Supermarketurile ar vrea ca taranii ce isi vand produsele agricole sa infunde puscariile
Sunt cu adevarat revoltat.
Asta dupa ce , am auzit reprezentantul unui supermarket care s-a imbogatit si imbuibat pe seama furtului la raft practicat pe spinarea consumatorilor romani, spunand ca, el considera ca taranii care isi vand legumele sau fructele produse in gospodaria proprie, la margine de drum, in fata curtii, ar trebui sa infunde puscaria si sa fie amendati, pentru ca ei formeaza ..."piata neagra" din Romania.
M-am uitat cu atentie la acest "reprezentant de supermarket" , in fapt un urangutan de vreo 150 de kile, care da gata cam 5-6 mese pe zi, si ma gandeam cat de idiot trebuie sa ajungi dupa ce ti se spala creierul intr-o multinationala, daca poti sa emani asemenea idiotenii. In mintea acestui terminator de tarani, ar trebui ca singura sursa legala de aprovizionare cu alimente a natiunii romane sa ramana supermarketul, care ne fura la pret, ne vinde alimente stricate, alterate sau pline de chimicale, iar taranilor ar trebui sa le se interzica sa mai produca ceva in propria gospodarie, si cu desavarsire sa li se interzica sa isi mai vanda produsele.
Binenteles ca urangutanul de la supermarket, nu va ajunge sa traiasca asemenea vremuri apocaliptice, insa intelegem astfel mai bine, dimensiunea modului in care, cu premeditare, aceste supermarketuri, au actionat pentru distrugerea agriculturii romanesti, pe care o vor moarta si ingropata, ca sa ne poata indopa cu rosii crescute la neon.
Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Eugen said
am April 22 2009 @ 9:04 pm
Foarte bun articolul, ma bucura sa citesc astfel de lucruri ca fiind opinia unui senator.
Bravo, dle. Urban!
fatmind said
am April 22 2009 @ 9:23 pm
ok, comentam de pe margine, crapand seminte si scuipand cojile la misto si asta e tot?
Lucrurile sunt stiute demult.
De ce nu se incurajeaza micul producator, produsele traditionale si sanatoase?
Pentru ca nu suntem lasati, poate?!
Atunci la ce bun sa facem galagie? Doar sa mai inflamam un intarziat in revelatia adevarului?
Bleah….
VIOREL URBAN said
am April 22 2009 @ 9:28 pm
http://urbanviorel.ro/category/agricultura-romaneasca-vai-de-mama-noastra/
http://urbanviorel.ro/category/carrefour-feeria-baneasa/
http://urbanviorel.ro/category/carrefour-orhideea/
http://urbanviorel.ro/2009/01/11/ce-nu-va-zice-mass-media-despre-kfc-romania/
http://urbanviorel.ro/2008/12/16/control-opc-la-mcdonals-kfc-sau-pizza-hut/
http://urbanviorel.ro/2008/11/09/iata-de-fapt-ce-urmarestes-criza-alimentara-fortarea-oamenilor-sa-accepte-omg-urile-organismele-modificate-genetic-ar-putea-contracara-cresterea-preturilor-la-alimente/
asistentapentruconsumatori.ro said
am April 22 2009 @ 9:30 pm
Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro
Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro
Dan said
am April 22 2009 @ 9:32 pm
Micul producator, vrea sa fie mare.
Motiv pentru care pune toate clasele de select posibile si in cantitati duble (fiindca asa-i mai bine) legumelor pe care le va scoate la vanzare…
Asta despre produsele “bio” scoase de taran la vanzare.
Referitor la “piata neagra” din care fac parte, da, este exact asa.
Ori poate platesc si ei TVA-ul lunar ?
Ca de incasat de la client il incaseaza cu siguranta…
sorin said
am April 22 2009 @ 9:36 pm
am citit pana acum mai multe articole semnate de d-ul senator Iulian……….toate interesante , dar acesta este de departe cel mai bun. Taranii care vand la marginea drumului sunt niste oameni deosebiti, toata admiratia pentru ei, muncesc cinstit ( nu stiu sa fure ca cei din supermak…), au produse naturale……..
Bun articol.
Gigi said
am April 22 2009 @ 10:24 pm
decat sa cumpar de la taranii care nici nu te lasa sa pui mana pe produsele lor, sau in timp ce pui si tu cate o fructa mai arunca si el ceva stricaciuni, mai bine cumpar de la cora militari. daca pun ceva stricat in punga, e vina si neatentia mea, nu e incercarea cuiva sa ma fure. daca vor taranii sa isi atraga clientii, sa invete sa se comporte, sa lase omul sa aleaga, si daca are produse stricate, sa le arunce sau sa le vanda la pret redus, pana atunci eu nu mai intru prin piete, de fiecare data ies un pachet de nervi, de fiecare data ma cert cu cei ce nu ma lasa sa aleg, cica e marfa lui si nu face clientul ce vrea. isi merita soarta!
Dan Alexandrescu said
am April 22 2009 @ 10:30 pm
Cea mai simpla rezolvare ar fi ca un investitor autohton, roman verde, sa deschida un lant de supermarket-uri exclusiv cu marfa romaneasca,ieftina, provenita de la taranii care vand la marginea drumului, care sa concureze gigantii straini!
Toata lumea ar fi multumita!
Problema care mi-o pun: vor fi incvestitorii nostri suficient de “patrioti” sa vanda sub pretul multinationalelor, sau se vor alinia la politica lor de preturi?
Hai sa punem degetul pe rana!
Politika said
am April 23 2009 @ 12:15 am
Parere de senator dom’le
Viziunea “de sus” a oamenilor “de jos” cu parerile lor, relatiile lor, … traiectoria lor (asta mi-a placut cu “spalatul creerului romanului la multinationala” …
Domn’ Senator … asta a functionat (sinca functioneaza) pana sus-sus de tot … ACOLO IN GUVERN !
Ca doar astia cu multinationalele si cu hypermarketurile n-au venit de capul lor aici in Romania …
… si asa veniti pe-acilea nu stau ei fara sa fie “pastoriti” corespunzator.
Acum, daca stau bine sa ma gandesc, nu prea cred ca taranii ar fi cei care-i pastoresc pe astia, ci unii care au avut grija sa nu existe “lanturi de hypermarketuri” romanesti si de “producatori” autohtoni !
Komertzu & banu = Diktatura ! … si asta n-o face nici macat imbecilu’ ala de 150 de kile ! care e si el o victima la un anumit nivel a sistemului … Asa e : unii se idiotesc prea repede !
Marcel said
am April 23 2009 @ 1:48 am
Ideea este buna de a sprijini si pe mici sau foarte micii intreprinzatori agricoli. Problema este ca nimeni din organele de control fiscal nu vor face un control asa cum ar trebui la un supermarchet deoarece este prea mult de munca(zile sau saptamani). Este mult mai usor sa prinzi un evazionist fiscal la care tot controlul se rezuma la o jumatate de ora. Asta fac toate controalele din Romania, nu sunt capabile sa prinda pe marii evazionisti dar isi justifica cele 8 ore pe zi prinzand cate un pestisor marunt la un ABC de cartier sau la piata agroalimentara. Asta este si asta va fi in Romania si pana atunci vom distruge si putini care mai produc alimente sanataoase in tara asta. Sincer nu stiu daca o sa reusiti domnule Urban sa protejati aceste elemente (taranii) inainte de a fi pe cale de disparitie sau poate ca deja si sunt, vom vedeam mai exact in urmatorii 5 ani daca vom mai manca ceva natural si ecologic sau o sa ne obisnuim cu totii sa traim doar cu chimicale, oricum romanii au o mare capacitate de adaptare la mediu.
Gigi said
am April 23 2009 @ 5:59 am
vad ca nimeni nu baga de seama ceea ce am zis, chiar nu conteaza in aceasta ecuatie felul de comportament al taranului de la taraba, felul jignitor in care multi se comporta cu clientii. si eu sunt constient ca fac rau tarii mergand la spermarket pentru aceste legume, dar nu mai suport mojicia celor de la tarabe. nu ar trebui si ei educati cumva? ati vazut in pietele din lume cum se comporta micul producator? unii te invita sa bei si o cafea cu el la taraba, doar te face sa cumperi de la el. in fine, vad ca nimeni nu se impiedica de lipsa de civilizatie si nu se intreaba daca cumva nu o fi asta vina pt care multi au renuntat la piete. multa sanatate!
MADCAT said
am April 23 2009 @ 6:20 am
Si guvernul, pe cine va sprijini oare?!?!?!
Si cum taranii nu prea au bani de spaga, puliticienii nostri, prin “minunata” munca pe care o “presteaza” zi-de-zi (citit ziare, scobit in nas, vorbit la mobile, chefuit, chiulit, votat la 3 maini) vor sari imediat in ajutorul supermarketurilor!!!
MADCAT said
am April 23 2009 @ 6:23 am
Gigi, multi din aia de la taraba nu sunt micii producatori, sunt ciorile intermediare (tiganii). Iar cine se lasa tratat cu batjocura de catre un vanzator, i FRAIER!!! Io is sigur ca in piata sunt mai multi vanzatori de mere, morcovi, cartofi, salata… nu i niciun cumparator obligat sa stea intr-unul singur…
Othelo said
am April 23 2009 @ 6:44 am
Eu voi continua sa cumpar de la tarani, chiar de la producatori (nu de la intermediarii de care foarte bine amintea cineva), chiar daca au si unii dintre ei lipsurile lor. Supermarketurile si hipermarketurile comercializeaza in proportie covarsitoare alimente cu aditivi si modificate genetic. La producatorii autentici (eu cumpar de la oameni verificati care deja ma cunosc)sansa de a ne otravi cu astfel de produse scade considerabuil, cel putin deocamdata, pana nu va apare vreo lege care ii va obliga sa cultive doar cu seminte modificate genetic (astfel de aberatii legislative se pregatesc in mai multe tari occidentale si fac parte dintr-un plan mai elaborat ce are in vedere controlul absolut al populatiei. Controlul lantului alimentar este unul dintre principalele elemente, impreuna cu programele de vaccinare de eugenizare (col uterin,mixul de gripa cu cel de gripa aviara), cardul unic si ulterior varianta implantabila, bombardarea cu unde de joasa frecventa (a se vedea aici porgramul HAARP cu motor de cautare pe youtube),chemtrails, etc. In viziunea elitei (apropos, ei mananca numai bio dar detin primele 6 multinationale alimentare din lume si ne vand noua in buna politica a consumismului exacerbat tot felul de procarii frumos impachetate)suntem deja cam prea multi pe planeta asta, cam 85% dupa cum se exprima unul dintre ei trebuie sa dam in primire si asta cat mai curand. Pe vremuri spre exemplu nu existau nici un fel de forme de cancer la copii, acum sa zicem 200 de ani aproape ca nu exista cancer, SIDA si EBOLA sunt produse in laborator si fac ravagii, etc. Cam asta este realitatea in care traim. Singurele alimente pe care mai am curajul sa le cumpar de la super sau hipermarket sunt pestele proaspat sau fructele de mare, dar si acolo am unele retineri. Prefer insa spre exemplu merele mai putin aratoase dar care au parfumul de mere, decat cele aratoase din import, dar fara gust sau cu gust de plastic. E valabil si pentru morcovi sau pentru alte fructe si legume.
costel said
am April 23 2009 @ 6:59 am
Vorbim despre producatorul, taranul roman, pe vremuri erau rate (masini) care carau taranul si produselele lui in pietele orasului. Acum acestea nu mai exista, asa cum taranul nu mai este in piata, pt el in momentul de fata nici nu mai renteaza sa se deplaseze, transportul costa scump si in plus nu are loc la tarabe, pt ca la acestea sunt alti “producatori” de ani si ani de zile. Oare ce e de facut? Pe de alta parte ma uit cand si cand pe marginea DN-ului si constat ca nici macar taranul nu mai planteaza prefera se duca la magazinele de gros si sa cumpere de acolo, apoi sa expuna produsele si sa le vanda ca fiind din curtea proprie.
Buduru said
am April 23 2009 @ 7:05 am
In lipsa finantarilor uriase, pe termen foarte lung, care sa permita construirea unor alternative la multinationale, singura modalitate de “lupta” impotriva centrelor comerciale este magazinul specializat. Piata agroalimentara este un astfel de “magazin specializat”, dar nu e suficienta, datorita tiganilor care-au monopolizat-o! Raman magazinele de la coltul blocului, care, insa, n-au cum sa se specializeze (pe legume/fructe), pentru ca nu exista un sistem de distributie intre taran si aceste magazine. Un asemenea sistem este costisitor si mareste pretul produsului foarte mult. Legumele si fructele netratate chimic se altereaza foarte repede, deci, preluarea produselor de la taran, distributia si vanzarea catre clientul final trebuie facute in 2-3 zile. Cam greu! Niciun magazin nu-si permite sa ramana fara marfa, mai ales daca-i specializat!
“Dan” isi punea problema ca taranul nu plateste taxe si impozite! Este real! Dar, cum poti sa-l inveti pe taran sa utilizeze o casa de marcat, cand el abia citeste?! Sau ii bagam si lui un forfetar, sa se-nvete minte!? Introducerea unui intermediar care sa colecteze si sa distribuie marfa catre retailer, ar rezolva, partial, problema taxelor si impozitelor!
“Gabi” spune ca taranii sunt nepoliticosi! Oare? Mai du-te o data intr-o piata si cumpara de la acel taran, care are pamant sub unghii! Vei fi surprins (pozitiv) de politetea lui! Cred ca ai nimerit “tarani” care-si aduc marfa-n piata cu “mertzanu’”!
Asadar, individul ala de 150 de “kile”, de la hypermarket, isi ia banii degeaba, pentru ca e rupt de realitate! Mai avem o cale lunga de strabatut, pana cand vom manca sanatos, de la taranul roman autentic!
online said
am April 23 2009 @ 7:33 am
Trebuie facuta diferenta dintre taranul care produce si intermediarii care vand prin piete si nici nu recunosc morcovii de sfecla dupa frunze.
faqt said
am April 23 2009 @ 7:38 am
Tzaranu’ roman , autentic nu prea mai exista. Satul romanesc e depopulat shi inapt sa-shi “tzie” populatzia activa ; agrucultura e “de subzistentza”.
Copii de la tzara nu sunt educatzi in sensul ecologizarii, care-i mai istetz viseaza , justificat, sa evadeze, “la orash”…
Sistemu’ e vinovat, profesorii navetishti…
Care-i insa investitzia in viitorul (shi alimentar…) tzarii???
E ushor de criticat… calitatea, impolitetzea, neimpunerea “veniturilor”…
Ce facem noi, informatizatzii, pentru “talpa”???
Nik…
Sau… imbuibatzi nesanatos, aratam cu deshtu(…nu-i frumos… )
paiele din ochi…
Lucian said
am April 23 2009 @ 7:50 am
TARA ARDE SI BABA SE CHEAPTANA. DE TAXA DE LA WC CAND VA LUATI. MANACA UNUL UN CACAT SI 100 COMENTEAZA.
TREABA ASTA O VAD LA TV ZI DE ZI. CEVA POLITICA DE 2 LEI SI O GRAMADA DE PROSTI CARE COMENTEAZA DESPRE FOTBAL. CE BINE CA A APARUT UN GRAS PROST CARE SA MANACE KKT K SA NE GASIM SI NOI DE COMENTAT
Claudiu said
am April 23 2009 @ 7:52 am
Pai eu ma cuget asa sa-i afumam cu ardei iuti ca pe vremea iobagiei… Glumeam, desigur. Cum o fi sau nu o fi, taranii trebuiesc disciplinati cumva. Sunt de acord sa-si vanda produsele ca asa traiesc saracii de ei. Dar sa aruncam si un ochi critic: laptele este vandut in peturi de plastic in care nu se stie ce a fost inainte. Le-au spalat bine ? Dumnezeu cu mila ca igiena pentru unii e o stiinta abstracta. Branza care sta pe tarabe in soarele arzator, nu in frigider cam ce calitate are ? Eu am gasit un vierme in urda si de atunci numai branza din magazin servesc desi duc sincer dorul celei de la tarani, mult mai gustoasa. Trec prin piata si ma uit la babutele care vand branza de vaci: branza e descoperita, ele vorbesc deasupra, le sar picaturi de saliva din gura peste branza deja plina de praf si scame. Despre verificarile de laborator, ce sa mai vorbim ? Acestea sunt mai mult formale. Prin mai toate pietele, medicul trece pe la tarabe si imparte bonuri “avizat” cu darnicie fara a lua probe si fara a face analize aprofundate. Asa ca, daca din branza ori santana ai luat vreun microb, problema ta sa fie. Deci, in acest domeniu ar fi ceva de facut. Celor din supermarketuri le-as adresa insa alte intrebari: de ce gasesc morcovi din Turcia si cartofi din Italia ? Ce ? N-avem morcovi in tara ? Dati o fuga prin jud. Covasna spre Brasov toamna sa vedeti cum stau bietii oameni pe marginea drumului si te roaga cu stive intregi de saci cu cartofi. Se dau la niste preturi derizorii si daca iei mai mult iti dau aproape gratis numai sa scape de ei. Usturoi din china. Ce ? N-avem usturoi ? Salata ofilita din Italia pe care o iei daca arata acceptabil dar are un gust infect. Am luat rosii frumoase si le-am dat la gunoi aveau un gust intepator de pesticide (erau imposibil de mancat), normal ca vin de peste mari si tari. Solutia pe care o vad eu: Taranii cu produse perisabile: lapte, oua, sa-si vanda produsele la preturi decente catre entitati economice specializate si avizate nu sporadic, haotic ca acum. Imaginea babei cu lapte la colt de strada trebuie sa dispara definitiv. Vreau protectionism vamal pentru produsele agricole romanesti si subventii pentru agricultori, desigur nu in orice conditii, sa ia subventii cine face treaba cu adevarat. A, si mai e ceva: sa se taie conducta cu spaga acolo sus unde se da verde la importurile de proasta calitate.
Daniel said
am April 23 2009 @ 7:54 am
“Urangutanul” ala nu are nici o vina, si nu trebuie jignit. El face politica firmei care l-a angajat, si trebuie sa aiba performanta…
Iar politica firmei e clara, PROFIT cat mai mare, chiar daca exterminam biologic vorbind, o planeta intreaga.
In zona mea, capsunii costa 2 RON per kg, si NU II PREIA NIMENI, se strica… Intre timp, hypermarketul importa si revinde acelasi produs, dar inferior calitativ, din Grecia.
Ai nostri, neiradiati si nestropiti cu otravuri, se altereaza in 48 ore, ai lor stau pe raft satamani in sir si sunt OK. Costa dublu, dar se pot vinde luni la rand.
Obiceiul de a cumpara alimente conservate, tratate si radiate = CANCER.
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Daca rata de supravietuire nu ar fi mica, procentul ar fi mult mai mare…
Pe la 15 % rata de imbolnavire de CANCER, din care 5% la copii, vom incepe sa ne punem si noi problema cine e de vina:
- telefonia mobila si releele amplasate pe blocuri?
- Alimentele tratate cu substante chimice?
- poluarea urbana si masinile clasice?
- stress-ul?
Cancerul la stomac e pe primele locuri, deci ALIMENTELE OTRAVITE si tratate, falsificate, aditivii etc… sunt primii vinovati.
Romanul vede ca toti mananca, si zice: pai toata lumea bea suc, eu de ce nu as bea? Pai toti iau rosii de la Hyper… pot manca si eu, nu?
Un SECRET: cei care culeg capsuni, castraveti sau alte legume din Vestul europei fac CANCER IN 2-3 ANI.
De ce recruteaza Spaniolii si Danezii culegatori de la noi, chiar si acum cand somajul lor explodeaza? Ca nici un spaniolsau danez nu vrea sa se sinucida, mai bine manaca din gunoi, dar nu intra in culturile agricole…
ildiko said
am April 23 2009 @ 7:59 am
Toate guvernele de pana acum au facut posibila ca agricultura noastra sa fie muribunda. Daca ne uitam bine la cat s-a alocat din PIB acestui sector avem sanse slabe de resuscitare.
In alte tari politicienii/guvernele isi apara industria, agricultura … la noi doar cu vorba, sunt putini care vor sa faca ceva. Problema este ca nu impart ei banii nostri, iar fara bani…ajungem ca un urangutan imbuibat de supermarket sa faca asemenea afirmatii.
Iulian said
am April 23 2009 @ 8:11 am
Problema e ca CRIZA nu e CRIZA dom’le, atat timp cat producatorii mici vand cantitati din ce in ce mai mari de produse naturale fara chimicale si poporul roman constata ca si celelalte popoare europene ca se simt mai sanatosi, mai vigurosi, datorita consumului mai apropiat de natura.
S-a intrebat cineva cum sta un produs alimentar cum este carnea proaspata o saptamana in galantar la un supermarchet? Ce implicatii au chimicalele-conservanti produse de niste companii asupra sanatatii?
Sigur, ignorantii pot manca produsele lor chimizate pana crapa! Nu ii oprim! Nici nu ne dorim fiindca si la om exista selectia naturala! Prostia nu doare … pe moment! Ca un sfat…. urmariti ce mananca si ce nu un animal de companie – veti vedea ca este mult mai destept ca noi!
gabi said
am April 23 2009 @ 8:16 am
Supermarketurile si hypermarketurile ar trebui inchise fiindca comercializeaza produse expirate iar patronii acestora amendati pentru taxele aberante aplicate. dar nimeni nu are curaj sa se puna cu ei. nimeni!!! va este frica, gainilor???
loreta said
am April 23 2009 @ 8:20 am
pestele de la cap se impute…sunt de acord cu dl.urban , doar ca asta o stim de mult si nimeni nu ia nicio masura .nmeni nu a ajutat vreodata agricultura romaneasca , taranul roman sa produca si pe urma sa vanda .interesele au fost altele , la nivel inalt si efectele se vad .ar fi bine sa si facem ceva nu doar sa vorbim .
Dan M said
am April 23 2009 @ 8:20 am
@Gigi
La Multi Ani!
Din pacate, taranii de care vorbesti nu prea mai exista sunt “rara avis” majoritatea pietarilor din Bucuresti sunt tigani bisnitari, care cumpara de la tarani ieftin si iti vand tie scump.
Agricultura la noi a ajuns sa fie tratata ca ultima ramura economica. Isi bat joc de noi toate multinationalele astea imbuibate si inclusiv Europa, ca pana la urma interesul lor este sa consumam rahaturile pe care le produc ei en-gross, nu sa producem noi. Am vara grupuri de biciclisti care vin din Anglia si ar dori daca se poate sa manance doar rosii “romanesti” cu ceapa si branza. Dar nu-i nimic, cand va renaste aceasta tara, ca pasarea Phoenix, ei vor fi “praf si pulbere”. Inca mai sper intr-o asemenea zi.
Daniel said
am April 23 2009 @ 8:25 am
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Circa 2% dintre romani sunt deja BOLNAVI DE CANCER!!!
Daca rata de supravietuire nu ar fi mica, procentul ar fi mult mai mare…
Pe la 15 % rata de imbolnavire de CANCER, din care 5% la copii, vom incepe sa ne punem si noi problema cine e de vina:
- telefonia mobila si releele amplasate pe blocuri?
- Alimentele tratate cu substante chimice?
- poluarea urbana si masinile clasice?
- stress-ul?
Cancerul la stomac e pe primele locuri, deci ALIMENTELE OTRAVITE si tratate, falsificate, aditivii etc… sunt primii vinovati.
Romanul vede ca toti mananca, si zice: pai toata lumea bea suc, eu de ce nu as bea? Pai toti iau rosii de la Hyper… pot manca si eu, nu?
Un SECRET: cei care culeg capsuni, castraveti sau alte legume din Vestul europei fac CANCER IN 2-3 ANI.
De ce recruteaza Spaniolii si Danezii culegatori de la noi, chiar si acum cand somajul lor explodeaza? Ca nici un spaniolsau danez nu vrea sa se sinucida, mai bine manaca din gunoi, dar nu intra in culturile agricole…
Tzeapa Voda said
am April 23 2009 @ 9:17 am
Alte comentarii bune pe aceasta tema pentru cei care nu le-au citit: http://www.romanialibera.ro/a150618/declaratiile-lui-ilie-sarbu-nu-onoreaza-un-demnitar-afirma-marii-comercianti-din-romania.html
Sorin said
am April 23 2009 @ 10:15 am
Eu as vrea ca supermarketurile sa dea faliment si patroni sa infunde puscariile. M-am saturat sa mananc papura pe post de rosii, ardei, banane, portocale. M-a saturat sa cumpar alimente pline de E-uri, alterate, fara gust si prost fabricate. Cumpar de la taranul roman pentru ca este ecologic si nimic nu se compara cu produsele crescute in curte.
Adrian said
am April 23 2009 @ 10:47 am
taranii romani au fost si sunt asupriti de mai multi:
1) supermarket-urile mentionate in acest articol
2) tiganii si speculantii care se dau prin piete drept “agricultori”
3) de stat – pe vremea comunismului incercau sa-i extermine dar neexistand concurenta nu au reusit iar acum prin lipsa oricarui ajutor, cei care au terenuri cu potential de intravilan sa nu mai vorbim si ce a mai ramas nu mai au posibilitate de desfacere iar daca gasesc ajung sa aiba costurle mai mari decat la supermarket-uri.
Mordor said
am April 23 2009 @ 10:50 am
De piete nu vorbeste nimeni. Oborul e un mare santier (ilegal) iar piata improvizata din fosta parcare o mare mizerie (doar e sub nasul primariei S2). La fel Amzei…santier si o mizerie de piata in parcare. Socului are in interior o armata de bisnitari si cativa tarani rataciti la tarabele de afara. Bataie de joc generala. Specula cat cuprinde, produse si fete dubioase. Asta e comertul de piata. Bani negri !
izabela said
am April 23 2009 @ 11:26 am
cred ca situatia cu neregulile din piete e doar in bucuresti. in constanta de ex pietele sunt bine amenajate, e curatenie, iar vanzatorii de la tarabe sunt foarte serviabili, tu iti alegi marfa si niciodata nu se plang ca nu au rest sa-ti dea sau sa negocieze cu tine o cantitate mai mare de legume si fructe.
Aurelian Bria said
am April 23 2009 @ 12:31 pm
Foarte bine spus! Felicitari Domnule Senator ! crezi ca poti face ceva pentru a sprijini “piata neagra” sa nu dispara, ba chiar sa evolueze?
Tzeapa Voda said
am April 23 2009 @ 3:40 pm
Felicitari pentru articol, domnule Urban, subiectul este foarte important, si masurile ar fi foarte necesare. Sustin initiativele pe care le ve-ti lua in spiritul articolului!
CornelOprea said
am April 23 2009 @ 3:45 pm
S-a votat in SUA, legea HR 875 si S425, care obliga orice ferma organica privata sa-si opreasca activitatea, in maxim doua saptamani.
Chiar si acasa, in gradina ta, nu mai ai voie sa-ti cultivi
legume, fructe, sub pretextul sigurantei alimentare. Daca esti prins cu asa ceva (orice agentie de control, are dreptul de acum, sa-ti intre in casa, in gradina, sau ferma personala si sa verifice) poti fi amendat cu cite 1 milion de $/ zi, atitea zile cite “crede” agentia ca ai incalcat legea.
De asemenea concernului Monsanto i se da drept unic de a
distribui numai seminte hibridizate, din care anul urmator nu mai iese recolta daca le insamintezi. Deci in fiecare an trebuie sa cumperi de la ei. Si orice fermier este obligat sa cumpere seminte, chimicale si medicamente pentru tratat recolta de la citeva firme printre care si Monsanto.
Oameni in SUA se incurajeaza sa-si cumpere seminte nehibridizate heirloom) precum si alte grine si boabe pentru consum si pentru o eventuala recolta.
Va rog sa urmariti documentarele cela doua:
Votarea HR 87 si S425:
http://www.youtube.com/watch?v=epXNJNjYBvw
Adevarul despre Produsele organice:
http://www.youtube.com/watch?v=4Z1C8VKtLwY
Aceste legi, impreuna cu Codex Alimentarius ce va intra in
vigoare de la 31-Dec-09, vor distruge cca 2/3 dintre
oameni.
Pentru cine nu stie inca ce este Codex Alimentarius, precizam ca este un cod de legi prin care se cere ca sa se interzica toate vitaminele si aminoacizii esentiali sanatatii omului, sa fie declarate substante toxice si deci vor avea regimul otravurilor. Adica Vitamina C va fi considerata ca heroina sau cocaina, daca esti prins cu vitamine incalci legea si faci puscarie.
Nutrientii naturali vor fi interzisi!!!
Toata hrana noastra, va fi iradiata cu Cobalt, care omoara orice principii active, vii, din hrana, practic noi ne vom hrani cu o mincare “moarta” fara principii nutritive. Se preconizeaza o crestere alarmanta a diabetului, cancerului si bolilor cardiovasculare si ale altor afectiuni.
Urmariti cu atentie filmul urmator, este relevant:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5266884912495233634
http://info-wars.org/?p=660&lang=ro
romanasul said
am April 23 2009 @ 8:10 pm
Domnule Senatot iulian Urban,
Foarte Bun comentariul dvs, dar de la o persoana aleasa in functia dvs. asteptam mai mult decat un sa discutam – discutii !!!
De la o persoana ca dvs, cu studii universitare si post-universitare in USA asteptam mai mult decat Simple Comentarii !!!
Asta pt ca toti stim ca in Romania 90% din probleme sunt rezolvate Exact pe Dos !!!
NU NE MAI SPUNETI ASTA PT CA STIM !!! CHIAR STIM TOTI !!! INTELEGETI !!!
OCUPATi-VA MAI DEGRABA DE GASIREA UNOR SOLUTII !!!
nicu said
am April 23 2009 @ 9:58 pm
Victorie…!!!..oare cati ca dv sunt in senat?
Taranu' prost said
am June 29 2009 @ 3:50 pm
Draga “GIGI”.
Tu nu esti prost….asemeni mie, ci foarte prost, extraordinar de tampit, sau mai scuzabil (pentru tine)ai interese in domeniu.
Pentru cultura ta generala, destul de redusa constat, poate 2% dintre cei de la taraba nu au nici in clin nici in maneca cu agricultura. Ca sa nu mori in dobitocia in care te afli, iti propun sa dai o raita printr-un depozit angro (Pucheni-Rahova de ex.),poate te luminezi cat de cat, cu toate ca nu cred ca mai ai vreo sansa.
Articolul domnului Urban, merita ignorat cu desavarsire, intrucat vine de la un om de stat…..adica de la unul din “Caracatita”.
Sper ca nu mai sunt multi cei ce pun botu’ la gurismele lor.Ce se intampla vedem cu totii zi de zi…insa puterea de a schimba ceva apartine lor, iar ei au tot felul de interese contrare “prostimii”.
Sunt optimist din fire, insa a intrezari vreo schimbare in bine inseamna ca sunt paranoic…
axn said
am August 12 2009 @ 8:02 am
Eu prefer marfa de la tarani.
O aleg, o negociez, samd.
Daca nu vrea, ma duc la urmatorul.
De fiecare data am gasit un producator (nu intermediar) care sa aiba marfa buna, pret civilizat, comportament similar.
Marfa din magazin o cumpar doar daca am nevoie urgenta si este 12 noaptea.
Sigur eu sint in provincie.
Iar orice lege ar da, nu imi poate interzice sa imi produc hrana mea personala.
Decit daca imi platesc!
Catalin said
am April 9 2010 @ 12:23 pm
Taranii care produc natural ar trebui incurajati si ar trebui ajutati sa produca mai eficient aceste alimente de care avem atata nevoie.
In supermarket totul este plin de E-uri iar legumele si fructele de acolo sunt crescute in 3 zile in mod artificial cu o sumedenie de chimicale.
Nu vei mai fi sanatos decat daca iti cultivi singur rosiile si iti cresti tu o gaina.
Alexa Craiu said
am October 14 2010 @ 9:33 pm
Pai, da, nici eu nu inteleg de ce supermarketurile nu vand fructele si legumele produse de romani. Drumurile ar fi mai scurte, poate si preturile mai bune, chiar nu inteleg.Ce, taranii vor sa stea la taraba sa piarda timpul si sa plateasca diverse taxe in piete, sa sufere iarna de frig, sa isi transporte marfa in parti mici de mii de ori si sa riste alte lucruri pentru ce …au fete de maritat si le expun si pe ele la taraba sau baieti care nu mai incap in gospodarie si vor sa cunoasca orasul…din coltul pietii…sa faca alte combinatii. Probabil ca DA.
Vele Triana said
am October 14 2010 @ 9:46 pm
…Nu stiu cum sta treaba cu carnea expusa in galantar. Dar de obicei termenele de garantie sunt mai scurte, nu de o saptamana, cel mult 3 zile. Ma depaseste pestele pus pe gheata care e “deschis”, de asemenea produsele congelate si termenele lor de garantie. Chestia este ca ar trebui sa existe un control al deseurilor, ca carnea sa nu fie redeclarata, revalidata mai mult decat trebuie. Adica, o data la o saptamana cineva sa vina si sa controleze resturile puse intr-un frigider sa numere intrarile si sa le distruga. Apoi se mai poate sa se ceara toate stampilele ( cand s-a taiat produsul, in ce cantitate a intrat , cat a stat pana la etichetare, cat a fost etichetat etc).
Velea Sorana said
am October 14 2010 @ 9:50 pm
Ok, taranii sa ne dea de mancare. Dar cat pot produce taranii nostrii?? Acum cati porci si alte animale sunt in proprietate privata personala ? Ar putea sa hraneasca tot Bucurestiul, de exemplu? Ma indoiesc. Iar discutia asta cu cancerul e buna in felul ei, dar e absolut penibil sa spui ca cineva detine adevarul absolut.
Stefan B. said
am November 1 2011 @ 1:11 am
Problema este destul de complexa. Multi se plang de atitudinea taranului Roman in piete, INSA: locuind in afara Romaniei , aveam imaginea pietei pline de tarani care incearca sa isi vanda produsele. In vara anului 2011 cand am vizitat Brasovul, surpriza a fost sa vad extrem de putini tarani, si foarte multi comercianti de o anumita etnie care faceau regulile in piata. Doresc sa incep productie alimentara in Romania, doresc sa practic preturi decente insa sunt mereu amenintat ca nu voi putea face acest lucru din cauza monopolului absolut (si uneori violent) al mafiei tiganesti in piete. Cum rezolvam problema asta?
Stefan B. said
am November 1 2011 @ 1:16 am
Inca o problema: Apropo de alimentele organice, am lucrat ceva ani in ministerul agriculturii in UK, si nu am auzit NICIODATA de un caz de luare si/sau dare de mita. O cunostinta din Romania dorea sa inceapa o mica ferma organica , avea terenul insa venituri limitate. A trebuit sa renunte la idee, datorita MITEI care i se cerea pentru obtinerea certificarii “organice” (naturale), mita care avea o valoare mai mare decat terenul , teren ce era deja jefuit sistematic de rromii din zona, ceea ce simplu a facut acest tanar sa renunte la idee. Si ne mai intrebam de ce nu se pdoduce la noi!