Pedeapsa cu moartea, se reintoarce in Romania, ca efect al Tratatului de la Lisabona
Legea talionului: ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte pare să fie soluţia, în opinia românilor, ce va conduce la mai puţine crime.
Pedeapsa capitală pentru criminalii cu sânge rece. Aceasta este pentru mulţi români metoda ce ar scădea numărul crimelor din România.
Dintre cele aproximativ 20 de persoane intervievate de reporterul „Adevărul de Seară“, 17 au fost pentru reintroducerea pedepsei cu moartea şi trei împotrivă. „Prea multe atrocităţi se întâmplă în această ţară. Pedeapsa cu moartea trebuie introdusă pentru cei care ucid cu premeditare şi pentru violatorii de copii şi de bătrâni. Pentru cei care violează fete tinere nu, pentru că de multe ori acestea şi-o caută cu lumânarea”, e de părere Margareta Ionescu, o pensionară în vârstă de 60 de ani.
În Statele Unite a fost reinstaurată Pedeapsa cu moartea de Curtea Supremă, în anul 1976, după o suspendare de zece ani. Începând de la acea dată, 832 de condamnaţi au fost executaţi prin administrarea de injecţii letale, 152 prin electrocutare, 11 în camera de gazare, 3 prin spânzurare şi 2 prin împuşcare. Aplicarea pedepsei capitale este legalizată în 38 dintre cele 50 de state membre ale SUA.
Peste 40 de ţări au renunţat la această metodă din 1990 şi până în prezent. În momentul de faţă 122 de state au interzisă prin lege această pedeapsă sau nu o mai practică de multă vreme. Alte 74 de state folosesc încă pedeapsa capitală dar numărul prizonierilor executaţi este foarte mic.Metodele de execuţie variază de la decapitare în Arabia Saudită până la electrocutare în unele cazuri înregistrate în Statele Unite ale Americii. Se mai practică spânzurarea (Egipt, Japonia), injecţia letală (Thailanda, Guatemala), împuşcarea (China, Belarus), lapidarea (Iran, Afghanistam). Rusia este pe cale de a renunţa la pedeapsa cu moartea, acest stat fiind membru în Consiliul Europei, grup de ţări care a semnat Convenţia Europeană a Drepturilor Omului.
Despre avantajele si dezavantajele pedepsei cu moartea am gasit aici ceva interesant http://blendarencu.wordpress.com/2007/09/28/avantajele-pedepsei-cu-moartea/
In prevederile Tratatului de la Lisabona se vorbeste despre faptul ca pedeapsa cu moartea este tolerata in UE.
Articolul 6 (1) al Tratatului prevede ca “Uniunea recunoaste drepturile, libertatile si principiile din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000, adaptata la Strasbourg, pe 12 decembrie 2007, care va avea aceeasi valoare legala ca si Tratatele.”
La prima vedere, nimic nu pare a ne alarma, cata vreme art. 2 al Cartei Drepturilor Fundamentale interzice pedeapsa cu moartea in orice circumstante.
Numai ca, in conformitate cu art. 52 aliniatul 3 al aceleiasi Carte a Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, prevederile acesteia sunt completate de cele ale Conventiei Europene a Drepturilor Omului (ECHR 1950), actualizata ulterior:
3. In so far as this Charter contains rights which correspond to rights guaranteed by the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, the meaning and scope of those rights shall be the same as those laid down by the said Convention. This provision shall not prevent Union law providing more extensive protection.
Articolul 2 al ECHR 1950 arata ca:
Deprivation of life shall not be regarded as inflicted in contravention of this article when it results from the use of force which is no more than absolutely necessary:
* (a) in defence of any person from unlawful violence;
* (b) in order to effect a lawful arrest or to prevent escape of a person lawfully detained;
* (c) in action lawfully taken for the purpose of quelling a riot or insurrection.
De asemenea, Art. 2 al celui de Al Saselea Protocol Aditional la ECHR (incheiat in 1983) arata ca:
Article 2 – Death penalty in time of war
A State may make provision in its law for the death penalty in respect of acts committed in time of war or of imminent threat of war; such penalty shall be applied only in the instances laid down in the law and in accordance with its provisions. The State shall communicate to the Secretary General of the Council of Europe the relevant provisions of that law.
Asadar, pedeapsa cu moartea este interzisa… mai putin in caz de razboi sau iminenta de razboi, sau pentru actiuni legale de aplanare a unei stari de insurectie sau dezordine sociala.Odata ce isi va produce efectele, Tratatul de la Lisabona va avea prioritate asupra legislatiei romanesti, mai exact asupra Constitutiei Romaniei, care prevede, la art. 22 (3) ca “Pedeapsa cu moartea este interzisă” (asadar, este interzisa in toate circumstantele).
Punctul de vedere al senatorului Urban Iulian : Eu cred ca valul acesta de opinie din Romania, semnalat de mass-media, si care este favorabil reintroducerii pedepsei cu moartea, este consecinta fireasca a insucceselor Justitiei; oamenii vad, simt, se ingrozesc, si atunci ajung la parerea ca singura sansa de asanare, de disparitie a unor cazuri de infractiuni oribile comise cu violenta, se poate atinge prin pedeapsa cu moartea. Nu uitati insa, ca trebuie sa existe o hotarare judecatoreasca, sa se faca o cercetare judecatoreasca extrem de atenta, si chiar si atunci pot sa apara erori, care odata executata sentinta, nu se mai pot indrepta. Problema reala este cea cuprinsa in Tratatul de la Lisabona, pentru ca, nu putem fi de acord ca pedeapsa cu moartea sa revina in legislatia romaneasca, si mai ales sa fie instituita in situatii extrem de ambigue, asa cum este " dezordinea sociala"; Ce inseamna dezordine sociala ? inclusiv un miting sindical poate la o adica sa fie considerat dezordine sociala. In noua societate catre care pasim, puterile statului cresc, si se justifica acest lucru prin faptul ca, este tot mai dificil sa se controleze o populatie care tinde catre 9 mld. locuitori. Insa controlul exercitat prin teama, frica, va esua in cele din urma lamentabil. Pedeapsa cu moartea este un drum cu un singur sens de circulatie. Filmul "Culoarul Mortii" cu Tom Hanks care prezinta cazul unui detinut american executat, si despre care s-a constatat ca era nevinovat abia dupa trecerea lui in nefiinta, este exemplu concret al acestui lucru; sigur ca au fost si criminali executati care asa cum ati vazut in filmul " Changeling" meritau sa fie ucisi, si care pana in ultima clipa nu au regretat macelarirea unor copii nevinovati. Trebuie insa sa intelegem un lucru : de fiecare data cand Justitia va esua in misiunea ei, opinia publica va migra ca intentie catre pedeapsa cu moartea, si nu o putem blama, mai ales intr-un sistem de drept penal asa cum are Romania, unde am ratat o sansa extraodinara acum cand se dezbate Codul de Procedura Penala si ma refer la faptul ca se puteau institui Curtile cu Jurati, care ar fi realizat apropierea Justitiei fata de justitiabili.
Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei
Te-ar mai putea interesa:
- USA refuza sa renunte la pedeapsa cu moartea
- 62% din rusi vor mentinerea pedepsei cu moartea
- Pedeapsa cu moartea – eroare majora comisa
- Guvernul, obligat să plătească peste 22.000 de euro unui căpitan de vas
- Procurorul de caz responsabil de eliberarea lui Gorbunov, exclus din magistratura
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro






























cristi said
am May 14 2009 @ 11:57 am
Nu numai pedeapsa cu moartea ar trebui introdusa. Ar trebui introdusa si curtea cu jurati, cumularea pedepselor, confiscarea averilor ilicite etc. De asemenea marirea pedepselor si a amenzilor (acum sunt o gluma, o palma peste manuta).
Sorin said
am May 14 2009 @ 12:21 pm
1.Bucurestiul este una din cele mai nesigure capitale din lume. 2. Sunt o multime de raufacatori liberi, clanuri, hoti, jefuitori, recidivisti de toate felurile. Justitia nu-i inchide ca sa nu-i mai vedem niciodata printre noi.(din lipsa de dovezi) 3. E criza economica mondiala, asa ca nu putem sustine din bugetul statului, din banii nostri, cazarea lor la rece. Inmormantarea lor e mai ieftina.
gheorghe said
am May 14 2009 @ 12:44 pm
Se pregateste UE pentru dictatura . Cu astfel de articole in constitutia UE pot presupune ca va fi mai naspa decat in dictatura comunista
gabriel popa said
am May 14 2009 @ 1:23 pm
va invit pe dvs si pe cititorii dvs sa sustineti http://www.ad-lot.com , un proiect “de criza” al unui tanar student roman. va multumesc
Victor said
am May 14 2009 @ 1:31 pm
Bai Grabriele, ne lasi ?
Elena said
am May 14 2009 @ 2:21 pm
Personal nu sunt de acord cu reintroducerea pedepsei cu moartea. Atat din cauza erorilor judiciare, dar si pentru faptul ca – in opinia mea – numai Dumnezeu, cel care a dat unui individ viata, este singurul in masura sa decida cand ii “retrage” acest drept.
Cat despre Curtea cu Jurati, Domnule Senator, de ce ziceti ca e prea tarziu si nu se mai poate face nimic? Sincer, nu mai stiu exact procedura legislativa (cred ca Muraru m-ar pica acum la examen!) sau ce spun regulamentele camerelor, dar legea inca nu e votata!
mama mare said
am May 14 2009 @ 2:45 pm
de ce la noi decide un judecator care de cele mai multe ori ia spaga de la criminali sau sunt amenintati si dau tot felul de sentinte favorabile .urbane , fa in asa fel sa se introduca judecarea cu jurati ca in cazul austriei cu tipul care si-a violat fata 20 ani. la noi ala scapa ca o declara pe fata nebuna ca sarea pe el . ce pedeapsa trebuie data asistentei maternale care a omorit copilul de 5 ani din bistrita . nu merita sa platesti vecinul de camera sa o ucida cu singe rece? cu l-a ucis pe ala din brasov de curind? ati razbunat-o pe motruna.
Pedeapsa cu moartea, se reintoarce in Romania, ca efect al Tratatului de la Lisabona « Radu & Lenu?a Blendarencu said
am May 14 2009 @ 3:26 pm
[...] de pedeaps? se reântoarce în România, astfel se va face dreptate victimei. Mai multe citi?i pe http://www.urbaniulian.ro/2009/05/14/pedeapsa-cu-moartea-se-reintoarce-in-romania-ca-efect-al-tratat…. Comentarii [...]
senator Urban Iulian said
am May 14 2009 @ 3:31 pm
sunt un sustinator al introducerii juratilor in procesele penale; insa mi s-a spus ca nu este momentul acum, pentru ca in primul rand am avea o mare problema : ar trebui modificate salile de judecata ca sa se faca loc juratilor…va dati seama cum se gandeste viitorul acestei tari , daca se vine cu asemenea argumente ?
kuparu said
am May 14 2009 @ 3:37 pm
Nu se poate face nimic sa se anuleze ratificarea glumei proaste in tarile care deja au facut-o? Macar daca se mai voteaza o data sa fie analizat cum trebuie … macar sa-l puna dreq cineva cap la cap pt. ca n-are nici o logica. Probabil la noi nici nu s-au straduit sa-l citeasca, i-a speriat Sarko cu vizita de lucru.
Ilie said
am May 14 2009 @ 3:43 pm
Lucrurile ar trebui gandite mai simplu: in momentul in care un individ se deda la acte profund antisociale, cu consecinte iremediabile, se numeste ca acest individ si-a pierdut calitatea de om si a devenit un simplu animal.
Animalele sunt omorate pe loc daca pun in pericol bunul mers al comunitatii.
Nu inteleg ce tot atata tevatura, au murit milioane de nevinovati in razboaie, care este motivul pentru care societatea sa protejeze animalele care ucid, violeaza, etc?!?!?!
Pedeapsa cu moartea trebuie introdusa si aplicata.
ALINA said
am May 14 2009 @ 3:55 pm
Daca ei sunt animale si isi permit sa faca rau altuia, de ce sa devina si altii animale condamnandu-i la moarte. nu are nimeni dreptul sa ia viata nimanui. daca as fi judecator nu as putea trai cu asta pe constiinta, indiferent kt rau ar fi facut un criminal. toti sariti repede sa dati pedepse, parerea mea e ca exista alte metode prin care ii putem pedepsi.daca as fi de acord cu o astfel de pedeapsa inseamna ca nu as fi decat o criminala, pentru ca instinctele criminale ar zace in mine.nu m-as deosebi cu absolut nimic de cei condamnati la moarte
Othelo said
am May 14 2009 @ 4:20 pm
Chiar daca in principiu legea talionului ar fi corecta, mai ales fara jurati ar putea apare des situatii de greseli judecatoresti grave, care a duce la condamnarea la moarte a unor oameni nevinovati.Curtea cu juri ar trebui reintrodusa. In alta ordine de idei, sunt de acord cu Gheorghe ca UE se pregateste de dictatura. Vom vedea ce se va intampla dupa intalnirea grupului Bildenberg din Grecia la inceputul lunii urmatoare, ca doar acolo se iau deciziile cu impact real asupra vietii noastre a tuturor.
Agentie de Publicitate said
am May 14 2009 @ 4:50 pm
Sunt de acord cu pedeapsa cu moartea atata timp cat un complet de judecata format din JURATI decide pt aceasta pedeapsa, in timpul unui proces. Cel putin asa stim ca mai multi oameni au decis sa ia viata altuia in urma unei analize si nu un singur om.
Numai bine.
Robert said
am May 14 2009 @ 5:37 pm
Sunt pentru pedeapsa cu moartea
Ovidiu said
am May 14 2009 @ 5:48 pm
Pedeapsa cu moartea o da NUMAI cel ce da si viata: Dumnezeu!
Ca de obicei, suntem tentati de extreme: de la “o palma peste manuta” sarim la injectia letala. Daca se dovedeste ca justitia a gresit, ce facem? il mai aducem la viata pe condamnat?
In plus, nu ar fi prea usor pentru o bestie sa moara in loc sa-si ispaseasca pedeapsa?
Sunt de acord sa pedepsim, dar nu putem deveni noi, la randul nostru, criminali.
De asemenea, trebuie umblat si la regimul de penitenta. De ce sa muncesc eu sa intretin din impozite o lepra care are tv color si termopane la celula? Sa lucreze ei, sa se intretina! La drumuri, poduri, in mina, etc.
Aici trebuie umblat, domnilor legiuitori…
audi said
am May 14 2009 @ 6:10 pm
PRO PEDEAPSA CU MOARTEA
lt. col. Theodor Thobescu said
am May 14 2009 @ 7:58 pm
Pedeapsa cu moartea admis? de UE dovede?te natura criminal? a celor ce au prev?zut acest lucru în legisla?ie.
De fapt este vorba de o dictatur? a unei mari organiza?ii de tip terorist.
Po?i s? omori pe cineva în ap?rare legitim? pentru a salva via?a altui om, animal sau a proteja mediul, chiar cel construit.
Dar în momentul comiterii actului criminal pentru a încerca s? împiedici ac?iuni cu un impact deosebit asupra mediului.
A ?ine un condamnat 7 ani în închisoare ?i apoi s?-i aplici pedeapsa cu moartea este o crim? oribil?, iar cei care ordon? ?i execut? acest lucru sînt ni?te criminali odio?i.
Consider c? trebuie s? respect?m Constitu?ia României indiferent de ce spun unii ?i al?ii a c?ror principal? grije e s? se f.. în cur.
GBR said
am May 14 2009 @ 8:31 pm
Pedeapsa cu moartea este o lege necesara pentru eliminarea din societate a infractorilor care savarsesc fapte deosebit de grave cum ar fi: tradarea de tara: crima cu premeditare: furtul avand consecinte deosebit de grave: violul:
Pedeaspa cu moartea isi indeplineste scopul pentru functia sa de exemplaritate.
G.B.R.
Cristina said
am May 14 2009 @ 10:23 pm
Pedeapsa cu moartea ar trebui aplicata doar in cazurile demonstrate fara nici un dubiu ca faptasul este tot una cu acuzatul, si nu vad normal sa fie aplicata in cazuri economice, ci numai in cazuri de Crime, Atentate si Violuri in care s-a pus in pericol viata sau sanatatea fizica a victimei. Pentru pierderea sanatatii mentale a victimelor, atat atentatorii cat si violatorii ar trebui sa numere de la 25 ani in sus pentru fiecare victima.
Cat priveste juratii, nu cred ca ar fi o idee buna, pentru ca badea Ion, sau Gheorghe, sau oricare altul, nu au in general destula educatie ca sa judece dovezile, si s-ar face cu adevarat erori: judecatorii pot fi fortati sa pedepseasca un nevinovat ptr. ca asa a hotarat juriul, chiar daca anumite dovezi ar fi contra. Totodata, unii vinovati ar scapa doar pentru ca sunt charismatici, si nu pentru ca sunt nevinovati.
Maturatorul Ghita nu va fi niciodata capabil sa interpreteze o analiza balistica.
Ilie said
am May 14 2009 @ 10:55 pm
Bai nene hai sa stabilim un lucru: curtea cu jurati hotaraste numai vinovatia/nevinovatia inculpatului, deci juratii spun numai daca e vinovat sau nu e vinovat. Pedeapsa o stabileste judecatorul singur!
Violul nu este o infractiune pentru care sa se ceara pedeapsa cu moartea. Pedeapsa cu moartea se poate cere pentru fapte profund antisociale, ale caror consecinte sunt grave si iremediabile:
- omor deosebit de grav, respectiv savarsit prin cruzime, asupra a doua sau mai multor persoane, savarsit in public, etc…
- genocid, utilizarea de arme de distrugere in masa (nucleare, chimice, biologice)
- acte de terorism
- otravirea surselor de apa, respectiv a aerului
Violul nu este o fapta cu consecinte grave si iremediabile.
Radianu Mihai said
am May 14 2009 @ 11:10 pm
sunt pentru reintroducerea pedepsei cu moartea,nu numai pentru criminalii cu sange rece,ci si pentru cei care instiga la crime sau violente fata de oameni nevinovati-si aici primul pe lista ar trebui sa fie nemernicul de iliescu care a chemat minerii sa bata,sa
omare si sa faca nelegiuirile de la mineriade!
Astaroth said
am May 14 2009 @ 11:16 pm
Are dreptate danezul ala.
dan said
am May 15 2009 @ 6:30 am
de c and oastept sa se adopte.e cazul sa i se taie mana hotului si executarea crimunalilor. VOTEZ!VOTEZ PT ASTA
Eva said
am May 15 2009 @ 8:37 am
Foarte bine.Sa se introduca cit mai repede!!!!De ce sa-i hranim pe banii contribuabililor???? Ochi pentru ochi!!
faqt said
am May 15 2009 @ 9:24 am
Shi totushi…
Avetzi drept de initziativa legislativa, shi , daca vretzi (shi vi se da voie…) putetzi “amenda” C.Pr.Penala… prin introducerea curtzilor cu juri. Mqacar la nivel de Curte de apel, se poate organiza o “sectzie” cu atributzii de Judecatorie/tribunal/CA in care POPORUL, (Opinia publica… filtrata…) sa stabileasca verdictul, dupa “convingerea intima” iar completul de judecata sa poarte numai grija aplicarii legii in circumstantzele relevate de procurori shi avocatzi.
S-ar elimina shi “dezinteresul” magistratzilor… shi amanarile nesfarshite … pentru adunarea probelor; shi calcarile de drepturi ale incriminatzilor…, de catre “organe”…
Cine vrea, poate; cine nu, se scuza….
Gana said
am May 15 2009 @ 9:27 am
Pedeapsa cu moartea? Cu ce e mai bun atunci cel care face executia decat cel care e executat?
Cati vor muri pe nedrept avand in vedere coruptia care exista peste tot in lume iar in Romania la cel mai inalt nivel?
Nimeni nu are dreptul sa ia viata cuiva decat Cel ce a dat-o!
Si in plus criminalii si violatorii ar scapa mult prea usor cu asta!Victima lor a suferit sau este traumatizata pe o viata intreaga iar ei se odihnesc in mormant!
politicianul said
am May 15 2009 @ 9:37 am
Dumnezeu da viata tuturor fiintelor!Viata este data pentru a fi traita “omeneste”!Cand omul se transforma in animal salbatic, el trebuie exclus din randul oamenilor si tratat ca un animal ucigas, adica “transferat” spre iad, unde-i e locul!
DAYRO said
am May 15 2009 @ 10:07 am
@Sorin: vezi ca dupa toate studiile sociale, Bucurestiul este printre cele mai sigure capitale din Europa (si atunci implicit si din lume). Tin minte ca am citit un articol care a aparut intr-o revista din Stockholm in care se trageau semnale de alarma asupra sigurantei cetateanului suedez si unde era dat un top al capitalelor Europene in functie de gradul de siguranta al cetateanului. Si ghici ce, Bucurestiul era considerat mai sigur decat Stockholm-ul si era situat undeva in vasrful clasamentului, alaturi de Zurich, Oslo si Riga. Ca ne place nou sa dam cu kkt in tot ce-i romanesc si sa mergem pe principiul ca tot ce are vecinul e mai bun, asta e alta treaba
DAN said
am May 15 2009 @ 10:10 am
vorbesti vorbe dayro! esti depasit rau , foarte rau amice ! pun pariu ca esti din sistem si te lafai cu “studiile” astea
din pacate realitatea ne omoara [sau ne bate crunt, ne baga femei gravide in spital - 1 decembrie ] si multe MULTE altele
asa ca taci naibii ca tara asta e vai de mama ei , siguranta si increderea sunt caterinici penibile
Adrian said
am May 15 2009 @ 10:22 am
Constat acelasi procent de sustinatori ai pedepsei cu moartea si printre ante-comentatori.
Dar … am o veste pentru ei: “Cu masura cu care masurati vi se va masura”.
Adica va veti trezi intr-o zi de partea cealalta a … situatiei.
In revolutia franceza toti sustinatorii ghilotinei au sfarsit decapitati.
Felicitarile mele domnului Urban pentru pozitia lui in acesta privinta.
cristi b said
am May 15 2009 @ 11:32 am
Si cine sa faca parte din curtile cu jurati?
Chiar credeti ca exista gradul de educatie necesara pentru ca oamenii din tara asta sa judece? Inainte sa ma injurati, ganditi-va bine!
Cui dau romanii voturile, la ce emisiuni TV se uita, cat si ce citesc, care sunt cele mai bine vandute ziare si reviste, cum ne purtam unii cu altii pe strada, in magazine, in trafic, in transportul in comun etc.
ffs said
am May 15 2009 @ 10:43 pm
cum sa fie pedeapsa capitala .. voi nu sunteti constienti.. ca faceti un accident dintr`o posibila ‘greseala’ si doamne fereste se soldeaza cu vre`o victima.. si dupa vi se pune streangu la gat.
Rotswana said
am May 15 2009 @ 11:08 pm
Din partea mea ar trebui reintrodu-sa si ideal ar fi sa va executati unii pe altii.
eu said
am May 16 2009 @ 2:45 pm
nu as fi impotriva dar exista si un ? de intrebare nu?…. daca dupa ce este executata o persoana se stabileste ca de fapt era nevinovata? nu cumva ar trebui executat si judecatorul + juratii pentru crima cu premeditare????? deci mai ganditi inainte de a face asemenea afirmatii…… ca nu se stie cum dintro eroare judiciara va veti gasi in fata acelor jurati
ticut said
am May 16 2009 @ 6:40 pm
pedeapsa cu moartea este o idee foarte buna pentru infractiuni contra vietii si integritatii!!! pentru restul infractiunilor pedeapsa cu munca silnica este CEA MAI BUNA VARIANTA! puscarisii vor munci pentru noi cei corecti, si nu noi pentru puscariasi, cum se intampla acum! cei din inchisori au mai multe drepturi si facilitati decat multi din cei liberi! ei nu platesc nimic…doar primesc de la stat(adica tot de la noi aia prosti care suntem liberi, muncim pe un salariu de toata jena si platitm taxe si impozite). si ne mai miram de ce le convine multora sa stea la parnaie! avem un sistem penibil! ne luam dupa exemplul vesticilor…dar uitam cati criminali de ai lor au murit tragand la galere, sapand in minele de sare sau muncind pe diferite santiere!
vali_bob@usa.com said
am May 17 2009 @ 7:27 pm
GBR,ce e aia tradare de tara,ca eu nu sunt lamurit?
Pai atunci ar trebui condamnati la moarte Ion Iliescu,si toti cei care au inchinat tara rusilor,cei care au chemat minerii de 3 ori,cei care au impiedicat intrarea Romaniei in UE si in NATO in anii 90,cei care au tinut Romania in afara Europei si a lumii civilizate,oferindu-le doar tiganilor,borfasilor si criminalilor posibilitatea de a da cu noroi pe demnitatea tuturor romanilor,peste tot in Europa!
DA,DA,DA!
Trebuie sa se inceapa odata de undeva!!!!
In America,erau linsati,spanzurati,incendiati,electrocutati,injectati,fiecare dupa cum hotarau cei din Curte!
S-a facut CURATENIE!!!
Chiar daca au fost si greseli,dar lectia a folosit!!!
In fiecare oras mai marisor din State este intamplator,nu-i asa,o vitrina unde este expus un SCAUN ELECTRIC,ultimul tip!
E teribil sa urmaresti reactiile celor care,intamplator,arunca ochii in vitrina!!!
Sa fie expusa si in Romania acest scaun in vitrne,in plin centru oraselor!!!
Ghici care specimene vor face fetze-fetze,vazandu-l???…..
Kaa said
am May 20 2009 @ 12:48 pm
Hai ca nu de pedepse ducem noi lipsa, ci de aplicarea lor, oameni buni! Daca azi unu da spaga sa nu intre la inchisoare si nu intra, cine imi garanteaza mie ca maine acelasi tip nu va da spaga sa nu fie executat, si nu va fi?
Nu suntem in stare sa gestionam sistemul juridic asa cum e el acum; ce sens are sa introduci o pedeapsa a carei aplicare gresita nu mai poate fi reparata. Cine imi garanteaza mie ca nimeni nu va gresi, cine imi garanteaza mie ca juratii romani vor fi niste oameni integri si nu vor gresi nici unul, nici o data macar?
Singurul efect al introducerii curtii cu jurati in Romania va fi ca mafiotii vor avea mai multi oameni de spaguit sau amenintat. Sincer, n-as vrea sa le ofer ocazia.
bogdan said
am February 12 2010 @ 7:06 pm
nu sunt de acord cu introducerea juratilor in romania. La gradul de civilizatie din tara noastra ar fi o proportie de 99% in condamnari. Pentru omul de la tara care ajunge jurat i se pare o infractiune si faptul ca o un baiat s-a uitat la o fata, lumea nu e capabila sa gandeasca obiectiv iar un grad de civilizatie mai redus atrage si o subiectivitate mai mare si de asemenea,necunoasterea legii ar duce la o judecata dupa morala si religie ceea ce ar face legile nu tocmai eficace. Pt romania, juratii sunt cel mai prost lucru posibil de copiat de la alta tara!! Nu mai copiati institutii straine ca sa le aplicati la noi in tara, nu merge, avem istorie in domeniu!! De asta totul se duce la vale in tara asta, noi doar copiem!!