul are dreptate. Iar in tipologia politicianului – ghertzoi se incadreaza de minune si seful dumitale – Basescu. Starpiturile astea ne conduc si ne arata stilul lor infect de viata. Prostul de rand il percepe ca fiind definitoriu pt a avea succes. Valoarea prostului se cuantifica in tupeu si violenta

  8. Sorin said

    am June 4 2009 @ 1:48 pm

    “Haideti ba’ sa ne caram din tara asta.” cum s-ar exprima alegatorii lui Van Ghelie. Se straduie ziarele sa ne bage carti pe gat sa mai citim si noi. Aproape ca nu mai gasesti un ziar fara o carte. Dar vada ca tot nu ajuta. Imi spunea un coleg candva, inginer, 2 facultati, :”stii, constat ca eu n-am nici o carte in casa”. Imi venea sa-l arunc pe geam.
    Ooof, ce oemeni.

  9. Vivelura said

    am June 4 2009 @ 2:02 pm

    Interesant articolul. Pe langa politicienii enumerati de Dvs. mai recunosc pe Elena Udrea si parca vine tare din urma EBA.

  10. vasi said

    am June 4 2009 @ 2:04 pm

    groaznic , dar se ppare ca foarte adevarat !

  11. gabi said

    am June 4 2009 @ 2:10 pm

    Nu puneti in aceeasi barca si pe Vanghelie si pe Basescu. in barci separate, poate!!! Basescu are studii superioare luate pe bune. De Vanghelie nu bag mana in foc!!! Basescu vrea sa faca ceva. dar nu poate din cauza licheilor de la Locale. Pe Vanghelie nu il deranjeaza nimic. nici macar DNA.

    O sa luam un sut direct in f…., daca raportul privind justitia incheiat de UE este facut public iar Romania sanctionata.

  12. Cornel said

    am June 4 2009 @ 2:11 pm

    D-le senator, normal ca omul are dreptate.
    Uitati-va la acest blog.
    Sunt vreo maxim 10 comentatori fideli. Care adicalea, se implica, isi spun parerea , incearca sa deschida dezbateri.
    Eu vad ca vreti sa faceti aici un loc deschis provocarilor mintii , deschiderii acesteia. Este greu.
    Majoritatea celor care vizitau haotic acest site acum 4 luni cand avea 10000 de unici pe zi, au plecat pentru ca ei cauta subiecte usoare. Se sperie de subiecte nu culte, ci care iti pun mintea la contributie.
    Cred ca asemenea site-uri cu subiecte inteligente, sunt sansa noastra de evadare din banalul modern brazdat de personaje caragialesti . Asta trebuie sa fie forma noastra de rezistenta.
    Merg la vot d-le . Stau in sectorul 5 si am auzit ca smardoiul de Marean, vrea sa aduca votanti cu autocarul din…Ilfov, ca sa obtina scor mare sa se dea rotund in PSD.
    Ma duc la vot ca sa contracarez votul unui turist electoral pesedist din Ilfov, Este putin, insa picatura cu picatura se face oceanul .

  13. Buduru said

    am June 4 2009 @ 2:12 pm

    “I’m puzzled!” – ar zice imperialistul britanic!
    Adica, “mascarile” pe care le postam noi, pe-aici, nu folosesc nimanui?!
    Cineva spunea, mai zilele trecute, ceva de genul: “Multi citesc, putini posteaza!” – iar eu cred c-avea dreptate! Daca sunt multi cei care citesc, iar daca noi, toti cei care postam, nu suntem pe campii cu mesajele noastre, daca spunem adevarul si daca oferim solutii viabile, pentru problemele ridicate, atunci, eu cred ca facem ceva!
    Ce se poate face mai mult?! Apai, aici eu cred ca sunt mai multe moduri de-a rezolva problema, dar numai unul singur este profund si elimina cauza! Adica, sa nu ne mintim, pe noi insine, c-am rezolvat treaba, iar, in realitate, sa fie doar o spoiala!
    Pe scurt:
    Nu vom reusi, niciodata (nimeni n-a reusit), sa luam masuri eficiente, prin care “tupeistii”, “agramatii”, “incultii”, “razbunatorii” si “agresivii” sa nu mai poata dobandi “averi in mod dubios”, pentru a deveni modele si a fascina tinerii!
    Ceea ce putem face, este sa luam masuri, pentru ca persoanele educate, cuviincioase, tolerante, pasnice, civilizate, etc. (“baietii buni”) sa poata dobandi averi legale, comparabile cu ale celorlalti – sa-i numim “baietii rai”! In economie functioneaza, ca in multe alte domenii, principiul compensatiei (sau al inhibarii prin compensatie): ceea ce castiga “baietii rai”, pierd “baietii buni”, si invers!
    Sunt retete de succes, dumeavoastra si altii ca dumneavoastra, care ati intrat pe “nise” de piata! Pot exista multe retete de acest gen, pentru “baietii buni”, dar, raportate la ansamblul economiei, reprezinta putin! Pentru ca “baietii buni”, scarbiti, prefera sa mearga pe “nise”, decat sa intre intr-un razboi deschis cu “baietii rai”! “Baietii rai” au sprijin politic, au sprijin in justitie, in politie, etc., in timp ce “baietii buni” au doar educatie si principii! Credeti ca un tanar va alege sa munceasca, asa, cum spuneti c-ati muncit dvs., de dimineata pana seara, pentru a face un milion in cativa ani, sau va alege sa dea un tun si sa ia un milion intr-o zi?!
    Astazi, n-avem ce sa le oferim tinerilor, in contrapartida! Avem, doar, mult de munca, pentru a crea o societate normala! Asta se va realiza, doar atunci cand, in parlament, vor fi 300 de “Urbani” – si “daca si numai daca”, nu va veti schimba principiile, intre timp!
    Credeti-ma: solutia este sa schimbam societatea din temelii (lucru foarte greu si de durata), altfel ne mintim singuri! Alta varianta, pentru ca tinerii sa fie fascinati de “baietii buni”, nu exista!

    P.S.: Acum mi-am amintit de forfetar – in ce masura credeti ca-i afecteaza forfetaru’ pe “baietii buni”, comparativ cu “cei rai”?!

  14. senator Urban Iulian - ptr. Sorin said

    am June 4 2009 @ 2:14 pm

    De ce am impresia ca imbratisezi tot varianta cea mai simplista. Este atat de usor sa pleci din tara sa abandonezi. Asa cum abandonam si ne predam in fata mediocritatii si banalului.
    Nu Sorin.
    Ramanem, si incercam sa ne adunam , cei care vrem ca lucrurile sa stea altfel, si rezistam, luptam si ne impunem. Niciodata incivilizatia si mediocritatea nu a invins elitismul. Nulitatea nu poate sa invinga concretul pentru ca zero plus unu, face mereu unu. Zero-ul nu conteaza, nu exista, nu se pune. Zero-ul poate sa descurajeze, insa asta este temporar

  15. senator Urban Iulian - ptr. Buduru said

    am June 4 2009 @ 2:16 pm

    Mesajul tau este corect si realist.
    Trebuie sa fie mai optimist.
    Viitorul este negru daca vrem sa il vedem negru. Nu ne dam batuti si o sa vezi ca incepe sa se lumineze, pentru ca numai tu iti poti dicta cursul vietii. Si cand incepi sa te alaturi altora care gandesc ca tine, deja formezi o echipa. Iar lucrul in echipa face minuni

  16. Solcan said

    am June 4 2009 @ 2:22 pm

    Cu toate ca este incult cred ca Vanghelie cunoaste psihologia maselor mai bine decat un profesor de sociologie si nu se sfieste sa aplice ceea ce stie pentru ca nu sunt legi care sa il opreasca.
    Romania inca nu a devenit locul in care oamenii culti sa poata castiga decent si multi sant convinsi ca nici nu va deveni vreodata. Numai Eminescu ar putea fi un adversar pe masura lui Vanghelie.

  17. igelijk said

    am June 4 2009 @ 2:29 pm

    Nenorocirea e ca aud oamenii spunand ca vor vota partidu’lu’Vadim si Becali,deoarece numa’astia nu au fost la putere si sunt singurii care tin cu poporu’.
    Proasta alegere,dar cum sa le demonstrezi ca nu e bine,de vreme ce au fost dezamagiti de celelalte partide??

  18. senator Urban Iulian - ptr. Solcan said

    am June 4 2009 @ 2:37 pm

    Nu cred ca psihologia maselor de romani este aceasta.
    Sigur, am ramas impresionat de faptul ca, am cunoscut o grupa de studenti din Basarabia, si am vazut ca baietii astia citeau Kant, Eco, etc. I-am intrebat daca consuma presa de scandal si s-au uitat mirati la mine spunand ” aia este pentru prostirea creierului”.
    Nu vreau sa supar pe nimeni, insa, becalizarea a prins la romani , odata cu proliferarea gazetelor tabloide.
    In loc dezbaterilor de idei, s-a facut loc banalului. Ne umplem mintea cu prostii nefolositoare, gen faptul ca vedeta W paraseste postul de TV nu stiu care, si ca este nefericita.
    “prostirea creierului” este o optiune stimabililor [ chiar va stimez]. Asa cum nu te pune nimeni sa mananci nesanatos, sa furi, sa minti, etc. tot asa nu iti poate nimeni corupe mintea. Ajungi sa fii sedus de modelul Vanghelie? sau, ai impresia ca este mai bine , considerandu-te scarbit sa te retragi , sa nu te mai implici ? este alegerea ta, insa este gresit.
    Asadar este o chestiune de optiune, insa multi romani opteaza gresit. Asa isi incepe ascensiunea un personaj despre care formal ne este rusine , ne delimitam, insa pe care indirect prin actiunea sau mai ales inactiunea noastra, il sprijinim.
    Pana nu vom pune la loc pe piedestal, faptele bune, exemplele pozitive, modelele demne de urmat, pana nu vom dezbate pe tema lor, si vom fi superficiali, vom ingurgita presa tabloida, vom avea exact ce am semanat. Pacat este, ca exista sanse sa ne trezim extrem de tarziu.

  19. senator Urban Iulian - ptr. igelijk said

    am June 4 2009 @ 2:40 pm

    Hai sa vedem ce inseamna ca au fost ‘dezamagiti’. Ce sens are cu adevarat acest cuvant?
    Cat de mare sa fie o dezamagire astfel incat, constient, sa nu merg la vot si sa netezesc drumul unor personaje caragialesti ? sau mai rau, sa le votez asa, ca sa ma razbun pe ceilalti ?
    Nu cred ca trebuie sa gandim in astfel de parametri.
    Uitati-va la cati comenteaza ca programul Prima Casa este o dezamagire, si spun ca este o teapa.. Cati incearca sa inteleaga ca singura piedica este de fapt lacomia bancilor, pe care incercam sa o inlaturam acum http://www.urbaniulian.ro/2009/06/04/cea-mai-mica-rata-lunara-la-prima-casa-este-de-340-euro-tot-este-mult/

    De ce sa fie mereu atat de simplu sa spunem “sunt dezamagit, renunt” ?

  20. Roxi said

    am June 4 2009 @ 2:56 pm

    Si pe cine se presupune ca pot vota daca ma decid sa merg la vot?
    Sincer cred ca nici unul din cei care candideaza nu merita sa fie acolo.
    Pur si simplu nu am optiuni.

  21. Elena said

    am June 4 2009 @ 3:00 pm

    Da , am votat mereu cu speranta in suflet ca se va schimba ceva, am votat pentru copii mei si primul lucru pe care l-au facut cand si-au luat buletin au votat, pentru ca asa i-am crescut. Asa am crezut. Dar au cedat primii, au plecat in tari straine si muncesc pentru altii cu spor si recunostinta. Sufletul si ochii imi sunt scaldati de lacrimi, au invatat la scoli cu rezultate deosebite, iar cand si-au cautat serviciu au fost respinsi, nici macar nu erau bagati in seama. Nu lucrasera in timpul scolii, din vina noastra pt. ca ne-am dorit sa invete carte. Sa stiti ca foarte multi intelectuali sunt nu numai aroganti dar sunt cei care dau startul la nerespectarea legilor. Ce sa mai zic imi doresc sa luptam dar chiar nu stiu cum. Deja eu cred ca nu mai avem nici o sansa. Tinerii Romaniei de azi sunt majoritatea nescoliti si needucati, sa am iertare pt. asta dar asa este. Mergeti pe strazi, mergeti cu autobuzul si ve-ti vedea ca nu ma insel. E JALE!

  22. senator Urban Iulian - ptr Roxi said

    am June 4 2009 @ 3:02 pm

    Poate ca uneori, nu avem optiuni intrucat avem impresia ca ni se cere sa alegem intre raul mare si raul mic.
    Insa, hai sa revenim la viata.
    Oare , atunci cand ne casatorim, nu luam un sot sau o sotie, cu parti bune si parti rele ?
    Sigur, putem sa fim negativisti si sa spunem sau sa vedem doar partile rele. Nu vreau sa ma intelegi gresit, insa daca exista in balanta alegerii noastre, mai multe lucruri de acceptat la un partid decat cele rele, atunci acolo trebuie sa mearga optiunea noastra.
    Nu mergem la vot, castiga MEREU , dar MEREU exact cei care reprezinta ce este mai rau la nivelul unei natiuni.
    Cantarim, cantarim. Asa am cantarit eu cand am intrat anul trecut in PDL. Sunt si rele, dar parca suma lucrurilor bune este mai mare, asta daca vrem sa ne mai uitam uneori si la partile bune. De ce sa permit ascensiunea unor persoane care aduc mahalaua , incultura in prim-planul tarii noastre ? Si incerc acum in PDL sa fac cat de multe lucruri bune pot.
    Atentie : nu este o pledoarie pentru un partid ci pentru un principiu . Este o provocare mentala la care va invit sa participati.

  23. Gheorghe Tanasescu said

    am June 4 2009 @ 3:08 pm

    Inauntru, sfada si incrincenarea,

    Afara se cinta “dezmembrarea”

    Refrenul “dezmembrarea Romaniei” are o vechime de peste 80 de ani si s’a cintat, cu voci impunatoare, de catre un grup de romani tradatori in frunte cu secretarul C.C al PCdR, Alexandru Iliescu, tatal vinzatorului de tara, Ion Iliescu, azi presedinte de onoare al celui mai mare partid din Romania, PSD. Cum acest refren a inceput sa fie din nou fredonat consider ca nu sunt de prisos citeva precizari, macar pentru blogul domnului Iliescu unde se minte 24 de ore pe zi. In 1931, la Gorikovo, linga Moscova, la Congresul al V-lea al P.C.d.R. (sectia romana a Kominternului), s’a adoptat urmatoarea rezolutie, redactata de Bela Kuhn si semnata de Alexandru Iliescu in calitate de secretar al CC al P.C.d.R.: “Romania contemporana nu reprezinta prin sine o unire a tuturor romanilor, ci un stat tipic cu multe natiuni, creat pe baza sistemului pradalnic de la Versailles, pe baza ocuparii unor teritorii straine si pe baza inrobirii unor popoare straine. Burghezia si mosierimea din Romania, infaptuind propriile lor planuri imperialiste si indeplinind, totodata, insarcinarea puterilor imperialiste din Europa de a crea la Nistru un avanpost contra URSS, au cucerit Basarabia, Transilvania, Bucovina si Banatul si supun unei asupriri nationale nemaipomenite si unei exploatari semicoloniale pe cei 8 milioane de moldoveni, unguri, rusi-ucraineni, bulgari, nemti, turci si altii.” (Biblioteca Academiei Romane, Arhiva Istorica, Cota Ab XIII-3).

    Asasinindu-l pe Ceausescu, Ion Iliescu a distrus singura forta de aparare si sustinere a integritatii teritoriale si unitatii nationale a Romaniei.

    Este dovedit faptul ca dictatorul Nicolae Ceausescu, un mare patriot, a platit cu viata impotrivirea sa la politica de sovietizare a tarii si integrare politico-economica in colosul sovietic. Nu e nici un dubiu ca Ion Iliescu si agentura pregatita, din timp, la Moscova, au constituit falanga cu care URSS – Gorbaciov au realizat asasinarea dictatorului si mentinerea Romaniei in sfera de influenta sovietica. In zadar urla Ion Iliescu, la 22 dec.2003, la solemnitatea de aniversare a crimelor din decembrie ‘89: “Sa pui pe seama KGB desfasurarea si realizarea revolutiei este o prostie si o ticalosie”, intrucit Virgil Magureanu, participant activ la din dec. ‘89 si fost conspirator in echipa lui Iliescu, intr’un interviu la BBC, spunea: “A fost evident ca in Romania KGB-ul a organizat diversiunea impotriva fostului regim”. Si pentru a demonstra capacitatea revolutionara, de basm, a sefului de echipa, dl Magureanu continua, la BBC: “Au existat teroristi sraini, care au actionat cu complicitati din interior”. “Desigur scopul lor era de a crea deruta si de a duce la o deteriorare a situatiei si a echilibrului nostru intern de atunci. Dupa care, tot la comanda, ei au fost de fiecare data retrasi, in asa fel incat urme palpabile despre acest episod nu au ramas. Sau aceste urme au fost sterse de catre anumiti complici din interior. Dar, repet, cred ca acest lucru nu s’ar fi putut face fara complicitati din interior”. (Romania Libera – 22 decembrie 2003). Mai vreti dovezi. privind aportul lui Ion Iliescu, ca sa-l numesc numai pe el, la distrugerea Romaniei?. Vladimir Bucovski: “In decembrie 1989, in Romania s-a derulat o lovitura de stat regizata de KGB”. Istoricul militar Alexandru Mihai Stoenescu a demonstrat, in cadrul dezbaterii “Adevarul despre Decembrie 1989″, ca “Creierul operatiunii din decembrie 1989 a fost serviciul secret rusesc KGB”. Romania ante-decembrista a cunoscut mai multe conspiratii care au actionat operational pe teren, in decembrie 1989, toate incurajate de seviciile secrete rusesti, KGB si GRU, dar –atentie- aflate sub stricta supraveghere a securitatii. Ceausescu a fost informat personal asupra acestora de catre seful Securitatii, generalul Iulian Vlad, pina in ultima sa zi de presedinte al RSR. Ion Iliescu ii facea, in 1989, vizite la Tescani lui Andrei Plesu, viitorul sau ministru al Culturii in primul guvern FSN. Despre Raportul Tismaneanu, Alex Mihai Stoenescu spune: “Acestea sunt legendele lui Tismaneanu care a omis nepermis implicarea structurilor fostei URSS in evenimentele din Romania. Lovitura de stat a fost realizata de KGB si GRU cu sprijinul tacit al unei parti a Securitatii romane, antrenand insa mase de revolutionari autentici doar pentru a se masca activitatile grupurilor conspirative cat si pentru motivul ca Moscova se temea de rezistenta fortelor loiale lui Ceausescu. Cunoscind toate astea te cuprinde mila de bietul popor roman care de 20 de ani inghite odioasa minciuna a asasinului, precum ca “In Decembrie ‘89, oamenii s’au inarmat ca sa apere revolutia si s’au impuscat intre ei”. Aceasta imbecilitate a fost posibila numai pentru ca romanii nu au avut reprezentanti sau conducatori, dupa decembrie ‘89, altii decit agentii sovietici despre care “Romania Libera” din 14 iunie 2007, sub titlul “Sfarsitul continuu” ne spune ca la inceputul anilor ‘80 Romania devenise, in viziunea Kremlinului, un caz critic de stat comunist in stare de implozie (vraji gorbacioviste- n.m.). Cultul personalitatii, indepartarea de dogmele Moscovei si apropierea de exceptia chineza si ideile ciuce nord-coreene, mizeria materiala si morala a populatiei creau spectrul unei prabusiri iminente a regimului de la Bucuresti. Angoasa sovieticilor era ca Romania se va indrepta, dupa un astfel de esec, in tabara capitalista occidentala. (Stefan Andrei stie multe pe aceasta tema –n.m). Un raport al colonelului Gordievski (inainte de a fi arestat, ca spion englez, de KGB) recomanda, printre altele, reactivarea agentilor mai vechi si mai noi ai Moscovei din Romania. Urma ca ei sa pregateasca o succesiune de coloratura sovietica, in urma unei revolte populare sau a unui complot anti-Ceausescu, dirijat de sovietici. Se pare ca recomandarea colonelului Gordievski privind activarea retelelor KGB din Romania a reusit. In timpul revolutiei, ele au jucat un rol important, dat fiind ca Romania postcomunista a fost impidicata sa se indrepte spre tabara occidentala. Dl Petre Roman, prim-ministrul acelor ani, a recunoscut ca in octombrie 1990 i-a cerut sefului SIE, generalul Caraman, sa dispuna retragerea celor 26.000 de agenti sovietici sub acoperire, aflati in Romania din 1989, gazduiti si protejati de autoritatile romane. E de presupus ca 26.000 de agenti sovietici, printre care si basarabeni, vorbind perfect romaneste, au jucat timp de un an rolul unei imense armate secrete, de consolidare, prin toate metodele cunoscute din arsenalul clasic al KGB, a primului regim postcomunist din fostul Pact de la Varsovia readus pe orbita Moscovei. Cheia de bolta a acestei realinieri a fost Tratatul romano-sovietic, in primavara anului 1990, de Iliescu si Gorbaciov, prin care partea romana accepta – singura din Europa Rasariteana – ca eventualele aliante prooccidentale de securitate ale tarii sa fie aprobate de Moscova. Doar prabusirea URSS, in dec. ‘91, a dus la schimbari si in Romania. Ar fi fascinant sa aflam cu ce s’au ocupat, de fapt, cei 26.000 de agenti sovietici acoperiti, intre 25 decembrie 1989 si oct.1990?!, se intreaba dl Emil Hurezeanu, autorul articoluli “Sfarsitul continuu”. (Romania Libera/ 14 iunie 2007). Singura din Europa Rasariteana, Romania, care nu a avut parte de multumirile cancelarului Germaniei cu ocazia implinirii a 20 de ani de la caderea zidului Berlinului, cind a spus: “Le multumim popoarelor din europa de est care s’au eliberat pasnic de jugul dictaturii sovietice si au ridicat Cortina de fier”. E trist ca in timp ce germanii “sarbatoresc o bucurie istorica”, dupa cum a spus Doamna Angela Merkel, romanii, desi parte din aceeasi societate europeana, traiesc zile de cosmar, nesiguranta, somaj, saracie, aniverseaza, la infinit, atacul terorist din decembrie, drept revolutie si inghite regurcitatiile spionului-asasin care a distrus Romania, devenita,gratie lui, oaia neagra a Europei. Romania e singura tara din estul Europei careia, tot mai multe puteri occidentale, precum Germania, Austria cer cu insistenta “stoparea banilor pentru Romania corupta”. Singura in care, acum, la ceas de alegeri europene si prezidentiale, cei 26.000 de dusmani ai Romaniei, guvernanti si opozitie, striga: “Jos Basescu”. De ce?. Pentru ca, dupa parerea mea, presedintele Basescu a inceput, in politica externa, sa semene cu Ceausescu. Il rog sa nu se supere, daca nu-i convine comparatia, dar nu pot sa nu-mi amintesc ca la fatidicul Congres al V-lea de la Gorikovo-Moscova, problema dezmembrarii Romaniei era sustinuta alaturi de romanul Alexandru Iliescu, de bulgarul Gheorghi Dimitrov si ungurul Bela Kuhn (Schlosser), fostul secretar al lui Lenin, conducatorul revolutiei bolsevice din Ungaria (1919), inabusita de Armata Romana..Aviz Europei. Nu intimplator, jurnalistul Ziua si mai mult istoricul, Vladimir Alexe a fost agresat de indivzi necunoscuti dar stiuti. Nu intimplator, dupa incendiarele declaratii ale politologului transnistrean, Andrei Safonov, “Dezmembrarea Romaniei, asa cum s’a intimplat cu Iugoslavia, Cehoslovacia sau URSS, nu ar face lumea sa sufere. S’ar rezolva multe probleme financiare. Iar daca dispare pentru totdeauna speranta reconstituirii Romaniei Mari, atunci opozitia pro-romana de la Chisinau nu mai rezista”, citat de ziarul Cotidinul, sustinatorul din tata’n fiu al dezmembrarii Romaniei, Ion Iliescu, a suflat in carbuni ca sa faca jaratec: “Din 1990 incoace, Basescu a demolat toate constructiile politice din care a facut parte”. Traian Basescu, poate, a facut gafe politice, dar nu pot sa nu constat ca in politica externa se dovedeste un bun patriot si un luptator pentru reconstituirea Romaniei Mari. Daca este adevarat ce mi-a spus un fost colonel de securitate, ca la ultimul Congres al PCR Ceausescu ar fi pus problema anularii efectelor pactului Ribbentrop-Molotov, ceea ce, foarte posibil, i-a adus asasinarea, trebuie avut in vedere ca presedintele Basescu are o sarcina mult mai grea si mai periculoasa, avind ca oponenti de disputa, trei state si nu unul. Oricum, dupa 11 ani de guvernare iliesciana in conditii de anarhie nici Winston Churchill nu ar fi facut mai mult decit au facut Emil Constantinescu si Traian Basescu. Din ‘89,. Romania a ramas dominata de structurile sovietice, iar romanii s’au lasat antrenati de Iliescu care a lansat cel mai periculos joc politic, goana dupa securisti, colaboratori ai securitatii, turnatori, politie politica etc, lasind, astfel, agentura sovietica sa lucreze in voie. Nu Securitatea a distrus Romania ci cei 26.000 infiltrati in toate structurile politice, administrative si de aparare. CNSAS-ul si Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, dupa acestia ar trebui sa umble si sa-i deconspire. Dar daca si ei sunt tot dintre Ei???.

    Acum, hai la vot!. Nu uitati vorbele lui Vasile Dancu , care se pare, avea dreptate cind spunea, in oct. 2007: “Trebuie sa eliminam paralelismele de autoritate si toate formele de leadership artificial. Trbuie pastrati batranii intelepti, dar eliminate javrele batrane pentru care partidul este doar o carpa de sters pe picioare. Trbuie sa terminam urgent cu resturile bolsevice si cu sinecurile pentru scursurile vechiului regim”. “Un partid in care nu au disparut sulfele bolsevice si golanii tranzitiei”.

    Succes in alegeri!.

    Baltimore – USA – 4 iunie 2009 Gheorghe Tanasescu

  24. Stolojan - cine nu rezista sa se retraga said

    am June 4 2009 @ 3:28 pm

    Stolojan îl las? pe Paleologu s? plâng? din cauza lui Vanghelie: „Când crede c? nu mai poate, s? fac? pasul înapoi”

    Prim-vicepre?edintele PD-L, Theodor Stolojan, a declarat, miercuri, la Realitatea FM, c? presiunile exercitate de „personaje ca Vanghelie” asupra mini?trilor democrat-liberali, cum este cazul lui Theodor Paleologu, n-ar trebui s? îi sperie pe ace?tia.

  25. politika said

    am June 4 2009 @ 3:44 pm

    Sa traiti Domnule Profesor.
    Aveti deplina dreptate : acestea sunt caracteristicile oamenilor politici de succes. Cu o singura remarca. Este vorba de oamenii politici din PSD.
    Cine seamana vint, culege furtuna.
    Asa i-a crescut, asa ii are ! Iar cei care au adoptat acelasi model, constata ca “vremurile acelea au trecut”
    Cetatenii, oamenii anului 2009 se uita cu respect la alte profiluri de oameni politici, care sunt adevarati lideri de opinie, oameni ce au viziuni creative despre modalitatile in care trebuie sa evoluieze politica, legislatia, economia …
    Coruptii, arivistii, parvenitii sunt de domeniul trecutului. Desi au bani multi, nu sunt altceva decit niste miliardari de carton, care tremura cind aud de ANAF, DNA…etc.
    Si Vanghelie este unul dintre ei. A fost “tolerat” de PSD, dar acum cind a inceput “sa faca reguli” va fi “purjat” afara, iar pana la a redeveni cine a fost nu este decit o chestiune de timp.
    Este imoral ca prostii sa-si pastreze banii – spunea Victor Cruceru …. intelepte vorbe :-)

  26. cosmin said

    am June 4 2009 @ 3:45 pm

    ca sa vezi! prima imagine care mi-a venit in minte a fost basescu.

  27. L said

    am June 4 2009 @ 3:47 pm

    “romanii adevarati , care au realizat ceva, care au conduita morala , profesionala si sociala ireprosabila” sunt complet scarbiti de politica romaneasca, printr-un reflex de autoaparare resping orice este legat de politica si de oamenii politici. Habar nu au despre niciunul din politicieni si nici nu-i intereseaza. In nici un caz nu va bazati pe aceasta categorie de romani ca sa scapati de absenteism ! Tot “talpa” o sa va dea voturile. Iar “talpa” e impresionata de “valorile” expuse de dl profesor sociolog. Prin natura firii romanul pretuieste aceste “valori” mai mult decat orice. Asadar, transformati-va, cat mai aveti timp, cu totii in becalieni si vanghelieni, altfel nu cred ca veti mai avea vre-un vot data viitoare ! Sa nu uitam de cate un kil de faina, un litru de ulei pe la sate, o sacosa cu sigla partidului si gata, i-ati cumparat pe fraierii care oricum mor de foame si o sa moara de foame in continuare, indiferent de coloratura de la guvernare.

  28. Darius said

    am June 4 2009 @ 4:03 pm

    @L – talpa trebuie sa conduca; Insa talpa trebuie sa ia aminte la ce spun cei care, sunt putin , nu mult, mai cititi si mai deschisi la nou decat ei.
    Atunci talpa, se va uni cu elita intelectuala si vor impune directia de urmat politicienilor. Asta trebuie sa facem si o vom face

  29. igelijk said

    am June 4 2009 @ 4:41 pm

    @ Senator Urban Iulian
    Domnule Senator,
    eu personal consider ca e normal ca fiecare sa isi exercite dreptul de vot.Dar problema e ca multi oameni se indreapta spre Vadim si Becali .Cei saraci care nu au posibilitate sa se informeze prea mult si beneficiaza de spalarea nationala a creierelor prin intermediul televiziunilor manelizate,ii vad pe acesti doi oameni ca pe niste salvatori.Cei pe care i-au votat inainte i-au dezamagit profund.Cei care sunt acum la putere,au venit intr-un moment greu,cand a fost nevoie sa se stranga cureaua pentru a putea trece peste criza.Deci,oamenii de rand percep negativ noua guvernare,fiindca viata a devenit mai grea.

  30. Radianu Mihai said

    am June 4 2009 @ 5:23 pm

    pai proportia acestui tip de politician este de 99,99% in Romania!
    azi am primit un plic de la pnl in care isi face reclama pentru eu-
    roparlamentare spunandu-ne ca are oameni competenti si incepe lista
    cu SCROAFA de norica niculai,care intr-o tara in care justitia ar fi independenta ar zace in puscarie pentru matrapazlacurile pe care
    le-a facut de-a lungul timpului!
    halal oferta face IMBECILUL de crin antonescu!

  31. tizul said

    am June 5 2009 @ 12:29 am

    Romanii, SI NU DOAR ROMANII, CI TURMA GLOBALA, sunt fascinati de modelul care de milenii te propulseaza in varf- CURVA POLITICA, talharii cu talente de circari, hotii care, in timp ce te fura, iti susura in urechi ce stiu ca vrei sa auzi, pe principiu’ bun in politica & dragoste- “Minte-ma, da’ minte-ma frumos!”.
    Coruptia la varf, fraudele masive, platite de pulime, manipularea maselor, circul politic, e.t.c. N-A FOST INVENTAT DE ROMANI, noi doar imitam (prost) modelele patentate de altii.
    N-au furat mai-marii Romanikai, de la Burebista incoace, cat au furat “financiarii” vestici in 10 ani, nu ne-au manipulat excrocii nostri care ne conduce in 2050 de ani, cat manipuleaza excrocii americani, spre exemplu, doar pentru k pulimea lor sa accepte si sprijine un razboi k cel din Irak (ori Vietnam, sau Coreea)…

  32. Savavi said

    am June 5 2009 @ 7:28 am

    Da domnul profesdor are perfecta dreptate. Citind cele scrise de majoritatea celor care si-au spus parerea nu am gasit la nici unul cauza pentru care acest tip de politician a ajuns sa fie considerat un model. O sa incerc sa va prezint parerea mea. Pe langa relatiile pe care le au intre ei (politie, justitie)legaturi cu care isi apara interesele o mare parte din vina o are presa (scrisa, vobita, video). De ce ? Pai in loc sa condamne acest tip de politician l-au ridicat in slavi. In loc sa sape (ca tot exista jurnalist de investigatie) s-au multumit cel mult sa prezinte cateva perle ale lor (gramaticale). Acest tip de politician este crescut si ingrasat de presa. Pe vremuri (cei care le-au prins) existau mici emisiuni, reviste, ziare in care erau rubrici de genul: ASA DA ASA NU. Aveau un impact mult mai mare decat miile de dezbateri si discutii fara rost in fata camerelor de luat vederi. In Romania presa nu mai scoate in evidenta lucrurile pozitive ci doar cele negative (din dorinta de a avea un rating cat mai mare) si astfel lucrurile negative prezentate si repetate la nesfarsit tind sa devina model (un psiholog va poate explica mai bine decat mine acest lucru). Merci

  33. edut said

    am June 5 2009 @ 8:56 am

    cum era vorba aia,ne ducem la fund,dar pana la urma dam de fund si ne ridicam iar..DOMNILOR,NOI SCURMAM PE FUND DE MULT TIMP…

  34. Lanton said

    am June 5 2009 @ 10:34 am

    ” Mai usor este sa dezintegrezi un atom decat o mentalitate”
    Albert Einstein

  35. butch calin said

    am June 5 2009 @ 10:46 am

    partidele cunosc aceste studii sociologice si actioneaza in consecinta. de exemplu, pnl-ul l-a scos pe daniel daianu de pe lista, inlocuindu-l cu norica nicolai. pe adina valean au pastrat-o, dar din alte motive!

  36. Tiara said

    am June 5 2009 @ 11:00 am

    Trist, dar adevarat, acest articol :( … Si acest lucru ma-ndirjeste si mai tare sa ma duc la vot! Si sa votez candidatii PDL!

  37. senator Urban Iulian - ptr. Lanton said

    am June 5 2009 @ 2:12 pm

    Genial citat

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean