In 26 de magazine din Romania se vinde canabis – tinerii consuma iarba legala

Tweet this

Numai la Iaşi, în ultimul an, s-au deschis 11 magazine care vând “iarbă legală”, câte unul în fiecare cartier al oraşului. “Pliculeţele magice” conţin amestecuri din salvie, cânepă sălbatică şi alte ierburi originare din India sau din America.

„High Life” cu reducere

Weed-shopurile, aşa cum sunt numite magazinele unde sunt vândute amestecurile, sunt marcate cu o frunză de canabis.  Pentru a face faţă concurenţei, comercianţii au făcut reduceri.

Dacă la începutul anului pliculeţele şi pastilele de 0,5 grame din amestecuri de extracte din plante costau 40 de lei, acum acestea sunt 25 de lei, iar în unele locuri preţul a scăzut până la 15 lei. „Am redus preţul din cauza concurenţei. Întâi preţul produselor a scăzut la 30 de lei, iar apoi la 25 de lei”, a explicat un vânzător.

Până şi cel mai vândut produs, „High Life”, care conţine un amestec de patru soiuri de plante, costă 25 de lei. „Noi avem deschis de la 18.00 până la 1.00, pentru că în timpul zilei nu prea vin clienţi. Vânzarea merge bine şi vin mulţi studenţi. În medie, facem cam 600-800 de lei pe zi ”, a spus patronul unui magazin.

Tinerii ajung la spital

Cei mai fideli clienţi par a fi studenţii, care consumă produsele euforice în special la petreceri sau la discotecă. „Un prieten a adus un pliculeţ la o petrecere şi l-am folosit pentru ţigări. Ne-am simţit bine şi, din când în când, la câte o petrecere, facem câte o chetă şi mai luăm câte două-trei plicuri”, a spus Marian, student la una dintre universităţile ieşene.

Nu doar studenţii sunt principalii clienţi ai acestor magazine. Primăria a dat autorizaţii de funcţionare unor weed-shopuri situate la mai puţin de 100 de metri de trei licee.

Dr. Tudor Ciuhodaru, medic-şef la Unitatea de Primiri Urgenţe de la Spitalul “Sf. Ioan”, spune că, în ultima perioadă, numărul tinerilor care au ajuns la spital intoxicaţi cu astfel de substanţe a crescut îngrijorător. “Se întâmplă mai ales în weekend. Grav este că examenele toxicologice ale tinerilor s-au dovedit a fi pozitive”, a spus dr. Ciuhodaru.

Printre efectele date de consumul acestor substanţe euforice se numără tremuratul necontrolat al mâinilor şi picioarelor, crampele stomacale acute, senzaţiile de vomă, dilatarea pupilelor şi râsul necontrolat.

Magazin „de vise“ şi la Braşov

De două luni funcţionează la Braşov un magazin care vinde „droguri alternative“. Pe vitrina magazinului există un anunţ care menţionează că „produsele sunt recomandate exclusiv studiului etnobotanic sau colecţionarilor privaţi de plante etnobotanice” şi că ele nu se recomandă „consumului uman“.

În realitate însă, orice client este servit. Produsele incluse la categoria „amestecuri pentru fumat” produc efecte similare canabisului, în timp ce altele sunt o alternativă  „etnobotanică” pentru ecstasy. „Din majoritatea amestecurilor se fac jointuri.

Dintr-un plic de trei grame ies cam şapte-opt jointuri, însă vindem şi gata preparate, la preţul de 30 de lei”, explică vânzătoarea. Tânăra spune că cel mai căutat produs este Skunk-ul, pentru că are cel mai lung efect euforic, de două-trei ore. Produsele destinate cluburilor, gen pastile, costă între 50 şi 90 de lei, iar amestecurile pentru fumat se vând între 110 şi 240 de lei.

Viciu legislativ

Weed-shopurile au intrat şi în vizorul autorităţilor. “Este în mod evident vorba despre un viciu legislativ. Şeful Agenţiei Naţionale Antidrog, Maximilian Nicolae, se va întâlni astăzi cu reprezentanţii Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate pentru a găsi rezolvarea acestei probleme.

Demersurile vor fi urgentate pentru ca plantele respective să fie introduse cât mai grabnic în tabelul cu substanţe interzise de lege”, ne-a declarat Petre Crăciun, purtătorul de cuvânt al Agenţiei Naţionale Antidrog.

Oraşe cu magazine de ierburi

Magazine

Iaşi      11
Bacău     6
Botoşani      2
Galaţi     2
Suceava     1
Piatra Neamţ      1
Vaslui    1
Râmnicu-Vâlcea      1
Braşov      1

„Plantele euforice  dezvoltă agresiunea“

Cele mai întâlnite amestecuri din “punguţele magice” conţin pedicularis densiflora, leonorus libericus, supranumită şi marijuana mică, şi cânepă sălbatică, cunoscută ca fiind un înlocuitor al canabisului.

“Plantele euforice care se vând la noi conţin ierburi rare şi etnobotanice  provenite din America, sudul Africii şi India. Ele intră în categoria drogurilor mai uşoare, dar care afectează starea de sănătate fizică şi psihică a consumatorilor.

De exemplu, “Pedicularis densiflora” era folosită de triburile indiene din America pentru efectele halucinogene, euforice, afrodiziace, relaxante, dar care dezvoltă şi agresivitatea.

Prin această agresiune se trece uşor la violuri sau chiar la crime, fără a conştientiza gravitatea faptelor şi consecinţele sociale.

Aceste efecte sunt datorate unui complex de substanţe toxice care acţionează asupra sistemului nervos central şi periferic”, a explicat Constantin Milică, cercetător, fost profesor de Fiziologie Vegetală la Universitatea Agronomică Iaşi.

http://www.adevarul.ro/articole/iarba-legala-invadeaza-orasele-din-romania.html




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 5998

48 Comentarii pana acum»

  1. Gabriel said

    am April 23 2009 @ 8:46 am

    Am vazut articolul, Nu este canepas salbatica, si nu sunt plante interzise prin lege. Cred ca ati exagerat putin. Dar patronii magazinelor (ptr ca este si in Bucuresti ex: magazinul Legal Smoke)mi se par baieti destepti, si bravo lor. Daca au gasit fraieri ca sa le vanda fân tocat marunt in plic la pret de canabis, bafta lor, si totl legal….. Prot e cine cumpara.

  2. gabi said

    am April 23 2009 @ 8:54 am

    Care se pacalit in halul asta??? nu este canabis. sunt plante medicinale. cei care le cumpara pentru a le consuma, se pacalesc.

    La drogatii de azi, daca le vinzi iarba sau fan, considera ca le vinzi droguri. pana si urzica , daca se usuca, da senzatie euforica.

  3. gabi said

    am April 23 2009 @ 8:58 am

    Asa am auzit ca ar fi efectul urzicii daca este fumata. nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa fumez marijuana, canabis, sau alte plante cu efecte euforice si nici sa consum droguri de orice fel. Iti distrugi sanatatea. Este adevarat faptul ca marijuana este prescrisa de doctori pentru cei care au glaucom, dar numai in Occident se prescrie sau in SUA. dar numai in doze mici.

  4. mihaela said

    am April 23 2009 @ 8:58 am

    exact asta ne mai lipsea: magazine in care se comercializeaza droguri cu acordul institutiilor publice. am ajuns rau de tot :(
    si nimeni nu ia nici o masura pt combaterea acestor ilegalitati

  5. Costin Untilov said

    am April 23 2009 @ 9:04 am

    S-a omis Constanta din lista oraselor mentionate mai sus. Si e un oras care trebuie mentionat pentru ca are si el genul acesta de comert, pentru ca e poarta de intrare, pentru ca e mare, pentru ca e la mare … si sezonul, oficial, a inceput.

  6. politicianul said

    am April 23 2009 @ 9:19 am

    Mentionarea(deci popularizarea) locurilor unde se distribuie aceste “gaselnite prostelnice” mi se pare o imbecila reclama!!!

  7. online said

    am April 23 2009 @ 9:26 am

    ce porcarie… astia fumeaza orice :)

  8. bumbu said

    am April 23 2009 @ 9:29 am

    dupa mine sa fumeze si matraguna, grea pierdere…

  9. ildiko said

    am April 23 2009 @ 9:38 am

    Salvia officinais – planta medicinala si aromatica.

  10. diana said

    am April 23 2009 @ 9:40 am

    Mi se pare normal sa se intample asa. Mai devreme sau mai tarziu trebuiesc legalizate si in tara noastra drogurile usoare, consumul deja nu mai poate fi oprit, asta e clar, iar aceste magazine, zic eu, au rolul de a obisnui ochiul cetateanului de rand cu ceea ce se intampla in realitate. Oricum, este cu totul exagerat acest articol, plantele pe care le gasim in weedshop-uri le gasim si la plafar in proportie de 80% si nu sunt nici pe departe asemanatoare ca efect cu substantele ilegale. Eu personal nu as recomanda nimanui, dar ma bucur pentru ca a atras intr-un fel sau altul opinia publica, prea asmutita de viata politica pentru a isi mai gasi timp si pentru astfel de discutii si probleme cu care nici nu cred ca s-a mai confruntat. Dar trebuie sa fim constienti ca de ani de zile consumul ia amploare si in tara noastra, insa problema este gasirea unei piste de abordare intre consumatiori si cei multi condusi de televizor. Numai bine!

  11. eva said

    am April 23 2009 @ 9:43 am

    AS VREA SA STIU CINE SINT INITIATORII ACESTOR MAGAZINE!
    VREUN ZIARIST ADEVARAT AR PUTEA SA NE DEA UN STUDIU CA LUMEA!
    SUBIECTUL ESTE CIT SE POATE DE BUN PENTRU ZIARISTI!

  12. mi_E_rau said

    am April 23 2009 @ 9:59 am

    Un articol de tot rahatul, incepand cu titlu care este eronat! Incetati sa mai fiti inchisi la minte si ganditi-va ca intr-o tara membra a UE s-a legalizat canabisul. Majoritatea oamenilor vorbesc in necunostinta de cauza: “droguri, droguri, vaiii!”! Pai voi stiti ce este un drog sau stiti ce vi s-a setat in gandire?! Drog este si alcoolul impreuna cu tutunul (vezi tabagismul) si sunt mai riscante decat canabisul in sine, avand efecte secundare mult mai grave dar este dezvoltata o intrega industrie pe seama lor. Daca nu ma credeti, informati-va pe siteul Agentiei Nationale Antidrog si o sa aveti surprinderea sa constatati ca marijuana nu provoaca dependenta si nici nu are efecte secundare http://www.ana.gov.ro/rom/dictionardroguri.htm .

    PS: Incetati sa mai spuneti deja celebra propozitie: “De la asta se incepe!”! Va inselati amarnic si iar va spun ca vorbiti fara sa cunoasteti. Cine consuma heroina se apuca consumand heroina, nu canabis!

  13. Someone said

    am April 23 2009 @ 10:12 am

    7 din cele 9 orase mentionate sunt din estul tarii asa ca nu stiu ce va mira atat de mult treaba asta, asa se simt si ei mai din occident, si e de ajuns si acest gand sa devina euforici, indiferent de ce consuma, canabis sau iarba de pe prund…
    sorry am fost un pic rea dar nu pot sa nu ma intreb de ce e ponderea mai mare acolo ???

  14. Someone said

    am April 23 2009 @ 10:23 am

    De la ce ti_E-rau draga ? Ai consumat ceva ? Cine a zis ca tutunul sau alcoolul nu sunt droguri, nici algocalminul nu e mai prejos si toate crede-ma, doctore, dau dependenta…si marijuana ta, si canabisul si tutunul, si chiar algocalminul ori aspirina…si da e adevarat, asta e doar inceputul…si tu cu mintea ta deschisa n-ai decat sa te arunci de pe stanci, daca te simti mai bine asa, asta nu inseamna ca si copii mei vor trebui sa faca la fel, vazandu-te pe tine…istetule care esti tu istet. Lasa oamenii sa fie inchisi la minte si ramai tu deschis, numai vezi sa nu te ploua in cap…
    Pentru ca, doctore, nu-i asa, nu ai copii ca sa stii cum e un copil care nu se naste cu definitia binelui si a raului ci ii este implementata mai apoi, si de ceea ce vede in jur…dar tu esti deschis la minte si grozav de asemenea…asa ca imi dau seama ca vb in vant, pentru ca tu stii deja toate astea, nu-i asa ?

  15. ildiko said

    am April 23 2009 @ 11:17 am

    Salvia divinorum – noua marihuana. Trebuie evitat.

  16. Iulian said

    am April 23 2009 @ 11:24 am

    La cate E-uri se vand legal … ce mai conteaza niste ierburi prapadite?
    Nu se iau masuri pentru chimicalele din alimente vandute legal care dau cancere, ciroze, boli grave de rinichi … ce mai …. moarte lenta! Ce sa mai vorbim de Organismele Modificate Genetic (OMG)?
    Ne alarmam pentru trei lulele, trei surcele … fumate de niste fraieri ce cheltuie bani grei pe fum!
    Cestia cu paiul aratat de unii smecheri si cu barna adevarata din ochiul oamenilor neinformati e perfect valabila!

  17. ptr Someone!!!! said

    am April 23 2009 @ 11:32 am

    Daca e prolema mai in est(concluzie proasta ce ai tras dupa orasele publicate)la tine problema e la nord- adica la cap. Dar vad ca si concluzia are atata logica cata lumina e in capul tau de destept.

  18. diana said

    am April 23 2009 @ 12:11 pm

    Citind comentariile de mai sus imi dau seama ca adevarata problema, oameni buni, nu sta in existenta acestor weed-shop-uri ci in felul in care ne punem noi problema. Nu exista un limbaj de comunicare de mijloc si nici toleranta intre parti. Mi-e Rau, desi in sine vrea sa ne comunice un fapt cat se poate de adevarat, foloseste un limbaj de mahala care il face pe parintele de mai jos sa creada ca a consumat “ceva”. Parintele, si el un personaj destul de dificil, isi permite sa isi creeze o prejudecata vis-a-vis de comportamentul consumatorului si sa il ironizeze mai apoi pe un ton cumplit, care, de ce sa nu recunosc, mi-a adus aminte de mama. Adevarul este ca lumea nu e pregatita sa vorbeasca despre asa ceva in Romania, desi consumul exista la nivelul mai multor categorii sociale. Exista senzatia de prea mult rau aici, parintele de exemplu vine cu alte o mie de probleme in fata acesteia, pentru copilul sau care deja se confrunta cu o lume nesigura din toate punctele de vedere. Domnule parinte, nu ar trebui sa vorbiti despre minti deschise, din momentul in care v-ati format o prejudecata atat de repede despre autorul de mai sus. Alegerile copilului dumneavoastra vor fi strict ale lui si va asigur ca nu vor fi deloc influentate de dumneavoastra, decat pana la un anumit moment. Apoi, fie ca va place sau nu, experientele urmatoare vor implica direct constiinta lui. Postez aici un film, sper sa aveti rabdarea sa il urmariri pana la sfarsit si sa intelegeti despre ce anume vorbeste Teo http://www.youtube.com/watch?v=YsPxLxKmqtI

  19. faqt said

    am April 23 2009 @ 12:27 pm

    Despre vanzarea de tutun/alcool/…./minciuniTV/… nu se face vorbire?

    Tot droguri… tot infinit nocive… tot “fructe oprite” (mai dulci…) de cei “trecutzi”… “inchishi la minte”… subdezvoltatzi (ca “orientali” suna aiurea in context….)

  20. Codrut Balasa said

    am April 23 2009 @ 1:34 pm

    Am vazut si in Bucuresti “Spice Shop” magazinul de vise. Unul este pe str Lizeanu si altul pe Maria Rosetii.

  21. baubau said

    am April 23 2009 @ 2:15 pm

    Alcoolul, tutunul si substantele halucinogene sunt consumate in toata lumea de mii de ani, deci consumul lor nu o sa se opreasca prea curand, asa ca unele dintre ele mai bine ar trebui legalizate (nu ma refer la heroina, cocaina si alte mizerii), taxate de catre stat si cam toata lumea ar trebui sa fie fericita, exceptand unele persoane care habar n-au despre ce vorbesc si probabil inca mai cred in Mos Craciun.

  22. Daniel said

    am April 23 2009 @ 8:09 pm

    @Iulian: Bravo, ai perfecta dreptate cu comentariul tau: Il redau mai jos, ca e corect.

    La cate E-uri se vand legal … ce mai conteaza niste ierburi prapadite?
    Nu se iau masuri pentru chimicalele din alimente vandute legal care dau cancere, ciroze, boli grave de rinichi … ce mai …. moarte lenta! Ce sa mai vorbim de Organismele Modificate Genetic (OMG)?
    Ne alarmam pentru trei lulele, trei surcele … fumate de niste fraieri ce cheltuie bani grei pe fum!
    Chestia cu paiul aratat de unii smecheri si cu barna adevarata din ochiul oamenilor neinformati e perfect valabila!

  23. mi_E_rau said

    am April 23 2009 @ 11:02 pm

    @Someone2: poti sa te duci sa te uiti la tv AKA spalat creierul.
    @Diana: SUBSCRIU
    @baubau: SUBSCRIU

  24. Someone said

    am April 24 2009 @ 12:10 pm

    Pentru Diana

    Va apreciez ca v-ati spus parerea civilizat, si nu as putea raspunde in acelasi mod cum am facut-o pentru mi_E_rau; astfel v-ati castigat respectul meu;
    Ce vreau sa va spun este ca oricum suntem toti plini de prejudecati si atunci desigur am si eu din astea, insa in ceea ce-l priveste pe mi_E_rau, ceea ce am spus ca ar fi consumator, nu am facut-o pentru ca as avea vreo prejudecata fata de un om pe care nici macar nu-l cunosc, am spus-o pentru ca din cate mai stiu eu din lumea asta, o persoana care sustine o anumita chestie inseamna ca e de acord cu ea. Astfel daca ti se pare normal ca cineva sa ucida vrabii inseamna ca cel putin iti face placere sa vezi asta, daca nu chiar faci si tu la fel, altfel nu ai putea fi de acord cu asta, nu-i asa ? Sau gresesc din nou ? Ei bine printr-o analogie, pot deduce ca acest stimabil domn, e de acord cu drogatii, fiind si el partas intr-un anume fel. Nu mi se pare deloc normal sa spunem, lasa ca atata timp cat eu nu fac restul n-au decat…de-aia traim in comunitati ca sa ne implicam in ele si cand vedem un idiot ca isi distruge viata, sa incercam sa-i aratam macar ca greseste, daca nu suntem in stare sa-i aratam drumul bun.
    Cat despre copii, sa nu-mi spuneti ca ei se nasc direct cu judecati si constiinte si ca e alegerea lor daca devin scursura societatii sau elita ei. Dar imi pare ca si dvs. aveti anumite prejudecati in ceea ce priveste parintii, altfel nu stiu de ce ati fi pomenit de mama dvs…
    Dar daca ceea ce spuneti e adevarat despre copii, imi puteti rasp la urmatoarea intrebare:
    De ce un copil de scoala primara isi infige pixul in umarul colegului de banca si cand e intrebat de psihologul scolii, de parinti si de invatatori de ce a facut-o, rasp atat de nevionovat si chiar indignat de ce sunt toti suparati pe el: “Pentru ca asa a a facut si cutare personaj din cutare desen animat!” De ce ? Pentru ca are constiinta si asta i-a dictat sa spuna si sa faca ? Sau pentru ca e influentat de ce vede si aude in jurul sau ?

  25. claudia said

    am April 24 2009 @ 3:15 pm

    Mai scoateti si voi capul din tara asta sa vedeti ca in toate tarile civilizate este tolerat consumul de canabis. Vai de capul nostru, ce ne facem? Vine apocalipsa…fumeaza lumea! Lumea fumeaza marijuana de la inceputuri…nu o sa o impiedice o lege imbecila sau niste conceptii triste. Cat despre efectele agresive ale consumatorilor…mai studiati…este exact invers…mai violent devii de la consumul de alcool decat de la cel de stupefiante.

  26. weedman said

    am April 26 2009 @ 11:00 pm

    Am si eu o intrebare pentru voi astia impotriva asa ziselor “droguri”. De cate ori ati vazut la stiri: “In urma consumului de alcool un tanar si-a violat mama, sora, bunica, matusa si si-a taiat tatal in 2″ si de cate ori ati auzit “In urma fumatului unui joint un tanar si-a violat mama, sora etc? De ce avem voie sa avem masini de 300 de cai si sa ne izbim cu 250 la ora de un parapet si nu avem voie sa luam un joint si sa radem 1 ora ?
    Puneti-va cateva intrebari logice inainte sa mai postati coment-uri si alte chestii libidinoase si discriminatorii pe site-uri publice ! Va recomand un film “American history X” poate invatati ceva din el ! Si nu, nu este despre droguri incuiatilor !

  27. Senatorul Melcilor said

    am April 27 2009 @ 2:01 pm

    Ma bucur sa vad comentarii ca cele ale userilor: mi-e rau, faqt, diana, baubau si weedman. Parca-ti mai dau un pic de optimism cand vezi raze de lumina intr-o “gradina” atat de mare.
    Pe de alta parte nu ma pot opri a ma intreba, daca d-nul Urban chiar critica acest fenomen “extrem de periculos”, de ce publica lista magazinelor care comercializeaza aceste substante?!?

  28. Zek said

    am April 27 2009 @ 4:40 pm

    O sa ajungem ca olandezii kiar mai rau akm e bn dupa o sa regretam:)

  29. Zek said

    am April 27 2009 @ 4:41 pm

    Si pana la urma o viatza avem shi trebuie traita merita sa incerci de fiecare data ceva nou;)

  30. weedman said

    am April 27 2009 @ 6:10 pm

    “Muntele, numit de greci Kogaionon, era un loc sfant pentru geto-daci. Acolo, intr-o pestera, langa o apa, era o sihastrie. Acesti geti contemplativi se hraneau cu vegetale si traiau fara femei. Erau respectati, li se spunea cuviosi sau calatori prin nouri. Unii au presupus ca nourii erau aburi de canepa cu care Herodot arata (IV, 73) ca se drogau scythii; acesti aburi ar fi provocat o stare de transa.” Deci, ce invatatm de aici ? Consumul de “weed” “ganja” “canabis” “iarba” “shit” etc etc…. are origini stravechi chiar si pe meleagurile noastre. Deci dragii mei anti fumat chestii verzi, inainte sa mai facei afirmatii, ganditi-va daca beti cafea, daca fumati tutun, daca beti o bere, daca mai trage-ti cate un red-bull ca sa nu adormiti, ca toate acestea sunt si ele substante care favorizeaza sinapsele ( Punct de contact între doi neuroni, la nivelul c?ruia se face transmiterea influxului nervos de la o celul? nervoas? la alta) deci tot droguri ! Revin maine cu o noua lectie de istorie si ipocrizie pur si tipic romaneasca !
    Multumesc pentru sprijin Senatorului Melcilor !

  31. anotherblondegirl said

    am April 29 2009 @ 10:27 am

    =)) banuiesc ca nu stiti ca in C-ta s-au deschis cel putin 6 in ultimele 2 luni

    .. 6 am vazut doar eu.. si nu sunt genul care se plimba prea mult.bine macar k nu sunt pe langa licee:-?? speeer

  32. Bine ... said

    am April 29 2009 @ 1:27 pm

    Ce vrajeala de articol…pacat…multi oameni inchisi la minte…astea sunt problemele adevarate ale tarii?? Stam in niste cutii de chibrituri si suntem distrasi de asemenea probleme ridicole…da de fumat si alcool ce ziceti?, sau alea sunt ortodoxe?…ipocritilor!

  33. BaRiCaDe said

    am May 8 2009 @ 4:12 pm

    ii dau mare dreptate lui Weedman,ce tot va c****i pe voi binefacatorii lumii,ce inseamna ca daca unul dintre voi nu trage sau nu ia CEVA trebuie sa faca urat ,,,,,,,atata timp cat se comercializeaza bauturi alcoolice (asta e mult mai daunator societatii)sa nu va mai aud cum va plangeti pt niste plante …..ReSpEkt….

  34. ratonu said

    am May 11 2009 @ 12:56 pm

    ba oameni buni si nebuni, in primul rand aceste plante nu duc la agresiune, ( violuri, crime) =))=))=))=))=)) toti cei care posteaza pe acest site presupun ca sunt numai tocilari si oameni prosti, a fi tocilar nu inseana ca esti prost, dar cum puteti crede asa ce ceva, cu voi se duce tara de rapa, daca eu fumez un cui imi este impozibil sa ma gandesc la violuri, crime, jafuri, talharii, etc etc stau in casa fumez un cui si ma relaxez, uitati-va la olanda…cati turisti sunt acolo ? cata lume buna e acolo? si la noi uitati-va la stirile de la ora 17:00, numai crime violuri, sinucideri, din ce cauza?
    din cauza alcoolului, deci ce substante duce la agresivitate?? prostilorrrr…imi este scarba de voi si de tara in care traiesc

  35. a said

    am May 15 2009 @ 3:36 pm

    ba oameni buni nu imi vine sa cred ca oameni cred ca “drogurile” acestea prud agresiune sau nu mai stiu ce cacat din acesta si am mai citit mai sus ca “magazine in care se comercializeaza droguri cu acordul institutiilor publice. am ajuns rau de tot” atunci olanda ?????? ce plm mai e o tara ajunsa rau de tot :) ))) ?????

  36. tedi said

    am May 29 2009 @ 2:45 pm

    Dragi compatrioti, nu va lasati influentati de gandirea negativa a unora dintre dumneavoastra. La urma urmei decizia apartine fiecaruia, fiecare face ce vrea cu viata lui. Si o persoana isi va continua existenta indiferent de rautatile pe care unii dintre dumneavoastra la arunca gratuit. Nu cred ca a fost un patron de magazin care sa puna fortat un joint in gura unui copil. Si daca in Olanda s-a legalizat cannabisul la noi de ce nu s-ar putea legaliza??? Sau cei din Olanda sunt mai inconstienti si mai putin educati decat noi???

  37. asdfghjkl said

    am June 8 2009 @ 3:00 pm

    Nu stiud e unde ai luat datele astea…da ma cac pe mine de ras!
    Mai sunt si unii anti-drog: “drogatii fumeaza si urzici”…:)) taci unpic! =)) Stiu ca suna cliseic dat traim de 20 de ani o democratie!

  38. asdfghjkl said

    am June 8 2009 @ 3:03 pm

    Si apropo de olanda…cate miliarde de euro merg la buget din vanzare si turism? Zeci de miliarde de euro, plus ca scazut si criminalitatea cu peste 80%! Adik…ar fi urat sa se intample asa ceva in Ro! Sa fie Lipscaniu plin de cafenele si turisti! Nasol rau de tot…

  39. Dedeman said

    am July 1 2009 @ 10:09 pm

    Toata lumea are dreptate!

    Gresesc cu ceva?

    :)

  40. someone said

    am August 15 2009 @ 5:13 pm

    De legalizat o sa se legalizeze ca si alcoolul. Da este un drog. Dar doar uitatziva la olanda. tot ceea ce iese din tara aia in toate categoriile este de 2 ori mai bun decat in restul lumii. Toti cei care au inceput sa fumeze canabis au ramas la canabis. Daca va este frica ca o sa fumeze copii dumneavoastra tot ceea ce trebuie sa ii invatzati este ceea ce i-ati invatzat despre alcool si tutun. o sa ajunga sa ia ei decizia corecta pentru ei.
    Pro all the way

  41. eXistenZ said

    am August 28 2009 @ 1:47 am

    Ma…. Sincer decat sa stau in preajma amea cu alcoolisti poate imi ai dau cu ceva in cap sau ceva cutit in gat mai bine stau cu niste drogati pasnici si cu chef de viata , succes!

  42. eliza said

    am September 7 2009 @ 10:42 am

    Adjud judetul VRANCEA,SI AICI E MAGAZIN DE DROGURI SIUTUAT INTRE DOUA SCOLI GENERALKE SI INTRE FOARTE MULTI COPII CARE SE JOACA ,CU ,CUBURI PANA LA CEI CU ROLE ,SUNT FOARTE MULTI COPII PRIN PREAJMA MAGAZINULUI SI DACA NU MA INSEL DDROGURILE ASTEA SUNT SI ELE VIOLENTE SI CEI CARE LE CONSUMA POT VIOLA SAU UCIDE NU E DE GLUMA .DUMNEZEU SA NE AIBA IN PAZA FRATILOR VOR SA NE OMOARE LEGAL

  43. grasu said

    am October 12 2009 @ 2:16 am

    numai destepti pe aici,sa va zica grasu cum sta treaba,lasatzi ma lumea a fumeze legale ca nu asta e problema ci mafia coruptia si marlanismu din tara asta este cea mai mare problema,daca vezi un weed lover in parc asazate langa el si cerei un fum,si sunt sigur ca-tzi va da, dar daca vezi un politician si ii ceri un ban itzi inchide geamu de la masina si se face ca vorbeste la telefon,asa ca nu mai speriati lumea ca violuri,ca dependenta ca doctori spun…. si fac , lasa omu sa se simta bine ca si asa sunem dusi de mult cu fumu!

  44. dan said

    am November 11 2009 @ 2:30 pm

    :) ) Vechi rau articolul (sau cel putin sursa) in Cluj doar in centru stiu 3 magazine de iarba legala, la 100-200m unu de altu

  45. Magazin cu Marijuana (open 18:00 – 01:00) | Kukurucu said

    am January 19 2010 @ 12:54 am

    [...] Ia?i      11 Bac?u     6 Boto?ani      2 Gala?i     2 Suceava     1 Piatra Neam?      1 Vaslui    1 Râmnicu-Vâlcea      1 Bra?ov      1(sursa) [...]

  46. cerasela said

    am February 10 2010 @ 10:17 am

    mi se pare o porcarie sa le interzica.asta ar intensifica traficul lor.cine nu stie tutunul e mult mai periculos decat niste ierburi de care tineri fac abuz si le amesteca cu alcoolul lucru total interzis.in alta oridine de idei in america se chinuie de 5 ani sa le inchida si nu reusesc,apoi uniunea europeana habar n-are de ceea ce se intampla…si ne.am putea alege cu o amenda destul de frumusica. probabil dak ar avea o taxa pe viciu asa cum se intampla in cazul alcoolului si tutunului statul ar castiga destul de bine..si toti ar fi fericiti…pana la urma e democratie..cine vrea sa fumeaza le fumeaza..si o sa continuie sa fumeze chiar dak le interzice asa cum spitalele de dezintoxicare sunt pline in ciuda faptului ca heroina,cocaina.canabisul..etc sunt inerzise…

  47. gabriel razvan said

    am December 12 2011 @ 4:19 pm

    dragii mei cu drogurile astea care ni le baga statul; pe gat nici eu nu sunt de acord.am fumat majuana mai mult decat puteti voi sa va imaginati dar nici odata nu am avut efectele care le au consumatorii de legale.este strigator la cer cum statul Roman interzice cultivarea si consumul oricarei specii de canabis si legalizeaza chimicalele care se vind in magazin.sub ochii politiei.sunt atit de periculoase incit multi consumatori de heroina au trecut la legale.marijuana nu creeaza dependenta in cazul in care ete consumata moderat si nu se face abuz,multi din din consumatorii de marijuana o amesteca cu tutun ;gresit,trebuie consumata fara tutun si de preferabil inhalata.astfel nu bagi substante nocive in corp(gurdon,nicotina etc).daca ar milita cineva pentru inchiderea magazinelor de vise il sustindin tuata inima.

  48. gabriel razvan said

    am December 12 2011 @ 4:22 pm

    si atentie nu confundati canabisul cu legalele

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean