Maghiarii sa isi vada de treaba lor

Tweet this

Preşedintele UDMR, Marko Bela, a respins ideea acordării cetăţeniei române unui milion de moldoveni, considerând că nu aceasta este cheia soluţionării relaţiilor dintre România şi Republica Moldova.Marko a arătat, sâmbătă, în raportul prezentat la Congresul UDMR , că posibilitatea acordării mai uşoare a cetăţeniei române moldovenilor rămâne o chestiune "problematică".

Vreau sa spun ca in Parlamentul Romaniei am relatii de colaborare si chiar de prietenie cu parlamentarii maghiari. Consider insa ca senator PDL ales uninominal de ilfoveni, ca maghiarii trebuie sa isi vada de treaba lor. Nici macar nu se poate compara, noianul de drepturi si libertati pe care etnicii maghiari din Romania il au, cu opresiunea si teroarea tiraniei comunisto-mafiote revarsata de Voronin asupra etnicilor romani din Basarabia. Este datoria si responsabilitatea noastra sa-i ajutam pe fratii nostri din Moldova , sa facem tot ce se poate sa-i ajutam, sa le intindem o mana de ajutor, astfel incat maghiarii sunt invitati sa isi vada de viata lor dulce din Romania. Ce au si uitat ca isi permit in Har-Cov [ fara sa o spun cu rautate ] sa isi desfasoare activitatea functionareasca in limba maghiara ? Ca au libertatea de exprimare, ca se bucura de legile si democratia romaneasca ? sa se duca la Tiraspol sau la Balti sau la Chisinau, si sa respire aerul toxic, infestat de dictatura autoritara a familiei Voronin, ca sa inteleaga ca este o chestiune de ordin umanitar ca noi romanii sa ne ajutam fratii de peste Prut, si nu poate fi tratata politic, din gura spritului asa cum face Marko Bela. Cu tot respectul fata de maghiarii de la noi, le recomand sa nu se amestece in treburi care, din punct de vedere etnic, nu-i privesc .



Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1301

16 Comentarii pana acum»

  1. cbabeanu said

    am April 26 2009 @ 9:25 am

    Atitudinea maghiarilor se datoreaza sentimentului de superioritate istorica pe care il au fata de romani, pentru ca pina la acest moment, Ungaria a fost permanent inaintea Romaniei ca dezvoltare, civilizatie, mentalitate, etc.Solutia nu o constituie discursurile patriotarde si nationaliste, ci dezvoltarea economica a Romaniei….

  2. georgian said

    am April 26 2009 @ 10:24 am

    Eram copil, si in tabara in covasna, doua unguroaice nu au vrut sa-mi spuna unde gasesc apa de baut, pentru ca am vorbit romaneste.
    Problema cetateniei ar trebui pusa sub aspectul cunoasterii limbii romane. Valabil si pentru maghiarii din romania dar si pentru cei de peste Prut.

  3. igelijk said

    am April 26 2009 @ 11:46 am

    Prin ‘87 am fost in Borsec si am avut neplacuta surpriza de a nu putea manca in restaurant deoarece nu vorbeam ungureste.
    Intamplarea face ca,dupa lung timp,sa ajung in acest an din nou in acelasi loc,dar nu numai,deoarece am cutreierat Harghita si Covasna in cautarea unei case de vacanta si am fost placut impresionata de amabilitatea persoanelor cu care am intrat in contact.Indiferent de locul unde am intrat,fie ca a fost magazin,restaurant,pensiune ,mi s-a vorbit romaneste.
    Judecand dupa tot ce am vazut cu proprii mei ochi,consider ca tensiunea si divergentele romano-maghiare din zona sunt artificiale,mentinute de politicieni.
    Referitor la cei 1 milion de moldoveni…ce le oferim in afara de cetatenie?Daca emigreaza in Romania,vin cu speranta intr-o viata mai buna.Unde vor locui si cum isi vor castiga existenta?

  4. igelijk said

    am April 26 2009 @ 12:11 pm

    Pana una-alta,UDMR este un partid apartinand cetatenilor romani si are un cuvant de spus in parlament.Au fost votati,deci trebuiesc si ei ascultati,fiindca pe pasaportul lor scrie ROMAN si nu Maghiar.
    Pentru cei care citesc,nu am nici un ungur in familie,nici macar de a suta spita,dar m-am saturat sa vad cum ne aruncam in ajutorul fratilor moldoveni fara sa ne gandim la consecinte .Asa cum am mai spus,cel mai usor e sa le dam cetatenia romana,dar dupa ce le punem patalamaua pe pasaport,ce facem cu ei????Suntem saraci lipiti,multi din noi si-au pierdut slujbele,tinerii nu au locuinte,economia e la pamant,iar politicienii cu inima buna au de gand sa ne aduca cadou la pachet 1 milion de moldoveni.
    Ce vor face acesti oameni aici? Probabil vor creste infractiunile,fiindca foamea te impinge sa furi sau sa omori.

  5. Virgiil said

    am April 26 2009 @ 12:19 pm

    Nu, stimate domn. Este gresita, foarte gresita, formularea “maghiarii sa-si vada de treburile lor”. Treburile lor inseamna un singur tel si acesta este autonomia si alipirea la Ungaria mama. Ei nu au nicio alta preocupare decat distrugerea statului unitar roman. Noi suntem vibovati ca le oferim mai multe drepturi decat orice alta tara din UE si ei isi vad de ale lor. Cumpara terenuri de la ai lor si de la romani si la un moment dat nu vom mai putea intra in Transilvania. Nu e lucru de gluma.
    Prea suntem toleranti cu o minoritate pornit[ sa ne dsesfiinteze. Cititi declaratia Primului Ministru al Australiei si o sa-i dati dreptate.

  6. seba said

    am April 26 2009 @ 2:11 pm

    Subscriu ideii ca tensiunile intre romani si unguri sunt artificiale. Daca vreti sa va faceti o idee, mai treceti prin Transilvania. Sunt romani, sunt la fel de frati cu noi ca si moldovenii. Sunt de acord sa ii ajutam, dar pe cai diplomatice cinstite. Si respectand legile europene, ca suntem totusi in UE. Pe langa avantaje sunt si obligatii …

  7. Lucian said

    am April 26 2009 @ 2:56 pm

    Liderii astia politici, si maghiari si romani,instigatori la ura…sa-si vada de treaba lor.
    Si eu am fost in zona aia acu 2 ani si am fost tratat cu amabilitate si bun simt.

  8. edy p. said

    am April 27 2009 @ 1:45 am

    praf in ochi
    cum bine a sesizat Cbabeanu, trebuie sa ne vedem de propria gospodarie,sa depasim ungaria si sa vedeti atunci ce fraternitate ar fi.Totdeauna cand merge mai prost in tara, se gasesc trambitasi care dau tonul la presupuse probleme interetnice . Iar cu moldovenii de dincolo trebuie actionat cu multe prudenta si diplomatie. nu este deloc un subiect de campanie electorala sau de pur patriotism. Cum au sesizat si altii mai sus,ce vom face cu ei?le oferim buletine romanesti ca sa tranziteze Romania?ca este clar ca aici nu avem ce sa le oferim, in moment ce nici bastinasii nu o duc -cem- bine.

  9. Asociatia Clientilor Bancilor din Romania said

    am April 27 2009 @ 7:27 am

    dar care-i substarctul acestei reactii…?

    atentie un pic, cu cate procente raman ungurii daca la masa electorala se mai adauga 1 mil de romani?
    ei aveau 6% max 450000 de votanti, iar majorarea ii duc sub 5% si rateaza parlamentul. Asta-i deranjeaza in fapt.

    http://acbdr.wordpress.com/

  10. lt. col. Theodor Thobescu said

    am April 27 2009 @ 7:54 am

    Corect

  11. ildiko said

    am April 27 2009 @ 9:06 am

    Titlul corect si civilizat ar fi fost: liderii maghiari etc..etc..
    In rest va propun sa mai treceti Carpatii ca sa vedeti care este atmosfera in Ardeal.

  12. Russu Cristian Zoltan said

    am April 27 2009 @ 11:35 am

    Iarasi probleme artificiale. domnule Urban, cu riscul de a fi iarasi banat de pe acest site, chiar apartineti si dvs acelui grup de oameni care nu vad in toate directiile? Nu cred ca ar trebui cetetanie romana moldovenilor. Chiar suntem in stare sa ajutam cu dubla cetatenie? Dimpotriva. Suntem in stare sa ajutam facandu-ne noua rau? Probabil ca nu suntem in stare sa ne ajutam pe noi insine, darmite si pe altii. Haideti sa stam frumos in banca noastra, sa nu ne amestacam atat de frapant in treburile interne ale republicii moldova. Si mai faceti o tura prin transilvania, in harghita, covasna, sa vi sa deschida un pic ochii in privinta problemelor create artificial.

  13. Gerula Dacul said

    am April 27 2009 @ 4:10 pm

    Mi-a placut ce a spus Georgian. Daca nu stii limba, te duci intr0o tara a carei limba o cunosti si te spargi in figuri acolo, respectiv ungaria (am scris cu litera mica special).
    Pina la urma Vadim cam are dreptate

  14. Mihai Nicolau said

    am April 28 2009 @ 11:17 am

    mai oameni buni, basarabenii astia (si implicit urmasii lor) au fost deposedati ilegal si abuziv de cetatenia romana prin raptul din 1940. nu credeti ca e drept si moral sa le dam oamenilor inapoi ce li se cuvine? ce fac ei cu ea, e treaba lor. daca vor sa vina in romania, sa pofteasca, sa se bucure de toate drepturile, sa munceasca, sa locuiasca; o sa se descurce, nu trebuie sa le dam noi de la noi, ca doar nu-s copii mici!

    in ce priveste cetatenii de etnie maghiara, jos palaria. in ce-i priveste pe liderii lor politici… la puscarie, pramatiilor, talhari la drumul mare, fara etnie, fara tara, fara Dumnezeu! impreuna cu liderii romani, de asemenea…

  15. sorin said

    am May 16 2009 @ 8:25 pm

    Foarte adev?rat,ce treab? au bozgorii cui d?m noi cet??enia român?? Noi nu le-am b?gat sula în coast? când Ungaria urla pe la toate cancelariile c? vor s? dea legitima?ii de maghiar la toat? bozgorimea.Apoi nu v?d ce au cârcota?ii cu “noii români”,doar nu se vor abona la ajutoare sociale ca ?iganii puturo?i de la noi..oamenii ??tia sunt întreprinz?tor ?i cu siguran?? vor folosi la maxim toate posibilit??ile oferite de UE

  16. sorin said

    am May 16 2009 @ 8:28 pm

    Dle. Urban,vad ca sunteti certat cu regulile de scriere in limba romana…ce ziceti ? asa de hatarul vremurilor apuse comuniste,nu vreti sa lasati si bietele diacritice sa “reapara”..demonstrati ca nu ati facut facultatea aia degeaba

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean