Banner

Aveti impresia ca in Romania, campania electorala este targetata pe oamenii fara educatie ?

Tweet this

Este o tema de dezbatere propusa spre analiza voua; a plecat de la o intrebare pusa de un alegator, europarlamentarului PDL Marian Jean Marinescu, insa, dincolo de raspunsul lui, va invit si pe voi sa va exprimati punctul de vedere fata de aceasta tema

INtrebare de la un alegator

De ce campaniile noastre electorale sunt targetate aproape exclusiv pe oamenii saraci, fara educatie? (va rog sa aveti decenta sa nu spuneti ca nu-i asa...)




Raspuns

Marian Jean Marinescu

Campania mea n-a fost niciodata adresata numai unui sector anume de electorat. Partidul meu, PDL-ul, este votat de cetateni de toate categoriile de educatie sau de venit sau de religie. PDL este singurul partid care are program pentru aceste alegeri europene, pe care-l puteti viziona pe site-ul partidului. Atat in discutiile cu cetatenii cat si in aparitiile din mass-media noi am discutat despre prioritatile celor care vor ajunge in PE, membri PDL. Consideram ca avem subiecte foarte importante, cum ar fi criza economica, libertatea de circulatie, libertatea de circulatie a fortei de munca, fondurile europene, politica agricola comuna. Cred ca aceste subiecte ar trebui discutate in aceasta campanie pentru a vedea care sunt opiniile grupurilor politice, avand in vedere importanta lor pentru cetateanul roman. Din pacate, celelalte partide au intrat in campanie pentru presedintia Romaniei.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 380

20 Comentarii pana acum»

  1. elenyka said

    am June 1 2009 @ 3:49 pm

    Si totusi nu s-a dat un raspuns domnului la intrebare. Aici nu e vorba de PDL sau PSD sau partidul de pe luna. Este vorba de o simpla intrebare. =>>De ce campaniile noastre electorale sunt targetate aproape exclusiv pe oamenii saraci, fara educatie? =<<; pentru ca si dumneavoastra ca partid faceti parte din clasa politica a Romaniei iar cei care stiu sa faca diferenta intre dumneavoastra ca om politic si sa zicem Vanghelie(grosolan exemplu dar nu am gasit altul mai potrivit) sunt prea putin interesati pentru ca nu au gasit in interiorul clasei politice oameni cu care sa se reprezinte.
    Pana acum, eu ca om cu “carte”, metaforic vorbind, in afara de dumneavoastra si inca un om politic, nu vad pe nimeni capabil sa aibe atitudine nepartinita, nemarginita si fara interes personal legat de existenta fizica si psihica a romanului de rand sau nu.

  2. Tiara said

    am June 1 2009 @ 3:57 pm

    Da, si eu am impresia ca targetul este populatia mai saraca si fara educatie, mai ales. Motivul? Pentru ca sunt mai multi si se merge pe ideea ca vor avea mai multi votanti si mai multe voturi. Se uita insa reversul medaliei: omul fara educatie nu se duce la vot, exact din lipsa educatiei (inclusiv a celei civice) ;) .

  3. senator Urban Iulian - ptr. elenyk said

    am June 1 2009 @ 4:03 pm

    Pai , asta am vrut sa scot in evidenta : faptul ca, aceasta centrare a campaniei electorale strict pe oamenii fara educatie, este o continuare poate “fireasca” pentru faptul ca tot lor li se adreseaza majoritatea informatiei tabloidizata din mass-media.
    Concluzia : vrem sa vedem campanii electorale centrate pe persoanele educate , pe elite ? atunci trebuie ca aceste persoane sa se implice, sa se faca cunoscute, adica ELITELE SA ISI REDOBANDEASCA POZITIA DOMINANTA IN SOCIETATEA NOASTRA; au puterea sa o faca, pentru ca au backgound-ul necesar, insa in ultimii ani s-au izolat prea mult , crezand ca nu vor fi afectate de reculul educational al societatii, insa acum isi dau seama ca, ori reactioneza, ori vor fi inghite de acest val.

    ALTE PARERI PE ACEASTA DEZBATERE ?

  4. A voice in the dark said

    am June 1 2009 @ 7:14 pm

    Adevarata observatia potrivit careia elitele s-au retras de pe ,scena”. Isi vad de preocuparile strict personale – prozaice – criticand ,,dintr-o parte” starea de lucruri in cheie ironic-aroganta, cu aer de sentinta si spirit de ma-spal-pe maini-caci-oricum-va-fi-mai-rau. Este o comoditate ucigasa care ii va executa si pe ei intr-o zi caci suntem toti in acelasi matrix virusat. Aceasta condamnabila suficienta de sine apare din disolutia reperelor morale si exacerbarii egoismului. Ceva in genul: ,,la naiba cu restul lumii, mie sa-mi fie bine”. Ne dispare iubirea dezinteresata de aproapele, cea care ne mentine vii, autentici. S-a trecut la exploatarea aproapelui pentru sacrosantul, tiranicul ,,EU” (pronume personal nu uniunea europeana)

  5. Buduru said

    am June 1 2009 @ 7:54 pm

    In zilele noastre, alegerea electoratului educat, ca tinta de campanie, conduce la un esec sigur (voi explica mai jos)! Asta este motivul pentru care s-a ales, ca tinta, celelalt electorat (cel cu mici si bere)!

    Daca-ti centrezi campania pe electoratul educat, dezbaterea se poarta pe programe! Si-aici, cu umilinta va-ntreb: si-a respectat vreun partid, vreodata, programul din campanie?! Ce procent a fost realizat, din programele propuse?! Sa alegem dupa criteriul “Cine are cel mai bun program teoretic?”. Sau sa luam in considerare “grosimea”/numarul de pagini? Nu cred ca astea-s criterii! N-avem ce dezbate, pe aceasta tema, evident!

    “In zilele noastre, faptele fac o propaganda mai buna decat vorbele!” – nu-mi amintesc unde-am citit asta, dar e cat se poate de actuala.

  6. victor said

    am June 2 2009 @ 9:36 am

    eu cred ca oamenii informati nu mai cred in rahaturile pe care le tot indruga acesti politicieni. campania electorala e pt masinile de vot, oamenii care inca mai cred in promisiuni. oamenii neinformati, otv-istii, manelistii, etc.
    http://www.flickr.com/photos/macovei_vic

  7. Vivi said

    am June 2 2009 @ 9:57 am

    Cei saraci si cei needucati sunt mai usor de manipulat, mai usor de “prostit”, daca vreti. Cei educati si/sau bine informati sunt de multe ori atat de scarbiti incat nici nu se mai prezinta la vot. De ce sa investeasca partidele bani si energie in directia lor?

  8. MADCAT said

    am June 2 2009 @ 10:03 am

    Indubitabil!

    Sa ne amintim de o opera literara interesanta si de un personaj marcant care avea o replica edificatoare: Al. Lapusneanu: – “Prosti, boier Motoc! DA’ MULTI!

    De ce?! Simplu: Pentru ca sunt mai usor de manipulat! Prostia iti inchide ochii! Nu trebuie neaparat sa fie saraca populatia proasta. O vedem in viata de zi cu zi: fitosi cu firme, sau in parlament, bogati, dar prosti (in sensul cel mai pejorativ) pana la Dumnezeu!

    Si sa nu imi spuneti, domnule senator, ca nu o stiati deja! Prostimea v-o votat pana acum, v-o umplut conturile si burtihanele, pentru simplul motiv ca se lasa usor dusa de nas cu mici si bere si faina si ulei si alte cacaturi de care nu vreau sa imi mai amintesc, pentru ca tocmai am mancat!

    Si de ce prostii (din nou in sensul cel mai pejorativ)?!?!?! Pentru ca cei cu minte s-au realizat in tari mai calde si mai primitoare si i cam doare fix in gaura curului de voi, pulamentarii ratati ai Romanicii, lautari si foto-modele, fotbalisti, ciobani si mari baroni!!!

    Si poate ca va e si voua mai usor sa vorbiti pe intelesul prostimii, nu de alta, dar nu sunteti in stare de mai mult (aici ma refer la majoritatea pulamentarilor romani). “Ciob la sticla trage”, “Cum i turcu’ si pistolu’”, “Cin’ se-aseamana se-aduna” etc.

    Ati ajuns rusinea tarii!Dar ceea ce este cel mai grav grav si degradant din punct de vedere moral si uman, este ca voi, pulamentarii care ne manati (da, suntem un neam de oi manat de ciobani) nu mai aveti pic de rusine!

    Sa va ajute dumnezeu/ratiunea/experienta sa invatati sa apelati la intelectualitate, domnule senator, pentru ca nu au idealuri meschine, se multumesc cu putin, dar pot face lucruri mari!

  9. politika said

    am June 2 2009 @ 10:58 am

    Campania electorala este targetata catre oamenii care voteaza !
    Aceasta este prima regula a jocului. Voturile celor care nu voteaza vor veni sa amplifice (cf. procentelor obtinute) voturile celor care voteaza.
    Disciplina “Marketing Electoral” (foarte banoasa dealtfel, … pot confirma liderii partidelor care platesc firme specializate … ) detecteaza pe baza unor studii sociologice, economice si politice segmentari pentru fiecare zona a tarii, stabilind “grupurile tinta” asupra carora trebuie insistat.
    Primii care voteaza sunt membrii fiecarei formatiuni politice care, conform disciplinei de partid sustin candidatii proprii.
    Urmeaza influientarea electoratului din “nobody’s land” deoarece ei reprezinta “diferenta care face diferenta”
    Partidele cu multi membri au teoretic sanse mai mari in cazul in care electoratul “nobody” nu voteaza … ceea ce s-ar putea intimpla in cazul alegerilor europarlamentare (datorita mesajului confuz transmis – incorect, inexact sau inadecvat)
    Intelectualii reprezinta un segment social inteligent, dar mai greu de convins intr-un timp scurt :-) … asa ca …
    alegatorul care a pus intrebarea ARE DREPTATE :
    In Romania s-a descoperit ca este foarte productiv targetarea segmentelor formate de populatia saraca, din mediul rural, cei fara edicatie (segmente foarte putin afectate de rezultate indiferent cine castiga, datorita slabei dezvoltari a societatii civile = Asociatii nonprofit care sa apere drepturile unor grupuri restrinse dar bine definite : batrini, alcoolisti, fumatori, victimele … ? , asociatii profesionale … etc.)
    Conservate “fara stapin” prin actiuni politice care au condus la respingerea fondurilor externe ce urmau sa finanteze aceste asociatii, reprezinta victimele usor de manipulat (vezi programul micul + berea, spaga electorala, mici gadgeturi inaintea sau dupa votare … etc.) care pot asigura succesul electoral. Bruma de bani care se risipeste in “programul electoral” este inzecit si insutit obtinuta pe parcursul MANDATULUI …

  10. politika said

    am June 2 2009 @ 11:06 am

    Si un raspuns punctual :
    Da populatia saraca si incluta reprezinta segmentul cel mai usor de manipulat intr-un timp scurt … desi este mai greu de dus la urne !
    Sunt de acord cu @buduru, @tiara, @vivi @madcat …
    korect, korect, korect, korect …..

    Nu are nimeni timp de pierdut cu intelectualii, asadar acestia sunt influientati SA NU VOTEZE … iar ceilalti : “Traiasca micul+berea+spaga”

  11. Elena said

    am June 2 2009 @ 11:10 am

    DA

  12. meoki said

    am June 2 2009 @ 11:19 am

    Bineinteles ca inca se merge pe targetarea oamenilor “fara carte”!
    De ce ? Simplu! Sunt mai usor de manipulat,sunt mai usor de multumit! “Traiasca micul si berea!” Cred ca la nivel local sunt si mai usor de influentat, pentru ca probabil le promit exact ce au nevoie,sau “ameninta” ca-i lasa fara cine stie ce necesitati: transport catre oras, bodega comunala, pasunea de la marginea satului, gaterul din curte sau mai stiu eu ce

  13. Adrian said

    am June 2 2009 @ 11:26 am

    in mod sigur nu se atrag persoanele educate sau demne cu mici si bere; cu o punga de faina, etc!
    A dat pana acum cineva drept mita electorala carti, bilete la spectacole de teatru sau opera, etc?

    din pacate campania se adreseaza majoitatii si alesii ne vad drept un popor de needucati si marlani.
    ce e trist? ca au dreptate. Poporul a dovedit asta si la ultimul “eveniment” de mici+bere din izvor

  14. politika said

    am June 2 2009 @ 12:05 pm

    Romanii au fost educati sa voteze ca la Hollywood : Afise cu figuri de oameni si nu PROGRAME POLITICE.

    Tara este acum plina de banere frumos colorate cu diferite figuri de barbati sau femei pe ele !
    Este acesta un mesaj ? … un baner cu imaginea unui om insotit de culorile si simbolurile unui partid …

    Bani aruncati la gunoi …

    Eu personal (si multi altii … ) vreau sa votez un program politic sau “ceva” care sa ne fie folositor tuturor, nu sloganuri SF care de fapt nu comunica si nici nu prmit nimic, facute dupa proverbul : “Desteptul promite si prostul trage nadejde” …

    care europarlamentari … :-) :-) :-)

  15. MADCAT said

    am June 2 2009 @ 12:23 pm

    Corect, politikia!!!
    Tara formelor fara fond! Aatia suntem! Comm-u tau imi aduce aminte de criteriul dupa care se luau oamenii (da’ ce zic io “oamenii”… OILE) cand alegeau pe cine sa voteze: Baselu sau Nastaselu: “Il votez pe Nastase ca uite ce frumos este!!!”

    Tara de cocalari si pitipoance!!! Curve ieftine si fake-uri d&g (Da cu Grebla)!!!

    Pai politika, vezi tu, la o tara cum e Elvetia, nu merge cu vorbe… dar la tara lu copilu’ de toata minunea, cu ce sa vii?! Ca taranoii habar n-au ce i aia “program politic”!!!

    Si-apoi, cand vezi ca in parlament sunt doar lautari, fotbalisti, nebuni, baroni, fotomodele, mahalagioaice botoxxxate si siliconate… ce pretentii sa ai de la ei?!?!?! Ca nici ei nu stiu ce i ala “program politic”!

  16. omg said

    am June 2 2009 @ 1:25 pm

    evident ca da

    daca eu comercializez prezervative, nu fac reclama pe cartoon sau pe protv diminica la 8
    campania electorala se face pentru a “cumpara” voturi

    majoritatea intelectualilor sunt scarbiti de politica, si, daca mai ajung in fata urnei, voteaza “raul mai putin rau”

  17. MADCAT said

    am June 2 2009 @ 1:28 pm

    Chiar asa, omg! In cazul enuntat de tine, faci reclama pe pro(s)tv la ora 17 si stii ca 99% din populatia tarii (adica “doreii” si “dorelele”) or sa-ti vada reclama ;) .

  18. Piciu said

    am June 2 2009 @ 2:57 pm

    Au nu am impresia .
    Eu sunt convins .
    Atit timp cit campaniile electorale se bazeaza pe pomeni electorale sub diverse forme (alimente,excursii,bonusuri,etc.) campaniile noastre electorale sunt intradevar targetate aproape exclusiv pe oamenii saraci, fara educatie .
    Prezenta la vot ne confirma aceasta situatie .

  19. igelijk said

    am June 2 2009 @ 5:09 pm

    Domnul Marian Jean Marinescu
    greseste foarte mult in afirmatiile domniei sale.”saracii’”needucatii”merg la vot nu pentru ca le place platforma electorala a partidului.
    Haideti sa fim realisti: ei merg la vot fiindca INCA functioneaza principiul “turmei” si le este teama ca vor avea “belele’daca nu merg la vor.Ori….voteaza pe “X-ulescu”fiindca saptamana trecuta a fost in sat si a dat la toata lumea bere si mici,ba chiar a mai adus cu el si niste lautari ca sa inveseleasca lumea dupa discursul lui anost pe care oricum nu l-a ascultat nimeni.
    Acum,vorbind despre propria-mi persoana: am un pic de educatie,nu astept mici si lautari,nu imi este frica,dar……….ce imi ofera distinsii parlamentari pentru a ma convinge sa merg la vot in loc sa petrec o zi minunata cu familia la iarba verde???????Stiu ce beneficii au ei daca sunt votati,dar care este beneficiul meu ca si simplu cetatean????????

  20. politika said

    am June 2 2009 @ 5:44 pm

    Saracii si needucatii sunt “produse politice” , deci au fost creati cu scopul clar definit de a fi “masa de manevra”

    In 1990 toti romanii erau aproape egali ca venituri.
    Ceea ce s-a “intimplat” (dar nu intimplator) in Romania a fost legat de acapararea averii statului si acapararea puterii politice (plus legislative la pachet).
    Intii au fost create segmentele “sarace” apoi guvernele au inceput sa arate cit de milostive sunt, acordindu-le PRIVILEGII … : ba subventii la mancare, ba subventii la medicamente, ba sporuti salariale (valabile NUMAI in guvernarea X) …s.a.m.d. Aici opera in voie principiul cauzalitate-efect …
    Iar efectele au fost de-a dreptul miraculoase la romani, deoarece suntem un popor balcanic, sensibil la spaga (indiferent ce forma ia: subventii, prime , sporuri … etc. ) fiind de-o credulitate rar intilnita : pacaliti cu SAFI, FNI, CARITAS (si alte vreo 200 de jocuri de intrajutorare) , de Delfini, …etc. Si-acum mai aud de fel de fel de fonduri, jocuri, societati de asigurari pe nu stiu ce pilon care reguleaza banii romanilor.

    Cu votarea este aceeasi chestiune : o simpla tranzactie incheiata pragmatic : votezi X primesti Y …

    RECOMANDARE : A nu se incerca cu intelectualii smekeria asta :-)

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean