Pentru ca suntem lenesi si delasatori, ne lasam otraviti cu gunoaie turcesti numite impropriu ” legume si fructe”
Duminica, la Romania Te Iubesc am avut ocazia sa vedem cum sunt crescute gunoaiele pe care turcii le numesc " legume" sau "fructe" si care ne-au invadat viata si ne distrug sanatatea. Trebuie spus ce nu s-a putut spune in reportaj si anume faptul ca, intrebat daca mananca legumele crescute la neon si stimulate cu hormoni, un cultivator turc a dat raspunsul firesc " nu am innebunit sa dau asa ceva de mancare copiilor mei". Asadar chiar suntem lada de gunoi si tarcul de experimente al tuturor smecherilor, si asta trebuie spus ca nu se putea intampla, decat si pe fondul faptului ca ne-am lenevit atat de mult incat ne este sila sa mai muncim pamantul macar atata cat sa ne hranim sanatos copii si preferam sa-i otravim cu gunoaiele din import!
Turcii ne-au cucerit din nou! Desi avem un pamant bun si roditor, traditii si experienta in agricultura pe piata nu mai gasim decat marfa de import. 70% dintre legumele vandute in Romania provin de la turci. La acest lucru au pus umarul si politicile idioate ale statului roman din ultimii 20 de ani, si trebuie spus si acest lucru.
Asta este rezultatul dezvoltarii excesive a hypermarketurilor, care si-au adus cu ei furnizorii proprii, cu legume si fructe crescute la neon si tratate cu te miri ce porcarii, ca sa arate ca umflate cu pompa. Bineinteles ca astfel de marfuri se obtin la costuri de nimic (ca si valoarea lor) si permit marje uriase de profit pentru hypermarketuri. Toti acesti retaileri si importatori alcatuiesc o mafie bine inchegata, care pe unde ajung distrug totul. Si aici si statul este complice, pentru ca nu le impune anumite standarde fundamentate cel putin medical -nutritional, si nu sprijina prin nimic agentii economici locali, dimpotriva, da legi care le pun bete in roate, pe tot felul de aiureli.La noi, pamantul ramane nelucrat pentru ca taranii nu primesc un pret corect pe munca lor. iar din piete sunt alungati pentru a nu concura hypermarketurile., de parca ar vinde cannabis.Cred ca disparitia acestei mafii comerciale din Romania ar inviora foarte semnificativ economia nationala, creand mijloce de trai pentru sute de mii de familii din Romania, revigorand comertul si agricultura, pe care efectiv le-au sugrumat in ultimii ani.
Vedeti materialul despre cum sunt crescute gunoaiele turcesti aici :
http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te-iubesc/romania-te-iubesc-ne-au-invadat-legumele-si-fructele-turcesti.html
foto:romanialibera.ro
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































eu said
am May 4 2009 @ 12:26 pm
ESTI MARE DOMNULE!
Dorina said
am May 4 2009 @ 12:27 pm
Corect, foarte corect
VIOREL URBAN said
am May 4 2009 @ 12:28 pm
http://urbanviorel.ro/category/agricultura-romaneasca-vai-de-mama-noastra/
Eugen said
am May 4 2009 @ 12:41 pm
Asa este; la noi in Ilfov, inca vad vecini care nici nu vor sa auda sa isi mai puna legume in gradina; stiti ce spun ? eu am vandut pamant domne, m-am boierit asa ca nu mai este de mine sa dau cu sapa si sa plivesc.
Si stau la bodega 24/24 isi bea banii obtinuti pe pamanturi, si daca-i intrebi ce vor face cand nu vor mai avea bani spun : mai am cateva palme de pamant le vand si pe alea si dupa aia ma apuc sa dau in cap.
Minte de roman fratilor
gabi said
am May 4 2009 @ 12:44 pm
In primul rand pentru a starpi mafia, trebuie adoptate masuri punitive, dure, mai dure decat cele ale americanilor. Ar trebui reintrodusa infractiunea de specula si prevazute pedepse de 15 ani.
In al 2 lea rand, ar trebui reinfiintate CAP, dupa modelul japonez. Statul trebuie sa intervina si sa devina un concurent puternic in sectorul alimentar. Daca pe piata gasesti rosii la 4 lei – exemplu – atunci statul ar trebui sa vanda rosiile romanesti la 2 lei in Romania si la export la 5 lei. europenii cauta legume si fructe romanesti fiindca sunt naturale si isi pastreaza gustul de fruct. cele turcesti au gust de carton.
Dar cum in Romania business-ul de stat si privat este furtul si jaful, nu se va face nimic.
liana said
am May 4 2009 @ 12:51 pm
Probabil fondul articolului este bun dar vreau sa cred ca un parlamentar roman stie ca “neau invadat” se scrie corect ROMANESTE ( ca tot facem caz ca suntem romani) “ne-au invadat” si “…hranim sanatos copii” se scrie corect “…hranim sanatos COPIII”. Este neplacut cand citesti un articol scris de cineva care se ocupa cu “scrisul” ( nu stiu daca este jurnalist )si face greseli gramaticale elementare si nepermise. Deci, ar fi bine ca in atentia dlui Urban sa intre, ca o prioritate, situatia dezastruoasa in care se afla invatamantul romanesc si care “produce oameni de seama” care nu stiu sa scrie corect.
Maria Vasile said
am May 4 2009 @ 12:59 pm
Aceasta situatie este generata de politica la nivel de stat, altfel nu se putea ajunge aici. Este rusine ca o tara ca Romania, cu asemenea potential sa ajunga sa manance de la turci, olandezi s.a.m.d. Evreii au muncit in kibutz, noi de ce nu putem?
Adrian said
am May 4 2009 @ 1:04 pm
sincer, asa cum am mai spus si-n alte comentarii consider ca nu lenea e de vina pentru aceasta situatie!
De vina sunt administratiile pietelor unde daca te duci ca taran cu legume si fructe te trezesti obligat sa le vinzi pe mai minic la tiganii si speculantii care le vand la preturi uriase pe tarabe, pietele mobile au fost o masura buna si care a disparut urgent, daca taranul vrea sa vanda la marginea drumului in fata casei se trezeste amendat, centre de colectare en-gros pentru legume si fructe nu exista, etc.
Nimeni nu este nebun sa puna niste bani din buzunar doar pentru a se fali ca vinde legume si fructe pentru ca pretul primit nu reprezinta nici pe departe costurile.
In plus statul care in loc sa sprijne face eforturi pentru distrugerea satelor si a agiculturii – proiect inceput de ceausescu si finalizat cu succes dupa revolutie!
Tudor said
am May 4 2009 @ 1:06 pm
Din punctul meu de vedere, agricultura, zootehnia, etc., au fost cu buna stiinta lasate de izbeliste.
FMI- ul si UE- ul iti dau bani, dar banii trebuie sa se reintoarca la ei, cu dobanzile aferente, platite de noi.
Daca am avea productie agricola, atunci nu am mai importa, de ex., cartofi din Germania sau Belgia, asa ca da- i in cap romanului, sa nu produca.
In loc de facilitati pentru agricultura, onor guvernele Romaniei construiesc sali de sport in mediu rural, nu ca eu am ceva cu sportul, chiar am facut sport de performanta.
Probabil insa ca ati observat ca aceste sali de sport sunt construite in cele mai multe cazuri undeva la marginea comunei, am intrebat in cateva locuri daca se utilizeaza, mi s- a spus ca mai joaca primarul, politistul, popa, etc cate o miuta din cand in cand.
Si daca cauti licitatiile, cine le proiecteaza si cine le construieste, vei observa ca sunt cateva firma in toata tara.
Ce ar fi fost daca in loc de sala de sport, se faceau, de ex., puncte de colectare a laptelui?
Ce ar fi daca s- ar incuraja infiintarea de ferme mici- 10- 20 vaci- de ex. un calcul mic( nu sunt specialist, daca gresesc cu ceva imi cer scuze):
- o gospodarie cu 10 vaci X 30 l/zi x 1 ron/l= 300 ron/ zi.
Ce ar insemna pentru o familie de tarani 300 ron/ zi?
Specialistii pot face calcule si scenarii, important e sa existe vointa politica.
” O tara bogata cu oameni saraci nu vei face niciodata”
Othelo said
am May 4 2009 @ 1:10 pm
Deosebit de grav. De aceea, in masura in care putem, trebui sa dev enim autosuficienti. Sa nu mai mancam mizeriile altora.
ildiko said
am May 4 2009 @ 1:11 pm
PDL este la guvernare, trebuie facut lobby pentru agricultura. Multi au parerea ca una dintre masurile anticriza este si relansarea agriculturii. Ce sa facem daca caricaturile de politicieni care au ajuns la guvernare au doar idei crete si abereaza din greu?
Parca anul trecut am vazut o frantura de emisiune tv cu un agricultor de pe langa Timisoara care a avut o idee excelenta. Impreuna cu familia produce legume si zarzavaturi si le duce la comanda acasa la clienti. A inceput cu cca 25 de prieteni dupa care a avut din ce in ce mai multi clienti. A deschis si un site pe care timisorenii pot face comenzi.
Mi-ar conveni si mie sa cumpar produse de la un astfel de agricultor.
Apropos, saptamana viitoare ma mut cu serviciu din Baia Mare in Ciolpani, am citit pe internet cei de acolo se ocupa de cultivarea legumelor si zarzavaturilor.
politicianul said
am May 4 2009 @ 1:13 pm
Se pare ca cel care se da deoparte de a fi “lenes si delasator” mai si “bubuie”.Pai cine naiba-i tampit sa faca agricultura numai sa-i “incontreze” pe osmanlai? Statul in loc sa incurajeze ,da in cap agricultorilor cu impozite si taxe, motorina-i scumpa ,uneltele agricole la fel,seminte,ingrasaminte, etc…Natura este greu de “combatut” cu magarul si galeata cu apa.Toata suprastructura “COMUNISTA”, a fost distrusa, furata si predata la fier vechi.Locuitorii satelor(lenesi di delasatori) care nu mai erau de mult,tarani pribegesc prin tari straine pentru a asigura familiei un minim de subzistentza .Asta-i situatia, biet tembel care de la inaltimea prostiei tale faci constatari “savante”!Ce hram poarta inaltimea voastra?Buticar?Student la vreo facultate particulara?Politician de Pantilimon?Vedeta de OTV? Ahh tu Tepes,Doamneeee….
guvernanti de kkt said
am May 4 2009 @ 1:17 pm
pai da, ca turcii poate au un ministru al agriculturii competent, ca la noi se vede si din luna ca toti guvernantii sunt niste impotenti cerebrali, in ceea ce priveste strategiile de dezvoltare. ar trebui impuscat in cap un ministru care in timpul mandatului sau nu este in stare sa cheltuie bani europeni pentru care acuma trebuie sa platim dobanda ca au fost nefolositi. atata timp cat niste mascote vin la guvernare si guverneaza doar cu ochii la contul, buzunarul si matul personal, toata tara asta a fost si va fi in kkt, si la discretia hipermarketurilor. intr-un fel ne meritam soarta.
aspida said
am May 4 2009 @ 1:18 pm
Din postura de consumator, singurul lucru pe care-l pot face e sa cumpar produse autohtone… dar naiba mai stie care-s alea… chiar si producatorii autentici, când ajung la piata, au, pe lânga produsele lor, si câteva luate de la agro
Din postura de analist, spun doar ca în ‘90 am pierdut pariul cu … autopropasirea natiei – politicienii (aia care-au declarat ca avem o industrie de fiare vechi, si-au vândut-o ca atare!) au facut totul ca sa ne aduca în sapa de lemn… – când, în loc sa ne axam pe producere de legume, cereale si fructe «ecologice»… nechimizate… pentru care pâna atunci aceste produse erau preferate de occident… am acceptat sa devenim o natie/populatie de consumatori… indiferent ce!
fatmind said
am May 4 2009 @ 1:35 pm
Eu incerc de mult timp sa gasesc o portita a sistemuli prin care sa putem manca in oras produse proaspete si “neotravite”. Mai sunt zone in Ro unde se produc asemenea produse dar nu se pot valorifica.
IN timp ce scriam aceste randuri, m-a “lovit” o idee si am creat http://idei-la-pachet.blogspot.com/2009/05/cum-putem-manca-sanatos-de-la-taranii.html?showComment=1241436780000#c92905576062199994
Ii invit pe toti cei ce vor sa gasim impreuna o alternativa la “otravirea” turceasca, sa participe la gasirea unei solutii.
constantin said
am May 4 2009 @ 1:38 pm
E foarte usor de a pune etichete, mai greu este insa ca statul sa subventioneze masiv agricultura, sa refaca sistemele de irigatii, sa construiasca altele noi dar are capabilitate? Nu, pentru ca majoritatea banilor vor intra in buzunarele clientelei politice, se vor construi vile, se vor cumpara masini bengoase, se vor face oua incondeiate in fata sediilor politice si miei impaiati, se vor distruge pasarile pe motivul gripei aviare, porcii pe motivul gripei porcine, vacile pe motivul vacii nebune, curcile pe motivul ca se uita ca curca in lemne etc.etc.etc. Dle senator cine va opreste sa trageti semnale repetate de alarma la nivelul conducerii partidului dvs., la dl Flutur (Molia PDL) pentru o agricultura intensiva si sanatoasa? As fi multumit numai si pentru faptul daca ati trimite acest articol tuturor liderilor politici aflati la guvernare in prezent cat si fostului ministru al agriculturii, purtatorul de lumina, Molia de Suceava.
Elena said
am May 4 2009 @ 1:58 pm
De regula, nu prea ma uit la Tv. Culmea! Am urmarit emisiunea in cauza la Tv deoarece “imi lingeam ranile” dupa 2 zile ( 1 si 2 mai) in care am scos puisorii din incubator, am sapat, am pus rasaduri si am plivit straturi de ceapa, usturoi, leustean si patrunjel.
De ce fac asta? Pentru ca STIU ce se vinde in hipermarket-uri si nu vreau sa ma otravesc cu buna stiinta. Macar atunci cand nu stiu, am o scuza…
Am spus-o cred ca de zeci de ori pe acest blog, dar o repet: fiecare trebuie sa avem grija de noi. Nu guvernantii sau sefii de la hipermarketuri (ei au grija de ei). Cei care stati in mediul rural, fie incercati voi sa produceti, fie orientati-va catre taranul producator. Nu la piata, cautati-l acolo unde produce, la casa lui. Cei care stati in mediul urban faceti acest lucru in cel mai apropiat sat de orasul vostru. SE POATE, NUMAI SA AVETI UN PIC DE BUNAVOINTA. Acum mi-e mai usor deoarece locuiesc intr-o comuna din Ilfov, dar si cand locuiam in Bucuresti nu cumparam otravurile lor, ci tot de la tarani ma aprovizionam.
Hai sa nu le mai cumparam produsele umflate si colorate artificial din hipermrketuri! Sa dea faliment!!! Sa se duca de la noi! Hai sa ne ingrijim noi pe noi mai mult decat am facut-o pana acum. Doamnele isi pot dedica mai mult timp bucatariei astfel incat sa nu mai fie nevoite sa dea copiilor tot felul de “facaturi” frumos ambalate. Toamna ne putem face tot felul de conserve, zacusca, suc de rosii etc.
De doi ani nici painea din magazin nu o mai cumpar, ci o prepar in casa. 2 ore intr-o seara imi asigura paine pentru familie pentru o saptamana. Stop! M-a luat valul, as scrie o saptamana despre asta…
MADCAT said
am May 4 2009 @ 2:02 pm
Si snobi!
Buduru said
am May 4 2009 @ 2:30 pm
Suntem lenesi si delasatori? N-as prea crede!
Ia incercati cu un proiect de lege care sa interzica productia, importul si comercializarea legumelor/fructelor/cerealelor modificate genetic, crescute la neon, etc.! Ia sa vedem, trece, sau nu trece, de parlament?! Eu spun ca nu trece! Si-atunci vom intelege cum e cu “lenevia” si “delasarea”!
Eu spun ca mancam “spurcaciuni”, pentru ca asa vor guvernantii (toti care-au fost pana acum)! Productia functioneaza! Taranul munceste! Nu avem distributie si nu avem desfacere cu amanuntul (piete si magazine)! Asta pentru ca nu vor guvernantii!
GBR said
am May 4 2009 @ 4:53 pm
Nu! Nu suntem “lenesi si delasatori” ci suntem jupuiti de piele de acei care ne stapanesc impotriva vointei noastre. Taxele si impozitele sunt exorbitante, sunt neomenesti. Subventii pentru producatori, practic, nu exista. Preturile la energia electrica, gazele sunt aberante. Impozitele pe salarii nu-ti permit sa angajezi personal, iar daca il angajezi trebuie sa il platesti cu un salariu de mizerie. Daca indraznesti sa dai marfa pe baza de CEC nu primesti nici un ban de la Cumparator iar Statul nu face nimic. Pierzi ani in sir prin tribunale pana cand Cumparatorul dispare. Creditele bancare sunt uluitor de mari. Urmarea: nimeni nu munceste. Toata lumea fura. Asa se doreste! Asa se poate face import de jeguri in Romania fara concurenta interna. Cine incerca sa produca ramane cu marfa: este prea scumpa. Nu poti intra cu marfa pe piata din pricina intermediarilor. La supermarket taxele sunt uriase. Cine ridica capul primeste vizite … de lucru. Nu, Domnilor. Romanul nu este lenes. Stapanii romanilor sunt raspunzatori pentru starea de lucruri din Romania. Este favorizat strainul si nu romanul. Este ocrotit …marele investitor si nu micul producator. Mai reflectati Domnilor, mai reflectati! Timp mult nu a mai ramas. G.B.R.
Tzeapa Voda said
am May 4 2009 @ 5:29 pm
Excelent articol! Si excelente majoritatea comentariilor, mai ales (opinia mea) Buduru. “GBR” “Este ocrotit …marele investitor si nu micul producator.” Perfect adevarat, uitati-va numai la normele astea de la impozitul forfetar!
aspida said
am May 4 2009 @ 5:36 pm
are dreptate GBR… din pacate!
Schizoila said
am May 4 2009 @ 5:50 pm
Are mare, ia uitati-va pe ce calcule iasa la forfetar pe articolul http://www.urbaniulian.ro/2009/04/30/au-fost-elaborate-normele-de-aplicare-a-impozitului-pe-profit-minim/
online said
am May 4 2009 @ 7:25 pm
Suntem lenesi si delasatori? Unde e ajutorul statului pentru agrivultura? De ce nu pune statul taxe imense la importul legumelor? Asta poate sa faca! Creati piata pentru taranul roman, nu-l omorati ca rosia nu tine mai mult de 4 zile!
Puneti TVA 50% la legumele importate si gata!
A voice in the dark said
am May 4 2009 @ 8:28 pm
Tot respectul, domnule senator. Ati zugravit realitatea asa abjecta cum a ajuns. Si nu ar fi ajuns astfel fara sprijinul interesat al colegilor dvs. de care pomenesc cu irepresibila greata. Sa se redea Romania romanilor harnici si vrednici, OUT la gunoiul propriu cu hotii, speculantii si tradatorii! Dixit!
loreta said
am May 5 2009 @ 7:35 am
cine nu vrea sa mancam rosia noastra romaneasca care are gust si miros de rosie ?uvernantii.cine nu vrea relansarea agriculturii romanesti?guvernantii .asa ca nu e vorba de lenea taranului ci de interesele si nesimtirea guvernantilor .avem pamant bun roditor , dar degeaba .interesul poarta fesul .pana cand nu vor fi starpiti toate aceste minti crete si imbacsite , absolut nimic bun nu se va face in romania , in niciun domeniu , dar mai ales in agricultura .de 2 ani sau mai bine , am in gradina mea de la tara cam tot ce-mi trebuie .dar nu sunt convinsa ca asta e ideea in totalitate .pentru ca pe timpul iernii problema nu mai e asa roz .asa ca domnilor guvernanti , mai incercati sa mai si guvernati , ca ajunge cat v-ati vazut interesul !!!
eu said
am May 5 2009 @ 9:29 am
degeaba dam din gura daca nu facem nimic
4m celor nesimtiti said
am May 6 2009 @ 12:51 am
uitati-va si in piete: primele randuri sunt rezervate COMERCIANTILOR; mai in spate apar si PRODUCATORII. RUSINE!!!
luci said
am May 6 2009 @ 4:05 pm
Buna fratilor. Nu mi-am inchipuit vreodata ca am sa regret zilele de dinainte de 89.
Pai isi mai aminteste cineva ca in “90 s-a infiintat fondul LIBERTATEA.Se mai stie ce s-a facut cu banii stransi acolo(si eu am donat o suma nu tocmai mica).
Toata bucuria mea ,toata satisfactia, toate sperantele mele din decembrie 89,90,91…….. s-au dus pe apa sambetei.
Pai zic si eu -Ce era daca ,cu banii risipiti sau furati ,mai exact,s-ar fi dat in baza unei legi, sa zicem unor asociatii de tarani, tractoare,utilaje agricole,seminte, gratuit, in asa fel incat s-ar fi stimulat asocierea, productia de utilaje agricole,aveam produse romanesti,nu aveam somaj asa mare, bani de pensii,export, etc.
Dar nu— s-a preferat sa se vanda uzinele unor asa zis investitori care nu au respectat, sau nu au avut ce sa respecte din contractele de privatizare,ca vorba aia “de ce sa vindem Semanatoarea unui investitor serios ,cand putem sa nu ne vindem tara, ci sa o dam pe degeaba sau pe altceva,unor firme romanesti sau de aiurea, ca nu a auzit nimeni de ele, care le-au taiat si dat la fier vechi, si au vandut in final si terenurile.Scurt pe doi.Asa ca acum mancam legume cu gust de carton, ptr. ca noi romanii nu mai stim sa mai facem nimic,nici agricultura, nici turism, nimic.Din ce o sa mai traim in urmatorii ani ,Dumnezeu stie, ca nu stiu ce mai exportam,iar la imprumuturi-odata si odata o sa ni se taie macaroana.Asta e.
VreauForum.com » Blog Archive » Pentru ca suntem lenesi si delasatori, ne lasam otraviti cu … said
am May 19 2009 @ 6:16 am
[...] more from the original source: Pentru ca suntem lenesi si delasatori, ne lasam otraviti cu … Alte articole RepereTaguri eLeisure Time – my eLeisure!: Unknown DJ from Spain beco [...]