Banner

Apelurile la 112 de dupa cutremur, blocate din cauza operatorilor de telefonie mobila

Tweet this

Romanii s-au aflat in imposibilitatea de a suna de pe telefonul mobil la numarul unic de urgenta 112 "pentru un timp foarte scurt", sambata dupa cutremur, a anuntat luni Ministerul Comunicatiilor pe baza datelor STS. Presedintele arbitrului telecom, Catalin Marinescu, a declarat pentru HotNews.ro ca atat operatorii de telefonie fixa cat si cei de telefonie mobila sunt obligati legal de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta. In timp ce Orange, Zapp si Romtelecom spun ca nu au inregistrat nici o congestie la apelarea 112, Vodafone admite ca in zonele cu suprasolicitare masiva a retelei, conexiunea s-a realizat dupa un timp mai lung de asteptare sau dupa mai multe incercari. Cosmote nu a dat un raspuns transant pe aceasta tema.

Informatia pe scurt:


  • Ministerul Comunicatiilor a anuntat luni, pe baza informatiilor STS, ca apelarea la 112 de pe telefonul mobil a fost imposibila sambata, dupa cutremur, "pentru un timp foarte scurt".

  • Presedintele ANCOM, Catalin Marinescu sustine ca operatorii de telefonie fixa si mobila sunt obligati sa asigure, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta.

  • Orange, Zapp si Romtelecom spun ca nu au inregistrat probleme in retele la apelarea 112. Vodafone precizeaza ca in zonele suprasolicitate conexiunea la 112 a inregistrat intarzieri. Cosmote a admis ca au existat intarzieri telefonice insa nu a facut nici un comentariu fata de apelurile la 112

  • Detalii despre ancheta desfasurata de autoritatea de reglementare in telecomunicatii


Apelarea de pe mobil la 112 a fost imposibila pentru un timp scurt sambata

"Reprezentantii STS au comunicat faptul ca sistemul 112 gestionat de serviciul lor nu a avut nicio problema tehnica de functionare. Singura disfunctionalitatea aparuta se refera la imposibilitatea cetatenilor de a accesa sistemul pentru un timp foarte scurt, doar prin retelele de telefonie mobila", a anuntat luni Ministerul Comunicatiilor (MCSI).

Presedintele autoritatii de reglementare telecom, Catalin Marinescu, sustine ca atat operatorii de telefonie fixa cat si cei de telefonie mobila sunt obligati prin lege sa asigure, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta.

"Prin Ordonanta de Urgenta nr.34 din 2008, furnizorilor de telefonie fixa li s-a impus obligatia de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta de la orice post telefonic fix pe care il opereaza pana la deconectarea circuitului telefonic respectiv. Furnizorii de servicii de telefonie mobila au obligatia de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta de la orice echipament terminal, indiferent de tipul de serviciu folosit de utilizatorul respectiv.

Prin Legea 304/2003, operatorilor de telefonie fixa li se impune obligatia de a asigura continuitatea functionarii retelelor, prin sisteme de siguranta si de backup, chiar si in situatii de urgenta", a declarat pentru HotNews.ro Catalin Marinescu.

Potrivit acestuia, autoritatea pe care o conduce "nu are atributii specifice pentru situatii de urgenta. Autoritatea poate verifica doar daca furnizorii respecta obligatiile din licente si daca asigura circuitele prioritare pentru accesul la numarul de urgenta 112. In acest moment, ANCOM verifica daca preverile ordonantei citate mai sus sunt implementate si daca operatorii de telefonie fixa si-au indeplinit obligatia de a asigura continuitatea functionarii retelelor".
Vezi pe larg
http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-5639875-ancheta-operatorii-telefonie-prima-neregula-apelurile-112-fost-imposibile-prin-telefonia-mobila-pentru-timp-foarte-scurt.htm




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1871

23 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am April 27 2009 @ 10:56 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. MADCAT said

    am April 28 2009 @ 12:10 pm

    :) :):)
    Firmele fac ce vor in tara asta… la urma urmei, statu’ e doar o curva fara cuvant in relatia asta!

  3. Bogdan said

    am April 28 2009 @ 12:46 pm

    Vinovati nu sunt ei, ca echipamentele alea au si ele limitari… Vinovati sunt toti care s-au trezit sa dea telefoane doar ca sa le transmita prietenilor cat de misto a fost ca s-au zgaltzait, si tuturor celorlalti care nu au avut o anume urgenta la momentul respectiv …
    E usor sa dai vina pe altii dar mai inainte uita-te si la tine in ograda! Si cand o sa fie cu adevarat cutremur si o sa fie cu adevarat nevoie de multe apeluri la 112 cu caracter urgent… o sa moara lumea pe strazi ca X-ulescu vorbeste la telefon cu X-uleasca si-i transmite ca se misca lustra.

  4. Alex said

    am April 28 2009 @ 1:15 pm

    Bogdan, eu zic sa nu vb aiurea…in primul rand sunt niste reglementari internationale care impun la un anumit numar de utilizatori, reteaua sa suporte o conectare aproape simultana in cazuri de urgenta…pe langa asta daca eu vreau sa sun pe cineva nu inseamna neaparat ca nu am ceva important de spus chiar daca nu am o urgenta…sa fim sinceri si sa nu mancam rahat, chiar daca load-ul pe retea era jumatate din cat a fost si tot cadea…nu de alta dar la noi oricum sunt facute cu picioarele iar reglementarile in domeniu sunt uitate sub teancuri de euro…

  5. Alex said

    am April 28 2009 @ 1:17 pm

    a si btw…or avea echipamentele alea limitari dar sunt niste chestii care se numesc echipamente de back-up, care sunt special cumparate pentru asemenea situatii de urgenta…

  6. simpa said

    am April 28 2009 @ 1:30 pm

    @ bogdan
    “Vinovati sunt toti care s-au trezit sa dea telefoane doar ca sa le transmita prietenilor cat de misto a fost ca s-au zgaltzait, si tuturor celorlalti care nu au avut o anume urgenta la momentul respectiv …”

    Domnule Bogdan, VINOVATI suntem noi care platim GRAS pentru niste servicii execrabile?
    Nu este normal sa ne sunam familiile cand se intampla ceva rau? Poate dumneavoastra nu aveti sau nu va pasa…
    Este normal ca dupa “eroare de conexiune” indiferent de reteaua apelata sa mai prinzi si “retea ocupata”?!
    Sunt convinsa ca anumiti abonati se bucura de “exclusivitate”, “prioritate” si protectia datelor personale. Noi, restul, suntem doar discrimitati in astfel de situatii.

    Vinovati suntem noi ca acceptam astfel de scuze deplorabile pe banii nostrii!
    In ce tara din Europa se tolereaza acest comportament si lipsa de responsabilitate si de calitate a serviciilor oferite de catre un furnizor cu pretentii ISO ?

    Sa ne fereasca Dumnezeu de cutremure si de oameni prosti…

  7. Bogdan said

    am April 28 2009 @ 1:57 pm

    “In ce tara din Europa se tolereaza acest comportament si lipsa de responsabilitate si de calitate a serviciilor oferite de catre un furnizor cu pretentii ISO?”

    Ai fi surprinsa… tehnologia are limitele ei! … iar daca rudelor tale li se intampla ceva rau, lasa-le sa sune la 112, si pe ele si pe ceilalti in situatia lor… cu ce te ajuta daca stii pe loc sau peste 5 minute ca au patit ceva … tot salvarea ajunge mai repede. 5 minute astea pe care le astepti tu pot salva o alta viata, dar cum ziceam, nu traim intr-o tara cu oameni care sa si gandeasca

  8. M said

    am April 28 2009 @ 2:07 pm

    Articolul este despre implementarea TEHNICA a legii privind asigurarea cu prioritate a apelurilor la 112. Adica, daca oamenii suna aiurea unii la altii, primesc ocupat, dar daca suna la 112, sa le dea trecerea.
    Costurile sunt cam 0, e o problema de programare a nodurilor retelei. Ma indoiesc ca proiectantii echipamentelor nu au prevazut direct optiuni soft pentru prioritati.
    Echipamentele de back-up de care vorbea cineva, se adauga la factura telefonica.
    Iar firmele de telefonie mobila, toate scriu cu litere mici in contract, ca nu se angajeaza sa ASIGURE apelul la 112 in ORICE situatie.
    Asa ca, sa verifice.

  9. Bogdan said

    am April 28 2009 @ 2:18 pm

    Sunt de acord cu asta, prioritatea 112 cu riscul intreruperii celorlalte convorbiri, dar nici macar nu se ajunge in situatia asta de decizie deoarece in momentul cererii de conectare reteaua nu stie daca apelul este sau nu catre 112 asa ca cererile se rezolva in ordinea primul venit primul servit si daca se congestioneaza accesul cu prea multe cereri e clar ca nu se vor mai conecta nici apelurile catre 112.

  10. Cristian said

    am April 28 2009 @ 2:38 pm

    Mda, se pare ca iar se dezinformeaza la greu… Ca sa lamurim problema tin sa va anunt ca din start o retea de telefonie, fie ea fixa sau mobila, este desenata si calibrata sa sutina un anumit numar maxim de apeluri simultane pe zona de retea. Asta inseamna ca in mod clar nu pot vorbi la telefon in acelasi timp toti abonatii respectivei retele… Problema e mai grava in cazul operatorilor mobili pentru ca in anumite conditii (de exemplu un concert sau un meci) densitatea de persoane intr-un anumit sector de retea poate produce perturbari grave ale calitatii serviciilor, lucru care la telefonia fixa nu se aplica pentru ca acolo lucrurile sunt clare… Deasemenea avand in vedere situatia cu acest cutremur cand majoritatea au iesit din case si au folosit telefoanele mobile era normal ca telefoanele fixe sa nu aiba nici o problema si retelele mobile sa se congestioneze…

    Un alt factor perturbator este si ca legislatia este foarte dura vis-a-vis de instalarea de antene noi cu alte cuvinte nu se mai poate mari foarte usor densitatea de antene pentru a prelua traficul mai eficient… Din punctul meu de vedere personal strict consider ca asa e normal pentru ca acele radiatii nu cred ca sunt bune pentru corpul uman. Referindui-ne strict la evenimentul de sambata seara consider ca e absolut normal ce s-a intamplat si ar fi bine ca populatia sa fie mai bine informata despre aceste situatii tocmai pentru a nu se panica… Consider ca aceste articole alarmiste si prost informate nu fac decat rau dezinformand utilizatorul de servicii. Apropos, si de Revelion se intampla exact la fel :)

  11. Cristian said

    am April 28 2009 @ 2:42 pm

    Si apropos, la 112 e un numar limitat de operatoare si chiar daca ar trece toate apelurile mai departe catre ei nu ar avea cum sa intre acolo pentru ca nu exista la ei capacitatea necesara pentru atatea apeluri… Acest lucru e logic si normal pentru ca e un serviciu bazat pe operatoare (am sunat si eu odata la ei si m-am lamurit) si este optimizat pentru o utilizare normala nu pentru situatii de criza cand exista total alte solutii pentru a gestiona comunicatiile. Deci nu cred ca daca ar fi fost 10 000 de apeluri care sa ajunga la 112 in 15 minute dupa eveniment ar fi avut cine sa raspunda la telefon acolo…

    Implementarea tehnica atat la nivel de operatori cat si la 112 respecta legile de calcul ale capacitatilor in telecomunicatii mai mult ca sigur si asta inseamna din start un procentaj asumat de calluri blocate sau pierdute ptr ca asa e normal…

  12. Eugen said

    am April 28 2009 @ 3:41 pm

    Cineva mai sus a spus ca “vinovati nu sunt ei, ca echipamentele alea au si ele limitari… Vinovati sunt toti care s-au trezit sa dea telefoane doar ca sa le transmita prietenilor […]“.

    De sarbatori se utilizeaza intens reteaua de telefonie fixa si mobila, pentru telefoane, mesaje etc., si cu toate acestea nu pica. O fi avand tehnologia limitele ei, insa suntem totusi in secolul XXI, si o simpla aglomerare de utilizatori nu ar trebui sa afecteze atat de drastic serviciile de telefonie.
    De revelion de exemplu, foarte multa lume suna sau trimite mesaje, cu toate acestea nu pica reteaua.

    Vinovati pentru aceasta nu sunt altii decat companiile de telefonie. Oricum, nu a fost nimic grav si nu a afectat pe nimeni aceasta intrerupere.

  13. M said

    am April 28 2009 @ 3:53 pm

    Asta, ca se receptioneaza cererea de conectare, inainte de a afla numarul, si ca se poate depasi capacitatea celulei, nu m-am gindit. Dar stiind ca la telefonul mobil nu astepti tonul, ci formezi intii numarul si dupa aia faci cererea de conectare, mi s-a parut normal ca in primul pachet de date trimis, sa figureze si numarul destinatie. Ca urmare, raspunsul celulei, trimis cu urmatorul pachet inspre telefon, ar putea fi: “nu ai format 112 si sunt ocupata, asa ca mai asteapta obligat 10 sec. pina sa incerci din nou”. Un astfel de truc simplu cred ca ar creste capacitatea celulei de 100 de ori sau mai mult, pentru ca nu ar mai pierde timp sa intrebe restul retelei daca are un traseu liber pe toata lungimea pina la destinatie. Asta presupune efectuarea unei decizii la nivel de celula. M-as mira foarte tare sa nu fie posibil.. Chiar daca in celula propriu-zisa nu se gaseste echipamentul necesar, el sigur se afla la capatul dinspre centrala al cablului de la celula..

    Iar despre problema cu operatoarele din centrala, ea s-ar rezolva simplu. Doar nu crede cineva ca poti suna la 112 si nu ramii undeva intr-o memorie chiar daca nu-ti raspunde nimeni ? Atunci operatoarele vor ajunge la tine cu raspunsurile, si te vor suna cind au timp. Mai mult, chiar daca tu suni de 20 de ori, ele te vor suna numai o data cind iti vine rindul. Mai mult, daca dintr-o zona ingusta vin 100 de apeluri si din alta, doar 1, atunci operatoarele vor raspunde la 2-3 din alea 100 si la 1 aia singuratica. Se mai pot gindi si alte strategii, dar esential e ca pina la urma exista si posibilitatea, si utilitatea pentru prioritate la 112 chiar daca nr. de operatoare de acolo e limitat.

  14. M said

    am April 28 2009 @ 4:08 pm

    In vreme ce flencanim despre 1 nivel de back-up, te pomini ca retelele au de fapt 2-3 nivele de back-up fizic si prioritate pe 8 biti.. Cind ne uitam pe bloc, ce vedem ? Multe antene.. Poate ca aia mai mica si mai sfrijita din colt e a noastra, restu’ e numa’ pt. barosani.. si lor le merge telefonul si cind la noi e ocupat..
    Aud ca Barack Obama are BlackBerry.. ma intreb pe ce operator merge ala ?! cred ca nu pe Vodafonele lor..

  15. igelijk said

    am April 28 2009 @ 5:25 pm

    @ bogdan
    “Vinovati sunt toti care s-au trezit sa dea telefoane doar ca sa le transmita prietenilor cat de misto a fost ca s-au zgaltzait, si tuturor celorlalti care nu au avut o anume urgenta la momentul respectiv …”
    Nu ai dreptate deloc.Poate or fi fost cativa care au dat telefon la misto,dar majoritatea a vrut sa stie daca familia e bine dupa cutremur.
    Eu personal,am fost inebunita fiindca nu reuseam sa o sun pe fi-mea la Bucuresti,sa o intreb daca e bine.crede-ma,nu aveam nici un chef de mistouri si caterinca in acele momente.Eram doar o mama disperata .

  16. Viorel said

    am April 28 2009 @ 10:36 pm

    Sa ma scuze hotii de la Orange si Vodafone dar la fel ca si Carefour-ul, cel mai mare profit din toate filialele pe care le au in lume, l-au facut pe Romania!
    Astfel incat daca exista si un dram de respect pentru clientii care le-au facut penisul mare ar fi putut mari capacitatea tehnica cu mult peste necesar!

  17. DACICUS said

    am April 29 2009 @ 8:02 am

    SALUT la toti cititorii
    In conditiile in care sistemul de prealarmare de 60s inaintea cutremurului , nu a functionat, sirenele nu au sunat, gazul si alte servicii nu au intrat in modul protectie nu putem vorbi decat de incompetenta, indiferenta si nesimtire din partea autoritatilor, care nu au nici o treaba cu furnicile de oameni care nu au posibilitatea unei vile de lux si a unei protectii din partea cladirilor unde salasuiesc.
    Intreruperea apelurilor nu are numai o cauza de ordin numeric, numar prea mare de abonati care si-au sunat rudele, sunt zone in care nu a mers la NIMENI , numarul acela prea mare a fost de ZERO persoane.
    Cauzele sunt sistemul de comunicatie: prin unde radio , puternic disturbate in momentul undei magnetice, se genereaza o cascada de paraziti si sistemul intra in suprastress avand impresia unui numar enorm de apeluri si atunci pentru a nu amplifica semnalul peste normele admise (s-ar putea sa se aprinda becurile singure prin blocurile din vecinatatea antenelor) COMUNICATORUL intra in protectie si refuza solicitarile de apel atat din partea undei cat si din partea utilizatorilor reali.
    Nu va luati dupa Orange care debiteaza tampenii cum ca ei ar avea 10 milioane abonati, ca ei numara si cartelele de acu 10 ani, aruncate la gunoi, au cel mult 2-3 milioane din care cateva sute de mii batrani, telefoane cu defectiuni care nu prea au semnal , zone cu ecranari etc.

    Deci pentru cei care acuza utilizatorii: cei care s-au trezit sa sune de cutremur ar fi observat ca la 1 minut inainte de cutremur reteaua deja nu mai mergea, cauza fiind unda magnetica care vine cu viteza >> decat unda terestra.

  18. M said

    am April 29 2009 @ 9:44 am

    @Dacicus: Franz, Sci-Fi sau cum ti-o zice, zici niste gugumanii parca le scoti drept din StarGate, serialu’ pt. copii de filologi..
    1) ce bine ar fi fost sa vie o unda magnetica inaintea cutremurului, atunci Chinezii ar fi facut detectoare la 3 RON bucata si le-am avea toti in buzunare..
    2) comunicatiile radio merg cu microunde, carele sunt unde electro-magnetice de frecvente foarte precise si stabile; foarte putin probabil ca un fenomen natural sa se suprapuna asa la fix peste toate canalele din banda de 900MHz de ex.
    3) undele radio cara informatie codificata digital, sub forma de pachete compuse din multi octeti, iar cutremurul n-are de unde sa stie sa “vorbeasca” pre limba GSM si sa “zica” ceva ca sa “pacaleasca” centrala sa “creada” ca mai multe telefoane deodata ii “cer” ceva..
    Daca ar fi asa simplu, as lua cablul de retea in gura si m-as face server de Internet..

    Cu toate astea:
    -o buna fumigena e asta ca retelele au cazut cu 1 minut inainte iar sistemele de avertizare n-au functionat – incearca doar sa verifici asa ceva, e ca profetia despre sfirsitul lumii – n-ai cum; trebuie echipament special care sa functioneze zi si noapte pina la urmatorul cutremur, ca sa afli cu certitudine asa ceva.. cine si-l permite ?!
    -nu as crede ca operatorii de telefonie mobila sunt foarte interesati sa opreasca telefoanele inainte de cutremur, pt. ca echipamentele se avariaza cam in aceeasi masura fie ca sunt sub tensiune in momentul cutremurului, fie ca nu..
    -sunt convins ca statia de avertizare seismica din Vrancea a firmei Foton2000 (daca mai exista) sau oricare alta, se va feri ca de foc sa functioneze la un cutremur, ca sa nu creeze “panica” pt. ca s-a estimat intotdeauna ca panica ar crea mai multe victime decit cladirile prabusite (eu nu cred – dar ce conteaza ce cred eu, ei asa vor face)
    -mai mult, sunt convins ca daca incearca cineva “pe bune” sa-si puna un seismometru in Vrancea, imediat il vor lua “baietii cu ochii albastri”, ca n-are voie sa detina “instrumente de creat panica in masa”..
    -AAA ! OPERATORII DE TELEFONIE MOBILA SUNT OBLIGATI DE SERVICIILE SECRETE SA OPREASCA TOATE RETELELE IN MOMENTUL IN CARE PRIMESC AVERTISMENTUL DE CUTREMUR DE LA STATIA DIN VRANCEA, PENTRU CA SA NU SUNE NIMENI PE TELEFON DIN VRANCEA SI SA ANUNTE CUTREMURUL INAINTE LA BUCURESTI, PENTRU A NU CREA PANICA !!!!
    -AAA ! TOATE PROTOCOALELE DE MASURI ANTITERORISTE SI ANTI EPIDEMICE, PRECUM SI CELE ANTI-LOVITURA DE STAT PREVAD OBLIGATIVITATEA OPERATORILOR DE TELEFONIE MOBILA DE A FI GATA SA OPREASCA INSTANTANEU COMUNICATIILE CIVILE !!!
    -AAA ! PAI ASTA E VALABIL SI PT. TELEFONIA FIXA !!

    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    DE FAPT COMISIA VREA SA AFLE DACA OPERATORII AU ==OPRIT== COMUNICATIILE ASA CUM ERA VORBA INAINTE DE CUTREMUR !!! ASTA VERIFICA EI DE FAPT !!!
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    -aaa.. ce fraier sunt, de-abia acu’ imi trece asta prin minte.. era evident..
    -aaa.. Obama o sa le taie telefoanele la toti cind s-o declansa revolta la ei.. iti dai seama ca in momentul ala, toti care au o arma, ies cu ea in strada.. o sa puna cite o mitraliera de companie in capul fiecarei strazi.. la ei sunt strazile drepte.. bine ca la noi sunt toate strimbe..

  19. M said

    am April 29 2009 @ 10:11 am

    ACEEASI CHESTIE AR TREBUI SA FIE VALABILA SI PT. INTERNET ?
    I-A CAZUT CUIVA NET-UL ==INAINTE== DE CUTREMUR ?

  20. M said

    am April 29 2009 @ 10:11 am

    -aaa.. pt. uz civil, se aloca benzi de radio speciale.. si anume acele benzi, pentru care sunt deja construite instalatiile de bruiaj aferente.. sa nu creada cineva ca daca are un walkie-talkie, acela o sa functioneze daca Statul vrea sa nu..
    -nu cred sa fie cineva asa fraier incit sa creada ca statiile de bruiaj au fost dezafectate..
    -ar trebui sa avem toti aparate de radio modificate pe frecvente militare, ca sa le avem in functiune in caz de Lege Martiala sau alte situatii..
    -daca incercam sa le folosim, sigur trebuie sa ne asteptam sa ne vina statia gonio la usa si sa ne umfle ca spioni sau diversionisti.. luati-va dinainte haine groase ca e rece pe ciment, si un cearceaf, sa aiba sa va puna in cap dupa ce va impusca..
    -stie cineva un medium sau un telepat de inchiriat ?..

  21. Floarea Soarelui said

    am April 29 2009 @ 10:16 am

    Dati mai departe
    Miting la Camera Deputatilor miercuri 29.04.2009

    Miting Miercuri 29 aprilie 2009, orele 10-14 vis-a-vis de intrarea Camera Deputatilor, Parcul Izvor va avea loc un miting al societatii civile organizat de APADAR. Mitingul va avea ca tema protestul impotriva adoptarii O.G. 207/2008 privind pasapoartele electronice cu cipuri. Protestul se va desfasura simultan cu sedinta reunita a celor 3 comisii ale Camerei Deputatilor, care vor dezbate aceasta Ordonanta de Guvern in vederea avizarii sau respingerii ei.
    Precizam ca grupul nostru a organizat miting si inainte de sarbatoarea Sfintelor Pasti, cand cele 3 Comisii nu si-au tinut lucrarile – desi pe ordinea de zi figura sedinta respectiva. Din surse din interiorul uneia dintre Comisii, am aflat ca adunarea respectiva a fost anulata in ultima clipa intrucat persoanele interesate de promovarea acestei ordonante si-au dat seama ca exista o opozitie puternica in randul membrilor comisiilor (datorita informarii si a loby-ului creat de ONG-urile reunite in Coalitia Impotriva Statului politienesc) si “riscau” sa se petreaca ceea ce s-a petrecut la Comisia Juridica, si anume ca Ordonanta sa fie respinsa (sa primeasca aviz negativ). Este posibil ca acest scenariu sa se repete si miercuri, nefiind inca fixata ora de intrunire a comisiilor.
    Toate aceste aspecte ne indreptatesc sa perseveram in actiunile de protest, in eforturile de informare a cetatenilor precum si a factorilor de decizie (deputati si senatori).
    Invitati sunt toti cetatenii, ONG-urile si reprezentati ai cultelor
    pentru a protesta impotriva introducerii pasapoartelor
    electronice/biometrice si a solicita dreptul de optiune si organizare
    de referendum.
    Persoana de contact: av. Mihai Rapcea, vicepresedinte APADAR, 0727673376

  22. DACICUS said

    am April 30 2009 @ 5:05 am

    :) , M ma bucur ca ai inceput sa dai drumu la ceva informatii dar se vede ca nu lucrezi in telefonia mobila si nici cu informatiile cu chinezi nu esti la zi :)
    Chinezii chiar detecteaza stiintific cutremurele, urmareste pe Discovery Chanel, si mai detecteaza cineva animalele gen cainii, caii, porcii, soarecii care incep sa se agite inexplicabil cu minute bune inaintea seismului.
    Panica? aici e vorba de protectie? e vorba de intreruperea serviciilor cheie care ar putea dauna sanatatii populatiei, m-am referit la gaz in principal , si ar fi fost normal si apa sa se intrerupa.
    Cea mai sigura comunicatie este fibra optica, deocamdata, fiind sigura si la cutremur pentru ca asigura transmisia cu o anumita marja de eroare si in cazul flexarii.
    Cea mai ieftina comunicatie este cea radio din telefonie , dar si cea mai nociva, mai urmeaza internetul wireless si suntem toti intr-o supa de radiatii electro-magnetice, asa le spune nu? elecro-magnetice.
    In cazul unui bruiaj de asemenea natura electro-magnetica, eu nu am spus ca aparatura citeste ceva, din contra nu mai citeste nimic, pentru ca la BTS ajung numai parazitii si atunci intra in protectie.
    V-ati intrebat oare dragi cititori cat plateste un operator curtentu la Electrica pentru un BTS? BTSul ar trebui sa aiba si un UPS ca in caz de cadere masiva sa mai poti da un telefon mic sa intrebi de ce e intuneric, din motive financiare bineinteles ca nu toate BTSurile au , mai ales la tzara.

  23. DACICUS said

    am April 30 2009 @ 5:21 am

    Sa revenim la SUBIECTUL real al articolului : APELUL spre 112, cine a sunat la 112 in timpul cutremurului si dupa, a avut o urgenta, nu a sunat la 112 cerand sa vorbeasca cu o ruda sau cu familia!
    Apelul de urgenta se poate efectua de pe un telefon si fara cartela SIM(in sfarsit ati aflat si voi ca un telefon n-are treaba cu cartela, degeaba va cumparati alta cartela , inregistrarile se fac pe baza IMEI, IMEI care e pe factura, factura care e in baza actelor = TU :) ).
    Nu cumva operatorii de telefonie au oprit BTSurile ca sa le protejeze? de ce sa le tina sub tensiune in timpul cutremurului, ca sa piarda ei o gramada de bani sa le repare, cand clientii scad pe zi ce trece?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean