Pot fi considerate salariile magistratilor drept nesimtite ? Implica-te si spune-ti parerea
Continuand dezbaterea initiata aici http://www.urbaniulian.ro/2009/06/01/dezbatere-publica-credeti-ca-un-judecatorii-ar-trebui-sa-nu-inclusi-in-grila-unica-de-salarizare-la-nivel-national/, trecem la o alta problema ridicata de un utilizator Hotnews, fata de care va solicit si voua, cititorilor acestui blog, sa va expuneti punctele de vedere, ca sa le comentam si sa putem extrage un punct de vedere :
De ce credeti ca in presa se vehiculeaza doar salariile celor de la ICCJ si CSM, si nu se spune cat castiga un judecator de judecatorie sau tribunal.
Este aceasta o manipualre publica sau nu?
Acest lucru se pare ca nu intereseaza. Nu e nimic senzational. De altfel, eu nu am gasit in proiectul de lege coeficientul aplicabil unui judecator de judecatorie.
Evident ca e o manipulare.
Dar se poate dezvalui acum pentru cei interesati de realitatea nesenzationala: un judecator de judecatorie, cu o vechime de peste 3 ani, obtine, potrivit OUG nr. 27/2006, o indemnizatie in valoare de 3.693 lei.
Avand in vedere ca personalul din Ministerul Justitiei (functionar public ce nu intra in sedinte de judecata cu 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140, 150 dosare, nu are responsabilitatea deciziei judecatorului)are cel putin aceeasi indemnizatie la care se adauga alte privilegii, consider ca indemnizatia judecatorului este cel putin decenta.
Salariile din magistratura nu sunt mici, dar nici "nesimtite". Justitia sufera din cauza inabilitatii de a comunica. Astazi suntem in situatia ca in cateva saptamani sau luni intreg sistemul judiciar sa paralizeze din cauza subfinantarii, cu consecinte inimaginabile pentru societate, dar in afara de cateva cercuri cunoascatoare opinia publica nu cunoaste acest lucru. Similar, desi s-au facut cateva eforturi timide, excesele de salarizare din propiul nostru sistem s-au bucurat de mediatizare excesiva. Acum cred ca este tardiv sa ne mai delimitam de aceste exceptii, pe care ar trebui insa macar sa le spunem raspicat si public. Nu vorbesc de indemnizatiile judecatorilor de la ICCJ, ci de pilda de dublarea veniturilor prin cumulare cu drepturile de delegare, prin cumularea functiei de judecator/procuror cu cea de director de penitenciar, ori a celei de membru CSM cu functia de baza de judecator sau procuror.
Deci da, este o dezinformare partiala, insa intrucat si noi am consimtit tacit prin lipsa de reactie.
VOI CE PARERE AVETI, tinand cont si de aceste raspunsuri ale unor magistrati ?
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Sorin said
am June 1 2009 @ 5:15 pm
fir-ar sa fie ea de gramatica..se scrie “SPUNE-TI parerea” Va bateti joc de cititori si de voi insiva cu atatea greseli gramaticale!!!!
Domnule senator, vedeti ce scriu consilierii dvs? da-ti-le o carte de gramatica!
Buduru said
am June 1 2009 @ 8:12 pm
Ce mod de-a pune problema?! Cine-a spus ca trebuie coborata toata grila? Nu, nicidecum! Trebuie operate modificari in cadrul grilei!
Judecatorie – coeficient 1,00
Tribunal – 1,35
Curte de Apel – 1,70
ICCJ – 2,00
Sau orice alt algoritm!
eu said
am June 1 2009 @ 8:22 pm
EXTREM DE NESIMTITE…IN CONTEXTUL IN CARE GUVERNUL CONSIDERA CA UN DEBUTANT CARE ABIA SE INTEGREAZA IN CAMPUL MUNCII,INDIFERENT DE MEDIU (PRIVAT SAU DE STAT) POATE SUPRAVIETUI CU 600 RON / PE LUNA…IN CONTEXTUL IN CARE INFLATIA CRESTE…
DAR,,,NU O SA FACA NIMENI NIMIC…
Geo said
am June 1 2009 @ 10:42 pm
Da ! Salariile magistratilor sunt la fel de nesimtite ca multi dintre ei, care dau sentinte fara ca macar sa deschida dosarul. Sunteti jalnici domnilor magistrati ! nu mai vorbesc de cei care au conceput si votat legi. Cum e posibil ca o crima sa fie pedepsita cu mai putin decat multe alte infractiuni.
Si apoi, cine sunt beneficiarii magazinelor din incinta penitenciarelor ? Stie cineva ce preturi se practica acolo?
Bani, bani, si iar bani…El este si va fi legea.
si…revin la magistrati. da , sunt tineri care pornesc cu salariul mic. dar…stie cineva de unde provine tanarul ? fiul nepotul, finul, etc. , cui este? Sa fim seriosi ca…putini romani obisnuiti ajung pe posturi. Ar fi interesant de studiat arborele genealogic a catorva…
loreta said
am June 2 2009 @ 7:44 am
nu stiu daca sunt nesimtite , dar nu toti trebuie bagati in aceeasi oala .iar , din nefericire , legea salarizarii nu prea face diferentieri .degeaba a fost data aceasta lege pt.cei cu salarii de peste 30000 ron , daca aceasta se rasfrange si asupra celor care au salarii decente .trebuie sa se inteleaga ca niciodata un magistrat , un politist sau un militar nu pot fi comparati cu un profesor , muncitor etc.pt.ca aceste meserii implica un anume grad de risc atat pt.persoana in cauza cat si pt. familia acestuia .si da,cred ca suntem manipulati psihologic intr-un cadru public .nu mi se pare corecta aceasta lege.
loreta said
am June 2 2009 @ 9:17 am
in plus niciunul din aceasta categorie “speciala” de bugetari nu poate sa aiba alte activitati sau afaceri din care sa realizeze alte venituri , asa cum se intampla cu profesorii , medicii etc.oricum nu inteleg de ce un politist , de exemplu , nu-si poate infiinta o firma si sunt obligati sa suporte veniturile derizorii pe care le au in prezent .
victor said
am June 2 2009 @ 9:30 am
eu sunt inginer si lucrez pe salariu (la privat) de 15 mil. e o rusine ce se intampla.
http://www.flickr.com/photos/macovei_vic
Mladin Dorian said
am June 2 2009 @ 10:00 am
Poate il merita (salariul), dar , asa cum acum un inginer castiga max 1500 ron la privat (de … criza….) nu credeti ca si unii bugetari ar trebui sa faca sacrificii ? Macar asa mai reduceti din presiunea taxelor si impozitelor pe contribuabilul roman care… poate… deabea mai pune “o pita pe masa” acasa… si este obligat sa toot plateasca aceleasi taxe si impozite.
Mladin Dorian said
am June 2 2009 @ 10:02 am
Eu zic sa…. “ne judecam singuri….” poate asa scapam si de salariile lor si eventual, gasim mai multa dreptate
MADCAT said
am June 2 2009 @ 10:08 am
Tovarasi, dupa performante…
dar, avand in vedere erorile de procedura pe care multi le realizeaza cu non-slanta, ar trebui sa primeasca burse de studenti, nu salarii!!!!!
Jorel said
am June 2 2009 @ 10:10 am
dica ,din banii nostri!
Jorel said
am June 2 2009 @ 10:15 am
Evident ca sunt nesimtite.Sunt,totusi…BUGETARI!!!
eu said
am June 2 2009 @ 10:25 am
Loreta , tu crezi ca un magistrat nu are afaceri sau nu-si poate infiinta o firma?
Scrie undeva ca trebuie sa o faca pe numele lui…?
gugustiuc said
am June 2 2009 @ 11:09 am
Avet totusi nevoie de magistrati? Sau nu?
max said
am June 2 2009 @ 11:26 am
daka faci o comparatie cu ce salarii au 90% din romani sunt nesimtite…daca stai sa gandesti ce responsabilitati au, lasand la o parte oarecum coruptia nu sunt nesimtite. In concluzie, nu va mai stresati ca oricum nu o sa se schimbe nimica, nu s-a schimbat de 10 ani incoace, nu o sa se schimbe nici acuma… asta e Romania= salarii mizere,hoti,coruptie,prostie la conducere.
Virgiil said
am June 2 2009 @ 12:22 pm
“Nesimtite” este un cuvant delicat, briza de primavara.
M-a rugat o cunostinta (magistrat) sa-l insotesc la spital. Am ramas cu gura cascata la cuponul lui de pensie : 12.000 de lei. Si lui i-a fost jena de situatia lui si a sters cu pixul suma, dar tot se cunostea. Mai merita comentarii ?
Asta era pensia. Cat a fost salariul, daca pensia era de 85% din salariul pe ultimele luni ? Nu, la ei nu mai merge dupa legea pensiilor, pentru ca au o lege speciala. UNICA !
Salarii nesmitita ? Sa fim seriosi ! Obraznice ! Sfidatoare ! Strigatoare la cer !
Radianu Mihai said
am June 2 2009 @ 1:18 pm
la cum se face actul de justitie in Romania raspunsul firesc este ca
DA!!!!!!
Cristina B said
am June 2 2009 @ 1:36 pm
asta s-a tot intamplat in ultimii ani..cei din functii inalte au capatat mai mult si cei mici s-au trezit cu salariile retezate:(
sa ne spuna stimabilul domn senator cum ajungem sa punem jugul pe romani cu impozitul forfetar si alte sute de taxe, nu avem bani pentru pensii, cfr-isti sau invatamant dar…marim salariile celor care administreaza fondurile comunitare?!! si nu cu 10-15% ci cu 75%
“Art. 4. – (1) Salariile de baza ale personalului nou-incadrat, prin concurs sau examen, in structurile prevazute la art. 2 alin. (1) si care indeplineste criteriile prevazute la art. 2 se majoreaza cu 25% fata de cele prevazute de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
(2) Pentru personalul aflat in functie la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar, in cadrul structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) si care indeplineste criteriile prevazute in cuprinsul art. 2, salariile de baza se majoreaza cu 75% fata de cele prevazute de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
cititi si voi HG595/2009
Cristina B said
am June 2 2009 @ 1:38 pm
hmm…poate ii stimulam sa dea banii cui trebuie?!!
politika said
am June 2 2009 @ 1:58 pm
nu mi-au placut niciodata invectivele …
salarii nesimtite ! … pot fi oare salariile nesimtite ? daca nu , atunci cine ?
- Cei care le iau ?
- Cei care le accepta asa ?
- Cei care le aloca ?
- Cei care aloca bugetul pe baza unor calcule de acest fel ?
… sau cei care au anumite interese de la magistrati, si-atunci ii spaguiesc direct din banul public.
Nu tot omul da spaga. Exista un “nivel” de la care se acorda “privilegii” … care functioneaza exact la fel ca spaga insa sunt mai subtile, mai greu de observat …
Cine apeleaza la ele ?
In primul rind FACTORII DE DECIZIE , care doresc sa poata “decide” in voie , neperturbati de alte institutii ale statului cu ar fi de catre magistratii.
Apoi FACTORII DE INFLUIENTA , care influienteaza FACTORII DE DECIZIE si doresc sa poata obtine de la acestia diverse “privilegii” … si aici gasin magistratii …
De ce iau acestia salarii exagerat de mari ?
Exista aici doua elemente importante :
OBIECTIVITATEA MAGISTRATILOR si SUBIECTIVITATEA POLITICIENILOR (care le aproba nivelul salarial) si apoi invers :
OBIECTIVITATEA POLITICIENILOR (sau lipsa ei) si SUBIECTIVITATEA MAGISTRATILOR …
Oricum ai judeca, chiar daca “pare la moda” ca magistratii sa aiba salarii mari (ca asa e in … nu stiu ce tara de pe glob) sau ca primesc salarii mari ca sa nu fie “coruptibili” (ceea ce este complet fals, difera aici numai nivelul de spaga pe care o iau ) salariile magistratilor SUNT EXTRAORDINAR DE MARI !
In lume mai exista si doctori (de care depinde viata multor pacienti), profesori (care traseaza curba carierei pentru toata viata a unor tineri) , cercetatori (care prin descoperirilelor aduc ceva nou omenirii), ingineri – constructori care fac constructii care adapostesc (in siguranta) milioane de oameni , navalisti – care fac vapoare mai bune ca Titanicul, de aviatie care produc avioane … etc. Toti, dar absolut tori ar merita salarii mult mai mari (chiar mai mari decit ale magistratilor) pentru ca aduc ceva bun pe pamint, creaza plus-valoare …
Magistratii traiesc intr-o lume obscura care ascunde multa perversitate, minciuna, poteci nestiute ale cailor legale … care NU AU ADUS, NU ADUC si NICI NU VOR ADUCE NICIODATA CEVA BUN PE PAMANT !
Si-atunci, de ce ar merita ei salarii gigant ?
Numai pentru ca sunt “nasii” transferului avutiei nationale in buzunarele citorva romani ? ce merit poate fi acesta ???
… sau ca stiu sa ascunda faradelegile si faptele penale ale politicienilor ???
Astea nu sunt merite ! … astea ar trebui judecate de JUDECATA POPORULUI care a ramas fara industrie, fara agricultura … fara mancare !
A te inchide intr-un cerc de legi si a pune la poarta cainii (magistratii, politia, jandarmeria … etc.) si a-i plati regeste nu arata ca traim intr-o societate deschisa, onesta, cinstita …
Piciu said
am June 2 2009 @ 2:59 pm
Daca ar fi sa ne luam doar dupa procesele cistigate de romani la CEDO in defavoarea statului Roman, putem spune linistiti ca salariile lor sunt nesimtite.
Anne said
am June 2 2009 @ 4:11 pm
Avand in vedere ca o persoana nascuta sanatoasa , care pe parcursul vietii are ghinionul sa se imbolnaveasca de cancer si primeste o pensie de handicapati de 250 roni, intrebarea dumneavoastra e inutila.
E strigator la cer ca unul sa castige atatia bani si altul sa nu poata supravietuii, probabil de aceea rata mortalitatii prin suicid a crescut atat de mult in ultima vreme, in tara noastra.
securistu de scarbici said
am June 3 2009 @ 4:38 pm
LA CUM MUNCESC NORMAL K DA