Elvetienii au acceptat sa se lase amprentati !

Tweet this

Daca in Romania, pasapoartele biometrice au fost introduse fara consultarea prealabila a romanilor, elvetienii, ne-au demonstrat din nou cum functioneaza o democratie adevarata.
Elvetienii au aprobat ieri, prin referendum, introducerea controversatului pasaport biometric, necesara conform acordurilor Schengen privind libera circulatie.








Rezultatele oficiale finale indicau ca 50,14 la suta dintre alegatori s-au pronuntat in favoarea noului model de document de calatorie. Majoritatea cantoanelor elvetiene, inclusiv Berna, Geneva, Basel si Ticino, au votat insa impotriva. Pasapoartele care au facut obiectul acestui scrutin popular prevad introducerea fotografiilor electronice ale detinatorului, pre­cum si amprentele acestuia, in­formeaza site-ul Swiss.info. El­vetia a decis sa organizeze acest referendum desi legea pri-vind introducerea pasapoartelor biometrice a fost deja adoptata de Parlament. Formatiunile politice de centru stanga care se opun noilor acte de calatorie sustin ca introducerea datelor biometrice reprezinta o amenintare la adresa securitatii si vietii private a cetatenilor. La randul lor, opozantii de dreapta ai pasapoartelor au avertizat ca noile acte de calatore ar putea permite statului sa se amestece in sfera privata a elvetienilor




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 953

11 Comentarii pana acum»

  1. Stoica Marius said

    am May 18 2009 @ 12:01 pm

    De ce mi se pare ca suna ca o victorie ?
    Nu cantati victorie inca , Domnule senator , in Romania inca nu se poarta asa ceva .
    Astept cu nerabdare articolul despre Tratatul de la Lisabona , sunt curios daca o veti considera tot o victorie eventuala sa aprobare .

    A , victorie pentru cine ?
    ErA sa uit .

  2. Catalin HN said

    am May 18 2009 @ 4:10 pm

    50,14% este un scor care poate fi obtinut si prin frauda. Nu zic ca s-a si intamplat asa ceva, dar de la 50,14% impotriva la 50,14% pentru distanta e foarte mica si voturile necesare pt. a “schimba macazul” pot fi usor aranjate, daca asta se doreste. Pun pariu ca nu au existat observatori din afara Elvetiei pt. a vedea cum decurge votul si pt. a participa la numaratoarea voturilor. Oricum, acum nu mai foloseste nici unui elvetian la nimic o astfel de presupunere. Cei care au votat “pentru”, vor regreta gestul peste cativa ani dar atunci va fi deja prea tarziu.

  3. Remus said

    am May 18 2009 @ 4:50 pm

    Catalin ai dreptate, probabil au fost fraudate voturile, in plus elvetienii sunt cunoscuti pentru fraude .

    Si eu ma simt mai sigur daca toti, printre care foarte multi oligofreni am fi amprentati, nu vad in ce imi sunt ingradite drepturile prin amprentare, in schimb in cazul ca mi se vor fura din nou oglinzile la masina si se vor preleva din nou amprente ca si data trecuta, se va gasi maimuta si va plati pentru fapta sa.

    Concret, cu ce va sunt violate drepturile daca se face o amprentare a intregii populatii?

  4. cosmin said

    am May 18 2009 @ 5:28 pm

    remus nataraule, ce-l impiedica pe hot sa poarte manusi?

  5. Remus said

    am May 18 2009 @ 5:54 pm

    Absolut nimic, insa daca nu poarta, macar atunci sa-l prindem NUUU?

    In cazul meu, mi-au furat oglinzile, s-au ridicat amprente care aveau legatura cu furtul, s-a constat ca intr-adevar erau ale hotilor, dar in lipsa acestora din baza de date s-a dat AN in dosarul meu, daca era baza de date cu toti locuitorii din tara era un infractor in minus pe strada.

    Accept ideea ca s-ar putea ca toti infractorii sa poarte manusi. Si asa avand in vedere ca nu strica cu nimic, sansa aceea CAT E EA de mica, hai sa o implementam.

    Dar cu mentalitatile astea de Gica contra e mai greu in tara asta, prost popor.

  6. Othelo said

    am May 18 2009 @ 6:22 pm

    Remus, cand miza este asa de mare, se poate recurge si in Elvetia la frauda, mai ales la acest scor. Nu este prima data cand au facut referendum pe aceasta tema si au refuzat la scoruri categorice. Eu cred ca este motiv de ingrijorare. Remus, ar fi mai bine sa te mai documentezi putin. Informatiile importante nu ai sa le vezi pe mass media principala. Cauta in carti si pe Internet. L-am mai dat de 1000 de ori, dar merita sa vezi la link-ul urmator (subtitrat in romaneste), inclusiv sa citesi la pagina de web respectiva. Dupa aceea, gandeste-te daca mai ai chef de biometrice.
    http://saccsiv.wordpress.com/2009/02/20/documentare-celebre-interviul-luat-de-alex-jones-lui-aaron-russo-subtitrare-in-limba-romana-si-o-analiza-a-sa/

  7. Remus said

    am May 18 2009 @ 6:45 pm

    Eu afirmam ceea ce am scris mai sus STRICT in ceea ce priveste amprentarea.

    Eu despre asta am vorbit si asta sustin.

    Intr-adevar deja la pasapoartele biometrice sunt si aspecte care pot si dauna. Ori deja existand riscul ca schimbarea sa fie si una negativa , nu spun ca nu trebuie facuta, ci doar trebuie foarte bine cantarita optiunea.

    Oricum faza cu 666 ar fi ultimul lucru care l-as lua in seama :) )

    Numai bine.

  8. online said

    am May 18 2009 @ 6:54 pm

    la noi nu e democratie

  9. s_arpi said

    am May 19 2009 @ 2:05 pm

    Draga Remus, hai sa pornim din prezumptia de nevinovatie: pana nu sunt dovezi impotriva ta nu esti vinovat. Tu zici ca amprentarea ajuta la clarificarea acestui fapt. Dar poate tu nu o sa faci niciodata ceva care sa necesite luarea amprentelor. De ce sa fii sub control daca nu e necesar? La urma urmelor totul merge in directia controlului maselor. Si mare atentie NU TU SI EU O SA FIM BENEFICIARUL acestui control ci doar 1% din populatia globului, cei care pun la cale acest plan elaborat de autoinslavuire a omenirii. Tu poate iti recuperezi oglinda, dar in acelasi timp cand planul THE NEW WORLD ORDER va fi functionabil, undeva un calculator va sti tot ce faci si in momentul in care nu corespunzi profilului (omului de societate din 20xx, nu neaparat hot ci poate chiar erou pt unii) vei fi sanctionat. Amprentarea este unul dintre pasii spre INGRADIREA LIBERTATII omenirii. Pentru ce naiba luptasera toti cei pe care ii consideram in momentul de fata EROI? Nu pt libertate? Daca societatea s-a divizat in oameni foarte saraci (oameni problema), oameni muncitori si platitori de taxe si oameni bogati – in majoritatea lor parveniti (scuze pt exceptii) insusi societatea respectiva e de vina. Iar daca societatea romana ar fi fost mai egal divizata crede-ma ca ar fi mai putini hoti si talhari. Deci, ca sa nu te mai doara capul nu trebuie sa iei o aspirina ci nu mai da cu capul in perete. Nu efectele trebuie contracarate ci sursa problemelor. Efectele dispar pentru perioade scurte, dar revin, precand eliminand sursa problemei … nu te mai doare capul.
    Numai bine va doresc si eu, si fiti cu ochii deschisi.

  10. pdm said

    am May 20 2009 @ 10:03 am

    cateva cuvinte despre democratie: democratia este cea mai proasta forma de guvernare in care cel mult 41% se vor supune majoritatii. nu sunt de acord nici cu formele de guvernamant autoritare unde mai mult de 50% se supune unei minoritati. apreciez forma de inceput a SUA, si anume cea de republica.

  11. Remus said

    am May 20 2009 @ 4:41 pm

    Draga Remus, hai sa pornim din prezumptia de nevinovatie: pana nu sunt dovezi impotriva ta nu esti vinovat. Tu zici ca amprentarea ajuta la clarificarea acestui fapt. Dar poate tu nu o sa faci niciodata ceva care sa necesite luarea amprentelor. De ce sa fii sub control daca nu e necesar? La

    Draga s_arpi, eu pot fi de acord cu tine daca:
    - imi explici concret cum anume amprentarea ma situeaza “sub control” Sustii: “Dar poate tu nu o sa faci niciodata ceva care sa necesite luarea amprentelor. De ce sa fii sub control daca nu e necesar?”. Cum anume voi fi sub control in urma amprentarii?
    - imi explici te rog cum imi este incalcata prezumtia de nevinovatie.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean