Pentru ca medicii refuza semnarea contractului-cadru , romanii vor platit toate serviciile medicale de la 01 aprilie 2009
Medicii de familie, reuniti in sedinta extraordinara, au decis, sambata, in unanimitate, sa nu semneze contractul cadru pe 2009 intrucat acesta nu contine si propunerilor lor, astfel incat, de miercuri, pacientii vor trebui sa plateasca retetele compensate, consultatiile si analizele.
Medicii de familie refuza semnarea contractului cadru pe anul 2009 intrucat forma actuala a documentului nu tine cont de propunerile avansate de medici si cuprinde prevederi care le incalca drepturile.
Cititi pe larg aici :
http://www.romanialibera.ro/a149999/de-la-1-aprilie-romanii-vor-plati-toate-serviciile-medicale.html
Propun si eu ca atunci nici noi contribuabilii sa nu mai platim contributiile la asigurarile sociale de sanatate, pentru ca nu putem sa fim fraierii de serviciu desi muncim de dimineata pana seara, si sa ne trezim din aprilie ca va trebui sa si platim orice consultatie medicala; in plus propun ca halatele medicilor sa fie obligatoriu prevazuta FARA buzunare...stim cu totii de ce ! - declaratia senatorului Urban Iulian
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































whatever said
am March 29 2009 @ 12:21 pm
medicul de familie este un simplu functionar. stie sa scrie o trimitere la un specialist, sa completeze un tabel ,o reteta si cam atat. mai ramane sa se legalizeze shpaga sa aiba “bietii” din ce trai.
Hilda said
am March 29 2009 @ 12:57 pm
Perfect de acord cu propunerea Dlui senator Urban. Undeva, trebuie sa existe o limita! Sustin ideea si rog pe toti cei care gandesc in acelasi mod sa posteze comentariile lor dar, cred ca este timpul pentru o actiune concertata si concreta. Am toata disponibilitatea de timp si de munca organizatorica in acest sens.
Gand bun
ady said
am March 29 2009 @ 1:33 pm
pai atunci de ce se mai platesc asigurari medicale?
apocas said
am March 29 2009 @ 2:20 pm
si noi (pensionarii) care am platit deja, anticipat?
(pentru serviciile viitoare?)
sa ne dea banii inapoi , cine i-a inhatat.
apocas said
am March 29 2009 @ 2:22 pm
sunt cateva milioane de amarati care nu pot plati servicii medicale;
este asta o forma de genocid sau doar un mod de relaxare a dificultatilor sistemului de pensii?
Florin said
am March 29 2009 @ 3:03 pm
Am citit articolul… banuiesc ca sunt mult mai multe chestiuni care nu au fost precizate acolo. Sincer prefer sa platesc direct tratamentul la urgente decat sa ma trateze un medic de familie. Nu are pregatirea necesara. Daca se vor scoli din nou, de acord cu treburile astea.
Dar eu cred ca aici s-a ajuns pentru ca nici salariile lor nu sunt pe masura pregatirii si studiilor care se cer, domnilor guvernanti, precum si faptului ca spaga a fost platita de fiecare generatie. Dupa 2-3 flagranturi puse si unii medici trimisi in justitie – sper ca exista un cadru legislativ pentru asta, d-le Urban??? – condamnati si trimisi pentru cativa ani la inchisoare, fara drept de a mai practica dupa ce ies, sa vedem cine va mai indrazni sa ia spaga sau sa lase pacientii sa moara? Da, dar salariile sa fie masurate cumva dupa pregatire si competenta de asemenea, pentru ca sunt o gramada de doctori care habar nu au pe ce lume traiesc…
Bineinteles ca vom plati ca fraierii asigurari si celelalte, pentru ca cine face legea prin Ministerul Sanatatii habar nu are ce face, sunt impartite ministerele ca la ruleta. Cine are interesul ca sanatatea si invatamantul sa mearga prost in tara asta? O natie de oameni bolnavi si inculti, asta este ceea ce s-a construit in ultimii 20 de ani. Cui foloseste asta? De ce, d-le senator? Cum veti schimba asta? Cand o sa va faceti BINE treaba acolo in parlament, atunci sa aruncati cu noroi in altii. Pana atunci insa… macar ceilalti oameni sa indrazneasca sa vada cauzele situatiei actuale. Cei care fac regulile in sistem, aceia trag sforile si banii… sa se stie asta. Si legile astea nu sunt facute de doctori, sunt facute de parlamentari. Sper sa se schimbe legile astea si de asemenea sa se respecte de toata lumea. Dar cu moralitatea stam foarte prost… legile sunt respectate de fraieri, restul au imunitate… sau multi, prea multi bani…
Flory's said
am March 29 2009 @ 6:19 pm
“Tara te vrea prost” – si incult si bolnav – de ce oare ?
Nori said
am March 29 2009 @ 9:04 pm
Sunt de acord ca medicul de familie e un simplu functionar care scrie bilete si baleneaza bine mersi pe banii contribuabililor dar conditia sa scrie bilete e sa il gasesti la cabinet!! Eu de fiecare data am ajuns la urgenta cu copilul deoarece nu am putut astepta zile in sir sa dau de doamna doctor!! Ce ati sugera sa fac in acest caz??
Csaba said
am March 29 2009 @ 9:18 pm
Si eu cred ca decat spaga pe langa banii dedusi obligatoriu din venit pentru sanatate, mai bine serviii medicale platite cand le necesitam, ca banii nostri se cam duc dracului si cand platesc o vizita medicala, nu mai dau si spaga.
maria said
am March 29 2009 @ 11:05 pm
Inainte de a-i compatimi pe medicii de familie, ar trebui sa fiti mai bine informati. Din mai 2008, cel mai “slab” medic de familie, adica cu lista mica de asigurati, primeste circa 7000 lei (70 milioane lei vechi), iar in zonele defavorizate rurale se ajunge si la echivalentul a 4000 euro, pentru liste cu 4000 asigurati (evident ca nu poate sa-i vada pe toti intr-un singur an, dar primeste bani ca si cand ar face asta), bani platiti pe factura de catre CNAS. Si asta in conditiile in care programul de cabinet este de 5 ore, 2 ore fiind de teren, de regula doar pe hartie, 1 zi/saptamana pregatire profesionala si asta tot pe hartie. Scuze publice pt medicii de familie cu adevarat constiinciosi, din pacate foarte putini. Nu cred ca este o surpriza pt cititori, ca multi medici de familie cer fara rusine bani pt adeverinte medicale, trimiteri catre specialisti sau alte documente care trebuiesc eliberate gratuit. Cum nu este nicio surpriza ca multe medicamente se scriu in functie de cat de bine promovat este un produs (conferinte gratuite, pixuri, cadouri etc) sau de aranjamentele cu farmaciile apropiate
sau modul in care este tratat un batran care este nedeplasabil. Cunosc un medic de familie din Bucuresti care este plecat din tara, are pe lista doar tineri, fara boli cronice, asistenta medicala face toata treaba cu parafa lui si acesta vine odata pe luna sa isi incaseze banii, sa mai semneze cate ceva, o plateste cu 1000 lei sa isi tina gura (de regula salariul este mai mic)si asta cu acordul unor persoane din DSP. Un medic de urgenta, cu toate sporurile si garzile nu depaseste 3000 lei si este incomparabil nivelul de solicitare profesionala si de risc. Din banii primiti de la CNAS, medicul de familie plateste asistenta medicala cu cca 800 lei net, care face toata treaba de secretariat si tabelele catre CNAS, curatenia cu cca 300 lei, contracte pt deseuri 50 lei, intretinere-curent electric-gaze maxim 500 lei si tot ei se plang ca sunt defavorizati. De anul trecut, cand s-au vazut cu bani frumosi, unii au investit in echografe, EKG-uri, pentru care cer bani pacientilor la consultatii, nu este nimic pe gratis, altii au investiti in masini scumpe, prin leasing si evident ca sunt ingrijorati ca vor avea probleme financiare. Dar asta nu este problema noastra, ci a modului defectuos de a manageria o afacere, caci medicina in Romania este o afacere. Noul ministru propune plata in fct de criteriile de performanta…Acum cred ca este limpede de ce se simt doamnele doctor indignate. Am fost uimita sa vad si aud interviul presedintei Societatii Medicilor de Familie din Romania, in care atragea atentia colegilor ei ca in noul contract vor fi obligati sa efectueze lunar garzi in centre medicale de permanenta si ca asta va atrage malpraxis!!! Cu alte cuvinte, dna dr. isi recunoaste public incompetenta!!! Daca medicii de familie ar avea disponibilitatea sa ii trateze cu respect pe asiguratii lor, coridoarele camerelor de garda nu ar mai fi pline, iar medicii de urgenta ar trata urgentele majore, nu triajul care ar trebui facut de catre medicul de familie. Imi pare rau pt actiunile presedintelui Colegiului Medicilor din Romania de a incerca sa imbunatateasca imaginea medicului, ce au facut medicii de familie sambata, prin declaratiile lor, arunca in aer si munca medicilor care sunt cu adevarat OAMENI si PROFESIONISTI. Daca medicul de familie ar stii cum sa se adapteze fiecarui asigurat, privind bolile si un tratament corespunzator cu bugetul acestuia, sunt sigura ca multe afectiuni ar fi mai slab reprezentate in statistici. Va las pe dvs sa trageti singuri concluziile, iar domnului senator ii urez succes in alcatuirea unor proiecte legislative care sa restabileasca valoarea si in acest domeniu. Cateva propuneri ar fi: sa viram banii de asigurari de sanatate direct in contul medicului de familie, cu care sa incheiem direct contracte de prestari servicii medicale, asa cum o clinica medicala face cu o institutie, platesc mult, vreau sa mi se ofere mult, platesc putin, nu voi avea pretentii; in acest context, evident ca l-as responsabiliza altfel, acesta nu si-ar mai permite multe disfunctionalitati; sau sa se anuleze aberatia de a se vinde praxisul, de parca asiguratii ar fi o turma de oi, care afla la un monment dat ca au fost vanduti fara sa fie consultati; sau sa se permita migratia asiguratilor ori de cate ori este necesar, pana gaseste fiecare medicul potrivit, nu sa se limiteze acest lucru. Sper ca acest scandal provocat chiar de catre medicii de familie, sa atraga atentia autoritatilor asupra dispretului cu care suntem tratati, pe banii nostri.
Nesemnificativ said
am March 30 2009 @ 2:35 am
Mi-e mila de viitorul vostru! Singura sansa e sa vina un meteorit sa va lumineze ca prin minune mintile! Saraci si ignoranti!
Pai pana acum dl. senator Urban facea mare apologie (are o pasiune pt asta atat el cat si electoratul dedicat) impotriva spagii catre doctori. Bun, aparent o misinea buna si foarte populista care te duce in Parlament. Din pacate fara o analiza profunda a cauzelor, pt ca efectele le stim cu totii.
Guvernele de pana acum le-au spus medicilor ca nu avem bani sa va platim pe masura si au pastrat in continuare statutul convenabil pt Guvern de functionar pentru medicii de familie si medici in general. Sclavi pe mosie, asa scalvi as vrea si eu cativa pe langa casa. Studii superioare si profesonisti inalt selectati pe bani putini, ca de la bugetul Romaniei.
Acum ca medicii nu mai vor nici ei spaga (pe care nu au vrut-o niciodata) si dau un mesaj clar atat opiniei publice cat si politicienilor ca trebuie sa se dezmeticeasc si sa schimbe sistemul asta anacronic, iar nu e bine, si evident Sentor Urban simte nevoia sa isi spuna opinia, care evident e CONTRA.
Pai sa ne intelegem, vreti medici functionari publici, pt ca in intelegerea voastra un medic semneaza retete si da trimiteri si meseria asta poate fi facuta de asistenta sau chiar secretara, sa fie platiti din buget minim de la stat, 5 milioane de romani sa plateasca ceva CAS la nivel de Romania dar sa se asigure asistenta pt 22 de milioane la nivel de UE. Evident medicul trebuie sa fie perfect, sa nu primeasca spaga, sa va primeasca la cabinet imediat si sa va asigure serivii medicale impecabile cu un zambet pe buze si la plecare tot un zambet pe buze, la care pacientul sa zica merci si la revedere. Medicul sa se multumeasca daca CAS ii da ceva, ce au decis cei ca Dl. Urban sa le dea (asa cum permite bugetul Romaniei, “va multumim pt geneozitate d-le Urban”). Cunstintele si serviciile medicale sa fie impecabile, iar daca cumva se intampla ca pacientul sa nu aibe rezultatele la care se astepta, intodeauna succes si sanatate perfecta, atunci medicul sa fie pus in inchissoare, sa i se retraga dreptul de practic pt totdeauana si sa plateasca malpraxis la nivel american, milioane de dolari, eventual sa plateasca si nepotii doctorului (care poate au avut inspiratia sa se faca colectori de debite sau parlamantari dupa ce au facut studii pe bani la facultati private obscure).
Da ar fi frumos, nu?
Din pacate asa ceva sper sa nu se intample.
Medicul in toata lumea este un profesionist autonom, numai in Romania nu, conform dorintei politicienilor si populatiei. Un medic de familie este un medic de familie si meseria lui nu este sa scrie retete si sa dea trimiteri. Spre binele pacientilor, un medic de familie trebuie sa fie asa cum e in intreaga lume civilizata cea mai importanta veriga din sistemul de sanatate, cel care vegheaza ca pacientii au in primul rand informatiile necesare pentru o viata sanatoasa, ca aplica principiile medicinei preventive, ca supravegheaza pacientii pentru depistarea precoce a bolilor si ca face diagnosticul si tratamentul conform nivelului sau de competenta. Medicul de familie solicita consultatii medicilor specialisti atunci cand e necesar si asigura continuarea griji pacientului in timpul si dupa intoarcerea de la specialist. Medicul de familie asigura grija copiilor normali si bolnavi, femeilor insarcinate si lauze si in functie de competenta a nasterilor normale, eventual a altor servicii (urgente, griva paliativa, psihoterapie, medicina sportiva, sanatate rurala, asistenta spitaliceasca etc).
Medicul de familie in orice sistem modern este veriga cea ai importanta din sistem si medicul de familie competent are cunostinte si deprinderi extrem de variate si complexe care au cel mai mare impact asupra sanatatii pe termen lung a pacientilor si asupra economiei unui sistem de sanatate in general. Dar e adevarat, asta se intampla la Vest de Romania. Dupa articolul prezent si comentariile atasate se pare ca romanii mai au de asteptat muuult, foarte mult pana sa se califice pt si sa aprecieze la adevarat valoare medicii de familie.
Pana una alta vad ca atat politicieni de carton si facuti pe genunchi ca Urban si audienta sa se focalizeaza pe umilirea nescriminata a unor profesionisti la nivelul carei nu se ridica nici pana la nivelul gleznei.
Sper din tot sufletul ca medicii de familie din Romania sa forteze pana la extrem daca e necesar sistemul impus de politicieni fara minte si sa reuseasca prin astfel de manifestari sa modifice sistemul catre cel care il merita orice roman modern si medicii care il servesc.
Sper ca medicii sa devina persoane autonome, sper sa fie platiti la nivelul social al importanteti lor sociale, a pregatirii cerute si a pretentiilor sociale cat si a muncii depuse. Sper ca romanii sa inteleaga ca serviciile medicale sunt servicii ca orice alte servicii si ca ele trebuie platite la valoarea “pietei” asa cum faceti cand va duceti sa va platiti service-ul la masina sau taxa la avocat. Daca romanii vor sa aibe in continuare un sistem social in care cei care muncesc vor sa plateasca pentru cei care nu muncesc sau nu contribuie la cheltuieli de sanatate, atunci sa aleaga politiceni care sa puna in practica un astfel de sistem dar viabil (in masura in care va permiteti financiar). Nu va asteptati ca cineva sa munceasca gratuit pentru neputninta unei natii de a finanta un sistem medical modern. Au facut-o timp de decenii dar cred ca e cazul sa intram in normal asa cum am facut-o si in alte domenii.
In timp, medicii sau adaptat la sistemul care le-a fost pus la dispozitie, nu ati avut bani sa finantati un sistem viabil, unii au “completat” cu spaga veniturile mai mult decat nepotrivite penru o astfel de categorie profesionala. Acum in presa se face mare tam-tam de spaga. Nu se mai vrea spaga, foarte corect, pune altceva in locul ei si profita de ocazie sa faci un sistem vabil. In lipsa initiativei politicieilor (cu exceptia atacurilor impotriv medicilor), medicii va dau un semnal clar, populatie, d-lor politicieni, FACETI CEVA SI IESTITI DIN SOMNUL SOVIETIC AL SANATATII GRATUITE PT TOTI FARA RESURSELE FINANCIARE SOLIDE FARA SA VA PERMITETI ASTA. SERVICII FARA PLATA PE MASURA NU POT EXISTA LA INFINIT, sau le veti avea cum le aveti acum si poate chiar mai rau decat atat.
Nesemnificativ said
am March 30 2009 @ 2:35 am
Mi-e mila de viitorul vostru! Singura sansa e sa vina un meteorit sa va lumineze ca prin minune mintile! Saraci si ignoranti!
Pai pana acum dl. senator Urban facea mare apologie (are o pasiune pt asta atat el cat si electoratul dedicat) impotriva spagii catre doctori. Bun, aparent o misinea buna si foarte populista care te duce in Parlament. Din pacate fara o analiza profunda a cauzelor, pt ca efectele le stim cu totii.
Guvernele de pana acum le-au spus medicilor ca nu avem bani sa va platim pe masura si au pastrat in continuare statutul convenabil pt Guvern de functionar pentru medicii de familie si medici in general. Sclavi pe mosie, asa scalvi as vrea si eu cativa pe langa casa. Studii superioare si profesonisti inalt selectati pe bani putini, ca de la bugetul Romaniei.
Acum ca medicii nu mai vor nici ei spaga (pe care nu au vrut-o niciodata) si dau un mesaj clar atat opiniei publice cat si politicienilor ca trebuie sa se dezmeticeasc si sa schimbe sistemul asta anacronic, iar nu e bine, si evident Sentor Urban simte nevoia sa isi spuna opinia, care evident e CONTRA.
Pai sa ne intelegem, vreti medici functionari publici, pt ca in intelegerea voastra un medic semneaza retete si da trimiteri si meseria asta poate fi facuta de asistenta sau chiar secretara, sa fie platiti din buget minim de la stat, 5 milioane de romani sa plateasca ceva CAS la nivel de Romania dar sa se asigure asistenta pt 22 de milioane la nivel de UE. Evident medicul trebuie sa fie perfect, sa nu primeasca spaga, sa va primeasca la cabinet imediat si sa va asigure serivii medicale impecabile cu un zambet pe buze si la plecare tot un zambet pe buze, la care pacientul sa zica merci si la revedere. Medicul sa se multumeasca daca CAS ii da ceva, ce au decis cei ca Dl. Urban sa le dea (asa cum permite bugetul Romaniei, “va multumim pt geneozitate d-le Urban”). Cunstintele si serviciile medicale sa fie impecabile, iar daca cumva se intampla ca pacientul sa nu aibe rezultatele la care se astepta, intodeauna succes si sanatate perfecta, atunci medicul sa fie pus in inchissoare, sa i se retraga dreptul de practic pt totdeauana si sa plateasca malpraxis la nivel american, milioane de dolari, eventual sa plateasca si nepotii doctorului (care poate au avut inspiratia sa se faca colectori de debite sau parlamantari dupa ce au facut studii pe bani la facultati private obscure).
Da ar fi frumos, nu?
Din pacate asa ceva sper sa nu se intample.
Medicul in toata lumea este un profesionist autonom, numai in Romania nu, conform dorintei politicienilor si populatiei. Un medic de familie este un medic de familie si meseria lui nu este sa scrie retete si sa dea trimiteri. Spre binele pacientilor, un medic de familie trebuie sa fie asa cum e in intreaga lume civilizata cea mai importanta veriga din sistemul de sanatate, cel care vegheaza ca pacientii au in primul rand informatiile necesare pentru o viata sanatoasa, ca aplica principiile medicinei preventive, ca supravegheaza pacientii pentru depistarea precoce a bolilor si ca face diagnosticul si tratamentul conform nivelului sau de competenta. Medicul de familie solicita consultatii medicilor specialisti atunci cand e necesar si asigura continuarea griji pacientului in timpul si dupa intoarcerea de la specialist. Medicul de familie asigura grija copiilor normali si bolnavi, femeilor insarcinate si lauze si in functie de competenta a nasterilor normale, eventual a altor servicii (urgente, griva paliativa, psihoterapie, medicina sportiva, sanatate rurala, asistenta spitaliceasca etc).
Medicul de familie in orice sistem modern este veriga cea ai importanta din sistem si medicul de familie competent are cunostinte si deprinderi extrem de variate si complexe care au cel mai mare impact asupra sanatatii pe termen lung a pacientilor si asupra economiei unui sistem de sanatate in general. Dar e adevarat, asta se intampla la Vest de Romania. Dupa articolul prezent si comentariile atasate se pare ca romanii mai au de asteptat muuult, foarte mult pana sa se califice pt si sa aprecieze la adevarat valoare medicii de familie.
Pana una alta vad ca atat politicieni de carton si facuti pe genunchi ca Urban si audienta sa se focalizeaza pe umilirea nescriminata a unor profesionisti la nivelul carei nu se ridica nici pana la nivelul gleznei.
Sper din tot sufletul ca medicii de familie din Romania sa forteze pana la extrem daca e necesar sistemul impus de politicieni fara minte si sa reuseasca prin astfel de manifestari sa modifice sistemul catre cel care il merita orice roman modern si medicii care il servesc.
Sper ca medicii sa devina persoane autonome, sper sa fie platiti la nivelul social al importanteti lor sociale, a pregatirii cerute si a pretentiilor sociale cat si a muncii depuse. Sper ca romanii sa inteleaga ca serviciile medicale sunt servicii ca orice alte servicii si ca ele trebuie platite la valoarea “pietei” asa cum faceti cand va duceti sa va platiti service-ul la masina sau taxa la avocat. Daca romanii vor sa aibe in continuare un sistem social in care cei care muncesc vor sa plateasca pentru cei care nu muncesc sau nu contribuie la cheltuieli de sanatate, atunci sa aleaga politiceni care sa puna in practica un astfel de sistem dar viabil (in masura in care va permiteti financiar). Nu va asteptati ca cineva sa munceasca gratuit pentru neputninta unei natii de a finanta un sistem medical modern. Au facut-o timp de decenii dar cred ca e cazul sa intram in normal asa cum am facut-o si in alte domenii.
In timp, medicii sau adaptat la sistemul care le-a fost pus la dispozitie, nu ati avut bani sa finantati un sistem viabil, unii au “completat” cu spaga veniturile mai mult decat nepotrivite penru o astfel de categorie profesionala. Acum in presa se face mare tam-tam de spaga. Nu se mai vrea spaga, foarte corect, pune altceva in locul ei si profita de ocazie sa faci un sistem vabil. In lipsa initiativei politicieilor (cu exceptia atacurilor impotriv medicilor), medicii va dau un semnal clar, populatie, d-lor politicieni, FACETI CEVA SI IESTITI DIN SOMNUL SOVIETIC AL SANATATII GRATUITE PT TOTI FARA RESURSELE FINANCIARE SOLIDE FARA SA VA PERMITETI ASTA. SERVICII FARA PLATA PE MASURA NU POT EXISTA LA INFINIT, sau le veti avea cum le aveti acum si poate chiar mai rau decat atat.
Elena said
am March 30 2009 @ 8:02 am
De acord, domnule senator! Inaintati propunerea si la finante. Nu mai platim nicio contributie!
Maria Vasile said
am March 30 2009 @ 8:33 am
Aveti dreptate, noi de ce mai platim contributiile? De fraieri ce suntem!
ildiko said
am March 30 2009 @ 8:53 am
@Nesemnificativ
1. Chiar ne crezi prosti la gramada?
2. Mai mult ca sigur esti precum pseudonimul.
3. Vorba multa saracia omului.
obiectiva said
am March 30 2009 @ 1:18 pm
MEDICUL MEU DE FAMILIE se rezuma la a da trimiteri contra cost si la a da retetele prescrise de medicii specialisti. Am fost cu fetita care era racita si nici macar nu a auscultat-o pulmonar… Se baza pe ceea ce ii spuneam eu, ca doar am fost asistenta medicala. Am fost la UPU cu piciorul aproape rupt, vorbesc de ligamente, si medicul ortoped, DOCTOR IN MEDICINA, nu s-a ridicat de pe scaun sa il vada, macar. A vizionat doar radiografia. Dar o entorsa se vede ca si o luxatie pe radiografie. Lipsa de respect pentru pacient si de umanitate , in general, asta este, la urma urmei… Indiferent de cati bani castiga ori ba. Vreti sa stiti ca si sora-mea e medic si a mai avut si ea o fractura si tot imi spunea ce ma tot”miorlai” atata?
m1ha1 said
am March 30 2009 @ 1:34 pm
corect, nu mai platim contributiile CAS.
se ajunge la un sistem privat, fara spaga, sper cu servicii medicale pe masura preturilor
Livia said
am March 30 2009 @ 2:14 pm
Aveti dreptate, noi de ce mai platim contributiile? De fraieri ce suntem!
Chiar credeti ca avem nevoie de un medic de familie sa ne scrie 2-3 trimiteri la analize sau o reteta cu ce ii spui tu,deoarece ea nu stie foarte bine ce sa iti dea ??????????????
Russu Cristian Zoltan said
am March 30 2009 @ 2:22 pm
Haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget.. Domnule Urban, si cu serviciile oferite de parlamentari cum ramane? Un medic de famile, daca in conceptul actual nu face decat sa scrie trimiteri, atunci in conceptul meu, un senatur nu face decat sa taie frunza la caini. De servicii medicale ambulatorii azti auzit cumva? De urgente, vizite la domiciliu? Mama e medic, de famile evident. Este deseori trezita noaptea de pacienti, de urgente medicale. Ca asa e la tara. Nu cred ca este supraplatita, din contra. Nu ia spaga, ca de unde, si nu considera sa-i fie data spaga de catra amarati. Evident, politicienii nici macar nu se opereaza in tara, l-am operat pe Tariceanu in Franta, be Base in Austria. Ca doar tara nu are medici nu? Si evident tot se mai considera ca toti medicii sunt spagari. Nu domnl’e, nu sunt toti asa. La fel cum sper ca mai exista si politicieni interesati…
obiectiva said
am March 30 2009 @ 2:43 pm
@Russu. In momentul in care mama ta va face medicina cu adevarat,ATUNCI VA MERITA SA FIE PLATITA CA UN PRACTICANT DE MEDICINA PREVENTIVA. Adicalea, sa stie cand sa il trimita pe om la TBC, ca daca nu il trimite in anul I, la anul II e mai complicat. La oncologie la fel. MEDICII DIN ROMANIA SUNT DE KAKAT, IN FRUNTE CU VASILE ASTRASTOAE.Vor bani, fara IMPLICARE!
Florin said
am March 30 2009 @ 3:37 pm
Ati pierdut din vedere esentialul. Mama nu a fost medic si nici tata. Dar stiu ca faci vreo 10 ani de scoala si practica pana devii doctor. Plateste-i ca lumea si dupa aia cere performanta. Creeaza un sistem ca lumea si dupa aia vezi cine si cum isi face treaba. Da bani pentru spitale (si construieste si altele noi) ca arata (si miros) ca niste cocine pe interior si dupa aia vorbeste de plata asigurarilor. Cei care au facut un sistem nefunctional sunt vinovati de toata situatia asta. Cum se impart ministerele stie cineva? Cine si cum le conduce stie cineva? Toti va plangeti de serviciile oferite de medici, dar nimeni nu gandeste…
Personal am fost prin spitale si stiu cum este, atat eu cat si taica-miu – care nu mai este din cauza neglijentei unui personaj, sef de sectie si sotie de prefect, care si-a neglijat pacientii si le-a dat tratamente incomplete, desi pacientii isi plateau aceste tratamente. Dar vina este a sistemului, a celor care il mentin in situatia asta. Greu de digerat si usor de aruncat cu noroi in medicii aia care si salveaza zeci de nesimtiti in coma alcoolica, care stau cu cardul de tigani la usa cand se mai taie nenorocitii aia, care se duc cine stie prin ce vagauna cand niste cretini conduc cu 200 km/ora, sunt aceiasi oameni care dau multora primul ajutor. Usor sa dai vina si sa creezi o imagine negativa, dar tocmai cei care ar trebui sa-si asume sistemul pe care EI il conduc fac astfel de afirmatii si instigari ca sa ascunda proria INCOMPETENTA. Poate unii or fi buni pe domeniul lor de activitate, or fi facand niste lucruri bune, dar in rest nu au nicio treaba cu ceea ce ar trebui sa fie parlamentul ala. Niste diletanti care isi dau cu opinia si care au dus tara in momentul asta. Si veti avea ocazia si pe viitor sa vedeti unde o sa ajungem cu totii… daca nu gandim corect si nu privim cauzele de unde pleaca toate aceste mizerii, bineinteles, acolo trebuie sa intervina schimbarea… Dar ca sa schimbi ceva trebuie sa gandesti inainte…
Sunt convins ca in tara asta exista oameni care pot oferi solutii la criza actuala, numai ca nu vor fi niciodata bagati in seama. Sa te ridici in politica de azi, in care exista personaje gen geoana, basescu, nastase, tariceanu, voiculescu si altii, este ca si cum ai incerca sa inoti intr-un bazin plin de mizerii… sa mai zic si de becali, vadim si alti nebuni cu acte? Ma indoiesc…
mosko said
am March 30 2009 @ 3:39 pm
pe scurt:medicul de familie= functionar platit din bani publici.atat timp cat nu constientizam care ne sunt drepturile,cine sunt prestatorii de servicii si cine sunt beneficiarii vom fi tot la mana lor.cand o sa avem curajul sa ne cerem drepturile ca platitori de taxe- chitante pt fiecare ban platit – si nu vom incerca sa intram in cabinetele lor inpingand cativa leuti in buzunarele din stg si dr. in speranta ca se vor uita mai altfel la noi decat la pacientul din fata noastra,cand le vom spune ca vrem sa fim consultati in pliclinici asa cum se cuvine si nu trimisi la cabinetele lor particulare pentru continuiarea investigatiilor ,cand vom incerca sa credem ca astfel vom trece peste rand poate peste rand sau ca vom primi cine stie ce favoruri in plus fata de persoana din fata-atunci poate se va schimba ceva.cat timp nu-i vom face sa inteleaga ca ei sunt cei care au nevoie de noi, cat timp medicii nu vor fi platit pe masura muncii prestate,in functie de nr cazurilor/ zi si nu in functie de numarul de pacienti arondati,cand medicii vor simti ce inseamna financiar pierderea unui pacient ,cand isi vor pierdelocul de munca la fel ca orice alt angajat al statului si cand va exista o reala concurenta intre ei-atunci multe se vor schimba…
obiectiva said
am March 30 2009 @ 3:47 pm
Asculta, imbecile! Eu fac de 33 de ani, SCOALA NON STOP. GARTISSAU CU PLATA. Stii ce ce nu regret? Pentru ca am stiut SA MA TRATEZ SINGURA, CA SA NU AJUNG LA ETERNITATEA. Te blestem sa ajungi CA MINE!!!!!
obiectiva said
am March 30 2009 @ 3:49 pm
Esti un….COCALAR. care nu are curajul sa ii ceara domnului prof univ doctor in medicina sa faca SALOANELE SA NU FIE COCINE…boi, ovine, catelushi…maimutici…
obiectiva said
am March 30 2009 @ 3:52 pm
OMANENII bolnavi, PACIENTII AU NEVOIE SA FIE CONSIDERATI A FI OAMENI, ENTITATI UMANE.
obiectiva said
am March 30 2009 @ 3:54 pm
vorbeam de Florin.
Florin said
am March 30 2009 @ 4:27 pm
@ Obiectiva:
Eu nu am jignit pe nimeni aici. Este problema ta cat te-ai instruit, dar bunul simt cred ca nu tine de cata scoala ai, ci de altceva. Probabil esti asistenta cine stie cui dintre cei pe care i-am atacat aici. Nu eu te-am imbolnavit, dar am invatat si singur sa ma tratez pe langa ce mi-au oferit aia prin spitale. De blestemele tale sincer nu ma intereseaza, mai degraba ma feresc de cipurile americanilor, de cei care ne baga in razboaie care nu sunt ale noastre, de idiotii aia care au creat un sistem in care cei ca tine isi merita soarta.
Sper sa-ti dai seama cam cat de duce mintea pana nu e prea tarziu si copiii tai nu or sa munceasca ca sclavi pe plantatiile cine stie carei natii. De asemenea sper ca ai puterea sa-ti ceri si scuze…
Taica-miu a murit degeaba, pentru ca SISTEMUL sanitar e de rahat, si am aflat la ceva timp ca nu luase niste vitamine care ii protejau ficatul si a facut ciroza. Si crede-ma se trata de zeci de ani si singur si prin spitale. Au fost doctori care l-au salvat de la moarte de vreo 3-4 ori, dar si niste idioti de l-am mutat de la un spital la altul. Dupa ce mortul e mort, e inutil sa te duci prin tribunale, mai ales cand respectivul medic care il avea pe lista in spital era sotia prefectului mentinut in functie vreo 2 mandate. Si tot judetul avea o singura “culoare”. De asta spun ca STIU unde este problema si sunt medici si medici. Dar TU nu vei sti niciodata nimic, si toata SCOALA aia a ta nu valoareza prea mult…
Florin said
am March 30 2009 @ 4:35 pm
PS: tata a fost invatator vreo 30 de ani… a crescut 7 generatii de oameni si multi au ajuns “oameni”. Si inainte si dupa revolutie…
obiectiva said
am March 30 2009 @ 4:40 pm
@Florin. Nu cred ca am incercat sa te jignesc. Daca am facut/o, mea culpa.EU SUNT ASISTENTA MEA. M-aM JUDECAT CU TOT SISTEMUL SANITAR SI AM PIERDUT.la un singur termen. LA ICCJ. pentru un Certificat de solutie dureaza 1 sapt. UN DOSAR CU 1000 de pagini se judeca la un termen….EU, EU, in decembrie 1989, am plecat la Bucuresti, pe 21 decembrie, pentru ca 1. nu mai suportam sa fac injectii la gravide, cu aceeasi seringa si sa folosesc 10 ace. 2. nu mai suportam sa vad cum sunt lasate sa moara gravidele care si/au provocat singure avortul.3. nu ma mai suportam pe mine sa traiesc in ACEL SISTEM. OARE CE NU SUPORTA MADAM MEDICUL MEU DE FAMILIE AZI????????????????????????????????????????????????
obiectiva said
am March 30 2009 @ 4:45 pm
@Florin, Dupa 12 ani de sistem sanitar, AM INTRAT IN INVATAMANT. facusem intre timp, facultatea de litere… SALVAREA VIETII MELE> LIMBI STRAINE>. Doream sa dau nastere la un copil sanatos….BUUN. Actionez eu cativa ani linistita, dupa ce am nascut un copil cu handicap grad I, ma atasez de elevii mei si …apoi… AM FOST NEVOITA IN A ALEGE> A MURI LA SCOALA, IN 7 ZILE SAU A RENUNTA LA TOT VITORUL MEU PROFESIONAL.
obiectiva said
am March 30 2009 @ 4:46 pm
NIMENI NU A SPUS CA daca voi fi in invatamant voi risca mai mult decat in sanatate….
Florin said
am March 30 2009 @ 5:03 pm
@ Obiectiva:
Sunt multi care incurajeaza si mentin acest sistem si ne pun sa platim taxe si asigurari care nu fac banii respectivi. Dar daca ai face niste calcule simple ai vedea ca o mare parte din banii respectivi sunt “deturnati”. Nu am spus ca TOTI medicii isi fac treaba, sunt de acord ca multi dintre ei nu-si merita numele de medici. De acord ca spaga se da ca sa primesti atentie. Dar nimeni dintre cei care fac legi nu a propus un proiect de lege care sa bage la inchisoare medici din astia cu spaga… si dupa aia totul se va schimba. Cunosc cazuri mult mai grave decat taica-miu, am trecut personal prin spitale si stiu ce e acolo. Nu medicul de familie e singura problema sistemului, ci sistemul insusi si regulile dupa care e creat. De-aia ai si pierdut procesul, pentru ca legile sunt cum sunt… si pentru ca unii medici au atat de multi bani pe cat au parintii/sotii/nasii lor, iar cei ca mine, ca tine nu au nicio sansa…
Sunt multe de povestit despre viata mea personala si crede-ma ca viata mea bate multe din telenovelele pe care le-ai vazut pana acum – daca urmaresti asa ceva… dar aici nu dezbat problemele mele personale, ci incerc sa formez o opinie corecta despre ce si de ce se intampla. Si ma bazez pe ce STIU, si nu pe ce cred… si de obicei spun cand e opinia mea personala…
Ca un ultim sfat: nu te grabi sa-i judeci pe cei care trec pe-aici, sunt multi care au o viata grea, multi inconstienti, dar sunt si unii care incearca sa ne “lumineze” intr-un fel, si o fac gratuit… fiecare cum a stiut mai bine sa se adapteze la un SISTEM care nu le-a fost bine explicat si nu i-a pregatit nimeni pentru viata asta…
igelijk said
am March 30 2009 @ 8:38 pm
Ce se va intampla cu amaratii care nu pot plati consultatiile si medicamentele?????
Domnule Senator,aceasta decizie a doctorilor e similara cu genocidul.
Nu se rezolva nimic daca nu mai platim asigurarile de sanatate.
Mai e o solutie si vad ca nimeni nu a popus-o:
Stimatii doctori carora nu le mai ajung salariile si spagile pe care le incaseaza,nu au decat sa emigreze,sa vada cum se munceste in vest,iar noi angajam medici din China .
Nu e prea mare pierderea cand ne gandim cati incompetenti au terminat medicina in ultimii ani si profeseaza.
norica dalu said
am April 1 2009 @ 8:02 am
Nesemnificativ said
am March 30 2009 @ 2:35 am
Mi-e mila de viitorul vostru! Singura sansa e sa vina un meteorit sa va lumineze ca prin minune mintile! Saraci si ignoranti!
Sigur domnule doctor – caci asta esti, nu? Intr-adevar nesemnificativ- unul din turma de hiene care populeaza dispensarele romanesti!
“Acum ca medicii nu mai vor nici ei spaga (pe care nu au vrut-o niciodata) ” -stiu ca-n lipsa medicamentelor obtinute greu pe retetele compensate suplimentar la voi in buzunar umorul are un efect tonic! Multumim de “medicament” Esti nostim , tovarase doctor!
“Sper din tot sufletul ca medicii de familie din Romania sa forteze pana la extrem daca e necesar sistemul impus de politicieni fara minte si sa reuseasca prin astfel de manifestari sa modifice sistemul catre cel care il merita orice roman modern si medicii care il servesc.”- Realizezi , tovarase doctor, ca si noi ne dorim doctori adevarati, care sa merite banii bagati – ca sa nu spun investiti- de contribuabili in posteriorul lui , in timpul faciltatii!!Numai ca va trebui sa eutanasiem spagile pe care le cereti- LE PRETINDETI, sa va aratam ca HIPOCRATE nu era contabil si nici valutist la colt de strada!
Dar va vom invata si asta….va vom invata ca medicina e vocatie- nu afacere!
“FACETI CEVA SI IESTITI DIN SOMNUL SOVIETIC AL SANATATII GRATUITE PT TOTI FARA RESURSELE FINANCIARE SOLIDE FARA SA VA PERMITETI ASTA. SERVICII FARA PLATA PE MASURA NU POT EXISTA LA INFINIT, sau le veti avea cum le aveti acum si poate chiar mai rau decat atat.
Cui te adresezi in acest paragraf tovarase medic???
Noua cumva, pacientilor, cei care va deschidem usa cu orice altceva decat mainile?? Cei care FACEM ECONOMII la sange ca se ne putem permite niste amarate de analize gratuite prin plata asdigurarilor dar scumpe in draci faptic?
Tovarase doctor , din pacate cei din clica ta fac de rusine medicina romaneasca! Jongleuri cu pacientii- numai banii sa iasa- ati uitat de juramantul depus….sau ati jurat fals!
Fariseism numele tau e medicina.
nedumeritu said
am April 1 2009 @ 12:32 pm
articolul preluat din Rl contine si o prostie: pacientii vor trebui sa plateasca retetele compensate. retetele compensate sunt decontate prin alt contract, incheiat cu farmaciile, deci plata acelor retete care exista deja nu are nici o legatura cu contractul cadru al medicilor de familie. problema e ca, in lipsa contractului cadru, medicii de familie nu vor mai putea scrie alte retete compensate