Legea internationala a copyright-ului, un atac la computerul personal
Computerele personale ar putea deveni intr-un viitor foarte apropiat, extrem de NE-personale, in conditiile in care, Departamentul de Stat al USA impreuna cu Parlamentul European, lucreaza la elaborarea unor legi care sa permita accesul autoritatilor din domeniul comunicatiilor, contra vointei persoanelor, sa verifice daca nu cumva sunt detinute pe hard-drive-urile computerelor personale, fisiere descarcate ilegal cu incalcarea drepturilor de autor.
Vedeti aici
Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Animal Ciudat said
am March 26 2009 @ 6:19 pm
Presupun ca versiunile crack-uite, nu o sa trimita date
mircea said
am March 26 2009 @ 7:52 pm
Se urmareste un proces de globalizare MONDIALA, preluarea puterii de catre o singura forta… NEW WORLD ORDER… asta nu se poate face decat prin control informational. Vezi ” ZEITGEIST”
http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197
obiectiva said
am March 26 2009 @ 10:13 pm
ce sa spun!!! Si daca am computer pe care accesez internetul si un laptop pe care imi scriu operele! Si nu fac fac conexiune la net!
Roald said
am March 26 2009 @ 10:35 pm
Legea asta nu trebuie sa treaca, trebuie sa li se dea gunoaielor astora cu flit! Si nu mai trebuie cumparat nimic din ce spun ei ca este “legal”. Oricum, ar trebui sa iesim din rahatul asta de UE! Cu cat esti mai aproape de SUA si UE, cu atat esti mai lovit si de criza si de aberatiile lor legislative!
Othelo said
am March 26 2009 @ 11:40 pm
Roald, ai dreptate, dar nu este bine nicicum. In partea cealalta sunt Rusia si China, iar neutrii nu ne lasa nenorocitii astia sa fim. Si atat SUA, UE, Rusia sau China au bancile centrale si unele dintre aceste tari chiar guvernele si o parte din legislativ in mainile elitei mondiale (a iluminatilor, banksterilor internationali. Singurele (ultimele) 5 tari) care nu sunt sub controlul elitei pe aceasta planeta sunt: Libia, Sudan, Iran, Coreea de Nord si Cuba. Si astea cine stie pentru cat timp.
georgian said
am March 27 2009 @ 8:07 am
Pai trebuie ca jupanul Bill sa ia tot caimacul, nu?
In cate scoli ati vazut ca se utilizeaza sistemul de operare linux?
Guvernele dau bani mai multi pe soft decat pe computere.
Si pe aproape orice distributie Linux gasesti programe de tip office si altele. DAR GRATIS!. Iar de la ceva gratis, nici un guvernant nu poate sa ia spaga. Cate videoproiectoare si table inteligente s-ar lua cu acesti bani?
georgian said
am March 27 2009 @ 8:42 am
Calcul simplu:
Windows XP=153$
Office =269$
total=422$
curs 1$=3,14RON
Numai sistem operare + pachet office=422$ x 3,14=1325 RON, adica pretul unui computer.
Marian said
am March 27 2009 @ 8:48 am
@Georgian
cursul este de 4,2723
asta inseamna 1.802,91 lei
http://www.workathome-makemoneyonline.eu/metodeeconomii/oferta-carte-economisire-bani.html
Brotacu said
am March 27 2009 @ 9:53 am
Marian, omul a facut calculul IN DOLARI !!
ivan said
am March 27 2009 @ 10:25 am
@Marian: gresesti, preturile exprimate de Georgian sunt corecte.
on-topic: evident ca Linux este din ce in ce mai usor de utilizat, din moment ce si unul ca mine, care ma chinuiam acum cativa ani cu el si nu reuseam sa fac nimic, acum sunt fericitul posesor al unui PC cu Kubuntu pe el, la care folosesc imprimanta, scanner, precum si programe asemanatoare celor de Windows, dar GRATUITE. Gasesti documentatie pentru orice ai vrea sa faci cu el, inclusiv remote sau server FTP, de mail etc. Long live Linux !
nedumeritu said
am March 27 2009 @ 11:13 am
paranoia e in floare! pe ce se bazeaza alegatiile din acest reportaj cu privire la acel proiect secret de legislatie si mai ales la ce ar contine el?! n-am auzit nici o referire la vreo sursa, nici macar anonima. pur si simplu niste afirmatii ca asa e.
si cea mai tare e aia ca o sa-ti verifice si playerul. nu intreb cum o sa verifice un computer neconectat la internet, dar intreb cum o sa verifice continutul playerului?! mai si ganditi inainte sa inghititi pe nemestecate toate intoxicarile astea!
dan said
am March 27 2009 @ 11:14 am
nu vor putea controla computerele decat cu softuri cumparate. ceea ce e o gluma extraordinar de buna in conditiile in care din 100 de insi pe care-i stiu cu computere, unul are soft cumparat. o sa si-o ia ca si pana acum – in bot. vom gasi metode sa eludam sistemul, nici o grija.
Florin said
am March 27 2009 @ 11:24 am
De acord cu obiectiva, dar pun pariu ca urmeaza legi prin care se va permite accesul in casa, eventual cand nu sunt proprietarii sa caute daca nu cumva am luat vreun calculator SH fara factura, eventual cu un SO crack-uit. Si urmeaza… Pentru cei care sunt siguri ca vor introducerea cipurilor, sa stiti ca eu personal sunt convins ca 95% dintre romani (si 99& dintre cei pe care ii cunosc personal) incalca legile lor de rahat si sunt pasibili de amenzi si chiar inchisoare. Si primii care le incalca sunt guvernantii si marii patroni care inca mai platesc oameni la negru si isi spala banii prin diverse metode. Cazul Popoviciu e un praf in ochi, la banii lui va scapa foarte usor…
Asa ca astia care vor sa se duca in “state”, sa se gandeasca bine daca nu cumva “Statele” au ajuns deja la granita sau au deja baze militare in Romania. Adica cei care vor neaparat sa fie “cipati”, macar sa stie ce-i asteapta. Daca am trai intr-o societate ideala, in care sa existe moralitate si constiinta, sa fim platiti in asa fel incat sa traim “bine”, da, si eu as fi de acord cu asta, dar traim intr-o lume care e asa cum e, si noi o sustinem in mod tacit, injuram pe la colturi si singura atitudine e de lehamite si resemnare.
Adevarul asta e, ca romanul supravietuieste pentru ca nu respecta aceste legi, si fiecare face compromisuri pentru a putea dormi linistit. Si aici nu fac deosebire intre cei care ne conduc si cei care muncesc pentru ei. Cine nu ma crede, sa ia legislatia si sa o studieze, sa se intereseze cum sunt legile in afara si sa vada ce ii asteapta. Atitudinea generala ii va determina pe astia sa schimbe legile astea, sa ne lase sa traim si noi, tara este locuita de aprox vreo 16 milioane de oameni (cati au mai ramas din 23 milioane), nu numai de cateva mii care detin puterea financiara din Romania (si pentru necunoscatori – cateva mii in care am bagat toate nationalitatile, etniile, guvernantii si cazuri “popoviciu” de care nu stiu cati din tara stiu).
Si daca populatia nu se va trezi la timp, sa-i scoata pe astia din guvern daca nu modifica legile in favoarea cetateanului, veti asista la un mare razboi informational si pe internet, cu accente tragi-comice, pentru ca sunt o gramada de “culturi suburbane” care de-abia asteapta sa mai distruga ceva, sistemul asta e o provocare pentru cei care si-au facut din hack-areala un mod de viata.
georgian said
am March 27 2009 @ 1:38 pm
@nedumeritu zice ca “paranoia e in floare! pe ce se bazeaza alegatiile din acest reportaj cu privire la acel proiect secret de legislatie si mai ales la ce ar contine el?”
FOARTE SIMPLU :
“) In martie 2001, Comisia a lansat programul „Aer curat pentru Europa” (CAFE), ale c?rui elemente principale sunt subliniate intr-o Comunicare din 4 mai 2005. Aceasta a condus la adoptarea, prin Comunicarea din 21 septembrie 2005, a unei strategii tematice privind
poluarea aerului. Una dintre concluziile strategiei tematice este aceea c?, pentru a atinge
obiectivele UE privind calitatea aerului, sunt necesare reduceri suplimentare la emisiile
provenind din sectorul transporturilor (transport aerian, maritim si terestru), de la
gospod?rii si din domeniul energetic, din sectoarele agricol si industrial”
Va pare cunoscut ? Taxa pe fumarit. Reloaded.
Ma sperii cand citesc documentele CE, iar printre randuri vad ce se pregateste.
Dar fiti fericiti ASTAZI. Maine va fi mai rau.
Florin said
am March 27 2009 @ 2:22 pm
Hmmm… apar oameni care se informeaza. Uite ceva interesant prin zona. Sper sa fie cat mai multi. De asemenea sper ca lumea sa inteleaga ca legile ori le facem singuri, ori ni le fac altii. Chestiunea este ca imprumuturile pe care le avem, dar mai ales ultimul – cel de la FMI si UE, s-ar putea sa ne aduca aceste legi (aberante in mare parte + taxe suplimentare din partea guvernantilor nostri care de-abia asteapta sa-si puna si ei “capac”) foarte repede, mai repede decat se asteapta chiar si cei mai optimisti. Eu zic ca pe langa salarii decente, taxe mai mici – aliniate la nivelul de trai al Romaniei, nu al UE -, sa cerem sa se modifice legile existente si aberante, precum si sa nu se adopte anumite legi “impinse” din afara.
Ce ziceti, domnule senator? Cati dintre cei din parlament credeti ca vor tine cont de cerintele noastre? Eu am mers la vot, deci ma simt foaaarte indreptatit sa cer anumite lucruri de la cei din parlament. Sunt naiv?… cand o sa va treziti cu sute de mii de oameni acolo, in fata parlamentului, voi vedea ce atitudine veti adopta… deja miscarile sindicale au inceput, si vor urma si altele… dar rabdare, rabdare…
Roald said
am March 28 2009 @ 1:16 pm
“Othelo” Da, nasol, Libia, Sudan, Iran, Coreea de Nord si Cuba sunt inca lasate tocmai de exemplu negativ, fiindca sunt defecti in alt fel. China poate ca este suficient de departe, dar Rusia a fost intotdeuna un pericol, asta ne-a si impins in bratele celorlalti. Daca o facem doar noi nu avem prea multe sanse, dar mai sunt si altii care incep sa se sature. Oricum, ar trebui mai multi, momentan miscarea in aceasta directie creste in multe tari, (vezi si Cehia, miscarile din Grecia, refuzurile Irlandei), dar prea incet. In nici un caz n-ar trebui insa urmata o cale socialista, ci una in care mica proprietate sa fie protejata si incurajata.
Roald said
am March 28 2009 @ 1:40 pm
Dupa ce au tampit tineretul cu muzica pe care au promovat-o in ultimii 20 de ani (nu intamplator se vorbeste acum de generatia IQ-ului mic), jigodiile de la casele de discuri mai vor si bani pentru asta, si ingradirea libertatilor personale. Este clar pentru cine si in ce directie lucreaza. Au servit populatiei doar hip-hop (manele americane) si techno, house, dance, trance ( chestii monotone si superficiale), si au incercat sa sugrume orice alt fel de muzica (care slava domnului, se mai face, dar nu este lasata sa se afirme pentru ca nu contribuie la indobitocire) si acum, dupa ce s-au asigurat pe aceasta cale ca exista suficiente creiere spalate, trec la punctul 2 din plan, ingradire fatisa a libertatiilor personale, ca si ceilalti sa cunoasca doar ce vor ei sa serveasca.
Foarte curios faptul ca absolut toate casele de discuri ce militeaza pentru aceste masuri si mass-media muzicala cu mare putere de raspandire si promovare sunt detinute in intregime de reprezentantii unei singure etnii.
Florin said
am March 29 2009 @ 12:06 pm
Prietene Roald, tin sa-ti reamintesc ca Florin Chilian a dat in judecata Ministerul nu stiu care ca i-a folosit o piesa intr-o campanie de promovare. TUTUROR artistilor le convine treaba cu drepturile de autor, si sunt multi manelisti pentru ca oricum treaba asta nu conteaza, chiar daca ar pierde vreun proces. Dintr-o piesa copiata si transformata in manea, individul castiga de sute de ori decat daca ar plati ceva intr-un proces.
Ingradirea libertatii se face pentru ca aia vor sa intre sa caute nu melodii piratate si opiniile si mesajele unora care chiar lupta impotriva sistemului, precum si potential hack-eri care le-ar sparge si decripta bazele de date si crede-ma sunt destui din astia care din asa ceva traiesc. Cine nu crede, sa intre in mediul studentesc sa vada ce foame e acolo si ce sunt aia in stare sa faca… si asta stiu de cel putin 10 ani de zile, acum cine stie cat or fi evoluat si studentii aia…
Florin said
am March 29 2009 @ 12:10 pm
Revin cu mesajul corectat, ca nu se intelege exact ce am vrut sa zic… scuze…
“Prietene Roald, tin sa-ti reamintesc ca Florin Chilian a dat in judecata Ministerul nu stiu care ca i-a folosit o piesa intr-o campanie de promovare. TUTUROR artistilor le convine treaba cu drepturile de autor, si sunt multi manelisti pentru care oricum treaba asta nu conteaza, chiar daca ar pierde vreun proces. Dintr-o piesa copiata si transformata in manea, individul castiga de sute de ori decat daca ar plati ceva intr-un proces.
Ingradirea libertatii se face pentru ca aia vor sa intre sa caute nu melodii piratate, ci opiniile si mesajele unora care chiar lupta impotriva sistemului, precum si potential hack-eri care le-ar sparge si decripta bazele de date si crede-ma sunt destui din astia care din asa ceva traiesc. Cine nu crede, sa intre in mediul studentesc sa vada ce foame e acolo si ce sunt aia in stare sa faca… si asta stiu de cel putin 10 ani de zile, acum cine stie cat or fi evoluat si studentii aia…”
Roald said
am March 29 2009 @ 6:20 pm
“Florin” Una este sa folosesti muzica doar pentru uz personal, pentru a o asculta si a o cunoaste (cum era si cand inregistam muzica pe cas de la prieteni, radiouri straine in 80′etc). si alta este sa folosesti muzica altuia in scopul de a trage niste foloase. Daca in primul caz este vorba de ceva normal si nevinovat, in al doilea este intradevar justificat sa se ia masuri impotriva faptasilor, la fel ca si impotriva celor ce fura din conturile oamenilor prin atacuri informatice. Problema este ca aceste lucruri se amesteca intentionat, si cum spui, asa este, scopul ascuns este amutirea oricaror voci si idei care ar putea sa le incurce in vreun fel planurile, si de multe ori si muzica poate fi o astfel de voce, deci trebuie controlata.
liviu a.(nadie) said
am March 29 2009 @ 9:27 pm
niste zapaciti cu curu cit casa poporului care au capu’ plin de osinza.gindesc cu tirtita mai astia de dau legi.asa este sa traiasca linux ubuntu.nu am probleme cu el doar nu stiu sa faca camera web si imprimanta sa functioneze in rest este ok.incercati-l si nu veti fi dezamagiti.
Roald said
am April 1 2009 @ 11:18 pm
Control jupuire, manipulare, si iarasi control, asta e tot ce-i intereseaza.
Am vazut astazi, 01 04 2009, la stirile de la ora 22 de pe TVR 2 si apoi pe http://www.tvr.ro/articol.php?id=60460&c=60 (site-ul lor) urmatoarea emisiune:
“Cinci ani de închisoare pentru utilizarea de software piratat
Ho?ii umbl? nestingheri?i prin mallurile bucure?tene. S-a întâmplat ?i ast?zi în trei mari centre comerciale din Capitala, iar agen?ii de paza i-au putut identifica imediat cu ajutorul camerelor de filmat.
Intreaga filmare a fost de fapt o reconstituire. A fura din magazin este acela?i lucru cu a desc?rca neautorizat software de pe internet.
Utilizarea sau distribuirea de software piratat se pedepse?te cu închisoarea pân? la 5 ani dac? nu se ob?in beneficii în urma ei.
Dac? îns? piratarea este în scop comercial, pedeapsa cre?te la 12 ani, iar dac? are consecin?e deosebit de grave poate fi pedepsit? ?i cu 15 ani dup? gratii,”
si le-am trimis urmatorul comentariu, sunt curios daca il vor publica (sau cine imi va bate la usa):
“Manipulare ieftina! A fura CD-uri din magazin este furt, pentru ca magazinul a dat la randul lui bani pe CD-uri, si este si proprietar(sau chirias) pe spatiul unde vinde, a le lua de pe internet echivaleaza cu a le fi gasit aruncate pe strada,caz in care nu se poate vorbi de furt, mai ales daca nu sunt folosite in scop comercial (sau propagandistic)! Internetul este un loc public! Ati gasit niste indivizi cu o nebuloasa in minte, care nu-si dau seama de diferenta si i-ati intervievat ca sa reiasa ce vrea…ghici cine si de ce? Daca nu stiti, ar fi cazul sa aflati, dar mergeti mai departe de aparente!
Ce ar fi ca telespectatorii care se uita la stiri la TV sa fie considerati infractori pentru ca nu mai cumpara ziare pentru a le citi? Nu sunt vinovati utilizatorii de internet pentru ca casele (cacofonie intentionata)de discuri si alte corporatii de acest gen au fost depasite de tehnologia internetului, ca si altadata presa scrisa de radio si televiziune!”
Chiar nici un jurist nu s-a prins de aspectele astea cand s-a legiferat asa o enormitate la noi(si aiurea)? Nu-mi vine sa cred!
rastoaca olivia said
am February 23 2010 @ 3:09 am
eu nu ma incred in tot ce zboara si se zvoneste.